يكشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۳ - Jul 2, 2006
انگليس با جام خداحافظي كرد
پرتغال به نيمه نهايي رفت
گروه ورزشي - تيم هاي ملي انگليس و پرتغال براي شناخت يكي ديگر از تيم هاي مرحله نيمه نهايي روز گذشته در ورزشگاه گلزن كرشن به مصاف هم رفتند.
در اين ديدار پرتغال دو بازيكن كليدي خود به نام هاي دكو و كاستينها را به دليل اخراج در بازي با هلند در اختيار نداشت و به همين دليل اسكولاري مجبور به تغييراتي در تركيب اصلي خود شد. در خط دفاع نونو والنته ودر خط مياني نيز تياگو جانشين اين دو بازيكن شده بودند. پرتغال در اين بازي با سيستم ۱-۵-۴ بازي مي كرد و تيم انگليس نيز با  جو كول ووين روني در خط حمله با همين روش بازي را آغاز كرد. در نيمه نخست اين بازي دو تيم بدون شتابزدگي و با احتياط كامل بازي مي كردند تا به ارزيابي درستي از يكديگر برسند.
تلاش اين دو تيم در نيمه اول بدون نتيجه ماند و دو تيم با تساوي بدون گل به رختكن رفتند.
در نيمه دوم پرتغال با پاسهاي كوتاه و بازيهاي منطقه اي ريز، انگليس را خسته و عصباني كرد. بسته ماندن دروازه ها بازيكنان را بي حوصله كرده بود. وين روني در جنگ و جدال بين بازيكنان زيرك پرتغال كنترل خود را از دست داد و خيلي كودكانه از خود عكس العمل نشان داد و از بازي اخراج شد. خروج اجباري بكام كه آسيب ديده بود قبل از اين اخراج نيز كمي روي كيفيت تيم انگليس تأثير گذاشته بود، از دقيقه ۶۵ به بعد بازي كاملاً در اختيار پرتغال قرار گرفت.
اسكولاري براي تمام كردن بازي در زمان قانوني نود دقيقه دو تعويض عالي انجام داد و سيمائو و پوستيگا راجانشين پائولتا و فيگو كرد، اما دفاع سختكوش انگليس اجازه نداد تا پرتغالي ها با تمام هجومهاي پي در پي به نتيجه برسند. پانزده دقيقه وقت اول نيز با چند حمله از انگليس و پرتغال به پايان رسيد. در پانزده دقيقه وقت اضافي دوم نيز دو تيم نتوانستند دروازه يكديگر را باز كنند و در نهايت بازي به ضربات پنالتي كشيده شد و پرتغال موفق شد ۳ بر يك روي ضربات سيمائو، پوستيگا و كريستين رونالدو انگليس را شكست دهد و به نيمه نهايي برسد.

مربع جام به دست ها در نيمه نهايي
آلمان به سبك زيگفريد در جنگ با رمي ها
004137.jpg
004146.jpg
جهانگير كوثري - مربع غولان فوتبال شكل گرفت.
چهار مدعي قهرماني پس از انجام شصت بازي مشخص شدند. آلمان و ايتاليا هر كدام با سه عنوان قهرماني پس از برزيل قرار دارند. انگليس و فرانسه هم يك بار سابقه فتح جام را داشتند و برزيل هم كه با ۵ قهرماني ركورددار است. حالا چهار تيم از اين جمع در جاده قهرماني قرار دارند. در واقع ۱۲ دوره اين چهار تيم آلمان، ايتاليا ،انگليس و برزيل جام جهاني را فتح كرده اند. غريبه اي بين غولان اروپا و پرافتخارترين تيم جهان (برزيل)، وجود ندارد. آلمان در خانه خود بازي مي كند، چون ۳۲ سال پيش كه در فينال بر مدرن ترين فوتبال جهان (هلند) پيروز شد. در آن سال تيم ملي با هلموت شوئن با اسكلت بايرن مونيخ به ميدان آمده بود. مربي كهنه كار آلمانها خوب مي دانست حريف بهتر از آلمان فوتبال بازي مي كند، پس بايد از پتانسيل هاي ديگر استفاده كرد. او يك فرمانده مافوق همه داشت. فرانس بكن باوئر كه تا به امروز نيز مي توان سلولهاي زنده مديريت را در او پيدا كرد. او رئيس كميته برگزاري مسابقات است. يك پرزيدنت سالم و مدير كه شيوه هاي رهبري را از جواني تا به امروز از خود نشان داده است. او حتي چشم به صندلي مديريت فيفا دارد. حريف آلمانها تيمي است كه ۷۲ سال پيش جام جهاني را بدست آورده است و هميشه در ريشه اين پديده عالمگير سهم بزرگي داشته است. ميزبان مغرور كه هيولاي فوتبال آمريكاي جنوبي (آرژانتين) را از پاي درآورده است خود را چون زيگفريد افسانه اي مي داند. آنها مست از شستشوي خود در زير خون اژدهاي آرژانتيني، گمان مي برند، روئين شده اند اما ايتاليا نيز از جنس خود ژرمن هاست و در بسياري از ميدانها اين ايتاليايي  ها بوده اند كه آلمان ها را از پاي درآورده اند. اين ديدار سهم قهرماني ايتاليا را افزايش مي دهد يا آلمانها را. برزيل و انگليس نيز داستان هاي خود را دارند. سال هفتاد زماني كه اسطوره فوتبال آنگلوساكسونها يعني بابي چارلتون از بازي بيرون رفت برزيل بر بنكس فائق آمد و انگار سر شير را در آزتك بريده اند. اين بازي هم از آن دست بازيهايي است كه مي تواند در صورت صعود احتمالي دو تيم كاملاًُ قدرت و سرعت را در مقابل تكنيك و هنرهاي جادوگرانه قرار دهد. هنر قدرت انگليسي و مهارتهاي اشباع شده برزيلي هر كدام آنها مي خواهند براي ششمين بار قهرمان جهان شوند. آنها مي خواهند سهم كشورهاي آمريكاي جنوبي را به ده برسانند، آنها هنوز خود را ارباب فوتبال جهان مي دانند، اما انگليسي ها نيز خود را بنيانگذار اين رشته مي دانند. ستاره هاي زردموي انگليسي در مقابل آفتاب خورده هاي جنوب آمريكا. اين بازي  در صورت رسيدن اين دو تيم به نيمه نهايي معناي ديگري از فوتبال را دربردارد.

سرمربي تيم ملي واليبال ايران:
يك تيم براي دو رويداد انتخاب مي كنم
گروه ورزشي - علي شاكري: ميلوراد كياچ سرمربي اهل صربستان تيم ملي واليبال ايران قصد دارد با يك تيم ۱۲ نفره در دو رويداد جهاني و آسيايي دوحه حضور پيدا كند.
وي مي گويد: با همان تيمي كه به ژاپن خواهيم رفت در مسابقات آسيايي دوحه حاضر خواهيم شد. كياچ ضمن پذيرش كمبود بازيكن سرعتي در اردوي پنجم گفت: با بهبود محمد منصوري براي اردوهاي بعدي مشكلي نخواهيم داشت.
وي درمورد اينكه كداميك از چهار بازي ساز حاضر با دو سبك متفاوت را براي حضور در تيم ملي ترجيح مي دهد گفت: هنوز تصميم نهايي را اتخاذ نكرده ام و قطعاًبراساس تاكتيك حمله در نظر گرفته شده پاسورها را انتخاب خواهم كرد.
سرمربي تيم ملي واليبال در خاتمه ضمن مثبت ارزيابي كردن چهار بازي تداركاتي با استراليا اظهار داشت: هر روز به شناخت بيشتري از واليبال ايران دست پيدا مي كنم و حتماً پس از بازيهاي تداركاتي پيش رو شناختم كامل تر نيز خواهد شد.

ناكامي دو فرنگي كار ايران در «جام پادوبني»
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: دو نماينده اعزامي كشتي فرنگي ايران به روسيه در اولين روز رقابت هاي بين المللي جام پادوبني در اين كشور در مقابله با حريفان خود با شكست روبه رو شدند.
رضا زيدوند كشتي گير ۹۶ كيلويي تيم ما بعد از آن كه در دور نخست توماس براول از استوني را شكست داد در دور دوم نيز مقابل ليدبرگ از سوئد به برتري رسيد، اما در دور سوم به حريف روسي خود باخت و به گروه بازنده ها رفت.
ديگر نماينده ما در اين وزن مسعود هاشم زاده بود كه درپي پيروزي مقابل گئورگي ميكايا از روسيه در كشتي دوم خود مقابل آسيم بيكوف از قزاقستان شكست خورد و از دور مسابقات حذف شد. حذف هاشم زاده به اين دليل بود كه آسيم بيكوف خود در دور سوم شكست خورد.
برزگر: موجوديت كشتي ايران را شناسايي كرديم
با به پايان رسيدن دور اول پيكارهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در كرج منصور برزگر مدير تيم هاي ملي گفت: با خاتمه اين مسابقات موجوديت كشتي ايران مشخص شد و به جز نفراتي كه از دل اين مبارزه ها براي حضور در مرحله نهايي انتخاب تيم ملي برگزيده شده اند كميته فني حتما جلسه اي خواهد داشت تا وضعيت كشتي گيران شاخص يا شايسته اي كه به هر دليل نتيجه مطلوب نگرفته اند را بررسي كند. وي افزود: شايد جواز حضور در مرحله نهايي نيز به آنها داده شود.

گئورگي ايوانف:
شرايط اردوي بابلسر ايده آل است
گروه ورزشي - يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري در محل اردوي تيم ملي وزنه برداري ايران در بابلسر گفت: اكنون تنها چيزي كه در اردو حاكم است، نظم است. وي افزود: همين نظم باعث مي شود كه همه وزنه برداران پس از طي كردن مراحل اردويي به ركوردهاي خوبي برسند.
ايوانف اضافه كرد: در اردوي بابلسر سعي مي كنيم مصدوميت ها در شن هاي ساحل رفع شود و پس از آن در اردوهاي ديگر كه در ساير مناطق برگزار مي شود، شاهد رشد چشمگير وزنه برداران خواهيم بود.

پاداش قهرماني تيم هندبال نوجوانان ايران در آسيا
گروه ورزشي- درپي قهرماني تيم هندبال نوجوانان ايران در آسيا معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني وعده داد كه در برنامه ريزي انجام شده در مركز هر استان يك سالن استاندارد هندبال ساخته شود.
علي آبادي قهرماني تيم نوجوانان را موجب خوشحالي ايرانيان خواند و گفت: بازيكنان ايران با توجه به فيزيك بدني مناسب بيشتر مي توانند جايگاه خوب را در آسيا و جهان براي خود فراهم كنند.
وي با اشاره به تشويق تيم هاي بزرگسالان كه در جهان مقام كسب مي كنند، نوجوانان و جوانان را پشتوانه هاي اصلي آنان خواند و اعلام داشت: ما در حد توان خود نوجوانان را نيز مورد تشويق قرار خواهيم داد.

تخصيص ۱۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار براي تيم هاي اعزامي به بازيهاي دوحه
گروه ورزشي- به منظور آماده سازي تيم هاي ملي مختلف فدراسيونها براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ بالغ بر ۱۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار تخصيص يافته است.اين مبلغ طبق انعقاد تفاهم نامه اي مشترك بين كميته ملي المپيك با فدراسيون هاي ورزشي براي آماده سازي تيم هاي اعزامي به دوحه اختصاص يافته است و سازمان مديريت و برنامه ريزي مي بايست هرچه سريع تر به وعده خود براي اين منظور عمل كند. رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك در نامه اي به معاون اول رئيس جمهوري به تسريع بيشتر جذب اين اعتبارات تأكيد كرد. با اين وجود مسئولان كميته ملي المپيك تا زمان پاسخ به اين نامه در حال تأمين اين اعتبارات براي فدراسيونهاي اعزامي از منابع ديگر هستند تا اعزام تيم ها با مشكلي مواجه نشود.

تركيب تيم هاي بدمينتون ايران در مسابقات آسيا يي
گروه ورزشي - با انجام رقابت هاي درون اردويي تركيب تيم هاي بدمينتون جوانان و اميد ايران در مسابقات آسيايي و حضور در كمپ آموزشي  هارتوناي اندونزي مشخص شد.در رده جوانان حسن متقي،  سروش اسكندري،  مهدي رئوفي و مجتبي كاظم پور به عضويت تيم ملي در آمدند و در بخش اميدها شهرام كرمي، سينا بيات به همراه حسن متقي و سروش اسكندري براي كمپ آموزشي  هارتونا برگزيده شدند.مسابقات جوانان آسيا طي روزهاي ۱۳ تا ۲۰ تيرماه در كوالالامپور برگزار مي شود و برگزيدگان دوره آموزشي نيز به مدت يك ماه (اول مرداد تا اول شهريورماه) عازم اندونزي خواهند شد.

اعزام بانوان ملي پوش  هاكي به ارمنستان
گروه ورزشي- تيم ملي هاكي بانوان ايران روز ۱۷ تيرماه براي شركت در مسابقات بين المللي هاكي ارمنستان براي مدت ۸ روز به اين كشور اعزام مي شود.به گزارش فدراسيون هاكي، بانوان هاكي ايران با پوشش اسلامي در مسابقات بر روي چمن مصنوعي بازي خواهند كرد .

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
004272.jpg
بازتاب شكست آرژانتين
004140.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: با شكست غم انگيز آرژانتين مقابل آلمان بيشتر روزنامه هاي اين كشور، دو عامل را دليل اصلي باخت آرژانتين مي دانند.
آنها عقيده دارند پكرمن خيلي زود دست به تعويض ريكلمه و كرسپو زد همچنان آنها معتقد هستند لوبوس ميشل داور اين ديدار بيشتر به سود ژرمن ها سوت زد و قضاوت عادلانه اي از خود نشان نداد. در حاشيه اين شكست بايد به اين نكته اشاره كرد كه تلويزيون آلمان صحنه هايي كه به ضرر آلمان ها بود تكرار نمي كرد كه اين موضوع بازتاب وسيعي در جهان داشته است. از جمله اين صحنه ها مي توان به خطاي هند آشكار بالاك درون محوطه جريمه ژرمن ها اشاره كرد كه نه تنها از ديد داور دور ماند، بلكه از تلويزيون آلمان نيز تكرار نشد.
پكرمن استعفا داد
004134.jpg
خوزه پكرمن، سرمربي آرژانتين بعد از حذف اين تيم در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان از سمت خود استعفا داد.وي در اين باره گفت: وظيفه من ديگر خاتمه يافته و ديگر به مربيگري ادامه نخواهم داد. وي در ادامه افزود: در اين مدت، هرچه در توان داشتم انجام دادم و زمان آن رسيده كه به دنبال كار ديگري بروم. در اين بازي به نظر مي رسيد آرژانتين پيروز ميدان باشد اما شانس از ما رو برگرداند.
خوزه پكرمن از سال ۲۰۰۴ رهبري تيم ملي آرژانتين را برعهده گرفت و پيش از اين، رهبري تيم جوانان اين كشور را برعهده داشت.
۱۲ سال انتظار به پايان رسيد
004143.jpg
تيم ملي ايتاليا با پيروزي قاطعانه سه بر صفر مقابل اوكراين پا به مرحله نيمه نهايي جام جهاني ۲۰۰۶ گذاشت. درخشش توني و زامبروتا و ساير ياران ليپي باعث شد تا لاجوردي پوشان به جمع ۴ تيم مرحله پاياني راه يابند. در اين ديدار زامبروتا و توني (۲ گل) براي تيم ملي ايتاليا توپ را درون دروازه حريف جاي دادند.ايتاليا با اين پيروزي در مرحله نيمه نهايي روز سه شنبه به مصاف تيم ملي آلمان مي رود.تيم ملي ايتاليا آخرين بار در جام جهاني ۱۹۹۴آمريكا به جمع چهار تيم مرحله نيمه نهايي پيوست و موفق شد با پيروزي مقابل بلغارستان به فينال برسد.
كلوزه پيش به سوي آقاي گلي
004131.jpg
ميروسلاو كلوزه با تك گل سرنوشت سازي كه در ديدار آرژانتين به ثمر رساند با ۵ گل در صدر جدول گلزنان جام جهاني ۲۰۰۶ قرار گرفت. بعد از او فرناندو تورس، لوكاس پودولسكي، رودريگرز، رونالدو و هرنان كرسپو هر كدام با سه گل در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
با توجه به حذف تيم هاي اسپانيا و  آرژانتين شانس كلوزه براي حفظ موقعيت خود براي كسب عنوان بهترين گلزن جام بيشتر مي شود.در جام جهاني ۲۰۰۲ كره و ژاپن رونالدو اين عنوان را از آن خود كرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |