كنيد نظر تبادل اينترنتي نشريات طريق از
برنامه كدام با پرورش و آموزش در اصلاحات
ميشود؟ انجام
كتاب بينالمللي نمايشگاه پانزدهمين
يافت پايان تهران
كردهاند ترك را كشور دانشگاهي هزار 400

كنيد نظر تبادل اينترنتي نشريات طريق از
نوشتاري هاي برنامه در جديد تحولي
دسترسي براي را چيزي هر اصولا يا تصويري سندي ، پيامي ، كسي وقتي اينترنت ، زبان در
منتشر را آن ميگذارد ، هم به متصل كامپيوتر ميليونها از متشكل شبكه اين روي همگان
ويراستن ، نوشتن ، برگيرنده در كه است باستاني متني سنت نشانگر كلمه ايناست كرده
كه مطالبي بيشتر توصيف براي آن از استفاده البته و است توزيع و توليد تصوير ، طراحي
گستر جهان وب يعني آن كاربرد پر بخش در خصوص به است ، درست دارد ، وجود دراينترنت
نمايشگر در نمايش بار يك در اطلاعات توالي هر اينترنت ، از قسمت اين در(www)
نشريه يك صفحه مانند سايتها از بسياري صفحه حالت.ميشود خوانده صفحه كامپيوتر
.است چاپي برق و زرق پر و رنگ چهار
.است حيوانات ساير از انسان متمايز وجه عقل راه از آن دستكاري امكان و زبان ظرفيت
كه نيست آور تعجب اين بنابر.داريم ذاتي بهطور را متن قبول آمادگي تعبيري به ما
جهان در كامپيوتر ميليونها به تلفن طريق از مودم با را كامپيوتر هر كه اينترنت
اين.است آورده پديده را تاريخ در بشري دانش يكپارچه مخزن بزرگترين ميكند ، متصل
همچون شدهاي شناخته اشكال به كه لغاتي دارد ، لغات به زيادي اتكاي جهاني شبكه
نسخ گزارشها ، كتب ، روزنامهها ، ،(e - Zine) معمولي نشريات الكترونيك نسخههاي
.دارند وجود نامهها و دستخطي
.دارند حضور اينترنت در جهان عمده مجلات و روزنامهها تمام تقريبا حاضر ، حال در
اينترنت در هرروز ميتوان را پست واشنگتن و ژورنال استريت وال تايمز ، نيويورك
.است امكانپذير شبكه اين در هم ژاپن و فرانسه روز روزنامههايهمان خواندنخواند
.يافت دست آنها پيش بهشمارههاي ميتوان اغلب نشريات اين آرشيو بخش در
به انتشار از كمتر آن هزينه.است روشن اينترنت از استفاده براي ناشران اين انگيزه
فزاينده قيمتهاي مورد در نگراني آن در ;ندارد چاپخانه به احتياج ;است معمولي سبك
شماره هر فضاي.ندارد توزيع نيز و ارسال جهت پستي هزينه به احتياج ;ندارد راه كاغذ
عبارت به.كنيد بازيافت را آن شويد ناچار كه ندارد هم برگشتي تازه و است نامحدود
و ميشود ختم خواننده كامپيوتر به و ميشود شروع نويسنده ميز از انتشار اكنون ديگر
طراحي و نگارش جهت نياز مورد زمان و تلفن خط يك نرمافزار ، يك بهاي به اين همه
ناشر.است جهاني واقع در و گسترده نشريه بازار نفوذ ضريب علاوه به.است امكانپذير
.كند گدايي فروشنده و مشترك يافتن براي نيست مجبور
از كمتر تا.است شگفتانگيز واقعا اينترنت در انتشار راحتي و سرعت مقياس ، البته
هم كنار تكتك را صفحه كلمات حروف تمام بودند ناچار حروفچينها پيش ، قرن يك
انبوه ، انتشار صرفا اينترنت اما.ميشد توزيع گاري با هم نهايي فراورده.بگذارند
ميكند ، تبديل جديد كاملا رسانهاي به را انتشار اينترنت.نيست الكترونيك يا جهاني
ميشوند يكپارچه بودند ، مجزا قبلا كه اطلاعاتي رسانههاي تمام آن در كه رسانهاي
.است كرده تغيير هميشه براي آن در خواننده و دهنده آگهي سردبير ، نقش و
اينترنت در بود ، ناشران و دبيران انحصاري مسئوليت زماني كه متن بندي جدول و انتخاب
راحتي به گستر جهان وب كاوش موتورهاياست كننده مصرف انتخاب تابع زيادي حد تا
ممكن فهرستها اين در.ميكنند عرضه موضوعي بهطور را نشريات انواع نشانيهاي فهرست
دانشجو دو توسط كه نشريهاي كنار در درست ميليوني تيراژ با معروف نشريهاي است
.ميخواهيد كه هرزمان بخوانيد ، ميخواهيد ، آنچه هر.گيرد قرار ميشود ، توليد
چيست؟e -Zine
هر معناي به كه است (electronic magazine) الكترونيت مجله شده كوتاه صورت e - Zine
ميان در اما.ميشود منتشر اينترنت در چاپي شكل جاي به كه است گاهنامهاي و نشريه
كه ميشود اطلاق نزديك تناوب با پيشتاز كمهزينه ، مجلات به نشريات قبيل اين فن اهل
كمتر نويسندگان حضور براي محفلي ادبيات ، متعارف قلمرو به بخشيدن وسعت بر علاوه
هزينهاي كم معروفيت راه چون است ، خوب نويسندگان براي نشريات اين.است شده شناخته
به مستقيما خودرا توليدات ميتوانند چون است ، خوب هم ناشران براياست برايشان
افزايش را نهايي محصول به دسترسي چون است ، خوب همه براي واقع دربفروشند مشتري
.ميدهد
اين متوجه را شخص سرعت به اينترنت در نشريات قبيل اين راهنماهاي از يكي بر گذري
.دارد وجود تفاوت فروشيها روزنامه مجلات و نشريات اين ميان چقدر كه ميكند نكته
متعارف نشريات كه را بازارپذيري نشرو حقوق حفظ مقررات تمام ميتوانند نشريات اين
بازار صنعت اين دستاندركاران گفته به.بگذارند پا زير ميكنند ، پيروي آن از
.است چشمگير بسيار پويايي نظر از مالي ، نظر از نگوييم اگر غريب و غيرمتعارف ادبيات
دنياي در اما.ميگيرد صورت كندي قدري با معمولا معمولي ، مجلات مخاطبان بازخورد
به.ميشود دريافت الكترونيك نامه شكل به سرعت به بازخوردها اينترنتي ، نشريات
قرار متعدد سايتهاي روي گاه و ميشود ارسال سايرين براي طريق همين از مطالب علاوه
به ناشران و نويسندگان آوردن روي علل از يكي خوانندگان سريع بازخورد.ميگيرد
.دارد وجود اينترنتي نشريه از 5000 بيش برآوردها برخي براساس.است اينترنت
معمولا.است آن بودن اقتصادي اينترنتي نشريات تكثير اصلي علت معتقدند كارشناسان
چشمداشت ميكنند ، اينترنت در مطالب گذاشتن صرف را خود انرژي و پول وقت ، كه كساني
با كه شدهاند مشهور آنقدر الكترونيك نشريات برخي كه است درست.ندارند چنداني مالي
اينترنتي نشريه كه كساني اكثر براي اما كنند ، ايجاد خود براي درآمدي آگهي ، كسب
با افكار و علايق تبادل مهم ميدهند ، مطلب آنها به يا ميخوانند ميكنند ، منتشر
نگارش ، رهگذر از كه بودني اجتماعي احساس گفت اينترنتي ناشران از يكي.است سايرين
.اوست پاداش بهترين ميدهد ، دست وي به انتشار و ويرايش
آن در بخواهد هرآنچه هركس كه چرا است ، نيز نقيصه يك اينترنت در مطالب انتشار سهولت
قبيل اين يافتن از دشوارتر درآن كيفيت با مطالب يافتن نتيجه در.ميكند منتشر
اين از نيز اينترنت طريق از فقط نشريات اين به دسترسي.است چاپي نشريات در مطالب
.داشت دسترسي اينترنت به بايد همواره كه است دشوار نظر
آنهاست ، چاپي همتايان افول آغاز اينترنتي نشريات ظهور داشتند اعتقاد برخي گذشته در
از كتب و نشريات عرضه و است برعكس كاملا وضع اين داد نشان تجربه و زمان گذر اما
.ميافزايد آنها چاپي نسخههاي فروش بر اينترنت طريق
رضانعيمي وحيد:وترجمه تنظيم
برنامه كدام با پرورش و آموزش در اصلاحات
ميشود؟ انجام
آموزش بين درست برقرارينسبت بر تاكيد با علميدانشگاه هيات عضو اسكندري ، دكتر
انقلاب;نشدهاست تعريف ما جامعه در "تاثر و تاثير نظام":گفت جامعه و پرورش و
و ميدهد روي جهان در سپتامبر و 11 جامعه خرداد 76در تحميلي ، دوم جنگ اسلامي ،
.ميرود پيش خود رويهسابق طبق پرورشهمچنان و آموزش
كه اين تاسفاز اظهار با همچنين ايران دانشجويان خبرگزاري وگوبا گفت در وي
:تصريحكرد ندارد ، وجود جامعه در برنامههايمتعدد براي مدلي و علمي مديريت
.است حاكم آن بر "اقتضايي مديريت" و نميشود اداره "بهروز" ما جامعه
اجزاي دربرگيرندهتمام و ملي برنامهايفراگير ، را اصلاحات اسكندري ، دكتر
كهدر اصلي عناصر و مولفهها از:كرد بيان و دانست پرورش و آموزش جمله از جامعه
وي ، گفته به.است اجتماعي نظام پرورشيك و آموزش دارد ، قوي و موثر مشاركت اصلاحات ،
پاسخاين بايد ابتدا اصلاحاتاجتماعي ، پرورشدر و آموزش جايگاه تعيين از قبل
آيا" ،"خير؟ يا دارد وجود جامعه در اصلاحات از روشني تعريف آيا" كه داد را پرسشها
"است؟ شده تعيين اصلاحات ، براي برنامهاي
و شده تعيين برنامه و اصلاحات تعريف در كه اين بيان دانشگاه ، با علمي هيات عضو
حقوق سالاريو مردم ملي ، حاكميت دارد ، وجود بسياري پرورشابهامات و آموزش جايگاه
مسائل اين:گفت و خرداددانست دوم فضاي جديد بحثهاي مسائلمهمو از اساسيرا
حالي در;ندارد موضعگيريمشخصيوجود رابطه اين در و است شده مطرح مبهم طور به
دلايل از را امر اين وي.باشد داشته پاسخ مباحث اين براي بايد اصلاحات برنامه كه
بناي سنگ را پرورش و آموزش و كرد عنوان اصلاحات ، با ارتباط در افراد بيشتر سردرگمي
و اصلاحات برنامه آغاز دارد ، بسياري اهميت آنچه:كرد تاكيد و دانست اصلاحات
.است پرورش و مجرايآموزش از جريانها و تغييرات شدن نهادينه
و گيرد عهده بر اجتماعي نظام كل بايد را اصلاحات مديريت كه اين بر تاكيد با وي
كردن فراهم زمينه باشد ، در جامعه كل براي بايد اصلاحات برنامه مديريت بهعبارتي ،
براي مركزي پرورش ، و آموزش:گفت پرورش و آموزش طريق از درجامعه اصلاحات مقدمات
انسانها محيط پيرامون مدني فضاي ايجاد و راهكارها انديشه ، انساني ، نيروي توليد
.كند فراهم را اصلاحاتي هرگونه زمينه ميتواند بنابراين;است
لزوم به اشاره با دانستو حاضر دنياي مهم بحثهاي از را نوسازي اسكندري ، دكتر
امر اين آماده و باز افراد ، ذهن اگر:افزود جامعه ، افراد ذهن نوسازياز شروع
;تلاشكنيم آموزشي روشهاي تغييردر يا تكنولوژيو توسعه براي اندازه هر نشود ،
اعتقاد بهبرد نخواهيم بهجايي راه و داشت خواهيم بسته و قديمي همچنان آموزشي
روشهاي و داشته وجود نوآوري آموزشي ، كتابهاي بعضي در اكنون هم دانشگاه ، استاد اين
از استفاده مانع كه دارد وجود بستهاي نگرش اما ;شدهاند گذاشته كنار حدي تا سنتي
در اصلاحات براي تنظيمشده نبودبرنامهاي بيانگر امر اين و ميشود روشها اين
طراحي و اصلاحات رويانجام چالشهايپيش شناسايي لزوم به اشاره با وي.است جامعه
كه اين و حركتها و نگرش برنامه ، نوع بايد:داد آنها ، ادامه استراتژيبراساس
امرابتدا اين و شود مشخص پذيرد ، منظوريصورت چه به و نهادهايي چه در اصلاحات
همين به و نيافتهايم دست آنها به هنوز كه است شده ياد شناساييچالشهاي نيازمند
.است اصلاحات تب بيشتردچار ما جامعه دليل ،
نهادينه و فكر توليد و است توليدي نهادي پرورش ، و آموزش:شد يادآور دكتراسكندري
جنبه اين به اگراست نهاد اين وظايف جمله از انسانيمبتكر نيروي تامين و آن كردن
ايدههاي اصلاحات ، انساني نيروي توليد مسلما;شود توجه پرورش و آموزش كاركردي
و زمينه:افزود وي.باشد فراهم ميتواند نيز اصلاحات مدني مشاركت زمينه و آن
اجتماعي ، آموزش و فردي حقوق به افراد متقابل احترام سالاري ، آموزشمردم مقدمات
آموزش ، تمرين ، زمينهسازي نظير اصلاحاتي برنامه يك مقولات تمامي و اساسي حقوق
بايدجايگاه لذا ;پرورشاست و خطيرآموزش وظايف جمله از آنها كردن ونهادينه
.شود گرفته نظر در اصلاحاتي برنامه يك در نهاد براي مناسبي
دلايل به پرورش و آموزش گذشته ، سالهاي طي كه بياناين با دانشگاه استاد اين
توجهات ، و سرمايهگذاريها در:داشت اظهار است ، نبوده دولت براي مقولهاي مختلف ،
.است بوده آخر به مانده يكي يا و آخر در پرورش و آموزش معمولا
با:است ، گفت پرورش و آموزش پوشش تحت ما جمعيت سوم يك كه اين بيان با اسكندري
كردهايم حركت عصا به پرورشدست و آموزش به پرداختن در هميشه شرايط اين تمام وجود
.نبودهايم خود مسائل و مشكلات حل به قادر دليل همين به و
اين كردن معين به موظف را دولت و نشده حل همچنان كشور ، در را معلمان مشكلات وي
.دانست وضعيت
اين به مصرفي ديد وجود را پرورش و آموزش به توجه اصليدرعدم مشكل اسكندري ، دكتر
اين هزينههاي درگير بيشتر ما معناستكه بدان نگاه اين:كرد تصريح و عنوان نهاد
تلاش آن نيروهاي و افراد از كاستن و تشكيلات ساختن كوچك براي مرتبا و هستيم نهاد
.ميكنيم
و آزاد بويژهفرهنگيان ، پرورش ، و آموزش انساني نيروي اگر:كرد تاكيد وي
و تربيت آيندهايدرخشان خلاقو و پويا نسلي نميتواند جامعه نباشند ، فارغالبال
.كند طراحي
مشخصو مدل و برنامه ساختار آموزشو نيرو ، جذب براي هنوز كه اين بيان با وي
نهاد ، اين در اصلاحات براي:تاكيدكرد ندارد ، وجود پرورش و آموزش در شدهاي تعريف
تغيير بايد گزينش سيستم بگوييم آن متناسببا كه هستيم اساسي الگوهاي اين نيازمند
خير؟ يا يابد
را ابداع اين بعد و نباشد گزينش سيستم ميگويند عدهاي:افزود اسكندري دكتر
اصلاحاتي ضد حتي يا و اصلاحاتي برنامه هيچ كه حالي در ;حسابميآورند به اصلاحات
متناسب تغيير به ميتواند تنها و حذفكند خود آموزشي سيستم رااز نميتواندگزينش
.بپردازد گزينش به اصلاحاتي ، برنامه با
پرورشداشته و آموزش نهاد اداره در معيني جهتگيري اصولا دولت ، وي ، اعتقاد به
.كند تشنجاتحفظ و نزاعها باكمترينآسيبها ، را ميراثگذشته كرده ، تلاش و است
كتاب بينالمللي نمايشگاه پانزدهمين
يافت پايان تهران
خانواده كه است اين دهه 80 در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سياست:فرهنگي علمي گروه
.شود تعريف هنري و فرهنگي فعاليت واحد عنوان به
اختتاميه مراسم در مطلب اين اعلام با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مسجدجامعي احمد
سال كتاب نمايشگاه در را آينده تهرانسال كتاب بينالمللي نمايشگاه پانزدهمين
عرصه در امروز كه مشكلاتي از بسياري:افزود و كرد ذكر خانوادهها براي فرهنگ
.است ما زندگي در خانواده بنيان سستشدن از ناشي مواجهيم ، آن با اخلاقي و اجتماعي
براي مناسب را تاجيكستان و افغانستان مثل محلي و منطقهاي بازارهاي وي
طي نامهاي موافقت:گفت و كرد عنوان نشر صنعت در خصوصي بخش سرمايهگذاري
و فرهنگ وزير.است رسيده امضاء به زمينه اين در تاجيكستان ، با نمايشگاه برگزاري مدت
به آنان نياز و كشور از خارج ايرانيان سوم و دوم نسلهاي به توجه اسلامي ارشاد
.كرد عنوان خصوصي بخش سرمايهگذاري مناسب زمينههاي ديگر از را فارسيزبان كتابهاي
كردهاند ترك را كشور دانشگاهي هزار 400
درسالهاي:كرد اعلام اسلامي شوراي مجلس رئيسه هيات عضو:فرهنگي علمي گروه
.كردهاند ترك را كشور دانشگاهي دانشآموخته حدود 400هزار اخير
و برنامهريزي شوراي جلسه در پنجشنبه روز جبارزاده اسماعيل
منطقه و كشور هر افزوده ارزش امروز دنياي در:گفت شرقي توسعهآذربايجان
درقانون اعتبار تخصيص به اشاره با وياست آن علم حاملان و دانش ميزان
:افزود دانشگاهي فارغالتحصيلان مهاجرت روند از جلوگيري براي امسال بودجه
براي ريال ميليارد يكصد بودجه ، قانون سه تبصره (ج) بند محل از امسال
.است شده پيشبيني امراعتبار اين به توجه
عالي آموزش مراكز آموختگان دانش مهاجرت افزايش از نگراني ابراز با جبارزاده
حل راه ارائه و پيگيري مسئول ويژه كميتهاي بايد:كرد تاكيد استان از
با مجلس رئيسه هيات عضوشود تشكيل روند اين از جلوگيري براي عملي و مناسب
سال در درمان و بهداشت وزارت اعتبارات ريالي ميليارد افزايش 550 به اشاره
افراد به وارده مالي فشار از كاستن منظور به اعتبارات اين:گفت جاري
دولت بودجه قانون ده تبصره براساس:افزود وياست شده اتخاذ بيبضاعت
پوشش زير رايگان طور به را جامعه آحاد كليه آخرامسال تا است شده موظف
.درآورد بيمه
|