كودك در اراده تربيت
دانشآموز يك انشاي
از بيش با جانبازان سوم برنامه پايان تا
ميشوند خانه صاحب جانبازي درصد 25
در نوروز روزنامه موقت تعطيلي بازتاب
آلمان خبرگزاري
روزنامه تعطيلي حكم رشت عمومي دادگاه
كرد صادر ماه يك مدت به را خزر
تصحيح
:تهران رانندگي و راهنمايي رئيس
ميدهد رخ تهران در تصادف روزانه 320
به وام ريال ميليارد بانكها 35
ميكنند پرداخت زنجان زلزلهزدگان
حال در شدت به كشور جوانان تحمل آستانه
است كاهش
بر خسارت ريال ميليارد قوچان 20 در سيل
گذاشت جاي
![](../imgs/bar.jpg)
كودك در اراده تربيت
واقع در تربيت ، و تعليم ازاست تربيت و تعليم محتاج كه است آفريدهاي تنها آدمي:اشاره
قرار ، اين از.ميشود حاصل فرهنگ با توام تعليم و تاديب ،(طفل تغذيه و سرپرستي) پرورش
آموزش نيازمند دانشآموز و تاديب نيازمند كودك سرپرستي ، نيازمند طفل متواليا آدمي
در قصور.است سركش و متمرد بيادب آدم و خشن و خام نيافته پرورش آدم رو اين از.ميباشد
جبران بعدا ميتوان را فرهنگ زيراكمبود.است (تعليم)فرهنگ در قصور از زيانآورتر تاديب
.كرد جبران نميتوان هرگز را تاديب در اشتباه و شد نتوان رها سركشي شر از ولي كرد
تربيت و تعليم و كودكي دوران مفهوم به بشر كه است نيم و قرن دو حدود ميگويند محققين
او از ميپنداشتند ، بزرگسالان مانند را كودك هفدهم قرن از قبل تا.است برده پي كودك
با كالاي عنوان به جوامع بسياري در كودك واقع در.كند رفتار بزرگسالان مثل داشتند توقع
سرتاسر در او به مربوط مسائل در كودك امروزهميشد محسوب والدين براي اقتصادي ارزش
اهميت يافتهاند دست مطلوبتري اقتصادي و اجتماعي توسعه به كه كشورهايي در ويژه به جهان
و رواني حمايت كودكان ، مسائل به توجه صرف معنوي و مادي منابع از مهمي بخش.است يافته
"كودكان عصر"افتخار و شجاعت با ميتوان را حاضر عصر ديگر تعبيري به.ميشود آنان جسماني
و شود مبذول خاصي عنايت كودكان تعليم و تربيت به كه ميكند ايجاب عصري چنين ناميدو
يعني آن آينده احتمالي بهتر شرايط براي بلكه بشر نوع فعلي وضع حسب بر تنها نه كودكان
.شوند تربيت آن كلي مقصد و آدميت انگاره با منطبق
كودك در اراده مفهوم
.نيست انسان فطري خواص از اراده ميزان
ميآيد ، دنيا به قوي يا و ضعيف اراده با نه و ميآورد دست به ارث با نه را اراده انسان
شرايط و ميگيرد شكل انساني فعاليت جريان در صفات از بسياري همانند نيز اراده بلكه
كه است تركيبي خاصيت يك رسيده و پخته اراده يك.دارد اراده تكامل در عظيمي سهم زندگي
بهدنبال او ، شايستگيهاي او ، تمايلات انسان ، اخلاقي پايههاي و جهانبيني تاثير تحت
كودك اراده درباره كه است طبيعي.مييابد تكامل و ميگيرد شكل...و او رفتنهاي هدف
.داد تطبيق است بالغ انسان به مربوط كه را رسيده بارور اراده مفهوم آن نميتوان خردسال
اراده ابزار
.كرد اشاره ميشود متعددي مباني به كودكان در اراده ابزار درباره
معين هدف وجود -
هدف حفظ براي كوشش -
خود خواسته و هدف به يافتن توفيق خاطر به مشكلات به آمدن فائق بر كودك استعداد -
اميال انداختن تاخير به در كودك استعداد -
خودداري در كودك استعداد -
همانندسازي و تاثيرپذيري در كودك استعداد -
اصرار ميكند ، گريه خودش خواسته هر براي ندارد ، صبر اصلا من دختر اين":ميگفت دوستم
".ميرود خود كار پي خشنود و راضي و ميكند تسليم مرا سرانجام و ميكند
كودك به جبرانناپذير زياني شدن تسليم با مادر كه درمييابيم كودك اين رفتار تحليل در
است تحمل و صبر همانا كه را اراده به مربوط خصوصيات مهمترين از يكي او در و رسانده خود
."هردرخواستي براي وشيون گريه"است داده انتقال او به نيز ديگري بدآموزي و برده بين از
نميتواند نيز ارادهاي هيچ و باشد بيترمز نميتواند ماشيني هيچ كه است اين واقعيت
نيز خودداري و نفس بر تسلط بلكه است يافتن توفيق و خواستن تنها نه اراده.باشد بيترمز
تمرين هيچگاه و درآورد عمل مرحله به را خود اميال هميشه كه كند عادت كودك اگر.هست
در ميبايستي كودك در اراده دادن شكل و فرمشد نخواهد قوي اراده داراي نكند كردن ترمز
.يابد جريان است لازم اراده با بالغ شخص يك رفتار براي كه خصوصياتي آن كامل سير خط همان
هدف آن سوي به استقامت با و دهد قرار هدفي خود مقابل در كه شود داده آموزش بايد كودك به
.كند فعاليت و برود پيش
به توجه هيچ و ميريزد هم به را جا همه":ميافزايد خود كودك از گلهمندي ارائه در دوستم
قرار فشار تحت را او زياد نميتوانم البته ندارد ، "كن جمع خودرا ريختههاي" كه من حرفهاي
حد در كودك از مسئوليت خواستن است ، نادرستي قضاوت اين"ندارد بيشتر سال چهار چون دهم
و گيرد قرار مخاطب ميتواند كه لحظهاي آن از دقيقا زندگي اوايل همان از او امكانات
.شود شروع بايد ميكند ، مطلب بيان به شروع و ميفهمد را خود به خطاب
.ميكنند احاطه بزرگسالان فوقالعاده محدوديت در را خود كودك والدين از بسياري متاسفانه
به بعضا و نميدهند انجام خود خواستههاي به نيل براي كوششي كوچكترين كودكاني اينچنين
.است آن انجام به قادر خود كودك كه كارهايي آن حتي ميدهند ، انجام را او كارهاي كودك جاي
وعقايد محكم سجاياي از عاري انساني و شد نخواهد اراده داراي كودك هرگز شرايطي چنين در
منظم روش يك با را او ميبايستي چيز هر از قبل كودك اراده تقويت برايبود خواهد پايدار
شستن اسباببازيها ، كردن جمع رفتن ، بستر به غذاخوردن ، زمان كه طوري به كرد ، آشنا روزانه
گردد ، تعيين آن نظاير و پارك به رفتن تلويزيون ، تماشاي كردن ، بازي غذا ، از قبل دستها
خصوصيات وسيله بدين و ميآموزد كودك به را فعاليت و دادن تشكيلات زندگي منظم برنامه اين
آغاز روزهاي همان از و بهتدريج والدين.ميدهد شكل اورا اراده به مربوط اخلاقي
كارهاي تا بياموزند او به بايد (خطاب فهميدن گرفتن ، قرار مخاطب)كودك شخصيت شكلگيري
مو ، كردن شانه لباس ، درآوردن و پوشيدن جوراب ، كفش ، پوشيدن مانند را خود به مربوط جسماني
با نيز را تعاون و همكاري حس ودرضمن دهد انجام غيره و بازي لوازم جمعآوري زدن ، مسواك
ايجاد او در آن جمعآوري يا و سفره چيدن براي كردن كمك و گلدانها دادن آب مسئوليت دادن
تمامي چوننهراسيد كرد ، خواهد ايجاد امور انجام اثر بر كودك كه احتمالي خسارت از و كرد
.ميباشد حساس كودك در اراده پرورش به منجر امور اين
كودك اراده تكامل
با خود مناسبات در و باشد داشته وجود كودك به نسبت واحدي رفتار والدين و بزرگسالان در
ساير و مادر و پدر بين عقيده اختلاف از بدتر چيز هيچ چون.باشند صادق هميشه كودك
بزرگسالي ميكند محول كودك به را كاري پدر مثلانيست كودك تربيت زمينه در بزرگسالان
خود يا و نكن ، خسته را بچه:ميگويد ويامادر ندارد را كار آن انجام توان او ميگويد
رفتار در دوروئي كودك در برخوردها نوع اين اثر درميدهد انجام را كودك به محوله امور
سر در خردسال كودك خانوادهها از بسياري در.ميآيد وجود به خاص تزوير و حيلهگري و
است بهتر.ميكند راجريحهدار او احساسات بزرگترها اختلاف و ميگيرد قرار عاطفه دوراهي
وعدههاي به عمل و بودن صادق بانشود داده انتقال معصوم كودكان به اختلافات هرگز كه
به نكردن عمل و وعده دادن جاي وبه بياموزيد كودك به را اخلاقي اصول به پايبندي شده داده
كه بياموزد نيز خود و كند اعتماد شما به نيز كودك تا باشيد قدم ثابت خود حرف سر بر آن
حس و گفته به بودن پايبند او در ترتيب بدين و نمايد اجرا را آن دهد ، مي وعده وقتي
.شود تقويت مسئوليت
ترس ، احساس هوس ، و هوي احساسات ، و اميال بر شدن مسلط ميبايستي كودك در اراده تكامل براي
والدين و ميبخشد استحكام را كودك اراده اعمال اينگونه چون.نمود تقويت را رنج و درد
براي زمان مناسبترين و بهترين كودك زندگي اوليه سالهاي كه باشند بههوش بايد
همان به ميشود بزرگتر كودك چه هر و است انسان يك به اراده خصوصيات اساس پايهگذاري
دستورات به بايد او نسبت همان به و گردد بيشتر بايد او از مادر و پدر خواستههاي اندازه
.گيرد قرار بيشتر تربيت تحت او اراده خصوصيات و گردد پايبند بيشتر آنان
آخر سخن
از است عبارت تربيت:است نوشته "اسلام در تربيت و تعليم"كتاب در مطهري مرتضي شهيد استاد
و يابد پرورش كسي باشد قرار اگر و زنده موجود استعدادهاي شكوفاكردن معناي به دادن پرورش
راكه چيزي آن.كند ظهور بروزو هست او در كه را استعداد همان كرد كوشش بايد شود تربيت
عجين او تعليم و تربيت با كودك در اراده تقويت "كودكان عصر"در.داد پرورش نميتوان نيست
:كودك در اراده جهت است لازم منظور بدين ميشود ،
.باشد تفاهم با توام كودك به نسبت والدين رفتار -
.باشيد صادق كودك با خود مناسبات در -
.كند راكنترل خود اميال دهيدكه عادت را كودك -
.نزنيد صدمه او استقلال به كودك كارهاي انجام با -
.بدهيد درخور مسئوليت كودك به -
.كنيد تقويت را اميال انداختن تاخير به حس كودك در -
.كنيد ايجاد را تعاون حس كودك در -
.كنيد تنظيم منظمي روزانه برنامه كودك براي -
.باشيد ارادهاي با "همانند" كودك براي -
صبحي نازخند
دانشآموز يك انشاي
جهاني صلح روزگار
چيز امر حقيقت ولي بيتوجهاند چيز همه به نسبت آنها كه است اين جديد نسل از ما تصور
و داشته توجه خود اطراف محيط به ميكنيم فكر ما كه آنچه از بيش جديد نسل !!است ديگري
.ميكند دقت آن پيرامون
خاطر بهاست ما مدعاي بر اثباتي شده نوشته كلمبيايي دانشآموز يك توسط كه زير انشاي
!!!نگيريد كم دست وجه هيچ به را جديد نسل كه باشيد داشته
:است اينگونه دورانها ديگر با مقايسه در تاريخ از بخشي عنوان به ما زماني موقعيت
!!شده كاسته حوصلهمان و صبر از و افزوده ساختمانهايمان طبقات به
!!شده باريكتر ديدگاههايمان و پهنتر اتوبانهايمان
!!شده كمتر داشتههايمان و بيشتر سرانهمان مصرف
!!يافته تقليل لذتمان شدهاما كثير خريدمان
!!شده كوچكتر خانوادههايمان اما بزرگتر خانههايمان
!!شده كمتر وقتمان اما فراوانتر زندگيمان تسهيلات
!!آمده پايينتر احساساتمان اما بالاتر تحصيلاتمان
!!يافته كاستي قضاوتمان قدرت اما فزوني دانشمان
!!شده بزرگتر مشكلاتمان و بيشتر مهارتمان
!!شده كمتر درمانمان نتيجه و زيادتر داروهايمان تنوع
!!آمده پايينتر زندگيمان ارزشهاي و بالاتر مقاممان
!!ميورزيم عشق كمتر اما ميدهيم شعار بيشتر
!!بردهايم ياد از را زيستن چگونه اما بيفزاييم درآمدمان بر چگونه كه ميآموزيم
!!ميشود كاسته زندگيمان حقيقت از اما ميشود اضافه زندگيمان سالهاي به
!!غافليم خود همسايه روز و حال از كه حالي در هستيم ماه كره به وبرگشت رفت راه در
!!بيگانهايم آن داخل فضاي با اما كردهايم فتح را زمين كره خارج فضاي
!!باقيماندهايم خود تعصبات قعر در هنوز اما شكافتهايم را اتم
!!آلودهايم را روحمان و پالوده را اطرافمان فضاي
!!يافته نزول اخلاقياتمان و صعود درآمدهايمان
!!كاستهايم كيفيتهايمان از و افزوده كميتهايمان بر
!!شده كوته آنان انديشه و بلند مردانمان قامت
!!گشته سرازير وابستگيهايشان و دلبستگيها و ريز سر آنان منفعتهاي
!!شده برابر چندين جداييهايشان و برابر دو آنان درآمد
!!شده كمتر لبخندشان و بيشتر آنان آسايش
!!شده ناچيز قوتمان و بيشمار غذايمان
!!شده ويران پايبستشان و تجمليتر خانههايمان
.ميبرند نام جهاني صلح روزگار عنوان با آن از كه روزگاري است اين آري
اينترنت:منبع /افراخته عزيزه:مترجم
از بيش با جانبازان سوم برنامه پايان تا
ميشوند خانه صاحب جانبازي درصد 25
تا اينكه اعلام با كشور كل جانبازان امور سازمان مسكن معاون:همشهري خبرنگار - همدان
در:گفت شد ، خواهند خانه صاحب بالاي 52درصد جانبازان كليه توسعه سوم برنامه پايان
صاحب نفر تاكنون 50هزار كه شده شناسايي بالاي 52درصد جانباز هزار برنامه 125 ابتداي
.بودهاند مسكن فاقد نفر حدود 75هزار و مسكن
جانبازان ، مسكن تامين براي سوم برنامه تاكيد به اشاره با خبرنگاران جمع در كامكار مهندس
و 800 تاكنون 42هزار سوم برنامه ابتداي از:گفت مسكن فاقد شهداي خانوادههاي و آزادگان
برنامه50 پايان تا و اند شده صاحبخانه تسهيلاتي از بهرهگيري با جانبازان از نفر
.شد خواهند خانه صاحب نيز ديگر بالاي 52درصد جانباز هزار
در:گفت جانبازان مسكن تامين رابطهبا در جانبازان امور سازمان هاي موردبرنامه در وي
و شده گرفته نظر در بالاي 52درصد جانبازان براي بانكي وام فقره سوم 80هزار برنامه
شهرهاي در و ريال ميليون سقف 50 تا نفر ميليون يك بالاي شهرهاي در شرايط داراي جانبازان
.ميكنند دريافت كارمزد 4درصد با بانكي وام ريال ميليون سقف 40 تا نفر ميليون يك زير
ميليارد حدود 135 برنامه اين تحقق جهت اينكه اظهار با جانبازان امور سازمان مسكن معاون
سال تا شده شناسايي جانبازان خاص فقط مذكور برنامه:گفت شده ، گرفته نظر در اعتبار تومان
دادهاند ، پرونده تشكيل اخير سال دو طي كه درصدي جديد جانباز نفر حدود 42هزار و است 79
.شد خواهد مرتفع آنان مسكن مشكل آينده برنامههاي در
در نوروز روزنامه موقت تعطيلي بازتاب
آلمان خبرگزاري
روزنامه يك انتشار دوباره قضاتايران:نوشت پنجشنبه روز (آ.پ.د) آلمان خبرگزاري:ايرنا
.كردند ممنوع ماه شش مدت براي را اصلاحطلب
دو و ماه شش به نيز نوروز شده ممنوع روزنامه سردبير ميردامادي محسن:افزود خبرگزاري اين
.است شده محكوم خبري فعاليت هرگونه از محروميت سال چهار و زندان روز
محسوب ايران در اصلاحطلب نشريات بانفوذترين از يكي نوروز خبرگزاري ، اين گزارش به
.ميشد
از يكي است ، ايران مجلس خارجي سياست كميسيون رئيس كه ميردامادي گزارش ، بنابراين
.ميشود ايران ، قلمداد در خارجي هياتهاي براي برجسته همتاهاي
ميشود ، اداره تندرو اسلامگرايان سوي از كه ايران قضايي خبرگزاري ، دستگاه اين نوشته به
.است كرده ممنوع را مجله و روزنامه حداقل 40 گذشته ، نيم و سال دو طي
روزنامه تعطيلي حكم رشت عمومي دادگاه
كرد صادر ماه يك مدت به را خزر
به را خزر محلي روزنامه حكمي صدور با پنجشنبه روز رشت عمومي دادگاه چهار شعبه:ايرنا
از نسخهاي كه حكم اين در.كرد تعطيل ماه يك مدت به خصوصي شاكي شكايت و اكاذيب نشر اتهام
مدت 20 تا ابلاغ تاريخ از نشريه اين مسئول مدير:است آمده شد ، ارسال ايرنا به آن
مسئول مدير سراواني احمدي رضا.است برخوردار استان تجديدنظر محاكم در اعتراض حق از روز
.كرد خواهد اعتراض تجديدنظر محاكم در حكم اين به نسبت:گفت خزر روزنامه
تصحيح
دوشنبه 31 كه "معلولين به اشتغال ريالي ميليون وام 30 اعطاي" خبر در "يارمند باقر" سمت
صحيح برنامهريزي و مديريت سازمان اجتماعي تامين امور دفتر مديركل شد ، منتشر ماه تير
.است
:تهران رانندگي و راهنمايي رئيس
ميدهد رخ تهران در تصادف روزانه 320
بارندگي مواقع در كه ميدهد رخ تهران در تصادف تا 320 بين 300 معمول بطور روزانه:ايسنا
.ميشود برابر دو آمار اين معابر ، سطح لغزندگي و
و راهنمايي رئيس نوروزي ، زمان سرهنگ "ترافيك روز" خبري ستاد از نقل به ايسنا گزارش به
روان براي مستمر اقدامات انجام به اشاره با و مطلب اين بيان با بزرگ تهران رانندگي
رانندگي و راهنمايي توسط مقاطعي در ترافيكي طرحهاي از بسياري:افزود ترافيك ساختن
.است بوده مردم براي فرهنگسازي و دادن الگو آنها هدف كه شده انجام بزرگ تهران
و هوا آلودگي اعصاب ، روي بر مخربي اثرات شود ، وارد خللي مرور و عبور به اگر:افزود وي
شديد تصادفات و نابساماني بينظمي ، به عوامل اين همه كه گذارد خواهد مردم وقت اتلاف
.ميانجامد
سهم ترافيك امنيت ايجاد و رواني در دستگاهها تمام كه اين به اشاره با نوروزي سرهنگ
و راهنمايي مقررات اجراي در قانون مجري دستگاه رانندگي و راهنمايي:كرد تصريح دارند ،
.سازمانهاست تمام وظيفه ترافيك امر در فرهنگسازي و مناسب بستر ايجاد ولي ;است رانندگي
وسايط و جمعيت به نسبت رانندگي و راهنمايي نيروهاي تعداد بين تناسب وجود عدم بيان با وي
در ديگران حقوق و قانون به احترام با بايد كه هستند مردم خود:كرد تصريح كشور ، نقليه
با تصادفات و تخلفات كاهش و ترافيك ساختن روان و كنند مشاركت رانندگي و راهنمايي كارهاي
.است امكانپذير دستاندركاران تلاش و مردم توجه
كمربند از اجباري استفاده طرح اجراي زمان از:افزود بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي رئيس
.است يافته كاهش جرحي و قتلي تصادفات ايمني ،
موتورسيكلت دستگاه تا 250 بين 200 روزانه:گفت متخلف موتورسيكلتسواران خصوص در وي
شركت ضمن بايد خود موتورهاي ترخيص براي آنها راكبين كه ميشوند منتقل پاركينگ به متخلف
.كنند پرداخت نيز را خود معوقه جرايم آموزشي ، كلاسهاي در
هماهنگيهاي با:گفت (ماه مرداد 27) ترافيك روز برنامههاي خصوص در نوروزي سرهنگ
كنترل بويژه رانندگي و راهنمايي مامورين سوي از كنترلها ترافيك روز در انجامشده
به كه است آن بر سعي بيشتر روز اين در همچنين مييابد ، افزايش ايمني كمربند از استفاده
جهت ارشادي جريمه برگههاي از رانندگي و راهنمايي و شود داده تذكر متخلف رانندگان
خواستار پايان در بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي رئيس.كنند استفاده آموزش و فرهنگسازي
در اطلاعرساني با جرايد و سيما و صدا:كرد تصريح و شد اطلاعرساني امر در سرمايهگذاري
.كنند كمك آن معضلات رساندن حداقل به و ترافيك كردن روان به ميتوانند ترافيك امر
به وام ريال ميليارد بانكها 35
ميكنند پرداخت زنجان زلزلهزدگان
توسط وام ريال ميليارد گفت35 زنجان استانداري عمراني معاون:اجتماعي گروه
.ميشود پرداخت اخير زلزله ازحادثه ناشي ديدگان آسيب به عامل بانكهاي
اين:كرد اضافه خدابنده شهرستان غيرمترقبه حوادث ستاد جلسه در رحمتي جواد
شده بيني ديدهپيش آسيب مسكوني واحد و 600 هزار دو بازسازي براي تسهيلات
.است
ريال ميليون نيز 100 زلزله از ديده آسيب ازكشاورزان حمايت براي:افزود وي
.گرفت قرار خدابنده شهرستان كشاورزي جهاد اختيار در اعتبار
مناطق بازسازي عمليات اينكه به اشاره با زنجان استانداري عمراني معاون
ماه آبان پانزدهم تا مرحله سه طي عمليات اين:گفت شده آغاز استان زلزلهزده
.شد خواهد انجام جاري
دراين اخير زلزله در خدابنده شهرستان فرماندار سوي از شده ارائه آمار طبق
.شد خسارتوارد روستا در 71 تجاري واحد و 22 مسكوني واحد و 612 هزار سه به شهرستان
دو و تا 02درصد بين 5 را مسكوني واحد و 520 هزار يك به وارده خسارت انبيايي كاظم
.كرد عنوان درصد تا 100 را 50 ديگر مسكوني واحد و 92 هزار
مناطق در بهداشتي غير وضعيت از مراسم اين ادامه در خدابنده شهرستان فرماندار
.كرد انتقاد شهرستان اين زده زلزله روستايي
زنجان استان مركز شرق جنوب كيلومتري در 100 نفر هزار با 163 خدابنده شهرستان
.واقعاست
حال در شدت به كشور جوانان تحمل آستانه
است كاهش
نسل هويت و شخصيت تغيير بر علاوه:گفت كشور جوانان ملي سازمان رئيس:ايرنا
.است كاهش حال در بشدت نيز آنان تحمل آستانه جوانكشور ،
فرهنگي مديران و جوانان غيردولتي تشكلهاي جمعفرمانداران ، در "ميرباقري"
و روحي وضعيت كه هستيم روبهرو جواناني با ما اكنون:افزود ساري در مازندران
زمينه كند ، پيدا ادامه روند اين اگر و است رفتن تحليل حال در آنان رواني
.آمد خواهد بوجود طغيانگري
عوامل را فراغت اوقات كردن پر و مسكن ازدواج ، اشتغال ، مولفههاي شناخت وي
جواني هويت و شخصيت:داد ادامه و دانست جوانان رواني و روحي وضعيت بر تاثيرگذار
.ميگيرد شكل ساله دوره 15 يك در
نظام و دانشگاه تربيت ، و تعليم خانواده ، بخصوص مدني نهادهاي:كرد اضافه وي
.دارند را دوره اين ساماندهي وظيفه
و تعاملنداشته هم با شغلي اجتماعي ، علمي ، نهادهاي اكنون متاسفانه:شد يادآور وي
.نميكنند درك را جواني دوره واقعيت
و شدن شاغل امروزه:گفت و خواند ضروري را جوانان حوزه مختصات شناخت وي
در را خودش مدخليت ما دوره در ازدواج مسئله ولي است مطرح مدرن دوره در ازدواج
.است داده دست از جوانان بين
بر خسارت ريال ميليارد قوچان 20 در سيل
گذاشت جاي
مناطق در تيرماه سيل 29 جريان از ناشي وارده خسارات:گفت قوچان فرماندار: اجتماعي گروه
.است شده برآورد ريال ميليارد شهرستان ، 20 اين روستايي
قلعه ، روستاهايينگه به عمده خسارات:گفت ايرنا به موحديزاده رضا حميد
ديده نيزآسيب ديگر روستاي چند و شده وارد قرهشاهوردي و هودانلو
.است
از برخي خرابي باغها ، و كشاورزي اراضي از هكتار تخريب 400 شامل خسارتها:گفت وي
قطع و آبرساني تاسيسات و لولهها تخريب دامها ، از شماري اتلاف سنتي ، كانالهاي و قنوات
عامالمنفعه پروژههاي از تعدادي و دامي و مسكوني واحدهاي خرابي روستا ، حدود 10 شرب آب
.است
آب ، تانكر پتو ، چادر ، گريدر ، لودر ، قبيل از محلي امكانات:كرد تصريح قوچان فرماندار
نيازمند همچنان آسيبديدگان اما است شده ارسال مناطق به امدادي ، كمكهاي و آذوقه
.هستند امدادي كمكهاي
|