...ميزند رقم را سرنوشتها تستي آزمون وقتي
كاركنان قضايي حمايت و حقوقي دفتر وظايف
شد تعيين پرورش و آموزش
آموزش كيفيت بهبود باعث ادغام طرح
ميشود پزشكي
امكانات به كشور دبيرستان هزار شش
ميشوند تجهيز رايانهاي
ايرانيان رفتاري نگرش طرح اجراي با
كشور مردم ميان در رفتاري شيوه هزار 18
شد شناسايي
...ميزند رقم را سرنوشتها تستي آزمون وقتي
سراسري كنكور برگزاري شيوه بر نقدي
كه آنجا از.ميكنند شركت دانشگاهها سراسري كنكور در كشور جوانان از زيادي تعداد سال هر
كه شيوهاي انتخاب لذا ميشوند ، قبول مربوطه آزمون در آنان از كمي بسيار تعداد
سطح بالابردن در بسيارمهمي نقش كند ، انتخاب را دانشآموزان باسوادترين و خلاقترين
وجه هيچ به چهارجوابي تستهاي طريق از سنجش روش است بديهي.دارد دانشگاهها وروديهاي
پتانسيل تنها نه شيوه اينكند ارزيابي را داوطلبين فكر قدرت و واقعي معلومات نميتواند
.است كرده ايجاد آموزش روند در هم را سوئي آثار بلكه نميكند ، رامشخص داوطلبان علمي
مهارت كسب براي اصلي اوقات اختصاص دبيرستانها ، درسي مطالب به دانشآموزان غالب بيتوجهي
براي زياد ودلهره اضطراب پرتوان ، ايجاد و لايق دبيران درسي موضوعات به كمتوجهي تستزني ،
افزايش راههاي فراگيري براي آموزشگاهها در رقابت كاذب رونق آنها ، خانواده و دانشآموزان
آثار از كمي بخش غيره و دولتي مدارس كردن جاذبه كم وتندخواني ، چهارجوابي آزمونهاي سرعت
.ميباشد دانشجو پذيرش فعلي طرح زيانبار
دانشگاههاي براي ميتوان مفهومي ، وسوالات تشريحي آزمون شيوه از استفاده با كه است طبيعي
علميقوي بنيه و كافي واستدلال خوب فكر قدرت داراي كه كرد انتخاب را كشوردانشجوياني
نميتوان چهارجوابي تست با وجه هيچ به را دانشآموزان هندسه درس معلومات مثلا).باشند
(.سنجيد
باشد ، سال 1382 در فعلي روش اعمال به مجبور هنوز دلايلي به بنا سنجش سازمان كه صورتي در
نحو به و داد بهبود كمي مقدار به را موجود وضعيت تدابيري اتخاذ با ميتوان لااقل
:كرد اجرا عادلانهتري
درصد سي اندازه به حداقل را رياضي مانند دروسي تستهاي زمان براي لازم زمان مدت -1
.داد افزايش
گروههاي رياضي تست آزمون زمان روانشناسان ، و تربيت و تعليم متخصصان كه ميدانم بعيد
زيادي تعداد به پاسخ اينكه ، به توجه با.بدانند راكافي سال 81 تجربي علوم و فيزيك رياضي
اختصاص قطعا ميطلبيد ، را يامعادلاتي و فرمولها و مختلف روشهاي از استفاده سوالات از
ويژه به.نبود درستي كار آنها به پاسخ براي لازم محاسبات انجام براي كوتاه بسيار زمان
لازم درست جواب به مربوط خانه كردن سياه بعد و سوال خواندن براي وقت هم چندثانيه آنكه
.است
از ميتوان مختلف ، روز دو در آنها برگزاري عمومي و اختصاصي آزمونهاي كردن تفكيك با -2
امتحان يك در كنيم رامجبور دانشآموزان اينكه.كرد جلوگيري طولاني امتحانات برگزاري
نتيجه يقينا كنند ، شركت (وتجربي فيزيك رياضي گروههاي امتحان)ربع و ساعت چهار لااقل
(آخر نيم و ساعت يك در ويژه به) كار راندمان آن ، از حاصل خستگي زيرا داشت ، نخواهد خوبي
.ميدهد كاهش زيادي مقدار به را
كنكور سوالات به اتاقهايي و كلاسها يا و سالنها در دانشآموزان از توجهي قابل بخش -3
لازم آرامش ويا نوركافي از مربوطه فضاي يا و ندارد درستي تهويه كه ميدهند پاسخ
سيستم به سالنها و نبوده صندليهامناسب بعضي دستههاي و كيفيت همچنين.نيست برخوردار
به و نميگيرد انجام مطلوبي نحو به هم حوزهها در جمعيت توزيع.نيستند مجهز خوبي صوتي
فاقد راهروهاي و تنگ سالنهاي در را داوطلبان مجبورند حوزهها بعضي گاهي دليل همين
.دهند قرار خنككننده سيستم
مكانها از پارهاي و نميشود برگزار عادلانهاي نحو به كنكور هم حيث اين از مجموع در
.ندارند را كار اين براي لازم شرايط ميشود ، برگزار كنكور آنها در فعلا كه
توسط آرام محيطي ايجاد و مراقبين خوب رفتار و دفترچهها همزمان و موقع به قطعاتوزيع
موثر داوطلبان براي تمركز ايجاد در زيادي مقدار به خشن صداهاي ايجاد از پرهيز و آنان
.بود خواهد
سيستم.است ضروري هم آزمون جلسات به ورود كارتهاي توزيع شيوه در تغييراتي ايجاد -4
گرديده تشويش ايجاد و وقت رفتن هدر باعث هم اين خود كه است فراواني اشكالات دچار فعلي
.است
بسيار زيراجمعيت ميكند ، ايجاد شديد ترافيك بزرگ ، شهرهاي بعضي مسيرهاي پارهاي در گاهي
پست از استفاده.كنند مراجعه كارت دريافت براي بايد كوتاه زماني فاصله يك در زيادي
.ميكند افراد وقت در خوبي صرفهجوئي و ميدهد كاهش را مشكلات قطعا
درسي مواد در جزيي تغييرات ايجاد صورت در جوانان نگراني و اضطراب كاهش براي است بهتر -5
عمل نحوي بايدبه سوال طراحان.كرد پرهيز دوسال تا حداقل دركنكور ، آنها اعمال از مدارس
تاثيري قبل سال داوطلبان سرنوشت در كتابها ، از يكي بر فصل يك شدن اضافه صورت در كه كنند
.باشد نداشته
به نياز بدون باشندتا برخوردار بالايي خبرگي و فراوان هوش از بايد سوال طراحان -6
در نتيجه در و كنند پيدا را نامطلوب گزينههاي يا غلط پرسشهاي مكرر ، بازخوانيهاي
فراوان اضطراب و بيعدالتي باعث زيرا نشود ، داده داوطلبان به غلطي سوال هيچ كنكور
.ميشود
را بهترينها سراسري ، آزمون برگزاري سيستم بهبود با تا كنيم تلاش بايد همگي حال ، هر در
كشور تحقيقاتي مراكز و دانشگاهها بتوانيم تا كنيم انتخاب كشور دانشگاههاي در تحصيل براي
با نهايتا و كنيم برخوردار كافي انگيزه داراي و مبتكر و استعداد با نيروهاي از را
همچنين و داده افزايش را علم توليد در ايرانيان سهم كشور ، وتحقيقاتي آموزشي سطح ارتقاي
امتحانات برگزاري يعني دانشجو ، پذيرش فعلي روش با است بديهي.دهيم بهبود را كشور اقتصاد
نمره دادن تاثير بدون و مجهز وغير نامناسب محيط در و طولاني بسيار زمان در و تستي صرفا
عمل به كشور مستعد جوانان فكر و توان از استفاده در سازي بهينه دبيران ، و مدارس درسي
كتبي معدل دادن تاثير با.ميشود وارد كشور عالي آموزش به جدي آسيب لذا و نيامده
تابستان ، آخر سالهاي در مدارس تشريحي امتحان كردن هماهنگ با و مدارس در دانشآموزان
راههاي از يكي قطعا.كرد كمتر دانشآموزان سرنوشت در را تست آزمونهاي نقش ميتوان
.ميباشد سراسري كنكور فعلي شيوه اصلاح دانشگاهها ، اول سالهاي اخراجي دانشجويان كاهش
اميركبير كامپيوتر و رياضي دانشكده رئيس دهقان دكترمهدي
كاركنان قضايي حمايت و حقوقي دفتر وظايف
شد تعيين پرورش و آموزش
و پرورش و آموزش وزارت كاركنان شغلي امنيت ايجاد و موقعيت تزلزل از جلوگيري منظور به
.شد اعلام و تعيين كاركنان قضايي حمايت و حقوقي دفتر وظايف فرهنگيان حقوق از مشروع دفاع
كليه انعقاد مورد در اظهارنظر و بررسي پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
يا حقيقي اشخاص و موسسات و سازمانها وزارتخانهها ، ساير با متبوع وزارت قراردادهاي
در اظهارنظر و پرورش و آموزش وزارت نمايندگي ايفاي و حقوقي جوانب رعايت لحاظ به حقوقي
اساسنامهها ، درخصوص حقوقي اعلامنظر و بررسي مربوط ، مراجع كليه در قضايي و حقوقي امور
واحدهاي به طريق ارائه مربوطه ، واحدهاي سوي از ارجاعي دستورالعملهاي و بخشنامهها
حسن بر نظارت و مذكور واحدهاي راهنمايي و ارشاد و حقوقي امور كليه در متبوع وزارت تابعه
.است دفتر اين وظايف جمله از مطرحشده ، حقوقي نظرهاي اجراي
نحوه بر قضايي ، متقاضيان براي ارشاد و مشاوره بر علاوه است موظف دفتر اين اساس ، اين بر
.كند نظارت پرورش و آموزش وزارت كاركنان به حقوقي و قضايي حمايت ارائه
حمايت براي دادرسي جلسات در شركت و لازم دفاعيههاي و لوايح دادخواست ، شكايت ، تنظيم
غيردولتي و دولتي دستگاههاي به مراجعه و قضايي دستگاههاي به مراجعه و كاركنان قضايي
.ميشود محسوب دفتر اين وظايف ديگر از كاركنان از حمايت به مربوط امور انجام جهت ذيربط
آموزش كيفيت بهبود باعث ادغام طرح
ميشود پزشكي
فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت در پزشكي آموزش ادغام از نظرسنجي آخرين نتايج
كه معتقدند پزشكي علوم دانشگاههاي علمي هيات اعضاي درصد نظرسنجي 80 تازهترين براساس
آموزش كيفيت بهبود باعث فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت در پزشكي آموزش ادغام طرح اجراي
.ميشود پزشكي
نسبت ايران و بهشتي شهيد تهران ، پزشكي علوم دانشگاههاي استادان نظريات بررسي" طرح طبق
افكارسنجي مركز توسط كه "فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت در پزشكي آموزش ادغام طرح به
انجام تصادفي نمونهگيري روش به جهاددانشگاهي فرهنگي معاونت به وابسته ايران دانشجويان
مشكلات درصد و 5/10 پزشكي آموزش امر در آمده پيش مشكلات پاسخگويان درصد است ، 56 شده
نيز درصد همچنين 5/6.ميدانند ادغام طرح شدن مطرح عامل مهمترين را بهداشتي و درماني
درصد بررسي 35 اين در.كردهاند ذكر را ديگري عوامل درصد و 27 سياسي را آن شدن مطرح علت
نيز درصد مقابل 41 در و ميدانند پزشكي آموزش ساختار اصلاح راه تنها را طرح اين استادان
.ندادهاند پاسخ نيز درصد و 3 كردهاند بياطلاعي اظهار درصد هستند ، 21 مخالف نظر اين با
درصد و 9 ميدانند مضر درصد و 16 مفيد را طرح اين اجراي نتايج علمي هيات اعضاي درصد 70
بياطلاعي اظهار هم درصد و 5 ندارد خاصي ضرر يا فايده طرح اين كه باورند اين بر
.كردهاند
از ادغام طرح اجراي كه معتقدند پزشكي علوم دانشگاههاي استادان درصد نظرسنجي 49 اين در
كه معتقدند درصد ميدانند ، 15 دولت ضرر به را آن درصد است ، 15 دولت نفع به اقتصادي نظر
اظهار پاسخگويان درصد همچنين 80.نكردهاند ارائه پاسخي نيز درصد و 15 كرد نخواهد فرقي
اين اجراي درصد مييابد ، 10 بهبود پزشكي آموزش كيفيت ادغام ، طرح اجراي با كه كردهاند
باعث را طرح اين اجراي افراد درصد تنها 5/2 و ميدانند بيتاثير آموزش كيفيت در را طرح
.ندادهاند پاسخي سوال اين به %و 5/7 ميدانند آموزش كيفيت افت
فارغالتحصيلان مشكلات افزايش باعث ادغام طرح اجراي كه باورند براين پاسخگويان درصد 35
كه 35 حالي در ميدانند مشكلات كاهش باعث را آن نيز درصد و 28 ميشود پزشكي رشتههاي
در.ميدانند "بيتاثير" فارغالتحصيلان مشكلات در را ادغام طرح اجراي استادان درصد
موافق ادغام طرح اجراي با است شده نظرسنجي آنان از كه علمي هيات اعضاي درصد مجموع 80
دانشگاهها ، استقلال آموزش ، كيفي ارتقاي و جديد آموزشهاي كه كردهاند توصيه آنان هستند ،
اجراي در آموزش به بيشتر مالي امكانات تخصيص و تحقيقات به توجه علمي ، هيات وضعيت بهبود
طرح اين اجراي با پاسخگويان درصد است 11 ذكر به لازم.گيرد قرار توجه مورد بايد طرح اين
.نكردهاند نظر اعلام درصد و 6 هستند مخالف
درصد استاد ، 13 درصد /6) علمي هيات اعضاي از نمونه حجم عنوان به نفر بررسي 165 اين در
شهيد و ايران تهران ، پزشكي علوم دانشگاههاي (مربي درصد و 36 استاديار درصد دانشيار ، 39
.گرفتهاند قرار مطالعه مورد تصادفي صورت به بهشتي
امكانات به كشور دبيرستان هزار شش
ميشوند تجهيز رايانهاي
رايانهاي امكانات به جديد تحصيلي سال در كشور دبيرستان هزار شش:فرهنگي علمي گروه
.ميشوند تجهيز
كميتههاي مديران همايش حاشيه در پنجشنبه روز پرورش و آموزش وزير مشاور نويد مهدي
ايرنا به مطلب اين اعلام با استانها مراكز ديني و عربي قرآن ، دروس اعتلاي ستاد اجرايي
كشور مدارس در آبان و مهر ماههاي طي و است شده خريداري موردنياز تجهيزات همه:گفت
.شد خواهد راهاندازي
ايرانيان رفتاري نگرش طرح اجراي با
كشور مردم ميان در رفتاري شيوه هزار 18
شد شناسايي
پايان كشور سراسر استانهاي در "ايرانيان رفتاري نگرش" پژوهشي طرح:فرهنگي علمي گروه
.شد جمعآوري و شناسايي ايرانيان ميان در رفتاري شيوه مورد هزار و 18 يافت
با ديروز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت استانهاي و مجلس امور معاون حقشناس محمدجواد
ارشاد و فرهنگ كل ادارات توسط پژوهشي طرح اين:گفت مشهد در ايرنا به مطلب اين اعلام
مجموعه و است شده اجرا علمي شيوه به و گروهي كار صورت به وسيعي سطح در استان هر اسلامي
.شد خواهد چاپ كتاب بهصورت تحقيقات اين
اجتماعي ، فرهنگي ، رفتارهاي در پژوهشي و علمي تحقيق مطالعه ، هدف با طرح اين:گفت وي
هنر و فرهنگ حوزه و اجتماعي اقتصادي ، تحولات در آن تاثير و ايرانيان گرايشهاي و باورها
.است شده انجام
و ايرانيان باورهاي تحصيلات ، ميزان جنس ، جمعيت ، تركيب براساس رفتاري نگرش طرح:افزود وي
.است شده اجرا افراد ، اجتماعي رفتارهاي و برخوردها در نگرش
جنبي ، كار مبناي ميتواند ايرانيان گرايش و باورها رفتاري ، نگرش تحقيقاتي طرح:گفت وي
.باشد استانها مردم وضعيت شناخت براي مشترك و گروهي
|