ايران ناكاميفرش عامل "بازاريابي مديريت"
فقدان
شد مشخص كالاها دريافتياز عوارض تجميعميزان لايحه براساس

ايران ناكاميفرش عامل
"بازاريابي مديريت" فقدان

مديريت" به بيتوجهي جهاني بازارهاي در فرشايران افول دلايل عمدهترين از يكي
.است "بازاريابي
گروهها و افراد آن ، وسيله به كه است مديريتي و اجتماعي فرآيند نوعي بازاريابي
و نيازها ديگران با ارزشها و محصولات مبادله و ايجاد توليد ، طريق از ميتوانند
مفاهيم و مباني با ارتباط ضمن "بازاريابي" عناصر.سازند برآورده را خود خواستهاي
عمل يكديگر با معنادار روابط از چرخهاي در و دارد مديريتي ماهيتي عمده بهطور اقتصادي
.ميكنند
را ايران دستباف فرش در "بازاريابي مديريت" ايران ، دستباف فرش تحقيقات مركز گزارش به
ارزيابي مورد دقيق بهطور نميتوان "آن سازمان و ساختار و كلان مديريت" با ارتباط بدون
براي مسوول سازمان و متولي فقدان از سالها ايران دستباف فرش كه درحالي.دارد قرار
سطوح و امور به ميتواند چگونه است ، رنج در آن امور پيگيري و برنامهريزي سياستگذاري ،
از ايران دستباف فرش "بازاريابي مديريت" بپردازد؟ "بازاريابي مديريت" نظير آن از متاثر
.است برخوردار دولت سطح در ضعيف بسيار حاكميتي و حمايتي هوشمندانه ، نظاممند ، جايگاه يك
و بلاتكليفي در يا عرصه اين در نيز (صادركنندگان و توليدكنندگان)خصوصي بخش كه آن ضمن
.ميگيرند ماهي گلآلود آب از يا و ميبرند سر به سردرگمي
"بازاريابي" تعيينكننده نقش و جايگاه اهميت ، به نسبت شناختي و فرهنگي خلا7 اساس ، براين
كادر تربيت سهم در حتي را خلا7 اين.است ايران دستباف فرش عمده چالشهاي و تنگناها از
ميتوان خوبي به ايران دانشگاههاي در بازاريابي رشتههاي و گرايشها تخصصي ، و علمي
به نسبت صادركنندگان و بافندگان ميان در غلط و ناقص برداشتهاي كه آن ضمن.كرد رديابي
.است فرهنگي و شناختي چالش و خلا7 اين از ديگري بخش بازاريابي ، مفاهيم و مباني اصول ،
در و توليد از قبل فرش صادرات و تكميل توليد ، دستاندركار مختلف سطوح و اقشار اگر
مصرفكننده ، ترجيحات و سليقه ذوق ، خريدار ، يعني فرآيند ، اين انتهاي به نسبت توليد فرآيند
روند يقينا نشوند ، توجيه دستباف فرش تجارت پيچيده محيطهاي در رقابت و جدي رقباي
و كيفيت ارتقاي" چون مهمي موضوعات و يافته تداوم واقعيتها اين به توجه بدون توليد
" كسب و "سفارشپذيري" ،"مشتري پسند مورد و مناسب رنگبندي و نقش و طرح" ،"استانداردها
.بود نخواهد ممكن "رقابتي مزيت
(MIS) بازاريابي مديريت و اطلاعاتي سيستم يك فاقد ايران دستباف فرش صنعت گزارش ، اين طبق
و تعريف درزمينه هنوز كه است شده اشاره مشكلات و تنگناها از ناشي سيستم اين فقدان.است
.است نشده كاري دستباف فرش بازاريابي براي "MIS "اجراي
فرش بازاريابي مديريت اطلاعات سيستم امكانسنجي تحقيقاتي طرح معضل ، اين رفع براي البته
.است اجرا دست در دستباف فرش تحقيقات مركز در ايران دستباف
و توليدكنندگان آمادگي جهاني تجارت سازمان به ايران پيوستن بودن محتمل به باتوجه همچنين
.است اجتنابناپذير سازمان اين مقررات و ضوابط شرايط ، با توليدات تطبيق براي صادركنندگان
بايد آنها كردن اجرايي درجهت سازمان ، اين استانداردهاي با شدن آشنا ضمن منظور اين به
مجامع در ايران دستباف فرش نقشههاي و طرحها ثبت براي مطالعه كه آن ضمن.كرد اقدام
و فرش توليد كردن رقابتي براي مناسب استراتژيهاي انتخاب و برنامهريزي و بينالمللي
.گيرد قرار كار دستور در بايد جهاني بازارهاي در رقابتي مزيتهاي كسب
در مناسب استراتژيهاي انتخاب جهاني تجارت سازمان به پيوستن براي گزارش ، اين طبق
و دستباف فرش جهاني تجارت در رقابت بودن فشرده و پيچيدگي به باتوجه هدف بازارهاي
تلاش و جديد بازارهاي شناسايي و بازاريابي و تجارت نوين روشهاي بهكارگيري و شناسايي
.است الزامي ايران دستباف فرش مصرفكنندگان ترجيحات شناخت و خريداران اعتماد جلب براي
بهعنوان (تبليغ و توزيع قيمت ، محصول ، ) بازاريابي آميختههاي به توجه ضرورت كه آن ضمن
.ميشود احساس كاملا دستباف فرش صادراتي بازاريابي در بهويژه بازاريابي در مهم عناصري
و تنگناها از ارزشمند صنعت -هنر اين برونرفت به كمك براي دستباف فرش تحقيقات مركز
فرش ، در بازاريابي استراتژيهاي و سياستها پيرامون تحقيقاتي طرحهاي شده ذكر مشكلات
اعتماد جلب دستباف ، فرش عمده رقباي با ايران صادركنندگان بازاريابي شيوه مقايسه
بهاجرا جهانگردي صنعت در فرش صادرات ارتقاي و مصرفكنندگان سليقه و ذوق خريداران ،
.دارد اجرا دست در يا و رسانده
رابطهاي در دستباف فرش عناصر مهمترين بهعنوان مناسب ابعاد و رنگبندي طراحي ، همچنين
و تغييرات به باتوجه.بود خواهد و بوده خريداران توجه و نظر مورد همواره هم ، با معنادار
صحنهآمدن به و آنها دكوراسيون و زندگي كار ، فضاهاي تغيير و زندگي سبك در مستمر تحولات
نقش...و سراميك پاركت ، موكت ، ماشيني ، فرش مثل كفپوشهايي و زيراندازها ديگر
در مزبور عناصر با رابطه در تغييرات ، اين بر آنها مستمر تاثير و دكوراتورها تعيينكننده
سطح در و كرد علمي توجه رقابت بازار در جاري واقعيتهاي اين به بايد همواره دستباف ، فرش
(صادركنندگان و توليدكنندگان و شركتها) خرد سطح در و (دستباف فرش متولي سازمان) كلان
در راهنما چراغ بهعنوان را "بازاريابي تحقيقات" نتايج و كرده برنامهريزي آن براي
.داد قرار توجه مورد توليد فرآيند
شد مشخص كالاها دريافتياز عوارض تجميعميزان لايحه براساس
همچنين و گمركي تعرفههاي و متعدد عوارض مجلس ، در عوارض تجميع لايحه تصويب صورت در
ميزان حداقل با و يكجا بهطور شود ، دريافت است قرار ورودي كالاهاي از كه مالياتي ميزان
.شد خواهد اخذ درصدي 4
در مطلب اين بيان با -مجلس محاسبات و بودجه و برنامه كميسيون عضو -فراهاني صفايي محسن
عوارض اخذ كشور ، خدمات و كالا توليد در مهم موانع از يكي:افزود ما خبرنگار با گفتوگو
/توليدكنندگان 5 از كالا سفارش ثبت حق براي تنها كه بهطوري.است توليدكنندگان از متعدد
مختلف عناوين تحت كه است ديگري عوارض دهها از جداي اين و ميشود دريافت عوارض درصد 3
.ميشود دريافت...و ماليات گمركي ، حقوق ازجمله
و صنعتي بخشهاي در توليدكنندگان درصدي عوارض 4 تجميع سياست اجراي با:كرد تصريح وي
باشند مطمئن و كنند اقدام خود توليدات و فعاليت به خاطر اطمينان با ميتوانند كشاورزي
فراهاني صفايي.پرداخت خواهند را گمركي حقوق ثابت عددي دادن با مشخص ، و يكجا بهطور
با رقابت براي مناسبي فضاي تا ميشود موجب كشور در عوارض تجميع سياست اجراي:افزود
.شود فراهم كشور در جهاني بازار
محاسبات و بودجه و برنامه دركميسيون اكنون هم كه پيشنهادهايي از يكي به اشاره با وي
بايد كه معتقدند بودجه و برنامه كميسيون اعضاي از برخي:گفت است بررسي و بحث درحال مجلس
.درآيد متفاوت و جداگانه مكانيسم نوع سه بهصورت عوارض اخذ
كه كالاهايي براي پيشنهاد اين در:كرد خاطرنشان مجلس بودجه و برنامه كميسيون عضو
براي و ميشود وضع درصدي عوارض 7 ميشود ، استفاده سرمايهگذاري در اوليه ، مواد بهعنوان
كالاهاي براي و درصد ميشود 4 گرفته بهكار ساخته نيم اوليه مواد بهعنوان كه كالاهايي
.ميشود دريافت عوارض درصد نيز 10 مصرفي
در ارز شدن تكنرخي مكانيسم اجراي به باتوجه:كرد تصريح مجلس در تهران مردم نماينده
به را كشور در توليدكنندگان فراروي موانع و مشكلات مجلس و دولت بايد كه است طبيعي كشور ،
عوارض پرداخت با كه باشد مطمئن ميرود گمرك به كه هنگامي توليدكننده تا برسانند ، حداقل
.نيست مواجه متعدد
و وقت در تسريع اضافي ، بوروكراسي حذف موجب لايحه اين اجراي:كرد اميدواري اظهار وي
توليد بخشهاي در سرمايهگذاران و توليدكنندگان گران ، صنعت متعدد مراجعات از جلوگيري
.ميشود
|