شد توقيف "تابان" نامه هفته
يك تهران جنوب غيرمجاز و آلاينده صنايع
ميشوند تعطيل ماهه
به رسيدگي دادگاه علني جلسه پنجمين
شد برگزار "آلوده گوشتهاي" پرونده
شكايت:ايران قانوني پزشكان انجمن رئيس
است يافته افزايش پزشكان از
مجدد توقيف باره در مشاركت جبهه بيانيه
نوروز
مختلف ادوار در زن
است معلولين اشتغال هدف ،
گام آهسته كودكان شناخت
شد توقيف "تابان" نامه هفته
حكم با دوشنبه روز ميشد ، توزيع قزوين گستره در كه "تابان" هفتهنامه:اجتماعي گروه
.شد توقيف دادگاه
مطلب اين اعلام با ايرنا با گفتوگو در تابان هفتهنامه مسئول مدير "عليخاني محمد"
اين ارشاد مديركل به نامهاي در قزوين در مطبوعاتي جرائم به رسيدگي دادگاه رئيس:افزود
.است شده تابان هفتهنامه توقيف خواستار استان
توقيف ، علت قزوين ، در مطبوعاتي جرائم به رسيدگي دادگاه رئيس نامه در:افزود عليخاني
اين:گفت تابان هفتهنامه مسئول مدير.است شده عنوان هفتهنامه عليه خصوصي شاكي وجود
.شدهام اتهام تفهيم نه و گرفته صورت احضاري نه كه ميگيرد صورت حالي در توقيف
يك تهران جنوب غيرمجاز و آلاينده صنايع
ميشوند تعطيل ماهه
زيست محيط كل اداره:گفت تهران استانداري مالي اداري و برنامهريزي معاون:ايرنا
در است موظف تهران شهرداري مزاحم صنايع و مشاغل ساماندهي شركت همكاري با تهران استان
و شناسايي را منطقه 20 شهرداري محدوده در تهران جنوب آلاينده و غيرمجاز صنايع يكماه مدت
.كند تعطيل
لازم آمادگي تهران استان جنوبي مناطق بخشداريهاي و فرمانداريها:افزود احمدي عباس
غيرمجاز و آلودهكننده صنايع قارچگونه رشد توقف براي ادارات و سازمانها از حمايت براي
و اشتغالزايي حساسيتهاي شهروندان ، عمومي منافع حفظ دليل به:كرد تصريح وي.دارند را
.شد نخواهد خطرناك صنايع اين با برخورد در تهران استانداري اقدامات از مانع امنيتي نگرش
در موجود آلودگيهاي و زيستمحيطي آسيبهاي استانداري ، مالي اداري و برنامهريزي معاون
تهران ، هواي آلودگي مثل آشكار آلودگيهاي جز به:گفت و دانست فاجعه يك را تهران شهر
.ميكند تهديد را شهروندان خطرناكتري آلودگيهاي
توسط آن بازيافت به 10درصد نزديك با تهران زبالههاي دفن معضل:كرد خاطرنشان وي
اشتغالزايي و صنعتي اقتصاد شكوفايي براي:افزود وينميرسد نظر به حلشدني شهرداري
نظير تصويب مورد صنعتي شهركهاي از سازمانها و وزارتخانهها همه بايد تهران ، در مفيد
توان تمام از شهركها اين از حمايت براي نيز استانداري و كنند حمايت چرمشهر صنعتي شهرك
.كرد خواهد استفاده خود
به رسيدگي دادگاه علني جلسه پنجمين
شد برگزار "آلوده گوشتهاي" پرونده
"آلوده گوشتهاي" پرونده به رسيدگي دادگاه علني جلسه پنجمين:اجتماعي گروه
نمايندگان و مدعيالعموم نماينده وكلا ، متهمان ، از تعدادي حضور با ديروز
.شد اسلاميآغاز انقلاب دادگاههاي شش شماره اجتماعات سالن رسانههادر
توسط قضايي ساعت هزارو 500 دو صرف با صفحه هزار و 40 جلد در 20 پرونده اين
.است شده تنظيم كارشناسانقضايي
رياست به ماه دي تا 17 از 15 كه دادگاه اين ابتدايي جلسه سه در
قرائت303 با مدعيالعموم نماينده "وكيليان حميدرضا" شد ، برگزار "جليلعليمرداني"
در و كرد اعلام را پرونده اين متهم اتهامي68 موارد اساميو ادعانامه ، صفحه
درمورد خود دفاعيات به آنان وكلاي و دوم و اول رديف متهمان نيز ، جلسه چهارمين
.پرداختند شده ، مطرح اتهامات
قرار براي سوم رديف متهم پرونده آنكه دليل به كه مطلب اين اعلام با قاضي جلسه اين در
تفهيم از پس و كرد معرفي را چهارم رديف متهم دارد ، قرار تجديدنظر مرحله در بازداشت
دادگاه جلسه پنجمين ختم دادگاه رئيس پايان در.كرد دفاع خود از چهارم رديف متهم اتهام
به را پرونده اين به رسيدگي ادامه و كرده اعلام را "آلوده گوشتهاي" پرونده به رسيدگي
.كرد موكول امروز
شكايت:ايران قانوني پزشكان انجمن رئيس
است يافته افزايش پزشكان از
قوانين با پزشكي جامعه كافي ناآشنايي:گفت قانوني پزشكان انجمن رئيس:ايرنا
اخير سالهاي در را شكايتهايپزشكي ميزان پزشكي ، حرفه بر حاكم مقررات و
.است داده افزايش
سخن كشور سراسر عمومي پزشكان علمي همايش سومين در آزاديكه شيخ اردشير دكتر
در پزشكان شكايتاز پرونده متوسط350 طور به تهران در سالانه:افزود ميگفت ،
ارجاع پزشكيقانوني كميسيونهاي به تخصصي نظر اظهار براي و مطرح دادگاهها
.ميشود
علت پزشكي قصور توضيحداد وي كشور ، پزشكي نظام سازمان عمومي روابط گزارش به
زنان و بيهوشي رشتههاي در شكايات بيشترين و پروندههاست اين از نيمي تشكيل
.است
ونيز مصوب قوانين در شده بيني مجازاتهايپيش با ناآشنايي آزادي ، شيخ دكتر
سبب كه دانست ازجملهمواردي را دستورالعملهايانتظامي با كافي آشنايي نداشتن
.است شكايتهاشده افزايش
با جاري ماه دي از28 كه كشور سراسر عمومي پزشكان روزه چهار همايش سومين
پايان فردا ، شده آغاز تهران همايشهايرازي مركز در عمومي پزشك هزار سه حضور
.مييابد
مجدد توقيف باره در مشاركت جبهه بيانيه
نوروز
توقيف حكم صدور بيانيهاي انتشار با اسلامي ايران مشاركت جبهه:اجتماعي گروه
را آن و خواند جهان قضاوت تاريخ در بينظير و عجيب راحكمي نوروز روزنامه مجدد
.كرد محكوم
آخرين نوروز روزنامه كه حالي در:است آمده بيانيه اين در ايرنا ، گزارش به
تغيير جمله از مجدد ، انتشار قانوني مراحل همه و ميگذراند را خود توقيف روزهاي
نيز مطبوعات بر نظارت هيات در قضاييه قوه نماينده موافقت با آنكه مسئول مدير
.كرد اعلام را روزنامه اين مجدد توقيف تهران دادگستري بود ، شده طي همراهبوده ،
بايد اينحكم صدور در دخيل عوامل و علل همه از صرفنظر كرد تصريح مشاركت جبهه
. كرد تاسف اظهار حاكم بينش از صراحت به
روزنامهمشاركت توقيف از ماه سي حدود كه حالي در:است آمده بيانيه اين در
در شكايت پيگيري و برگزاريدادگاه براي پيگيريهايمداوم بهرغم و ميگذرد
حضور در فراوان بحثهايحضوري و سرگشاده نامههاي و قضات انتظامي دادسراي
برگزار مشاركت روزنامه دادگاه دادگستريتهران مسئولين ، ساير و قضاييه قوه رئيس
.است نشده داده اثري ترتيب نيز قضات انتظامي دردادسراي شكايت به و شود نمي
نامهربانيهاو همه بهرغم جبهه اين: كرد تصريح اسلامي ايران مشاركت جبهه
از عبورآرام اصلاحات ، ناهموار راه در ميداند خود وظيفه غيرقانوني ، برخوردهاي
.بايستد بامردم خويش پيمان بر و دهد قرار خود كار سرلوحه را موانع اين همه
نوروز روزنامه توقيف براي دادگاه مستندات پذيرش عدم
مراجعه "كه است اعتقاد اين بر كشور حقوقدانان از و دانشگاه استاد "رهامي محسن"
مستندي نميتواند شكايات ، به پاسخگويي براي روزنامه يك سابق مسئول مدير نكردن
".باشد جديد مسئول مدير با روزنامهاي توقيف براي
روزنامه دوباره توقيف با درارتباط دوشنبه روز قم قضايي عالي آموزش مجتمع رئيس
روزنامه تعطيلي براي دليلي نميتواند شكايت و اتهام صرف:گفت ايرنا به نوروز
.شود
قرارتوقيف و دادگاه تصميم اين درباره نظر اظهار اينكه به اشاره رهاميبا
قاعدتا:دادگاهاست ، افزود قرار متن مطالعه مستلزم نوروز روزنامه براي صادره
صورت اثباتجرم و اتهام به رسيدگي از پس بايد روزنامه يك تعطيلي به اقدام
.پذيرد
صورت در گرفتهو نظر در شرايطي روزنامه تعطيلي براي مطبوعات قانون:يادآورشد وي
قانون در كه سايرمواردي و تقليد مراجع به روزنامه توهين قبيل از شرايط آن تحقق
.كرد روزنامه يك تعطيلي به اقدام بايد شده ، احصاء
مختلف ادوار در زن
تاريخ مختلف ادوار در زن بينالمللي سمينار دبيرخانه مقدماتي علمي نشست چهارمين در
فرهنگي ميراث سازمان رئيس بهشتي سيدمحمد مهندس بعدازظهر ساعت 5 چهارشنبه روز ايران
.داشت خواهد سخنراني "معنوي فرهنگ انتقال در زنان نقش" پيرامون
و زن چون مباحثي آن طي كه شده برگزار علمي نشست سه دبيرخانه ، محل در تاكنون است گفتني
پژوهشگران جمع در زنان مطالعات روششناسي و ايران تاريخ در زنان فرهنگي جايگاه اسطوره ،
.است شده گذاشته بررسي و بحث به مذكور مباحث و تاريخ به علاقمندان و
است معلولين اشتغال هدف ،
رعد توانبخشي موسسه مدير با گفتوگو
اشاره
ترحم و رحم خور در افرادي را معلولان سطحي ، نگاه دليل به افراد اكثر كه جامعهاي در
قشر اين تواناييهاي به كه دارند وجود نيز افرادي ميدانند ،
آموزش موسسه.ميكنند فراهم تواناييها اين شكوفايي جهت در را تسهيلاتي برده ، پي
سهيم جهت در نيكوكار افراد پشتيباني و همكاري با كه است مراكزي جمله از رعد نيكوكاري
اقتصادي و اجتماعي فعاليتهاي و اشتغال براي بسترسازي و اجتماعي زندگي در معلولين كردن
با گفتوگويي طي را انساندوستانه تلاشهاي از نوع اين چون و چندميكند تلاش آنها
نظرتان از ادامه در كه دادهايم بررسيقرار مورد كرج رعد موسسه مدير عامري آقاي
.ميگذرد
چيست؟ رعد توانبخشي مجتمع تاسيس انگيزه *
فني ، آموزش هدف با سال 1363 از (حركتي جسمي ، معلولان ويژه)رعد نيكوكاري آموزشي ، مجتمع -
تهران در را خود فعاليت (حركتي معلولان و جانبازان)توانياب عزيزان توانبخشي و حرفهاي
در كه برآمدند صدد در آن مسئولين موسسه ، اشتغالزايي خدمات به توجه با و كرد آغاز
موسسه شعبه مشهد و يزد در حاضر حال در.باشند داشته را موسسات گونه اين نيز شهرستانها
كه توانياباني و كنيم برقرار ارتباط خير افراد با كردهايم سعي نيز كرج دراست داير
آشنايي موسسه با دورادور كه كساني و ميرفتند تهران به خدمات گرفتن براي حال به تا
و دارد قرار ويلا گلشهر در كرج رعد موسسه فعلي مكان.كنيم آشنا فعاليتها با را داشتند
.بود خواهد حومه و كرج توانيابان دادن پوشش به قادر خير ، افراد حمايت با
آماده دختران ، براي نفر ظرفيت 70 با و است شده انجام لازم هماهنگيهاي حاضر حال در
را مختلفي رشتههاي كرج حرفهاي و فني اداره با هماهنگي از پس و هستيم كارگاهها تشكيل
دوستان.ميكنيم راهاندازي ميكند ، فراهم كرج در را عزيزان اين اشتغال امكان كه
.كنند استفاده رايگان صورت به مركز اين امكانات از ميتوانند توانياب
چيست؟ آنها انتخاب ملاك و داريد آموزشي رشتههاي چه مجتمع در*
دوم ، توانيابان ، تحصيلي پايه اول ، .است مربوط معين شاخص چند به آموزشي رشته انتخاب -
.زندگي منطقه در كار بازار و فرد شخصي علاقه سوم و آنان حركتي جسمي توان
شركت يك كه هستند رشتههايي از حسابداري رشته و مختلف گرايشهاي با رايانه آموزش رشته
بيشتر ما پيشنهاد كرج شهرستان در.دارد نياز زمينهها اين در متخصص نيروي به اداره يا
امكانات از خوبي به نميتوانند توانيابان هنوز زيرا است اشتغالي خود رشتههاي روي
.كنند استفاده عمومي وسايل
ما بعدي پيشنهاد.شد نخواهد تشكيل باشد نداشته اشتغال امكان منطقه اين در رشتهاي اگر
شهركهاي به توجه با ميرسد نظر به كه است خانگي لوازم تعمير و موتورپيچي رشتههاي
خويشفرمايي صورت به عزيزان اين از نفر دو تا يك منطقه هر در كرج ، كلانشهر در اقماري
.بود خواهند موفقتر مراتب به و كنند كار ميتوانند
بينجامد؟ اشتغال به ميتواند چگونه آموزشها اين *
تلاش ما.نميشود اشتغال به منجر آموزشها اين همه اما هست جايي هر در آموزش الان -
تدابيري كار اين براي.شوند كار بازار وارد بتوانند آموزش از بعد بچهها كه ، ميكنيم
اجتماعي مهارتهاي كلاس.نداريم خاص آموزش يك صرفا ما مثال عنوان به.است شده انديشيده
يك بچهها اشتغال زمينه در يعني.باشد رايانه آموزش تداوم يا شروع در بايد ما زبان و
.ميدهيم انجام حمايتي كار
اگر اما.ندارد خوبي جايگاه كارفرمايان نزد معلول كارمند يك پذيرش فرهنگ متاسفانه
معرفي خوب را خودشان كنندو كار خوب هستند كار به مشغول مختلف جاهاي در كه ما بچههاي
مردم اكثريت آگاهي عدم به برميگردد مشكل و ميشود محو كارفرما ديد از معلوليت آن كنند
.دارد محدوديت يك فقط حركتي جسمي ، معلول كه صورتي در ميپندارند ناتوان را معلول كه ما
براي اوليه مناسبسازي جايي در اگر.نيست او فكري فعاليتهاي و مغز در محدوديت اين اما
ميتواند سايرين مانند هم معلول فرد و نداريم مشكلي ديگر گيرد صورت معلول فرد حضور
افراد از موفقتر خيلي بودهاند معلول كه كساني دنيا همه در و باشد داشته فعاليت
.هستند غيرمعلول
چيست؟ اشتغالزايي جهت در اجرايي راهكارهاي*
از نيز تعاوني شركتهاي ميدهند ، كارفرمايان و مددجويان به كه است وامهايي راه يك -
ميشود فعال اشتغالي خود صورت به كه رشتههايي با رابطه در بخصوص است ، راهكارها بهترين
.كنند دريافت تسهيلات ديگر ارگانهاي و بهزيستي طريق از ميتوانند گروهي صورت به افراد و
آن اساس بر كه است كرده تصويب اسلامي شوراي مجلس كه است قوانيني ديگر راهكار
.كنند تامين افراد اين از را خود كار نيروي از درصد سه موظفند كارفرمايان
چيست؟ اجتماعي مهارتهاي مانند ديگر آموزشهاي از هدف *
است كاربردي اصول سري يك بلكه نيست تئوري مطالب سري يك اجتماعي ، مهارتهاي آموزش -
ميشود ، داده ترتيب كه بازديدهايي و مشاورهها سخنرانيها ، مانند دارد وجود نيز عمل در كه
براي كه افرادي از زيادي تعدادكنند شركت تصميمگيريها در بچهها خود ميشود باعث
كلاسهاي به و هستند ليسانس مدرك داراي يا دانشجو شدهاند ، معرفي كرج در كلاسها در شركت
.ندارند چنداني نياز اجتماعي مهارتهاي
ماندهاند ، منزل در سالها كه كنيم پيدا دسترسي كساني به و برسيم جايي به بايد ما
به تا بگذرانند را هنري كلاسهاي و مهارتها كلاس بايد اول وهله در كه هستند افراد اين
.برسيم آنها براي تخصصي رشته يك انتخاب به تواناييها شكوفايي از بعد و برسند باورهايي
طه حسيني محسن سيد
گام آهسته كودكان شناخت
تفاوتهاي بر الهي خلقت نظام كه ميدانند بصير ، مربيان و معلمان و متعهد اولياي همه
از كس هر بوده ، متفاوت هم با مختلف جهات از انسانها همه.است استوار ارزشمندي و فردي
.است برخوردار خود استثنايي و ويژه هويت
.انسانهاست همه ارزش با برابر فرد هر وجودي ارزش حال عين در
.(مائده ، 32) جميعا احياالناس فكانما احياها من و..
بعضي مينگريم ، نوجوانان و كودكان به يادگيري قابليتهاي و آموزشي عينك با كه گاه
قوي و سريع بسيار مسايل ، تحليل و تجزيه قدرت و يادگيري ظرفيت نظر از را آنها از
بطئي و كند نيست ، روشن برايمان كاملا هنوز كه عللي به را ديگر برخي عكس به و مييابيم
انجام ممكن هيات و بهترينشكل در هميشه الهي خلقت ترديد بدونمينماييم ارزيابي
آسيبهاي با كودكان از بعضي چرا اينكه اما "تقويم فياحسن الانسان خلقنا لقد":ميپذيرد
است مسالهاي ميگردند ، معلوليت دچار تحول فرايند در يا و ميشوند متولد ذهني يا جسمي
قبيل اين علل از دقيق شناخت با و گردد تعمق آن مورد در پيش از بيش ميبايست كه
گامهاي است ، شده مشخص آنها از برخي فقط زيستي علوم پيشرفت رغم به تاكنون كه معلوليتها
.شود برداشته پيشگيري براي اساسي
جنيني دوران آسيبهاي يا ژنتيك اختلالات دلايل به كه نوجواناني و كودكان ميان در
سوانح ، و حوادث عاطفي ، خلاهاي بيماريها ، سوءتغذيه ، يا و تولد زمان نامطلوب شرايط
عاطفي و ذهني حركتي ، حسي ، معلوليتهاي دچار تولد از بعد فرهنگي فقر و محيطي محروميتهاي
قابل تاخير دچار ذهني نظر از كه كسانياند ما جامعه در ايشان بيشترين ميگردند ،
داشته آموزشي رقابت مشابه تحصيلي پايه در خود همسالان با نيستند قادر بوده ، ملاحظهاي
.دارند قرار خود همسالان كنار در عادي كلاسهاي و مدارس در كودكان اين از بسياري.باشند
ويژگيهاي به توجه تربيت ، و تعليم فرايند در آگاه و بصير معلمان رسالتهاي اصليترين از
.ميباشد تحصيلي رفتار چگونگي ثبت و فراگيران خانوادگي و عاطفي شناختي ، زيستي ،
از دسته آن به خود ، شاگردان كليه رفتاري ويژگيهاي به توجه ضمن كلاس دلسوز معلم
زمينه داشته ، مبذول خاص توجه مواجهند ، شهودي ضعف يا كندي با يادگيري امر در كه كودكاني
از دور به خردمند ، معلم.مينمايد فراهم را موفقيتآميز و مستمر تلاش و انگيزه تقويت
تلاشهاي براي حكيمانه و شفيقانه متعالي ، انديشهاي با فردي ، نابرابر رقابتهاي به توجه
تشويق و تاييد مورد را آنان نيز اساس همان بر شده ، قايل ارزش بچهها گروهي و فردي
.ميدهد قرار
انجام خود كلاس بچههاي بهتر و بيشتر هرچه شناخت براي كه تلاشي با همراه دلسوز معلم
اطلاعات مقدماتي ارزيابي يك با آموزشي ، شده طراحي برنامههاي اجراي از قبل ميدهد ،
دانشآموزان از هريك ورودي رفتارهاي و آمادگيها تواناييها ، از موثري و جامع نسبتا
سايه در را فراگيران از هريك نسبي پيشرفت ميزان پايه همين بر و ميآورد دست به خود
موفق و جامع برنامه يك واقع در.ميدهد قرار تشويق و تاييد و سنجش مورد فردي تلاشهاي
فردي ، تواناييهاي و تفاوتها از مربي شدن مطلع و مستمر ارزيابي نيازمند همواره آموزشي
با تدريس روش چگونگي و آموزشي برنامه قوتهاي و ضعف شاگردان نسبي پيشرفتهاي و تلاشها
.است مربي سوي از پيام انتقال
مقدم كريمي پريسا
استثنايي كودكان كارشناس
|