سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۲ - jun . 10, 2003
وزير كار:
كميته ملي رفع تبعيض در اشتغال تشكيل شد
گروه اقتصادي:  سيد صفدر حسيني وزير كار و امور اجتماعي ايران كه براي شركت و ايراد سخنراني در نود و يكمين اجلاس سازمان بين المللي كار به ژنو رفته است، در بخشي از سخنان خود گفت:براي انطباق دستور عمل اشتغال با شرايط اشتغال در كنوانسيون ۱۱۱، تشكيل يك كميته كاري در دبيرخانه پيشنهاد مي شود تا با ارتقاي زمينه هاي توليد پايدار، مسأله تبعيض در اشتغال به چالش كشيده شود.
وي درباره كنوانسيون ۱۱۱ كه از حساسيت بسيار بالايي در مورد مذهب، عقايد فلسفي و اجتماعي برخوردار است همچنين تعابير و تفاسير متعدد و غير شفافي از ماده ۴ كنوانسيون گفت:  براي رفع اين معضل ضروري است حقوق انساني و حيطه آن در «شهروندي» ملاك بيشتر يابد تا كمتر با بحث امنيت ملي رودررو شود.
حسيني همچنين با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي جهت حمايت از اشتغال و رفع تبعيض افزود:  دولت جمهوري اسلامي ايران، كميته اي ملي به رياست رئيس جمهور، براي تقويت حقوق مدني و اشتغال اتباع خود تشكيل داده است كه با حضور اعضاء اصلي آن يعني تمامي نمايندگان اديان متفاوت موجود در كشور شرايط و الزامات حمايت از اشتغال و رفع زمينه هاي تبعيض مورد بحث و تصميم گيري قرار مي گيرد.

همزمان با سفر آقاي خاتمي انجام شد
بهره برداري از طرحهاي بزرگ صنعتي و عمراني در خراسان
گروه اقتصادي: رئيس جمهوري در ديدار خود از استان خراسان چند طرح عمراني را افتتاح كرد.
در اين سفر آزادراه مشهد - باغچه افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
ساخت اين آزادراه يكي از مشاركت هاي بانك ملي ايران در ساخت و راه اندازي پروژه هايي نظير آزادراه قزوين - زنجان - زنجان - تبريز شركت پتروشيمي اراك، كارخانه چوب و كاغذ مازندران است كه از محل سپرده هاي مردمي، سرمايه گذاري و به انجام رسيده است.
براساس برآورد سال ۱۳۸۰ هزينه انجام اين طرح ۱۹۷ ميليارد ريال برآورد شد كه ۶۵درصد آن توسط بانك ملي ايران و ۳۵درصد توسط وزارت راه و ترابري تامين شده است.
آقاي خاتمي در مراسم افتتاح اين آزادراه از تلاش و مشاركت بانك ملي ايران و وزارت راه و ترابري در اجراي طرحهاي ملي و زيربنايي قدرداني و بر آثار مثبت و مفيد اجراي اين قبيل طرح ها در توسعه اقتصادي كشور تاكيد كرد.
براساس اين گزارش در اكثر راه هاي منتهي به مشهد مقدس، خصوصا حدفاصل باغچه تا مشهد ترافيك سنگيني حاكم بوده و در فصولي از سال كه مشتاقان زيارت امام هشتم شيعيان از كثرت بيشتري برخوردار مي باشد، اغلب موجب ايجاد راه بندانهاي طولاني، تصادفات دلخراش و خسارات جاني و مالي فراواني به زائران مشتاق آن حضرت مي شد.
در سفر خاتمي به خراسان عمليات اجرايي خطوط انتقال گاز به ۱۶ شهر جنوب استان خراسان نيز آ غاز شد.
به گزارش گروه گاز شانا، در اين طرح، براي ايجاد خطوط انتقال گاز، يك هزار و ۵۲ كيلومتر لوله در قطرهاي ۱۰ تا ۳۰ اينچ استفاده مي شود.
همچنين نصب ايستگاه هاي تقويت فشار و ايجاد ياردهاي تعميراتي در اين طرح پيش بيني شده است.
براي اجراي طرح خطوط انتقال گاز به جنوب خراسان ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است و با اجراي آن ۱۵۰ هزار خانوار شهري و روستايي از نعمت گاز طبيعي برخوردار مي شوند.
اين طرح شهرهاي رشتخوار، خواف، سنگان، تايباد، بيدخت، قائن، بيرجند، بجستان، فردوس، بشرويه، باخزر، فيض آباد، جغتاي و ساير شهرهاي كوچكي را كه مجاور اين خطوط قرار دارند، زير پوشش مي برد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران، آقاي خاتمي در ادامه سفر به استان خراسان، با حضور در شهرستان جاجرم، مجتمع آلوميناي جاجرم را افتتاح كرد.
پروژه آلوميناي جاجرم بزرگترين طرح صنعتي - معدني كشور است كه ايران را در زمره توليدكنندگان جهاني آلومينا قرار مي دهد.
اين كارخانه براي توليد ۲۸۰ هزار تن پودر آلومينا در سال كه ماده اصلي توليد آلومينيوم است، طراحي شده و امكان افزايش ظرفيت اين مجتمع تا ۵۰۰ هزار تن آلومينا در سال وجود دارد.
لازم به ذكر است؛ نياز داخلي كشور در حال حاضر ۳۲۰ تن پودر آلومينا در سال است كه كارخانه توليد پودر آلوميناي جاجرم بيش از ۸۰ درصد نياز كشور از اين ماده صنعتي - معدني را تامين مي كند.
اجراي اين طرح تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدن ايران ۸۲۱ ميليارد ريال و ۲۶۱ ميليون دلار هزينه داشته است و براي ۱۵۰۰ نفر به طور مستقيم و ۳ هزار نفر به طور غيرمستقيم ايجاد اشتغال مي كند.
۲۴ طرح صنعت برق در خراسان به بهره برداري رسيد
همزمان  با سفر رئيس  جمهور به  خراسان  ۲۴ طرح  صنعت  برق  روز دوشنبه  دراين  استان  افتتاح  و مورد بهره برداري  قرار گرفت .
براي  ساخت  اين  طرحها بالغ  بر ۳۹۰ ميليارد ريال  هزينه  شده  است .
اين  طرحها شامل  بخش  بخار نيروگاه  سيكل  تركيبي  شريعتي  مشهد با ظرفيت ۱۰۵ مگاوات ، پست  ۴۰۰ كيلوولت  توس ، طرح  توسعه  پست  ۴۰۰ كيلو ولت  نيشابور،پست  ۱۳۲ كيلو ولت  «آزادوار» و برق  رساني  به  ۲۰ روستاي  استان  خراسان مي باشد.
وزير نيرو در آيين  بهره  برداري  از اين  طرحها گفت : احداث  نيروگاههاي سيكل  تركيبي  يكي  از سياست هاي  راهبردي  ايران  در صنعت  برق  كشور است .
مهندس  «حبيب الله  بيطرف» افزود: با آغاز به  كار بخش  بخار نيروگاه  سيكل تركيبي  شريعتي  سالانه  ۱۰ ميليون  دلار در مصرف  سوخت  كشور صرفه جويي  خواهدشد.

يادآوري
تعداد بيكاران
در حالي كه سيد صفدر حسيني وزير كار و امور اجتماعي در يك گفت وگوي تلويزيوني تعداد بيكاران كشور را ۳ ميليون نفر اعلام مي كند به فاصله چند ساعت بعد رئيس مركز آمار ايران در گفت وگو با همين رسانه مي گويد: تعداد بيكاران ايران ۶/۲ ميليون نفر و نرخ بيكاري را در پايان سال ۱۳۸۱ معادل ۵/۱۲ درصد اعلام مي كند. تعداد بيكاران واقعي در كشور چند نفرند؟ تعريف بيكار و شاغل در مركز آمار ايران چيست؟ آيا وزير كار و امور اجتماعي از تعريف ديگري استفاده كرده و تعداد بيكاران را ۴۰۰ هزار نفر بيشتر از رئيس مركز آمار ايران محاسبه مي كند؟ با توجه به اينكه برنامه ريزي هاي اقتصادي كشور در شرايط حاضر براساس ايجاد فرصتهاي شغلي جديد و كاهش نرخ بيكاري بنا نهاده شده است، آيا مي توان رقم دقيق تعداد بيكاران را مشخص كرد؟ تا زماني كه نرخ بيكاري واقعي، تركيب جنسي بيكاران، كيفيت بيكاران از نظر سطح تحصيلات، سطح مهارتهاي شغلي و... به صورت دقيق وجود ندارد، برنامه ريزي ها نيز گمراه كننده خواهد شد. سالهاست كه گفته مي شود يك بانك اطلاعاتي كارآمد براي آمارگيري دقيق، بهنگام و سريع از بيكاران قرار است تشكيل شود كه نشده است. چرا؟

يادداشت
درباره گراني
محمدصادق جنان صفت
۱- نمايندگان مجلس پنجم در يك تصميم گيري غير اقتصادي به دولت اجازه دادند كه نرخ كالاها و خدماتي كه توسط دولت توليد و عرضه مي شود را هر سال ده درصد افزايش دهد. با توجه به اينكه دولت توليد و توزيع آب، برق، گاز، بنزين، مازوت، نان، خدمات هواپيمايي، خدمات حمل و نقل ريلي، خودرو، فولاد، مس، آلومينيوم، سيمان، سكه، طلا، ارز، خدمات بيمه اي، خدمات بانكي، خدمات كشتيراني، پست، تلفن، نهاده هاي دامي، دارو، بهداشت، درمان، آموزش و ... را به صورت انحصاري و يا نيمه انحصاري در اختيار دارد بنابراين مجلس پنجم با تصويب اين قانون تورمي نزديك به ۱۰درصد را بر جامعه ايراني تحميل كرد. دولت در ۳ سال گذشته و همچنين در سال ۱۳۸۲ براساس قانوني كه مجلس پنجم تصويب كرده است ، نرخ همه كالاها و خدماتي كه بخشي از آن را در فهرست بالا يادآور شديم، افزايش داده است. افزايش اين تعداد كالاها و خدمات كه از چند ماه به پايان سال مشخص است، وضعيت رواني را براي افزايش قيمت كالاها و خدمات بخش خصوصي آماده كرده و آنها نيز به دليل افزايش كالاهاي يادشده به علاوه افزايش حقوق و دستمزد، قيمت توليدات خود را افزايش مي دهند.
۲- منتقدان دولت آ قاي خاتمي نيز طبق يك سنت نهادينه شده در ۴ سال اخير با انگيزه هاي پيدا وناپيدا و هدفهاي گوناگون از جمله كاهش محبوبيت رقيب و تحبيب قلوب مردمي كه از گراني نگران و عصباني اند، اين اقدام دولت را به مثابه پاشنه آشيل نشانه گرفته و بر آن متمركز مي شوند. منتقدان دولت يادشان مي رود كه خودشان در ماه هاي آخر هر سال و در زمان بودجه بندي به دولت فشار مي آورند كه بايد حقوق و دستمزدها افزايش جدي پيدا كند تا اقشار كم درآمد بتوانند نفسي بكشند و ... دولت آقاي خاتمي و به ويژه مسئولان اقتصادي و مديران دستگاه ها و سازمانهاي دولتي نيز به جاي توضيح شفاف درباره علت افزايش قيمت ها در يك موضع انفعالي و ضعف در برابر منتقدان قرار گرفته وبه مجاب كردن آنها نمي پردازند و ...
۳- واقعيت اين است كه افزايش عمومي قيمت كالاها و خدمات كه در اقتصاد به تورم مشهور است ريشه پولي دارد و به افزايش عرضه پول در جامعه برمي گردد. عدم كنترل رشد نقدينگي به دليل فشارهايي كه بر بانك مركزي مي آيد تا پول ارزان قيمت در اختيار متقاضيان قرار دهد - به طور مثال تزريق ۹۰۰ ميليارد تومان از منابع بانكي در سال گذشته براي ايجاد فرصت هاي شغلي به صورت ضربتي و برخي هزينه هاي مرئي و نامرئي ديگر - عامل اصلي تورم است و تا اين مساله حل نشود نمي توان با زور جلوي رشد قيمت ها را گرفت. در صورتي كه قيمت ها را به زور كنترل كنيم، بيماري اقتصادي از جاي ديگري شدت پيدا مي كند. براي اينكه قيمت كالاها و خدمات تثبيت يا در حد قدرت خريد مردم رشد يابد، ضروري است كه توليد آن رقابتي شده و از انحصار دولتي خارج شود. تا زماني كه فقط يك شركت راه آهن ، يك شركت مخابرات، يك شركت گاز، يك شركت آب، يك شركت برق، يك شركت توليد پتروشيمي، يك شركت پست و ... داريم و رقابتي نيست، تثبيت قيمت ها بيشتر به يك رؤيا مي ماند.

توليد لوازم خانگي و الكتريكي افزايش يافت
گروه اقتصادي: به گزارش روابط عمومي وزارت صنايع و معادن، دفتر صنايع الكتريكي و فلزي اعلام كرد: طي دو ماهه فروردين و ارديبهشت امسال توليد برخي كالاهاي منتخب افزايش محسوسي داشته است چنانكه توليد تجهيزات مخابراتي ۷/۸۷ درصد، توليد تابلو برق ۸/۱۰۱ درصد و توليد ماشين لباسشويي ۷/۳۵ درصد رشد داشته است.
براساس اين گزارش، توليد تجهيزات مخابراتي از ۳۹۹ ميليون خط در دو ماهه اول سال ۸۱ به ۷۴۹ ميليون خط در دو ماهه اول سال ۸۲ رسيد و توليد تابلو برق از ۴۹/۶ ميليارد ريال به ۱/۱۳ ميليارد ريال توليد ماشين لباسشويي از ۱۲/۳۸ هزار دستگاه به ۷۱/۵۱ هزار دستگاه رسيده است. اين گزارش حاكيست، در دو ماهه اول امسال توليد آبگرمكن گازي با ۴۳۲ درصد رشد از ۶/۱۵ هزار دستگاه به ۸۳ هزار دستگاه در دو ماهه اول سال ۸۲ رسيد همچنين توليد جاروبرقي با ۹/۱۳ درصد رشد از ۲۳ هزار دستگاه به ۲۶ هزار دستگاه و توليد آبميوه گيري با ۱۶ درصد رشد از ۲۱ هزار دستگاه به ۲۵ هزار دستگاه و توليد تلويزيون رنگي با ۲۴ درصد رشد از ۱۱۶ هزار دستگاه به ۱۴۵ هزار دستگاه، توليد سيم و كابل با ۷/۶ درصد رشد از ۲۳۰۱ تن به ۲۴۵۵ تن و توليد الكترود با ۴۸ درصد رشد از ۲۷۰ تن به ۸۶۶ تن و توليد فيلتر خودرو با ۵/۳ درصد رشد از ۷۰۸ هزار عدد به ۷۳۳ هزار عدد و توليد پيچ و مهره با ۸/۳ درصد رشد از ۷۴۰ تن به ۷۶۸ تن رسيده است.
در اين مدت توليد برخي ديگر از كالاهاي الكتريكي و فلزي با كاهش نسبي روبرو بوده است چنانكه توليد قوطي غذايي با ۶/۱۵ درصد كاهش از ۴۷ ميليون عدد به ۳۹ ميليون عدد و توليد انواع يخچال با ۴/۷ درصد كاهش از ۱۲۷ هزار دستگاه به ۱۱۸ هزار دستگاه توليد لامپ با ۵/۱۱ درصد كاهش از ۱۵ ميليون عدد به ۱۳ ميليون عدد رسيده است.

مهمترين مسأله امارات و ايران توسعه روابط تجاري است
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي:  نخستين و مهمترين  مساله  دو كشور ايران و امارات تجارت  است  كه  با توجه  به  موقعيت  و امكانات  دو كشور توسعه  و تحكيم اين  روابط در سطح  بسيار بالا امكان پذير خواهد بود.
«خليفه  شاهين  » سفير امارات متحده عربي در تهران ديروز در مراسم  افتتاح  «سومين  نمايشگاه اختصاصي  امارات  در ايران » افزود: توسعه  و تحكيم  روابط بين  امارات  و ايران به  نفع  منطقه  است ، زيرا اين  رابطه  به  حل  مناقشات  منطقه  كمك  خواهد كرد. وي  گفت : براي  امارات  ايجاد رابطه  تجاري  مستحكم  با ايران  هميشه  از اهميت ويژه اي  برخوردار بوده  است .
وي  با اشاره  به  اينكه  برگزاري  سه  نمايشگاه  اختصاصي  امارات  در ايران ناشي  از روابط قوي  بين  دو كشور است ، افزود: برگزاري  اين  نمايشگاه  روابط دو كشور را محكم تر كرده  است .
سفير امارات  در تهران  گفت : امارات  هميشه  علاقمند به  ايجاد روابط خوب  وهمكاري  در طرح هاي  ايران  بوده  است .
مدير عامل  شركت  سهامي  نمايشگاه هاي  بين المللي  ايران  نيز در اين  مراسم گفت : روابط مناسب  و سطح  بالاي  اقتصادي  ايران  با امارات  سبب  گسترش  روابط تجاري  بين  دو كشور خواهد شد.

وزارت صنايع و معادن خواستار تسريع خصوصي سازي شد
معاون اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن، در برنامه اي به وزير امور اقتصادي و دارايي با اعلام واگذاري ۵۱ شركت به سازمان خصوصي سازي خواستار از دست نرفتن اين فرصت شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، مهدي نواب در نامه اي به طهماسب مظاهري با اعلام اينكه وكالت واگذاري ۵۱ شركت از شركتهاي وابسته به شركت مادر تخصصي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران را كه ارزش تقريبي آنها حداقل ۸ ميليارد و ۶۱۵ ميليون و ۶۸ هزار ريال برآورد شده و در اختيار سازمان خصوصي سازي است، خواستار واگذاري سريع تر آنها شده است.
نواب در باره مقررات موجود در خصوص تعيين قيمت پايه  شركت هاي قابل واگذاري، پيشنهاد كرده است: با تصويب هيأت وزيران تا برگزاري مجامع اين شركتها در سال جاري قيمتهاي پايه كه در سال ۸۱ اعلام شده اند ملاك عمل قرار گيرند و واگذاري شركتها ميسر شود.
معاون امور اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن، مي افزايد: كليه  اقدام هاي مربوط به واگذاري شركتهاي سيمان خوزستان و سيمان خاش توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن معدني ايران انجام گرفته است اما امر واگذاري متوقف است، زيرا براي واگذاري اين شركتها نياز به صدور تصويب نامه هيأت وزيران مبني بر تغيير روش واگذاري از طريق بورس به مزايده است.
او مي گويد: ارزش واگذاري دو شركت نامبرده حدود دو هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.
در ادامه اين نامه اسامي ده شركت از شركتهاي وابسته به شركتهاي مادر تخصصي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران آمده است شامل پرس ايران، ماشين سازي لرستان، صنايع آذر آب، ماشين سازي نيرو محركه، كشتي سازي دروندان، صنايع تجهيزات نفت، واگن پارس،  ماشين سازي تبريز، ماشين آلات تراكتور سازي ايران، ماشين سازي اراك، صنايع نساجي شهرهاي صنعتي البرز، رشت و كاوه تراكتورسازي  ايران آمده است.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۱۰۰
۳۶۷۸۸
۱۱۳۹۸۸
خدمات انفورماتيك
۳۷-
۱۲۲۳
۶۶۲۲۳
توسعه معادن روي ايران
۵۰
۳۷۵۰
۲۲۲۳۵
شهد ايران
۹۰-
۴۱۰۰
۷۴۹۱۰
مارگارين
۷۹-
۳۶۰۰
۳۷۵۷۱
صنعتي بهشهر
۱۰۹
۲۳۰۷
۳۰۳۱۳۷۵
چين چين
۸۱-
۵۱۰۰
۳۴۲۵۹
توليدي مهرام
۱۰۹۲-
۲۰۷۵۸
۱۴۱۵۱
نفت پارس
۸۸۵
۱۸۵۸۸
۴۴۸۳۵
صنايع شيميايي ايران
۱۲۶-
۵۳۹۳
۷۱۶۴
پتروشيمي خارك
۴۰۰-
۱۷۱۰۰
۹۶۸۰
پتروشيمي اصفهان
۱۸۰-
۶۷۲۰
۲۴۴۶۴
لعابيران
۷۴-
۷۷۰۰
۲۷۴۷۷
كيميدارو
۲۳۰
۱۴۵۴۰
۱۸۴۵۷
داروسازي كوثر
۸۹
۲۸۹۰
۲۵۲۵۸
كف
۵۷۷
۱۳۸۰۰
۳۶۸۳۸
صنايع لاستيكي سهند
۱۰۰
۴۶۰۰
۵۷۲۰۰
گاز لوله
۹۷-
۱۳۴۰۰
۱۱۸۶۴
شيشه قزوين
۷۵-
۱۴۳۲
۱۵۰۰۰
شيشه همدان
۱۰۰-
۵۹۰۰
۵۰۰۰
فرآورده هاي نسوز ايران
۴۹-
۱۱۵۵۰
۱۶۰۰۰
كاشي اصفهان
۱۷۹
۹۹۷۹
۱۵۱۱۸
كاشي سعدي
۱۷۰-
۳۸۰۰
۹۰۰۰
كاشي تكسرام
۹۰۰
۴۷۰۰۰
۲۵۸۱۰۳
سيمان تهران
۲۸۰-
۲۳۰۲۰
۱۰۱۰۹۱۹
سيمان فارس و خوزستان
۲۹۴-
۲۱۰۰۶
۱۶۸۸۲
حق تقدم سيمان فارس و خوزستان
۴
۱۸۵۰۳
۱۴۱۴۹۳
سيمان شرق
۱۷۹۴
۳۷۶۷۹
۳۴۵۹۰
سيمان غرب
۲۵۴۹
۵۳۵۳۵
۲۷۱۲۷۱
سيمان سپاهان
۶۳۷
۳۳۳۰۷
۴۲۲۸۴۰
سيمان شاهرود
۴۰-
۳۹۶۰
۲۳۰۳۳۸
نورد و قطعات فولادي
۱۱-
۵۶۸۹
۹۵۱۸
لوله و ماشين سازي ايران
۵۰۰
۲۵۵۰۰
۱۶۴۲۹
آلومتك
۵۰-
۳۱۰۰
۲۲۹۷۸۴
ماشين سازي اراك
۴۱-
۱۹۴۰
۲۲۹۵۰۰
حق تقدم ماشين سازي اراك
۹۷-
۶۹۰۱
۶۸۰۲۰
صنايع آذرآب
۲۱۶-
۵۵۱۴
۳۸۱۲۱۰
تراكتورسازي ايران
۱۷۲-
۳۳۶۵
۹۷۸۸
لوازم خانگي پارس
۷۱-
۵۰۰۹
۲۵۳۲۱
موتوژن
۱۴۹-
۷۳۵۰
۲۰۳۲۵
پارس سوئيچ
۱۲۸-
۱۳۵۹۹
۱۴۴۱۷
كابل البرز
۱۷۳-
۳۳۹۰
۲۵۲۳۶
صنايع مخابراتي راه دور ايران
۹۶-
۳۴۵۲
۱۲۲۵۶۵
ايران خودرو ديزل
۲۰-
۳۵۵۰
۵۵۵۵۸۲
ايران خودرو
۵۲-
۲۹۷۴
۱۶۲۷۱۹
گروه بهمن
۷۵
۸۰۵۵
۱۰۵۰۵۳
سايپا
۱۰۰
۲۴۰۰
۷۴۵۰۸
نيرو محركه
۲۹۸-
۷۰۸۰
۲۵۶۹۹
سايپا آذين (سهامي عام)
۱۳۵۰-
۲۵۶۵۰
۳۹۰۳۰۴
صنعتي دريايي ايران
۱۸
۲۴۱۰
۲۳۷۸۷۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۲۰-
۱۶۶۰
۱۳۳۷۴۰
سرمايه گذاري سپه
۳۴-
۱۵۲۶
۱۹۴۵۰۳
سرمايه گذاري پتروشيمي
۲-
۳۲۴۷
۱۳۶۶۲۶
سرمايه گذاري بانك ملي
۳۸
۲۸۵۰
۵۷۱۵۸۲
سرمايه گذاري غدير
۱۰۰-
۳۷۰۰
۴۳۷۸۷
سرمايه گذاري پارس توشه
۳۹۸
۱۵۸۹۸
۱۵۲۵۱
گروه صنعتي سديد
۲۰-
۳۳۸۰
۲۶۶۷۰۵
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۴۱-
۲۰۷۴
۳۸۳۷۳
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۲۰۰-
۱۰۰۰۰
۹۲۴۸
گلوكوزان
۱
۶۰۰
۹۵۴۲
نساجي بروجرد
۱۱۸
۲۴۸۰
۷۰۰۰
ايران گچ
۱-
۳۲۹۹۹
۱۲۱۵۱۵
سيمان دورود
۲۵۰-
۴۷۵۰
۱۱۰۶۵
سپنتا
۲۲-
۹۲۲
۶۷۲۷۰
پارس الكتريك
۳۰۰-
۸۰۰۰
۸۱۱۸۳
پارس خودرو
۳۹-
۱۰۱۱
۶۳۳۷۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۶-
۱۷۳۸
۱۲۹۶۷
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۵۱
۲۲۰۷
۱۷۳۶۰
سرمايه گذاري توكافولاد
۳۲/۱۸-
۷۶/۶۶۰۷
-
شاخص كل قيمت سهام

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۰۵۰۰۰
نيم بهار آزادي ۳۷۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۲۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۲۱۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۱۹۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۱۵۳
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۵۵۷

اقتصادي
اجتماعي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |   شوراها   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |