سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۲ - jun . 10, 2003
در نشست علني شورا با مسئولان شهرداري
شوراي شهر، شهرداري مشهد را موظف به تهيه دو لايحه براي حل مشكل آبهاي سطحي و ساخت بزرگراه امام علي(ع) كرد
017885.jpg
مشكلات حاشيه شهر مشهد ربطي به شهرداري ندارد، شهرداري براي ساماندهي اين مشكلات كمك مي كند اما هيچ گونه تعهدي را نمي پذيرد.
به گزارش خبرنگار ما از سومين جلسه علني شوراي شهر مشهد، رييس شورا با اعلام اين مطلب هنگام بررسي برنامه فرماندار مشهد در خصوص تأمين اعتبار براي طرح جمع آوري زباله مناطق حاشيه اي اين شهر افزود: اگر ما بتوانيم همين مشكلات دروني محدوده شهر را سامان دهيم، برايمان كافيست و در حاشيه شهر فقط مي توانيم كمك كنيم.
دكتر رزمي با درخواست ممانعت از تفكيك زمين هاي حاشيه شهر و فروش آنها خطاب به شهردار مشهد گفت: دلالان و بنگاههاي املاك فاقد پروانه كسب،  زمين هاي مزروعي و اوقافي را تفكيك كرده و مي فروشند و اگر جلوي اين قضيه گرفته نشود، حاشيه شهر مشهد ظرف ۲ ماه آينده سه برابر خواهد شد، به همين جهت از شهردار مي خواهيم هر چه سريع تر جلوي اين مسئله را بگيرد.
مهندس افچنگي، مدير طرح ساماندهي حاشيه شهر مشهد نيز گفت: بحث ساماندهي با هدف عدم ورود به كارهاي اجرايي شكل گرفته است و جمع آوري زباله هاي مناطق حاشيه شهر، بر عهده فرمانداريها و بخشداريهاست، شهرداري هر سال مبالغي را براي كمك، هزينه مي كند كه اين رقم سال گذشته يك ميليارد ريال بود ولي امسال به يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال افزايش يافته است.
دكتر رزمي نيز در پاسخ اظهار داشت: شهرداري يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال براي جمع آوري زباله در حاشيه شهر كمك مي كند ولي وارد كارهاي اجرايي نمي شود، زيرا همين غصه هاي داخل حريم شهر براي ما بس است.
در ادامه جلسه نظريه مشورتي كميسيون فني و عمران شورا در خصوص رسيدگي به نامه شركت قطار شهري در ارتباط با چگونگي جمع آوري آبهاي سطحي مجاور مسير قطار شهري بررسي شد.
مهندس شوشتري، مدير عامل شركت قطار شهري در تأييد لزوم جمع آوري اين آبها گفت: اگر تأسيسات و كانال هايي كه در مسير قطار شهري تخريب شده بازسازي نشود ايمني شهر مشهد به خطر مي افتد. اين آبها بايد به هر شكل جمع آوري شود چه از محل اعتبارات ملي و چه از محل اعتبارات شهرداري، به هر حال اين مشكل بايد حل شود.
شهردار مشهد نيز با بيان اين كه جاري شدن سيلاب خطر آفرين است، بازسازي كانال هاي تخريب شده مسير قطار شهري را ضروري دانست.
دكتر رزمي نيز اظهار داشت: با توجه به خطر سيل و تخريب اين كانال ها، چون قطار شهري مسئول مستقيم اين تخريب است، موظف به ايجاد و بازسازي اين كانال ها، با ظرفيت و وضعيت سابق است. در نهايت نظريه كميسيون فني و عمران به شهرداري ارجاع شد تا لايحه اي براي تأمين اعتبار جمع آوري آبهاي سطحي مسير قطار شهري تهيه و ارائه دهد.
در ادامه اين جلسه پس از بحث درباره ساخت ادامه بزرگراه امام علي (ع) و تعيين وضعيت محور ارتباطي مشهد به طرقبه و شانديز كه از جاده هاي پرتردد ييلاقي به ويژه در فصل تابستان است، اعضاي شوراي شهر مقرر كردند تا شهرداري لايحه اي را براي حل مشكل موجود در اين محور و اتصال آن به بزرگراه امام علي (ع) تهيه و به شورا ارائه كند.
عكس از عامل بردبار

تشكيل نشست علني شوراي شهر رشت براي بررسي دلايل اجرا نشدن طرحهاي عمراني
شوراي شهر: انتظار مردم، اجراي طرحهاي بزرگ عمراني است
شهردار: طرحهاي بزرگ، بودجه هاي بزرگ مي خواهد
017890.jpg
شوراي اسلامي شهر رشت، پس از برگزاري هفت جلسه غيرعلني، نخستين جلسه علني خود را با حضور خبرنگاران، به بررسي علل اجرا نشدن طرح هاي بزرگ عمراني اختصاص داد.
گزارش خبرنگار ما در رشت از اين جلسه حاكيست، عاقل منش، رئيس شورا با اشاره به ركود اجراي طرح هاي عمراني در شهر رشت گفت: مردم بيش از هر چيز در انتظار اجراي طرح هاي بزرگ عمراني هستند. مدت هاست كه چهره شهر رشت تغييري نكرده و امكانات شهري آن افزايش نيافته است. چرا شهرداري و مركز مطالعات شهري تاكنون نتوانسته اند كار بزرگي انجام دهند؟
مرتضي شگفت  شهردار رشت نيز در پاسخ گفت: ابتدا بايد ديد كه ما چه ميزان بودجه و اعتبار داشته ايم كه كار بزرگ انجام دهيم. بديهي است همه مردم مي خواهند در شهر كارهاي بزرگي انجام شود، اما با كدام اعتبار؟ در زماني كه من شهردار رشت شدم، با ۴ ميليارد تومان بدهي مواجه بوديم كه پرداخت اغلب آنها آنقدر به تعويق افتاده بود كه چاره اي جز پرداختشان نداشتيم. طرح هاي بزرگ، زماني انجام مي شود كه اعتبارات بزرگ وجود داشته باشد.
مهندس جيران زاده، رييس مركز مطالعات شهري شهرداري رشت نيز كه در جلسه حضور داشت، گفت: اين مركز دو سال پيش با توجه به نيازي كه اعضاي محترم شورا به وجود يك مركز براي مشاوره و برنامه ريزي شهري احساس مي كردند، شكل گرفت. در اين مدت نيز طرح هاي مختلفي با بهره گيري از تخصص و تجربه متخصصين فن، در اين مركز بررسي شده  است، يكي از اين طرح ها، احداث باغ پرندگان بود كه به شورا ارائه شده است.
در ادامه جلسه، جعفري، حسن خواه و مؤدب پور از اعضاي شورا، پرسش هايي درباره مركز مطالعات شهري شهرداري رشت مطرح كردند. مؤدب پور ضمن واجب ندانستن اجراي طرح هايي نظير باغ پرندگان، خواستار اجراي طرحي براي رفع سد معبر و حل مشكل ترافيك شد و حسن خواه نيز به نحوه برخورد مأموران رفع سد معبر شهرداري انتقاد كرد.
همچنين شهردار رشت در پاسخ به پرسش طهماسب جعفري مبني بر اين كه تاكنون چه طرح مهمي در اين مركز تهيه شده و وجود چنين مركزي چه تأثيري در شهر و شهرداري داشته است؟ گفت: پيش از اين طرح هاي مختلفي براي حل مشكل ترافيك و رفع سد معبر مطرح شده است، اما همان  گونه كه گفتم اجراي اين طرح ها بدون بودجه كافي ممكن نيست. همچنين جيران زاده و شگفت، توضيحات بيشتري درباره طرح هاي مركز مطالعات شهري ارائه دادند، اما برخي از اعضا از اين توضيحات قانع نشدند. حسن خواه، يكي از اعضاي روحاني شوراي شهر رشت در اين جلسه به خبرنگاران تذكر داد از پرداختن به دروغ و شايعه پراكني خودداري كنند، در غير اين صورت با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

رئيس شوراي شهر قم بر خدمات رساني مطلوب شهرداري به زائران حرم حضرت معصومه(س) تأكيد كرد
رئيس شوراي شهر قم بر خدمات رساني مطلوب شهرداري به زائران حرم حضرت معصومه(س) تأكيد كرد
رئيس شوراي اسلامي شهر قم خواستار افزايش خدمات شهرداري اين شهر به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) شد.
به گزارش خبرنگار ما محمد عرب كه در جلسه معارفه معاونان، مشاوران و مديران ارشد شهرداري و شهرداران مناطق قم با اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر سخن مي گفت، با اشاره به نزديكي فصل تابستان و آغاز مسافرتهاي زيارتي به شهر قم گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعيت پذيرايي و خدمات رساني به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) مطلوب نيست و در عبور از خيابانهاي اطراف حرم و نيز داخل رودخانه مركزي شهر، شاهد صحنه هاي تأسف باري از اسكان زائران در اين مكانها هستيم.وي با اشاره به اينكه حل مشكل زائران تنها به عهده شهرداري نيست افزود: همه سازمانها و ادارات مربوطه بايد در اين جهت تلاش كنند و به نظر ما شهرداري نيز مي تواند با دقت و توجه بيشتر بخشي از مسائل مربوط به زائران را مرتفع كند كه متأسفانه تاكنون به طور جدي به اين امر پرداخته نشده است.
وي با اشاره به گستردگي حوزه كاري مجموعه شهرداري اظهار اميدواري كرد كه شهرداري قم، در انجام رسالت مهمي كه برعهده دارد موفق عمل كند.
در اين جلسه همچنين وكيلي شهردار قم با اشاره به تشكيل ستاد راهكارهاي خدمت رساني به مردم در شهرداري، عمده ترين برنامه هاي شهرداري در اين زمينه را لكه گيري آسفالت تمام كوچه هاي شهر تا پايان خرداد ماه، اعلام برنامه جمع آوري زباله، حضور مشاوران حقوقي در تمام مناطق براي راهنمايي مردم و تسهيل در صدور پروانه ساختماني اعلام كرد.

رييس شوراي شهر ياسوج: شورا براي نيل به اهداف خود به كمك رسانه ها نياز دارد
به گفته رييس شوراي شهر ياسوج اين شورا براي پيشبرد اهداف خود در خدمت به آحاد مردم به كمك رسانه ها نياز جدي دارد.
رحيم دهراب پور در نشست كميته فرهنگي شوراي شهر با اعضاي مركزي خانه مطبوعات استان كهگيلويه و بوير احمد با تأكيد بر اين موضوع از ارتباط كمرنگ رسانه ها با شوراي اسلامي شهر ياسوج در دوره قبل انتقاد كرد.
وي افزود: به دليل حساسيت اجتماعي شورا، اگر خبرنگاران مطبوعات و ديگر رسانه ها به جلسات شورا دعوت هم نشوند باز انتظار مي رود كه خودشان حضور يابند و واقعيت ها را به مردم اطلاع دهند. وي اظهار داشت: رسانه ها بايد مسائل و مشكلات را به افكار عمومي و مديران دستگاههاي اجرايي دولت منعكس كنند.
همچنين سيد الياس چراغزاده عضو شوراي اسلامي شهر ياسوج گفت: شهرنشيني داراي فرهنگ خاص خود است كه اگر زواياي مختلف آن از سوي رسانه ها شناسانده نشود مشكلات شوراها و شهرداري افزايش مي يابد. وي تأكيد كرد: تصميمات شوراها و شهرداريها و ارتباط آنها با رسانه ها همچون حلقه هايي هستند كه اگر به هم پيوند نخورند استحكام نخواهند داشت.

شوراي شهر اصفهان با افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي درون شهري مخالفت كرد
شوراي اسلامي شهر اصفهان با افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي شركت واحد اتوبوسراني اين شهر مخالفت كرد. نرخ هر قطعه بليت اتوبوس در حال حاضر ۲۵۰ ريال است.
به گزارش خبرنگار ما اعضاي شورا در نشست مجمع عمومي شركت واحد اتوبوسراني اصفهان همچنين لوايح افزايش نرخ خطوط ميني بوسراني شهري و اتوبوسهاي دربستي درون شهري را تصويب كردند. براين اساس كرايه اتوبوس هاي دربستي براي مدارس ۱۰ هزار ريال و كرايه اتوبوسهاي دربستي براي برگزاري اردوهاي تفريحي يك روزه يكصد هزار ريال كاهش يافت. در جلسه مشترك اعضاي شوراي شهر و اعضاي مجمع عمومي شركت واحد اتوبوسراني اصفهان، سرعت و سهولت در رفت و آمد، ارزان بودن و كيفيت عبور و مرور از شاخصهاي توسعه عنوان شد و راهكارهاي مناسب جهت انجام كارهاي مطالعاتي براي تأمين درآمد شركت واحد اتوبوسراني و جبران كسري بودجه اين شركت، بسترسازي براي استفاده بهتر از ناوگان حمل و نقل عمومي و پرداختن به وضعيت حمل و نقل به عنوان اولويت اول شهرداري مورد تأكيد قرار گرفت.
رئيس شوراي شهر اصفهان در بيان علت مخالفت با نرخ كرايه اتوبوسهاي درون شهري، اين مخالفت را در راستاي نهضت خدمت رساني به مردم ذكر كرد و استفاده بيشتر مردم از اتوبوسهاي شركت واحد را مورد تأكيد قرار داد. حاج رسوليها همچنين از مردم خواست در حفظ و نگهداري از اتوبوسهاي شركت واحد دقت كنند و از اين سرمايه عمومي به نحو مطلوب استفاده كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان همچنين از كاركنان شركت واحد خواست در خدمت رساني به مردم، كمال همت و تلاش را به كار بندند تا به طور محسوس نتيجه تلاش آنان براي مردم قابل مشاهده باشد.

پشت درهاي بسته
بيشتر اعضاي شوراي شهر سياهكل در جمع بندي هاي خود به اين نتيجه رسيده اند كه شهردار اين شهر بهتر است و يا به عبارتي بايد تغيير كند. گفته مي شود كه اكثر اعضاي شورا از عملكرد شهردار سياهكل راضي نيستند و ادامه كار او را در اين سمت مفيد به حال شهر و شهروندان نمي دانند، به همين جهت تلاش ها و رايزني هاي خود را براي جايگزين كردن فردي مناسب به جاي شهردار فعلي آغاز كرده اند. از قرار معلوم سه كانديدا در دايره تصميم گيري شورا قرار گرفته اند، اما اين كه كداميك از آنها حاضر به پذيرش اين مسئوليت خواهند شد و يا اصولاً پيش شرط هايي از سوي هر يك از دو طرف مطرح خواهد شد يا نه، به زمان بيشتري نياز دارد. به نظر مي رسد اعضاي مورد نظر قصد استيضاح شهردار را ندارند و ترجيح مي دهند شهردار خود استعفا دهد. گويا شهردار هم از اين وضعيت باخبر است و خود را براي استعفا آماده مي كند.

جوهره
محمود مسگريان
عضو شوراي اسلامي شهر همدان
اكنون كه به حمدالله فعاليت دومين دوره شوراهاي اسلامي آغاز شده است بجاست به خود بباليم كه يكي از جايگاههاي مهم حضور مردم درتصميم گيري و يكي از اصول و بنيان هاي نظام مردم سالاري ديني، جامه عمل پوشيده است.
بي شك براي موفقيت شوراهاي اسلامي عوامل مختلفي مي تواند تأثيرگذار باشد به اين معني كه تنها اعضاي شورا نيستند كه بايستي با وحدت و همدلي، دقت و هوشياري به بررسي نيازهاي موجود و ارائه راهكارهاي اساسي در حل مشكلات بپردازند، بلكه علاوه بر وجود عوامل دروني، عملكرد عوامل بيرون از شورا نيز مؤثر است. قطعاً حمايت هاي جدي مسئولان بلندپايه نظام نقطه  قوتي است براي اين امر، اما زماني بستر خدمت به مردم فراهم مي شود كه تمامي دستگاه هاي مرتبط، ضمن پذيرش تفكر شورايي، شوراها را ياري كنند.
تعامل سازنده بين شوراي شهر به عنوان سياستگذار و شهرداري به عنوان مجري مصوبات و سياستها يقيناً از اهميت زيادي برخوردار است، زيرا تجربه دوره اول نشان داد، آنجا كه شهرداري خود را مجري مصوبات شورا مي دانست و شورا از شهرداري و فعاليت هاي عمراني آن حمايت مي كرد و به تثبيت مديريت معتقد بود، موفقيت دوچندان بوده است.
از طرفي توجه ويژه نهادهاي دولتي در استان به شوراهاي نوپا از جايگاه ويژه اي برخوردار است و نيز پذيرفتن اين كه اراده مردم در قالب شوراهاي اسلامي شهر در كنار توان اجرايي دستگاههاي ذيربط مي تواند در عملكرد بهتر و رسيدن به اهداف مورد نظر راهگشا باشد.
در اين فضاي صميمي و سازنده است كه مي توان به مردم خدمت كرد و با بهره گيري از نظرات كارشناسان، متخصصان و توجه ويژه به خواسته هاي مردم، فضاي جامعه را براي مسابقه خدمت رساني كه از منويات مقام معظم رهبري در سال جاري است، مهيا نمود.
اعضاي شوراهاي اسلامي كه منتخبين مردم و خدمتگزار جامعه هستند نيز بايد با رفع كاستي ها و تلاش براي برنامه ريزي در جهت توسعه بيشتر، سهم و نقش خود را در خدمت رساني هر چه بيشتر و موفق تر به آحاد شهروندان ايفا كنند.

با تصويب شوراي شهر براي تشكل هاي غيردولتي كرج مكان مناسبي تهيه مي شود
با تصويب شوراي اسلامي شهر كرج، تشكل هاي غيردولتي اين شهرستان از مكان مناسب برخوردار خواهند شد.
رييس شوراي شهر كرج در نشست شورا گفت: اين مصوبه در قالب يك طرح دو فوريتي به تصويب شورا رسيده است. مهندس محمود دادگو افزود: يكي از مشكلات كشور و بخصوص اين شهرستان، استفاده ابزاري از جوانان است و با توجه به اين كه اين قشر، طيف گسترده اي را شامل مي شود، حمايت از تشكل هاي غيردولتي نقش بسزايي در پيشبرد اهداف شهر دارد.
فرمانده سپاه ناحيه كرج نيز در جلسه شوراي شهر كرج گفت: مجموعه سپاه مسئوليت جذب نيرو، آموزش، سازماندهي و بكارگيري افراد براي دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي را بر عهده دارد.
سرهنگ پاسدار عزيز اكبريان افزود: اين مجموعه با ۲۵ هزار نفر رزمنده، در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ پاسدار شهيد و بالغ بر دو هزار بسيجي مفقود الاثر داشته است.

نمايندگان شوراي شهر كرج در مجامع مختلف انتخاب شدند
افزايش نظارت بر عملكردها نقش مهمي در ارتقاي سطح كيفي و كارايي امور دارد.
محمود دادگو رئيس شوراي شهر كرج در نشستي كه به منظور انتخاب نمايندگان ناظر اين شورا در نهادهاي مختلف شهري برگزار شد افزود: اعمال نظارت موجب افزايش حضور اعضاي شورا در زمينه هاي مختلف شهري شده و در كاهش بسياري از هزينه هاي اضافي نيز مؤثر است.
وي گفت: در اين جلسه طرح پيشنهادي چهار تن از اعضاي شورا در زمينه تعيين نمايندگان شورا در مجامع مختلف بررسي و «داوود صادقيان»، «محمدرضا خوشخو»، «راحيل كيا» و «غفور خوئيني» به ترتيب به عنوان نمايندگان شورا در شوراي حل اختلاف استان، كميته بازنگري طرح تفصيلي، كميته كار ماده پنج و شوراي شهرستان انتخاب و معرفي شدند.

شهروندان و كاركنان شهرداري همدان آموزش مي بينند
به گفته عضو شوراي شهر همدان امسال كاركنان شهرداري از آموزش هاي ضمن خدمت برخوردار مي شوند و شهروندان همداني نيز در قالب تشكل هاي مردمي آموزش شهروندي مي بينند.
به گزارش خبرنگار ما در همدان طاهره ايزدي همچنين گفت: گسترش شهرنشيني و افزايش تعامل ميان مردم نيازمند آموزش هاي خاص فرهنگي و اجتماعي است كه در همين راستا شوراي شهر همدان و شهرداري از امسال اقدام به آموزش شهروندان خواهند كرد.
وي گفت: آشنايي شهروندان به حقوق خود، معرفي وظايف شهرداري، نحوه ارتباطات شهروندان در مجتمع ها، پرداخت عوارض شهرداري و روند ساخت و سازهاي شهري از جمله مواردي است كه در بحث آموزش شهروندي به آن توجه خواهد شد.
وي با بيان اين كه در سال جاري حدود ۵/۴ ميليارد ريال براي آموزش اختصاص يافته است گفت: آموزش شهروندي در حال حاضر از مدارس آغاز شده است.
ايزدي افزود: همچنين شوراي شهر همدان با هدف افزايش توان علمي و اطلاعاتي كاركنان شهرداري، طرح آموزش ضمن خدمت را براي كارمندان اين سازمان آغاز كرده است.
وي ياد آور شد: طرح آموزش ضمن خدمت با همكاري شهرداري و سازمان مديريت و برنامه  ريزي اجرا مي شود و در آن آموزش شيوه هاي مديريتي، نحوه كارشناسي، نحوه برخورد با ارباب رجوع و نيز ارائه بهتر خدمات شهري مورد توجه قرار گرفته است.

شوراي شهر بروجرد ۲۴ ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي عمران شهري تصويب كرد
رييس شوراي اسلامي شهر بروجرد گفت: براي اجراي طرحهاي عمران شهري امسال از محل درآمدهاي شهرداري ۲۴ ميليارد ريال تصويب و اجازه هزينه آن به اين شهرداري داده شد.
سيد علي موسوي ظفر در نشست گروه برنامه ريزي طرحهاي عمراني شهرداري بروجرد در اين شورا، افزود: برنامه ريزي توسعه شهري، هدايت و دفع آبهاي سطحي و بهبود عبور و مرور شهري از جمله طرحهاي عمراني در جهت توسعه و آباداني شهر بروجرد است. وي ايجاد تأسيسات حفاظتي شهر، اجراي طرحهاي سيل بند و بهبود محيط شهري را از ديگر طرحهاي عمراني سال جاري شهرداري عنوان كرد.
وي بر تكميل طرحهاي نيمه تمام شهرداري در بروجرد تأكيد كرد و گفت: دو ميليارد و ۳۵۰ ميليون ريال اعتبار براي تمليك اراضي مرحله دوم طرح ميدان قيام اختصاص داده شده كه با توجه به بزرگ بودن طرح اين رقم پاسخگو نيست.
وي ياد آور شد: طرح بازارچه ميدان قيام بروجرد در سه بخش از مهمترين طرحهاي شهرداري است كه بايد با برنامه ريزي صحيح و اصولي كارهاي اجرايي بخش دوم آن به زودي آغاز شود.
در اين نشست مقرر شد براي ايجاد پارك در برخي نقاط شهر بروجرد و مكانهاي ورزشي كوچك در مناطق جنوبي شهر اقدامات لازم انجام گيرد.
همچنين در اين نشست از سوي كميسيون مالي شورا پيشنهاد اختصاص مبلغي براي احداث گورستان جنوب شهر، احداث بلوار جلوي شهرك انديشه حد فاصل رينگ بخش دوم انديشه و ۸۱ هكتاري و ايجاد پارك در شهرك انديشه داده شد.

شهردار بروجرد ابقا شد
رئيس شوراي شهر بروجرد گفت: شهردار اين شهر براي مدت چهار سال در سمت خود ابقا شد. سيد علي موسوي ظفر گفت: شوراي شهر در نشست علني خود «غلامحسين ياراحمدي» شهردار اين شهر را براي يك دوره چهار ساله ديگر در سمت خود ابقا كرد. وي افزود: در اين جلسه شهردار با شش رأي موافق و سه رأي مخالف امكان خدمت دوباره در اين سمت را پيدا كرد. به گفته وي انتظار مي رود شهرداري در كنار شوراي شهر بتواند گام هاي مهم و اساسي در جهت رفع تنگناها و معضلات شهري و همچنين توسعه و آباداني شهر بروجرود بردارد.

شهردار جديد اهواز رأي اعتماد گرفت
شوراي اسلامي شهر اهواز شهردار اين شهر را با اكثريت آرا انتخاب و معرفي كرد. به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر اهواز، اعضاي شورا در نشست خود «عبدالصمد مهدوي» را با ۹ رأي به عنوان شهردار جديد اين شهر معرفي كردند.
بنابر اين گزارش تا زمان تأييد حكم شهردار جديد اهواز از سوي وزارت كشور، «صادق محمدي» معاون خدمات شهري شهرداري اهواز، به عنوان سرپرست شهرداري تعيين شده است. عبدالصمد مهدوي از سال ۷۲ به مدت ۱۰ سال به عنوان رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي استانهاي فارس و خوزستان فعاليت داشته است. اين گزارش حاكي است به منظور انتخاب شهردار اهواز با شهرداران مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز و منطقه ۲۰ تهران رايزني شده بود امام آنان پس از بازديد از اهواز و آگاهي از حجم انبوه مشكلات اين شهر از پذيرش اين سمت خودداري كردند.

شوراها
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |   شوراها   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |