سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۰۷ - July . 15, 2003
همايون شاهرخي: من يك شغله هستم
حركت تيم ملي فوتبال ايران بسوي آسيا
004125.jpg
گروه ورزشي: دوره تازه تمرينات تيم ملي براي حضور در رقابت هاي چهارجانبه تهران با حضور اكثر دعوت شده ها از روز گذشته دراردوگاه تيم ملي آغاز شد.
در تمرين صبح تيم ملي مهدي مهدوي كيا، وحيد هاشميان، محمود كريمي و افشين پيرواني غايب بودند.
البته شاهرخي در مورد اين غايبين گفت: مهدوي كيا و هاشميان با اطلاع ما در اين تمرينات حضور نداشتند اما از وضعيت كريمي و پيرواني بي اطلاع هستيم.
ملي پوشان با پيراهن هاي سفيد به طور دسته جمعي زير نظر حسين فركي به دويدن پرداختند كه اين تمرين حدود ۱۵ دقيقه بطول انجاميد.
كارهاي سرعتي
در اين بخش از تمرين امير وزيري و صمد زارع بازيكنان ذوب آهن و فجر سپاسي با آسيب ديدگي اندكي روبرو شدند كه با صلاحديد پزشك تيم اين دو بازيكن به استراحت پرداختند. البته صمد زارع كه شب قبل از تمرين با هواپيما به تهران آمده بود آثار خستگي كاملا بر چهره او مشخص بود.
بعد از اين تمرين بازيكنان به ۴ گروه ۷ نفره تقسيم شدند و به حركات سرعتي پرداختند.
در بين اين ۴ گروه، علي دايي، رحمان رضايي، ابراهيم ميرزاپور، يدالله اكبري، ادموند بزيك، فرهاد مجيدي و آرش برهاني در يك دسته متمركز بودند كه اين گروه نيز برتري نسبي نسبت به ديگر گروهها داشت.
اين تمرين نيز حدود ۲۰ دقيقه به طول انجاميد و بازيكنان سپس به طور انفرادي به كار با توپ پرداختند. تمرينات تيم ملي از ساعت ۱۸ ديروز نيز دنبال شد.
در پايان تمرينات ديروز همايون شاهرخي در گفتگويي اختصاصي ضمن ابراز رضايت از نحوه استقبال بازيكنان از اولين تمرين تيم ملي گفت: از اينكه همه در حال خدمت به تيم ملي هستند بسيار خوشحال هستم و اميدوارم بتوانيم به اهداف خود در موفقيت اين تيم دست يابيم.
شاهرخي در پاسخ به يك سئوال در مورد دو شغله بودن مربيان تيم ملي گفت: فقط در مورد تيم ملي از من سئوال كنيد هر چند كه من اكنون يك شغله هستم.
وي در ادامه گفت: تمرينات تيم ملي تا روز چهارشنبه ادامه مي يابد و دو روز بازيكنان به استراحت مي پردازند و مجددا از روز شنبه آينده در دو نوبت صبح و عصر ادامه مي يابد.
شاهرخي در پايان در مورد دعوت از بازيكنان جديد گفت: تنها در صورت بروز حادثه و اتفاق غير مترقبه اي ممكن است به اين جمع بازيكني اضافه شود و فعلا بازيكن جديدي دعوت نمي شود. تيم ملي ايران طي روزهاي بيست و دوم و بيست و چهارم براي حضور در رقابت هاي چهار جانبه تهران در ورزشگاه آزادي به ميدان مي رود. تيم  ملي فوتبال ايران با همايون شاهرخي حركت اصلي خود را جهت حضور در جام ملتهاي آسيا را آغاز كرده است.

۸۴ كيلويي كشتي مشخص شد
گروه ورزشي: فدراسيون كشتي اعلام كرد: كميته فني فدراسيون فريدون قنبري رابه عنوان ملي پوش وزن ۸۴ كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران براي مسابقات جهاني ۲۰۰۳ نيويورك برگزيد.
پيش از اين در وزن ۸۴ كيلوگرم براي حضور در اردوي تيم ملي، پژمان درستكار، مجيد خدايي و فريدون قنبري دعوت شده بودند كه از بين اين نفرات، فدراسيون كشتي قنبري را براي سفر به نيويورك انتخاب كرد.
در پي اظهارات دبيركميته ضددوپينگ، دست اندركاران فدراسيون كشتي اعلام كردند كه از فريدون قنبري به همراه مجيد رودباري دوباره تست آزمايش دوپينگ به عمل آمده است.

تيم هندبال صنام در اصفهان تشكيل مي شود
گروه ورزشي: تيم هيأت هندبال اصفهان در اين فصل تحت پوشش باشگاه صنام تهران فعاليت خود را در ليگ برتر باشگاههاي ايران ادامه مي دهد.
محمدرضا داورزني مدير عامل باشگاه صنام با اعلام اين مطلب گفت: پايگاه اصلي اين تيم شهر اصفهان خواهد بود و ناصر نجف پور هم نماينده باشگاه در اين تيم است.
وي افزود: قرارداد بازيكنان اين تيم روز چهارشنبه در اصفهان منعقد مي شود.داورزني در مورد حضور پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي گفت: براساس قوانين فدراسيون واليبال اين بازيكن به عضويت صنام درآمده است و ما در صورت عدم علاقه اين بازيكن اصراري به ماندنش نخواهيم داشت.

نايب قهرماني دانشجويان دانشگاه آزاد در ايتاليا
گروه ورزشي:تيم وزنه برداري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگي دانشجويان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشورمان در ششمين دوره رقابت هاي قهرماني وزنه برداري دانشجويان جهان در كشور ايتاليا بسر مي برد موفق شد با كسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره در مجموع مدال ها به عنوان نايب قهرماني اين دوره از رقابت ها و افتخاري بزرگ براي ورزش دانشجويي كشور دست يابد. تيم وزنه برداري دانشجويان چين قهرمان شد و جمهوري قزاقستان و لهستان سوم و چهارم شدند. محمد حسين برخواه وزنه بردار در وزن ۸۵ كيلوگرم در يك ضرب با ركورد ۱۶۰ كيلوگرم صاحب يك مدال نقره و در دو ضرب با ركورد ۵/۱۹۷ كيلوگرم مدال طلا را به گردن آويخت و در مجموع دو حركت با ركورد ۵/۳۵۷ كيلوگرم و به لطف وزن كمتر خود مدال طلا را از آن خود كرد. اصغر ابراهيمي ديگر وزنه بردار دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي در وزن ۹۴ كيلوگرم علي رغم شايستگي به عنوان چهارم دست يافت.
اما محسن بيرانوند در دسته (۱۰۵-) كيلوگرم در يك ضرب با ركورد ۱۷۰ كيلوگرم پس از حريف لهستاني كه ركورد ۵/۱۷۲ كيلوگرم به ثبت رساند به مدال نقره رسيد و نماينده كشور بلغارستان با ۱۶۰ كيلوگرم برنز گرفت. در حركت دو ضرب بيرانوند با ثبت ركورد ۲۱۵ كيلوگرم مدال طلا را از آن خود كرد و نماينده لهستان و بلغارستان به ترتيب با ركورد ۵/۲۱۲ و ۱۸۵ كيلوگرم دوم و سوم شدند و در نهايت نيز در مجموع محسن بيرانوند با مجموع ۳۸۵ كيلوگرم به لحاظ وزن بيشتر پس از وزنه بردار لهستاني به مدال نقره دست يافت.

سازمان تربيت بدني هميشه حامي مطبوعات ورزشي بوده است
گروه ورزشي: نشست نمايندگان رسانه هاي گروهي با مديركل حراست سازمان تربيت بدني روز گذشته برگزار شد. در اين نشست كه با هدف قدرداني از تلاش هاي خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي گروهي تشكيل شد، ابتدا بهزاد كتيرايي، ضمن تسليت فرا رسيدن ايام فاطميه، به تبيين نقش و جايگاه مطبوعات در عرصه اطلاع رساني پرداخت. كتيرايي تصريح كرد: امروزه با در نظر گرفتن اهميت اطلاع رساني صحيح، مي توان جايگاه ويژه اي را در اين عرصه، براي مطبوعات در نظر گرفت، از جمله: مقابله با تهاجم فرهنگي، تنظيم افكار جامعه، شفاف سازي و ارائه مطالبات مردم و چرخش قدرت كه همگي در جاي خود قابل بحث مي باشند. از طرفي همانطور كه تكثر و تعداد قابل توجه مطبوعات را به عنوان نقطه قوت اين رسانه نام مي بريم در مقابل مزيت رسانه هاي ديداري و شنيداري را مي توان از ديدگاه سرعت اطلاع رساني آنان، ارزيابي كرد. وي ادامه داد: به نظر مي رسد كه بعضاً دستگاه هاي حامي مطبوعات نقش خود را به خوبي ايفا نكرده اند، كه در اين بين دوري از تشنج آفريني لازمه كار است، البته شرايط كنوني جامعه نيز به شكلي است كه اقشار مختلف جامعه، در سنين مختلف، نسبت به رويدادهاي ورزشي به بحث و گفت وگو مي پردازند كه اين را به عنوان فرصتي طلايي براي مطبوعات ورزشي تلقي مي كنم.

مهرعليزاده :
سند راهبردي  طرح  جامع  ورزش  پاسخي  به  نيازهاي  قشرعظيمي  از جوانان  و ورزش  دوستان  است
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت  : نگاه  دولتي  داشتن به  ورزش  موجب  عقب  ماندگي  اين  بخش  مي شود و بايد نگاه  مسئولان  و مديران  به ورزش  تغيير كند.
به  گزارش  روز دوشنبه  روابط عمومي  سازمان  تربيت  بدني  ، مهندس  محسن  مهرعليزاده  در جلسه  شوراي  معاونين  اين  سازمان  گفت  : سند راهبردي  طرح  جامع  ورزش  پاسخي  به  نيازهاي  فعلي  و مطالبات  قشر عظيمي  از جوانان  و ورزش  دوستان است  و در اين  طرح  مشاركت  بخش  خصوصي  بسيار جدي  گرفته  شده  است .
وي  تاكيد كرد : با اجراي  سند راهبردي  نظام  تربيت  بدني  و توسعه  ورزش شاهد ارتقاء سطح  مديريت  و نگاه  برنامه اي  در ورزش  خواهيم  بود و بالطبع كيفيت  كارها افزايش  يافته  و از موازي  كاري  و روزمرگي  جلوگيري  مي شود.
معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  تاكيد كرد: بايد
هم  وغم  تمام  مديران  و مسئولان  ورزش  هماهنگي  در اجراي  اين  سند راهبردي  باشدتا انشاءالله  شاهد شكوفايي  و رشد ورزش  در كشورمان  باشيم  .
وي  گفت  : امروز نگاه  دولتي  به  ورزش  داشتن  و در انتظار بودجه هاي دولتي  نشستن  مشكل  ورزش  را حل  نخواهد كرد و بايد تفكر خصوصي سازي  و مشاركت مردمي  و كاهش  تصدي  گري  در ورزش  جدي  گرفته  شود .
البته  با نظارت  دولت  و در كنار آن  خدمات  افزايش  ، امكانات  بين  قشرهاي مختلف  مردم  عادلانه  توزيع  شود تا بتوان از امكانات  ورزشي  به نحو مطلوبي استفاده  كرد.

باشگاههاي استقلال و پرسپوليس تفاهم نامه همكاري امضاء كردند
گروه ورزشي: باشگاه هاي  فرهنگي  ورزشي  استقلال  و پرسپوليس  با امضاي  يك تفاهم  نامه ، همكاري هاي  خود را وارد مرحله  تازه اي  كردند.
اين  دو باشگاه  با صدور اطلاعيه اي  مشترك ، امضاي  اين  تفاهم نامه  را در راستاي  پرهيز از غوغاسالاري  و ممانعت  از بروز هيجانات  كاذب  عنوان  كردند. براساس  اين  توافقنامه ، دو باشگاه  تعهد كرده اند كه  از مذاكـــره  يا استخدام  بازيكن  تيم  مقابل  تحت  هر عنوان  اعم  از بازيكن  داراي  قــرارداد و بازيكن  قرارداد خاتمه  يافته ، بدون  موافقت  كتبي  طرف  ديگر خودداري  نمايند.
همچنين  دو باشگاه  موافقت  كرده اند كه  در فصل  نقل  و انتقال  بازيكنان نسبت  به  هماهنگ  نمودن  فهرست  بازيكنان  مورد نظر جهت  استخدام  اقدام  نموده  و در خصوص  بازيكناني  كه  در فهرست  هر دو باشگاه  به  صورت  مشترك  حضور دارند، به  صورت  كتبي  تعيين  تكليف  و موافقت  نامه  مربوطه  صادر گردد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |