جمعه ۶ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۹
index
هتل ايران در تئاتر شهر
005772.jpg
آرتا پور ملك
از اوايل هفته گذشته اجراي دو نمايش جديد در مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
«۳۱/۶/۷۷» كاري است از عليرضا نادري كه اجرايش در تالار چهارسو آغاز شده است. داستان اين نمايش درباره چند دوست همرزم است كه پس از ۱۶ سال طبق وعده اي كه در سال ۶۱، در يكي از جبهه هاي خوزستان با يكديگر گذاشته اند، در سال ۷۷ در ميدان آزادي يكديگر را ديده و به خانه دوستي مي آيند. آنها منتظر صاحب خانه مي نشينند كه نمي آيد...
در اين نمايش فرهاد اصلاني، نسيم ادبي، ژاله صامتي، سيامك صفري، مهرداد ضيايي، محسن طنابنده، افسانه ماهيان، شبنم مقدمي و سينا نادري بازي مي كنند. طراح صحنه و لباس اين نمايش نيز فريبرز قربانزاده است.
اما خانه خورشيد نيز پس از چندماه تعطيلي ميزبان نمايش جديدي شد.
با نصب جايگاه تماشاگران و سيستم هاي حرارتي و برودتي، كار بازسازي اين تالار توسط گروه تئاتر صلح به پايان رسيد و نمايش «آداب متبرك سكوت» از اين گروه در اين تالار بر روي صحنه رفت.
آداب متبرك سكوت توسط كامبيز اسدي كارگرداني شده و نمايشنامه آن نوشته محمد چرمشير است.
در اين نمايش كه يك بازخواني جديد از «ليرشاه» شكسپير به شمار مي رود، حسين ذوقي، فرزين محدث، سهيلا گلستاني، حافظ آهي و... بازي مي كنند. طراحي صحنه اين نمايش را رضا شاپورزاده انجام داده و طراح لباس آن فيروزه سلطاني بوده است.
داستان اين نمايش سه ساعت قبل از تقسيم كشور بين دختران ليرشاه اتفاق مي افتد. لير در كلبه اي مخروبه به مدت ۸۰ دقيقه توقف مي كند و... اما ديگر نمايش هاي در حال اجرا در تئاتر شهر «سه خواهر» اكبر زنجانپور تاكنون با استقبال خوبي از سوي تماشاگران مواجه شده است. اين نمايش در مدت ۱۸ روز اجرا توانسته ۳۸۱۸ تماشاگر را جذب خود كند كه از اين ميان ۲۷۹۰ نفر با بليت و ۱۰۲۸ نفر با كارت مهمان وارد سالن شده اند.
در تالار قشقايي نيز «پيرسگ خرفت» كاري از داوود دانشور در حال اجراست.
اين نمايش پس از ۱۴ روز اجرا ۴۲۵ تماشاگر داشته كه ۲۷۱ نفر با بليت و ۱۵۴ نفر با كارت مهمان وارد سالن شده اند.
اما در تالار سايه كماكان دو نمايش اجرا مي شود. «پشت شمشادها» كاري از علي رويين تن و «اين كدوم پنج شنبه است» كاري از حميدرضا آذرنگ. نمايش اول در مدت ۱۰ روز اجرا ۳۶۷ نفر تماشاگر و نمايش دوم در ۱۶ روز اجرا ۱۰۲۲ نفر تماشاگر داشته است.
از نمايش اول ۱۵۱ نفر با بليت و ۲۱۶ نفر با كارت مهمان و از نمايش دوم ۵۲۲ نفر با بليت و ۵۰۰ نفر با كارت مهمان ديدن كرده اند.
«روي خط خاكستري» كاري از خسرو اميري نمايشي است كه در تالار كوچك مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست. اين نمايش در مدت شش روز اجرا تنها ۱۰۲ نفر تماشاگر داشته كه از اين ميان، تعداد ۷۵ نفر با بليت و ۲۷ نفر با كارت مهمان وارد سالن شده اند.
اما «عباس» حسين محب اهري طي ۱۰ روز اجرا در تالار نو تئاتر شهر توانسته ۱۳۴ نفر را جذب خود كند. ۵۰ نفر از تماشاگران اين نمايش از بليت و ۸۴ نفر آنها از كارت مهمان استفاده كرده اند.
اما «هتل ايران» كاري از افشين هاشمي با استقبال نسبي تماشاگران روبه رو شده است. از ميان ۶۱۸ تماشاگر اين نمايش در مدت ۱۰ روز اجرا، ۳۳۹ نفر با بليت و ۲۷۹ نفر با كارت مهمان وارد سالن شده اند.
ضمناً هفته گذشته نمايشنامه «سفيدبرفي و هفت كوتوله» به كارگرداني سعيد بهنام در كافه ترياي اصلي تئاتر شهر روخواني شد. اين نمايشنامه ۹۷ تماشاگر داشت كه همه آنها با خريد بليت در اين جلسه شركت داشتند.
تئاتر مولوي همچنان شاهد اجراي سه نمايش است. «برفراز برجك ها» كاري از محمد رضايي راد و به كارگرداني رحيم نوروزي و «مثل خون براي استيك» كاري از حسين معجوني در تالار اصلي و «دو جلاد» نوشته فرناندو آرابال به كارگرداني مرجان محمدپور در تالار كوچك در حال اجرا هستند.
اما قرار است نمايش شكلك به نويسندگي نغمه ثميني و به كارگرداني كيومرث مرادي طي ماههاي شهريور و مهر امسال در تالار قشقايي بر روي صحنه رود.
اين نمايش كه كاري از گروه تئاتر تجربه است، براي اولين بار در بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر اجرا شد و جايزه اول نمايشنامه نويسي و نقش دوم زن را دريافت كرد.
پانته آ بهرام، احمد ساعتچيان، احمد مهران نفر و ستاره پسياني بازيگران اين نمايش را تشكيل مي دهند.
اين نمايش كه در شكل اجرايي آن از عناصر نمايش هاي ايراني مانند نقالي، پرده خواني و... استفاده شده، داستان زندگي دو آدم به نام هاي نرگس و شريف را بيان مي كند كه در يك خانه متروكه زندگي مي كنند. اتفاقاتي كه براي آنها در اين خانه مي افتد، ماجراي نمايش را شكل مي دهد.
«غول زنگي» نيز نام نمايشي است به كارگرداني شكرخدا گودرزي كه قرار است زمستان امسال در تالار نو بر روي صحنه رود. اين نمايش كه براساس نوشته جمشيد خانيان اجرا خواهد شد، داستان دو بازيگر دوره گرد است كه مي خواهند نمايشي را اجرا كنند. آنها هرگز موفق به اين كار نمي شوند زيرا هر لحظه مي ترسند كه پاسباني از راه برسد و جلوي نمايششان را بگيرد. در اين ميان ماجراهايي براي آنها رخ مي دهد. تاكنون فقط حضور افشين زارعي به عنوان بازيگر قطعي شده و ديگر بازيگران انتخاب نشده اند.
اما از اوايل هفته گذشته نمايش «جهت  فروش» نوشته حسن وارسته و به كارگرداني محسن سليماني فارساني در تماشاخانه مهر بر روي صحنه رفت. اين نمايش كاري است از گروه نيايش كه در نخستين جشنواره تئاترماه به اجرا درآمد. داستان اين نمايش در مورد زن جوان نويسنده اي است كه با برنامه اي از پيش طراحي شده وارد خانه اي پر از عتيقه مي شود كه در آن پسري روزگار تلخ بعد از مرگ پدرش را سپري مي كند. پسر مسخ خانه، عتيقه ها و تفكرات به ارث رسيده از پدر شده و ارتباطش با بيرون را قطع كرده است. اما زن جوان قصد به هم ريختن اوضاع و تفكراتي كه از آنها متنفر است را دارد و از اين رو با افراط و زيركي سعي در زير و رو كردن شرايط پسر را دارد و...
محمد بياتي و آمنه باقري بازيگران اين نمايش هستند. «جهت  فروش» تا دهم شهريورماه در تماشاخانه مهر حوزه هنري اجرا مي شود.

جمعه بازار
سينماي ايران
فروش فيلم ها در سينماهاي تهران تا تاريخ ۲ شهريور
نام فيلم روز نمايش فروش
مهمان مامان ۳۳ ۳۹۱
معادله۵۲۱۷۷
شمعي در باد۱۳۵۳فراري ۱۱۱۰
سربازهاي جمعه۲۶۱۱۶
بازيگران۶۴‎/۵
توضيح: از اين هفته و با به پايان رسيدن اكران فيلم معادله ساخته ابراهيم وحيدزاده، «اشك سرما» به كارگرداني عزيزا... حميدنژاد در گروه سينماي استقلال به نمايش درخواهد آمد.
مهمان مامان همچنان ركورددار فروش است. فروش فيلم در آغاز پنجمين هفته نمايش از مرز ۴۰۰ ميليون تومان گذشته است. اكران اين فيلم اواسط شهريور به پايان مي رسد ولي نمايش مهمان مامان در سينماهاي آزاد ادامه خواهد يافت.
فروش سربازهاي جمعه نيز همچنان معمولي است. رقمي در حدود سه ميليون تومان در روزهاي ميان هفته و پنج ميليون در آخر هفته ها، اما «فراري» عنوان كم فروش ترين فيلم سال را از آن خود كرده است. فروش فيلم بسيار پايين است به طوري كه اين فيلم پس از ۱۳ روز نمايش تازه توانسته از مرز ۱۰ ميليون تومان بگذرد.
دست آخر هم اين كه شمعي در باد فروش فوق العاده اي دارد. فروش در حد يك شگفتي بزرگ!
- ارقام به ميليون تومان

سينماي جهان
فروش فيلم ها در سينماهاي
ايالات متحده تا تاريخ ۲۲ آگوست
نام فيلم هفته نمايش فروش كل

جن گير: سرآغاز ۱
بدون پارو ۱
خاطرات شاهزاده ۲ ۲
بيگانه ها عليه غارتگر ۲
آب هاي آزاد ۳
وثيقه ۳
برتري بورن ۵
كانديداي منچوري ۴
دهكده ۴
ايالت سبز ۴
يو-گي ـ او ـ فيلم سينمايي ۲
مرد عنكبوتي ۲ ۸


۱۸
۷/۱۳
۶۱
۶۳
۱۴
۷۰
۱۵۰
۵۴
۱۰۷
۶/۶
۱۵
۳۶۵

توضيح: اين هفته نيز يك فيلم ترسناك بر صدر جدول فروش ايستاد. «جن گير: سرآغاز» دنباله اي بر فيلم پر طرفدار «جن گير» موفق شد با فروش ۱۸ ميليون دلاري به عنوان پرفروش ترين فيلم روز شناخته شود. اين فيلم دلهره آور كه رني هارلين كارگرداني آن را بر عهده داشته ماجرايش در زمان جنگ جهاني دوم و قبل از ماجراهاي قسمت اول رخ مي دهد. نكته جالب اين كه پيش از اين فيلمنامه نويس معروف، پل شريدر ساخت اين فيلم را آغاز كرده بود و بخش عمده اي از فيلم را نيز جلوي دوربين برده بود اما چون تهيه كنندگان اعتقاد داشتند صحنه هاي ساخته شده به اندازه كافي ترسناك نيستند، شريدر كنار گذاشته شد و جايش را هارلين گرفت.
اما در رده دوم جدول يك فيلم كمدي با نام «بدون پارو» ايستاد. اين فيلم كه كاري است از استيون بريل ۱۳/۷ ميليون دلار فروش كرد. عمده مخاطبان اين فيلم را خانم ها تشكيل داده اند. در جاي سوم «خاطرات شاهزاده ۲» قرار گرفت. اين فيلم با فروش ۱۳ ميليون  دلاري اش در اين هفته مجموع فروشش را به ۶۱ ميليون دلار رساند.
اما «بيگانه عليه غارتگر» اين هفته با افت فروش مواجه شد. اين فيلم در دومين هفته اكرانش تنها ۱۲ ميليون دلار فروش كرد تا در پايان هفته دوم ۶۳ ميليون دلار فروخته باشد.
اما جايگاه بعدي نيز به يك فيلم هراسناك اختصاص دارد. «آب هاي آزاد» در سومين هفته اكرانش و اولين هفته نمايش گسترده موفق شد ۱۲ ميليون دلار فروش كند و مجموع فروش خود را به ۱۵ ميليون دلار برساند. «آب هاي آزاد» يك فيلم دريايي درباره تقابل انسان ها و كوسه هاست. ديگر اين كه «وثيقه» اين هفته ۱۰ ميليون دلار فروش كرد تا در مجموع ۷۰ ميليون دلار فروخته باشد. اما «مرد عنكبوتي ۲ » اين هفته از جمع ۱۰ فيلم پرفروش هفته خارج شد. اين فيلم در هشتمين هفته اكرانش دو ميليون دلار فروش كرد تا در مجموع ۳۶۵ ميليون دلار فروخته باشد.
- ارقام به ميليون دلار

تئاتر
فروش نمايش هاي تالارهاي تهران
تا تاريخ ۲۴ مردادماه



نام نمايش
سه خواهر
پير سگ خرفت
پشت شمشادها
اين كدوم پنج شنبه است
اول خط خاكستري
عباس
هتل ايران

تعداد اجرا
۱۸
۱۴
۱۰
۱۶
۶
۱۰
۱۰

فروش
۳/۸ ميليون
۵۴۰ هزار
۳۰۰ هزار
۱۰۵ هزار
۱۰۰ هزار
۶۸۰ هزار
۶۸۰ هزار
- ارقام به تومان

هفت از هفت
جواد قادري
«شمعي در باد» فروش فوق العاده اي داشته است. فروشي كه هرگز انتظار آن نمي رفت. گويا سكانس هاي اكس پارتي فيلم به مذاق جوانان خوش آمده است. تيزرهاي فيلم هم كه به دفعات از شبكه هاي مختلف پخش شده اند، نقش مهمي در فروش فيلم داشته اند. گويا حق و حقوق فيلم به تلويزيون واگذار شده و تلويزيون نيز براي فيلم در اختيار خود سنگ تمام گذاشته است.
يك تيزر طولاني مدت همراه با نمايش صحنه هاي پارتي (و چيزهايي كه تا به حال كمتر در تلويزيون نشان داده شده) و نيز معرفي اكثر بازيگران (تا چند سال پيش اجازه معرفي بازيگران فيلم در تيزرها وجود نداشت!) اتفاقي است كه كمتر رخ مي دهد.
اما نكته تعجب برانگيز عدم پخش تيزر «سربازهاي جمعه» است. قطعاً  اگر براي اين فيلم نيز تبليغات تلويزيوني در نظر گرفته مي شد، فروشش بيشتر از چيزي كه الان هست،  مي بود.


حسين قناعت مدتي است كه ساخت دومين فيلمش را در شمال كشور آغاز كرده. اما نكته جالب در مورد اين فيلم اختصاص يك وبلاگ روزانه براي ثبت و انعكاس آنچه بر فيلم در حين فيلمبرداري مي گذرد، است. انجام اين كار فكر هركسي كه بوده، نشان از خلاقيت و نوآوري اوست. استفاده اي جديد و جالب از محيط فارسي وب كه كاربردهاي مفيد زيادي دارد و تاكنون از پتانسيل هاي آن استفاده چنداني نشده است. شايد از اين به بعد يك سمت ديگر به تيتراژ فيلم ها اضافه شود؛ مسئول وبلاگ فيلم.


مسعود كيميايي پس از يك دوري پنج ساله از سينما، دوباره به روزهاي پركاري بازگشته است. اين بار پس از سربازهاي جمعه نوبت به «حكم» رسيده است. گفته مي شود بيست و چهارمين فيلم بلند كيميايي مهرماه جلوي دوربين خواهد رفت. از محمدرضا فروتن و عزت ا... انتظامي نيز به عنوان بازيگران فيلم نام برده مي شود.
اختلاف نظرات موافقان و مخالفان سربازهاي جمعه بسيار زياد بود. برخي آن را بهترين فيلم كيميايي مي دانستند و برخي ... درباره حكم چه حكمي صادر خواهد شد؟ هر چه باشد به نظر مي  رسد توليد كم حاشيه اي داشته باشد.


سعيد ابراهيمي فر چندي است كه كار ساخت يك فيلم اپيزوديك را آغاز كرده. فيلمي درباره سينما و مصائب فيلمسازي.
اصل ماجرا اين است كه ابراهيمي فر قصد ساخت فيلم «مواجهه» براساس داستاني از بورخس را داشته است. وقتي ساخت فيلم جدي مي شود فردي كه قصد سرمايه گذاري در اين اثر را داشته، از همكاري امتناع مي كند و كار به سرانجام نمي رسد. در همين حال و احوالات طرحي به ذهن ابراهيمي فر مي رسد و به سرعت آماده ساخت «سه راه حل ...» مي شود.
فيلمي با سه اپيزود درباره فيلمسازي كه با انصراف سرمايه گذار مواجه مي شود و در هر اپيزود راه حلي براي ادامه كار به ذهنش مي رسد. يك فيلم در فيلم درباره مصائب فيلمسازي. نكته جالب اين كه نقش اول مرد را خود ابراهيمي فر بازي مي كند. تجربه جديد پس از بازي در فيلم نيكي  كريمي. ابراهيمي فر بازيگر خوبي است. اگر تا چندي ديگر او به بازيگري روي آورد تعجب نكنيد.


يك طرح نافرجام ديگر به مجموعه طرح هاي نافرجام گذشته افزوده شد. مسئله اكران فيلم هاي كوتاه نيز عقيم ماند تا سرنوشتش  همانند اكران فيلم هاي مخاطب خاص و كودك شود.
سينما سپيده دو هم اكنون فيلم هاي بلند در حال اكران را نمايش مي دهد. سينماهاي مخاطب خاص هم همين  طور. سينماهاي كودك و نوجوان هم تاكنون فقط دو فيلم اكران كرده اند و در حال حاضر يك فيلم خارجي بي مزه را نمايش مي دهند، همين.


جشنواره فيلم كودك اصفهان بيش از پيش به چشم مي خورد. طي چند سال اخير سنت شده است كه يك فيلم سينمايي يكي دو ماه مانده به آغاز جشنواره فيلمبرداري خود را آغاز مي كند و سپس با انجام همزمان مراحل فني (تدوين، صداگذاري و ...) براي جشنواره كودك آماده مي شود. امسال علاوه بر «چاي نت» (كه فيلمبردار ي اش حدود دو هفته است آغاز شده) اولين فيلم بلند علي عصمتي زماني نيز در تلاش براي رسيدن به جشنواره به سر مي برد. اين سنت تا به كي ادامه خواهد داشت.


از هم اكنون رقابت براي به دست آوردن اكران عيدفطر آغاز شده است. بيش از سه ماه تا عيد فطر باقي مانده، فيلم هايي مانند «دوئل»،  «مكس»، «شاخه گلي براي عروس»، «زن زيادي» و ... براي اكران در اين زمان اعلام آمادگي كرده اند.

افزايش پخش تيزرهاي سينمايي از تلويزيون
شمعي در قاب
005769.jpg
مهدي طاهباز
بدون شك يكي از مهم ترين ابزارهاي تبليغاتي براي يك فيلم سينمايي، پخش تيزرهاي آن از تلويزيون (به عنوان فراگيرترين و تاثيرگذارترين رسانه) است.
به  غير از تبليغات تلويزيوني سه  راه ديگر نيز براي اطلاع رساني به مخاطبان در مورد نمايش يك اثر سينمايي و كشاندن آنها به سينما وجود دارد. تبليغات در مطبوعات، تبليغات شهري (بيلبورد، پوستر و...) و سرانجام تبليغات دهان به دهان و مطلع شدن افراد توسط يكديگر كه اين آخري انجامش برعهده مخاطبان است و اگر در مورد فيلمي اين مسئله اتفاق بيفتد، بيشترين كاربرد تبليغاتي را خواهد داشت. سينماي ايران متاسفانه تاكنون از هيچ كدام از راههاي اشاره شده استفاده درستي نكرده و يا فرصت استفاده از آنها را نداشته است.
تبليغات در مطبوعات گران است و به گفته تهيه كنندگان برايشان صرف نمي كند. تبليغات شهري هم مشكلات خاص خود را دارد. اما پخش تيزر با اين كه هزينه هاي زيادي دارد اما هميشه به خاطر برد وسيع آن موردتوجه تهيه كنندگان بوده است و آنها براي در اختيارداشتن تبليغات تلويزيوني هميشه ابراز تمايل كرده اند.
ولي متاسفانه اختصاص تيزرهاي تلويزيوني به فيلم هاي سينمايي، در دوران مختلف هميشه با مشكلات و محدوديت روبه رو بوده است. تضادهاي سينما و تلويزيون در يكي دو دهه اخير باعث شده تا سينماي ايران آنطور كه بايد نتواند به امكان اطلاع رساني از طريق جعبه جادويي دست يابد.
طي ساليان گذشته تيزرهاي سينمايي يا اجازه پخش از تلويزيون نگرفته اند و يا اينقدر با مميزي روبه رو شده اند كه ديگر چيزي از آنها براي پخش باقي نمانده است. (جالب  اين كه تعدادي از آثار سينمايي كه تيزر آنها اجازه پخش از تلويزيون را نداشتند بعدها به صورت كامل از اين رسانه پخش شدند!)
اوج پخش تيزرهاي تلويزيوني (كه باعث روي دادن اتفاقات خاص در اين رابطه شد) به سال ۷۸ و فيلم قرمز بازمي گردد.
تيزرهاي متعدد و متفاوت اين فيلم چند هفته قبل از اكران آن با طراحي خاصي به دفعات از تلويزيون پخش شدند. «دو زن» نيز آن سال و در همان روزها از تيزرهاي تلويزيوني بهره زيادي برد. اين دو فيلم توانستند در سال ۷۸ و با توجه به تيزرهاي گوناگونشان به فروشي فوق العاده دست يابند و مخاطبان بي شماري را جلب  خود كنند.
ولي از اواسط اكران اين دو فيلم به ناگاه پخش تيزرها متوقف شد و تا مدت ها فيلمي حق پخش تيزر از
تلويزيون را نداشت.
«مريم مقدس» بهترين نمونه اي است كه مي توان نقش تيزرهاي تلويزيوني در فروش فيلم را در آن شاهد بود. تيزرهاي متعدد اين فيلم (كه متعلق به سيما بود و سريال آن نيز از تلويزيون پخش شد) باعث شدند تا آخرين ساخته شهريار بحراني به مرز ۳۰۰ ميليون تومان فروش نزديك شود.
اما وضعيت كنوني پخش تبليغات تلويزيوني؛ طي يكي دو ماه اخير دوباره شاهد پخش مكرر تيزر برخي فيلم هاي سينمايي از تلويزيون هستيم.
از ابتداي سال تا امروز ۱۶ فيلم سينمايي (به غير از اشك سرما) به نمايش درآمده اند. «مهمان مامان» و «شمعي در باد» پخش گسترده تيزر داشته اند، «معادله» و «هم نفس» در مقايسه با دو فيلم قبلي دفعات پخش تيزر كمتري نصيبشان شد. «باج خور»، «ملاقات با طوطي»، «فراري»، «برگ برنده»، «جوجه اردك من»، «علي و دني» و «كما» به تناوب از پخش تيزر برخوردار شده اند و مابقي فيلم ها از تبليغات تلويزيوني استفاده نكرده اند. («مارمولك»، «شهرزيبا»، «زهرعسل»، «بوتيك» و «سربازهاي جمعه»)
مهمان مامان اولين فيلمي است كه امسال از پخش گسترده تيزر در شبكه هاي مختلف،آن هم با مدتي تقريباً طولاني برخوردار بوده است. سيما فيلم در تهيه و توليد مهمان مامان نقش داشته و به همين خاطر تيزرهاي اين فيلم به دفعات از تلويزيون پخش شده اند. تعداد دفعات پخش تيزرهاي مهمان مامان به حدي بوده كه صداي داريوش مهرجويي نيز از اين مسئله درآمده و اعلام كرده پخش اين تيزر به فيلم لطمه خواهد زد.
شمعي در باد دومين اثري است كه امسال از تبليغات گسترده  تلويزيوني بهره مند شده است. تيزر طولاني مدت اين فيلم همراه با معرفي تمام بازيگران اتفاقي است كه طي سال هاي اخير به ندرت در صدا و سيما رخ داده است.
نكته جالب اين كه تلويزيون در توليد شمعي در باد نيز سهيم بوده و حتي قرار است اين فيلم با اضافه شدن چند سكانس به صورت يك مجموعه چهار قسمتي از تلويزيون پخش شود.
شمعي در باد از آن دسته آثاري است كه تبليغات تلويزيوني كمك بسيار زيادي به فروشش كرده و اگر از آن بهره  نمي برد، موفقيت چنداني به لحاظ اقتصادي نصيبش نمي شد.
گويا امسال شرايط پخش تبليغات تلويزيوني براي محصولاتي كه با مشاركت سيما توليد شده اند، مهياست و آنها با توجه به اين مسئله فروش خوبي خواهند كرد.
اما هنوز مشكل اصلي و اساسي باقي است و آن تعريف نشدن قواعد و ضوابط آثاري است كه حق استفاده از تيزر را دارا هستند. به راستي آيا اگر تلويزيون نقشي در توليد شمعي در باد نداشت تيزرهاي اين فيلم بدين صورت، با اين صحنه ها و با اين مدت اجازه پخش مي گرفت؟

هنر
هفته
جهان
پنجره
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
حوادث
ماشين
ورزش
|  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |  ديدار  |
|  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |