دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۲ - Oct 11, 2004
ايمان
علي ابن جعفر (ع)قال: بينا رسول الله (ص) ذات يوم في بعض أسفاره اذلقيه ركب فقالوا: السلام عليك يا رسول الله فاتفت اليهم فقال: ما أنتم؟ قالوا: مؤمنون، قال: فما حقيقه ايمانكم؟ قالوا: الرضا بقضاء الله و التسليم لأمرالله و التفويض الي الله فقال رسول الله (ص): علماء حكماء كادوا أن يكونوا من الحكمه أنبياء، فأن كنتم صادقين فلا تبنوا ما لاتسكنون، و لا تجمعوا ما لا تأكلون، و اتقوا الله الذي اليه ترجعون.
خصال، باب الثلاثه، ح ۱۷۵.
پيامبر اكرم (ص) در يكي از مسافرت هاي خود با گروه سواره اي برخورد نمود و از ايشان پرسيدند، شما از كدام گروه هستيد. آنان عرضه داشتند ما از مؤمنين هستيم. پيامبر اكرم (ص) اين سخن را مقدمه اي قرار دادند كه نكته اي معرفتي به آنان بياموزند. لذا پرسيدند: حقيقت ايمان شما چيست؟ عرضه داشتند ايمان ما بر محور سه امر است: ۱- ما راضي به قضاء الهي بوده و آنچه را كه دست قضا براي ما رقم زند به آن خشنوديم. البته معناي رضايت اين نيست كه انسان دست از تلاش بردارد بلكه بايد كوشش و فعاليت خود را انجام دهد ولي سرانجام به آنچه قضاء الهي ايجاب كرد راضي باشد. ۲- تسليم امر خدائيم، هر چه را امر كند و از هر چه نهي كند، مي پذيريم. ۳- كارها را به خدا تفويض مي كنيم.
تفويض اين است كه انسان عمل و سعي خود را علت تامه پيدايش نتايج نداند و بداند علة العلل اراده پروردگار است و حصول نتيجه نهايي به دست او است همان گونه كه شخص درس مي خواند و دانش را ياد مي گيرد اما آن كه نور حكمت و معرفت را در دل او مي گذارد خدا است.
سپس حضرت فرمود: شما عالم و حكيم هستيد و نزديك است كه در حكمت به درجه انبياء برسيد. آنگاه ادامه دادند: اگر شما در گفتار خود صادق هستيد بايد اين امور در عمل شما هم ظاهر شود بنابراين زيادتر از نياز خود بنا نسازيد و بيش از مقدار نيازتان جمع نكنيد و از خدايي كه بازگشت شما به سوي او است پروا داشته و تقوا را رعايت كنيد.
امروز با حافظ
نسيم موي تو پيوند جان آگه ماست
خيال روي تو در هر طريق همره ماست
جمال چهره تو حجت موجه ماست
به رغم مدعياني كه منع عشق كنند
پاسخ به پرسش پزشكي
ضرورت ۲۰ دقيقه در معرض آفتاب قرار گرفتن در هر روز
دكتر روزنفلد به دو سئوال چنين پاسخ داده است: براي هر فرد، روزانه دست كم قرار گرفتن ۲۰ دقيقه در آفتاب ضروري است و به بانوان توصيه كرده است كه بدون مشورت با دكترشان از كرم هاي ويژه پوست استفاده نكنند. درپاسخ به پرسش ديگر گفته است كه بانوان مبتلا به بيماري قند و بانواني كه به دفعات زياد از آنتي بيوتيك استفاده مي كنند تا حدي بيش از زنان ديگر در معرض سرطان سينه قرار مي گيرند.

بهارستان
نه صدايم، نه گلوگاه
ترانه ي ترنم شده ا م تنها
نه! نمي دانم كيستم يا چه مي گويم
در طلب توام تنها
گابريل زئيه- ترجمه فريده حسن زاده

نگارستان
اتوديكس
003345.jpg
«والدين هنرمند» ۱۹۲۴ / رنگ روغن روي بوم _ ۱۳۰*۱۱۸ سانتي متر ‎/ موزه اسپرينگل / هانوور
رئاليسم ديكس، با دو موضوع اشتياق در توجه و فرض عدم قطعيت مشخص مي شود. اين نقاش جوان اهل درسدن، در جنگ جهاني اول، پتانسيل مخرب انسان در آثارش را تجربه كرد. مفهومي كه ديكس از دنيا ارائه كرد، از تجربه جنگ گرفته شده و نقاشي هايش را با اين موضوع به سبك استادان گذشته اش در مقياس هاي بزرگ عرضه كرده است.
در واقع، قطعيت در سبك دادا، او را قادر ساخت تا قطعات بوم هاي كهنه را بر روي يكديگر قرار دهد و به اين ترتيب به نمايش دنيايي كه چند پاره شده، بپردازد. ولي اين تجربه براي ديكس به ميدان جنگ محدود نشد. ديكس به تحقيق و مطالعه درباره كالبد انسان و تشريح آن پرداخت و پرتره هاي خود را با توجه به آموخته هايش از اين كار شخصيت پردازي كرد. پرتره هاي ديكس، وضعيت شخص به عنوان يك فرد و نقش  اش در اجتماع را نشان مي دهند.اتوديكس در آثار خود به تجربياتي در زمينه بخشي نمايان از پرتره افراد در حالات نشسته دست يافت. او در اين نقاشي كه در سال ۱۹۲۴ كشيده شده، به ترسيم والدين خود پرداخته است. دستهاي پيرمرد و همسرش به گونه اي به سمت جلوي تصوير هل داده شده اند كه گويي مي خواهند با بيننده از كار سخت و پرزحمت شان سخن بگويند.
ژست والدين نشسته نقاش در تصوير، حاكي از غرور و سربلندي است.

امروز در تهران
فيلمبرداري «فرزند صبح» آغاز مي شود
بهروز افخمي كارگردان سينما كه هم اكنون فيلم گاوخوني وي در حال نمايش عمومي است، از امروز فيلمبرداري فرزند صبح  را در حوالي شهريار تهران آغاز مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، «فرزند صبح» كه داستان مربوط به زمان تولد تا ۷ سالگي حضرت امام خميني(ره) است، به تهيه كنندگي عروج فيلم و مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) توليد مي شود.
بر اساس همين گزارش بخشي از فيلمبرداري اين فيلم پيش از اين همزمان با عزيمت اين كارگردان به جشنواره كن و توليد فيلم ته دنيا در نوفل لوشاتو پاريس انجام شده بود، اما طي دو روز آينده، فيلمبرداري بخشهاي اصلي اين فيلم آغاز مي شود.
فرخ مجيدي به عنوان فيلمبردار و محمد مجيدي به عنوان دستيار كارگردان بهروز افخمي را ياري مي كنند.
كارگردان فرزند صبح، پيش از اين در گفتگويي با ايسنا، گفته بود: بازيگر نقش كودكي حضرت امام(ره) را در اين فيلم دو پسر بچه بازي مي كنند، كه شامل يك دوره دو، سه سالگي و يك دوره ۷ سالگي است.
وي گفته بود: در اين فيلم بيشتر خانم هايي كه اطراف امام(ره) بودند، داراي نقش هستند، بنابراين سعي خواهد شد از بازيگران محلي همان اطراف استفاده كنيم، كه با لهجه خمين آشنا باشند.

با معرفي خبرنگاران برگزيده برگزار مي شود
سومين جشنواره رسانه  و كتاب
سومين جشنواره رسانه و كتاب كه به انتخاب خبرنگاران برگزيده اين حوزه مي پردازد، با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
به گزارش همشهري از روابط عمومي جشنواره رسانه  و كتاب، اين جشنواره با هدف كمك به رشد، تعالي، خلق آثار نو و بسترسازي براي بروز و ظهور انديشه ها و تكنيك هاي نوين اين عرصه در ۱۱ حوزه گزارش، خبر، گفت وگو، مقاله، يادداشت، نقد، ترجمه، معرفي كتاب، كاريكاتور، طرح و عكس برگزار مي شود . برابر مقررات اين جشنواره هر شركت كننده تنها در دو حوزه از ۱۱ حوزه يادشده مي تواند شركت كند و براي شركت در هر بخش ارسال دو اثر الزامي است.
شركت خبرنگاران رسانه هاي ديداري، شنيداري و الكترونيكي (خبرگزاري هاي رسمي) در اين جشنواره آزاد است و داوطلبان مي توانند آثار خود را به صورت مكتوب، لوح فشرده يا نوار ويديويي به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
همين گزارش حاكيست كه داوري شامل آثاري مي شود كه از آغاز شهريور ۱۳۸۲ تا پايان شهريور ۱۳۸۳ منتشر شده باشند و خبرنگاران تا ۳۰ مهر ماه ۱۳۸۳ فرصت دارند آثار خود را به نشاني خيابان شهيد مطهري، انتهاي خيابان فجر، شماره ،۹ ساختمان شماره ۲ خانه كتاب، طبقه دوم، دبيرخانه جشنواره رسانه و كتاب ارسال كنند.
اختتاميه اين جشنواره همزمان با هفته كتاب برگزار خواهد شد.

با حضور شاعران ايران، تاجيكستان، افغانستان و ازبكستان
شب شعر «نسيم فارسي» برگزار مي شود
شب شعر بزرگداشت حافظ شيرازي با عنوان «نسيم فارسي» به مناسبت روز حافظ، امروز در حوزه هنري برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري حوزه هنري، اين برنامه با حضور جمعي از شاعران فارسي زبان ايران، افغانستان، تاجيكستان و ازبكستان با همكاري مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري و مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي برگزار مي شود.
در اين برنامه محمد كاظم كاظمي، سيدابوطالب مظفري، سيد فضل الله قدسي، جاويد فرهاد، نصرالله پرتو نادري، محب الله بارش، محمد عبدالعزيز و زهرا حسين زاده از افغانستان و عبدالله قادري، شهري خان جبار آوا و فرزانه خجندي از تاجيكستان و عبدالله سبحان، نادر كريم اف، حضرت صباحي و دلشاده حضرت قلي آوا از ازبكستان در اين برنامه شعر مي خوانند.
همچنين مشفق كاشاني، دكتر علي موسوي گرمارودي، علي معلم دامغاني، عبدالجبار كاكايي، حميد سبزواري و محمود شاهرخي هم از شاعران كشورمان در اين برنامه حضور دارند. گفتني است برنامه نسيم فارسي ساعت ۱۸ امروز در تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابان هاي حافظ و سميه برگزار مي شود.

«دوچرخه و كلاغ» پسياني در موزه  هنرهاي معاصر
«دوچرخه و كلاغ» يكي از آثار نمايشگاه باغ ايراني (حكمت كهن، منظر جديد) همزمان با اولين روز همايش، روز ۲۱ مهرماه در موزه هنرهاي معاصر تهران اجرا مي شود.
«دوچرخه و كلاغ» اثري از آتيلا پسياني به شيوه هنر اجرايي (پروفورمنس) است كه اجراي اول آن در روز افتتاحيه نمايشگاه باغ ايراني در فضاي هشتي و ساير گالريهاي موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد و اين دومين اجراي آن است.
«دوچرخه و كلاغ» به يادآوري بازي هاي كودكانه، تصورات پراكنده و خاطراتي از پرسه زني با دوچرخه، صداي كلاغ و خنده، گذر اشباح و توت جمع كني و قايق هاي كاغذي بر آب جوي مي پردازد كه توسط آ تيلا پسياني، ستاره پسياني، خسرو پسياني، فاطمه نقوي، سيروس همتي، بابك حميديان، افشين هاشمي، مجيد جوزاني، سحر دولتشاهي، محمد حسين زاده، الهام شكيب، مريم معيني، عاطفه معيني، كاظم سياحي، سورنا يوشي زاده و نويد جهان زاده از هنرمندان سينما و تئاتر راس ساعت ۰۰/۱۶ اجرا مي شود.

بررسي آواز دوره قاجار در تالار رودكي
آواز دوره قاجار با حضور كارشناسان و پژوهشگران موسيقي از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بيست و چهارم مهر در تالار رودكي مورد بررسي كارگاهي قرار مي گيرد.
به گزارش همشهري در اين برنامه كه با همكاري بنياد رودكي ، موسسه آواي مهرباني، انجمن و مركز موسيقي برگزار مي شود، ضمن ارائه ديسكوگرافي آواز قاجار توسط امير منصور و پژوهش در اين موسيقي از سوي هومان شكراللهي، كنسرت پژوهشي با آواز روح ا... شيرمحمد و سه تار محمدرضا شيرمحمد اجرا خواهد شد.

«پشت  پرده مه» بهترين فيلم جشنواره كودك
فيلم  پشت  پرده  مه  به  كارگرداني  پرويز شيخ  طادي  به  عنوان  بهترين  اثربخش  مسابقه  سينماي  ايران  جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  اصفهان انتخاب  شد.
تهيه كننده  فيلم  در گفت  گو با   ايرنا گفت : برخي  مطبوعات  به  دليل  عدم  اشاره  بانيان  جشنواره به  فيلم برگزيده  سينماي  ايران  به  اشتباه  فيلم  لاك  پشت ها  هم  پرواز مي كنند ساخته بهمن  قبادي  را به  عنوان  اثر برگزيده  اين  بخش  معرفي  كردند.معمولا در جشنواره ها آثار برگزيده  هر بخش  به ويژه سينماي  داخلي  مجزا معرفي  مي شود اما اين  امر در جشنواره  اصفهان  نقض  شد. فيلم  جديد قبادي  در نوزدهمين  جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  به  عنوان  بهترين  اثر بخش  بين الملل  معرفي  شده بود.

تازه هاي دنياي رسانه ها
وال استريت جرنال «خبرنگار ايراني» خود را ممنوع القلم كرد
«تيم راتن» كه در لس آنجلس تايمز در باره تحولات رسانه ها تحليل و تفسير مي نويسد از ممنوع القلم شدن «فرناز فصيحي» خبر نگار ۳۱ ساله وال استريت جرنال، روزنامه محافظه كار آمريكايي، از سوي سردبيري اين روزنامه خبر داده و از اين اقدام كه مغاير اصول ژورناليسم و ارزش هاي آمريكايي است انتقاد كرده است. فصيحي متولد ايران است و براي كار در روزنامه «وال استريت جرنال» استخدام شده است. او از سوي اين روزنامه براي پوشش دادن اخبار عراق به بغداد اعزام شده بود و كار خود را انجام مي داد. فرناز عادت داشت كه به موازات كار خود، دوستان و بستگانش را منظماً با ارسال «اي ميل» از وضعيت خود آگاه سازد. وي در يكي از اين «اي ميل» ها از اوضاع بد عراق ياد مي كند و مي نويسد كه در بغداد، يك خبرنگار در حقيقت محبوس درخانه است و جز براي حضور در مصاحبه هاي برنامه ريزي شده بيرون نمي آيد. او در اين «اي ميل» خصوصي اضافه كرده است كه از رفتن به منازل و مراجعه به اشخاص ناشناس امتناع دارد، از ترس در خيابان قدم نمي زند، به انگليسي سخن نمي گويد، در رستوران غذا نمي خورد و به خريد نمي رود. در اينجا جز با خودرو زرهپوش جرأت رفتن به خيابان ها و مشاهده صحنه ها را نمي كند و نمي تواند به كسي بگويد كه تبعه آمريكا است. او نوشته بود اگر صدام حسين براي آمريكا يك تهديد بالقوه بود، عراق امروز يك تهديد بالفعل است. «تيم راتن» ضمن آوردن متن «اي ميل» خصوصي فصيحي در مقاله خود كه بيشتر روزنامه هاي آمريكا آن را در شماره يكشنبه خود نقل كرده اند نوشته است: يكي از دريافت كنندگان اين «اي ميل» سادگي كرد و آن را براي چند دوست خود فرستاد و متن نامه علني شد. متعاقب آن، سردبيري وال استريت جرنال كه روزنامه اي پرتيراژ است فرناز را (به استناد نامه خصوصي كه ثابت هم نشده بود كه او فرستاده) تا دوم نوامبر (پايان انتخابات آمريكا) از نوشتن هرگونه مطلب براي آن روزنامه ممنوع ساخت و به دفتر تحريريه دستور داد كه مطالب وي را تا آن زمان براي چاپ به صفحه بندي ارسال نكنند (كه اين عمل در عرف روزنامه نگاري همان «ممنوع القلم شدن» موقت است). چنين عملي، جز با رأي هيات هاي منصفه اتحاديه هاي مطبوعات و يا قاضي دادگاه در آمريكا و كشورهاي صنعتي كمتر سابقه دارد و از سوي انجمن هاي مطبوعات و مدافعان حقوق بشر مذموم شناخته شده است. «تيم» نوشته است كه پس از اطلاع از اين مطلب با سردبيري وال استريت جرنال تماس گرفتم تا از جزئيات و صحت و سقم آن آگاه شوم ولي به من گفتند كه «پال ستايگر» سردبير اجرايي در دسترس نيست و من مي توانم در اين باره با «رابرت كريستي» دستيار او صحبت كنم. كريستي به سئوال من بعداً پاسخ داد و بدون دادن توضيح بيشتر، تنها گفت كه فصيحي از عراق خارج مي شود و به يك مرخصي طولاني خواهد رفت. «تيم» در پايان مقاله خود، قضاوت اين عمل وال استريت جرنال را به خوانندگان واگذار كرده است تا حدس بزنند چه كسي و يا كساني پشت ممنوع القلم شدن فرناز فصيحي قرار داشته اند.
نگاه به شرق
مطبوعات آمريكا گزارش برگزاري چشمگير مراسم پنجاه و پنجمين سالروز برقراري مناسبات سياسي مسكو و پكن را با تعجب و كنجكاوي منتشر كرده و نطق معاون رئيس جمهوري چين در اين مراسم را مفصلاً چاپ كرده اند كه از گسترش مناسبات تجاري، علمي، فرهنگي و هماهنگي سياسي دو كشور در قبال مسائل بين المللي ابراز خرسندي كرده است. از زمان روي كار آمدن خروشچف در شوروي، مناسبات پكن و مسكو تا به اين حد گرم نبود. قرار است پنجشنبه آينده پوتين براي ديدار از چين وارد پكن شود. رسانه هاي آمريكا ديدار وزير امورخارجه روسيه از هند و ايران را با خبر بالا ادغام كرده و نوشته اند كه روسيه بيش از هميشه به شرق نظر دوخته است اما با وجود اين، خود را از اروپا جدا نمي كند كه اينك بيش از هميشه، پس از جنگ جهاني دوم، از آمريكا فاصله مي گيرد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


گشتي در دنياي خبرها
ولخرجي در بيمارستان
لندن: رئيس بيمارستاني كه توني بلر نخست وزير انگليس به دليل بيماري قلبي در آن بستري شده بود، دهها هزار پوند صرف تغيير دكوراسيون اين مكان كرد.
از جمله اقدامات انجام شده توسط او مي توان به تعويض ۵۰۰ مهتابي اين بيمارستان، رنگ آميزي ديوارها و استخدام ۳۰ كارگر براي انجام كارهاي عمراني اشاره كرد كه به هر يك از آنها نزديك هفت پوند دستمزد براي هر ساعت پرداخت شد. جالب اينكه نخست وزير كمتر از ده ساعت در اين بيمارستان بستري بود.
فرود زرافه نيم تني روي خودرو
ژوهانسبورگ: ديشب دو جهانگرد زن انگليسي با خودرو وارد يك پارك حيات وحش در آفريقاي جنوبي شدند. آنها در حين گشت زني در پارك متوجه شدند كه يك شير در كمين زرافه اي بزرگ نشسته ، به همين دليل چراغ هاي خودروشان را خاموش كردند تا مزاحم شكار شير نشوند غافل از اينكه شير ديگري در حال تعقيب يك زرافه غول پيكر در پشت خودرو است. در جريان همين تعقيب و گريز، زرافه نيم تني روي سقف خودرو فرود آمد و بر اثر له شدن وسيله نقليه كمر راننده شكست. مسئولان پارك ناچار شدند مصدوم را با هلي كوپتر به بيمارستان منتقل كنند.
برآمدگي زير كت بوش
واشنگتن: وجود يك برآمدگي زير كت جورج بوش رئيس جمهور آمريكا در جريان مناظره اخير با جان كري، موجي از جنجال و هياهو در رسانه هاي اين كشور ايجاد كرده است.
در جريان اين مناظره كاملا مشخص بود كه زير كت جورج بوش برآمدگي وجود دارد به همين دليل شايع شد كه او يك دستگاه گيرنده امواج راديويي به خود نصب كرده بود تا مشاورانش به وسيله آن در جريان مناظره به او كمك كنند.در پي انتشار اين خبر سخنگوي كاخ سفيد ضمن تكذيب اين مطالب گفت: هيچ دستگاهي الكترونيكي زير كت بوش نصب نشده بود آنچه ديده مي شد، تنها چروك كت رئيس جمهور بوده است.
مسابقه كاموا بافي سرعت
لندن: يك مادر ۵۲ ساله از اسكاتلند برنده مسابقه جهاني كاموا بافي سرعت شد.
در اين مسابقه بيش از ۱۰۰ شركت كننده از سراسر جهان سه دقيقه فرصت داشتند كه با دو ميل بافتني و يك كلاف كاموا، بيشترين گره را بزنند.اين خانم ۵۲ ساله در نهايت موفق شد طي سه دقيقه ۲۵۵ گره بزند و رتبه اول را به دست آورد. پس از وي دو شركت كننده از لندن به ترتيب با ۲۱۴ و ۲۰۷ گره در مكانهاي دوم و سوم جاي گرفتند.
ركورد شكني در سنگاپور
سنگاپور: ديروز چند زوج در سنگاپور تلاش كردند با ركوردشكني نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت كنند. سرانجام يكي از آنها موفق شد طي ۴۵/۱۴ ثانيه، سه كلوچه بزرگ خامه اي را نوش جان كند در حاليكه ركورد قبلي ۱۵/۴۹ ثانيه بود.
همچنين شركت كنندگان ۳۹۷ گرم سس تند گوجه فرنگي را با ني بلعيدند و در يك مسابقه ديگر طي سه دقيقه با چوب هايي كه مردم ژاپن و چين با آنها غذا مي خورند به خوردن آبنبات پرداختند.جايزه نقدي اين مسابقات در مجموع ۵۸۸۲ دلار است و فردا نتايج نهايي ركوردشكني ها اعلام خواهد شد.
قطع ۲۸ هزار نهال
اهايو (آمريكا): چندي پيش ۳۲ هزار دلار بودجه براي ايجاد فضاي سبز در اطراف بزرگراه هاي اهايو اختصاص يافت. با اين پول بيش از ۲۸ هزار نهال در اطراف بزرگراهها كاشته شد كه ارتفاع اين نهالها به نيم متر مي رسيد.
اما روز گذشته خبر رسيد يك كارگر شهرداري كه وظيفه كوتاه كردن چمن هاي حاشيه بزرگراه را بر عهده داشت تمام ۲۸ هزار نهال را با ماشين چمن زني خود قطع كرده است.
گفته مي شود كه كارگر شهرداري عمدا اين كار را انجام نداده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۱ و ۵۱ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و ۵۳ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۴۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۹ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه نياوران: نمايشگاه عكس پرتره هاي فخرالدين فخرالديني/ از ۱۹ تا ۲۹ مهر/ انتهاي خيابان پاسداران، مقابل پارك نياوران، فرهنگسراي نياوران/ تلفن: ۲-۲۲۸۷۰۸۱
* نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي عبدالحسين محسني كرمانشاهي/ از ۱۷ تا ۲۴ مهر/ خيابان پاسداران نبش گلستان سوم، ساختمان شماره يك/ تلفن: ۲۵۶۵۴۳۴
* نگارخانه والي: نمايشگاه نقاشي مريم جواهري / تا ۲۱ مهر/ ميدان ونك، خيابان خدامي، پلاك ۸۶ / تلفن: ۸۰۴۷۶۹۸
* گالري بامداد: نمايشگاه نقاشي خط هاني شرار/ ۲۰ تا ۲۵ مهر/ خيابان مطهري، خيابان فجر، گوچه ماگنوليا، پلاك ۳۵ / تلفن: ۸۳۰۳۱۷
* نگارخانه فجر: نمايشگاه «اعتياد ارمغان استعمار» / تا ۳۰ مهر/ ميدان بهمن، بزرگراه شهيد تندگويان، مجموعه فرهنگي بعثت/ تلفن: ۵۰۲۲۵۰۰
* گالري برگ: نمايشگاه نقاشي مهدي حسيني/ تا ۲۸ مهر/ خيابان ولي عصر، نرسيده به ميرداماد، كوچه دامن افشار، پلاك ۱/۱۲
* نگارخانه كمال الدين بهزاد: نمايشگاه نقاشي محمد غضنفري و حامد بشارت / تا ۲۳ مهر/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، رو به روي پارك لاله/ تلفن: ۸۹۶۰۴۵۳
* نگارخانه  آبتين: نمايشگاه نقاشي پريا وطن خواه/ ۲۴ تا ۲۸ مهر/ خيابان ولي عصر، قبل از پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۱+۱۲ / تلفن: ۲۰۱۷۷۶۱

گل و گياه
داوودي زرد
003342.jpg
نام علمي: Chrysanthemum شMarlene jones'
خانواده: COMPOSITAE
گياه دائمي به بلندي يك متر و گستردگي ۶۰ سانتي متر است داراي گلهاي پرپر و زرد كم رنگ مي باشد كه در اوايل پاييز ظاهر مي شوند و به عنوان گل بريده مورد استفاده قرار مي گيرند.
نيازها: به مكان آفتابي، خاك غني و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد. جهت افزايش گلدهي، شاخه ها را از ده سانتي متر سطح خاك در فصل رشد دوبار قطع كنيد.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در پاييز يا اوايل بهار و تهيه قلمه در اوايل يا اواسط زمستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |