دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۲ - Oct 11, 2004
حداد عادل: پيام ورزش باستاني دفاع از ميهن و ايستادگي است
فارس - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دفاع از ميهن و ايستادگي در مقابل دشمنان، پيام ورزش باستاني زورخانه اي است.
غلامعلي حدادعادل كه صبح ديروز در اولين همايش بين المللي مباني علمي، تاريخي و فرهنگ ورزش باستاني زورخانه در مجتمع ورزشي انقلاب سخن مي گفت به اخلاق در ورزش باستاني زورخانه اي اشاره كرد و گفت: مرشد و پيش كسوت سعي مي كند جسم و روح يك ورزشكار را فروتن بار آورد. وي ورزش باستاني زورخانه اي را يك مكتب اخلاقي و انساني توصيف و خاطرنشان كرد: پيام اين ورزش ،اخلاقي و انساني است .نيرومندي تن و ورزش براي تسلط انسان بر خويشتن نه براي تسلط بر ديگران، روح ورزش باستاني زورخانه اي است.
حدادعادل تأكيد كرد: خطاب اين ورزش به دست اندركاران اين است كه اين ورزش را بشناسيم، آن را حفظ و به نسل آينده منتقل كنيم و امكانات زيادي در اختيار آنها بگذاريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه ما در طول تاريخ صاحب علم، ديانت، هنر، صنعت، اخلاق، كشاورزي و از جمله ورزش بوديم، خاطرنشان كرد: ورزش باستاني زورخانه اي جزيي از عناصر لاينفك فرهنگ و تمدن ما بوده است اما اين ورزش در يكي دو قرن اخير در حاشيه قرار گرفته است.
وي شناخت ميراث فرهنگي را از نشانه هاي رفتن به سمت استقلال دانست و تصريح كرد: ورزش باستاني زورخانه اي جزيي از ميراث فرهنگي است كه خوشبختانه در جامعه ما همچنان زنده است.
زورخانه هنوز هم وجود دارد و نفس مي كشد ما بايد كاري كنيم كه نيرومندتر از گذشته به حيات خود ادامه دهد.
حدادعادل وسيله سود و منفعت قرار دادن ورزش را از ديگر انتقاد به ورزش غربي ذكر كرد و اظهار داشت: از نظر اجتماعي اين ورزش با سرمايه داري و اقتصاد گره خورده و وسيله اي براي كسب سود شده است. مثلاً در فوتبال انگيزه اقتصادي نيرومندي وجود دارد و بازار سرمايه بر  آن سايه افكنده است زيرا ورزش ميدان گسترده براي تبليغات شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود ورزش باستاني زورخانه اي را متفاوت از ورزش هاي غربي دانست و با بيان اين كه ورزش زورخانه اي يك روح و حقيقت متفاوتي از ورزش هاي غربي دارد، اظهار داشت: در اين ورزش هدف فقط زورمندي جسم نيست بلكه ساخته شدن روح و جسم همراه يكديگر است.

حمله اشرار مسلح به ستاد نيروي انتظامي مياندوآب
ايرنا: اشرار مسلح در مياندوآب با حمله به ستاد فرماندهي نيروي انتظامي سرهنگ رزمجو فرمانده نيروي انتظامي مياندوآب و يكي ديگر از پرسنل انتظامي را به شهادت رساندند.
به گفته شاهدان عيني سه تن از افراد مهاجم حوالي ساعت هفت بامداد ديروز در حالي كه سوار بر موتورسيكلت بودند با سرعت زياد از در نگهباني ستاد فرماندهي نيروي انتظامي مياندوآب وارد محوطه شده و دو نفر از آنان توانسته اند وارد ساختمان ستاد شوند.
سرپرست فرماندهي نيروي انتظامي مياندوآب «سرهنگ محمد علي رزمجو» به همراه تعداد ديگري از پرسنل با شنيدن صداي تيراندازي در حالي كه از طبقه بالا به سمت پايين حركت مي كردند در پله هاي ساختمان مورد اصابت گلوله هاي مهاجمان قرار گرفتند كه سرهنگ رزمجو و يكي ديگر از پرسنل به شهادت رسيدند.برخي گزارش هاي تائيد نشده نيز حاكيست مهاجمان پنج نفر بوده كه دو نفر آنها موفق به فرار شده اند.جسد سه تن از مهاجمين كه ديروز كشته شدند براي انجام تشريفات قانوني در اختيار مقامات ذيربط قرار گرفته و مجروحان اين حادثه نيز به بيمارستان منتقل شده اند.
در ميان اجساد مهاجمان، جسد «سيفعلي شيري» نيز ديده مي شود كه از عوامل اصلي حمله به نيروهاي انتظامي در روز اول مهرماه در روستاي «اوچ تپه» مياندوآب بود.اين حادثه در حالي روي داد كه هيچ كس احتمال وقوع آن را نمي داد زيرا پس از كشته شدن سه تن از اشرار در روز هفتم مهرماه در روستاي «اوچ تپه» مياندوآب، همه گمانها بر اين بود كه غائله خاتمه يافته است.
سه شرور كشته شده در روستاي «اوج تپه» جزو عوامل اصلي حمله به نيروهاي انتظامي در روز اول مهرماه بودند كه در يك حمله ناجوانمردانه فرمانده نيروي انتظامي مياندوآب و يكي ديگر از افسران را به شهادت رسانده و هشت نفر را زخمي كرده بودند.مهاجمان كه از افراد وابسته به فرقه علي اللهي (اهل حق) بودند به دليل نشر افكار و انديشه هاي كفرآميز و الحادي از سوي افراد اين فرقه افرادي مطرود شناخته مي شوند.بنابر اين گزارش ساعاتي پس از حادثه اوضاع شهر مياندوآب آرام بود ولي گروه زيادي از مردم در اطراف ستاد فرماندهي نيروي انتظامي در حمايت از نيروي انتظامي تجمع كرده اند.

نيويورك تايمز:
ايران برنده جنگ آمريكا عليه تروريسم است
ايسنا: نيويورك تايمز با ابراز اين ادعا كه حمله آمريكا به افغانستان و عراق در راستاي مبارزه با تروريسم بوده است، نوشت: يكي از برندگان بزرگ در مبارزه  آمريكا عليه تروريسم ايران بوده است و اين امر كابوسي براي اسراييلي هاست.
اين روزنامه  آمريكايي ادامه داد: ايران كه متعهد به نابودي تل آويو است؛ از سوي اسراييلي ها آشكارترين و مهمترين تهديد براي موجوديت اسراييل در نظر گرفته مي شود.
اين روزنامه ادامه داد: سرنگوني طالبان در افغانستان، يكي از رقباي اصولگراي ايران در شرق اين كشور را نابود كرد و خلع صدام ،رقيب مهم نظامي تهران در خليج فارس را از بين برد. اكنون نه تنها صدام بركنار شده؛ بلكه بيشتر مناطق عراق نيز دچار بي نظمي است. بنابراين صهيونيست ها در اين خصوص دچار تضاد شده اند در حالي كه خوشحالند حمله آمريكا به عراق يك دشمن قسم خورده را از بين برد؛ در عين حال از فرصتهايي كه چنين حمله اي در اختيار دشمن ديگرشان قرار داد عصبي هستند.
روزنامه  ياد شده ادامه مي دهد: مقامات اسرائيلي مي گويند نتوانسته اند واشنگتن، روسيه و اروپا را متقاعد كنند تا به غير از صحبت كردن هاي خشمگينانه عليه ايران دست به اقدامي ديگر بزنند.
نيويورك تايمز با ذكر اين كه ايران كارتهاي زيادي براي بازي در منطقه در دست دارد، با اين ادعا كه ايران از حماس و حزب ا... حمايت مالي مي كند، افزود: ايران در حال نفوذ در ميان شيعيان جنوب عراق است. مقامات واشنگتن گفته اند كه ايران به تحريك مقاومت ضدآمريكايي در عراق مي پردازد و به علاوه ايران موشكهاي شهاب را در اختيار دارد كه مي توانند تل آويو را هدف قرار دهند.

اولين سرباز ايراني تبار ارتش آمريكا در عراق كشته شد
با كشته شدن «اميد رزاني» ، يكي از سربازان بخش درماني ارتش آمريكا در ۲۷ اوت امسال در منطقه «هبانيه» عراق، اولين سرباز ايراني تبار ارتش آمريكا در عراق، قرباني شد.
وي قبل از اعزام به عراق در لشكر دوم پياده نظام آمريكا در منطقه غيرنظامي شده نزديك مرز كره شمالي خدمت مي كرد. اما در پي وقوع ناآرامي هاي غيرمنتظره در اوايل بهار امسال در عراق، ارتش آمريكا را به اعزام نيروهاي تازه نفس وادار كرد و در همين راستا «اميد» به منطقه هبانيه در ۱۰ مايلي غرب شهر ناآرام فلوجه يا به عبارت ديگر به قلب منطقه موسوم به «مثلث سني نشين» اعزام شد. و از ناحيه سر هدف گلوله قرار گرفت و در دم جان سپرد.

برگزاري همزمان انتخابات مياندوره اي مجلس و رياست  جمهوري غيرقانوني است
مهر - حاج بابايي، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت:وزارت كشور و شوراي نگهبان نمي توانند انتخابات مياندوره اي مجلس را بطور غيرقانوني به تعويق بياندازند.
حميد رضا حاجي بابايي، با اشاره به رد لايحه تعويق انتخابات مياندوره اي مجلس تا زمان انتخابات سال آينده رياست جمهوري در مجلس گفت: برگزاري انتخابات ميان دوره اي همراه با انتخابات رياست جمهوري غير ممكن است.
وي با تاكيد بر اينكه طبق قانون اين انتخابات بايد حداكثر تا ۶ ماه بعد از انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار شود گفت: در مجلس ششم طرحي مبني برتعويق انتخابات ميان دوره اي تهران تا خرداد ۸۴ به تصويب رسيد اما با توجه به عدم تصويب لايحه تعويق انتخابات ساير حوزه هاي باقيمانده، انتخابات مياندوره اي مجلس در اين حوزه ها بايد درموعد مقرر برگزار شود.
حاج بابايي تاكيد كرد: قطعا وزارت كشور و شوراي نگهبان در چارچوب قانون عمل خواهند كرد.
نماينده مردم همدان درباره مشكل حوزه انتخابيه بابلسر و فريدونكنار كه زمينه ساز تصميم شوراي نگهبان و وزارت كشور مبني بر تعويق انتخابات شده است گفت: اين مشكل بايد بين شوراي نگهبان و وزارت كشور حل شود و ارتباطي به مجلس ندارد.

كارگران ساختماني
مشمول بيمه اجباري و بازنشستگي مي شوند
مشاور ارشد وزير رفاه گفت: كارگران ساختماني بر اساس طرح پيشنهادي تا زمان پايان اعتبار كارت مهارت فني اعم از اشتغال دائم يا موقت، مشمول بيمه اجباري مي شوند.
رزاق صادق در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه پس از تصويب اين طرح كارگران ساختماني از حمايت هاي بيمه اي مشابه ساير افراد مشمول قانون تامين اجتماعي برخوردار مي شوند، اظهار كرد: برخورداري از خدمات درماني، پرداخت غرامت دستمزد در زمان وقوع حادثه، از كارافتادگي كلي، جزئي و نقص عضو و همچنين پرداخت مستمري بازنشستگي و فوت از جمله حمايت هاي بيمه اي براي كارگران ساختماني است.
مشاور ارشد وزير رفاه گفت: منابع لازم براي بيمه اجباري كارگران ساختماني از طريق مشاركت صاحبان پروانه ساختمان، دولت و بيمه شدگان با توجه به محاسبات بيمه اي تأمين مي شود. وي با اشاره به وجود حدود ۵/۱ ميليون كارگر ساختماني در كشور گفت: دوره زماني لازم براي پوشش افراد مشمول بيمه كارگران ساختماني ۵ سال در نظر گرفته شده است.
صادق افزود: اگر در شناسايي كارگران ساختماني دقت لازم صورت نگيرد، موجب مهاجرت افراد از روستا به شهر مي شود.
به گفته صادق، پيش نويس بيمه اجباري كارگران ساختماني تنظيم شده و بايد به تصويب وزير رفاه برسد.

اخبار كوتاه سياسي
اتحاديه اروپا امروز برنامه هسته اي ايران را بررسي مي كند
ايسنا: برنامه  هسته اي ايران امروز طي نشست ماهانه وزراي خارجه اتحاديه اروپا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
پايگاه اينترنتي اي يو بيزينس گزارش داد: قرار است طي نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا كه امروز در بروكسل برگزار خواهد شد، لغو تحريم هاي ليبي، برنامه هسته اي ايران و تحريم هاي چين و برمه مورد بررسي قرار گيرد.
ايران در بهترين موقعيت امنيتي قرار دارد
ايسنا: روزنامه  ديلي استار نوشت: به رغم لفاظي هاي كنوني تندروهاي آمريكايي، ايران و سوريه مي دانند آمريكا كه در عراق گرفتار شده بعيد است به اقدام نظامي پرهزينه  ديگري در منطقه دست بزند.
گري سيك، مشاور امنيت ملي سابق آمريكا در مقاله اي كه در روزنامه  ديلي استار، چاپ لبنان منتشر شد نوشت: ايران در حال حاضر در بهترين موقعيت امنيتي از ۲۵ سال گذشته تاكنون در منطقه قرار دارد. آمريكا دو دشمن تهران؛ يعني طالبان و صدام را از بين برده است و اكنون دست كم به كمك ضمني ايران در عراق نياز دارد. در اين مطلب همچنين آمده است: اعتبار آمريكا در حال حاضر در منطقه و در جهان در پايين ترين سطح خود نسبت به هر زمان ديگري قرار دارد.
توضيح موسويان در خصوص خبر رويترز
خبرگزاري  رويترز روز گذشته  به  نقل  از موسويان  گزارش  داد: ايران از هر پيشنهاد سازنده  نامزدهاي  انتخاباتي  آمريكا استقبال  مي كند، و مايل به  بررسي  پيشنهادهاي  سازنده  آنان  است .
حسين  موسويان  ديروز با ارسال  نمابري  به  ايرنا گفت: خبرگزاري  رويترز روز شنبه  اين  مطلب  را بگونه اي  نقل  كرده  كه  گويي  بنده  از پيشنهاد كري  نامزد انتخابات  رياست  جمهوري  آمريكا استقبال  كرده ام . رئيس  كميته  سياست  خارجي  شوراي  عالي  امنيت  ملي  تاكيد كرد: مذاكره مستقيم  با واشنگتن  در مورد برنامه  هسته اي  ايران  به  دليل  سياستهاي  خصمانه واشنگتن  را رد مي كنيم . جان  ادواردز معاون  جان  كري  نامزد رياست  جمهوري  آمريكا گفته است  كه  كري  تمايل  خواهد داشت  درصورت  دست  كشيدن  تهران  از قابليت  توليد سوخت  خود، سوخت  نيروگاه  هسته اي  ايران  را تامين  كند و چنانچه  ايران  اين پيشنهاد را نپذيرد تصميم  ايران  براي  ساخت  بمب  اتمي تاييد خواهد شد.
اتحاديه اروپا خواستار لغو مجازات اعدام در سطح جهان شد
اتحاديه  اروپا، ديروز به  مناسبت  روز جهاني  مبارزه  با مجازات  اعدام ، بارديگر ضمن  اعلام  مخالفت  خود با اين  مجازات ، خواستار لغو حكم  اعدام  در سطح  بين المللي  شد.

اخبار انتخابات رياست جمهوري
بعيد مي دانم همه گروه ها درباره هاشمي رفسنجاني به توافق برسند
محمدرضا باهنر با اشاره به سخنان هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه اگر همه گروه ها و گرايش هاي مختلف تفاهم كنند و اصرار داشته باشند كه وي به صحنه بيايد، نامزد مي شود، گفت: بعيد است فضايي با اين ابعاد كه همه فعالان سياسي بر روي يك نفر تفاهم كنند ايجاد شود، ضمن اينكه فضايي اين چنين مفيد هم نيست.باهنر در خصوص ديدارش با هاشمي رفسنجاني و اينكه ورود وي چه تاثيري در انتخابات خواهد داشت، گفت: كانديداها هر تعداد كه بيشتر شوند مي توانند طرفداران بيشتري را به صحنه وارد كنند و در نتيجه فضاي رقابتي گرمتر مي شود اما در انتخابات رياست جمهوري تعداد كانديداها محدود است.
هيچ نامزد ديگري را در شرايط فعلي مطرح نخواهيم كرد
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: گروه هاي دوم خرداد نه معين و نه هيچ نامزد ديگري را در شرايط فعلي به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري معرفي نخواهند كرد.جميله كديور ديروز در گفتگو با خبرنگار سياسي «مهر» افزود: ما هنوز جواب قطعي از مهندس موسوي نگرفته ايم و نيازي نيست در خصوص نامزدهاي ديگر صحبت كنيم.وي افزود: برخي گروههاي دوم خردادي به دنبال گزينه اي غير از موسوي هستند.
رئيس جمهور آينده بايد به مشاركت زنان توجه كند
مريم بهروزي دبير كل جامعه زينب در خصوص نحوه برنامه جامعه زينب براي انتخابات رياست جمهوري گفت: جامعه زينب از كانديدايي حمايت مي كند كه به ساده زيستي و ولايت محوري معتقد باشد.دبير كل جامعه زينب اظهار داشت: جامعه زينب با همه كانديداهاي جبهه دوم خرداد، پيروان خط امام و كانديداي مستقل مذاكره و در مورد آنها تحقيق مي كند و اگر از ميان كانديداهاي مطرح فرد مورد نظر را شناسايي كند فرقي نمي كند كه از كدام خط و جبهه است و مسلما از وي حمايت مي كنيم.
جمعيت ايثارگران با كانديداهاي مطرح ديدار مي كند
قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از ديدار اعضاي اين جمعيت با افراد مطرح براي كانديداتوري رياست جمهوري از جمله اكبر هاشمي رفسنجاني، علي اكبر ناطق نوري، محمود احمدي نژاد، محسن رضايي، احمد توكلي و عبدالله جاسبي خبر داد.
علي دارابي در گفتگو با خبرگزاري فارس با اشاره به جلسه اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران درباره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: در روزهاي آتي نيز ديدارهايي را با دكتر لاريجاني، آقاي حسن روحاني، باهنر و دكتر ولايتي خواهيم داشت تا از برنامه ها، ديدگاه ها و نظراتشان بهره مند شويم و با جمع بندي كه در پايان انجام مي دهيم بتوانيم به كانديداي مورد نظر دست يابيم.
حزب همبستگي اصغرزاده را به ميدان مي آورد
يك منبع آگاه در حزب همبستگي از تشكيل ستادهاي انتخاباتي اين حزب در استانها خبر داد و گفت: كانديداي حزبي مورد نظر، ابراهيم اصغرزاده دبير كل حزب مي باشد.وي گفت: حزب همبستگي در صورتي كه مير حسين موسوي كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري را نپذيرد، كانديداي حزبي معرفي خواهد كرد. وي افزود: كانديداي حزبي مورد نظر ابراهيم اصغرزاده دبير كل حزب مي باشد. وي افزود: البته در صورت كانديدا شدن مهدي كروبي حزب از وي حمايت خواهد كرد.
اصلاحيه خبر ايسنا
مجمع تشخيص مصلحت نظام طي نمابري در خصوص اصلاح خبر سخنراني هاشمي رفسنجاني در مجمع مبلغين كه توسط ايسنا مخابره و در روزنامه چاپ گرديد توضيحي ارسال نموده است. در بخشي از اين نمابر آمده است: آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخشي از پاسخ به سؤالي در مورد انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: ... خدمت رهبري هم گفته ام كه شما به من امر نفرمائيد. (براي كانديداتوري) متأسفانه ايسنا در خبر روز پنج شنبه ۱۶/۷/۸۳ با تغيير اين مضمون آورده است: «از مقامات عاليرتبه خواستم» .

مراسم هفتمين روز درگذشت همسر دكتر ولايتي برگزار شد
مراسم  هفتمين  روز درگذشت  همسر علي اكبر ولايتي  مشاور مقام  معظم  رهبري با حضور سيدمحمد  خاتمي  رئيس  جمهوري ، محمدي  گلپايگاني  رئيس  دفتر مقام  معظم  رهبري ، محمود  هاشمي شاهرودي  رئيس  قوه  قضائيه ، احمد جنتي  دبير شوراي  نگهبان و جمعي از مقامات كشوري و لشكري   و  ديپلمات هاي خارجي در مسجد ارك  تهران  برگزار شد.
علي  اكبر ناطق  نوري  مشاور مقام  معظم  رهبري  در اين  مراسم  طي  سخناني  باا شاره  به  نقش  معرفت  الله  در زندگي  انسانها گفت :   در نظام  الهي  وقتي  به  مسئولي احترام  مي گذاريم ، اگر براي  خدا باشد، در مسير توحيد است  و اگر مسئول  از  مسيرش  منحرف  شود، نبايد تحويلش  بگيريم  و نبايد جلويش  بلند شويم .
ناطق  نوري  در ادامه  سخنانش ، ولايتي  و همسر مرحومش  را افرادي  متعبد توصيف  كرد و به  تجليل  از اين  خانواده  پرداخت .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |