دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۲ - Oct 11, 2004
نماينده هندبال ايران در فينال
تيم هندبال فولاد مباركه سپاهان شامگاه ديروز با پيروزي (۲۲-۲۵) مقابل تيم السد قطر (قهرمان چهار دوره باشگاه هاي آسيا) در مرحله نيمه نهايي اين مسابقه ها به ديدار پاياني راه يافت.
در ديگر ديدار بازي نيمه نهايي تيم الفحيل كويت با نتيجه (۲۹-۳۹) برابر باربار بحرين پيروز شد و با كسب اين نتيجه به فينال رسيد. ديدار نهايي مسابقه هاي هندبال باشگاه هاي آسيا عصر فردا بين تيمهاي الفحيل كويت و فولاد مباركه سپاهان در سالن اختصاصي هندبال تهران برگزار مي شود.

رقابتهاي وزنه برداري جوانان آسيا- تايلند
ايران با ۶ مدال طلا قهرمان شد
گروه ورزشي:  تيم  وزنه برداري  جوانان  ايران  براي  دومين  سال  پياپي  عنوان  قهرماني مسابقات  وزنه برداري  جوانان  آسيا را به  خود اختصاص  داد.
در اين  مسابقات  كه  با حضور تيم هاي  مختلف  قاره  كهن  در شهر جيانگ  ماي تايلند برگزار شد، پس  از تيم  ايران  كه  با كسب  ۶۱۰ امتياز ( ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره  و ۴ برنز) بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  چين  و ازبكستان  به ترتيب  با ۴۸۴ و ۴۷۷ امتياز عناوين  دوم  و سوم  را به  خود اختصاص  دادند.
در آخرين  روز اين  مسابقات  امروز يكشنبه  وزنه برداران  دسته هاي  ۱۰۵ و به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  به  مصاف  هم  رفتند كه  ۳ وزنه بردار كشورمان  صاحب  يك مدال  طلا، ۵ نقره  و ۳ برنز شدند.
در رقابت هاي  دسته  ۱۰۵ كيلوگرم  جواد گوهري زاده  با حد نصاب  مجموع ۵/ ۳۶۷ كيلوگرم  ( ۱۶۵ به اضافه  ۵/۲۰۲ )۳ مدال  نقره  به  گردن  آويخت .
در اين  دسته  وزنه بردار سوريه  با حد نصاب  مجموع  ۳۷۵ كيلوگرم  اول  شد و وزنه بردار تايلندي  با مجموع  ۳۲۰ كيلوگرم  بر سكوي  سوم  ايستاد.
در پيكارهاي  وزن  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  تيم  ايران  با دو نماينده  به نام هاي  سجاد انوشيرواني  و رشيد شريفي  شركت  كرد كه  حاصل  آن كسب  يك مدال  طلا، دو نقره  و ۳ برنز بود.
رشيد شريفي  در حركت  يك  ضرب  اين  دسته  با زدن  وزنه  ۱۷۰ كيلوگرم  به مدال  طلا دست  يافت  و در حركت  دوضرب  با مهار وزنه  ۲۱۰ كيلوگرم  و رسيدن  به  حدنصاب  مجموع  ۳۸۰ كيلوگرم  دو مدال  نقره  به  گردن  آويخت .
سجاد انوشيرواني  ديگر وزنه بردار كشورمان  در دسته  به اضافه  ۱۰۵كيلوگرم  با حد نصاب  مجموع  ۵/ ۳۶۷ كيلوگرم
( ۱۶۵ به اضافه  ۲۵/۲۰ ) سه  مدال برنز به  اردوي  ايران  به  ارمغان  آورد.
در اين  دسته،  وزنه بردار چيني  با حد نصاب  ۵/ ۳۸۲ كيلوگرم  بر سكوي  نخست  ايستاد.

ايران از شكست برابر آلمان، در قطر پيروزي مي سازد
003354.jpg
علي كريمي، هاشميان و مهدوي كيا را آلمان ها در يك خط ديدند. به نظر مي رسيد اين سه بازيكن برتر ما خط حمله را تشكيل مي دهند، انصافاً زماني كه تيم ما صاحب توپ مي شد، مثلث اين سه بازيكن و نتيجه كارشان عالي بود. حتي در يك لحظه كريمي مي توانست پاس گل را به هاشميان بدهد كه خود عمل كرد و ينس لمن آن را مهار كرد. مهدوي كيا نيز از سمت راست يكي از بهترين بازي هاي خود را انجام داد. او اگر در نود دقيقه بازي چون زماني كه صاحب توپ مي شود باشد تيم ايران پرواز مي كند، دقيقاً مثل علي كريمي كه با توپ تبديل به يكي از اعجوبه هاي دريبل زن فوتبال آسيا و حتي جهان مي شود و در نهايت وحيد هاشميان كه شايد يكي از بهترين و معدود مهاجمان تاريخ ما باشد. او از قدرت فيزيكي عالي برخوردار است و در روي زمين و هوا چون مهاجمان پيشرفته و مدرن جهان عمل مي كند. تلويزيون ZDF اين سه بازيكن ما را جزو نوابغ فوتبال آسيا برشمرد. اينان در قطر، ايران را نجات خواهند داد.
خبرنگار همشهري: پيروزي در مقابل آلمان سخت و دست نيافتني نبود. اتفاقاً اين آلمان را مي توانستيم ببريم. اگر اين اتفاق مي افتاد پيامدهاي آن چه تأثير مثبت يا منفي بر كليت تيم مي گذاشت و در مقابل قطر اين روحيه سازي مي توانست مؤثر واقع شود؟ يا حالا كه بازي را باخته  ايم؟
شكل طبيعي اتفاقاتي كه افتاده و تيم ما هم شكست دو بر صفر را پذيرفته بهترين بخش اين مسئله بود. شكست در مقابل آلمان براي ما روحيه شكن نيست، احساس تحقير نمي كنيم و بر بدنه تيم اثر منفي نمي گذارد. مي توانستيم با رفع اشكالات و ايرادات به آلمان نبازيم.
كلينزمن در بين دو نيمه بهتر از برانكو بازي را فهميد، او نقطه برتري و خط پر انرژي ايران را درك كرد و با بستن بازي در ميانه ميدان مهدوي كيا، كريمي و نيك بخت واحدي را از كار انداخت تا هاشميان نيز خود به خود بدون تغذيه و حامي خنثي شود. مي خواهيم از اين زاويه به بازي نگاه كنيم كه اين شكست براي بازي با قطر براي ما بسيار مفيد واقع خواهد شد. حالا برانكو كاملاً مي داند نقطه ضعف خط دفاعش كجاست، استقرار نفرات دفاعي و هافبك ها در زمان از دست دادن توپ چگونه بايد باشد و يا زماني كه كعبي اسير پرس حريف در زمين خودمان شد، خط مياني ما بايد چه بكند تا بهترين نفرات ما (كريمي، مهدوي كيا، نيك بخت واحدي و هاشميان) از كار نيفتند.
اين شكست ما را در مقابل قطر پيروز مي كند، اگر نگاه روانشناسانه هم به نفرات تيم خود داشته باشيم و بر اساس سابقه و تجربه، بچه هاي ما تحت هر شرايطي با يك پيروزي احساس غرور مي كنند، حالا اگر اين موفقيت در مقابل آلمان بزرگ باشد كه اين غرور حجيم تر و بزرگتر خواهد شد.
برانكو در اين بازي شيوه بازي در مقابل قطر را شناخت و با آزمايش خط دفاعي خود متوجه شد، از كدام نقطه احتمال ريزش و ضعف داريم و برانكو در اين بازي كاملاً دريافت كه چه خط مياني پربار، قوي، خلاق و مثبتي دارد. كريمي، مهدوي كيا، و نيك بخت هر كدام قادرند در مقاطعي از بازي تيم را نجات دهند و مهم تر از همه وجود يك مهاجم آماده، پرزور، با تكنيك و گلزن در نوك حمله تيم ايران است. وحيد هاشميان يكي از بهترين مهاجمان چند دهه اخير ايران است. او سرعت، قدرت، سرزني، شوتزني و شعور همكاري بي نظيري دارد و قادر است در مقابل قطر تيم ما را به دور دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني ببرد. هاشميان اگر خوب تغذيه شود تيم ما قطر را در دوحه با گل هاي زياد شكست خواهد داد. حالا با برانكوست كه كاملي مفرد را در دفاع مياني قرار دهد و يحيي به خط مياني برود و يا يحيي در دفاع آخر بايستد و علوي به خط مياني برود. در هر شكل اين طراح تيم ايران توانمندي لازم را دارد. با اين بازي تداركاتي و آزمايشي تيم ايران بيشترين بهره  را برد و از بابت آن در دوحه خرسند خواهد شد.

نظرات آلمانيها در بازگشت به خانه
خبرنگار همشهري: بازي ايران و  آلمان فوايد بسياري براي فوتبال ما داشت و در يك بازي دوستانه به گستردگي ورزش جهان براي فوتبال ايران تبليغ شد. صحبتهاي اعضاي تيم آلمان به محض بازگشت به كشورشان خواندن دارد:
يورگن كلينزمان مربي تيم ملي آلمان:
003360.jpg
«اين بازي از لحاظ كسب تجربه بسيار حائز اهميت بود. ما در نيمه اول با مشكلاتي مواجه شديم تا بتوانيم ريتم بازي خود را پيدا كنيم. البته اين موضوع بخاطر عصبي بودن تيم ما بود، چون بازيكنان ما اكثرا جوان بودند و اين حالت كاملا طبيعي بود. در نيمه دوم كم كم به ريتم دلخواه نزديك شديم تا اينكه توانستيم به گل دوم دست پيدا كنيم. ايراني ها تيم خوبي دارند و از بهترين تيمهاي آسيا هستند. اينكه ما در آنجا با كسب نتيجه دو بر صفر به خانه بازگشتيم، احترام بسيار زيادي را براي تيم ما به همراه داشت.
گل اول تنها يك گل بسيار زيبا نبود، بلكه تدارك اين گل به طرزي زيبا تدارك ديده شد. فابين نشان داد كه پست هافبك دفاعي را واقعا مي خواهد. ما در مجموع كادري با كيفيتي غيرقابل تصور در اختيار داريم.»
فابين ارنست، زننده اولين گل آلمان:
«تجربه منحصر به فردي بود. جوي بسيار باعظمت، بازي اي كاملا خاص كه تاكنون نظيرش را نديده بودم. كلينزمان اعتماد  به نفس زيادي به تيم داده است. او مرا بخوبي ساخته است. من بسيار راضي هستم.»
بازي راحتي نبود
كاپيتان ميشائيل بالاك:
003366.jpg
«اصلا بازي راحتي نبود. اما تيم ما با توجه به اينكه خيلي جوان بود، خيلي خوب از عهده آن برآمد. تصور مي كنم ما در پايان هشت بازيكن در زمين داشتيم كه مي توانستند در تيم زير ۲۱ سال بازي كنند. اين نشانه خوبي است.»
اين پيروزي خيلي مهم بود
توماس برداريچ، زننده گل دوم:
«اين پيروزي خيلي مهم بود. خيلي خوب جلوي آنها ايستاديم. ايران شانس هاي زيادي داشت، اما گلها را ما زديم. در فوتبال هم فقط گل به حساب مي آيد. ما مجموعه اي فوق العاده و بازيكناني فوق العاده در تيممان داريم.»
لمان نمايشي عالي داشت
فرانتس بكن بائر:
003357.jpg

«اين بازي بسيار سرزنده و هيجان انگيز بود. لمان نمايشي عالي داشت. كاملا محسوس بود كه او بازي را سرعت مي بخشيد. كارهوت از نظر من باورنكردني بود. بخصوص كه او در باشگاه بازيكن ثابت نيست. در مورد كلوزه بايد گفت اگر مي خواهد باز هم شانس بازي كردن داشته باشد، بايد نشان دهد كه مي تواند گل بزند. او بايد از شانسهايي كه در اختيار دارد، كاملا استفاده كند.»

زوبل: ديدار بسيار زيبايي بود
003363.jpg
راينر زوبل سرمربي تيم فوتبال پيروزي و خانواده اش از ميهمانان ويژه ديدار دوستانه ايران و آلمان بودند
زوبل پس از پيروزي تيم ملي كشورش برابر ايران گفت: نيمه نخست ايران عالي بود و نمايش بسيار خوبي داشت و ديدار بسيار زيبايي را ديديم. اما با همان دو گل، آلمان سرنوشت اين ديدار را رقم زد و اين براي به دست آوردن پيروزي كافي بود.

تعويق مسابقه هاي جام جهاني كشتي فرنگي
گروه ورزشي: زمان برگزاري مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي در گرجستان تغيير كرد. فدراسيون كشتي گرجستان با ارسال نمابري به فدراسيون كشتي ضمن اظهار خشنودي از حضور ايران در مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي، اعلام كرد كه اين مسابقات طي روزهاي پانزدهم تا هفدهم آبان ماه برگزار مي شود.
پيش از اين قرار بود مسابقات طي روزهاي اول تا سوم آبان ماه برگزار شود.

مسابقات بوكس انتخابي تيم ملي امروز آغاز مي شود
گروه ورزشي :پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني بوكس بزرگسالان كشور (انتخابي تيم ملي) از روز دوشنبه، بيستم مهر آغاز مي شود. در اين دوره از بازي ها حدود ۱۹۰ بوكسور با سهميه بندي فدراسيون از تمامي استان هاي كشور حضور خواهند داشت و مدت ۵ شب با يكديگر رقابت مي كنند. پس از پايان مسابقات ۲۵ نفر از بوكسورهاي برتر توسط كميته فني فدراسيون انتخاب و به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند تا زير نظر مربيان تيم ملي خود را براي مسابقات قهرماني آسيا در سال ۲۰۰۵ و همچنين بازيهاي آسيايي قطر آماده كنند.
فينال بازي ها روز جمعه آينده  برگزار خواهد شد.

دبير كل كنفدراسيون شناي آسيا:
كميته ملي المپيك به افراد شايسته نيازمند است
003351.jpg
خبرنگار همشهري: تنها كانون قهرماني فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو از اختيار اين فدراسيون خارج شده و توسط شركت تجهيز و خارج از سياستهاي سازمان تربيت بدني به بخش خصوصي واگذار شده است.
وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي ضمن اعلام اين مطلب گفت: حضور موفق در بازيهاي آسيايي دوحه مبتني بر چهار محور مديريت و برنامه ريزي، انجام كار نرم افزاري، برخورداربودن از نيروي انساني و اعتبارات و امكانات كافي است كه متاسفانه در زمينه اعتبارات و امكانات مشكلات بسياري داريم و تنها با اكتفا به مديريت و برنامه ريزي كلان نمي توان كاري از پيش برد.
مرادي با اشاره به انتخابات كنفدراسيون شناي آسيا گفت: من به مدت ۵ سال ديگر به عنوان دبيركل كنفدراسيون آسيا انتخاب شدم و پس از اين انتخاب مجدد هفت مسئول ايراني ديگر نيز به عضويت اين كنفدراسيون درآمدند.
وي با اعلام آمادگي فدراسيون شنا براي شركت در بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي گفت: اين مسابقه ها فروردين ماه سال آينده در عربستان برگزار مي شود و اين فدراسيون در رشته شنا، شيرجه و واترپلو حضور فعال و مقتدري خواهد داشت.
دبيركل كنفدراسيون شناي آسيا و عضو شوراي المپيك آسيا در پايان گفت: كميته ملي المپيك به افراد شايسته نيازمند است، كميته ملي المپيك در هر كشوري ويترين خارجي آن كشور است و با شرايطي كه براي اين پست ها تعريف شده اميدوارم رأي دهندگان در يك فضاي رقابتي سالم افرادي را گزينش كنند كه با شرايط تعريف شده انطباق داشته باشند.

فوتبال دسته اول جام آزادگان هما به صدر رفت
گروه ورزشي: در ادامه مسابقه هاي فوتبال دسته اول باشگاههاي ايران تيم فوتبال هما تهران با نتيجه سه بر يك تيم ايرانجوان بوشهر را مغلوب كرد و توانست به صدر گروه اول اين رقابتها صعود كند. براي تيم هما آرشاك اميريان (۲گل) مهاجم جمهوري ارمنستان- و «والدو» - مهاجم برزيلي- گلزني كردند.هما يكي از اميدهاي  صعود اين دوره است. تيم قديمي فوتبال ما در دوره جديد برنامه هاي گسترده اي دارد. اگر در فصل جديد جام آزادگان نگاه دقيقتري داشته باشيم در خواهيم يافت كه مدعيان صعود به ليگ برتر كم نيستند.
در ديگر ديدار انجام شده اين رقابتها بازي دو تيم ماشين سازي تبريز و كاوه تهران نيز به تساوي يك بر يك رسيد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |