دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۶ - Apr 18, 2005
دبير كل بورس تهران:
شركت هاي كارگزاري به مؤسسات
تأمين سرمايه تبديل مي شوند
004239.jpg
گروه بورس: پيش از ظهر ديروز دبيركل و مديران بورس طي جلسه اي با مديران تالارهاي منطقه اي مهم ترين اهداف بورس در سال جاري را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش ايران بورس در آغاز اين جلسه دكتر حسين عبده تبريزي تأكيد كرد: اعتقاد اصلي ما اين است كه محصولات مالي بايد وسيله پس اندازمردم شود، يعني به موازات توسعه توليدات واقعي و محصولات واقعي، محصولات مالي نيز بايد توسعه يابد و وظيفه ما اين است كه محصولات مالي گسترش يابد و در اين زمينه ،تنوع ابزاري لازم ايجاد شود.
دبيركل بورس افزود: از اين رو بايد محصولات پس اندازي جديد را طراحي كنيم. ما بر اين باوريم كه بازار ثانويه اوراق مشاركت يا بازار ثانويه رهن يك ضرورت دارد. در اين زمينه سه وظيفه مهم بورس، توليد محصولات جديد، توليد فرآيندهاي جديد و شفاف سازي بازار است.
دكتر عبده در زمينه توسعه واسطه گري مالي به تحولاتي كه در حوزه كارگزاري در شرف اتفاق است اشاره كرد و گفت: كارگزاران بايد از موضع كارگزاري صرف به موضع مؤسسات تأمين سرمايه ارتقا يابند. با توجه به افزايش چشمگير سرمايه كارگزاري ها و ارايه مجوز سبدگرداني و مشاوره به ۱۱ كارگزار فعاليت جديد كارگزاري ها در اين زمينه آغاز شده است.
دبيركل بورس با اشاره به آغاز فعاليت بازارگرداني بسياري از شركت هاي بزرگ افزود: با امكانات طراحي شده براي عرضه صندوق هاي مشاع و پذيره نويسي سهام جديد چرخه فعاليت هاي مؤسسات تأمين سرمايه از سوي شركت هاي كارگزاري تكميل خواهد شد.
دبيركل بورس افزود: پيش بيني ما اين است كه طي ۵ سال آينده ارزش دادوستدهاي بازار دست كم بيش از ۱۰ برابر افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به اين كه منافع كوتاه مدت عده اي ممكن است مبتني بر دستكاري قيمت ها و اختلال در بازار باشد گفت: نبايد اجازه دهيم منافع كوتاه مدت آن ها بر منافع بلندمدت كشور غلبه كند. تلاش براي افزايش سهم شناور آزاد شركت ها تلاشي به منظور كاهش امكان دستكاري قيمت ها در بازار است.
عبده در ادامه به تلاش هايي كه در جهت عرضه سبد هاي سهام، سرمايه گذاري غيرمستقيم در بورس و كاهش ريسك سرمايه گذاري در بازار صورت گرفته، اشاره كرد و ادامه داد: پذيرش شركت هاي سرمايه گذاري ويژه، انتشار اوراق مشاركت به پشتوانه سهام، صندوق هاي مشاع، صندوق هاي قابل مبادله در بورس و فعاليت سبدگرداني و مديريت پرتفوي از طريق كارگزاري ها از جمله اقداماتي است كه از سوي بورس به منظور ارتقاي فعاليت كارگزاري ها به موسسات تامين سرمايه در شرف جريان است.
عبده در پايان گفت: هدف اصلي ما در سال جاري افزايش ارزش بازار به بيش از ۱۰۰ ميليارد دلار است ولي تحقق اين هدف تا حدودي موكول به تغيير تفسيرهاي جاري از اصل ۴۴ قانون اساسي است.

رشد ۲۳۰ واحدي شاخص قيمت و بازده نقدي
004236.jpg
گروه بورس: معاملات روز گذشته بورس تهران منجر به رشد ۲۳۰ واحدي شاخص بازده نقدي و قيمت شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل قيمت سهام ۹۰ واحد افزايش يافت و روي رقم ۱۲ هزار و ۸۴۸ واحد ايستاد.
بنابر اين گزارش ديروز شركت هاي تالار اصلي بورس تهران از شركت هاي حاضر در تالار فرعي پيشي گرفتند. در اين روز شاخص كل تالار اصلي ۱۰۲ واحد و شاخص تالار فرعي ۲۴ واحد رشد را تجربه كردند.
اين گزارش حاكي است: طي دادوستدهاي روز گذشته شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۳۳۴ واحد بالاتر رفت و به رقم ۲۷ هزار و ۵۵۸ واحد رسيد. شاخص گروه ساختمان نيز ديروز با رشد ۱۲۹ واحدي مواجه شد و رقم ۳ هزار و ۵۶۱ واحد را براي خود به ثبت رساند.
در اين گزارش آمده است: ديروز در نتيجه عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري و صنعتي حاضر در بورس تهران شاخص مالي ۵۹۵ واحد و شاخص صنعت ۳/۵۷ واحد رشد كردند و ارقام ۳۷ هزار و ۸۳ واحد و ۹ هزار و ۷۴۷ واحد را براي خود به ثبت رساندند.

افزايش دامنه نوسان سهام صدرا و سرمايه گذاري بانك ملي
گروه بورس: دامنه نوسان دو سهم صدرا و سرمايه گذاري بانك ملي از امروز به ۱۰ درصد افزايش خواهد يافت.
به گزارش مديريت نظارت بر بازار بورس تهران با توجه به درخواست بازارگردان اين دو سهم و به منظور افزايش مسئوليتهاي بازارگرداني و نيز ايجاد تسهيلات براي تصميمات بازارگردان از امروز به طور آزمايشي دو سهم صدرا و سرمايه گذاري بانك ملي در دامنه ۱۰ درصد نوسان روزانه باز خواهند شد. در پايان تاكيد شده، تلاش بازارگردان در اين راستا خواهند بود كه قيمتهاي خريد و فروش را حتي الامكان به يكديگر نزديك سازد.

اطمينان ايجاد شده بورس را رونق بخشيد
موج: يك كارگزار بورس اطمينان ايجاد شده در بورس را به دليل توجه كانديداهاي رياست جمهوري به بازار سرمايه دانست كه منجر به تسريع روند سرمايه گذاري در اين بازار شده است.
نصرالله برزني ياد آورشد: تصحيح قيمت سهام شركت ها در شرايط عدم تناسب قيمت هاي سهام با سودهاي حاصله شركت ها طي نيمه دوم سال گذشته صورت گرفت.
كارگزار بورس تهران گفت: افزايش درآمد دولت در پي افزايش قيمت جهاني نفت به عنوان عامل پس انداز دولت و ايجاد شرايطي بهتر جهت سرمايه گذاري و فعال تر شدن طرح هاي عمراني منجر به اطمينان سرمايه گذاران از بازار سرمايه شد.
وي با بيان اين مطلب كه افزايش رشد توليد ناخالص داخلي رشد بيشتر شاخص هاي سهام را در پي دارد، تصريح كرد: هيچ اتفاقي در توليدات شركت هاي صنعتي ايجاد نشده است تنها اطمينان سرمايه گذار به بازار سرمايه جلب شده است.

رئيس هيأت مديره بورس:
حوزه بازار گرداني را گسترش مي دهيم
گروه بورس: هيأت مديره بورس اوراق بهادار با توجه به نتايج مثبت حاصل از بازار گرداني سهام و همچنين براساس گزارش هاي تهيه شده توسط كارگزاران، حوزه بازار گرداني را افزايش خواهد داد.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي، حيدر مستخدمين حسيني معاون پارلماني وزارت امور اقتصادي و دارايي و رئيس هيأت مديره بورس گفت: نتايج مطلوبي از روند بازار گرداني طي ماه هاي پاياني سال ۸۳ حاصل شده و در صدد هستيم تا ضمن افزايش تعداد كارگزاران فعال در اين زمينه شركت هاي بورسي نيز اين روند را حمايت كنند و بازار گرداني تا جايي گسترش يابد كه تمام شركت هاي پذيرفته شده در بورس را پوشش دهد.
وي افزود: هيأت مديره بورس تقريباً از آذرماه سال گذشته با توجه به شرايط ركود بورس اقدامات عملي خود را آغاز كرد و در همين راستا نسبت به تشكيل كميته كاهش ريسك اقدام كرد.
رئيس هيأت مديره بورس گفت: به رغم آنكه ريسك پذيري ويژگي بازار سرمايه است، اما كميته كاهش ريسك امسال نيز با تشكيل جلسات هفتگي خود وضعيت بازار را مورد بررسي قرار مي دهد تا ريسك سرمايه گذاري در بورس را به حداقل كاهش دهد.
وي به اقدامات صورت گرفته در سال ۸۳ اشاره كرد و گفت: سال گذشته هيأت مديره بورس به اعمال قواعد مستقيم تنظيم بازار پرداخت و در همين راستا بحث سهام شناورآزاد در كف ۲۰ درصد به تأييد رسيد. اين امر كمك به سزايي به خروج بازار سهام از حالت انحصاري كرده و بدين ترتيب بازار به سمت عمق حركت مي كند تا گسترش يابد و از حالت سطحي خارج شود.
به گفته معاون وزير اقتصاد اين اقدامات امسال نيز در جهت رونق بازار سرمايه و سودآوري معقول آن ادامه خواهد داشت.
مستخدمين حسيني اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته از سال گذشته و ادامه اين روند تاكنون مي توان گفت با كنترل عوامل دروني، بورس در آغاز سال ۸۴ از وضعيت متعادل برخوردار شده و سال خوبي براي بازار سرمايه پيش بيني مي شود.
وي تاكيد كرد: براساس ماده ۱۵ برنامه چهارم توسعه، گسترش جغرافيايي بورس و ايجاد شبكه كارگزاري و كارگزار محلي از تكاليف شوراي بورس به شمار مي رود. در همين راستا تالار منطقه اي كيش هفته آينده و تالار منطقه اي همدان طي ارديبهشت ماه افتتاح خواهد شد. در خصوص استانهايي كه فاقد تالار بورس هستند نيز تقاضاهايي مطرح شده و پيگيري هاي لازم نيز توسط استانداران و نمايندگان مجلس در حال انجام است تا زمينه اقدامات اجرايي مهيا شود.

روند بورس امسال منطقي مي شود
فارس: قائم مقام مديرعامل شركت سرمايه گذاري غدير گفت: بورس در حال حاضر از وضعيت نسبتا مطلوبي برخوردار است و پيش بيني مي شود اين مسير منطقي تا پايان سال ادامه داشته باشد.
حجت الله صيدي افزود: با توجه به مثبت بودن شاخص هاي اقتصادي، فعالتر شدن حرفه اي ها و سرمايه گذاران نماي بازار، نظارت قويتر مديريت بورس و ديگر عوامل موثر در اين خصوص، بورس از يك روند منطقي در سال ۸۴ برخورد خواهد بود.
قائم مقام مديرعامل شركت سرمايه گذاري غدير اظهار داشت: پيش بيني مي شود كه امسال سال خوبي براي شركتهاي سيماني باشد، به طوري كه با افزايش سود اين شركتها، قيمت سهامشان دچار افزايش شود. اين مساله ناشي از خروج سيمان از سبد حمايتي است.
صيدي گفت: با خارج شدن سيمان از قيمت گذاران دولتي، قيمت سيمان افزايش مي يابد كه اين مساله تاثير قابل توجهي بر روي سودآوري اين شركتها خواهد داشت.
صيدي خاطرنشان كرد: سال گذشته به دليل عدم افزايش مورد انتظار سهامداران، سهام سيمان با افت نسبي مواجه شد كه امسال وضعيت آن بهبود خواهد يافت.
وي در خصوص زمينه هاي مورد ترجيح سرمايه گذاران گفت: متناسب با درصد روحيه ريسك پذيري در افراد، نحوه سرمايه گذاريهاي آنها با يكديگر متفاوت است به طوري كه برخي خريد اتومبيل، تلفن همراه و طلا را به سرمايه گذاري در بانك ترجيح مي  دهند و از سوي ديگر، سرمايه گذاري در بورس در نزد عده اي ديگر در اولويت است.

فروش۴۰ ميليارد تومان سهام دولتي در فروردين ماه
فارس: رئيس سازمان خصوصي سازي گفت: در روزهاي نخست سال جاري بيش از ۴۰ ميليارد تومان از سهام شركتهاي دولتي واگذار شد.
عبدالله پوري حسيني اظهار داشت: با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته مبني بر برگزاري چند مزايده تا پايان فرودين ماه مطمئنا رقم واگذاري ها تا پايان فرودين ماه از اين ميزان نيز فراتر خواهد رفت.
وي با اشاره به شرايط بورس طي سال گذشته و ابتداي امسال گفت:  متاسفانه شاخص هاي بورس طي ماههاي پاياني سال گذشته نزولي بود، اما با شروع سال جديد اين روند خصوصا طي روزهاي گذشته سير صعودي گرفت و رشد چشمگيري داشت.
وي در خصوص واگذاري هاي صورت گرفته طي سال گذشته اظهار داشت:  سهام حدود ۶۶ شركت از ۱۵۳ شركت دولتي عرضه شده در بورس طي سال گذشته به فروش نرسيد كه امسال به محض استقبال مشتريان عرضه خواهد شد.

بازگشت ۶ شركت به تالار معاملات سهام
گروه بورس: ديروز سهامداران تهران دارو و كابل هاي مخابراتي شهيد قندي دادوستد سهام اين دو شركت را از سر گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما همزمان با ارائه اطلاعات در خصوص پيش بيني سود نماد اين دو شركت ديروز باز شد.
بنابه اين گزارش در اين روز چيني ايران و بسته بندي ايران با ارائه اطلاعات جديد به تالار معاملات سهام بازگشتند.
روز گذشته معامله سهام كالسمين و غدير پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه از سرگرفته شد.

ايرانا به سهامدارانش ۶۰ تومان سود مي دهد
گروه بورس: شركت كارخانه چيني ايران (ايرانا) اعلام كرد: امسال به سهامداران خود به ازاي هر سهم ۳۴۶ ريال سود خالص مي پردازد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۶۰۱ ريال پيش بيني كرد.
براين اساس امسال درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته شركت به ترتيب ۳۲۴ ميليارد ريال و ۲۲۳ ميليارد ريال خواهد بود.
همچنين امسال ميزان سود عملياتي و سود خالص ايرانا به ترتيب به رقم ۴/۷۴ ميليارد ريال و ۵۱ ميليارد ريال مي رسد.

«سرمايه گذاري توسعه ملي» امروز كليد مي خورد
گروه بورس: تعداد ۳۰ ميليون سهم از سهام سرمايه گذاري توسعه ملي در معاملات امروز بورس اوراق بهادار عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما عرضه سهام سرمايه گذاري توسعه ملي در پي پذيرش و درج نام اين شركت صورت مي گيرد.
سرمايه گذاري توسعه ملي با سرمايه اي بالغ بر ۳ ميليارد سهم يكي از بزرگترين شركت هاي بورسي به شمار مي رود.
بنا بر اين گزارش شركت سرمايه گذاري توسعه ملي در آستانه ورود به بورس اوراق بهادار اطلاعات مربوط به پيش بيني سود هر سهم خود را شفاف كرد. اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان آذرماه ،۸۴ ۱۷۵ ريال پيش بيني كرده كه طي زمستان گذشته ۲۰ ريال سود كنار گذاشت و ۱۱ درصد بودجه محقق ساخت.
بنابر اين گزارش توسعه ملي طي مدت ياد شده ۴۹ ميليارد ريال از محل سود حاصل از سرمايه گذاري ها و ۱۵ ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها سود كسب كرد.
در اين مدت ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت به ترتيب به رقم ۲/۵۳۶ ميليارد ريال و ۵۲۶ ميليارد ريال رسيد.

كارشناسان نظر مي دهند
لايحه بازار اوراق بهادار در مسير تصويب نهايي
ايسنا: مركز پژوهش هاي مجلس پس از انجام بررسي هاي لازم، آخرين پيش نويس پيشنهادي لايحه بازار اوراق بهادار را براي تصميم گيري در اختيار مجلس قرار داد. با ارائه پيشنهاد كميته كاري مركز پژوهش هاي مجلس، روند بررسي و تصويب نهايي لايحه بازار اوراق بهادار وارد مرحله اي تازه شد.
پيش از اين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در زمستان سال گذشته در شور اول، كليات اين لايحه را به تصويب رسانده بودند.
براساس آخرين پيش نويس ارائه شده، اين لايحه شامل ۶۰ ماده و ۷ فصل است. در صورت تصويب اين لايحه مقررات ناظر بر فعاليت بورس اوراق بهادار تغيير خواهد كرد.
حال پرسش اساسي اين است كه آيا اين لايحه تا پايان دولت خاتمي اجرايي خواهد شد؟
دكتر غلامرضا اسلامي بيدگلي در اين باره گفت: «طبيعتاً در طول اين سال ها تغييرات زيادي در بازارهاي پول و سرمايه جهاني اتفاق افتاده است كه ما بايد خود را با آنها تطبيق بدهيم؛ بنابراين در طول ۱۵ سال كه بورس راه اندازي شده عملاً ناكارآمدي قانون قبلي و ضرورت تنظيم در آن مشخص بود و سه چهار سال طول كشيد تا بالاخره اين لايحه به مجلس ارائه شده كه اميدواريم اين لايحه بتواند دگرگوني هاي لازم را به وجود آورد.»
عسگري ماراني يكي ديگر از كارشناسان بازار سرمايه نيز در همين زمينه لايحه بازار گفت: «قانون فعلي بورس در سال ۱۳۴۵ نوشته شده و ۴۰ سال از زمان آن مي گذرد؛ بنابراين با توجه به پيدايش بازارهاي جديد در بازار سرمايه و نظارت هاي بيشتر كه با توجه به گسترش بازار بايد حاكم باشد انجام اين كار ۱۰۰ درصد مورد نياز است.»
وي پايداري اين لايحه را مستلزم انجام كار بيشتر بر روي آن دانست و گفت: «اگر اين قانون بخواهد به صورت كامل بيرون بيايد و بتواند به حد قانون بورس، ۴۰ سال پايه هاي آن پايدار بماند بايد يك مقداري پخته تر باشد.»
دكتر حسين كدخدايي استاد دانشگاه و كارشناس بازار سرمايه نيز تصويب لايحه بازار اوراق بهادار را چندان دور از انتظار ندانست و گفت: «به نظر مي رسد اقتصاد ايران در جهت تحول اين بازار به طور مثبت حركت كرده و رونق بيشتري خواهد يافت.»
وي تاكيد كرد: «در مجموع مي توان گفت كه اگر اين لايحه به قانون تبديل شود نه تنها مشكلات كنوني بازار را تا حدودي مرتفع مي كند، بلكه امكان توسعه بازار را نيز فراهم خواهد كرد.»

معاون وزير اقتصاد:
اگر سياست هاي كلي ابلاغ شود
سهام بانك ها را خصوصي مي كنيم
فارس: معاون وزير اقتصاد گفت: براي واگذاري سهام بانكهاي دولتي منتظر ابلاغ سياستهاي كلي نظام هستيم.
سعيد شيركوند اظهار داشت: پيش بيني مي كرديم تا پايان سال گذشته سياستهاي كلي نظام كه از سوي مجمع تشخيص مصحلت خدمت مقام معظم رهبري ارايه شده ابلاغ شود كه اين گونه نشد؛ لذا هنوز هيچ تصميم يا اقدامي نمي توان در خصوص واگذاري سهام بانكهاي دولتي اتخاذ كرد.
وي افزود: با ابلاغ اين سياستها فرآيند قانونگذاري براي واگذاري سهام آغاز خواهد شد كه به احتمال زياد تا پايان امسال اين مهم محقق خواهد شد.
معاون وزير اقتصاد با بيان اين كه دولت با طرح ارايه شده توسط مجمع تشخيص مصحلت نظام موافق است، گفت:  در تمام مراحل بررسي اين طرح نمايندگان دولت در كميسيونهاي اقتصادي مجمع تشخيص حضور داشتند و از نزديك در جريان روند تصميم گيريها بودند.

نبض بازار
صف بانك پارسيان جمع شد
گروه بورس: روز گذشته در جريان معاملات بورس تهران حجم تقاضا براي خريد سهام پتروشيمي خارك به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شركت هاي كارگزاري براي يك ميليون و ۶۷۶ هزار و ۵۶۷ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۲۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
درخواست هاي صادر شده متعلق به ۲۰۰ فعال بازار بود. بنابر اين گزارش ديروز يك هزار و ۴۰ نفر براي خريد يك ميليون و ۱۰۷ هزار و ۶۵۱ سهم ليزينگ صنعت و معدن به ارزش ۵/۳۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
طي اين روز مقام سوم جدول تقاضا به سرمايه گذاري ساختمان ايران اختصاص يافت به طوري كه ۳۹۴ نفر، تقاضاي خريد ۳ ميليون و ۲۶۹ هزار و ۵۶۵ سهم اين شركت را داشتند. ارزش تقاضاي موجود بر روي سهام ساختمان ايران ديروز به رقم ۳/۱۳ ميليارد ريال رسيد.
اين گزارش حاكي است: ديروز حجم تقاضا براي سهام پتروشيمي آبادان، سرمايه گذاري بانك ملي، سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي و سرمايه گذاري دنا بيشتر از روزهاي گذشته بود و نام اين شركت ها را در فهرست جدول تقاضا قرار داد.
اين گزارش نشان مي دهد: ديروز بازارگردانان براي يك ميليون و ۹۶۲ هزار و ۷۰۶ سهم سرمايه گذاري بانك ملي به ارزش ۳/۱۱ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند تا به سيال شدن بازار كمك كنند.
در اين روز حجم عرضه سهام سيمان هرمزگان، سرمايه گذاري پتروشيمي، لاستيكي سهند، پارس خودرو، خدمات انفورماتيك، كشت و صنعت پياذر و مهركام پارس بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۹
۷۱
۱,۴۹۳
آبسال
۳.۱۱
۹۰
۲,۹۸۰
آبگينه
۱.۹۸-
۲۸-
۱,۳۸۷
آزمايش
۲.۵۱
۲۱۹
۸,۹۵۷
آلومتك
۰.۲۴-
۱۰-
۴,۱۷۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۰۶
۱۲
۱۹,۸۷۷
افست
۰.۰۱-
۱-
۷,۶۹۶
البرز دارو
۰.۸۳-
۴۸-
۵,۷۳۳
الكتريك خودرو شرق
۲.۲۱-
۱۷۲-
۷,۶۰۱
ايران ترانسفو
۲.۸۵-
۱۳۲-
۴,۵۰۰
ايران خودرو
۲.۸۷-
۱۲۹-
۴,۳۶۵
ايران خودروديزل
۲.۶۵
۱۳۳
۵,۱۴۹
ايران دارو
۱.۰۴-
۱۰۴-
۹,۸۸۰
ايران گچ
۴.۹۹-
۲۶۷-
۵,۰۸۲
ايران ياساتايرورابر
۵-
۷۰۹-
۱۳,۴۷۶
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۰۴
۳
۸,۴۵۱
باما
۰.۴۵
۳۹
۸,۶۲۴
بانك اقتصادنوين
۴.۹۹
۲۷۰
۵,۶۸۲
بانك پارسيان
۳.۷۲-
۲۱۵-
۵,۵۶۱
بانك كارآفرين
۴.۹۸-
۱۰۵-
۲,۰۰۲
بهپاك
۰
۰
۲,۲۸۸
بيسكويت گرجي
۰.۳۲-
۲۳-
۷,۱۳۰
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۳-
۳۵-
۶۷۵
پارس الكتريك
۴.۹۸
۴۱۳
۸,۷۰۱
پارس دارو
۴.۹۸
۲۲۵
۴,۷۴۴
پارس سرام
۱.۰۶-
۷-
۶۵۶
پارسيلون
۱.۶۹
۷۵
۴,۵۰۰
پاكسان
۰
۰
۱۱,۶۰۰
پايساز
۵
۷۰۵
۱۴,۸۰۸
پتروشيمي آبادان
۰.۴۷-
۶۴-
۱۳,۵۹۹
پتروشيمي اراك
۱.۰۵-
۱۴۷-
۱۳,۷۹۸
پتروشيمي اصفهان
۵
۶۸۱
۱۴,۳۱۱
پتروشيمي خارك
۴.۹۹
۸۰۹
۱۷,۰۰۷
پتروشيمي فارابي
۰.۴۴-
۵-
۱,۱۳۹
پلاستيك شاهين
۱.۶۴-
۲۹-
۱,۷۳۷
پمپ پارس
۱.۶۶
۴۸
۲,۹۳۹
پمپ سازي ايران
۴.۹۹
۵۳۰
۱۱,۱۴۷
تامين ماسه ريخته گري
۰.۸۵-
۲۶-
۳,۰۵۰
تجهيزنيروي زنگان
۳.۶-
۱۶۹-
۴,۵۳۱
تراكتورسازي ايران
۴.۴۴-
۱۴۴-
۳,۰۹۸
تكنوتار
۱.۳۸-
۶۵-
۴,۶۴۵
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۱۸
۹۳
۷,۹۵۰
توليد سموم علف كش
۴.۹۸-
۱۹۸-
۳,۷۷۶
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۴.۹۶
۱۸۷
۳,۹۵۷
توليدالياف پلي پروپيلن
۳.۰۲-
۹۲-
۲,۹۵۷
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۳۵-
۸۱-
۱,۷۸۳
توليدي كاشي تكسرام
۱.۲۵-
۵۰-
۳,۹۵۱
جام دارو
۱.۹-
۵۲-
۲,۶۸۸
چيني ايران
۲.۹۱-
۲۷۰-
۹,۰۰۰
حمل ونقل پتروشيمي
۰.۲۹-
۵۴-
۱۸,۷۵۵
خدمات دريايي تايدواتر
۴.۴۹
۲۴۷
۵,۷۵۰
خوراك دام پارس
۱.۲-
۸۶-
۷,۰۵۱
داروسازي اسوه
۰.۲۴-
۳۶-
۱۵,۰۰۰
داروسازي اكسير
۳.۱۸-
۳۱۹-
۹,۷۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۸۱.۵۹-
۱۷۷۳۰-
۴,۰۰۰
داروسازي سبحان
۴.۶۹-
۴۸۳-
۹,۸۱۰
داروسازي فارابي
۴.۱۲-
۲۰۹-
۴,۸۶۰
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۸۵۰
۱۷,۸۶۹
دارويي رازك
۴.۸۶
۲۰۸
۴,۴۸۷
دارويي لقمان
۴.۹۴-
۵۷-
۱,۰۹۸
درخشان تهران
۰
۰
۱۱,۲۵۸
ذغال سنگ نگين طبس
۳.۸۸-
۶۱-
۱,۵۱۱
رادياتور ايران
۴.۹۹-
۱۱۲-
۲,۱۳۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۴۴-
۳۴-
۲,۳۳۴
رينگ سازي مشهد
۱.۵۹-
۱۶۰-
۹,۹۳۰
زامياد
۱.۹۶
۲۲۶
۱۱,۷۵۰
سازه پويش
۴.۹۷
۸۴
۱,۷۷۳
ساسان
۲.۲۲
۷۶
۳,۵۰۵
سامان گستراصفهان
۱.۰۵-
۶۲-
۵,۸۳۶
سايپا
۰.۳-
۲۸-
۹,۴۱۰
سايپاديزل
۲.۴۵-
۷۸-
۳,۱۱۰
سپنتا
۰.۳۱
۱۷
۵,۴۶۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۱۵
۲۳
۲,۰۳۰
سرما آفرين
۳.۴۲
۵۹
۱,۷۸۳
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۸۸
۵۰
۵,۷۴۹
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۲.۵۴-
۳۸-
۱,۴۶۱
سرمايه گذاري بهمن
۰.۷۴-
۱۷-
۲,۲۸۹
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۳۶
۴۱
۳,۰۵۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۹۹-
۲۵۵-
۴,۸۵۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۵
۳۰۰
۶,۳۰۶
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۲.۱۲-
۴۱-
۱,۸۸۹
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۹۹
۱۸۴
۳,۸۶۹
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۴.۹۹
۱۹۸
۴,۱۶۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۵
۱۹۴
۴,۰۷۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۹۱-
۱۹-
۲,۰۷۳
سرمايه گذاري سپه
۴.۹۷
۱۵۲
۳,۲۰۸
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱.۶۶-
۳۷-
۲,۱۸۸
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵
۲۲۹
۴,۸۰۹
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۳.۴۱
۱۰۸
۳,۲۷۶
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۴.۹۸
۱۹۳
۴,۰۶۶
سرمايه گذاري مسكن
۱.۸۲-
۳۳-
۱,۷۷۹
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۸-
۴-
۲,۲۳۷
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۷۴-
۵۳-
۲,۹۹۴
سرمايه گذاري نيرو
۵
۴۷۶
۱۰,۰۰۱
سنگ آهن گل گهر
۵-
۱۱۰۰-
۲۰,۹۰۵
سيمان اصفهان
۰
۰
۲۰,۲۷۲
سيمان بهبهان
۳.۶۳-
۶۰۳-
۱۶,۰۰۲
سيمان تهران
۰
۰
۱۸,۱۸۸
سيمان خاش
۴.۸۷
۱۳۳۳
۲۸,۷۱۹
سيمان خزر
۳.۰۲-
۹۲۱-
۲۹,۵۵۷
سيمان دورود
۲.۷۴
۴۸۰
۱۷,۹۸۸
سيمان سپاهان
۴.۸۲
۱۳۹۲
۳۰,۲۹۹
سيمان شاهرود
۴.۹۸
۸۳۳
۱۷,۵۴۷
سيمان شرق
۲.۶۲-
۶۷۸-
۲۵,۱۸۴
سيمان شمال
۱.۵۸-
۱۰۲۷-
۶۴,۰۰۰
سيمان صوفيان
۴.۹۹
۹۵۵
۲۰,۰۹۵
سيمان فارس
۰.۰۵
۴
۷,۷۷۵
سيمان كارون
۳.۸۲
۸۰۹
۲۱,۹۸۰
سيمان كرمان
۵
۳۷۲
۷,۸۱۴
سيمان هگمتان
۰.۰۴
۳
۷,۳۸۰
سينا دارو
۴.۹۷-
۱۵۴-
۲,۹۴۴
شهد ايران
۰.۰۳
۲
۷,۱۴۸
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۵
۸۱۸
۱۷,۱۸۸
شيرين دارو
۴.۹۸
۱۹۱
۴,۰۲۶
شيشه قزوين
۴.۹۹-
۲۵۴-
۴,۸۳۸
شيشه همدان
۱.۳۱-
۲۶-
۱,۹۶۳
شيشه و گاز
۱.۷۹
۸۳
۴,۷۱۹
شيمي داروئي داروپخش
۰
۰
۳,۷۷۶
شيميايي سينا
۴.۷۶-
۸۳-
۱,۶۶۲
صنايع آذرآب
۲.۵۶
۲۲۵
۹,۰۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۵
۱۵۰
۳,۱۵۱
صنايع فلزي ايران
۵-
۲۸۰-
۵,۳۲۳
صنايع كاغذسازي كاوه
۴.۳۷
۷۲
۱,۷۲۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹-
۵۴۱-
۱۰,۲۹۸
صنايع لاستيكي سهند
۳.۹۴-
۷۱-
۱,۷۳۳
صنايع مخابراتي راه دورايران
۵
۱۸۱
۳,۸۰۳
صنايع مس شهيد باهنر
۳.۹۲-
۱۰۶-
۲,۶۰۰
صنعتي آما
۴.۴۹-
۲۴۶-
۵,۲۳۷
صنعتي بهشهر
۳.۰۲
۲۳۸
۸,۱۳۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۷۲
۵۰
۷,۰۰۰
عمران وتوسعه فارس
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۸۵
فارسيت اهواز
۰.۷
۵۰
۷,۲۰۱
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۴.۹۷-
۱۲۹-
۲,۴۶۷
فرآورده هاي نسوزآذر
۰
۰
۷,۷۴۴
فروسيليس ايران
۴.۹۵-
۸۳-
۱,۵۹۴
فنرسازي خاور
۱.۵۶-
۹۸-
۶,۱۸۰
فولادكاويان
۴.۹۶
۷۲
۱,۵۲۳
قند پارس
۵-
۸۳-
۱,۵۷۷
قند مرودشت
۰
۰
۵,۵۰۱
قندنقش جهان
۴.۹۹-
۲۱۰-
۴,۰۰۲
كابل البرز
۰.۳۵-
۱۷-
۴,۸۰۰
كابلسازي تك
۰
۰
۶,۹۰۰
كارتن ايران
۰.۵۹-
۱۵-
۲,۵۱۷
كارخانجات صنعتي پيام
۴.۹۶-
۱۰۸-
۲,۰۶۸
كارخانجات قند قزوين
۰.۰۲
۲
۹,۲۸۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۲.۴۸-
۶۳-
۲,۴۸۱
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۸-
۱۳۰-
۲,۴۸۲
كاشي پارس
۳.۸-
۲۳۵-
۵,۹۴۹
كربن ايران
۴.۹۸-
۲۰۲-
۳,۸۵۵
كشت وصنعت پياذر
۴.۲-
۱۲۷-
۲,۹۰۰
كف
۵-
۲۳۸-
۴,۵۲۵
كمباين سازي ايران
۴.۹۷
۱۶۶
۳,۵۰۴
كنتورسازي ايران
۲.۹-
۵۷۷-
۱۹,۳۲۵
گازلوله
۰.۹۹
۵۴
۵,۵۲۱
گروه بهمن
۴.۹۹
۴۳۶
۹,۱۷۴
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۱-
۳۱-
۶۰۰
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۴.۹۹-
۲۸۱-
۵,۳۴۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۴.۹۹-
۴۶۵-
۸,۸۵۴
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۸-
۹۲-
۱,۷۵۶
لاستيك البرز
۰
۰
۲,۲۹۴
لامپ پارس شهاب
۱.۰۵-
۵۷-
۵,۳۵۰
لبنيات پاك
۴.۹۹
۲۷۱
۵,۷۰۱
لبنيات كالبر
۴.۹۹
۸۸۲
۱۸,۵۴۰
لوله وتجهيزات سديد
۱.۲۶-
۳۹-
۳,۰۶۳
لوله وماشين سازي ايران

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |