دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۶ - Apr 18, 2005
وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد:
پرداخت وام مسكن ۸ ميليون توماني
بدون سپرده به زودي آغاز مي شود
004281.jpg
گروه شهري - اسدالله افلاكي: وام ۸ ميليون توماني بدون سپرده مسكن از طريق كليه بانك ها پرداخت مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي، ضمن بيان اين مطلب افزود: دستور پرداخت اين وام بزودي از سوي بانك مركزي به كليه بانك ها ابلاغ مي شود و از آن پس، همه بانك ها مكلف به پرداخت اين وام هستند.
وي در جمع خبرنگاران از تصويب دو طرح مهم در ارتباط با ايمني سازي ساختمان هاي كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد و گفت: براساس اين دو مصوبه، ساخت مسكن بدون پروانه ممنوع است و با افرادي كه بدون پروانه اقدام به ساخت و ساز كنند با قاطعيت برخورد خواهد شد، افزون بر اين خانه هايي كه در ساخت و ساز آن ها، اصول ايمني و ضوابط معماري و شهرسازي رعايت نشود تخريب مي شوند. همچنين تمام افراد، نهادها و مراجع دست اندركار صدور پروانه، در صورت رعايت نكردن معيارهاي فني مجرم شناخته خواهند شد و با آن ها برخورد قانوني مي شود.
به گفته عبدالعلي زاده اين دو مصوبه در آينده نزديك به صورت قانون درمي آيد و به منظور بالا بردن ضريب ايمني ساخت و ساز در كشور لازم اجرا خواهد شد.
وي درخصوص انبوه سازان مسكن نيز تأكيد كرد: تنها تعاوني هايي مجاز به ساخت و ساز هستند كه صلاحيت آن ها محرز شده و با انجمن صنفي انبوه سازان منطبق باشد. و بر اين اساس، براي هيچ تعاوني مسكن يا انبوه سازي كه مهندسان واجد شرايط را دراختيار نداشته باشند، پروانه صادر نخواهد شد.
وزير مسكن و شهرسازي در اين نشست مطبوعاتي از افتتاح بزرگترين مجتمع گلخانه اي آب كشت (هيدروپونيك) كشور در شهر جديد هشتگرد خبر داد و گفت: اين شهرك گلخانه اي كه فردا (سه شنبه) با حضور رئيس جمهور به بهره برداري مي رسد در فضايي به مساحت ۱۷۰ هكتار و در ۲۲۵ قطعه زمين مجزا هر يك به مساحت ۵۲۲۵ متر و با اعتباري بالغ بر ۲۰۰ ميليارد ريال در دست احداث است كه بيش از ۸۰ درصد عمليات اجرايي آن به اتمام رسيده است.
به گفته عبدالعلي زاده، سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار تن انواع محصولات از جمله كدو، گوجه، توت فرنگي، خيار، طالبي، انواع گل و گياهان دارويي در اين شهرك توليد و به بازار عرضه خواهد شد و در حال حاضر نيز ۶۲ واحد اين مجموعه آماده بهره برداري شده كه برخي محصولات آن به صورت آزمايشي به بازار عرضه شده است.
خبرنگار ما به نقل از وزير مسكن و شهرسازي مي نويسد: قريب به ۱۰۰ هزار هكتار از زمين هاي پيرامون شهرها كه كاربري آنها غيرمسكوني شناخته شده در مالكيت اين وزارتخانه است كه چنانچه ۲۰ هزار هكتار از اين اراضي به فعاليت هاي كشاورزي اختصاص  يابد از يك سو، بخش قابل توجهي از محصولات كشاورزي در اين زمين ها توليد و از سوي ديگر، براي همه فارغ التحصيلان رشته مهندسي كشاورزي فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.
عبدالعلي زاده خاطرنشان ساخت: در اين شهرك هاي گلخانه اي در تمام طول سال مي توان انواع محصولات كشاورزي را توليد و در صورت مهيا بودن زمينه، آن را به خارج صادر كرد.
به گفته وزير مسكن در حال حاضر ۱۰ نوع محصول در سالن هاي گلخانه اي توليد مي شود اما وزارت مسكن پژوهش هايي در دست دارد تا اين ميزان را به ۶۲ نوع كه مطابق با استانداردهاي جهاني است افزايش دهد.
وي افزود: در حال حاضر تلاش مي كنيم تا بخش خصوصي را به فعاليت در اين زمينه ترغيب كنيم تا با توسعه اين كار بويژه در زمينه بسته بندي و صادرات اين محصولات مشغول فعاليت شوند.
وي با موفقيت  آميزدانستن طرح احداث شهرك گلخانه اي در هشتگرد به طرح هاي جديد وزارت مسكن و شهرسازي در اين خصوص اشاره كرد و گفت: ۱۰۰۰ هكتار زمين در شهر جديد رامين اهواز، ۲۰۰ هكتار در شهر جديد صدراي شيراز، ۱۰۰۰ هكتار زمين در مهاجران اراك، ۱۲۰ هكتار در شهر جديد سهند تبريز، ۱۰۰ هكتار در شهر جديد گلمان اروميه و ۵۰ هكتار در شهر جديد مجلسي اصفهان براي اين منظور در نظر گرفته شده است.عبدالعلي زاده هزينه اوليه احداث يك سالن گلخانه اي با كليه تجهيزات موردنياز را ۷۰۰ ميليون ريال ذكر كرد و گفت: ۸۰ درصد اين مبلغ از طريق منابع بانكي دراختيار متقاضيان قرار مي گيرد و ۲۰ درصد باقيمانده كه بهاي زمين است به صورت اقساط اجاره به شرط تمليك از متقاضيان دريافت مي شود.

ديگر هيچ زباله خانگي تهران در كهريزك دفع نخواهد شد
پروژه ۳۰۰۰ تني تبديل زباله به
كمپوست آماده بهره برداري شد
004260.jpg
004275.jpg
يك مقام مسئول در سازمان بازيافت و تبديل مواد با بيان اينكه از يكسال قبل، طرح ساماندهي دفع زباله در كهريزك آغاز شده ابراز اميدواري كرد، با برنامه ريزي هاي صورت گرفته مشكلات زيست محيطي اين منطقه كاهش يابد.حسين گل بخش به همايش «روز زمين پاك و مديريت پسماندها» كه هفته آينده در دانشگاه تهران برگزار مي شود اشاره كرد و گفت: در اين روز با افتتاح چندين پروژه بازيافتي، انقلابي در صنعت بازيافت كشور رخ مي دهد و با بهره برداري از پروژه ۳۰۰۰ تني تبديل زباله به كمپوست ديگر هيچ زباله خانگي تهران در كهريزك دفع نخواهد شد.وي اصلاح الگوي مصرف را يكي ديگر از گام هاي اصولي براي رفع معضل زباله دانست.وي با بيان اينكه هم اكنون ۵/۵ تا ۶ درصد از زباله هاي تهران در مبداء از هم تفكيك مي شوند، گفت: در نيمه نخست سال جاري اين رقم از مرز ۱۰ درصد افزايش مي يابد.وي پروژه استحصال گاز متان در منطقه آرادكوه كهريزك و نيز تبديل روزانه ۱۰۰ تن كمپوست به گرانول را از ديگر پروژه هاي قابل افتتاح در روز زمين پاك ذكر كرد.

برگزاري آزمون تعيين سطح مديران و كاركنان مالي شهرداري تهران
مدير كل حسابرسي شهرداري تهران گفت: ۸۰۰ نفر از مديران و كاركنان اين سازمان به منظور تعيين سطح اطلاعات و معلومات شان در زمينه امور مالي، پنجشنبه آينده در آزموني كه به اين منظور برگزار مي شود شركت خواهند كرد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مجيد اسعدي با بيان اين مطلب افزود:  در روز پنجشنبه هفته جاري دو آزمون جداگانه براي رؤسا، معاونين، مديران مالي و حسابداري و كاركنان اين بخش برگزار مي شود و دروس آزمون نيز شامل اصول حسابرسي، آئين نامه مالي و مالياتي شهرداري، دستورالعمل ها و بخش نامه هاي مورد عمل است.وي هدف از برگزاري اين آزمون را تعيين سطح معلومات و اطلاعات اين افراد در زمينه امور مالي و حسابداري عنوان كرد و افزود: در سال جاري با پياده سازي سيستم حسابداري متناسب با نوع فعاليت هاي شهرداري، آموزش كاركنان ضرورت خواهد يافت لذا با تعيين سطح معلومات پرسنل، دوره هاي آموزشي لازم نيز برگزار مي شود.

در سال جاري
مراكز دايمي عرضه دام زنده بهداشتي راه اندازي مي شود
مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران از راه اندازي تعدادي از مراكز دايمي عرضه دام زنده در سال جاري خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۲ كشتارگاه در سطح شهر تهران وجود دارد كه متاسفانه فقط ۴ عدد آنها صنعتي و بقيه نيمه صنعتي است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران حسن طاهري با بيان اينكه براساس آمار رسمي سالانه ۵۵۰ هزار راس دام به صورت غيرقانوني در شهر تهران ذبح مي شود، درحالي كه اين تعداد براساس نظر سازمان سردخانه و كشتارگاه ها به بيش از يك ميليون راس در سال نيز مي رسد، اظهار داشت: در فاصله بين سالهاي ۷۶ تا ۷۸ بيش از ۱ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر مصرف گوشت دام آلوده، دچار بيماري شده اند كه براساس آمار وزارت بهداشت حدود ۷۰ ميليارد تومان براي درمان آنها هزينه شده است.
وي با تاكيد بر اينكه متاسفانه در عرضه دام زنده به صورت غيرقانوني بسياري از بيماري هاي دام مخفي مي ماند، اظهار داشت: اكثر فروشندگان غيرقانوني دام زنده، بدون هيچگونه نظارت شهرداري و معاينه دامپزشكي، پس از بردن خريداران به بيغوله ها، دام زنده را به آنها مي فروشند و اين درحالي است كه درصورت ابتلاي دام به بيماري هاي مختلف حيواني، به دليل عدم معاينه دامپزشك، بيماري آشكار نمي شود.
كمبود پزشك
طاهري با بيان اينكه روزانه ۱ هزار تن گوشت و مواد پروتئني شامل ۶۰۰ تن مرغ و ۴۰۰ تن گوشت قرمز و ماهي در تهران مصرف مي شود، به ضرورت كنترل و نظارت بر كشتار بهداشتي دام زنده اشاره و تاكيد كرد: در حال حاضر بيش از ۴ هزار فروشگاه و ۱۳۰ ناحيه عرضه گوشت در تهران وجود دارد كه به دليل كمبود پزشك بحث نظارت و كنترل بر كيفيت عرضه مواد پروتئيني سالم با مشكل مواجه مي شود.
مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران با بيان اينكه بايد همزمان با تلاش براي به روزكردن ساير كشتارگاه هاي شهر تهران، اقدامات اساسي در زمينه نظارت و كنترل بيشتر بر فعاليت اين مراكز صورت داد، تاكيد كرد: معاينه دام توسط دامپزشك و اطمينان از صحت و سلامت آن به منظور پيشگيري از ابتلاء به بيماري ها كمترين حسن راه اندازي اين مراكز است.

هواي تهران در سال ۸۳ سالم تر بود
004263.jpg
گروه شهري: بنابر اعلام شركت كنترل كيفيت هوا در سال گذشته به دليل افزايش ناپايداري هاي جوي، هواي ۷۷ در صد از روز هاي سال ۸۳ پاك و سالم بوده است، در حالي كه سال ۸۲ فقط ۵۶ درصد روزها اين وضعيت را داشتند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، به لحاظ شاخص آلاينده منواكسيد كربن( C O) در سال ۸۲ حدود ۴ درصد روزها در وضعيت پاك بوده كه در مدت مشابه سال ۸۳ اين روزها به ۸ درصد افزايش يافته است و همچنين ۵۲ درصد روزهاي سال ۸۲ و ۶۹ درصد از روزهاي سال ۸۳ در وضعيت سالم قرار داشته اند.بنابر اين گزارش ۴۳ درصد روزهاي سال ۸۲ نيز از نظر وجود منوكسيد كربن در هواي شهر تهران در وضعيت ناسالم قرار داشته است كه اين وضعيت در سال گذشته به ۲۳ درصد كاهش يافته است .

۱۷۰ طرح عمراني در شمال تهران
004269.jpg
براي استانداردسازي  معابر و نيز افزايش  سرانه هاي  خدماتي  بيش  از ۱۷۰ طرح  ترافيكي ، عمراني ، فضاي  سبز و فرهنگي  در شمال  شهر تهران  به  بهره برداري  مي رسد. محمدرضا بمانيان  افزود: اين  طرح ها باتوجه  به  نيازهاي  منطقه  و پس  از انجام  مطالعات  دقيق  كارشناسي  و اولويت  گذاري  با صرف  هزينه اي  بيش  از ۱۲۰ ميليارد ريال  طراحي  و اجرا شده  است. وي  افزود: احداث  و تكميل  بزرگراه  ۷۶ متري  ارتش  لشگرك ، احداث  ميدان  اراج ، احداث  دور برگردان  در بزرگراههاي  چمران ، ارتش ، بلوار اوشان  و خيابان  شهيد بديعي   از جمله  مهم ترين طرح هاي  ترافيكي  اجرا شده  است .

شناسايي ۲ هزار واحد آلاينده
004278.jpg
گروه شهري: شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: رأي تعطيل و انتقال براي ۲۰۰۰ واحد آلاينده و مزاحم اخذ شده است و بيش از ۵۰۰۰ پرونده مشاغل مزاحم نيز در دست پيگيري مي باشد. مهندس سيد محمود نصري افزود: تاكنون طرح هايي نظير شناسايي و اخذ رأي تعطيل مشاغل اوراقچيان گود عبدي، ساماندهي كيوسك هاي مطبوعاتي و غيرمطبوعاتي و جمع آوري خودروهاي اسقاطي به اجرا درآمده است. شهردار منطقه با اشاره به اين مطلب كه طرح هاي مربوط به جمع آوري جعبه فروشان گردنه تنباكويي در دست اجرا ست گفت: ساماندهي مشاغل مزاحم ده مسگرآباد، ادامه روند انتقال مشاغل مزاحم به شهركها و تكميل شهرك و سايت مجموعه فن آوران خاوران از جمله طرح هاي در دست اجرا توسط شهرداري منطقه ۱۵ است.

مديركل مراكز فرهنگي و هنري شرق تهران :
كانون هاي جلب مشاركت مردمي در شرق تهران فعال شدند
004266.jpg
گروه شهري: كانون هاي جلب مشاركت مردمي در جهت تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب با همت سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در شرق تهران فعال شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس كاظم كمالي نسب مديركل مراكز فرهنگي و هنري شرق تهران در مراسم توديع مدير قبلي اين مراكز همچنين خاطرنشان كرد: كانون هاي جلب مشاركت مردمي براي تعامل و بهره مندي از خلاقيت ها،  استعدادها و توانمندي هاي شهروندان در شرق تهران آ غاز به كار كرده و با ارتباط با نخبگان ، فرهيختگان و اهالي ادب و هنر راه هاي جلب مشاركت را اجرايي و عملياتي خواهد كرد.
مديركل مراكز فرهنگي و هنري شرق تهران همچنين از تشكيل هسته   هاي مشاركت بانوان در حوزه هاي قرآ ني، معارف اسلامي و خدمات اجتماعي خبر داد.
وي در پايان از شهروندان به عنوان پايه گذاران ايجاد مراكز فرهنگي ياد كرد و گفت: آنچه مديريت شهري را به سوي ايجاد مراكز فرهنگي و هنري تشويق و ترغيب كرد همانا تقاضا و خواست عموم مردم بود و ما نيز در مراكز فرهنگي بر آن هستيم در همين مسير و با تكيه بر خواست ها و نيازهاي شهروندان اين گونه مراكز را توسعه بخشيم.

از ديروز آغاز شد:
واگذاري ۱۵۰۰ اتوبوس گازسوز جديد به ناوگان شركت واحد
004272.jpg
گروه شهري: واگذاري ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي شركت واحد از ديروز آغاز شد. بخشي از اين اتوبوس ها توليدات داخل و بخش ديگر با توافقات صورت گرفته با سازمان شهرداري هاي وزارت كشور و به دنبال انجام يكسري مناقصات بين المللي از ناحيه شركت هاي توليدكننده خارجي تامين خواهد شد.
خبرنگار ما به نقل از مهندس نوريان مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه دليل خريد اتوبوس هاي خارجي را پايين بودن كيفيت و نارسايي هاي موجود در توليدات داخلي چه در بخش ديزلي و چه گازسوز مي نويسد.
بنابراين گزارش درصورت ورود اين تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي ظرفيت جا به جايي مسافران از ۵/۳ ميليون نفر به ۴ ميليون نفر افزايش خواهد يافت.
به گفته نوريان امسال تعداد اتوبوس هاي مگاترانس مجهز به كولر از ۳۵ دستگاه فعلي به ۱۰۰ دستگاه افزايش خواهد يافت و در تمام خطوط شمال، جنوب و مركز شهر توزيع خواهد شد.
امسال همچنين علاوه بر اينكه قرار است طرح آزمايشي كارت بليت به جاي بليت هاي سنتي در برخي از خطوط به صورت موردي به اجرا گذاشته شود، ايستگاه هاي مسير بهارستان به جمهوري نيز به سيستم GPS مجهز خواهد شد كه بر مبناي آن زمان انتظار مسافران يا رسيدن اتوبوس به ايستگاه ها توسط يك تابلوي ديجيتالي به اطلاع شهروندان رسيده و از طريق سيستم كنترل مركزي و برقراري ارتباط با رانندگان اتوبوس امكان تعويض خطوط مسير، نقطه يابي اتوبوس در هر مسير و هدايت و اعزام آنها به خطوط موردنياز و اعلام چراغ خطرهاي بين مسير به رانندگان و تسهيل تردد و افزايش سرعت اتوبوس ها فراهم خواهد شد.
به اعتقاد نوريان، چنانچه ظرفيت خطوط ويژه اتوبوسراني از ۶۰ كيلومتر فعلي به ۲۶۰ كيلومتر افزايش يابد حتي بدون نياز به افزايش تعداد ناوگان موجود قادر به جابه جايي ۴ ميليون مسافر به جاي ۵/۳ ميليون نفر فعلي خواهيم بود و سرعت تردد اتوبوس ها نيز به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت.
وي سرعت اتوبوس ها در خطوط ويژه را ساعتي ۳۰ كيلومتر و در خطوط عادي شهري زير ۱۰ كيلومتر اعلام كرد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني همچنين ديگر برنامه هاي سال ۸۴ اين حوزه را تخليه كامل خيابان هاي هنگام و شير پاستوريزه از توقفگاه هاي اتوبوس و انتقال اين توقفگاه ها به سرخه حصار و شادآباد دانست و ادامه داد: امسال درنظر داريم با تهيه لباس هاي فرم ويژه بهار، زمستان، پاييز و تابستان رانندگان شركت واحد را ملزم به استفاده از اين لباس هاي فرم كنيم.
نوريان خاطرنشان كرد: در سال ۸۴ بنا به نياز شهروندان و درخواست آنها ۱۰ خط ديگر به غير از ۱۰ خط موجود كه ويژه تردد شبانه است تحت عنوان خطوط شبانه اضافه خواهد شد.

مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران تاكيد كرد:
زيباسازي و افزايش سرويس هاي بهداشتي در پايانه هاي تهران
گروه شهري:مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران از پيگيري جدي زيباسازي پايانه هاي برون شهري و احداث سرويس هاي بهداشتي جديد در آنها در سال جاري خبرداد.
مهندس مسعود رهنما با اشاره به ضرورت بهبود وضعيت سرويس هاي بهداشتي در پايانه ها و افزايش تعداد آنها با توجه به حجم تردد مسافران در پايانه ها تاكيد كرد: علاوه بر تعمير و بهسازي سرويس هاي بهداشتي موجود در پايانه ها قرار است به دليل تمركز جمعيت و افزايش ترددها، احداث تعداد بيشتري سرويس بهداشتي جديد در پايانه ها، طي سال جاري در دستور كار قرار گيرد.
وي به برنامه هاي اين سازمان براي زيباسازي محيط پايانه هاي برون شهري در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: در بحث زيباسازي و نماسازي، كف سازي محوطه خارجي پايانه ها، تعويض موزائيك ها با سنگ گرانيت و نصب تابلوهاي LCD و همچنين درخصوص تاسيسات و تجهيزات زير ساختي مانند تاسيسات مكانيكي و برقي و نيز بهبود وضعيت كانال هاي آب و فاضلاب و... اقداماتي صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
مهندس رهنما در ادامه گفت: عمر تعداد زيادي از اتوبوس هاي ناوگان اتوبوسراني برون شهري بالاي ۱۴ سال است كه اين رقم چندان نامطلوب نيست اما بخشي از اتوبوس ها با كاركرد بالاي ۱۹ سال نيز وجود دارند كه از نظر ايمني مسافران، آلودگي هوا، تجهيزات ايمني و بحث تصادفات ناشي از اين فرسودگي بايد از چرخه حمل و نقل بين شهري خارج شوند كه اين امر محقق نخواهد شد مگر در صورت ارائه تسهيلات ويژه به صاحبان اين اتوبوس ها و پيگيري جدي اين امر از سوي نهادهاي ذيربط.
مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران اجراي اين طرح را موجب بهبود كيفيت خدمات رساني و زيبايي بخشي به ناوگان برون شهري دانست و تصريح كرد: مسئوليت اصلي برنامه ريزي، سياست گذاري و نحوه ارائه تسهيلات لازم در زمينه نوسازي اتوبوس هاي برون شهري بر عهده وزارت راه است.

افزايش ۱۵ درصدي اسكان غيررسمي در تهران
ايسنا: پژوهشگر سياست اجتماعي مسكن اعلام كرد: براساس شاخص هاي فقر مسكن حدود ۳۰ درصد خانوارهاي شهري كشور، معادل ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار خانوار دچار بدمسكني و يا اسكان غيررسمي هستند.
كمال اطهاري افزود: برخي شاخص هاي فقر مسكن شامل نبود حداقل زير بنا (به طور متوسط ۴۵ متر مربع)، فقدان تسهيلات رفاهي و شهري اعم از لوله كشي آب، برق، گاز، تلفن، دسترسي به معابر نفوذپذير و غيره است.وي آسيب پذيري در مقابل زلزله را نيز نوعي فقر مسكن عنوان كرد و گفت: حدود ۷۰ درصد جامعه ساكن در مناطق زلزله خيز به دليل آسيب پذيري و سكونت در ساختمان هاي فاقد دوام دچار فقر مسكن هستند.
به گفته اين كارشناس مسكن ۱۰ درصد ساكنان شهري و ۵۰ تا ۴۰ درصد روستائيان به دليل بدمسكني دچار فقر مسكن هستند.

شهردار منطقه ۲۲ در نخستين نشست مشترك با دبيران شوراي مشورتي
شهرداري با كمك شهروندان به سمت توسعه پايدار حركت مي كند
گروه شهري:دكتر علي محمدشاعري شهردار منطقه ۲۲ در نخستين نشست مشترك با دبيران شوراهاي مشورتي توسعه محلات اين منطقه گفت: ما در شهرداري بناي كار را برمشاركت و همكاري مردم گذاشته و براي اعتماد سازي كه بناي آن است تلاش كرده ايم.
وي درادامه گفت: اين سند با رعايت شاخصه هاي طرح تفصيلي و با هدف جلب و جذب مشاركت شهروندان در تصميم گيريها و برنامه ريزي شهري تهيه، تدوين و در قالب طرحي پيشرفته به مورد اجرا در آمده است.
شاعري افزود: بر اساس اصول اوليه اين سند، هر يك از معاونت هاي شهرداري به عنوان مسئول تام الاختيار محلات منصوب شده و موظفند با تعامل با شهروندان علاقه مند به مشاركت، اعضاي شوراياري محلات و كارشناسان شهرداري به نياز شناسي، شناسايي كاستي ها و معضلات محلات و در عين حال توانمنديهاي محلات و اتخاذ راهكارهاي عملي مبادرت ورزند.
همچنين خود شهروندان ماموريت دارند برحسن اجراي طرحها و كيفي تر شدن آنها كه به ساماندهي محلات و محيط زيست منتج مي شود نظارت كنند.

جشنواره روز زمين پاك
ايلنا: جشنواره روز زمين پاك از بيست و نهم فروردين ماه ۸۴ تا چهارم ارديبهشت ماه ۱۳۸۴ در پارك پرديسان برگزار مي شود.مهندس ايرج حشمتي، مدير موزه تنوع زيستي پارك پرديسان گفت: اين جشنواره كه در اين روزها از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب در مجموعه موزه تنوع زيستي برگزار خواهد شد، شامل برنامه هاي شاد براي كودكان و دانش آموزان و جنگ هاي مختلف براي بزرگسالان است.

بهره برداري غيرمجاز از بستر رودخانه ها و درياها برخورد قانوني را در پي دارد
فارس: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين سازمان با بهره برداري هاي غير قانوني شن و ماسه از بستر رودخانه ها و درياها برخورد قانوني مي كند.
معصومه ابتكار در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: ساكنان استانهاي شمالي كشور به ويژه استانهاي گلستان و مازندران براي استفاده از شن و ماسه، بستر رودخانه ها را با آسيب روبرو كرده اند كه موجب افزايش فرسايش شده و با بارندگي هاي كوچك امكان سيلاب در مناطق را افزايش داده است.
وي گفت: افرادي كه بستر رودخانه ها را براي بهره برداري از شن و ماسه آن مورد تهديد قرار مي دهند عملي خلاف قانون انجام مي دهند چون هرگونه برداشت از بستر رودخانه ها و دريا ها بايد زير نظر محيط زيست انجام گيرد.

معاون قضائي ديوان عدالت اداري:
ذخيره تمامي مرخصي استحقاقي براي سال آينده قانوني است
فارس: معاون قضايي ديوان عدالت اداري گفت: مطابق راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري افرادي كه از مرخصي استحقاقي سالانه خود استفاده نكرده اند مي توانند از تمامي يك ماه مرخصي خود در سال آينده استفاده نمايند.
الله وردي مقدسي فر افزود: مطابق راي ديوان و با عنايت به ماده ۴۷ قانون استخدام كشوري كه بيان مي كند هر مستخدم در طول سال حق استفاده از ۱ ماه مرخصي با حقوق و مزايا را داشته و استفاده آن را نيز در اختيار مستخدم قرار داده، هيات عمومي ديوان ذخيره تمامي يك ماه مرخصي از سوي مستخدم را جهت سال آينده قانوني دانست.
معاون قضايي ديوان عدالت اداري با اشاره به ابطال مصوبه هيات عالي نظارت در مورد تحت پوشش قرار گرفتن موسسات حمل و نقل عمومي در قانون نظام صنفي گفت: هيات عالي نظارت به استناد نظريه معاونت حقوقي رياست جمهوري كليه موسسات حمل و نقل جاده اي را مشمول نظام صنفي دانسته است كه از اين بخشنامه شكايتي به ديوان عدالت اداري واصل شد و ديوان بعد از بررسي موضوع اجراي اين كار را خارج از حدود اختيارات هيات عالي نظارت و خلاف قانون تشخيص داده و آن را ابطال نمود.
وي افزود: بند ۳ قانون اخذ بهاي خدمات انجام شده توسط وزارت راه و ترابري مصوب سال ۶۸ صدور و تمديد پروانه فعاليت شركت ها و موسسات حمل و نقل را به وزارت راه و ترابري محول كرده است كه هيات عمومي ديوان عدالت اداري با توجه به اين قانون و قوانين ديگر موسسات حمل و نقل جاده اي را داراي مقررات خاص دانسته و مطابق راي خود آن را از شمول قانون نظام صنفي خارج كرده است.
معاون قضايي ديوان عدالت اداري گفت: با توجه به اين كه موسسات حمل و نقل جاده اي داراي قوانين ومقررات خاص خود هستند از شمول قانون نظام صنفي خارج بوده و بايد در راستاي قوانين و مقررات خود فعاليت كنند.

متخلفان  ساخت  و ساز، مأموران  شهرداري  تهران  را مجروح  كردند
ايرنا: شش  مأمور شهرداري  منطقه يك تهران صبح  روز يكشنبه  در حالي  كه  قصد جلوگيري  از عمليات  ساختماني  غير مجاز شركت  آتي ساز را داشتند، توسط عوامل  اين  شركت  مصدوم  و مجروح  شدند.
به  گزارش  روابط عمومي شهرداري  منطقه  يك  تهران ، عوامل  اين شركت  ساختماني  با استفاده  از ميلگرد و پرتاب  سنگ  و آجر ماموران  شهرداري را مصدوم  كردند و دو تن  از آنان  كه  به  شدت  مجروح  شده  بودند به  بيمارستان  منتقل  گرديدند.
چهار تن  ديگر از ماموران  شهرداري  نيز در اين  حادثه  مصدوم  شدند كه  به دليل  جراحت هاي  سطحي  به  طور سرپايي  مداوا شدند.
بنا به همين گزارش  در تاريخ  ۲۲ فروردين  ماه  جاري  به  مسئولان  مجتمع  آتي ساز ابلاغ  شده  بود كه  بايد هر چه  زودتر عمليات  ساختماني  بدون  مجوز را متوقف كنند اما دست اندركاران  اين  مجتمع  آشكارا به  ابلاغيه  يادشده  بي توجهي  كردند. شهرداري  منطقه  يك  تهران  با تنظيم  شكايتي  مراتب  را به  دستگاه  قضايي منعكس  كرده  است .

ملاقات شهردار با ساكنان منطقه ۱۹ تهران
گروه شهري: شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنج شنبه ضمن حضور در منطقه نوزده از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه نوزده تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران روزهاي دوشنبه و سه شنبه به مركز ارتباطات مردمي شهرداري تهران واقع در ضلع جنوبي پارك شهر خيابان بهشت جنب درب ورودي دفتر مركز ارتباطات مردمي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۵۶۳۵۵۴۵ و ۵۶۳۸۸۴۲ تماس حاصل كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |