دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۶ - Apr 18, 2005
بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
عربستان امشب به ديدار سوريه مي رود
فوتبال ايران با مراكش در برخورد دو قاره
004245.jpg
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال ايران براي رسيدن به فينال اولين دوره مسابقات كشورهاي اسلامي به ديدار مراكش يكي از قدرتهاي فوتبال قاره آفريقا مي رود. تيم فوتبال ايران با شكست الجزاير كه اتفاقاً يكي از تيمهاي صاحب نام در اين مسابقات بود، توانست به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كند.
آنچه در تيم ب ايران كاملاً برجسته به نظر مي آيد، دوندگي، سرعت و آمادگي جسماني بازيكنان ماست. بيژن ذوالفقار نسب كه هرگز طي اين سالها نتوانسته اندوخته هاي علم فوتبال خود را به شكل عملي نشان دهد، در اين فرصت اندك از تيم ب پتانسيلي را ديده كه اميدوار شده بتواند آنرا به مقام قهرماني اين دوره از بازيهاي كشورهاي اسلامي برساند.
حريف امروز ايران تيم مراكش است كه ۴۵ سال پيش به عضويت فيفا درآمد و اكنون در رده سي وچهارم جهان قرار دارد، يعني بالاتر از نروژ و چسبيده به روسيه. مراكش در فوتبال زنان نيز داراي موقعيت خوبي است و در رده پنجاه و چهارم قرار دارد.
در مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ در گروه پنجم آفريقا با ۱۲ امتياز در صدر قرار دارد. مراكش در چهار دوره جام جهاني حضور داشته و در سال ۱۹۸۶ موفق شد با وجود هم گروهي با انگليس و پرتغال و لهستان به عنوان سر گروه به دور دوم صعود كند و در آنجا با شكست يك بر صفر از آلمان از دور مسابقات حذف شد. مراكش در جامهاي جهاني ۹۴ و ۹۸ نيز حضور داشت. اگر چه تيم فعلي از نفرات تيم المپيك مراكش تشكيل شده است اما يكي از بهترين  تيمهاي اين دوره به حساب مي آيد.
در بازي با الجزاير تيم ايران به تجربه خوبي دست پيدا كرد، اتفاقاً سيستم بازي الجزاير به مراكش نزديك است. تيم ما در هر سه خط بر حريف خشن خود برتري داشت، شايد بازي در مقابل مراكش از اين نظر كمي آسانتر باشد، آنها بهتر از الجزاير فوتبال بازي مي كنند و خشونت الجزاير را ندارند. تيم ما پس از چهار بازي و با پانزده گل زده و بدون گل خورده به هماهنگي بهتري رسيده است و بازيكنان حركت هاي يكديگر را شناخته اند. تيم ب ايران از نظر كارشناسان حاضر در عربستان داراي شعور همگاني فوتبال است و كلاس بازي بازيكنان ما را از نظر فردي و گروهي بي نظير خوانده اند.
آنها تنها عربستان را حريف جدي ايران براي كسب مقام قهرماني اين دوره مي دانند. تيم عمان كه در گروه ايران به مقام دوم رسيده بود و در يك بازي دشوار به تساوي بدون گل رسيده بود، در مقابل عربستان بازي زيبايي ارائه داد و در دقيقه ۱۲۰ مغلوب گل امين حيدر شد. اتفاقاً عمان گل اول را در دقيقه چهاردهم بازي زد و در دقيقه ۸۶ تميمي بازي را براي عربستان به تساوي كشاند و در نهايت در دقايق پاياني وقت اضافي دوم در حاليكه دو تيم خود را براي زدن ضربات پنالتي آماده مي كردند، عربستان گل پيروزي را زد.
امشب هم زمان با بازي ايران با مراكش، دو تيم عربستان و سوريه نيز ديگر بازي مرحله نيمه نهايي را انجام مي دهند.

عليرضا دبير: كشتي نياز به آرامش دارد
004242.jpg
گروه ورزشي: عليرضا دبير هنوز از مصدوميت كتف آسيب ديده اش رنج مي برد. او در گفت وگو با ايسنا گفت: اگر دستم جواب دهد از اردوي دوم در كنار ساير ملي پوشان خواهم بود.
وي در مورد اتفاقات اخير گفت: هرجا مي روم مردم از من در اين باره مي پرسند. آقاي صنعتكاران يك پيشكسوت بسيار بزرگ و آدم بسيار مهرباني است كه بارها افتخار شاگردي او را در اردوها داشته ام، اظهارنظر در اين زمينه در حوزه من نيست. دبير با تأكيد بر حمايت از فدراسيون كشتي در شرايط فعلي تصريح كرد: كشتي بيش از هر زمان ديگري نياز به آرامش دارد و از همه مي خواهم كه به طالقاني كمك كنند.
طالقاني عاشق كشتي است و كشتي را همانند بچه هايش دوست دارد. قهرماناني نظير من، حيدري، رضايي و درستكار از دست پرورده هاي طالقاني در دوران رئيس هيأتي او در كشتي تهران هستيم.

ليگ برتر ايتاليا
ميلان ايستاد تا يوونتوس به صدر برود
004248.jpg
تورين ـ ابراهيموويچ با سه گل راه پيروزي پر گل يوونتوس را هموار كرد
گروه ورزشي - حسن حيدري: پيروزي پرگل يوونتوس در يك روز آفتابي در دل آلپي باعث شد اين تيم بعد از ناكامي در ليگ قهرمانان به صدر جدول كالچو صعود كند. اين موفقيت يوونتوس در روزي رخ داد كه كه آث ميلان دو بر يك در زمين سي ينا شكست خورد تا زمينه صعود يووه فراهم شود.يوونتوس در اين ديدار توسط استفان آپيا (۱۶) زالاتان ابراهيموويچ (۳۴ ، ۴۳ و ۸۲) و پاول ندود (۵۶) پنج گل ميزبان را درون دروازه حريف جاي دادند. ووچيني (۷) و بونا (۸۹) پنالتي نيز براي لچه گلزني كردند.
تيم آث ميلان نيز كه به خانه سي ينا ته جدولي سفر كرده بود با تلخكامي اين شهر را ترك كرد.هرنان كرسپو در دقيقه ۶۳ گل اول بازي را به ثمر رساند اما در ادامه با تلاش بازيكنان ميزبان برتري از آن سي ينا شد.انريكو كيه زا در دقيقه (۷۱) و فرانسيسكو كوزا در دقيقه (۸۶) با گل هاي خود ۱۸ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه را به وجود آوردند.يوونتوس با اين پيروزي با ۷۰ امتياز از آث ميلان سبقت گرفت و در صدر جدول ايستاد. ميلان نيز با قبول چهارمين شكست در امتياز ۶۷ باقي ماند.در ساير بازي هاي اين هفته برشيا با يك گل آتالانتا را مغلوب كرد. اينتر با دو گل زماريا و مارتينز از سد كالياري گذشت.بولونا در زمين خود دو بر يك مقابل لاتزيو شكست خورد. كيه وو نيز در يك بازي جنجالي با دو گل بر پارما فائق آمد.ليورنو نيز با دو گل فيورنتينا را از پيش رو برداشت تا به دهمين پيروزي خود در اين فصل برسد.
منچستريونايتد حريف آرسنال در فينال شد
تيم فوتبال منچستريونايتد در مرحله نيمه نهايي جام حذفي انگليس با اقتدار از سد نيوكاسل گذشت تا به فينال برسد.
در اين ديدار ون  نيستلروي در دقايق (۵۸ و ۱۹) اسكولز (۴۵) و رونالدو (۷۶) براي منچستر گل زدند و تنها گل نيوكاسل توسط آميوبي (۵۹) به ثمر رسيد.
منچستر با اين پيروزي در فينال با آرسنال ديدار مي كند.

تكواندوي قهرماني جهان
با حذف غلامزاده ايران از رقابت با كره بازماند
گروه ورزشي: تيم ملي تكواندوي ايران ديروز در آخرين روز از هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در اسپانيا موفق به كسب مدال نشد و كره اي ها همانند دوره هاي قبل با اقتدار قهرماني هميشگي خود در ۱۶ دوره گذشته را در اين دوره نيز تداوم بخشيدند. اميد غلامزاده آخرين نماينده تكواندوي ايران بود كه سرنوشتي مشابه با رستمي قهرمان دوره قبل پيدا كرد. اين قهرمان نيز پس از غلبه بر نماينده روسيه و تساوي ۴ بر ۴ با قهرمان كشور ميزبان با امتياز طلايي از گردونه رقابت ها حذف شد. در شرايطي كه تمامي نمايندگان ايران در قسمت بانوان بدون كسب مدال ماندند، تيم ايران در نهايت به همان تك مدال طلاي ساعي در روز نخست و ۳ مدال نقره تاجيك، خداداد و نفجم، و تنها مدال برنز يوسف كرمي در روزهاي دوم و سوم بسنده كرد. در پايان اين مسابقات پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو در گفتگوي كوتاه اظهار داشت: تكواندوي ايران براي رسيدن به قهرماني نياز به سرمايه گذاري بيشتري دارد.

قهرمانان برتر اهداف پروازي روز ارتش
گروه ورزشي:نفرات  برتر مسابقات  تيراندازي  به  اهداف  پروازي  جام  ۲۹ فروردين ، روز ارتش  در رشته  تراپ  مردان  مشخص  شدند.به  گزارش  روابط عمومي  فدراسيون  تيراندازي ، در اين  رقابتها كه در محل  باشگاه  تيراندازي  ساصد تهران  برگزار شد، بابك  يگانه ، نريمان  نيك  جو و بهزاد ملكي  به ترتيب  با ۱۴۱ ، ۱۳۵ و ۱۳۲ امتياز به  مقام هاي  اول تا سوم  دست  يافتند.در اين  دوره  از مسابقات  در قسمت  اهداف  پروازي  در رشته  تراپ  ۳۱ شركت  كننده  متشكل  از ۲۵ ورزشكار مرد و ۶ تيرانداز زن  حضور داشتند.

تيم ملي بوكس ايران عازم تركيه شد
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران امروز عازم تركيه شد. رقابت هاي بين المللي بوكس تركيه روز سي ام فروردين ماه با شركت قدرت هاي آسيايي و اروپايي آغاز مي شود. مهرداد حميديان، ابراهيم ارمشي، نور الدين چگيني، مرتضي چهروند، رضا قاسمي، مهدي قرباني، همايون اميري و علي مظاهري اعضاي تيم ملي را در اوزان هشتگانه تشكيل مي دهند. مربيگري اين تيم با محمدرضا صمدي قهرمان سابق سنگين  وزن آسياست.

دو ملي پوش فولاد
علي بداوي و محمد علوي در استقلال اهواز
گروه ورزشي: درحالي كه هنوز پنج هفته تا پايان مسابقات فوتبال ليگ برتر زمان باقي است اما شنيده ايم كه تلاش تيم ها براي جذب بازيكن براي فصل آتي آغاز شده است. گفته مي شود در فصل آينده استقلال اهواز بازهم سرآمد تيم ها در نقل و انتقالات خواهد شد.
يكي از مسوولان اين تيم مي گفت: استقلال اهواز قصد دارد تا بيشتر از بازيكنان خوزستاني استفاده كند و در اين ميان حضور دو بازيكن فولاد اهواز در استقلال اهواز در فصل ۸۴-۸۵ قطعي است.همين مسوول براي اثبات ادعايش مي گفت علي بداوي و محمد علوي دو بازيكن ملي پوش فولاد قراردادشان در اين سال به پايان مي رسد و به عنوان بازيكن آزاد به استقلال اهواز خواهند پيوست. با اينكه هنوز اين خبر رسما اعلام نشده اما همين مسوول مي گفت، در جلسه اي كه هفته گذشته در اهواز انجام شد حتي مديران طراز اول استقلال اهواز به مسوولان استقلال تهران و پرسپوليس پيغام داده اند كه با بداوي و علوي مذاكره نكنند كه كار اين دو با آبي هاي اهواز تمام شده است.

بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
همه نگاهها به ورزش هاي گروهي دوخته شده است
گروه ورزشي: بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي پس از خاتمه ورزش هاي انفرادي اين روزها درگير با ورزش هاي گروهي چون فوتبال، واليبال، بسكتبال، هندبال، گلبال و واترپلو است. با راهيابي تيم هاي برتر و رشته هاي ياد شده حالا همه نگاهها به مدعيان قهرماني در اين رشته هاست. خوشبختانه ايران در سه رشته فوتبال،  واليبال و بسكتبال و گلبال از بخت هاي مسلم مدال طلا به شمار مي رود. در واترپلو هم تيم ايران با دو شكست مقابل قزاقستان و مصر و تساوي با عربستان اميد كمرنگي براي كسب مدال برنز دارد.
گلبال در مرحله نيمه پاياني
تيم گلبال ايران با پيروزي هاي پياپي به مرحله نيمه پاياني راه يافته است. اردن آخرين تيمي بود كه تا ديروز مغلوب گلباليستهاي ايران شد. الجزاير هم قبل از ايران به جمع چهار تيم برتر راه پيدا كرده بود و تيم هاي برنده بازي عربستان با تركيه و عراق با سوريه هم به اين جمع مي پيوندند.
پينگ پنگ در كنار كاراته و شمشيربازي
در ميان كاروان ورزشي ايران كه به كار خود خاتمه دادند، ورزشكاران پينگ پنگ در كنار كاراته كاها و شمشيربازان حائز بيشترين مدال شدند. البته تكواندو هم با وجود آنكه تيم اول ايران در مسابقات جهاني اسپانيا حاضر بود با دو مدال طلا و يك نقره در بين تيم هاي شركت كننده به مقام نخست  رسيدند. تيم پينگ پنگ ايران در پيكار تيمي نقره گرفت و در مسابقات انفرادي و دو نفره به مدال برنز رسيد.

حمايت فولاد مباركه سپاهان از هندبال
گروه ورزشي: در راه حضور تيم هندبال نوجوانان ايران در مسابقات آسيائي، باشگاه فولاد مباركه سپاهان از اين تيم حمايت خواهد كرد. عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال با اعلام اين مطلب گفت: اين حمايت در مسابقات جوانان آسيا در هند هم باعث شد تا تيم ايران براي نخستين بار در سكوي سوم قاره قرار گيرد. وي افزود:  اكثر اعضاي تيم نوجوانان را ورزشكاران اصفهاني تشكيل مي دهند و بيشترين اعضاي اين تيم نيز هم اكنون عضو باشگاه فولاد مباركه سپاهان محسوب مي شوند.
رئيس فدراسيون هندبال تاريخ اردوي تيم ملي بزرگسالان را بين تعطيلات يك ماهه ليگ برتر اعلام كرد و عنوان داشت: هنوز ميزبان مسابقات جام ملت هاي آسيا تعيين نشده است. وي از عربستان به عنوان ميزبان جام قهرماني باشگاههاي آسيا ياد كرد.

استراليا در فوتبال آسيا
ايسنا : با اعلام  موافقت  كنفدراسيون  فوتبال  اقيانوسيه ، مانع  مهم  ديگري  ازمسير عضويت  فدراسيون  فوتبال  استراليا در كنفدراسيون  فوتبال  آسيا برداشته شد.به گزارش  روز يكشنبه  خبرگزاري  رويترز از سيدني ، اي .اف .سي  ماه  گذشته اعلام  كرد درصورتي  عضويت  استراليا در اين  كنفدراسيون  را خواهد پذيرفت  كه كنفدراسيون  فوتبال  اقيانوسيه  و فيفا (فدراسيون  بين المللي  فوتبال ) نيز ازاين  انتقال  حمايت  كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |