چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۵ - May 11, 2005
پاسخ به روند پرونده هاي دستياري، حقوق شهروندي و مفاسد اقتصادي
متخلفان ديگري از پرونده آزمون دستياري احضار مي شوند
گروه اجتماعي: زهرا رفيعي- متهم اصلي پرونده قاچاق كالا موسوم به فرودگاه پيام با عدم ارائه گزارش ورود كالا توانسته است ۳۴ ميليارد تومان كلاهبرداري كند.
سخنگوي قوه قضاييه در جلسه مطبوعاتي اين هفته در مورد پيش نويس قانون وكالت گفت: اين پيش نويس محرمانه نيست و هنوز در دستور كار قوه قضاييه قرار نگرفته است. بنا به نظر آيت ا... شاهرودي چه بسا نيازي به بازنويسي اين قانون وجود نداشته باشد. ايشان در اكثر موارد نظريه اصلاح قوانين موجود دارند. براي تدوين و يا اصلاح قانون موجود حتماً از نظر قانون هاي وكلاي دادگستري استفاده خواهد شد.
جمال كريمي راد در مورد بخشنامه اخير آيت ا... شاهرودي رئيس قوه قضاييه گفت: اين بخشنامه در جهت يكسان سازي رويه تمامي دادسراها صادر شده است و بدان معنا نيست كه هيچ كدام از دادسراها تا پيش از اين پرونده ها را با اين رويه رسيدگي نمي كردند. بر اساس اين بخشنامه در جرايم غيرمشهود با استناد به مواد ،۱۸ ،۲۴ ،۲۶ ۶۹ آيين دادرسي كيفري قاضي و بازپرس و داديار بايستي شكايت را دريافت كرده پس از استماع نظر شاكي در صورت وجود دليل كافي دستور احضار متهم را صادر كنند.
اگر در دستگاه هاي مربوط به ضابطين مانند كلانتري  در بحث جرايم غيرمشهود شكايتي مطرح شود آنها موظف هستند شاكي را براي طرح شكايت به دادسرا ارجاع دهند.
وي با اشاره به اين كه وسايل متعددي داريم كه رويه خارج از بخشنامه رئيس قوه خلاف حقوق شهروندي و باعث سلب امنيت و اطمينان مردم مي شود گفت: قوه قضاييه به دنبال ايجاد فرهنگ مطلوب جهت استيفاي حقوق شهروندان است.
كريمي راد كه رئيس دادسراي انتظامي قضات نيز هست در مورد اجرايي شدن بخشنامه گفت: هيأت هاي نظارت و پيگيري به استانها فرستاده خواهند شد و هر دو سه ماه يك بار گزارش عملكرد دادسراها به مردم داده خواهد شد.
وي در پاسخ به اظهارات برخي كه مي گويند اكثريت مهره هاي اساسي در دستگاه قضايي عراقي و افغاني هستند گفت: بر اساس قانون (ماده ۹۸۲ قانون مدني اصلاحيه سال ۱۳۷۰) قاضي و رئيس قوه قضائيه بايستي ايراني الاصل باشند. در دستگاه قضايي دو سه نفر قاضي افغاني وجود دارند كه با توجه به تفسير مجلس نسبت به اين ماده آنها شامل اين قانون نمي شوند چون اين قضات قبل از تاريخ تصويب قانون وارد دستگاه قضايي شده بودند. وي در مورد برخورد با مفاسد اقتصادي با اشاره به اين كه قوه قضاييه مدعي نيست كه تمام فرمان مقام معظم رهبري را كامل و دقيق و آن طور كه شايسته بوده انجام داده است گفت: رسيدگي به مفاسد اقتصادي در دستگاه قضايي به صورت جدي در حال رسيدگي است.
سخنگوي قوه قضاييه درباره حكم تجديدنظر ملي مذهبي ها هم توضيح داد: حكم آنها صادر و به وكلا هم ابلاغ شده است ؛ اين همان حكمي است كه به موجب آن تحمل كيفر مي كنند.
وي اتهام مطروحه در پرونده آزمون دستياري را تحصيل  مال نامشروع از طريق فروش سؤالات به ديگران عنوان كرد و گفت: در اين پرونده براي ۶ نفر كيفرخواست صادر شده است. ۲ نفر از اين افراد كارمند دولت و ۴ نفر پزشك متخلف هستند. دادسرا به دنبال افراد ديگري نيز هست.
كريمي راد در مورد نظر فرهنگستان علوم پزشكي مبني بر محروميت مادام العمر پزشكان گفت: حكم اين پزشكان بنا به نظر قاضي دادگاه صادر خواهد شد و كسي نمي تواند در محتواي آن دخالت كند. اين دادگاه علني برگزار خواهد شد.
سخنگوي قوه قضاييه در مورد پرونده قاچاق كالا در فرودگاه پيام ضمن اشاره به همكاري وزارت اطلاعات و گمرك با قوه قضاييه گفت در اين پرونده جمعاً ۳۴ ميليارد تومان (۲۱ ميليارد تومان در سال ۸۳ و ۱۳ ميليارد تومان در سال ۸۲) كسري اظهار ورود كالا گزارش شده است. تمامي اموال متهم اصلي پرونده شناسايي شده است كه در زمان اجراي حكم مؤثر خواهد بود. او فردي دستفروش بوده كه با ورود به كار تجارت و نفوذ در مراجع دولتي چنين كاري را انجام داده است.
كريمي راد همچنين در مورد اقدامات دستگاه قضايي در برخورد با تخلفات احتمالي انتخابات گفت: قوه قضاييه تمام تلاش خود را براي برگزاري سالم انتخابات خواهد داشت.

سردار انصاري:
مهار رشد تصادفات و كشته هاي جاده اي در ايران
001983.jpg
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به پيشرفت ۸۰ درصدي تدوين «طرح جامع پليس راه كشور» گفت: اجراي اين طرح تابستان امسال پس از تصويب فرماندهي ناجا آغاز مي شود.
سردار محسن انصاري با اشاره به رفتارهاي پر خطر ترافيكي گفت: در حالي كه در جهان «سرعت» ، «خستگي» ، «اعتياد» و «الكل» مهمترين رفتارهاي پر خطر هستند و موجب بروز تصادفات و تلفات جاده اي مي شوند، در كشور ما «سرعت» ، «خستگي» ، «اعتياد» ، «عدم رعايت حق تقدم» ، «عدم رعايت فاصله ايمن» و «عدم توجه به جلو» به عنوان مهمترين رفتارهاي پر خطر ترافيكي محسوب مي شوند.
وي افزود: رشد بالاي وسايط نقليه، اهميت يافتن راهكارهاي نرم افزاري، توليد روزافزون خودرو، عقب ماندگي در اصلاح ساختار جاده ها، توسعه نيافتگي كاربران جاده اي، نهادينه نشدن فرهنگ رانندگي و نداشتن چشم انداز مناسب در خصوص ترافيك ما را با چالشهاي زيادي در اين زمينه مواجه كرده است، به شكلي كه طي ساليان اخير با رشد تصادفات و تلفات جاده اي مواجه بوديم.
معاون راهنمايي و رانندگي ناجا تصريح كرد: راهنمايي و رانندگي در راستاي كاهش اين آمار دو راهكار «كوتاه و بلند مدت» را در دستور كار خود قرار داده است.
وي با اشاره به راهكار كوتاه مدت كاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگي در كشور گفت: اين راهكار با استفاده از منابع موجود سخت افزاري و حضور فيزيكي عوامل پليس در سطح جاده ها و معابر براي كاهش رفتارهاي پرخطر در طول سه سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده است كه با اجراي آن و طرحهاي انتظام بخشي ناجا در ۳ سال گذشته توانستيم رشد تصادفات و تلفات جاده اي را مهار كنيم. به شكلي كه تصافات رانندگي از رشد متوسط ۱۰ درصد ساليانه و ۱۸ درصد سال ۸۲ به ۴/۱ درصد در سال گذشته كاهش يافت و اگر روند رشد سال ۸۲ ادامه مي يافت، بايد در اين بخش ۲۹ هزار نفر تلفات  داشتيم. در حالي كه كشته هاي تصادفات كشور در رقم ۲۶ هزار نفر متوقف مانده است.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تصريح كرد: بدين ترتيب با اقدامات انجام شده در مرحله اول طرح كوتاه مدت راهنمايي و رانندگي ناجا در سه سال گذشته، آهنگ رشد تعداد تصادفات و تلفات حوادث رانندگي مهار شد.
وي افزود: از ابتداي سال جاري مرحله دوم اين طرح با هدف كاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگي در كشور به اجرا درآمده است كه با اجراي مرحله سوم شمار اين حوادث و تلفات به استانداردهاي جهاني مي رسد.
سردار انصاري در ادامه به «طرح بلند مدت» راهنمايي و رانندگي ناجا براي كاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس با كمك مهندسي مجدد ساختارها، رفتار كاربران و تغيير ارزشها و نگرش به ترافيك، «طرح جامع پليس راه كشور» با هدف توسعه رفتار امن كاربران و پرهيز از رفتارهاي پرخطر در دست تدوين قرار گرفته است. وي تصريح كرد: با تدوين نهايي اين طرح، نظام توسعه، ساختار عملياتي و مأموريتهاي پليس راه كشور مورد بازبيني مجدد قرار گرفته و چشم انداز ۲۰ ساله آن با هدف توسعه رفتار امن براي كاربران جاده اي تدوين مي شود.

وام اشتغال معلولين تنها صرف نيازهاي
اوليه و خريد وسايل توانبخشي مي  شود
ايلنا: برخلاف ادعاي معاون توانبخشي بهزيستي هرگز ۲۰ هزار معلول در كشور مشغول به كار نشده  اند.
علي همت محمود نژاد، رييس انجمن حمايت از حقوق معلولان، گفت: معاون توانبخشي ادعا كرده كه ۲۰ هزار معلول در كشور شاغل هستند، در حالي كه تنها ۲۰ هزار معلول وام اشتغال دريافت كرده  اند.
وي افزود: حداقل وامي كه براي معلولان در نظر گرفته مي  شود، ۳ ميليون تومان است؛ اما هر كدام از معلولين تنها يك ميليون تومان دريافت كرده  اند.
به گفته محمودنژاد، مبلغي كه معلولان دريافت مي  كنند تنها براي درمان و خريد وسايل توانبخشي هزينه مي  شود و به كار ديگري نمي  رسد.
وي تصريح كرد: مراكز غيردولتي اين ادعاي معاون توانبخشي را كذب مي  دانند و آن را نمي  پذيرند.
رييس انجمن حمايت از حقوق معلولان، با اشاره به آمار ارائه شده از سوي دكتر راه چمني، گفت: رييس سازمان بهزيستي در مصاحبه  اي اعلام كرده كه ۱۶ هزار معلول در انتظار دريافت خدمات بهزيستي هستند، در حالي كه فقط در تهران ۲۷ هزار معلول خواستار استفاده از امكانات هستند.
وي خاطرنشان كرد: در كل كشور ۵۲۰ هزار معلول پشت درهاي بسته بهزيستي در انتظار دريافت خدمات هستند، اما رييس سازمان بهزيستي هنوز از آمار واقعي خبر ندارد.

در صورت تصويب زمان پرداخت مقرري
بيمه بيكاري كاهش پيدا مي كند
ايسنا: حداقل مقرري ماهانه بيمه بيكاري امسال ۱۲۲ و حداكثر ۳۸۰ هزار تومان تعيين شد .
پايور، رئيس صندوق بيمه بيكاري سازمان تأمين اجتماعي گفت: ۲۶۰ هزار نفر در طول سال گذشته از صندوق بيمه بيكاري مقرري دريافت كردند كه اين رقم در پايان سال گذشته بيش از ۱۳۱ هزار نفر بود. وي تصريح كرد: علاوه بر كسري صندوق بيمه بيكاري در گذشته، كسري سال ۸۳ صندوق بيش از ۲۰ ميليارد تومان برآورد مي شود.
پايور از ارائه پيشنهاداتي براي اصلاح قانون بيمه بيكاري به دولت خبر داد و افزود: در اين پيشنهادات تلاش شده با كاهش حداكثر زمان پرداخت مقرري بيمه بيكاري امكان افزايش تعداد مشمولان اين صندوق فراهم شود. وي همچنين از افزايش منابع مالي اين صندوق بر اساس پيشنهادات جديد خبر داد.
به گفته پايور هم اكنون بر اساس سابقه پرداخت حق بيمه و وضعيت تأهل مقرري بيمه بيكاري از ۶ تا ۵۰ ماه پرداخت مي شود كه با كاهش حداكثر زمان پرداخت اين مقرري امكان استفاده افراد بيشتري از بيمه بيكاري فراهم مي شود .

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي وزارت بهداشت:
۸ درصد بيماران بستري با عوارض
دارويي وارد بيمارستان شده اند
ايسنا: رييس دفتر تحقيقات كاربردي وزارت بهداشت با اعلام اينكه ۸ درصد بيماران بستري در كشور با عوارض دارويي وارد بيمارستان مي شوند، گفت: سال گذشته ۱۶۰۰ عارضه دارويي در كشور گزارش شد، كه شايعترين آن عوارض جلدي و از دسته داروهاي آنتي بيوتيكي بوده است.
دكتر خيرالله غلامي گفت: در كشورهاي اروپايي ۴ تا ۳۵ درصد بيماراني كه وارد بيمارستانها مي شوند به علت عوارض دارويي است، البته اين به معناي عدم مصرف دارو در موارد مورد نياز نيست ولي مي توان با مصرف بهينه و درست دارو تا ۷۵ درصد از عوارض دارويي نابجا كاست و بدين ترتيب كمك مؤثري به اقتصاد سلامت كرد.
وي با اشاره به راه اندازي مركز ثبت عوارض جانبي دارو از سوي وزارت بهداشت از سال ۷۷ اظهار كرد: در اين مركز كليه عوارض دارويي كه از سوي پزشك، پرستار و داروساز گزارش مي شود ثبت مي گردد،  كه طي سال گذشته از سراسر كشور ۱۶۰۰ مورد عارضه از بثورات جلدي تا مرگ به اين مركز گزارش شده كه ما معتقديم ميزان عوارض جانبي دارويي در كشور به مراتب بيشتر از اين ميزان است.
به گفته غلامي، عوارض جلدي شايعترين عارضه دارويي گزارش شده در كشور و بيشترين عوارض ناشي از مصرف بي رويه آنتي بيوتيكهاست؛ اين در حاليست كه داروهاي ضد سرطان پرعارضه ترين دارو ولي به علت مصرف محدود كمتر عوارض دارويي آن گزارش شده است.
رئيس دفتر تحقيقات كاربردي وزارت بهداشت در گفت وگو با ايسنا افزود: علت عدم دسترسي به آمار دقيق عوارض جانبي دارويي در كشور آن است كه بسياري از افراد ديگر در حلقه درمان علي رغم تشخيص عارضه دارويي آن را به اين مركز گزارش نمي كنند در حالي كه براي ايجاد سيستم دارويي ايمن و امنيت دارويي به آن نيازمنديم.
دكتر غلامي مصرف كمتر اقلام دارويي توسط افراد را از راه حلهاي كاهش عوارض جانبي دارويي دانست و خاطرنشان كرد: هنوز در ارتباط با ميزان ثبت خطاهاي دارويي در كشور اقدام جدي صورت نگرفته و آمار و ارقام درستي ارائه نشده است.

برگزاري همايش ناتوانيهاي ويژه يادگيري
گروه اجتماعي: نخستين همايش ناتوانيها ويژه يادگيري با همكاري سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، سازمان آموزش و پرورش و مديريت آموزش و پرورش استثنايي استان همدان ۲۶ ارديبهشت ماه جاري در خانه معلم همدان برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور هدف از برگزاري اين همايش ارتقاء آگاهي معلمان در خصوص ناتوانائيهاي ويژه يادگيري به منظور كيفيت بخشي آموزش ابتدايي، پيشگيري از افت تحصيلي دانش آموزان، صرفه جويي در منابع مالي آموزش و پرورش و پيشگيري از مشكلات رواني دانش آموزان و خانواده هاي آنها مي باشد.
براين اساس محور موضوعات همايش شامل شيوع و طبقه بندي ناتوانيهاي ويژه يادگيري، سبب  شناسي، روشهاي شناسايي و ارجاع دانش آموزان داراي ناتوانيهاي ويژه يادگيري، راهكارهاي عملي براي درمان در حيطه هاي خواندن، نوشتن و حساب، ناتوانيهاي ويژه يادگيري و مهارتهاي ادراكي، اختلالات رفتاري مرتبط با ناتوانيهاي يادگيري، مهارتهاي ارتباطي و خدمات مشاوره اي به خانواده، معلم و دانش آموزان در برخورد با ناتوانيهاي يادگيري و خدمات ويژه رشته هاي توان بخشي به دانش آموزان داراي ناتوانيهاي ويژه يادگيري مي باشد.
شايان ذكر است تعداد ۴۱۰ مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده كه از اين تعداد ۵ مقاله براي ارائه در همايش به صورت سخنراني مورد تصويب كميته علمي قرار گرفته است. اين همايش با حضور ۳۵۰ نفر از معلمين ابتدايي، مشاورين، مراقبين بهداشت، كارشناسان مديريتهاي آموزش و پرورش استثنايي استانهاي كشور و معلمان منتخب استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، زنجان، كردستان، كرمانشاه، ايلام و لرستان برگزار خواهد شد.

جسته ، گريخته
چاپ دفترچه هاي درماني توسط شعب تأمين اجتماعي
فارس: به منظور ايجاد سرعت در صدور و تمديد دفترچه هاي درماني در شعب تامين اجتماعي استان تهران از اين پس چاپ اين دفترچه ها به شعب سپرده  مي شود.
علي حيدري، معاون امور استان هاي سازمان تامين اجتماعي ضمن اعلام اين مطلب افزود: در حال حاضر صدور دفترچه هاي درماني در استان تهران به صورت متمركز است كه از اين پس از اين حالت خارج شده و خود شعب عمليات چاپ دفترچه ها را بر عهده مي گيرند. وي در ادامه گفت: در استان تهران هم اكنون حدود ۶ شعبه به صورت پايلوت دفترچه هاي درماني را خودشان توليد مي كنند كه سرعت در اين شعب بسيار بالا رفته و در همان روز و با فاصله كمتر از يك ساعت و در بعضي موارد حتي كمر از ۱۰ دقيقه عمليات آن انجام مي شود. معاون سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: در شعب مختلف با توجه به حجم مراجعات، زمان مراجعه افراد و چگونگي مراجعه به صورت مراجعه نماينده اي از طرف كارفرما يا اين كه تك تك افراد مراجعه مي كنند چگونگي صدور و تمديدي دفترچه و مدت زماني آن متفاوت مي شود. حيدري تاكيد كرد: راه اندازي كارگزاريها و نمايندگي هاي رسمي سازمان تامين اجتماعي ابزار مناسبي است براي اينكه با سرعت بيشتري به درخواستهاي مراجعه كنندگان پاسخ داده شود.
علل شيوع خودكشي در دانش آموزان دختر
فارس: همزمان با سالگرد تاسيس سازمان دانش آموزي، جشن راه اندازي انجمن هاي حقوق دانش  آموز در شهرستان هاي استان تهران برگزار مي شود كه در اين مراسم به بررسي علل شيوع خودكشي و فرار از خانه درميان دختران دانش آموز پرداخته مي شود.محسن ناصرالملكي مدير باشگاه حقوق دانش آموز افزود: در اين همايش ضمن اعلام راه  اندازي انجمن هاي حقوق دانش آموز، تعدادي از اساتيد دانشگاه و صاحبنظران به بررسي علل شيوع خودكشي و فرار از خانه درميان دختران دانش آموز خواهند پرداخت. وي با اشاره به آمار ۲۰۰ خودكشي در ميان دانش آموزان دختر در سال ۸۳ در تهران گفت: اين آمار تكان دهنده ما را بر آن داشت كه موضوع محوري اين همايش را كه با حضور ۳۰۰ نفر از دختران دانش آموز و تعدادي از مسئولان سازمان دانش آموزي و آموزش و پرورش برگزار مي شود به اين مهم اختصاص دهيم و با توجه به شيوع اين پديده دردناك در شهرستان هاي مجاور تهران، شهرستان شهريار را براي برگزاري اين همايش انتخاب كرديم .
شيوع تالاسمي در مازندران
ايسنا:  همايش علمي تالاسمي و راهكارهاي پيشگيري و برخورد با بيماران، به همت كانون دانشجويي هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنكابن و انجمن تالاسمي اين شهرستان و با حضور فرماندار تنكابن، رييس جمعيت هلال احمر تنكابن و جمعي از مسؤلان و اساتيد دانشگاه و دانشجويان در دانشگاه آزاد تنكابن برگزار شد. دكتر حسيني متخصص اطفال و استاد دانشگاه در اين مراسم اظهار كرد: بيماري تالاسمي اغلب در ميان ساكنان شمال كشور مشاهده شده است. وي با اعلام اين كه يك پنجم جمعيت استان مازندران دچار تالاسمي هستند، افزود: از علايم باليني تالاسمي رنگ پريدگي و عدم رشد كافي، اشكال تغذيه اي، بي قراري، تب متناوب، عدم بهبودي پس از عفونت،  بزرگ شدن سر، بزرگي شكم و كوتاهي قد است. اين متخصص بهترين راه پيشگيري از اين بيماري را مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج دانست و توضيح داد: در صورت ازدواج دو فرد ناقل در ماههاي اول بارداري مي توان از جنين نمونه برداري كرد و از حاملگي بعدي پيشگيري نمود. حسيني در ادامه خاطرنشان كرد: بهترين راه درمان اين بيماري تزريق خون، استفاده از داروي دسفرال، پيوند مغز استخوان و طحال برداري است.
ايران ركورد فروش كليه را به دست آورد
مهر: در اغلب كشورهاي دنيا دهندگان كليه افراد دچار مرگ مغزي هستند اما در كشور ما اغلب آنها را افراد زنده تشكيل مي دهند كه به علت مشكلات مالي ناچار به فروش كليه خود مي شوند. دكتر محسن طاهري محمودي فوق تخصص كليه ضمن اعلام اين مطلب افزود: در اغلب كشورها افرادي كه به علت هاي مختلف به ويژه تصادف دچار مرگ مغزي مي شوند بيشترين اهداكنندگان كليه و ديگر اعضاي پيوندي را تشكيل مي دهند و اهداي كليه در درجه دوم از سوي خانواده و بستگان صورت مي گيرد و در صورت وجود دو عامل اول، افراد غريبه و زنده اجازه ندارند، كليه اهدا كنند.وي با بيان اينكه در اين كشورها، افراد متقاضي پيوند كليه از افراد دهنده اين عضو بيشتر است، اظهار داشت: دسته بندي اهداي كليه در ايران بر عكس ديگر كشورها است به گونه اي كه افراد غريبه زنده دچار مشكلات اغلب دهندگان كليه را تشكيل مي دهند و سپس اين اهدا از طريق اعضاي مرگ مغزي صورت گرفته و اهداي عضو توسط خانواده و بستگان در درجه سوم قرار دارد. عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: اغلب افراد دچار نارسايي كليه از اقشار ضعيف و محروم كشور هستند كه بايد براي تهيه كليه پيوندي هزينه زيادي را بپردازند، چون امروزه اقشار ضعيف جامعه براي دريافت پول از بيماران نيازمند، به اهداي كليه خود اقدام مي كنند و هنوز فرهنگ اهداي عضو از سوي بيماران دچار مرگ مغزي در كشور نهادينه نشده، و از سوي ديگر وضع معيشتي بسياري از افراد جامعه مناسب نيست، فروش كليه در كشور از آمار بالايي برخوردار است. وي ادامه داد: بيماران دچار نارسايي كليه در صورت عدم توانايي پرداخت هزينه كليه اهدايي از سوي افراد زنده بايد يا به صورت دياليزي و يا در نوبت اهداي كليه توسط افراد دچار مرگ مغزي باقي بمانند و اين وضعيت براي آنها دشوار خواهد بود.
پذيرش تلفني در بيمارستان رازي
ايسنا: پذيرش بيماران در بيمارستان فوق تخصصي پوست رازي، از طريق تماس تلفني امكانپذير شد. بيمارستان فوق تخصصي پوست رازي در اطلاعيه اي اعلام كرد: به منظور تكريم ارباب رجوع و جلوگيري از اتلاف وقت بيماران و رفاه حال همشهريان و مراجعان، مقرر شده علاوه بر پذيرش روزانه بيماران كه فعلا به صورت حضوري انجام مي پذيرد از اول خرداد سال جاري پذيرش بيماران اعم از شهروندان تهراني و شهرستاني از طريق تماس تلفني نيز امكانپذير خواهد شد. لذا بدين منظور كليه شهروندان مي توانند از تاريخ ۲۴ ارديبهشت سال جاري با شماره تلفن هاي ۵۲ و ۵۶۰۹۹۵۱ جهت شهروندان تهراني و تلفن ۵۶۰۹۹۵۳ براي بيماران شهرستاني از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ در تمامي ايام هفته بجز تعطيلات رسمي براي گرفتن نوبت معاينه و ويزيت توسط اساتيد و پزشكان با شماره تلفن هاي فوق الذكر تماس حاصل نمايند.

همراه با هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران-۷
رونق ادبيات در نمايشگاه كتاب
* منوچهر طياب سينماگر و نمايشنامه نويس و احمد   پوري، مترجم، به عنوان ميهمان در غرفه كتاب خورشيد حضور داشتند و به پرسش شركت كنندگان پاسخ دادند.
* دكتر عباس پژمان، مترجم، با ارائه تعريف از آسيب شناسي ادبيات داستاني در سراي اهل قلم گفت: آسيب ها دو دسته اند؛ نخست آسيب هايي كه از بيرون بر داستان عارض مي شوند و دوم آسيب هايي كه در ذات خود داستان ها هستند.
* كتابهاي كميك استريپ به خودي خود بد نيستند، مشروط بر اين كه مثل كتابهاي ديگر، مسأله ادبيات و خلاقيت در آنها رعايت شده باشد، مفيد نيز تلقي خواهند شد. پروين علي پور نويسنده و مترجم كودكان با بيان اين مطلب افزود: كتابهايي كه امروزه با عنوان كتابهاي كميك استريپ در بازار موجود است، فاقد اين دو ويژگي هستند.
* نشست بررسي ميراث مكتوب مشترك ايران و هند برگزار شد.
* جامعه علمي ايران ظرفيت انتقاد پذيري ندارد. دكتر نعمت الله فاضلي با بيان اين مطلب افزود:  نقد علمي يكي از اجزاي ساختار آموزشي عالي است كه بدون آن حركت هاي توسعه اي علمي انجام نمي شود.
* جلسه آموزشي مبارزه با بيماري پلانت، فردا ساعت ۱۰ صبح از سوي نشريه نيكي و انجمن خيريه حمايت از بيماران كبدي ايران در سالن شماره ۴ روبه روي سالن مطبوعات برگزار مي شود. در اين جلسه پزشكان انجمن كبدي و نشريه نيكي به پرسش هاي شركت كنندگان پاسخ خواهند داد.
* سردبير ماهنامه كلك گفت: براي تداوم يك نشريه تخصصي، نيازمند حمايت هاي دولتي هستيم. وي افزود: نشريه كلك از سوي جناح خاصي حمايت نمي شود، بلكه به صورت دموكراتيك سعي دارد به مسائل ادبي و هنري بپردازد.
* يك نسخه از كتاب غزل غزل هاي سليمان، ترجمه حسن صفدري از سوي مديريت و حراست سالن ۱۰ و ۱۱ در هجدهمين نمايشگاه كتاب تهران اخذ و براي بررسي مجدد به كميته ناشران، مستقر در نمايشگاه تحويل داده شده است.
* مدير نشر چشمه درباره ميزان مطابقت نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با استانداردهاي جهاني گفت: ما مگر چيزي هم به نام استاندارد نمايشگاهي داريم؟ كيائيان افزود: نمايشگاه فرانكفورت كه مهر ماه برگزار مي شود، از حالا نقشه هايش آماده شده است، اما اينجا دو ماه پيش تصميم گرفتند.
* مصطفي رحماندوست، در هجدهمين نمايشگاه كتاب تهران، هر شب يك قصه را براي كودكان قرائت مي كند. وي در پايان هر قصه، فعاليتي را مطرح مي كند كه به واسطه آن، پدر و مادرها با كودكان درباره قصه حرف مي زنند.
* رئيس انجمن نويسندگان آلباني گفت: در مقايسه با تمامي كشورهاي خاورميانه و حتي آسيا، حجم توليد كتاب در ايران بسيار بالا است.
وي افزود: آوازه ادبيات فارسي مرزها را درنورديده و به آلباني هم رسيده است.
* مدير مسئول انتشارات آسمان خيال، مهمترين مشكل ناشران كشور را نبود سيستم منسجم توزيع دانست و گفت: ناشران بايد علاوه بر توليد، كار توزيع كتاب را انجام دهند.
* كتاب تاريخ در ترانه، آخرين اثر احمد پناهي سمناني كه در نمايشگاه كتاب ارائه شده است، به بررسي چهره هاي سياسي و اجتماعي در ترانه هاي عاميانه اختصاص دارد.
گروه علمي فرهنگي

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |