چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۵ - May 11, 2005
متن بيانيه هاشمي رفسنجاني
براي حضور در رقابت رياست جمهوري
ايكنا:متن كامل بيانيه هاشمي رفسنجاني براي حضور در رقابت رياست جمهوري كه ساعت ۲۰ و سي دقيقه شب گذشته منتشر شدبه شرح زير است:
خواهران و برادران صبور و آينده نگر
جوانان و نوجوانان آينده ساز
هشت سال پيش كه مسئوليت اجرايي را با خاطري آسوده از قرار گرفتن كشور در مسير توسعه و اعتدال به منتخب شما مي سپردم؛ هرگز گمان نمي بردم شرايط چنان رقم خورد كه در معرض آزموني دوباره قرار گيرم.
اما گذر زمان هم اكنون مرا در مسير تكرار تجربه اي تازه قرار داده است. تصميم به حضور در انتخابات ۲۷ خرداد يكي از سخت ترين تصميماتم در سراسر سالهاي فعاليت سياسي من بوده است ، نه از آن جهت كه قبول مسئوليت خللي بر آرامش شخصي ام وارد مي كند، كه هرگز در خدمتگزاري عافيت طلب نبوده ام، بلكه به سبب ترديدهايي بود كه تصميم گيري را براي من سخت مي ساخت.
نمي خواستم گمان شود كه نظام جمهوري اسلامي توان زايش نخبگان و مديران تازه  را ندارد و يا شائبه اين تحليل ناصواب كه برخي تصور كنند اينجانب تنها شكل خدمت به انقلاب و ميهن عزيز را منحصر در مديريت اجرايي مي دانم و يا اينكه مجال براي خدمتگزاري نيروهاي تازه نفس و توانا محدود گردد.
با تأمل در رويدادهاي داخلي و خارجي اخير و نيز ماه ها ديدار و هم فكري و رايزني با نخبگان، فرهيختگان، احزاب و گروه هاي مختلف سني، صنفي، قومي و ديني و كارشناسان، و متخصصان و اصحاب فكر و قلم، تحليل ها و نگراني هاي ديگري در فضاي ذهني ام نسبت به آينده شكل  گرفت كه با مباني فلسفي ترديدهاي اوليه ام در تعارض بود و خطيرتر از ترديدهايم مي نمود و سرانجام نگراني ها و اميدهايم به آينده بر ترديدهايم غلبه كرد كه بخشي از آنها را در اين مجال با شما در ميان مي گذارم:
۱- گسترش تنش ها و تنازعات زيانبار كه اكنون مانع جدي پيشرفت كشور است و مي تواند به كينه هاي عميق و طرد و انزواي نيروهاي گرانقدر انقلاب منجر شود.
۲- بروز گرايش هاي افراطي كه زحمات مديران نظام را ناديده مي گيرند و متأسفانه با بزرگنمايي نقصان هايي كه نوعاً جناح هاي سياسي در آن بي نقش نبوده اند، مي كوشند دامان خود را پاك جلوه دهند و چهره نظام را بيالايند.
۳- شكل گيري فضاي سردي كه مردم را در وضعيت نگران كننده از جهت تضعيف ارزش ها، كاهش شأن و منزلت فردي، آسيب پذيري معيشت، امنيت ملي و حقوق و آزادي هاي اساسي قرار مي دهد. بخشي از اين فضا به فرسايش توان نخبگان در بسط حقوق و آزادي هاي اجتماعي باز مي گردد و بخش ديگر بازتاب برخوردهاي نسنجيده و تنش هاي سياسي است كه با دامن زدن به بي اعتمادي عمومي جامعه، ويژه جوانان را در معرض بحران اعتماد قرار مي دهد.
۴- شرايط حساس منطقه اي و جهاني به گونه اي است كه غلبه بر آن ، نيازمند انسجام و عزم ملي براي تنش زدايي و جلب اعتماد بين المللي است. صلح و توسعه در خاورميانه بدون حضور ايران مقتدر، مستقل، آزاد و پيشرفته ميسر نمي شود؛ ايران پهناور و مقتدر، دروازه صلح و ثبات خاورميانه و پل ارتباطي شرق، غرب، شمال و جنوب است و مي تواند تهديدها را به فرصت ها تبديل كند و در بين كشورهاي جهان در جايگاه ممتاز و درخور ملت متمدن ايران قرار گيرد.
۵ - مهمتر از همه، شائبه زير سئوال رفتن كارآمدي نظام اسلامي ايران است كه تاكنون افتخارات عظيمي در همه عرصه ها آفريده و نور  اميدي در دل هاي پاك يك و نيم ميليارد مسلمان جهان و صدها ميليون مستضعف چشم انتظار به وجود آورده است.
۶- جمهوري اسلامي پس از تثبيت و توسعه ارزش هاي ديني و توسعه و استقرار امنيت همه جانبه در طول سالهاي دفاع مقدس و نيز طي ۱۶ سال بازسازي و توسعه اقتصادي و سياسي و نهادهاي مدني، به مرزهاي قابل قبولي از رشد و توسعه رسيده است كه تداوم آن مي تواند توان ملي كشور را در همه زمينه ها افزون و معضل مهم بيكاري را حل نمايد. همچنين با تداوم طرح ناتمام نظام جامع تامين اجتماعي، فقر، فساد و تبعيض را به معناي واقعي كلمه ريشه كن كند. هم اكنون ادامه سياست سازندگي و تعميق و گسترش آن در حوزه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي به «ضرورت نظام» تبديل شده است. با اين وجود هنوز توسعه از ناحيه برخي ديدگاه ها در معرض تهديد جدي قرار دارد. دموكراسي اقتصادي و رشد صنعتي، زيربناي دموكراسي سياسي و رشد اجتماعي است. و اين ضرورتي است كه بيش و كم مجهول و مغفول مانده است.
۷- حركت همه جانبه براي تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام براي رسيدن به ايراني مقتدر، آزاد، آباد و دانايي محور.
۸- آرزو دارم كه با ايجاد بستري مناسب كه هر ايراني بجاي تلخي هاي حذف و طرد، با شيريني همدلي و وحدت ملي در آسايش و امنيت كامل با سربلندي و موفقيت زندگي نمايد.
هرچند حضور رهبر مدبر انقلاب، مايه اطمينان و آرامش جامعه اسلامي و انقلابي ماست، اما آثاري كه از نتايج انتخاباتي پرشور و حداكثري به دست مي آيد، براي ادامه گامهاي مصمم نظام اسلامي، ضروري به نظر مي  رسد.
بر مبناي اين تحليل ها و با وجود بر جاي ماندن مباني ترديدهاي نخست، امروز بنا به ضرورت بار ديگر آمادگي خود را براي ورود به عرصه اجرايي اعلام مي كنم و خويش را در معرض انتخاب فرد فرد شما قرار مي دهم.
مي آيم تا ايران با اتكاء و اميد به امدادهاي الهي و به مدد قدرت بيكران هوش، عقلانيت، پشتكار و دوربيني همه ايرانيان داخل و خارج و به پشتوانه خلل ناپذير مشاركت و همبستگي ملي و ديني، البته به دور از تقابل هاي فرسايشي، شاهراه همكاري و همگرايي را با هدف توسعه همه جانبه و پايدار، با عشق و نشاط و اعتدال طي كند: تهديد ها به فرصت ها تبديل شود و فرصت ها دو چندان گردد تا عرصه تلاش، كار و توسعه در ايراني كه سرزمين بهار بركتهاي الهي است، گسترده  و متنوع تر شود و راه براي پويايي نسل جوان و خلاق و نيز همه انديشه هاي سازنده و همت هاي بلند هموار گردد تا با شعار «همه با هم؛ كار» مسير آبادي، آزادي، آسايش و همزيستي مسالمت آميز با جهانيان را طي كنيم و ايراني بسازيم شايسته نام ايراني و تاريخ و تمدن ايران.
با شما ملت ايران بار ديگر، آرزوي آن عارف الهي، پيرجماران را به ياد مي آوريم كه همواره  مي فرمود: اگر استقلال و آزادي وطن را خواهان هستيد، «همه با هم» باشيد.
از اين روي به جاي هرگونه تنش، كدورت، افراط و تفريط و يا شعارهاي بي عمل، مي توانيم ظرفيت هاي طبيعي و ميراث معنوي و سرمايه هاي انساني و ثروت هاي خدادادي ايران را با كمك يكديگر منسجم كنيم، ارزش كار را ملاك و معيار قرار دهيم و پيام قرآني «اعدلوا هواقرب للتقوي...» را ميزان گفتار و رفتار خود بدانيم.
امروز، با جامعه جواني روبرو هستيم كه باورها و الگوهاي جديدي را نسبت به نسل گذشته ارائه مي دهد. زنان و دختران ما به دليل تحصيلات عاليه، انگيزه بيشتري براي توسعه و آباداني كشور و حضور در عرصه هاي مختلف دارند. تحولات عميق اجتماعي و فرهنگي جامعه ايراني در كنار شرايط جديد بين المللي، كارآمدي مديريت كشور را منوط به هماهنگي هرچه مناسب تر با اين تحولات ساخته است.
موفقيت دولت آينده، در گروي تقويت وحدت اسلامي و ملي و بهره مندي از مشاركت همه اقشار جامعه است تا مشكلات و رنج هاي معيشتي مردم با اتكاء به برنامه هاي متقن، مديريتي ملي و مشاركت همگاني ترميم و التيام يابد.
اينك، به آمدن در صحنه انتخابات براي انتخاب نهمين «رئيس جمهور » و پاسخ متواضعانه به همه دعوت كنندگان در گستره اين سرزمين ثروتمند و تمدن ساز افتخار مي كنم.
ربع قرن تجربه مديريت در جمهوري اسلامي ، يك سرمايه ملي است و اين سرمايه را مي توان در راه توسعه و ترقي كشور صرف كرد. حضور من، نفي تلاش هيچ دولتمرد يا رد توان هيچ نيروي تازه نفسي نيست.
اميدوارم با الطاف خدا و امامان معصوم عليهم السلام بتوانيم تلخي اختلافات و مشكلات معيشتي را به شيريني خدمت به مردم و تعميم آسايش و ديدن شادابي و لبخند رضايت در چهره همه ايرانيان تبديل كنيم.
در طول سالهاي پس از انقلاب اسلامي معمولاًً هر مقام و مسئوليتي را با راي مستقيم مردم به دست آورده ام. اكنون نيز خويش را در معرض انتخاب شما قرار مي دهم. افزون بر حمايت نخبگان و احزاب ، آنچه در نهايت سرنوشت سياسي مرا در اين انتخابات رقم مي زند، راي فرد، فرد هر ايراني است. فردي كه حق دارد در امنيت، رفاه و آزادي زندگي كند و دولتي را برگزيند كه خويش را وكيل و مجري همه ملت و همه افراد بداند. كارنامه من در پيشگاه ملت روشن است. در اين ميان از نقد برخي اشكالات گذشته و اهتمام به اصلاح آن و در نظر گرفتن واقعيت هاي امروز گريزي نيست. آينده را بدون نگاه به گذشته نمي توان ساخت، اما نبايد در گذشته ماند.
اين اعلام حضور، تلاش مضاعف براي پيوند تجارب موفق گذشته و تحولات اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي آينده است و بزودي برنامه هاي جديدم را با شما ايرانيان در ميان مي گذارم و با شما مي گويم : «عليه توكلت و عليه فليتوكل المتوكلون.»
اكبر هاشمي رفسنجاني
۲۰/۲/۸۴

صدور مجوز براي فصلنامه ها و نشريات
تخصصي بدون تأخير انجام مي شود
گروه اجتماعي: اعضاي هيأت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه از دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات بازديد كردند و در جلسه اي با حضور خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ دادند.
به گزارش ستاد خبري، حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي سخنگوي هيأت نظارت بر مطبوعات در اين جلسه تصريح كرد: تعداد پرونده هايي كه در هيأت نظارت بايد بررسي شود بسيار زياد و توان اجرايي ما محدود است ولي مي توانم اين مژده را به اصحاب قلم بدهم كه در زمينه صدور مجوز براي فصلنامه ها و نشريات تخصصي به روز رسيده ايم و بدون تأخير و فوت زماني زياد موفق به صدور مجوز شده ايم و تا ۲ ماه ديگر تمام پرونده هاي فصلنامه ها در سال ۸۳ رسيدگي مي شود. همچنين اين هيأت تعريفي براي مناطق محروم داشته است مبني بر اينكه اگر استاني كمتر از ۳ نشريه دارد، متقاضيان نشريه را در اين استان در اولويت قرار دهد.

از سوي سازمان تأمين اجتماعي
آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور ابلاغ شد
ايسنا: مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي گفت: آيين نامه احتساب دو سال خدمت سربازي در سنوات بيمه اي بيمه شدگان بزودي در دولت تصويب و به شعب ابلاغ مي شود.
دكتر غلامرضا سليماني در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايسنا همچنين از تمديد ۶ ماهه آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور خبر داد و گفت: اين آيين نامه ابلاغ و به سراسر كشور اعلام شد. وي در مورد مطالبات سازمان تأمين اجتماعي از دولت به رقم ۴ هزار و ۶۰۰ ميليارد توماني اشاره و اظهار اميدواري كرد كه امسال يكهزار ميليارد تومان در قالب سهام شركت ها وصول شود.

انتخاب نهم
001806.jpg
لاريجاني مي ماند و شورا نيز از وي حمايت خواهد كرد
فارس: يك عضو كميته منتخب شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي  باتوجه به اعلام رسمي  نامزدي هاشمي  رفسنجاني گفت: آقاي لاريجاني كماكان به عنوان نامزد نهايي شوراي هماهنگي به فعاليت خود ادامه مي دهد و شوراي هماهنگي نيز از او حمايت خواهد كرد.وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: چنانچه قبلاً هم گفته شده اين شورا نامزدي آقاي  هاشمي  را بررسي خواهد كرد ولي بعيد به نظر مي رسد تغييري در اين تصميم به وجود آيد.

تجليل عضو مشاركت از اقدام هاشمي
هاتف: احمد شيرزاد حضور  هاشمي در انتخابات را نويدبخش يك انتخابات پر شور و رقابتي خواند.نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم گفت: با آمدن آقاي  هاشمي، دكتر معين با ايشان رقابت خواهند كرد و بحث درمورد كنار كشيدن ايشان مطرح نيست.

پاسخ به خبر كذب ايسنا
گروه سياسي: سامانه مديريت ارتباطات شهرداري تهران با ارسال نمابري به خبرگزاري ايسنا درخصوص مخابره خبري به نقل از شهردار تهران در مشهد توسط خبرگزاري فوق جوابيه اي را ارسال كرد.در اين جوابيه آمده است: در خبر ساعت ۲۵/۱۸ آن خبرگزاري به نقل از خبرنگار ايسنا در مشهد مطالبي به شهردار محترم تهران نسبت داده شده كه به هيچ عنوان صحت ندارد.جناب آقاي دكتر احمدي نژاد نه تنها چنين جملاتي به كار نبرده، بلكه اينگونه اظهارات اصولا با ادبيات ايشان نيز سازگار نيست.با پيگيري هاي به عمل آمده، متن كامل سئوال و جوابي كه در جلسه يادشده مطرح شده به شرح زير است:
سئوال: آيا درصورتي كه ائتلاف آبادگران آقاي قاليباف را به عنوان كانديداي نهايي برگزيند، شما كنار خواهيد رفت؟
جواب: «عرصه مسئوليت ها عرصه فداكاري و خدمت است، عده اي خيال مي كنند كه انتخابات تفاهم ۱۰ يا ۱۵ نفر پشت درهاي بسته است. البته گروهها و احزاب كار خودشان را مي كنند. انتخابات يعني حضور گسترده مردم و اعمال اراده است. البته گروه ها و احزاب كار خودشان را مي كنند. انتخابات يعني حضور گسترده مردم و اعمال اراده ملت. بايد فرصت ها را دراختيار ملت قرار دهيم تا درباره آينده خود تصميم بگيرند و ملت ما هميشه هوشمندانه و درست و به صلاح كشور تصميم خودش را مي گيرد.»باتوجه به اينكه خبرنگار محترم آن خبرگزاري نام شهردار تهران را نيز در اين خبر به اشتباه درج نموده، اميدواريم كه نسبت دادن جمله موصوف به ايشان نيز از بي دقتي و عجله نامبرده نشأت گرفته باشد.اطمينان داريم خبرگزاري ايسنا باتوجه به اصول حرفه اي كه همواره بر آن تاكيد داشته، از تكرار چنين اشتباهاتي جلوگيري خواهد كرد.


انتقاد ستاد قاليباف از دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع)
ايرنا: دفتر اطلاع رساني  ستاد انتخاباتي  محمدباقر قاليباف  ضمن  انتقاد از برخي دانشجويان  دانشگاه  امام  صادق  نوشت  كه  نشست  قاليباف  با آنها از سوي دانشجويان  به  سمت  تخريب  سياسي  كشيده  شده  است .بر اساس  اين  گزارش ، قاليباف  در پاسخ  به  يكي  از نمايندگان  دانشجويان مبني  بر اينكه  هزينه هاي  تبليغاتي  خود را از كجا تامين  مي كنيد، گفت : من رسما اعلام  مي كنم  كه  تا به  حال  از هيچ  ارگان  و يا نهاد چه  مستقل  و چه  غيرمستقل ، كمك  مالي  دريافت  نكرده ام .قاليباف  همچنين  در پاسخ  به  سوال  نماينده  ديگري  از بسيج  دانشجويي دانشگاه  امام  صادق  راجع  به  اينكه  چرا در زمان  مسئوليت  شما در سازمان پليس  شاهد افزايش  بي حجابي ، فساد و بي امنيتي  بوده ايم ، گفت : من  قول  دادم در مقابل  سه  چيز يعني  زنان  خياباني ، فساد، رانت  خواري  اقتصادي  و همچنين بي عدالتي  بايستم ، ليكن  به  من  اجازه  ندادند.

جوابيه مجمع تشخيص مصلحت به درج خبري از سايت شريف نيوز
گروه سياسي: اداره كل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارسال نمابري به روزنامه همشهري درخصوص چاپ خبري در شماره روز سه شنبه ۲۰ ارديبهشت كه از سايت شريف نيوز مخابره شده بود جوابيه اي را ارسال كرد. در بخشي از اين جوابيه آمده است: در اخبار روز سه شنبه ۲۰/۲/۸۴ آن جريده محترم خبري جعلي از ديدار اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران با آيت الله هاشمي رفسنجاني به نقل از سايت شريف نيوز آماده بود كه خواهشمند است براساس قانون مطبوعات جواب ذيل را منتشر نماييد.۱ _ كارگزاران سازندگي: در اين خصوص ضمن تكذيب مطالب سايت خبري شريف نيوز، آيت الله هاشمي رفسنجاني در جواب يكي از حاضران روند تشكيل اين حزب را توضيح داد و در ادامه گفت: «مشروح اين بحث را در مصاحبه سال ۸۲ با روزنامه كيهان توضيح داده ام و مي توانيد مراجعه كنيد.»۲ _ مركز تحقيقات استراتژيك: ايشان اين مركز را جايي براي تجمع مسوولان دولتي دانست تا پس از پايان مسووليت ها، تجارب خويش را در اختيار كشور قرار دهند و اصلا سخني از دشمني بعضي از اعضاي آن به ميان نيامده است.۳ _ خانه نشيني ايثارگران: ايشان با بيان روند تصويب ۴۰ درصد سهميه رزمندگان گفت: «اين حق نيروهاي ايثارگر بود كه عقب ماندگي تحصيلي آنها جبران شود و درخصوص ايثارگران هم پس از پايان جنگ در نماز جمعه از آنان دعوت كرد كه وارد صحنه سازندگي شوند و انصافا وارد شدند و ساخت سد كرخه توسط سپاه پاسداران، نمونه بارز حضور ايثارگران در ميدان سازندگي است.»۴ _ مفاسد اقتصادي: آيت الله هاشمي رفسنجاني مبارزه با مفاسد اقتصادي را يكي از اهداف انقلاب اسلامي دانست كه از اول انقلاب تا الان ادامه دارد. ۵ _ خطبه نماز جمعه منتهي به ۲۲ خرداد ۷۶: ايشان با بيان اضطراب شائبه تقلب از سوي هر دو جناح گفت: «آن روز قبل از شروع خطبه ها، افرادي از دو جناح در محل برگزاري نماز پيش من آمده بودند و از برنامه ريزي هاي تقلب جناح رقيب اظهار نگراني مي كردند و من هم به عنوان مسوول اجراي قانون اساسي، مي بايست از سلامت انتخابات دفاع مي كردم و الان هم اگر مسوول اجرايي كشور شوم، وظيفه دارم براي سلامت انتخابات تلاش كنم.»۶ _ ميرحسين موسوي: آيت الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي درباره نشست يكي از فرزندانش با مهندس موسوي گفت: «هيچ يك از فرزندانم با ايشان مذاكره نداشته اند. البته براي ايشان احترام خاصي قائل هستم. اما اينكه مي پرسيد آيا سازمان مجاهدين يا بهزاد نبوي در اين نشست دخيل بوده اند؟ بايد بگويم كه اصل خبر دروغ است و سازمان مجاهدين و جبهه مشاركت به هيچ وجه از مهندس موسوي حمايت نمي كنند.»باتوجه به مسايل بالا، در مقام مسووليت يك روزنامه وزين و فراگير آيا درست است مسايل و مباحث كاملا كذب را بدون كمترين تحقيق منتشر كنيد؟اين ديدار درعين صراحت، آن قدر ساده و صميمي برگزار شد كه آيت الله هاشمي رفسنجاني در پايان، در پاسخ به عذرخواهي يكي از دانشجويان درمورد برخي انتقادات، با تشكر از صراحت لهجه دانشجويان گفت: «من از شما ممنونم و فكر نكنيد كه از سخنان شما ناراحت شدم. مي دانم كه برخي از اين سوالات در جامعه وجود دارد و در بعضي روزنامه ها هم منعكس مي شود. واقعا از شما كه به اينجا آمديد و سوالاتتان را مطرح كرديد متشكرم.


احمدي نژاد: اختلافي ميان اصولگرايان وجود ندارد
مهر: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران گفت: از قبل نيز مشخص بود كه  هاشمي به صحنه خواهد آمد و اكنون نيز اين امر قطعي است.وي كه در جمع طلبه هاي حوزه هاي علميه مشهد مقدس در مسجد حوزه لقمان اين شهر سخن مي گفت، تاكيد كرد: برخي از موضع اسلام، انقلاب را جرياني غير از راه مستقيم معرفي مي كنند درحالي كه انقلاب اسلامي دنباله نهضت انبيا است و يك جهش در استمرار اين راه مي باشد.احمدي نژاد اظهار داشت: بايد خودمان را براي اداره جهان آماده كنيم چون اسلام دين سلامت همه جهان است و در هر جايي كه حكومت اسلام تشكيل شود همه مي توانند آنجا زندگي كنند.وي تاكيد كرد: ترديد نكنيد دولتي با اجراي تماميت اسلام به صحنه خواهد آمد و اكنون همه انتظار به وجود آمدن اين دولت را مي كشند.دكتر احمدي نژاد مشكل برنامه هاي توسعه اقتصادي و سياسي را عدم توجه به عدالت و منافع واقعي مردم دانست و افزود: پيشرفت كشور به اين است كه مردم در رفاه و در آرامش باشند درحالي كه توسعه سياسي باعث شده هيچكس جرات نكند بگويد چرا اين مسئول در كاخ زندگي مي كند؟ و آماج حملات قرار مي گرفت.شهردار تهران اضافه كرد: در توسعه سياسي توهين، تخريب و شايعه درست است ولي ما در اسلام اينها را نداريم و اينكه مردم را به نام توسعه سياسي، دروغگو كنيم با هيچكدام از معيارهاي اسلام منطبق نيست.وي تاكيد كرد: هيچ اختلافي در جريان اصولگرايان وجود ندارد ولي بايد اجازه داد تا روند صحيح تا روز انتخابات ادامه يابد.احمدي نژاد همچنين گفت: براي تشكيل يك دولت اسلامي، ۱۶ شاخصه را مد نظر قرار خواهيم داد.وي همچنين با تاكيد بر اينكه همه بايد براي كشور، ملت و انقلابمان كار كنند، افزود: برخي رسانه ها به جاي اينكه فضاي انتخابات را مثبت، رقابتي و پرشور كنند يك جنگ رواني درست كردند، رمان و داستان مي نويسند در حالي كه همه بايد به هم كمك كنيم تا كشور را بسازيم.شهردار تهران در خاتمه اظهارداشت: نمي دانم چرا برخي ها اصرار دارند افراد مقابل هم ايستاده و نسبت به هم كينه ورزي كنند و به طور صريح مي گويم كه درمورد هيچ شخصي صحبتي نكردم و نخواهم كرد.

عملكرد رضاخان، چه حزب اللهي و چه غيرحزب اللهي منفي است
ايسنا: سخنگوي ستاد انتخاباتي محسن رضايي گفت: «از نظر مردم ايران عملكرد رضاخان مثبت نيست. نوع روي كارآمدن و نوع فعاليتهاي رضاخان چه حزب اللهي و چه غير حزب اللهي از نظر همه منفي است.»علي احمدي، نماينده ممسني همچنين از ثبت نام محسن رضايي براي نامزدي در انتخابات در روزهاي چهارشنبه يا جمعه خبر داد.

كروبي: به من راي دهيد تا ثابت كنم مي توانم
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در جمع مردم مشهد گفت: بهترين سند افتخار من مديريت مجلس ششم است.در مجلس ششم توانستم هم از كيان مجلس دفاع كنم و هم جلوي تندروي ها را از هر دو سو بگيريم، اقتدار در اداره چنين مجلسي مهمترين سند افتخارم است.وي طرح دادن ۵۰ هزار تومان به هر ايراني را طرحي كارشناسي و عملي دانست.كروبي كه با شعارهاي «دروغه، دروغه» بخشي از جمعيت حاضر در سالن مواجه شده بود، افزود: دروغ و راستي صحبت من در عمل مشخص مي شود و تنها راه اين است كه شما به من راي دهيد تا ثابت كنم اين كار را انجام خواهم داد.

احتمال كناره گيري يكي ديگر از كانديداهاي اصولگرايان
ايسنا: عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: «احتمال كناره گيري يكي از كانديداهاي نيروهاي اصولگرا تا پايان ثبت نام بسيار فراوان است.»الياس نادران، نماينده مردم تهران در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: «احتمال اينكه دو كانديدا از سوي نيروهاي اصولگرا براي شركت در عرصه انتخابات رياست جمهوري معرفي شوند زياد است.»
نادران درباره احتمال حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: «حضور و يا عدم حضور ايشان بر اجماع نيروهاي اصولگرا تاثيرگذار نيست.»

ولايتي: دولت بايد بستر تصدي گري مردم را فراهم كند
فارس: كانديداي رياست جمهوري با تاكيد بر اينكه مردم ركن اصلي نظام هستند، گفت: دولت بايد بستر تصدي گري مردم را فراهم نمايد و با ايجاد تسهيلات و حمايت هاي گسترده و ايجاد زيرساخت ها، امكان رشد و پيشرفت را تسريع نمايد. وي كه در جمع گروهي از منتقدين كرد سخن مي گفت، اظهار داشت: تاكيد بر توسعه متوازن گوياي نگاه عادلانه به همه نقاط كشور است. ما نمي خواهيم در كشور شاهد وجود مناطق محروم باشيم بنابراين بايد توازن در توسعه را سرلوحه برنامه خود قرار دهيم.

عسگري: ناراحتي ناطق از افراطيون است
فارس: عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: متاسفانه عملكرد منفي اصولگرايان و بداخلاقي آنها در جامعه و افكار عمومي قابل رويت است و در نتيجه آن بسياري از مردم هنوز بلاتكليف هستند.علي عسگري افزود: به برخي از دوستان اصولگراي افراطي كه در ژست گرفتن مانند حزب مشاركت عمل مي كنند گفتيم آقاي مهدوي كني اسطوره اخلاق اسلامي است و از چهره هاي معدود باقيمانده از اوايل انقلاب است بيايد به نامه خالصانه وي خطاب به اصولگرايان براي رسيدن به وحدت گوش كنيد.وي از اظهارات بعضي اصولگرايان كه از نامه آيت الله مهدوي كني استقبال نكردند و گفته اند دوره  پدربزرگ ها سپري شده اظهار تأسف كرد. نماينده مردم مشهد درباره كناره گيري ناطق نوري از شوراي هماهنگي گفت: اگر من هم جاي او بودم شايد با اين همه بي حرمتي و خلاف اخلاق، شرايط روحي و فكري ايشان را داشتم. عضو فراكسيون اكثريت مجلس بيان داشت: ناراحتي  آقاي ناطق نوري از دست دوستان افراطي اصولگرا است كه در حقيقت خود ايشان باعث حضور آنها در عرصه فعاليت سياسي بود.

حداد عادل: هنوز هم به اجماع اصولگرايان اميدواريم
فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مقداري از محاسبات در خصوص وحدت اصولگرايان به پس از ثبت نام و آگاهي از آرايش داوطلبان موكول شده است، گفت: هنوز هم احتمال مي دهيم و اميدواريم كه اصولگرايان به اجماع برسند.غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه افتتاح بوستان آزادگان در گفتگو با خبرنگاران، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اميدواريم تعدد كانديداها به وحدت تبديل شود. البته نتايجي هم گرفته ايم كه انشاءالله در روزهاي آينده اعلام خواهد شد. وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا براي رسيدن به وحدت در ميان كانديداهاي اصولگرا به برخي از آنها براي انصراف فشار مي آوريد، گفت: هيچ گونه فشاري از جانب من به داوطلبان براي انصراف وارد نشده است .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |