چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۵ - May 11, 2005
از سوي بازپرس شعبه ۷
جاعل حرفه اي محارب شناخته شد
001947.jpg
گروه حوادث: مجيد - س كه يك جاعل حرفه اي است از سوي بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي به عنوان محارب شناخته شد و پرونده وي براي برگزاري جلسات محاكمه به دادگاه انقلاب ارسال شد.
اين جاعل حرفه اي كه داراي پنج بار سابقه فرار است، آخرين بار حدود ۲۰ روز پيش زماني كه قصد فرار از بازداشتگاه تركمنستان را داشت، توسط مأموران در پارك پشت بازداشتگاه دستگير شد. مجيد سعادت كه ۳۲ سال سن دارد داراي ۱۷ فقره سابقه كيفري و ۸۰ شاكي از شهرهاي مختلف است. مجيد كه با همدستي چند تن از دوستانش خود را به عنوان مأمور نيروي انتظامي، مأمور وزارت اطلاعات و بازپرس دادسراي انتظامات معرفي مي كرد چندين فقره از افراد مختلف اخاذي كرده اند. وي به همراه سه تن از همدستانش در بسياري از شهرها به خصوص شهرهاي شمالي كشور اقدام به اخاذي و زورگيري كرده است. براساس اين گزارش اين فرد تاكنون چهار بار از چنگ مأموران پليس گريخته و هم اكنون به همراه سه تن ديگر از اعضاي باند تحت مراقبت شديد پليس به سر مي برد. حسيني بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران در اين رابطه گفت: يكي از شگردهاي اخاذي اين افراد اين بوده كه يكي از اعضاي باند در داخل بانك با شناسايي سوژه و به خاطر سپردن نام و مشخصات وي از روي فرم تكميل شده  براي درخواست عمليات بانكي، توسط تلفن همراه خود، مورد را به ديگر اعضاي باند اطلاع داده و به محض خروج سوژه از بانك، همدستان او خود را به عنوان مأمور پليس معرفي كرده و وي را دستگير مي كرده اند.
وي ادامه داد: اين افراد بخشي از مدارك را براي جعل موارد بعدي نگه داشته اند كه طي تحقيقات پليس مدارك بسياري از جمله كارت هاي متعدد از آنان كشف شده است. حسيني گفت: اين فرد آخرين بار به بهانه ديدار همسر خود و پيشنهاد يك خودروي پرايد به مأموران براي چهارمين بار قصد فرار داشت كه با مخالفت و عكس العمل مأموران بازداشتگاه مواجه مي شود و با پتو و طنابي كه از لباس هاي خود تهيه كرد، از محل مي گريزد. پس از تعقيب و گريز سه تن از متهمان از جمله مجيد. س دستگير شده و تنها يك نفر از آنان به رغم تيراندازي و تلاش مأموران از صحنه گريخته است.
روز گذشته قرار مجرميت اين متهم از سوي بازپرس حسيني صادر شد و مجيد سعادت به عنوان محارب شناخته شد.
بازپرس حسيني در ادامه گفت: ارتكاب اولين جرم از سوي اين كلاهبردار زماني اتفاق افتاد كه وي كيف حاوي مواد مخدري را به فردي داده بود تا به انگلستان ببرد.همچنين دستور ويژه اي براي حفاظت كامل اين متهم در حين انتقال به زندان صادر شده است.
بر اساس اين گزارش ظهر ديروز مجيد- س تحت حفاظت شديد امنيتي به زندان اوين انتقال يافت.

تازه  دامادي كه نو عروسش را به آتش كشيد:
همه ما زندگي را باخته ايم
001956.jpg
متهم در حال بازسازي صحنه قتل در دادگاه
گروه حوادث: تازه داماد جواني كه در پي دخالت هاي خانوادگي، همسرش را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، صبح ديروز با حضور پنج قاضي دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين زوج جوان تنها سه ماه از شروع زندگي مشتركشان مي گذشت كه در پي اختلافات خانوادگي در تاريخ ۱۱ دي ماه سال ۸۲ با هم درگير شده و پسر جوان همسرش را كه دخترعمويش بود در خانه اش واقع در رباط كريم به آتش كشيد.
صبح ديروز آخرين جلسه محاكمه اين تازه داماد در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشار در حالي برگزار شد كه نماينده دادستان _ خاكي _ در ابتدا به قرائت كيفرخواست پرداخت.
وي گفت: در اين پرونده محمد. ش (۲۱ساله) متهم به قتل عمدي همسرش طيبه. ش است. در تاريخ ۱۱ دي ماه ۸۲ متهم به همراه همسرش از خانه پدر زنش به خانه خود برگشته و به خاطر جر و بحث كوچكي كه بين پدر زنش و وي اتفاق افتاده بود در خانه اش با همسرش درگير شده و با اوج گيري سر و صدا و اختلاف، متهم عصباني شده و با روسري كه به سر مقتول بوده، اقدام به بستن دست و پاي نوعروس كرده و سپس بنزين، روي مقتوله پاشيده است.
خاكي در ادامه گفت: تازه داماد گاز را قبلاً روشن گذاشته و پس از به آتش كشيدن همسرش هيچ اقدامي براي نجات وي نمي كند و به افرادي كه با شكستن در وارد حياط شده بودند، اجازه نجات همسرش را نمي دهد. به اين ترتيب، مقتوله پس از انتقال به بيمارستان سجاد جان باخت .پس از دستگيري متهم به قتل كه ۶ ماه بعد از وقوع حادثه اتفاق افتاد تحقيقات صورت گرفته و در دادسراي رباط كريم كيفرخواست صادر شد.بنابراين با توجه به دلايل مندرج در كيفرخواست، اظهارات شهود، درخواست اولياي دم و اعتراف متهم به بخشي از عناصر قتل بزهكاري نامبرده محرز است و تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه پدر و مادر مقتوله در حالي كه گريه مي كردند، ضمن درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم به قتل گفتند: حدود ۲۰ روز قبل از وقوع حادثه محمد در درگيري كه با ما داشت تهديد كرد كاري خواهم كرد كه ديگر در هيچ مجلسي نتوانيد سرتان را بالا بگيريد. بعد از چند روز هم دخترم را به شدت كتك زد. آقاي قاضي ما تنها قصاص مي خواهيم او دخترمان را به طرز فجيعي به قتل رسانده است.او پس از دستگيري در محل حادثه، از كلانتري فرار كرد و۶ ماه دنبال او بوديم تا در بيابان هاي ورامين دستگيرش كرديم.
سپس محمد با دستور قاضي در جايگاه قرار گرفت. قاضي عزيز محمدي به وي گفت: شما متهم به قتل عمدي همسرت هستي آيا آن را قبول داري؟
متهم: بله قبول دارم. خودم هم نمي دانم چه اتفاقي افتاد. مرا قصاص كنيد. زندگي ديگر برايم اصلاً ارزشي ندارد. من به خاطر دخالت هاي خانوادگي با همسرم درگير شدم.
قاضي: علت اختلاف شما چه بود؟
متهم: روز حادثه به خانه پدر زنم رفته بوديم. خواهر زنم يك روز وقتي به خانه ما آمده بود، بدون اجازه يك نوار صوتي را برداشته بود. وقتي موضوع را به خواهر زنم گفتم و از او گله كردم، پدر زنم شروع به داد و فرياد كرد و همين باعث ايجاد يك جر و بحث كوتاه بين ما شد. وقتي به خانه برگشتيم همسرم گفت چرا با خانواده من دعوا مي كني سر همين موضوع دوباره با هم درگير شديم.وي در ادامه افزود: بعد از اين واقعه همه فكر مي كنند تنها خانواده طيبه هستند كه شكست خورده اند در صورتي كه اين طور نيست. همه ما به نوعي زندگي را باخته ايم. دختر آنها از گل هم پاكتر بود.
قاضي از محمد خواست تا درباره روز حادثه توضيح دهد، وي ادامه داد: بعد از درگيري لفظي طيبه به آشپزخانه رفت اول ريكا آورد تا بخورد اما من به او گفتم، با خوردن ريكا نمي تواند خودكشي كند. سپس چاقو آورد به صورت كاملاً غيرعمدي دست هايش را گرفتم و براي اينكه نتواند كاري كند، دست هايش را بستم. اما او فرياد مي كشيد. خيلي عصباني شدم و بنزين را كه قبلاً براي كاري تهيه كرده بودم آوردم و تنها براي ترساندن او به طرفش پاشيدم. ناگهان آتش همه جا را فرا گرفت. من خودم را گم كردم گالن بنزين را به زمين انداختم طيبه كه آتش گرفته بود روي گالن افتاد به سختي در را باز كردم. صداي انفجار باعث شده بود كه همسايه ها جمع شوند. بيرون آمدم و روي پله نشستم. وقتي همسايه ها به داخل خانه هجوم آوردند من هم دوباره به خانه رفتم و از داخل اتاق پتويي آوردم به دور طيبه پيچيدم و او را به بيمارستان بردم.
زماني كه متهم به قتل به تشريح حادثه پرداخته بود قاضي از او خواست تا با نشان دادن صحنه حادثه آن را مجدداً تكرار كند.
متهم در ادامه افزود: من خودم طيبه را به بيمارستان بردم اما وقتي پدر زنم به بيمارستان آمد و مرا تهديد كرد همين امر باعث شد تا از صحنه فرار كنم.
در ادامه وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و سپس ۵ قاضي كيفري آخرين دفاع را از تازه داماد گرفتند.
بر پايه اين گزارش، قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

بازداشت مظنون ارتكاب قتل
001959.jpg
گروه حوادث: در پي بررسي پرونده يك جنايت مأموران پليس پسر جواني را به عنوان مظنون به ارتكاب جنايت بازداشت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، بيستم فروردين ماه سال جاري خبر قتل يك زن كه در منزل مسكوني اش واقع در منطقه تهرانپارس به قتل رسيده بود به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد.
بررسي ها براي يافتن عامل يا عاملان اين جنايت به دستور بازپرس حسيني توسط پليس آگاهي آغاز شد. تمام افرادي كه مورد سوءظن كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي بودند مورد بازجويي پليس قرار گرفتند تا شايد راز اين جنايت فاش شود.
مأموران پليس در ادامه تحقيقات خود به اين نتيجه رسيدند كه روز جنايت از ساختمان نيمه كاره كه مقابل منزل فاطمه بود تماس تلفني با خانه مقتوله گرفته شده است. اين ساختمان محل اقامت عده اي از كارگران ساختماني بود. روز گذشته نگهبان اين ساختمان به عنوان مظنون بازداشت و در شعبه بازپرس حسيني مورد بازجويي قرار گرفت.
پسر جوان در پاسخ به سؤال بازپرس پرونده گفت: «هيچ اطلاعي از چگونگي مرگ اين زن ندارم، من نگهبان آن ساختمان هستم ولي هيچ وقت دقت در تلفن هاي كارگران اين ساختمان نداشته ام و شايد در نبود بنده كه براي خريد غذا يا كاري از ساختمان خارج شده ام شخصي ناشناس از تلفن استفاده كرده باشد.»
به دستور بازپرس پرونده اين متهم به دايره ۱۰ آگاهي انتقال يافت تا تحقيقات تكميلي از وي انجام گيرد.

دادرسي مجدد پرونده يك مرگ مشكوك
زن: من خيانتكار نبودم
001953.jpg
گروه حوادث: زن جواني روز گذشته به دليل مرگ مشكوك همسرش در شعبه قاضي اسماعيلي مورد بازجويي قرار گرفت تا اگر قتلي رخ داده باشد راز آن فاش شود.
به گزارش خبرنگار ما، سيزدهم بهمن ماه سال ۸۰ بيمارستان الغدير شاهد حضور يك زوج كه هر دو به شدت با ضربات چاقو مجروح شده بودند، بود.
تلاش هاي پزشكي براي بهبود حسين ۳۴ ساله بي فايده ماند و اين مرد جوان كه يك كارخانه دار ورشكسته بود بر روي تخت بيمارستان جان سپرد. پرديسه همسر اين مرد توسط ۱۱ ضربه چاقو مجروح شده بود و پزشكان تمام سعي خود را براي كمك به وي انجام دادند و اين تلاش ها بي ثمر نماند و اين زن جوان از مرگ نجات يافت.
مراتب به اطلاع قاضي جواد اسماعيلي رسيد. مأموران دايره ۱۰ آگاهي به بيمارستان مراجعه كردند و تحقيقات پليسي براي روشن شدن علت اين درگيري خونين بر روي تخت بيمارستان از پرديسه آغاز شد.
پرديسه در توضيح به مأموران پليس گفت: «همسرم بعد از ورشكستگي بسيار عصبي شده بود. سه سال قبل از اين ماجرا را نيز در زندان گذرانده و تنها سه ماه بود از حبس آزاد شده بود. حسين قبل از رفتن به زندان همسر دومي اختيار كرده بود كه همين مسئله موجب ناراحتي بين ما شده بود. از مدتي قبل بيهوده فكر مي كرد من نيز با فرد ديگري ارتباط دارم و دائم به من تهمت مي زد و در نهايت نيز با من درگير شد و با چندين ضربه چاقو مرا مجروح كرده و سپس اقدام به خودزني كرد.»
پرونده اين حادثه در اداره آگاهي مركز و دادگاه امور جنايي تهران مورد بررسي قرار گرفت. بعد از چندين مرحله تحقيق و برگزاري جلسات محاكمه، قاضي پرونده حكم خود مبني بر اين كه حسين در ابتدا همسرش را مجروح كرده و سپس اقدام به خودزني كرده است را صادر كرد و بدين ترتيب موضوع قتل منتفي شد. حكم به ديوان عالي كشور ارسال شد و از سوي شعبه ديوان نقض گرديد.
روز گذشته بار ديگر پرديسه و دو فرزند دخترش مقابل قاضي اسماعيلي قرار گرفته و از آنان بازجويي شد.
پرديسه در اظهارات خود در بيمارستان مبني بر اين كه همسرش به او شك داشت را رد كرد و گفت: «آن زمان شرايط مناسبي نداشته و در آن موقعيت نامناسب از من بازجويي به عمل آمد كه خيلي با اهميت نيست.»
وكيل حسين همسر پرديسه به قاضي پرونده گفت: «دو روز قبل از اين حادثه حسين به دفتر كار من آمد و به شدت عصباني بود، وي با خشم زياد از ارتباط همسرش با مرد ديگري حرف مي زد كه من سعي در آرام كردنش داشتم و از او خواستم شنبه بار ديگر به اينجا بيايد كه هم به پرونده مالي اش در خصوص ورشكستگي كارخانه او و هم به موضوع همسرش بپردازيم كه روز شنبه خبر مرگ او را شنيدم.»
همسر حسين بار ديگر در پاسخ به اظهارات وكيل مدافع حسين گفت: «شما وكيل همسرم هستيد و داريد از او و خانوده اش دفاع مي كنيد. اگر وكيل من بوديد به حتم اين تهمت ها را به من نمي زديد، حرفهاي شما دروغ است. من خيانت نكرده بودم اين حسين بود كه همسر دوم اختيار كرده بود.»
قاضي جواد اسماعيلي ختم دادرسي دوباره اين پرونده را اعلام كرد و تاچند روز آينده، حكم اين پرونده صادر خواهد شد.

معاون آگاهي نيروي انتظامي:
كمبود نيروي انساني مهمترين
دليل عقب ماندگي آگاهي است
001950.jpg
گروه حوادث: سرپرست نيروي انتظامي، با تأكيد بر سرعت كشف جرم، گفت: سرعت در كشف جرم به نوعي در مجرمين ترس و وحشت ايجاد مي  كند و آنها را از تكرار عمل مجرمانه منصرف خواهد كرد.
سردار علي عبداللهي، سرپرست نيروي انتظامي، در همايش تخصصي معاونان آگاهي، گفت: آگاهي يكي از حرفه  اي ترين بخش  هاي نيروي انتظامي است و تخصصي  ترين مأموريت  ها در ناجا، به بخش آگاهي مربوط مي  شود.
وي، با اشاره به تخصصي شدن پليس در سال  هاي اخير، افزود: در آگاهي همزمان با بخش پليس تخصصي، اقدامات بسيار مناسبي از نظر آموزش، افزايش مهارت  هاي فردي و افزايش تجهيزات و امكانات، انجام شد.
عبداللهي تصريح كرد: در برخورد با جرائم پيچيده و سرعت در كشف جرم، شاهد افزايش مهارت و تبحر عوامل آگاهي هستيم.
وي، با تأكيد بر اينكه اساس كار نيروي انتظامي پيشگيري از وقوع جرم است، گفت: پيشگيري بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد و اين امر صرفاً به بخش انتظامي مربوط نمي  شود.
به گفته وي، در بحث پيشگيري از وقوع جرم، آگاهي در بين ساير بخش  هاي نيروي انتظامي مهمترين نقش را دارد و بايد با سرعت به كشف جرم اقدام كند.
سردار عبداللهي خاطرنشان كرد: اقدام به موقع آگاهي مي  تواند به عنوان يك عامل مؤثر در پيشگيري از وقوع جرم محسوب شود.
سرپرست نيروي انتظامي، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آگاهي، گفت: در سال  هاي اخير بخش  هايي كه در آگاهي ابهام داشتند يا نيازمند تغيير بودند، مورد اصلاح قرار گرفتند و امكانات و تجهيزات آنان افزايش يافت.
به گفته وي، تعداد آزمايشگاه  هاي كشف جرم جنايي در سال  هاي اخير افزايش يافته است؛ به نحوي كه در حال حاضر ۷ آزمايشگاه كشف جرم جنايي در كشور مشغول فعاليت هستند. وي خاطرنشان كرد: تعداد مناسبي خودرو به منظور افزايش گشت  هاي آگاهي در سال ۸۲-۸۳ در اختيار اين معاونت قرار گرفته است تا آگاهي در به كارگيري آنها به شكل بهتري عمل كند.
سردار عبداللهي افزود: پس از توجه به تجهيزات و امكانات، بايد به تاكتيك  ها و روش  ها توجه بيشتري شود، به نحوي كه با شرايط تجهيزات و تكنولوژي روز، عملكرد خود را ساماندهي كنيم. وي در پايان خاطرنشان كرد: امروز جرائم از جهت كمي و كيفي با گذشته تفاوت دارد و به همين دليل پليس بايد متناسب با روش  هاي پيچيده مجرمين اقدامات خود را ساماندهي كند.
معاون آگاهي نيروي انتظامي گفت: عدم تناسب نيروي انساني با تعداد پرونده  هاي موجود در آگاهي، مهمترين مانع كشف به موقع جرم است.
سردار محمد نوري، معاون آگاهي نيروي انتظامي، در همايش تخصصي معاونان آگاهي نيروي انتظامي، گفت: ما بايد در سال جاري قابليت  هاي خود را در كشف جرم افزايش دهيم؛ اما در حال حاضر تعادل لازم بين تعداد مأموران و پرونده  هاي موجود در آگاهي وجود ندارد.وي، با اشاره به عملكرد سال ۸۳ آگاهي، افزود: در سال گذشته يكي از برنامه  هاي ما افزايش نسبت كشف وقوع جرم بود كه با افزايش ۵ درصدي در كشف جرائم به اين شاخص رسيديم.
وي خاطرنشان كرد: كشف جرم درآگاهي بايد بر اساس مباني علمي صورت بگيرد كه در اين زمينه امكانات لازم براي كشف جرم فراهم شده است.
سردار نوري، با اشاره به رتبه  بندي كارآگاهان گفت: در حال حاضر، ۸۰۰ نفر از كارآگاهان آگاهي رتبه  بندي شده  اند. به گفته وي، با توجه به اهداف پيش بيني شده كشف جرائم بر مبناي كار اطلاعاتي بايد گسترش يابد و ناجا در انجام مأموريت  هاي خود با استفاده از راهكارهاي اطلاعاتي به كشف جرائم بپردازد.
معاون آگاهي نيروي انتظامي، با اشاره به تعامل مثبت نيروي انتظامي با قوه قضاييه در جهت كنترل مجرمين، گفت: در حال حاضر، اطلاعات ما از مجرمين، زندانيان و زندانياني كه آزاد شده  اند به حد قابل توجهي افزايش يافته است و اين امر در كنترل مجرمين مؤثر است.
وي، با تأكيد بر اينكه تحويل اموال مكشوفه همواره از مهمترين دغدغه  هاي آگاهي بوده است، تصريح كرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر اموال مسروقه در حداقل زمان ممكن به صاحبان آنها بازگردانده مي  شود و با توجه به كنترل  هاي صورت گرفته در اين زمينه، مشكل خاصي نداريم. به گفته نوري، در ۱۰ استان كشور، ۶ ميليون دفترچه ثبت سريال اموال منزل در بين افراد توزيع شده است و به زودي توزيع اين دفترچه  ها در كل كشور به پايان خواهد رسيد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد، برخي موانع موجود در كشف جرم با توجه به اولويت  بندي  هاي صورت گرفته در نيروي انتظامي رفع شود.

حادثه در جهان
تعويض گروگان با پيتزا
سي.ان.ان: مقامات يكي از زندان هاي سيدني براي پايان دادن به گروگان گيري ۴۲ ساعته در اين زندان، ۱۵ عدد پيتزا تهيه و در اختيار گروگان گيرها قرار دادند.
اين گروگان گيري كه دو روز پيش آغاز شد، در ابتدا در راستاي اعتراض به وضعيت زندان بود. در اين گروگان گيري بيش از بيست زنداني شركت داشتند. سرانجام پس از دو روز بحث و تبادل نظر، گروگان گيرها، مأمور زنداني را كه در اين حادثه به گروگان گرفته شده بود با ۱۵ عدد پيتزا معاوضه كردند.
يكي از مقامات ارشد اين زندان در خصوص اين گروگان گيري گفت: گروگان گيرها به عنوان آخرين مطالبه خود، خواهان دريافت ۱۵ عدد پيتزا دربرابر آزادي گروگان ها شدند كه ما به اين خواسته آنها تن داديم.
در اين حادثه به هيچكس صدمه اي نرسيد.

بازبيني يك پرونده پس از ۲۰ سال
سي.ان.ان: رئيس پليس منطقه آتلانتا روز گذشته اعلام كرد كه معتقد است مردي كه به اتهام قتل ۲۹ پسر جوان و دو دختر بچه در فاصله سال هاي ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ بازداشت و محكوم شده است بي گناه بوده و تمام اين سال ها را بي دليل در زندان سپري كرده است.لوئيس گراهام ضمن اعلام اين مطلب كه قصد دارد بازبيني مجدد اين پرونده را آغاز كند، در اين خصوص گفت: خيلي صريح بگويم كه تصور نمي كنم واين ويليامز در اين پرونده حتي كوچكترين گناهي داشته باشد.
من بيست سال پيش نيز كه ماجراي اين پرونده آغاز شد همين اعتقاد را داشتم و الان هم بر همان باور هستم.لوئيس گراهام با تشكيل يك گروه تحقيق و تفحص قصد دارد در خصوص علت مرگ چهار نفر كه در فاصله ماه فوريه تا مه سال ۱۹۸۱ به قتل رسيده اند تحقيقات مفصلي انجام دهد.
در سال ،۱۹۸۲  ويليام كه آن زمان ۲۳ سال سن داشت بازداشت و به اتهام قتل دو نفر به دو بار حبس ابد محكوم شد. پس از آن محاكمه پليس اعلام كرد كه ويليام متهم به بيش از بيست قتل است، البته دادگاه رسيدگي به اين اتهامات هرگز تشكيل نشد. ويليام در تمام طول اين سال ها همواره تأكيد كرده بود كه در هيچ كدام از اين قتل ها مقصر نبوده است. بسياري از كارشناسان حقوقي بر اين باورند كه پليس در آن زمان تنها براي مختومه كردن ۲۰ پرونده قتلي كه قاتل آنها هرگز پيدا نشد، اين اتهام را به ويليام بسته است.
لوئيس در مصاحبه اي با سي.ان.ان در اين خصوص گفت: من قصد ندارم به هيچ وجه اعضاي هيأت منصفه، قاضي يا وكيل مدافع متهم را مقصر جلوه دهم. شايد در آن زمان و بر طبق اسناد و مدارك موجود، وي مقصر باشد. البته شايد هم وي همدستي داشته كه تمامي اين كارها را وي انجام مي داده است. تمامي اين احتمالات را بايد در نظر گرفت.با اين وجود، دادستان پرونده اعتقاد دارد كه بازبيني مجدد اين پرونده، هيچ تغييري در روند پرونده ويليام و اتهامات وي ايجاد نخواهد كرد.
دستگيري قاتلان جسد سوخته
سايت جنايي: پليس هاستون موفق شد از دو مردي كه به عنوان مظنون در جريان كشف جنازه سوخته شده زني بازداشت شده بودند، اعتراف بگيرد.
هر دو مظنون اعتراف كرده اند كه اين زن۳۰ ساله را روز ۲۳ آوريل ربوده و پس از به قتل رساندن وي، جنازه اش را به آتش كشيده اند.پليس هاستون كه تاكنون موفق به تعيين هويت جنازه فوق نشده است طي اعلاميه اي از مردم خواسته است كه به پليس كمك كنند. پليس در بازرسي منزل دو مظنون فوق دو لنز طبي كه بر روي آنها، نام ربكا حك شده است، پيدا كرده اند.پليس دويت باكون ۲۱ ساله را روز ۲۷ آوريل بازداشت كرده و يك روز پس از آن، همدست وي براندون ديويس 
۲۱ ساله نيز بازداشت شد. تاكنون هر دو متهم با يك مورد آدم ربايي و يك مورد قتل عمد روبه رو شده اند.تاكنون چندين خانواده كه دختر آنها مفقود شده است، به پزشكي قانوني مراجعه و سعي در تعيين هويت جسد كرده اند. قاتلان فوق، تاكنون يك هويت براي مقتول اعلام كرده اند كه پليس در حال بررسي ادعاي آنهاست.

مستي با ۱۹ اتهام
سي.ان.ان: مستي كه گروگان گرفتن دو مأمور زندان در سال گذشته يكي از طولاني ترين گروگان گيري ها در زندان ايالتي آريزونا را رقم زد، با نوزده مورد اتهام روبه روشده است. ريكي واسنر ۴۲ ساله با دو مورد آدم ربايي، ضرب و جرح و تجاوز به نگهبان زن زندان روبه رو است. وي نگهبان فوق را به مدت ۱۵ روز گروگان گرفته بود. وي از اتهام تلاش براي قتل تبرئه شده است.در حالي كه قاضي پرونده روز گذشته، اتهامات ريكي را براي وي قرائت مي كرد وي با تكان دادن سر خود گفت: اين طولاني ترين تفهيم اتهامي است كه ديده ام.
در جريان دادگاه گذشته، ريكي مكرراً اتهام تجاوز به نگهبان زن زندان، لويس فرالي را انكار كرد.لويس كه در تمام طول جلسات دادگاه حضور داشته و سرش را به پايين انداخته بود، پس از شنيدن اتهام تجاوز به وي توسط سخنگوي دادگاه، به شدت گريست. وي در پايان دادگاه در اين خصوص گفت: من ديگر گروگان او نيستم. خاطره تلخ آن روزها را هم فراموش كرده ام و قصد دارم به سر كار خود برگردم. قاضي دادگاه اعلام كرده است كه روز سوم ژوئن، حكم نهايي ريكي را اعلام خواهد كرد. به احتمال قوي، وي به ۱۶ بار حبس ابد محكوم خواهد شد. گروگان گيري فوق، روز ۱۸ ژانويه سال ۲۰۰۳ آغاز شد. در اين حادثه ريكي و يكي ديگر از كساني كه مست بوده با چاقوهايي كه در اختيار داشتند به آشپزخانه بخش حمله كردند و اين گروگان گيري آغاز شد. پس از اين حادثه، ريكي لباس يكي از نگهبانان زندان را پوشيده و ساير نگهبانان را نيز به داخل بخش خود كشيد.
يكي از گروگان ها پس از يك هفته آزاد شد. اما ريكي و همدستش، لويس را به مدت پانزده روز به عنوان گروگان خود نگاه داشتند. پس از آن كه مسئولان زندان با شرط گروگان گيرها مبني بر آزادي در ازاي رهايي لويس پذيرفتند، لويس نيز آزاد شد. البته پس از رهايي لويس، پليس مانع از فرار دو زنداني فوق شد. همدست ريكي، استيون كوي نيز به اتهام آدم ربايي ضرب و جرح و تجاوز به حبس ابد محكوم شده است. لويس پس از قرار گرفتن در جايگاه شهود چندين بار تأكيد كرد كه هر دو متهم وي را مورد تجاوز و آزار و اذيت قرار داده اند. ريكي در دادگاه ادعا كرد كه وي و استيون هرگز قصد فرار اززندان را نداشته اند و اين داستان، تخيلات ذهني دادستان است. ريكي به جرم سرقت مسلحانه و ضرب و جرح در حال گذراندن دوران محكوميت ۲۸ ساله خود بود كه اين گروگان گيري رخ داد.وي انگيزه خود از اين گروگان گيري را اينگونه اعلام كرد: من تنها قصد داشتم به زندان ميشيگان منتقل شوم تا از اين طريق به مادرم نزديك تر باشم و بتوانم او را ببينم.

حضور به موقع پليس، سارقان را ناكام گذاشت
گروه حوادث: دو جوان كه دوشنبه گذشته در تهران با سوار كردن يك مسافر قصد داشتند از او اخاذي كنند، با حضور به موقع پليس گشت در اجراي نقشه خود ناكام ماندند.
به گزارش خبرنگار ما، سه جوان در خيابان «شهر زيبا» ي تهران با يك خودرو پيكان، مردي را به عنوان مسافر سوار خودرويشان كردند. آنها دقايقي بعد با بيرون آوردن چاقو از او خواستند تا هرچيزي كه به همراه دارد در اختيارشان قرار دهد. ماموران گشت انتظامي به سرنشينان اين خودرو مظنون شدند و به راننده آن دستور توقف دادند اما راننده به سرعت قصد داشت از محل متواري شود.در اين وضعيت، ماموران به تعقيب خودرو پرداختند و موفق شدند خودرو را در ميدان آزادي متوقف و دو نفر از سرنشينانش را دستگير كنند. مسافرخودرو در اين رابطه به ماموران گفت: سرنشينان اين خودرو قصد داشتند از من اخاذي كنند، ولي با رسيدن به موقع شما به نيت خود نرسيدند.گفتني است، يكي از سارقان توانست قبل از دستگير شدن فرار كند كه ماموران براي به دام انداختن وي تلاش هاي خود را ادامه مي دهند.

نزاع يك زوج منجر به قتل شد
گروه حوادث: مردي كه مظنون به ارتكاب قتل همسرش بود بعد از يك هفته بازجويي به قتل همسرش اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه بهرام نام دارد در ابتداي دستگيري عنوان مي كرد كه در مرگ همسرش هيچ نقشي نداشته و مرگ فاطمه ۳۵ساله بر اثرخودكشي است. ولي سخنانش آن قدر ضد و نقيض بود كه افسران دايره ۱۰ آگاهي از بازجويي وي صرف نظر نكرده و به تحقيقات خود ادامه دادند تا اين كه ظن كارآگاهان به يقين مبدل شد.
بهرام لب به اعتراف گشود و در خصوص مرگ فاطمه گفت: «مدتي قبل از وقوع حادثه پدر فاطمه به ما وعده داده بود كه در زمان تغيير محل سكونتمان از نظر مالي به ما كمك كند ولي در مرحله عمل وعده خود را اجرا نكرد و اين مسأله موجب درگيري هاي خانوادگي بين من و فاطمه شد. شب حادثه من براي تعمير آنتن تلويزيون به پشت بام خانه رفته بودم كه فاطمه نيز به آنجا آمد، بار ديگر بحث و درگيري بين ما شروع شد.
اعصابم به هم ريخته بود، فاطمه نيز قصد پايان دادن به بحث را نداشت ناگهان خشم وجود مرا فرا گرفت و يك وزنه كه كنار ديوار بود برداشتم و بر سر فاطمه كوبيدم. همسرم از شدت درد به خود پيچيد و به سوي من آمد. عصباني بودم فاطمه را به عقب هل دادم و ديگر نمي دانم چه شد كه فاطمه از پشت بام به پايين افتاد.»
اين در حالي است كه نحوه افتادن جسد فاطمه بر روي بالكن طبقه پايين به صورتي بود كه به حتم بايد جسم بي روح او از پشت بام به پايين سقوط كرده باشد و قبل از اين سقوط اين زن جان باخته بود. صبح روز گذشته بهرام به محل حادثه برده شد تا بازسازي صحنه مرگ همسرش را براي افسران دايره ۱۰ آگاهي انجام دهد.تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |