شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۳ - May 21, 2005
معاون اقتصادي سازمان تامين اجتماعي خبر داد:
بيمه شدگان تهراني ۷ ميليون تومان
وام مسكن دريافت مي كنند
فارس: معاون اقتصادي و برنامه ريزي تامين اجتماعي از پرداخت وام خريد و احداث مسكن ۷ ميليون توماني به بيمه شدگان تهران تامين اجتماعي در سال جاري خبر داد.
عصاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس گفت: بر اساس مصوبه هيات مديره سازمان تامين اجتماعي وام خريد و احداث مسكن در سال ۸۴ براي بيمه شدگان در شهرهاي بزرگ، غير از تهران، ۶ ميليون و براي ديگر مناطق ۵ ميليون تومان تعيين شده است.
وي افزود: باز پرداخت اين وام ۲۰ ساله و نرخ سود آن ۱۴ درصد به اضافه كارمزد بانك است.عصاري تصريح كرد: بيمه شدگان متقاضي دريافت وام مسكن بايد حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بيمه و مجموع سن آنها در زمان دريافت وام به اضافه مدت بازپرداخت اقساط وام كمتر از ۷۰ سال باشد.وي گفت: وام قرض الحسنه به بيمه شدگان نيز در سال جاري رقم ۲۰۰ هزار تومان با نرخ سود ۴ درصد به اضافه كارمزد بانك است و وجود حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بيمه براي دريافت آن كافي است.معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي در خصوص رقم وام قرض الحسنه ازدواج و وام قرض الحسنه تحصيلي افزود: امسال ۳۰۰ هزار تومان وام قرض الحسنه ازدواج و ۲۰۰ هزار تومان وام قرض الحسنه تحصيلي به متقاضيان پرداخت مي كنيم كه وجود حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بيمه براي دريافت آن الزامي است.
بيمه تكميلي كاركنان دولت غيرقانوني است
بنا بر گزارش ديگري مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: طبق مصوبه شوراي عالي بيمه، بيمه تكميلي كاركنان دولت كه هزينه آن از محل بودجه عمومي  براي سازمانها و ارگانهاي دولتي تامين مي شود از اين پس غير قانوني است.
علي حسن زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: بر اساس اين مصوبه هيچيك از منابع دولتي نمي تواند در بخش بيمه مكمل مازاد به كار گرفته شود و براي بيمه تكميلي كاركنان دولت حق بيمه بايد فقط توسط بيمه شده و كارفرما پرداخت شود كه كارفرما نيز از بودجه عمومي دولت نبايد اين هزينه را بپردازد.

راهپيمايي سراسري در اعتراض
به رفتار موهن آمريكايي ها
002760.jpg
گروه سياسي: نمازگزاران به همراه مردم مسلمان سراسر كشور روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه يكصدا اعمال آمريكايي ها را در هتك حرمت به قرآن كريم تقبيح و محكوم كردند.
بسياري از نمازگزاران روز گذشته در تهران و شهرهاي ديگر ايران پس از اقامه اين فريضه  الهي در راهپيمايي اعتراض آميز به اقدامات اخير نظاميان آمريكايي در هتك حرمت به قرآن مجيد شركت كردند و در صف هاي به هم فشرده فرياد «مرگ برآمريكا» سردادند.
نمازگزاران نماز جمعه تهران كه از اهانت نظاميان آمريكايي به مقدسات شان خشمگين بودند، پيش از قرائت بيانيه  پاياني پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
در بخشي از بيانيه پاياني نمازگزاران تهران عليه اهانت زندان بانان آمريكا در گوانتانامو به قرآن كريم آمده است:
اكنون كه دژخيمان رژيم ليبرال امپرياليسم آمريكاي اشغالگر در ادامه تهاجم، اشغال و شكنجه هاي وحشيانه مسلمانان در افغانستان و عراق، اهانت به قرآن را براي درهم شكستن روحيه مسلمانان انتخاب كرده است، بر همه فرض است كه به هر شكل ممكن به مقابله با اين جريان برخيزند.
نمازگزاران قم نيز همگام با نمازگزاران سراسر كشور در اعتراض به هتك حرمت نيروهاي آمريكايي به قرآن از مصلاي قدس اين شهر به سمت ميدان شهدا راهپيمايي كردند.

در پاسخ به تكذيب مقامات آمريكايي
صليب سرخ بين المللي اهانت نظاميان
آمريكايي به قرآن را تأييد كرد
مهر: كميته بين المللي صليب سرخ اعلام كرد كه اسراي موجود در پايگاه نظامي آمريكا در گوانتانامو اهانت نظاميان اين كشور را به قرآن مورد تاكيد قرارداده اند.
وينست لوسر سخنگوي كميته بين المللي صليب سرخ گفت: بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو اطلاعات مربوط به اهانت به قرآن را در اختيار ما قرار داده اند و اين مساله با مقامات آمريكايي مطرح شده است.
يك سخنگوي ديگر اين كميته در واشنگتن اعلام كرد كه كميته بين المللي صليب سرخ كه از  ژانويه ۲۰۰۲ از بازداشت شدگان در گوانتانامو بازديد مي كرده است، اين مساله را طي مناسبت هاي متعدد از آغاز سال ۲۰۰۲ تا اواسط سال ۲۰۰۳ با مقامات آمريكايي بررسي كرده است.لوسر تصريح كرد: مساله احترام به مذهب اسرا يك مساله بسيار حساس و مورد تاييد قانون بين المللي حقوق بشر است و اسرا حق انجام دادن شعائر ديني خود را دارند و ديگران هم بايد به دين و مذهب وي احترام بگذارند.شايان ذكر است مجله نيوزويك در مقاله اي از اهانت گستاخانه نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم خبر داده بود كه اين مساله موجي از خشم و نفرت را در ميان جامعه مسلمانان جهان به دنبال داشته است و تظاهرات و راهپيمايي هاي اعتراض آميزي زيادي برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهي رسمي دولت جرج بوش شده اند.اين در حالي است كه كاخ سفيد اعلام كرد چهره آمريكا بعد از خبر نيوزويك مبني بر اهانت سربازان آمريكائي به كلام الله مجيد بسيار منفور شده و ديگر قابل ترميم نيست.

انتخاب نهم
002748.jpg
لاريجاني و احمدي نژاد كانديداهاي مرحله نهايي آبادگران
فارس: علي لاريجاني و محمود احمدي نژاد به مرحله نهايي تعيين كانديداي آبادگران راه يافتند.براساس آخرين بررسي ها و جمع بندي هاي صورت گرفته از سوي ائتلاف آبادگران از ميان چهار نفر كانديداي اصولگراي باقي مانده در صحنه انتخابات ( محسن رضايي، علي لاريجاني، محمود احمدي نژاد و محمد باقر قاليباف)، علي لاريجاني و محمود احمدي نژاد به مرحله نهايي تعيين كانديداي واحد آبادگران راه يافته و كانديداي ديگر اصولگرا از فرآيند بررسي حذف شدند.قرار است كانديداي نهايي آبادگران در روزهاي آينده و با بررسي نهايي اعضاي اين ائتلاف اعلام شود.
حمايت احمد توكلي از كانديداتوري قاليباف
فارس: احمد توكلي گفت: نظرسنجي ها نشان از موفقيت آقاي دكتر قاليباف دارد و من از ايشان حمايت مي كنم.احمد توكلي كه عصر پنجشنبه در همايش ۲۷=۹ *۳تشكل هاي دانش آموزان آبادگران سخن مي گفت، در پاسخ به سوال يكي از حاضران كه پرسيد: از چه كسي حمايت مي كنيد؟ گفت: نظرسنجي ها نشان مي دهند كه در بين كانديداهاي نهايي اصولگرايان، آقاي دكتر قاليباف از آراي بيشتري برخوردار است، بنابراين من از ايشان حمايت مي كنم. او اضافه كرد: ملاك من، ملاك عقلاني است و معتقدم كه براي تعيين كانديداي نهايي اصولگرايان، بايد به نظرسنجي ها توجه داشت و هر كس در آن اول بود به عنوان كانديداي نهايي مطرح شود.
رئيس جمهوري چون فرهاد
ايسنا: اكبر اعلمي ضمن تشريح اوضاع داخلي و خارجي كشور، گفت: حمايت يك ملت از دولت خود معجزه مي كند، همچنانكه طي هشت سال دفاع مقدس در برابر متجاوزان بعثي و انتخابات دوم خرداد سال ۱۳۷۶ شاهد چنين اعجازي بوديم.اين نماينده مردم تبريز كه به دعوت انجمن اسلامي دانشگاه گرگان به اين شهر سفر كرده بود در جمع دانشجويان اين دانشگاه افزود: رئيس جمهور آينده چنانكه متكي به حمايت گسترده  ملت باشد، در اين صورت همچون فرهاد مي تواند بر كوه مشكلات فائق آمده و به وصال خود شيرين يعني تحقق مطالبات مردم دست يازد، مشروط بر اينكه خود نيز از اراده و اقتدار ذاتي لازم برخوردار بوده و با مشكلات مردم بيگانه نباشد.اعلمي تحقق اصلاحات واقعي را در گرو ميدان دار شدن اشخاصي دانست كه بجاي شعارزدگي، عملگرايي را مبناي سياست هاي خود قرار داده و تا پاي جان در جهت دستيابي به اهداف و آرمان هاي اصلاح طلبانه مردم ايستادگي نمايد.
بدنبال رئيس جمهوري تحول خواه هستيم
ايسنا: عليرضا زاكاني با رد آن چه مبني بر انشعاب بين آبادگران مطرح مي شود، ابراز اميدواري كرد كه اين مساله بر طرف شود و گفت: دوستان شوراي شهر تصميمي گرفته اند و بايد در اين مورد بحث و گفت وگو كرد.عليرضا زاكاني طي سخناني در همايش نسل سومي هاي آبادگران ابراز عقيده كرد: بايد اين پنبه را از گوش خود بيرون بياوريم كه حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني برنده انتخابات است. عده اي درصدد هستند كه اين امر را به جامعه القاء كنند كه ايشان برنده نهايي انتخابات است.وي گفت: انشاءالله در انتخابات رياست جمهوري رئيس جمهوري اصلاح طلب اصولگرا را انتخاب خواهيم كرد و در ۲۷ خرداد شاهد مشاركت حداكثري مردم در صحنه انتخابات خواهيم بود.وي در ارتباط با حضور هاشمي رفسنجاني در صحنه انتخابات، با بيان اين كه ما به دنبال رئيس جمهوري اصولگرا و تحول خواه هستيم، ابراز عقيده كرد: درست است كه هاشمي در نظرسنجي ها حدود ۳۲ درصد آرا را كسب كرده ولي از طرف ديگر ۴۳ درصد از افراد _ با دليل - مخالف حضور وي در صحنه انتخابات هستند. ما به دنبال رئيس جمهور تحول خواه هستيم، از وحدت كنوني راضي نيستيم و اعتقاد داريم حضور ايشان باعث استمرار شرايط كنوني خواهد بود. ۱۶ سال مملكت بر مدار تفكر وي و كارگزاران چرخيده است و اگر قرار بود معجزه اي رخ دهد در اين ۱۶ سال رخ مي داد.
تفكر كارگزاران خود را به هيچ كس پاسخگو نمي داند
فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: تفكر كارگزاران سازندگي تا حد بسيار زيادي معتقد به بازگذاشتن دست سرمايه داران در امور اقتصادي كشور است ولي به هيچ عنوان نقد يا نظارتي را تحمل نمي كند و خود را به هيچ كس پاسخگو نمي داند.عباس سليمي نمين رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران افزود: در دوران حاكميت مطلق كارگزاران سازندگي افراد متخلف و همفكران اين گروه از طرف آنان به شدت حمايت مي شدند و رفتار اين عده در برابر قانون هميشه از موضع قدرت و بي اعتنايي بوده است.وي افزود: در اين دوره فرهنگ تملق و چاپلوسي به فرهنگ قانونگريزي اضافه شد و اين عده تنها كاري را انجام  داده اند كه بيشترين سود را برايشان در بر داشته باشد.اين كارشناس مسائل سياسي در ادامه درمورد برخورد مفاسد اقتصادي در زمان حاكميت كارگزاران سازندگي گفت: اين گروه براي قانون اهميتي قائل نبودند و مثلاً درمورد تخلف مشهود يكي از همفكرانشان در سازمان صنايع كشور كه منجر به عزل وي شد طرف متخلف نه تنها از اين مسئله زياني نديد بلكه در موقعيت بسيار بالاتري قرار گرفت و در حاليكه در لندن سكونت داشت، به عضويت شوراي ۳ نفره مناطق آزاد نيز در آمد.سليمي با اشاره به تفكر كارگزاران سازندگي در اداره كشور افزود: اگر چه اين عده قايل به مدل هاي غرب در اقتصاد آنهم بشكل بسيار افراطي هستند، ولي هيچگاه در حوزه سياست چنين ديدگاهي رادنبال نكرده اند.
سخنان چمران موضع كل آبادگران است
فارس: عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي با بيان اين كه چمران به عنوان سخنگوي آبادگران معرفي شده است و او مواضع رسمي ائتلاف را اعلام مي كند، گفت: سخنان چمران موضع كل آبادگران است و اين طور نيست كه فقط حرفهاي خودش باشد.خسرو دانشجو با تأكيد بر اين كه در اين خصوص هيچ اختلاف نظري در مجموعه آبادگران نيست، گفت: ما در تعيين نامزد نهايي خود فرمايشات مقام معظم رهبري را مبنا قرار داده ايم و به دنبال كسي هستيم كه بيشترين شباهت و نزديكي را به چهره  اي كه رهبري از رئيس جمهور آينده ارائه دادند داشته باشد.عضو شوراي شهر تهران گفت: جلسات ما در اين خصوص بدون شتابزدگي و نيز بدون تاثير پذيري از فشارهاي تبليغاتي و جنجال ها ادامه خواهد داشت و اين چيزي است كه پيشتر از اين در جريان انتخابات شهردار تهران تجربه شده و به نتيجه نيز رسيده است.دانشجو با تأكيد بر صبر و حوصله در تصميم گيري و مشورت با ديگران اظهار داشت: نظر شخصي من اين است كه در اوايل خرداد ماه، آبادگران درخصوص نامزد نهايي خود به نتيجه خواهند رسيد.
مجمع نمايندگان تهران هنوز به اجماع نرسيده است
فارس: عضو مجمع نمايندگان تهران گفت: در اين مجمع درخصوص انتخابات رياست جمهوري نظرهاي متفاوتي وجود دارد و تاكنون به جمع بندي بر روي فرد خاصي نرسيده ايم.حميدرضا كاتوزيان با بيان اينكه اعضاي مجمع نمايندگان تهران همان ائتلاف آبادگران در انتخابات مجلس هفتم هستند، اظهار داشت:  از آنجا كه برخي از نمايندگان تهران بر روي يك نامزد نظر دارند و برخي ديگر نيز خواستار حمايت از نامزد ديگر هستند، اين مجمع تاكنون بر روي هيچ نامزدي به اجماع نرسيده است.منوچهر متكي نيز با اشاره به اخبار برخي سايت هاي خبري مبني بر اينكه مجمع نمايندگان تهران در مجلس از محمد باقر قاليباف حمايت مي كنند، اظهار داشت: مجمع نمايندگان تهران در هيچ يك از جلسات خود چنين تصميمي اتخاذ نكرد، اما شخصاً تصور مي كنم در صورت راي گيري  در مجمع نمايندگان تهران بيشترين آراء به يكي از پنج گزينه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي اختصاص خواهد يافت.
اگر اصولگرايان در انتخابات از يك نامزد حمايت نكنند ضرر مي كنند
فارس: نماينده تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه اصولگرايان از هدف اصلي غافل نشوند، تصريح كرد: اگر اصولگرايان به وحدت نرسند و در انتخابات رياست جمهوري از يك نامزد حمايت نكنند ضرر مي كنند.لاله افتخاري رسيدن به وحدت و اجماع نظر در جريان اصولگرا را يك امر ضروري دانست.وي با اشاره به انصراف احمد توكلي از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري گفت: علي لاريجاني نامزد نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي هم بر وحدت بين اصولگرايان تاكيد دارد كه اميدواريم اين وحدت هر چه زودتر اتفاق بيفتد.
چشم انداز بيست ساله تغيير اساسي در خودمان است
مهر: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نياز اساسي كشور را نيروي كارآمد و متخصص در بخش هاي مختلف توليدي دانست.دكتر محسن رضايي در همايش اصناف و چشم انداز دولت آينده با اشاره به اينكه چشم انداز بيست ساله ايران زير بنايي ترين بيانيه ارزش ها، آرمان ها و اهداف كشور مي باشد، گفت: چشم انداز در واقع به چالش كشيدن و تغيير اساسي در خودمان است و تا اين تغيير انجام نشود ما به قله پيشرفت و ترقي نخواهيم رسيد.دكتر رضايي با اشاره به اينكه مهمترين مشكل اقتصاد ايران درحال حاضر نداشتن مديران كارآمد است، تصريح كرد: كارآفرينان را موتوراقتصاد كشورمي دانم اما قبول ندارم كه كارآفرينان محدود به افراد خاصي هستند.
احمدي نژاد: براي امور انتخاباتي مرخصي مي گيرم
مهر: دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سئوالي درباره احتمال كناره گيري وي به نفع يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري تاكيدكرد: پس از بررسي هاي كامل درباره نحوه مديريت كشور به اين نتيجه رسيدم كه بايد وارد اين عرصه شوم و اگر زنده ماندم تا آخر در خدمت مردم هستم.اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: انقلاب اين فرصت را بوجود آورده كه اگر افرادي تصور مي كنند قادر به خدمت رساني بهتر هستند راه براي آنها باز است و خود را معرفي كنند، البته تصميم نهايي با ملت بزرگ ايران است.وي اضافه كرد: در اين زمينه با خيلي ها مشورت كردم ولي هيچ تعهدي به حزب، گروه ودسته اي نداده ام وتا به امروز ازجانب هيچ كدام از اين گروهها نيزحمايت نمي شوم.احمدي نژاد درباره ميثاق چهار نفره هم اظهار داشت: اين مذاكرات وميثاق ها هميشه وجود دارد، درشرايطي و براي يك هدف مشخص توافقي شد ولي الان آن شرايط تغيير كرد و ميثاق ما براي خدمت بهتر به مردم است واين معادلاتي كه معمولا در دنيا است چند نفر با هم نشسته و توافق مي كنند در فرهنگ ما ايراني ها نيست ملت ما آگاه هستند و همه بايد به انتخاب ملت تن دهيم و حمايت و پشتيباني كنيم.شهردارتهران در زمينه مرخصي خود براي فعاليتهاي انتخاباتي نيز گفت: براي آن مقداري كه از حوزه مسئوليتم دورشدم مرخصي گرفتم واعضاي شوراي شهر نيز به اتفاق گفته اند: انتخابات مهمتر است و به مرخصي برويد، درزمينه مديريت شهرداري نيز همكاران به خوبي شهر را اداره مي كنند.
نظرسنجي ها به انسان اميد مي دهد
گروه سياسي :حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني در خصوص احتمال پيروزي اش در انتخابات رياست جمهوري ۲۷ خرداد تصريح كرد: نظرسنجي ها به انسان اميد مي دهد، ولي نتيجه نهايي بستگي به آراي مردم دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرگزاري رويترز افزود: در مجمع تشخيص  مصلحت نظام چشم اندازي را براي بيست سال آينده تصويب كرديم و اهدافي را در چشم انداز بيست ساله ديديم كه فكر مي كنم بايد در ۴ برنامه ۵ ساله به آن اهداف برسيم. من آن اهداف را دنبال مي كنم.
وي در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري رويترز كه ديدگاه وي را در مورد مسئله هسته اي جويا شده بود گفت: يكي از انگيزه هايم براي نامزدي اين بود كه به خاطر آشنايي از فضاي ديپلماسي دنيا، بتوانم اين مسئله را براي ما و دنيا حل كنم. فكر مي كنم بايد اعتماد اروپا و حتي آمريكا را جلب كنيم كه نگراني آنها از استفاده نظامي ما از سلاح هاي هسته اي بيجا است و آنها را مطمئن كنيم در آن مسير نيستيم.
رابطه با آمريكا محور ديگر بحث ميان خبرنگار رويترز و هاشمي بود. هاشمي در اين خصوص تصريح كرد: نمي توانيم آمريكا را ناديده بگيريم. واقعيت اين است كه قدرت برتر جهان است. اتفاقاً جاي تدبير همين جاست كه بگونه اي رفتار شود تا آنها را از ماجراجويي باز دارد. بايد به آمريكا بفهمانيم كه ماجراجويي در خاورميانه در مسائلي اين گونه نمي تواند منافع آنها را تأمين كند. از راه منطق و حقوق بين المللي بهتر مي توان به هدف رسيد.
هاشمي در خصوص سياست هاي اجتماعي در كابينه احتمالي آينده خود گفت: فكر مي كنم به آزادي ها و امنيت هاي فردي و اجتماعي بيشتري در جامعه نياز داريم. وي افزود: ما قانون اساسي داريم كه بايد زندگي خود را بر اساس قوانين اسلامي اداره كنيم. ولي نبايد با سليقه هاي افراد تندرو رفتار كنيم كه گاهي زندگي ديگران را تنگ مي كند.
باهنر: دولت اصولگرا فضاي باز سياسي موجود را حفظ كرده و به عنوان دستاورد دولت خاتمي از آن دفاع مي كند
فارس: عضو برجسته شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب با تأكيد بر اينكه دولت اصولگرا فضاي باز سياسي موجود را حفظ كرده و به عنوان دستاورد دولت خاتمي از آن دفاع مي كند، گفت: هنوز هم در صورت اجماع ميان اصول گرايان انصراف آقاي  هاشمي  از شركت در انتخابات منتفي نيست.محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، در جمع اعضاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي استان خراسان در مشهد، با ذكر تاريخچه اي از چگونگي شكل گيري شوراي هماهنگي و ارزيابي شرايط سياسي اخير كشور گفت: اگرچه مقام معظم رهبري كسي را مامور تشكيل چنين شورايي نكردند، اما شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، به عنوان پاسخي به خواست رهبري، براي زيرپاگذاردن مرزبندي بيهوده تشكيل شد.باهنر در ترسيم موقعيت كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نيز خاطرنشان ساخت: راي آقاي قاليباف مدتي است كه در نظرسنجي ها ثابت مانده است.محسن رضايي نيز مشكلي با انصراف از كانديداتوري ندارد و احمدي نژاد نيز كه پتانسيل هاي بسياري براي مديريت هاي عالي نظام دارد، اگر چه اكنون بر حضور در انتخابات تأكيد مي كند، اما مي توان با رايزني  وي را به انصراف ترغيب كرد.وي ادامه داد: معين در نظرسنجي ها راي بالايي ندارد و دكتر ولايتي نيز كه به ما تهمت هايي زدند، كنار رفته اند، البته اكنون نزديك شدن دكتر توكلي به سوي قاليباف، براي ما جاي شگفتي دارد. باهنر، با حمايت از فضاي باز سياسي موجود نيز اظهار داشت: دولت اصول گرا، به سمت بسته شدن فضاي سياسي موجود نخواهد رفت و گشايش در فضاي سياسي را به عنوان دستاورد دولت خاتمي حفظ كرده و از آن دفاع مي كنيم.
آغاز فعاليت جبهه اصولگرايان اصلاح طلب ايران اسلامي
ايسنا: جبهه اصولگرايان اصلاح طلب ايران اسلامي در حمايت از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني با حضور جمعي از احزاب و فعالان سياسي فعاليتش را آغاز كرد.در اولين جلسه رسمي اين جبهه، سيد علي سيدي ركني كه پيش از اين دبيركلي حزب مدافعان انقلاب اسلامي ايران را بر عهده داشت با اكثريت آرا به عنوان دبير اين جبهه انتخاب شد.
ورود خود به صحنه را باعث تقويت جنبش اصلاحات مي دانم
ايسنا: دبيركل حزب همبستگي گفت: تفكر نظامي راه حل و موقعيت هاي پيچيده را در جنگيدن جست وجو مي كند و قدرت تحليل دقيق شرايط را ندارد؛ در دنياي امروز حتي جنگها را هم سياستمداران اداره مي كنند، نه نظاميان. اصغرزاده در خصوص انتخابات مجلس هفتم گفت: خاتمي حاضر شد بماند و اين انتخابات را برگزار كند. مردم از خاتمي انتظار داشتند به عنوان شخص دوم مملكت از ديدگاهها و نظرات خود دفاع كند، متاسفانه همان اتفاق مجلس هفتم در رياست جمهوري نهم در حال تكرار است. اصغرزاده ابراز عقيده كرد كه اگر خاتمي مقاومتي از خود نشان ندهد، پرونده اش حتي مورد محاكمه ! قرار خواهد گرفت. اصغرزاده در خصوص انگيزه  كانديداتوري خود، گفت: دقيقا از جايي كه احساس كردم جنبش اصلاحات دچار فروبستگي شده، نه اينكه اصلاحات به بن بست رسيده، بلكه اين اصلاح طلبان بوده اند كه تجربه  دموكراسي نداشته اند و شكست خورده اند، تصميم گرفتم در انتخابات شركت كنم، چرا كه معتقدم رفورميسم يك جريان اصيل است و اعتقاد دارم با رفتن در اين سيستم بايد از حداقل امكانات براي اصلاح ساختار استفاده كنيم. مي خواستيم در برابر نيروهايي كه مي خواهند اين ساختار را متصلب تر كنند، اين نگاه را حاكم كنيم كه هر چه ساختار متصلب تر شود شكستني تر خواهد شد و تغيير آن تنها از طريق ورود به آن حاصل مي شود. وي افزود: الان هم ورود خود به صحنه را باعث تقويت جنبش اصلاحات مي دانم.
اساتيد و نخبگان كشور از كانديداي منتخب شوراي هماهنگي حمايت كردند
مهر: ۱۲۰۰ نفر از اساتيد و نخبگان كشور از دكتر علي لاريجاني كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حمايت كردند.صدها تن از اعضاي هيات علمي دانشگاهها و صدها تن از نخبگان و انديشمندان سراسر كشور با امضاي بيانيه و ارسال نامه اعلام كردند در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري به دكتر لاريجاني راي خواهند داد.
شرايط ميثاق چهارنفره كاملاً تغيير كرده است
ايسنا: شهردار تهران گفت: پس از اتمام بررسي ها درباره نحوه اداره كشور به اين نتيجه رسيدم كه وارد صحنه انتخابات شوم و تا زماني كه زنده ام در خدمت خواهم بود.
شهردار تهران، درباره ميثاق چهارنفره نيز گفت: اين مذاكرات و بحث ها در شرايطي براي اهداف مشخص بوده و توافقاتي هم حاصل شده؛ اما هم اكنون اين شرايط كاملاً تغيير كرده و الان چيز ديگري مطرح است و درحقيقت ميثاق حقيقي، خدمت به مردم است.
وي تصريح كرد:  اين معادلات كه معمولا ًدر دنيا ه ست و چند نفر براي تقسيم قدرت با هم توافق مي كنند، در ادبيات و فرهنگ ايراني ها نيست.
احمدي نژاد گفت:  انصراف، اجماع يا ا ئتلاف معلوم نيست چرا وارد فضاي انتخاباتي ما شده  است؟ اينها چه هستند؟ مگر همه بايد تابع اين ادبيات باشند؟
شهردار تهران افزود: فردي از من پرسيد آيا به نفع كسي كنار مي روي؟ به او گفتم نفعي در كار نيست، بلكه عرصه اي است، هر كس تصميم مي گيرد و با مطالعات كافي وارد صحنه مي شود.
وي گفت: اينكه به هر كاري دست بزنيم كه حتما برنده شويم، صحيح نيست چرا كه برنده و بازنده اي وجود ندارد بلكه افراد خودشان را عرضه مي كنند و تصميم نهايي با مردم است، هركس انتخابات پرشورتر و باشكوه تري برگزار كند، او برنده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |