شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۳ - May 21, 2005
جشن و پايكوبي در سالن واليبال آزادي
قهرماني ايران در محاصره مدعيان سنتي
002757.jpg
گروه ورزشي-علي شاكري: جشن و پايكوبي آن چندهزار تماشاگر روز پاياني رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه فقط براي تصاحب عنوان قهرماني تيم ايران نبود، چرا كه ايران پيش از اين در همين رده و جوانان جدا از قهرماني در آسيا حتي در مسابقات نوجوانان جهان (۲۰۰۱ قاهره و ۲۰۰۳ سوفان بوري) از سكوي دوم و سوم جهان نيز بالا رفته بود. نوع و جنس قهرماني و بازي متهورانه نوجوانان ما آن هم در برابر سرعتي ترين تيم امروز جهان كره جنوبي تماشاگران را واداشت تا ضمن تحسين اين قهرماني سالن را روي سر خود بگذارند و حتي با گذشت ساعتي از بازي فينال راضي به رفتن به منازلشان نشوند. خوشبين ترين كارشناسان نيز به ثبت رسيدن چنين نتيجه اي را باور نمي داشتند، كره اي كه تا قبل از پاياني همانند ايران بر همه حريفان غلبه كرده بود و همه از تكنيك بالا و سرعت آن سخن مي گفتند چگونه شد كه به يكباره در برابر تيم متحول شده ايران اينچنين خوار و ذليل  شده بود.راستي راز اين برتري و توفيق در چه عواملي نهفته بود؟ در يك كلام انگيزه بالا، روحيه برتري جويي و فرورفتن در قالب يك تيم از تيم ۱۲ نفره ايران تيمي ساخت كه در مهم ترين بازي جام همه را از قدرت نهان خود شگفت زده كرد. تيم ايران مزد پايمردي خود و تمرين سرعت با ديگر تيم هاي شرق آسيايي مثل تايلند، ژاپن و تايپه در فينال رايكجا از كره جنوبي گرفت كه همانند ايران در رده نوجوانان در زمره تيم هاي مدعي در جهان محسوب مي شود. البته كره اي ها چندي پيش در بازيهاي انتخابي المپيك در رده بزرگسالان مقابل ما شكست خوردند ولي در فينال جوانان توانسته بودند با مغلوب كردن تيم ما قهرمان آسيا شوند.
ايران ۳ _ كره جنوبي صفر
گيم ها (۲۰- ۲۵ ، ۱۲ _ ۲۵ ، ۱۶-۲۵)
داور اول: پاليوب (تايلند)
داور دوم: هونگ (تايپه)
تيم ايران در فينال با بهترين تركيب خود كه حاصل چندين بازي قبلي بود به ميدان رفت. اتخاذ تاكتيك سرعت در مقابل سرعت و توانايي تيم ايران در دريافت ها كه به ويژه در تنوع پاس صابر نريمان نژاد نمود مي يافت باعث شد تا كره اي ها سرعتي ترين تيم آسيا و جهان در جنگ سرعت مقابل ما بازنده تمام عيار باشند. تكيه بر سرويس هاي پرشي و هدفدار عنان بازي را از كره اي ها گرفت تا جايي كه «جون كيم» يكي از بهترين پاسورهاي اين دوره به دليل ناتواني با يار ذخيره اش بارها تعويض شد.
ديگر از كار تركيبي كره اي ها خبري نبود و نوجوانان ايران زير شلاق تشويق تماشاگران با دفاعهاي موفق در منطقه ۴ و منطقه ۳ هرگز مجال خوديابي را به حريف ندادند و با تحميل شكستي سنگين با شايستگي از كرسي قهرماني بالا رفتند.
در اين بازي نريمان نژاد، زادون، كشاورزي، موسوي و عليزاده بهترين هاي تيم ما بودند.
رده بندي نهايي
۱- ايران ۲- كره ۳ _ هند ۴- تايپه ۵- ژاپن ۶ _ چين ۷- تايلند ۸- استراليا
در پايان اين بازيها سه تيم ايران، كره و هند به عنوان نمايندگان آسيا جواز صعود به نهمين دوره مسابقات نوجوانان جهان را بدست آوردند.
برترين هاي مسابقات
۱- امتيازآورترين بازيكن: منصور زادون (ايران)
۲- بهترين سرويس: آرش كشاورزي (ايران)
۳- بهترين اسپك: كانگ يونگ جون (كره جنوبي)
۴- بهترين دفاع روي تور: گوتي كوندا (هندوستان)
۵- بهترين پاسور: كيم جون (كره جنوبي)
۶- بهترين ليبرو: عبدالرضا عليزاده (ايران)
در پايان بازيها همچنين از سوي كارشناسان واليبال ايران سيدمحمد موسوي و صابر نريمان نژاد به عنوان برگزيدگان اين دوره از مسابقات انتخاب شدند.

مهدوي كيا جمعه مي آيد
مهدوي كيا هافبك تيم ملي فوتبال كشورمان و باشگاه هامبورگ آلمان در گفت وگوي اختصاصي با «مهر» گفت : ترجيح مي دهم در جواب مسئولان هامبورگ سكوت كنم. به گزارش خبرنگار «مهر» مدير و مربي تيم فوتبال هامبورگ آلمان در مصاحبه با نشريه مورگن پست خواهان جدايي مهدي مهدوي كيا از اين تيم شده اند. در گزارش اين نشريه آلمان آمده است : بايرسدورفر و دال به مهدوي كيا اعلام كرده اند كه وي مي تواند در تابستان سالجاري تيم هامبورگ را ترك كند. مورگن پست با بيان اينكه عصبانيت و برآشفتگي در چشمان مهدوي كيا ديده
مي شود ، نوشت : اما انتقال مهدوي كيا از هامبورگ ساده نيست.هافبك ملي پوش كشورمان در تماس تلفني خبرنگار «مهر» با وي گفت : فعلا قصد صحبت در اين مورد را ندارم اما به محض اينكه به تهران بيايم درمورد صحبت هاي مسئولان هامبورگ اظهار نظر خواهم كرد.مهدي مهدوي كيا درمورد بازگشتش به ايران گفت : روز سه شنبه هفته آينده به همراه هامبورگ عازم چين خواهيم شد وپس از آن روزجمعه به ايران خواهم آمد.لازم به ذكر است كه مهدي مهدوي كيا تا سال ۲۰۰۷ با تيم فوتبال هامبورگ آلمان قرارداد دارد و در مصاحبه قبلي خود اعلام كرده بود در پايان رقابتهاي اين فصل باشگاههاي آلمان تصميم خود مبني بر ماندن يا جدا شدن از اين باشگاه را اتخاذ خواهد كرد.

كشتي بدون حاشيه هرگز
002751.jpg
محمدرضا منصوريان: با توجه به اينكه دقيقاً از يك سال قبل مشخص بود كه پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني آسيا در فاصله روزهاي سوم تا هشتم خردادماه ۸۴ در شهر «ووهان» چين برگزار مي شود، خيلي اميدوار بوديم كه فدراسيون كشتي با توجه به فاصله زماني مناسب از يك سال پيش تاكنون حداقل براي يك بار هم كه شده اعضاي تيم ملي را بدون دردسر و حاشيه به يك سفر برون مرزي اعزام كند و قهرمانان كشتي هم فارغ  از هر مسئله اي با خيال راحت در ميدان حاضر شوند . اما با توجه به مشكلاتي كه در فدراسيون كشتي هميشه وجود داشته است چون هميشه اين بار هم تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي با دنيايي استرس و بلاتكليفي براي شركت در رقابت هاي آسيايي چين عازم اين كشور شدند و به گفته محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي سازمان تربيت بدني كمكي بابت اين سفر به اين فدراسيون نكرده است! اين در حالي است كه هزينه ارزي اين سفر ۴۵ هزار دلار برآورد شده كه ظاهراً بخش اعظمي از اين مبلغ از طريق بازاريان تهران تهيه شده است!
از سوي ديگر تيم ملي كشتي آزاد ايران ديشب در حالي عازم كشور چين شد كه عضو ۸۴ كيلويي اين تيم سعيد ابراهيمي به دليل مشكل خروج از كشور از سفر بازماند و جالب اينجاست كه رئيس محترم فدراسيون كشتي مي گويد: ما روز چهارشنبه مطلع شديم كه سعيد ابراهيمي سرباز است. اين در حالي است كه اين كشتي گير از مدت ها قبل در اردوي تيم ملي بوده و مدارك خود را جهت صدور رواديد به مسئولين مربوط ارائه كرده است.
جواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي در اين رابطه اعلام كرده است با توجه به مشكل بوجود آمده براي سعيد ابراهيمي مربيان تيم ملي از مجيد خدايي در اين وزن استفاده خواهند كرد.

ليگ دو و ميداني
عليرضا حبيبي ركورددار جديد پرش سه گام ايران
002754.jpg
گروه ورزشي: در ادامه رقابتهاي دووميداني قهرماني كشور در شيراز عليرضا حبيبي موفق شد ركورد ۳۲ ساله پرش سه گام ايران را بشكند.
عليرضا حبيبي روز گذشته با پرش ۲۲/۱۶ سانتي متر ركورد پرش سه گام ايران را به خود اختصاص داد.ركورد قبلي اين رشته در اختيار فرامرز آصف با پرش ۰۸/۱۶ سانتي متر بود كه بعد از ثبت اين ركورد در رقابتهاي بازي هاي آسيايي تهران دست نخورده باقي مانده بود.مسابقات دووميداني قهرماني كشور روز گذشته در شيراز به كار خود پايان داد.
قهرمانان پرتاب چكش و ده هزار متر انتخاب شدند
دومين روز از نخستين مرحله مسابقات ليگ دو و ميداني صبح ديروز با رقابت ورزشكاران در رشته هاي پرتاب چكش و ده هزار متر ادامه يافت. در رشته ده هزار متر اميد مهرابي از تيم نفت تهران با ركورد ۹۱/۵۶/۳۱ دقيقه در مكان نخست ايستاد. مهدي زراعي نژاد از تيم دانشگاه آزاد با ركورد ۸۲/۰۸/۳۲ دقيقه در مكان دوم قرار گرفت و روح الله اماني از تيم ذوب آهن با ركورد ۰۷/۲۳/۳۲ دقيقه عنوان سومي را به خود اختصاص داد. همچنين در رقابت هاي پرتاب چكش شاپور قنبري از تيم دانشگاه آزاد با ركورد ۷۱/۵۸ متر به عنوان قهرماني رسيد، كاوه موسوي از تيم ذوب آهن با ركورد ۵۲/۵۶ متر عنوان دومي را به خود اختصاص داد و ميثم نعمت  اللهي از تيم ذوب آهن «ب» با ركورد ۳۵/۵۵ متر در مكان سوم ايستاد.

فولاد داربي بي هيجان را برد
عزم خوزستاني ها براي قهرماني
گروه ورزشي: آنچه كه گروهي از اهالي فوتبال پيش بيني كرده بودند اتفاق افتاد.
پيش بيني ها به حقيقت پيوست تا داربي اهواز پر از علامت سئوال به پايان برسد.
هم سكوت تماشاگران استقلال و هم رژه رفتن معني دار فولادي ها در ورزشگاه حكايت از خيلي چيزها داشت.مردم كه در تب و تاب يك داربي پرهيجان مي سوختند خيلي زود متوجه شدند اين نمايش كسالت آور نتيجه كاملا مشخصي دارد و به جرات مي توان گفت در هيچ يك از بازي هاي اين فصل ليگ برتر تا اين اندازه بي تفاوتي و صحنه هاي تصنعي و ضربات اشتباه در دستور كار قرار نداشت.
به نظر مي رسد اصفهانيان قاضي اين ميدان با داوري منصفانه اي كه داشت تنها چهره شاخص اين ميدان بود. نبردي كه بدون هيچ گونه هيجان آرزوهاي شفيع زاده را برآورده كرد.مديري كه اعلام كرده بود جام را در خوزستان نگه مي داريم و با اميدهايمان در مقابل فولاد بازي مي كنيم. اي كاش اميدهاي استقلال اهواز به ميدان مي رفتند شايد آنها جسارت بيشتري از خود به خرج مي دادند و روح جوانمردي فوتبال را زيرسوال نمي بردند.راستي اگر اين مسابقه يك نبرد بوكس بود، داور ميدان آن را به علت كم كاري دوطرف از همان ابتداي امر متوقف نمي كرد. خيلي ها گفتند و نوشتند حرمت داربي، ورزش و تماشاگران بايد حفظ شود. آيا حفظ شد؟!
فولاد با شكست استقلال اهواز فاصله خود را با دو رقيب اصلي اش ذوب آهن و استقلال و پرسپوليس بيشتر كرد و حالا هر چهار مدعي دو بازي ديگر درپيش دارند.
فولاد از دو بازي باقي مانده ۳ امتياز مي خواهد تا قهرمان شود وگرنه تيم هاي شريفي مانند پرسپوليس و ذوب آهن و يا استقلال روزنه هاي اميد قهرماني برايشان بسته نشده است.در ديگر بازي روز گذشته تيم پاس با تنها گل عيسي ترائوره در دقيقه ۹۳ از سد ابومسلم گذشت. با اين پيروزي پاس ۴۱ امتيازي شد و ابومسلم در جاي هفتم باقي ماند.
برانكو ايوانكوويچ به سؤالات خبرنگاران پاسخ مي دهد
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان عصر امروز درحالي در يك نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت كه قرار است اسامي تيم ملي نيز در اين جلسه اعلام شود.
برانكو ايوانكوويچ از ساعت ۱۴ فردا ( شنبه ۳۱ ارديبهشت ماه ) در محل آكادمي فوتبال پاسخگوي سوالات خبرنگاران درمورد ديدار تيم ملي مقابل كره شمالي و بحرين و بازيكنان دعوت شده به اين اردو خواهد بود.
تيم ملي فوتبال كشورمان از فردا اردوي آماده سازي خود را براي ديدار روز سيزدهم خرداد ماه مقابل كره شمالي آغاز خواهد كرد.
اين تيم روز هجدهم خردادماه به مصاف تيم ملي بحرين خواهد رفت.

ملي پوشان فوتسال ايران وارد ويتنام شدند
ملي  پوشان  فوتسال  ايران  ساعت  ۳۰/ ۴ بعدازظهر جمعه  به  وقت  محلي  وارد شهر هوشي  مين  ويتنام  محل  برگزاري  مسابقات  قهرماني  فوتسال  آسيا شدند.رقابتهاي  فوتسال  قهرماني  آسيا از اول  تا ۱۴ خرداد با حضور ۲۴تيم  آسيايي در ويتنام  برگزار مي شود.تيم  ملي  فوتسال  ايران  مدافع  ۶ عنوان  قهرماني ، در اين  رقابتها در گروه سوم  مرحله  مقدماتي  با تيم هاي  كويت ، لبنان  و بوتان  همگروه  است .مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا از روز يكشنبه  اول  خرداد ماه  سال  جاري  آغاز خواهد شد اما نخستين  بازي  ايران  ساعت  ۳ بعدازظهر روز دوشنبه  دوم  خردادماه  به  وقت  محلي  برابر تيم  بوتان  خواهد بود.گروه  ۱: تايلند، چين ، مالديو و تركمنستان گروه  ۲: ازبكستان ، فلسطين ، ماكائو و فيليپين گروه  ۳: ايران ، كويت ، لبنان  و بوتان گروه  ۴: كره  جنوبي ، تايوان ، تاجيكستان  و قطر گروه  ۵: ژاپن ، مالزي ، اندونزي  و گوآم  گروه  ۶: قرقيزستان ، عراق ، هنگ  كنگ  و ويتنام.

فينال جام حذفي انگليس
آرسنال به ديدار منچستر بحران زده مي رود
گروه ورزشي -حسن حيدري: تيم هاي آرسنال و منچستر يونايتد عصر امروز آخرين رويداد مهم ورزش انگليس را در قالب فينال جام حذفي برگزار مي كنند.جام حذفي انگليس در سال ۱۸۷۲ پايه گذاري شد و ديدار اين دو تيم صد و بيست و چهارمين ديدار فينال اين رقابتها به شمار مي رود.اين دو تيم بعد از پشت سر گذاشتن يك فصل نه چندان دلچسب انگيزه فراواني براي كسب اين عنوان دارند. البته اوضاع منچستر در حال حاضر به دليل حضور گليزر در رأس اين باشگاه كه با صرف هزينه ۲/۱۰ ميليارد يورويي ميزان سهام خود را به ۷۰/۷۵ درصد رسانده و كنترل باشگاه را در دست گرفت به دليل اعتراض هواداران منچستر بحراني است.اين دو تيم در مجموع ۱۱ بار در چارچوب جام حذفي با هم ديدار كردند كه آرسنالي ها پنج بار و منچستري ها نيز پنج بار به پيروزي رسيدند و يك بازي نيز با تساوي خاتمه يافته بود.تا پيش از اين بازي منچستر ۱۲ بار و آرسنال ۹ بار عنوان قهرماني جام حذفي را از آن خود كردند.اين بازي در ورزشگاه ميلينيوم كارديف ولز برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |