شنبه ۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۱ - Jun 25, 2005
پليس در تعقيب قاتل خطرناك
در حال حاضر، اين قاتل حرفه اي كه مسلح است آزادانه مي گردد و هرلحظه امكان وقوع جنايتي ديگر ازسوي وي وجود دارد
000621.jpg
گروه حوادث: يك قاتل حرفه اي كه تاكنون مرتكب سه جنايت شده است تحت تعقيب پليس كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، دستگيري يك قاتل حرفه اي به نام فرزاد _ ش ۲۶ ساله از اوايل سال جاري در دستور كار پليس آگاهي تهران و كرمانشاه قرار گرفته است. اين قاتل حرفه اي قربانيان خود را با شليك گلوله به قتل مي رساند. وي اولين جنايت را در شهرستان كرمانشاه مرتكب شد. فرزاد از اعضاي اصلي يك باند قاچاق مواد مخدر است و بعد از ارتكاب نخستين جنايت خود از كرمانشاه به تهران گريخت.
پليس آگاهي كرمانشاه براي دستگيري فرزاد تمام تلاش خود را انجام دادند و رد او در تهران كشف شد ولي مأموران پليس نتوانستند فرزاد را بازداشت كنند. بررسي ها در مورد اين پرونده جنايي ادامه داشت تا اينكه خبر وقوع يك قتل در تهران كه قرباني آن يك درجه دار كلانتري ۱۴۵ خيابان ونك بود ، به اطلاع پليس رسيد. اين مأمور پليس نيز با شليك گلوله كشته شده بود. بررسي بر روي پرونده مذكور به دليل اهميت موضوع به اطلاعات ناجا تحويل داده شد. تحقيقات پليسي براي دستگيري عامل قتل اين مأمور پليس زيرنظر بازپرس هنرمند ادامه يافت.
وقتي چند مرحله تحقيق بر روي اين پرونده انجام گرفت معلوم شد قرباني مذكور چند وقت قبل عامل جنايت شهرستان كرمانشاه يعني همان فرزاد را به دليل ارتكاب يك جرم بازداشت كرده بود و فرزاد از آن زمان از اين مأمور پليس كينه در دل داشت تا اينكه فرزاد بعد از آزادي انتقام خود را با شليك گلوله و قتل مأمور پليس گرفته بود. بدين ترتيب ماموران پليس آگاهي تهران نيز هم پاي مأموران آگاهي شهرستان كرمانشاه جستجوي خود را براي دستگيري فرزاد آغاز كردند. تحقيقات دو جانبه براي بازداشت فرزاد ادامه يافت تا اينكه سومين جنايت توسط اين قاتل حرفه اي رخ داد. قرباني جنايت سوم بهزاد نام داشت.
مقتول خود معتاد به مواد مخدر بود و در خريد و فروش مواد نيز با يك باند قاچاقچي همكاري مي كرد. پرونده اين جنايت به دايره ۱۰ آگاهي مركز ارجاع داده شد. برادر مقتول در تحقيقات پليس به افسر پرونده گفت: «روز حادثه با برادرم در خيابان سهروردي در حال قدم زدن بوديم كه ناگهان دو خودرو كه ۱۰ مرد سوار آن بودند به ما نزديك شدند. سرنشينان خودروهاي مذكور همه مسلح بودند. با ديدن اين ده مرد، من از ترس فرار كردم. آنها برادرم را با شليك گلوله به قتل رساندند و سپس متواري شدند.
در تحقيقاتي كه توسط پليس صورت گرفت، شباهت زيادي بين عامل اين سه جنايت توسط پليس كشف شد. اطلاعات قبلي در خصوص حضور فرزاد در يك باند قاچاق مواد مخدر و ارتباط مقتول با فروشندگان مواد مخدر مأموران را به اين قطعيت رساند كه اين جنايت نيز توسط فرزاد ۲۶ ساله رخ داده است.
در حال حاضر، اين قاتل حرفه اي كه مسلح نيز است آزادانه در كشور مي گردد و هر لحظه امكان وقوع جنايتي ديگر از سوي وي وجود دارد. به همين دليل، بازپرس هنرمند از پليس آگاهي خواست تا با انجام عمليات چهره نگاري درخصوص عاملان اين سه جنايت كه به حتم يك نفر است،مقدمات لازم را براي دستگيري او فراهم كنند و از هموطنان خواست در صورت اطلاع از مخفيگاه اين قاتل حرفه اي، پليس را در جريان قرار دهند تا بدين ترتيب از وقوع جنايتي ديگر جلوگيري شود.

با راي دادگاه بدوي؛
متهم رديف اول پرونده  افشاي سئوالات كنكور
به حبس و تبعيد محكوم شد
000618.jpg
گروه حوادث: با راي صادره از سوي شعبه  ۱۰۰۸ دادگاه عمومي، متهم رديف اول پرونده افشاي سئوالات كنكور به سه سال حبس، سه سال تبعيد به نيك شهر و ۱۵ سال ممنوعيت امتياز محكوم شد.
پرونده افشاي سؤالات كنكور كه با شكايت وزارت علوم، سازمان سنجش، دانشگاه آزاد و پيام نور تشكيل شد و داراي متهمان زيادي است، پس از برگزاري جلسات متعدد دادگاه منجر به صدور راي براي متهمان اين پرونده شد.
بر اساس راي صادره از سوي قاضي مديرخراساني كه با ابلاغ ويژه، مسئول رسيدگي به اين پرونده شده بود در اين پرونده ۳ متهم تبرئه و ۱۳ نفر محكوم شدند.
همچنين متهم رديف دوم پرونده به ۲ سال حبس محكوم شده است.
دادگستري استان تهران توضيح بيشتر درخصوص راي صادره را خلاف قانون دانست و دليل آن را صدور راي در دادگاه بدوي عنوان كرد.

اهالي نياوران سارق مسلح را دستگير كردند
گروه حوادث: يك سارق مسلح كه تاكنون مرتكب دو فقره سرقت شده است توسط اهالي منطقه نياوران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز چهارشنبه يك سرقت مسلحانه در خيابان نياوران رخ داد كه با تلاش اهالي محل عامل اين سرقت دستگير و تحويل مراجع انتظامي شد.
سارق مذكور كه سعيد نام دارد در تحقيقات اوليه پليسي درخصوص انگيزه ارتكاب سرقت مسلحانه به پليس گفت: «ماه ها قبل در كار اصلي خودم كه آهن فروشي بود دچار ورشكستگي شدم. براي گذران زندگي چاره اي جز دستفروشي نيافتم ولي مأموران مرا از ادامه كار منع كردند. بعد از آن به جمع آوري ضايعات پرداختم ولي باز از سوي مأموران جلو اين كارم نيز گرفته شد. مستأصل شده بودم ناگهان يك فكر در ذهنم شكل گرفت و به سوي سرقت كشيده شدم. اسلحه اي خريداري كرده و نقشه براي ارتكاب سرقت مسلحانه كشيدم. چند وقت قبل با اجاره چند نيسان و با برنامه ريزي قبلي موفق به سرقت ۵ تن از مصالح ساختماني از يك ساختمان نيمه كاره واقع در منطقه دماوند شدم.
پس از آن با شناسايي يك ساختمان نيمه كاره در منطقه نياوران بار ديگر سه خودرو نيسان اجاره كردم و قصد سرقت مصالح آن ساختمان را داشتم كه يكي از همسايگان در حين سرقت به ما شك كرد. با همسايه مذكور درگير شده و با شليك يك گلوله قصد داشتم از ادامه دخالت همسايه در سرقت جلوگيري كنم ولي اهالي با شنيدن صداي شليك به كوچه آمده و مرا دستگير كردند. پرونده اين متهم در حال حاضر زير نظر بازپرس قيصري در دادسراي امور جنايي تهران در دست بررسي است.

حادثه در جهان
قتل مادر و دختر در آفريقاي جنوبي
نيوز: پليس آفريقاي جنوبي جسد دو زن را كه به قتل رسيده بودند و دختري كه به شدت زخمي شده بود در خانه يافت.
جوهانا ۸۲ ساله و دختر ۵۵ ساله اش در اين ماجراي آدم كشي به قتل رسيده و نوه جوهانا به اسم بريتني كه گلوله به سرش اصابت كرده بود و حال او وخيم اعلام شده به بيمارستان منتقل شد.يكي از دوستان خانوادگي آنها كه نخواسته نامش فاش شود گفت: «مايوريك گود» احتمالاً پدر بريتني طبق معمول صبح زود به سر كارش رفته، او راننده سرويس مدرسه است و هنگام برگشت به خانه با اين تراژدي غمگين مواجه شد. مايوريك گود نيز گفت: يك اسلحه كنار جوهانا افتاده بودصحنه هولناكي بود و او هيچ وقت اين صحنه را از ياد نمي برد. پليس هنوز هيچ كس را در اين ماجرا دستگير نكرده و در حال تحقيقات است.اين درحالي است كه همسايه ها گفته اند، شليك ها حدود ۸ صبح بوده اما پليس معتقد است قتل ها ساعت ۱۰ صبح رخ داده است.

حمله نوجوانان انگليسي به پيرزن ۸۱ ساله
بي. بي. سي: زن ۸۱ ساله انگليسي در حمله عده اي از جوانان از ناحيه صورت زخمي  شد.اين زن كه از ديدار يكي از دوستان قديمي اش بازمي گشت و قصد داشت براي پياده روي به همسر و فرزندش بپيوندد، با حمله عده اي از نوجوانان مست روبرو شد. يكي از آنها با حمله به اين زن سيلي محكمي به صورت او زد و محتوي شيشه مشروبي را كه در دست داشت، روي او ريخت.عده اي از مردم كه در ايستگاه اتوبوس نزديك محل حادثه ايستاده و شاهد ماجرا بودند، با تلفن، پليس را در جريان گذاشتند.
پليس« انگليس» در اين باره گفت: خوشبختانه پيرزن در اين حادثه جراحات جدي نديده اما حمله عده اي نوجوان به زن ۸۱ ساله كه سني از او گذشته، جاي تعجب دارد!
گفتني است، مدتي است كه نوجوانان انگليسي با رفتارهاي خشونت آميزشان، نگراني مقامات اين كشور را برانگيخته اند.

ميليونر چيني به قتل رسيد
چاينا ويو: خانواده ميليونر چيني در منزلشان به قتل رسيدند.
جمعه گذشته يك خانواده ثروتمند چيني در ايالت «ونگ كيون» به همراه خانواده اش در داخل ويلايشان به قتل رسيدند و خدمتكار آنها هم به شدت زخمي  شده است.
مرد «Cai Kuanxi» ۴۸ساله و همسرش و پسر ۲۲ ساله اش و دختر ۱۶ ساله اش با ضربات چاقو كشته شده اند و خدمتكار ( خانم) خانوادگي آنها از ناحيه دست راست و پاهايش با ضربات چاقوبه شدت مجروح شده و هم اكنون در بيمارستان بستري است و حال او وخيم گزارش شده است.
همسايه ها به پليس گفتند نيمه شب صداي جيغ و داد از منزل Cai Kuanxi به گوش  رسيد ولي ما تصور كرديم شايد يك مشاجره خانوادگي باشد.پليس روي اين پرونده در حال تحقيق است و هنوز انگيزه قتل مشخص نشده است.
شايان ذكر است كه اين ميليونر چيني در حال حاضر به غير از چندين شركت ساختماني و... يك ميليون و نيم دلار پول در بانك و چهار اتومبيل شخصي دارد.

پيرمرد كنيايي ببري را كشت
رويتر: يك پيرمرد ۷۳ ساله كنيايي در نبرد سختي كه با يك ببر داشت، اين حيوان درنده را از پاي درآورد.
يك مرد ۷۳ ساله كنيايي به نام «دانيل مامبوروگو» زماني كه در زمين كشاورزي خود مشغول كار بود، ناگهان مورد حمله يك ببر قرار گرفت.
حيوان وحشي از پشت علف هاي بلند ناگهان سر در آورد و روي سينه پيرمرد پريد.
« دانيل» كه  داسي در دست  داشت، مجبور شد براي مبارزه بهتر آن را كنار بگذارد. او زماني كه ديد در دهان حيوان قرار گرفته سعي كرد با بيرون كشيدن زبان جانور از حلقومش كار آن را يكسره كند.
در ابتدا اين حيوان درنده مچ «دانيل» را گاز گرفت و مي خواست با پنجه هايش او را تكه پاره كند كه ناگهان فكري به سر «دانيل» زد.
او با خود گفت كه داس نمي تواند در حال حاضر كمكي به او بكند و بايد از قدرت دستهايش بهره مند شود.پيرمرد بتدريج جان حيوان را گرفت و تعدادي از روستاييان نيز كه با داد و فريادهاي او خود را به صحنه حادثه رسانده بودند با ضربات داس، حيوان درنده را از پاي درآوردند.«دانيل» كه در روستا به«قهرمان» شهرت يافته، به بيمارستان منتقل شد تا پزشكان زخم هاي او را مداوا كنند. بسياري معتقدند كه «دانيل» خيلي خوش شانس بوده كه از حمله اين ببر وحشي جان سالم بدر برده است.

خواستگار ناكام خود و دختر مورد علاقه اش را كشت
گروه حوادث: جوان ۳۷ ساله اي در اسلام  آباد غرب در پي ناكامي  در ازدواج با دختر مورد علاقه اش در يك اقدام جنون آميز پس از به قتل رساندن دختر به زندگي خود نيز خاتمه داد.
فرهاد - پ ساكن شهرستان اسلام آباد غرب چندي پيش دلباخته دختري به نام آرزو - الف مي شود اما هر بار كه او براي خواستگاري به منزل دختر مورد علاقه اش مي رفت با جواب رد لطف الله پدر آرزو روبرو مي شد.
اين گزارش حاكي است؛ فرهاد كينه اين دختر را به دل گرفته و در يك اقدام جنون آميز تصميم به قتل او مي گيرد.ساعت ۲۱ و ۵۰ دقيقه ديروز او در حالي كه كلتي كمري را كه از قبل تهيه كرده بود در دست داشت به در منزل دختر رفته و پس از اينكه آرزو در مقابل در ظاهر مي شود با شليك دو گلوله او را به قتل مي رساند و سپس در همان محل با شليك يك گلوله به زندگي خود نيز خاتمه مي دهد. ماموران انتظامي  پس از اطلاع از اين حادثه دو جسد را به سردخانه منتقل كردند.

دستگيري دو مظنون به قتل
000630.jpg
گروه حوادث: دو مظنون به قتل كه در درگيري خيابان مولوي پسري را به قتل رسانده اند، دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۵/۱۹ روز پنج شنبه به مأموران كلانتري۱۱۶ مولوي وقوع يك فقره قتل در خيابان مولوي ايستگاه سعادت اطلاع داده شد.
بلافاصله مأموران تجسس كلانتري در محل حادثه حضور يافتند و در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه جسد متعلق به پسرجواني به نام حسام است كه آثار ضرب و شتم بر روي بدنش مشهود است و پيراهن مقتول نيز از پشت پاره شده است. در ادامه بررسي ها و بازجويي از اهالي محل مشخص شد كه جسد مقتول توسط دو جوان از خانه مخروبه و نيمه سازي در حالي كه داخل يك گاري گذاشته شده، به محل مذكور آورده شده است.
به اين ترتيب، خانه مورد نظر شناسايي و تحت بازرسي قرار گرفت و دو نفر به نام هاي اميد و مرتضي شناسايي و دستگير شدند. اين دو فرد، پس از دستگيري ظاهراً به قتل اعتراف و در بازجويي ها عنوان كرده اند كه با مقتول رابطه خانوادگي دارند و از آن جايي كه حسام براي خانوده  شان ايجاد مزاحمت كرده بود، او را به بهانه اي داخل خرابه كشانده و به قتل رسانده اند.
بر پايه گزارش، دو متهم براي تحقيقات تكميلي به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافته اند.

مرگ مشكوك و دستگيري كيف قاپ حرفه اي
گروه حوادث: بازپرس ويژه قتل تهران علت اصلي مرگ پسربچه اي را كه در پي شادي براي رفتن تيم ملي به بازي هاي جهاني كشته شده بود را بررسي مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي تهران و بازپرس هنرمند قرار گرفت كه شب بازي ايران _ بحرين زماني كه مردم براي شادي به خيابان ها آمده بودند، خبر كشته شدن جواني به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد.
اين خبر كه از طرف مسئولان يكي از بيمارستان هاي تهران داده شده بود، پليس جنايي تهران را بر آن داشت تا تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كنند. آنان در بررسي هاي مقدماتي خود از چند تن از شاهدان حادثه متوجه شدند كه در درگيري كه بين دو جوان با سه موتور سوار صورت گرفته يكي از آنها به نام اميد كشته شده و ديگري در اثر ضربات چاقو زخمي شده است.
مأموران در ادامه بازرسي هاي خود، دريافتند كه اميد در اثر اينكه سرش به جدول خورده، جان باخته است. بنابراين دوست اميد تحت بازجويي قرار گرفت و وي در اظهاراتش گفت: زمان شادي به شوخي پرچم يكي از سه راكب موتور سيكلت را گرفتم و از آنها دور شديم ناگهان راكبان موتور سيكلت كه يكي از آنها پيمان نام داشت به طرف ما آمدند و با هول دادن امير، او را به زمين انداختند. سپس با چاقو مرا زخمي كردند و از محل متواري شدند.
به اين ترتيب، پيمان چهره نگاري شد و تحت تعقيب پليس قرار گرفت. چندي قبل وي دستگير شد و به اداره آگاهي تهران انتقال يافت. در بازجويي هاي مقدماتي مشخص شد كه پيمان از مدت ها قبل تحت تعقيب دايره ۱۸ اداره آگاهي بوده و از كيف  قاپ هاي حرفه اي است.
بر پايه اين گزارش، تاكنون پيمان درخصوص حادثه مرگ دلخراش اميد اعتراضي نداشته است. بنابراين با دستور بازپرس هنرمند، علت اصلي مرگ امير تحت پيگيري ويژه قرار گرفت تا مشخص شود سر او از روي عمد به زمين خورده يا خير؟ همچنين تحقيق براي دستگيري دو متهم ديگر پرونده ادامه دارد.

سخنگوي قوه  قضاييه:
پرونده  ورزشگاه آزادي هنوز در دادسراست
ايسنا: در حالي كه بازپرس پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي بيان مي كند كه نظرش را در اين پرونده اعلام كرده و كار رسيدگي به اين پرونده در دادسرا جهت ارسال به دادگاه به پايان رسيده است، سخنگوي قوه  قضاييه مي گويد: در اين پرونده اتفاق خاصي نيفتاده و بايد منتظر ماند.بازپرس قائدي، درباره  پرونده ي حادثه  ورزشگاه آزادي گفت: راي اين پرونده در بازپرسي دادسرا صادر شده و آماده  ارسال به دادگاه است.
وي در اين رابطه توضيح بيشتري نداد و عنوان كرد كه مطابق توافق انجام شده، سخنگوي قوه  قضاييه محتويات حكم صادره را اعلام خواهد كرد.
اين در حالي است كه جمال كريمي راد، سخنگوي قوه  قضاييه درباره  صدور حكم براي پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي با غيرصحيح خواندن موضوع صدور حكم در اين پرونده گفت: قرار نهايي بازپرسي براي سرپرست دادسرا رفته و قاضي اظهارنظر مواردي را مطرح كرده كه بازپرس بايد نسبت به آنها نظر دهد و پس از صدور كيفرخواست، پرونده به دادگاه برود.
وي تأكيد كرد: در اين پرونده اتفاق خاصي نيفتاده و بايد منتظر اظهارنظر ماند.

تأييد حكم راننده كلاهبردار
گروه حوادث: حكم مردي كه خود را به عنوان راننده مسئولان حكومتي معرفي مي كرد و بدين طريق اقدام به كلاهبرداري مي كرد، تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده كه محمد (۴۱ساله) نام دارد، درحالي كه خود را راننده رئيس قوه قضائيه ونمايندگان شوراي نگهبان معرفي مي كرد، توانسته بود از خانواده يك قاچاقچي زنداني مبلغ ۷ ميليون تومان كلاهبرداري كند.
محمد كه در پي شكايت سه شاكي توسط مأموران اداره آگاهي در اصفهان شناسايي و دستگير شد، به كلاهبرداري بدين طريق اعتراف كرد.
متهم توسط دادگاه بدوي به ۲ سال حبس و پرداخت جريمه محكوم شد. اين حكم صبح روز چهارشنبه توسط شعبه ۳۹ دادگاه تجديدنظر _ قاضي تشكري _ تأييد شد.

جاعل و فروشنده زمين هاي ولنجك دستگير شد
000612.jpg
گروه حوادث: فردي كه با جعل عنوان و مدارك چند قطعه زمين را به فردي در ولنجك تهران به قيمت ۲ ميليارد تومان فروخته بود، هفته گذشته توسط ماموران اداره آگاهي در چهار راه لشكر به دام افتاد.
پليس بر حسب شكايت چند نفر مبني بر فروش زمينشان به فردي ديگر بدون اطلاع آنها، ماموران اداره چهارده پليس آگاهي تحقيقات فني - پليسي خود را در اين زمينه آغاز كردند.
اين گزارش مي افزايد: بعد از يك هفته تلاش شبانه  روزي بر اساس آخرين نتايج پليسي مشخص شد فردي به نام محمد - ق چند قطعه زمين جمعاً به مساحت ۵ هزار و هفتصد و بيست و هفت متر واقع در ولنجك تهران را پس از جعل مدارك و سند سازي جعلي وهمچنين معرفي كردن خود به عنوان مهندس ساختمان و كارشناس ارشد شهرسازي، به قيمت دو ميليارد تومان به فروش رسانده است.
بر اساس اين گزارش ماموران زبده اداره چهاردهم با نيابت قضايي مخفيگاه محمد را شناسايي و تحت كنترل گرفتند وبيست و يكم خردادماه سال جاري متهم را در مخفيگاهش واقع در چهارراه لشكردستگير كردند.
گفتني است، متهم ضمن اعتراف به جرم انتسابي با قرار صادره قانوني روانه زندان شد.
سرهنگ خوئيني معاون عملياتي پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن توصيه  به شهروندان در اين رابطه گفت: شهروندان توجه داشته باشند كه هيچگاه گول ظاهر افراد را نخورده و به آنها اطمينان نكنند چون ممكن است افرادي با هويت هاي جعلي قصد كلاهبرداري داشته باشند.
معاون عملياتي پليس آگاهي تصريح كرد: افرادي كه قصد خريد يا فروش ملكي را دارند حتما قبل از انعقاد قولنامه يا سند، با مراجعه به سازمان ثبت و اسناد و املاك از صحت اسناد مربوطه اطمينان حاصل كنند و پس از شناسايي و رؤيت اسناد اصلي و معتبر و همچنين مالك اصلي، با در نظر گرفتن ساير موارد قانوني اقدام به انجام معامله كنند تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و كلاهبردار واقع نشوند.

شكايتي جالب در دادسراي امور جنايي تهران
گروه حوادث: يك زن بعد ازگذشت بيست وسه سال از فقدان همسرش به دادسرا مراجعه كرد و خواستار جست وجو براي يافتن همسر گمشده اش شد.
به گزارش خبرنگار ما، هفدهم اسفند ماه سال ۸۳ زني ميانسال به دادسراي امور جنايي تهران و شعبه بازپرس هنرمند مراجعه كرد. اين زن مدعي بود كه سال ۵۹ همزمان با شروع جنگ همسرش به قصد پيدا كردن كار از منزلشان واقع در شهر تهران خارج شد و پس از آن ديگر خبري از همسرش نيافته است و تمام جست وجوها بي نتيجه باقي مانده بود.
اين زن كه در حال حاضر با پنج فرزند خود زندگي مي كند از بازپرس هنرمند خواست براي يافتن همسر گمشده اش به او كمك كند. با صدور دستور قضائي بررسي ها براي يافتن اين مرد گمشده آغاز شد.

سرقت۱۵۰ ميليون توماني
گروه حوادث: سارق محموله هاي صوتي و تصويري از باربري ها و شركتهاي تهران، پس از شناسايي و دستگيري، تاكنون به سه فقره سرقت به ارزش ۱۵۰ ميليون تومان اعتراف كرد.
طي ماههاي اخير نمايندگان چند شركت حمل و نقل باربري با مراجعه به دادسراي جنايي تهران با ارائه داد خواستي عنوان كردند، تعدادي راننده با ارائه مداركي محموله هاي صوتي و تصويري آنها را از شركتهاي باربري تحويل گرفته اما اجناس را به صاحبانشان تحويل نداده اند.
با ارجاع پرونده از دادسراي جنايي تهران به دايره مبارزه با سرقتهاي خاص اداره آگاهي، ماموران بلافاصله تحقيقات و تجسسهاي خود را در اين رابطه آغاز كردند.
با بررسيهاي كارشناسي و اطلاعات دريافت شده از شركتهاي باربري، پليس آگاهي دريافت گروهي با جعل مدارك اقدام به سرقت از شركتهاي باربري مي كنند.آنان در ادامه تحقيقات خود با استفاده از عكس چهره نگاري شده، به يك سارق سابقه دار محموله هاي خودروهاي سنگين به هويت فريبرز كه داراي شش فقره محكوميت كيفري در طي بيست سال گذشته است، مظنون شدند.
بر پايه اين گزارش، با شناسايي و دستگيري فريبرز متهم ضمن اعتراف به سه فقره سرقت به ارزش ۱۵۰ ميليون تومان مدعي شد اموال مسروقه را در شهرستان اصفهان به شخصي به نام عيسي فروخته است.
بنابراين ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ با كسب نيابت قضايي مالخر را شناسايي و دستگير كردند كه اين متهم نيز به جرم خود اعتراف كرد.
متهمان با صدور حكم قانوني روانه زندان شدند.
سرهنگ خوئيني، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص اداره آگاهي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه متصديان باربري ها بايد در اين زمينه هوشيار باشند، گفت: شركت هاي معتبر باربري بايد رانندگان مورد اطمينان را براي جابجايي محموله ها به كار بگيرند و به افرادي كه هويتشان شناخته شده نيست، به صرف ارائه شناسنامه و گواهينامه و...اعتماد نكنند.
همچنين سرهنگ خوئيني، خطاب به رانندگان اظهار داشت: رانندگان اين خودروها توجه داشته باشند، در مواقع استراحت به ويژه شب ها، خودرو را به همراه محموله به پاركينگ منتقل كنند و از رها كردن خودرو در كنار خيابان و جاده ها حتي براي لحظه  اي غفلت نكنند.
معاون مبارزه با سرقت هاي خاص اداره آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد: پليس آگاهي از متصديان شركتها، رانندگان و كليه افرادي كه در اين رابطه فعاليت مي كنند، درخواست دارد اگر در اين زمينه به موارد مشكوكي برخوردند يا مظنون شدند، سريعا از طريق مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ به پليس گزارش دهند.

انفجار مهيب بشكه هاي اسيد در شهريار
ايسنا: انفجار مهيب بشكه هاي اسيد كارخانه  فاز يك «انديشه» شهريار و به دنبال آن آتش سوزي شديد، سه كشته بر جاي گذاشت.
در پي اين انفجار و حريق كه ساعت ۳۴/۱۶ عصر روز گذشته در محل سالن ۵۰۰ متري توليد اين كارخانه رخ داد، مأموران پليس ۱۱۰ استان تهران به همراه ماموران آتش نشاني در محل حادثه حضور يافتند و عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند.
اين حادثه مجروحي بر جاي نگذاشت، اما شدت انفجار موجب تكه تكه شدن جانباختگان به نامهاي «علي» ، ۲۸ ساله، «عسگر» ۳۲ ساله و «قربانعلي» ۲۸ ساله از كارگران كارخانه شد. همچنين به دنبال اين حادثه ۲۵ دستگاه انواع خودرو سبك و سنگين آتش نشاني به همراه يكصد نفر از عوامل انتظامي، آتش نشاني، دادستاني و فرمانداري شهريار در محل حادثه حضور يافتند.
گفته مي شود مواد «پروكسايد ام اي كي» به حرارت زياد و يا وارد آمدن ضربه حساس هستند و احتمال دارد حادثه فوق به اين علت رخ داده باشد.
ميزان خسارات اين حادثه در دست بررسي است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |