شنبه ۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۱ - Jun 25, 2005
تدارك گسترده سيما براي تابستان ۸۴
000663.jpg
گروه علمي فرهنگي: رسانه  ملي با نمايش بيش از يكصد فيلم جديد سينمايي، ۷ سريال جديد ايراني و ۱۰ سريال جديد خارجي و دو سريال جديد طنز و نيز مجموعه اي از برنامه هاي متنوع و جالب براي كودكان و نوجوانان كه از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود به استقبال تابستان ۸۴ مي رود.
به گزارش خبرنگار ما اين مطلب در نشست خبري مديران شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي با خبرنگاران مطبوعات عنوان شد.
براساس اين گزارش، هنر دوست- معاون ارتباطات و امور بين الملل سازمان صدا و سيما با تأكيد به رويكرد جديد رسانه ملي گفت: تنوع ايجاد شده در برنامه هاي نمايشي شبكه هاي سيما با تأمين اوقات فراغت مناسب براي اقشار جامعه به ويژه جوانان، زمينه مصونيت بالايي براي اقشار جوان ايجاد مي كند. وي با ابراز خوشحالي از اين كه اين نشست همزمان با روز تبليغ و اطلاع رساني برگزار شد تا راه كارهايي براي رسيدن به اقتدار مورد نظر نظام جمهوري اسلامي ايران طراحي و اجرا شود اظهار داشت: رسانه ملي در راستاي مأموريت اصلي و ذاتي خود كه اطلاع رساني است بايد براي مخاطبان شفاف باشد، حتي بايد اشاره كنم كه اخيراً صدا و سيما در انتخابات نقش ماندگار و بسزايي داشته است و مورد تقدير مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است. در واقع اين موضوع منجر به اين شده كه به افتخارات اين رسانه اضافه شده است. در ادامه اين نشست هر يك از مديران شبكه ها در سخناني ريز برنامه هاي شبكه خود را تشريح كردند. محمد رضا جعفري جلوه، مدير شبكه اول سيما نخستين مديري بود كه از برنامه هاي جديد اين شبكه در تابستان امسال خبر داد و گفت: «مجله دخترانه» ، «يخ در بهشت» با موضوع جوانان، «كبوتر دات كام» براي گروه سني نوجوان و آثار طنز و خانوادگي «نيمكت» ، «عطش» و «فرصت غروب گاه» از جمله برنامه هاي ويژه شبكه اول سيما در اين ايام است: به گفته جعفري جلوه، در طول تابستان سه مجموعه تلويزيوني با عناوين «مزرعه كوچك» ، «روزهاي به يادماندني» و «فصل زرد» از شبكه اول سيما پخش مي شود. وي، مجموعه زنده «محله» ، مسابقه عصرگاهي «ترنج» و پخش مجموعه هاي تلويزيوني خارجي همچون «پرستاران» را از ديگر برنامه هاي شبكه اول سيما اعلام كرد و افزود: البته در اين ايام شاهد دو سريال خارجي ديگر هم خواهيد بود كه روزهاي يكشنبه و جمعه پخش مي شود.
۲۵ فيلم جديد در شبكه ۲
رضا پور حسين، مدير شبكه دوم سيما نيز هدف برنامه هاي اين شبكه را ايجاد فضايي غني و متنوع براي رشد خلاقيت هاي مخاطبان برشمرد و گفت: در طول تابستان امسال سومين جشنواره فيلم هاي سينمايي تابستاني شبكه دو با نمايش ۸۱ فيلم برپا مي شود كه ۲۵ عنوان از اين فيلم ها جديد است. وي افزود: اين فيلم ها جداي از برنامه هايي است كه قرار است روزهاي سه شنبه و جمعه و در مناسبت هاي تعطيل به نمايش درآيد. پورحسين با اشاره به سابقه فرهنگي شبكه ،۲ بر اين موضوع تأكيد كرد كه محور برنامه هاي شبكه ۲ سيما، پرداختن به رده سني كودك و نوجوان است. به گفته وي پخش چند مسابقه، برنامه انيميشن و افزايش پخش برنامه هاي كودك، تنوع موضوعي برنامه ها و پخش برنامه مجله صبحگاهي ورزشي، از برنامه هاي جديد شبكه دوم سيماست. وي در ادامه گفت: شبكه دوم سيما، بخش ويژه اي را نيز به نمايش فيلم هاي كمدي اختصاص داده است و از ابتداي شهريور نيز اين شبكه سريالي را با عنوان «روزگار» كه محصول كشور سوريه است و حال و هوايي خانوادگي دارد، پخش مي كند.
شبكه ۳ و يازده برنامه جديد
اصغر  پور محمدي، مدير شبكه سوم سيما نيز اطلاعات مربوط به برنامه هاي اين شبكه را ارائه كرد و گفت: يازده برنامه جديد در كنار برنامه هاي عادي اين شبكه، با هدف پركردن اوقات فراغت جوانان و با انگيزه ايجاد روحيه نشاط و شادابي و كار و فعاليت، پخش خواهد شد. وي افزود: «بچه ها بياييد ورزش كنيم» نام يكي از برنامه هاست كه در آن، بيشتر مسئله نرمش مطرح مي شود. «خانوما سلام» برنامه ديگري است كه به مسائل مربوط به پيشرفت علمي بانوان در عرصه هاي مختلف جامعه مي پردازد و اين برنامه ها صبح ها از شبكه سوم سيما پخش خواهد شد. پور محمدي افزود: ظهرها (ساعت ۱۲) نيز سريال درخواستي خارجي پخش مي شود و ساعت ۱۵ تا ۱۷ نيز به پخش ساير برنامه هاي درخواستي اختصاص دارد. به گفته وي، برنامه ويژه جوانان اين شبكه «كوله پشتي» نام دارد و قرار است ساعت ۱۷ پخش  شود و هدف از نمايش آن نيز ترويج علم و تفكر علمي است. مدير شبكه سوم سيما پخش مجدد مجموعه تلويزيوني «زير آسمان شهر» و مجموعه هاي «ايستگاه جابر آباد» ساخته مهران مديري در كنار برنامه طنز «شبكه سه و نيم» به همراه مجموعه «خداوند عشق را آفريد» را ديگر آثار نمايشي اين شبكه در طول تابستان برشمرد.
سال فيزيك و شبكه چهار
دارابي، به نمايندگي از مدير شبكه چهار (كه در اين نشست حضور نداشت) برنامه هاي شبكه چهار سيما را معرفي كرد. وي با اشاره به نامگذاري سال ۲۰۰۵ به نام سال فيزيك، از محور قرارگرفتن مسائل مربوط به علم فيزيك در برنامه هاي اين شبكه خبر داد و گفت: معرفي برندگان جايزه نوبل، پخش برنامه  اي در زمينه بازي هاي سنتي ايراني، نمايش برنامه  اي درباره خانه هاي ايراني و برنامه اي جذاب درباره ايل بختياري، از جمله اين برنامه هاست. دارابي افزود: شبكه چهار سيما برنامه هاي ديگري درباره دين، مسائل شرعي و شرق شناسي نيز دارد و در نهايت دو مسابقه ادبي _ هنري ديگر هم يك روز در ميان پخش خواهد شد. وي اظهار داشت: معرفي چهره هاي ماندگار، سري  جديد برنامه سينما ،۴ استادان نوگرا، نقد تئاتر، برنامه اي تحت عنوان «ويتنام از نگاه  هاليوود» ، «مردان يخي» ، «سعدي نامه» ، «آواي ايراني» و «مولوي نامه » از ديگر برنامه هايي است كه اين شبكه براي ايام تابستان در نظر گرفته است.
«اكسيژن» در شبكه تهران
محمد حسين حرمي، مدير شبكه پنج سيما نيز درباره برنامه هاي تابستاني شبكه تهران اطلاعاتي ارائه داد و گفت: در ايام تابستان، برنامه  صبح تهران جايگزين برنامه «و اما امروز» و «شهر سلامتي» مي شود. وي افزود: ساعت ۱۰ تا ۱۱ به پخش برنامه پيك تابستان اختصاص دارد و صبح ها نيز برنامه اي درباره سينما براي كودكان و نوجوانان پخش خواهد شد. حرمي تصريح كرد: در ايام تابستان مجموعه هاي تلويزيوني «مظنونين» ، «حامي وحش» ، «مرواريد سرخ» و «صد و يك راه» از اين شبكه بر روي آنتن مي رود. وي از پخش دوباره برنامه «جمعه تعطيل نيست» خبر داد و اضافه كرد: سريال ۹۰ قسمتي «اكسيژن» برنامه ديگر اين شبكه در تابستان است و البته برنامه طنز و ديگري با نام «به گيرنده ها دست نزنيد» را نيز به كارگرداني مهدي مظلومي در دست نگارش داريم. به گفته وي، در ايام تابستان، جدول پخش فيلم هاي سينمايي شبكه پنج سيما از پنج شنبه به چهارشنبه منتقل شده است و محمود شهرياري هم در برنامه اي مستند قرار است مشاغل تهران را به بينندگان اين شبكه معرفي كند. همچنين غلامرضايي، مدير تأمين برنامه هاي خارجي سيما از تدارك ۱۰۶ عنوان فيلم سينمايي از سوي اين اداره كل براي پخش در اين ايام خبر داد.
شبكه قرآن مستقل مي شود
صدر، مدير شبكه سيماي قرآن نيز در اين نشست از اختصاص آنتن مستقل به شبكه قرآن خبر داد. وي به پخش روزانه بيش از ۱۱ ساعت برنامه از شبكه قرآن بر روي شبكه ۲ اشاره كرد و گفت: شبكه قرآن براي ايام تابستان برنامه هاي متنوعي دارد كه اجراي طرح جامع ريحان با عنوان «غنچه  هاي انتظار» مسابقه قصه هاي قرآني، قرآن و زندگي، ساخت برنامه نمايشي كلام نور براساس زندگي يكي از شخصيت هاي قرآني، از جمله آنهاست. وي در پايان گفت: شبكه قرآن در نظر دارد جشنواره مداحي جوانان زير ۱۶ سال را نيز برگزار كند.

رئيس مركز مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت:
تعرفه هاي درماني معتادان اجرا مي شود
فارس: رئيس مركز مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت با بيان اينكه تعرفه هاي درماني معتادان مشخص شده است گفت: بحث هايي براي اينكه تعرفه هاي درماني معتادان تحت پوشش بيمه ها قرار گيرند در شوراي عالي بيمه مطرح شده است.
محسن وزيريان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: اميدواريم با توجه به اهميت مسئله درمان معتادان در كشور و شفاف شدن تعرفه هاي درمان آنها و نياز معتادان به مراجعات مكرر به پزشك و آزمايشگاه اين تعرفه ها و تحت پوشش بيمه قرار گرفتن آنها مورد تأييد شوراي عالي بيمه قرار بگيرد.
وي افزود: دو پروتكل درماني معتادان با عنوان درمان سوء مصرف مواد مخدر و درمان اعتياد با متادون در كشور طراحي شده و اجراي آن به دانشگاههاي علوم پزشكي كشور ابلاغ شده است.
به گفته وي براساس اين پروتكل هاي درماني كه به امضاي وزير بهداشت رسيده است همه استاندارد هاي درماني اعتياد و كيفيت درمان آن مشخص شده و همه پزشكان موظف به درمان معتادان براساس اصول مندرج در اين پروتكل ها هستند.
رئيس مركز مبارزه با سؤء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت اضافه كرد: در پروتكل اول كه با عنوان درمان سوء مصرف مواد مخدر ابلاغ شده است سم زدايي، تيپگيري از عود بيماري معتادان و درمانهاي غير دارويي مشخص شده است.وزيريان گفت: در درمان جايگزين با متادون با استفاده از قرص هاي متادون به عنوان نگهدارنده تا مدت هاي طولاني مي توان معتادان را بدون نياز به مواد مخدر سرپا نگه داشت ضمن اينكه راهكارهاي مناسب براي سلامت كامل معتادان در اين پروتكل مشخص شده است.
رئيس مركز مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر اضافه كرد: هر يك از اين روشها در يك زمان خاص براي فرد معتاد كاربرد دارد كه بستگي به نظر پزشك معالج دارد.
وي گفت: به جز اين دو پروتكل درماني، پروتكل ديگري نيز به منظور كاهش آسيب هاي معتادان و مصونيت آنها در مقابل بيماريها به خصوص براي معتادان تزريقي وجود دارد كه با امر توزيع رايگان سرنگ و سوزن از ۶ ماه پيش بطور جداگانه در حال اجرا است.به گفته وي اين امر براي كاهش ابتلاي معتادان به ايدز و هپاتيت اجرا مي شود.

ثبت نام دوره هاي بدون كنكور دانشگاه آزاد
از امروز در كشور آغاز مي شود
گروه علمي فرهنگي: ثبت نام كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي  از امروز به طور همزمان از طريق دفاتر پستي سراسر كشور آغاز مي شود.
دكتر ناصر اقبالي، رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي  در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر، گفت: دوره هاي كارداني پيوسته دانشگاه  آزاد اسلامي در ۲۶ رشته در تمامي  واحد دانشگاهي، مراكز آموزشي و آموزشكده هاي فني حرفه اي از مهر ماه سال تحصيلي ۸۴ - ۸۵ آغاز مي شود.وي در ادامه افزود: ورود به اين دوره نيازمند گذراندن آزموني نيست، بلكه مركز آزمون دانشگاه آزاد با توجه به معدل داوطلبان و بر اساس ظرفيت مراكز واحدهاي دانشگاهي اسامي  پذيرفته شدگان را در شهريور ماه ۸۴ اعلام مي كند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي  اظهار كرد: داوطلبان مي توانند از روز شنبه ۴ تيرماه سال جاري با مراجعه به دفاتر پستي دفترچه راهنماي ثبت نام را تهيه و بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارك اقدام كنند.
دكتر اقبالي در مورد افراد واجد شرايط ثبت نام در دوره كارداني پيوسته گفت: تنها ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كار دانش نظام جديد و ديپلمه هاي هنرستاني نظام قديم مي توانند در دوره كارداني پيوسته ثبت نام كنند.وي در خصوص نحوه گزينش دانشجويان اظهار داشت: پذيرش از طريق معدل داوطلبان صورت مي گيرد.
داوطلبان بر اساس معدل رتبه بندي مي شوند و چون پذيرش بر اساس شرط معدل براي اولين بار صورت مي گيرد، براي راهنمايي داوطلبان، ستوني از معدلهاي تقريبي را در هر رشته - شهر اعلام كرده ايم و داوطلبان بايد نسبت به انتخاب رشته - شهرهايي اقدام كنند كه به معدل ديپلم آنها نزديك باشد.وي تأكيد كرد كه داوطلبان بايد در رشته اي ادامه تحصيل بدهند كه با مدرك ديپلم آنها متناسب باشد. رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه خبر داد كه براي شركت در رشته تربيت بدني هيچگونه محدوديت شرط رشته وجود ندارد.
انتخاب دو رشته - شهر با توجه به مدرك ديپلم
رئيس مركز آزمون درباره ظرفيت پذيرش كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي گفت: تعداد رشته- شهر ها از حدود ۸۰۰ رشته - شهر به ۱۵۴۰ رشته - شهر در سال جاري افزايش پيدا كرده است.وي يادآور شد: ۳۱۱ واحد دانشگاهي، مركز آموزش و آموزشكده هاي سما در سراسر كشور مجري اين دوره ها هستند و ظرفيت پذيرش به صورت شناور بوده و متناسب با امكانات و تعداد متقاضيان صورت مي گيرد.به گفته دكتر اقبالي، گسترش رشته هاي كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي  متناسب با تقاضا و نياز موجود در كشور و بر اساس امكانات استانهاي كشور طراحي و برنامه ريزي شده است.دكتر اقبالي در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: هر داوطلب با توجه به مدرك ديپلم خود مي تواند دو رشته - شهر را انتخاب نمايد و علاوه بر آن مي تواند انتخاب سوم را هم كه به عهده دانشگاه است انتخاب كند.
محدوديت هاي پذيرش
وي بيان كرد: گزينش دانشجو در هر رشته - شهر عمدتا بومي است و هر داوطلب بايد با توجه به شرط بومي بودن نسبت به انتخاب رشته - شهر اقدام كند.دكتر اقبالي در ادامه افزود: محدوديت ديگر در انتخاب رشته، محدوديت جنسي است. زيرا در بعضي از رشته ها منحصرا از ميان مردان و يا منحصرا از ميان زنان گزينش مي شود كه داوطلبان بايد اين موضوع را در انتخاب رشته مد نظر قرار دهند. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي  تأكيد كرد: ارزش مدرك كارداني پيوسته بدون آزمون دانشگاه هيچ تفاوتي با مدارك سنوات قبل ندارد.
زمان توزيع كارت و برگزاري آزمون كارداني فرهنگيان
زمان و مكان توزيع كارت و برگزاري آزمون كارداني ويژه فرهنگيان ديپلمه رسمي سال ۱۳۸۴ اعلام شد.سازمان سنجش آموزش كشور در اطلاعيه اي اعلام كرد: آزمون كارداني ويژه فرهنگيان ديپلمه رسمي سال ۱۳۸۴ در تمامي رشته ها صبح روز جمعه ۳۱ تيرماه برگزار مي شود.كارت ورود به جلسه اين آزمون نيز در صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه ۳۰ تيرماه در حوزه هاي اعلام شده توزيع خواهد شد.جزييات تاريخ و محل توزيع كارت و برگزاري آزمون در روزهاي دوشنبه ۲۰ و ۲۷ تيرماه در نشريه پيك سنجش (هفته نامه خبر و اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور) منتشر خواهد شد.

ميزگرد فرهنگ و كارآفريني برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: ميزگرد فرهنگ و كارآفريني عصر امروز با حضور پژوهشگران برجسته و استادان نامي دانشگاه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري ميزگرد فرهنگ و كارآفريني دومين ميزگرد از مجموعه ميزگردهايي است كه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به منظور همخواني پژوهش فرهيختگان، سياست هاي فرهنگي كشور برگزار مي كند.
در دومين ميزگرد دكتر علي ملك پور، علاءالدين ازوجي، سيدجلال موسوي بازرگاني و جليل صمدآقايي به ارائه يافته هاي پژوهشي خود مي پردازند.
امروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دكتر علي ملك پور درباره «نقش مطبوعات در ترويج كارآفريني فرهنگي» ، علاءالدين ازوجي درباره «روند كارآفريني فرهنگي ايران طي دهه گذشته» و مهندس سيدجلال موسوي بازرگاني درباره «عوامل مؤثر در بهره برداري از فرصت هاي كارآفريني فرهنگي در صنعت نشر ايران »سخنراني مي كنند و درباره يافته هاي پژوهش هايشان توضيح مي دهند.

از دوشنبه آغاز مي شود
توزيع كارت يك ميليون و ۷۰۰ هزار داوطلب كنكور
گروه علمي فرهنگي:  كارت  ورود به  جلسه  كليه  داوطلبان  آزمون  سراسري  سال  ۱۳۸۴ در روزهاي  دوشنبه و سه شنبه ششم و هفتم تير ماه در سراسر كشور توزيع مي شود.
دكتر توكلي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: آزمون سراسري ۱۳۸۴ در روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه ۹ الي ۱۱ تير ماه با شركت بيش از يك ميليون و هفتصد هزار داوطلب به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: كارت   داوطلبان  گروه هاي  آزمايشي  علوم  رياضي  و فني ، علوم  تجربي ، علوم انساني، هنر و زبانهاي  خارجي  بر مبناي  شهرستان  محل  اقامت  فعلي  آنان  كه  در تقاضانامه  ثبت نام، مشخص  كرده اند توزيع مي شود. به گفته دكتر توكلي، كارتهاي  ورود به  جلسه  آزمون  كليه  داوطلبان  در گروههاي  آزمايشي  علوم  رياضي  و فني ، علوم  تجربي ، علوم انساني ، هنر و زبانهاي  خارجي  به  جز شهرستانهاي  تهران  كد ۱۱ و شميرانات  كد ۱۵ در حوزه هاي  سراسر كشور و براساس  سال  تولد آنان  توزيع  مي شود. وي اظهار كرد: در شهرستانها كارت كليه  متولدين سال  ۱۳۶۶ و بعد از آن صبح روز دوشنبه ششم تير ماه (از ساعت  ۷ لغايت  ۱۲) و كليه متولدين سال  ۱۳۶۵ بعدازظهر روز دوشنبه (از ساعت  ۱۴ لغايت  ۲۰)،  متولدين سالهاي  ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ صبح روز سه شنبه و متولدين سال  ۱۳۶۲ و قبل  از آن بعدازظهر روز سه شنبه توزيع مي شود.

اجراي طرح بررسي نيازهاي توسعه
زنان روستايي در ۳ استان محروم كشور
طرح بررسي نيازهاي اساسي توسعه زنان (BDN)امسال در روستاهاي محروم استان هاي آذربايجان غربي، چهارمحال و بختياري و بوشهر اجرا مي شود.
به گزارش سرويس «زنان» ايسنا، دكتر علي اصغر فرشاد، رئيس مركز سلامت محيط كار وزارت بهداشت افزود: اين طرح به منظور توانمندسازي زنان روستايي و ايجاد درآمد براي آنها در روستاهاي مناطق محروم اجرا مي شود و وزارت بهداشت با اجراي اين طرح در ۱۰ روستاي محروم استان هاي آذربايجان غربي، چهارمحال و بختياري، نقش موثري در توانمندسازي زنان روستايي داشته است.
وي تأكيد كرد: در ۱۰ كميته اي كه در اين روستاها تشكيل شده ۲۳ نفر از اعضا را زنان تشكيل مي دهند، اين در حاليست كه در بقيه فعاليت هاي اجتماعي حضور چشمگير زنان ديده نمي شود.
به گفته فرشاد تاكنون يكهزارو ۲۰۰ نفر از زنان اين روستاها در فعاليت هاي اشتغالزايي مشاركت كرده اند و حضور فعالي نيز در كارهاي مهارتي داشته اند.

۱۲۰ پست ثابت امداد و نجات همزمان
با آغاز سفرهاي تابستاني فعال شد
مهر: رييس سازمان امداد و نجات گفت: با آغاز فصل تابستان ۱۲۰ پست ثابت امداد و نجات در محورهاي پرتردد كشور فعال شدند.
بيژن دفتري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: در هر يك از اين پست هاي ثابت يك راننده، سه امدادگر و يك پزشك يا پيراپزشك حضور دارند.
وي تصريح كرد: در كنار اين پايگاه هاي ثابت نيز در هر استان و شهرستاني با توجه به پرتردد بودن مسير آنها، پست هاي سيار امدادرساني نيز كه شامل يك خودرو و سه امدادگر است فعال خواهند شد.
رييس سازمان امداد و نجات خاطرنشان كرد: در محورهاي تهران- شمال و جاده هاي تهران- رشت، هراز- فيروزكوه نيز با توجه به پرتردد بودن آنها پست هاي بيشتري در نظر گرفته شده است.
ضمن اين كه اين پست ها در روزهاي تعطيل آخر هفته نيز افزايش خواهند يافت.بيژن دفتري گفت: در ساحل درياي خزر نيز بيش از ۳۰ پايگاه امداد ساحلي راه اندازي شده كه در سواحل مختلف و شهرهاي مختلف با توجه به كثرت حضور افراد، تعداد پست ها نيز متغير است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |