شنبه ۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۱ - Jun 25, 2005
واليبال انتخابي قهرماني جهاني
ايران با سه پيروزي متوالي به جام جهاني ژاپن رسيد
عكس: مجتبي جانبخش
000645.jpg
علي شاكري: سه پيروزي قاطع در مقابل تيمهايي چون استراليا، ازبكستان و قطر، حكايت از موقعيت ما در بين تيمهاي آسيايي و اقيانوسيه است. صعود به جام جهاني با سه پيروزي ما را به جايگاه تازه اي در جهان خواهد برد. در سومين روز قطر نيز حريف ايران نشد. حالا ما براي سومين بار در جام جهاني خواهيم بود تا ارزشهاي اين رشته پرطرفدار و محبوب را در جهان نيز به نمايش بگذارد. واليبال ما ديگر در قالب هاي يك تيم آسيايي نمي گنجد و بايد بدنبال رقيباني در جهان باشد. روز گذشته قطر خيلي زود و راحت تر از استراليا و ازبكستان تسليم شد تا تيم ما بدون كوچكترين تهديدي جهاني شود.
جشن صعود تيم ملي واليبال ايران به مرحله نهايي شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن با پيروزي قاطع در برابر قطر كامل شد. تيم ايران در بازي روز پاياني مقابل قطر هرگز احساس خطر نكرد و با قدرت از سد بهترين تيم كشورهاي عربي حوزه خليج فارس گذشت. «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران در بازي با قطر هيچ گاه همانند بازي با ازبكستان ريسك نكرد و بهترين نفراتش را به ميدان فرستاد بعد از تيم ايران كه از گروه F آسيا و اقيانوسيه به ژاپن رسيد، استراليا با كسب مقام دوم راهي مرحله پلي اف شد. در اين گروه ايران با كسب ۶ امتياز، ۹ گيم برده، بدون گيم باخته در صدر ايستاد و استراليا با ۵ امتياز دوم شد. قطر و ازبكستان هر كدام با ۴ و ۳ امتياز سوم و چهارم شدند.
استراليا در جاي دوم
استراليا ۳ - ازبكستان صفر
گيم هاي (۱۴-،۲۵ ۱۵-،۲۵ ۱۵-۲۵)
داوران، فهدمحمد (قطر) داور دوم: علي پروين (ايران). استراليا اصلاً نيازي به «وان بست» و دانيل هاوارد در بازي با ضعيف ترين تيم شركت كننده (ازبكستان) پيدا نكرد و در يك بازي كه بي شباهت با بازي تمريني نبود توانست در سه «ست» پياپي پيروز شود. استراليا با اين برد به عنوان يكي از ۵تيم دوم روزنه هاي راهيابي به مسابقات قهرماني جهان را همچنان براي خود باز نگه داشته است.
ايران ۳- قطر صفر
گيم ها (۱۶-،۲۵ ۱۸-،۲۵ ۱۹-۲۵)
داور اول: جابر (بحرين) داور دوم: ترنز (استراليا). قطري ها با وجود استخدام مربي گرانقيمتي چون «خوان دياز» كوبايي هنوز تيمي مبتدي در مقابل مدعيان بزرگ آسيايي محسوب مي شود. با وجود جوانگرايي در تيم قطر و نيمكت نشيني مبارك عبدالله كه در بازي با ايران در اواخر گيم سوم به ميدان آمد، قطر تيمي نبود كه آزاري به تيم ايران برساند. آنها در طول سه گيم تا امتياز ده توان مقابله با تيم ايران را داشتند و از اين امتياز به بعد تن به برتري محض بازيكنان ايران مي دادند كه بدون هيچ زحمتي يك تمرين جدي را مرور مي كردند. اميرحسيني، پيمان اكبري، محمد تركاشوند، عليرضا نادي، محمد منصوري، سيدمهدي بازارگرد و فرهاد ظريف در تركيب اصلي تيم ايران بودند اگر چه در بعضي از مقاطع بازي بهبودي، منظمي و عطار هم به ميدان رفتند.
خداحافظي منظمي
در پايان جشن صعود ملي پوشان واليبال كه هيچ يك از مسئولان ورزش ايران در سالن حضور نداشتند،اميرحسين منظمي از تيم ملي خداحافظي كرد. او در گفتگو با خبرنگاران عنوان داشت كه مي خواهم فرصت بازي در تيم ملي را به جوانان بدهم و از اين پس فقط در رده باشگاهي فعاليت خواهم كرد.
رده بندي نهايي
۱-ايران ۲_ استراليا ۳_ قطر ۴- ازبكستان
بهترين هاي مسابقات انتخابي واليبال قهرماني جهان
امتيازآورترين بازيكن:
۱-بنجامين هاردي از استراليا
۲- پيمان اكبري از ايران
۳- عبيدام از قطر
*بهترين اسپوكر: بنجامين هاردي از استراليا
* بهترين مدافع روي تور: پيمان اكبري از ايران
* بهترين زننده سرويس: محمود جمعه از قطر
* بهترين دريافت كننده: پيمان اكبري از ايران
* بهترين پاسور: امير حسيني از ايران
* بهترين توپ گير: فرهاد ظريف از ايران

بوكس جوانان آسيا - دلاوري به فينال رسيد
گروه ورزشي: جاسم  دلاوري  بوكسور وزن  به اضافه  ۹۱ كيلوگرم  تيم  ايران  با پيروزي بر حريف  قزاقستاني  خود به  ديدار پاياني  اين  وزن  رقابت هاي  بوكس  قهرماني جوانان  آسيا راه  يافت .در اين  مسابقات  كه  در شهر كراچي  پاكستان  جريان  دارد، دلاوري  پنجشنبه شب  مقابل  حريف  قزاقستاني اش  به  پيروزي  رسيد تا براي  كسب  مدال  طلاي  اين  وزن روز شنبه  به  مصاف  حريف  پاكستاني  خود برود.علي  سلماني  بوكسور وزن  ۸۱ كيلوگرم  كشورمان  شب  گذشته  مقابل  حريف قزاق  خود شكست  را پذيرا شد و مدال  برنز اين  وزن  را از آن خود كرد.ابراهيم  حسني ، سعيد حيدري ، حسن  كاركردي  و محمد ستارپور ديگر بوكسورهاي  كشورمان  در اين  مسابقات  با شكست  از حريفانشان  از دور مسابقات حذف  شده اند. احمد ناطق  نوري  رئيس  فدراسيون  بوكس  ايران  و عضو كميته  جوانان  فدراسيون  بين المللي  بوكس ، شب  گذشته  براي  مشاهده  ديدارهاي  پاياني  به كراچي  رفت .

فوتبال جام قهرمانان باشگاه هاي اروپا قرعه كشي شد
آيين  قرعه كشي  دور نخست  و مرحله  دوم  مقدماتي  رقابت هاي  فوتبال  جام قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا روز جمعه  برگزار شد.به  گزارش  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  از نيون - سوييس ، ديدارهاي  رفت  تيم هاي  حاضر در دور نخست  روزهاي  ۱۲ و ۱۳ ژوييه  ( ۲۱ و ۲۲ تير) و ديدارهاي  برگشت  روزهاي  ۱۹ و ۲۰ ژوييه  برگزار مي شود.بنابر اين  گزارش  مسابقات  رفت  دور دوم  مقدماتي  نيز روزهاي  ۲۶ و ۲۷ ژوييه  و مسابقات  دور برگشت  روزهاي  ۲ و ۳ اوت  برگزار خواهد شد.تيم ها به  شرح  زير در دور نخست  مقدماتي  به  مصاف  هم  مي روند: ليورپول  (انگليس ) توتال  نتوورك  سولوشن  (ولز)،هاكا (فنلاند) پيونيك  (ارمنستان )،تورشاون  (جزاير فارو) كائوناس  (ليتواني )،لواديا تالين  (استوني ) دينامو تفليس  (گرجستان )،گوريكا (اسلوني ) تيرانا (آلباني )،كايرات  آلماتي  (قزاقستان ) آرتمديا براتيسلاوا (اسلواكي )،نفتچي  (آذربايجان ) اف  اچ  هافنارفجوردور (ايسلند)،رابوتنيكي  اسكوپيه  (مقدونيه ) اسكونتو اف  سي  (لتوني )،گلنتوران  (ايرلند شمالي ) شلبورن  (ايرلند)،دينامو مينسك  (بلاروس ) آنورتوسيس  باماگوستا (قبرس )،اسليما واندررز (مالت )، شريف  (مولداوي ).

سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان:
امتيازات خوبي در مسابقه هاي جهاني كسب مي كنيم
000648.jpg
خبرنگار همشهري: اكبر فلاح سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان در ارتباط با حضور كشتي گيران ايران در مسابقه هاي جهاني مي گويد: تمامي كشتي گيران ما در اوزان مختلف در شرايط خوبي قرار دارند و تك تك آنها براي تيم امتيازات خوبي را در مسابقات جهاني كسب مي كنند.
وي با اشاره به حريفان اصلي تيم ايران در ليتواني يادآور شد: حريفان اصلي ما تيمهاي روسيه، قزاقستان، اوكراين و گرجستان هستند كه اميدوارم با تلاش كشتي گيران به عنوان مهم قهرماني دست پيدا كنيم.فلاح گفت: برخي ها مي خواهند كه جوانان كشتي ايران در مسابقه هاي جهاني ليتواني نتيجه اي نگيرند و آنان به اهداف و آرزوي خود برسند و به تخريب كادر فني تيمهاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان ايران بپردازند.سرمربي  تيم  كشتي  آزاد جوانان  ايران  در ادامه  اظهار داشت : گفته اند كه اكبر فلاح  بين  كشتي گيران  تيم  فرق  مي گذارد در حالي  كه  هيچ  فرقي  بين كشتي گيران  قائل  نيستم  و كشتي گيران  تهراني ، مازندراني ، كرمانشاهي ، خراساني  و همداني  از ديد من  يكي  هستند.ما حتي  با دشمن  خود چنين  رفتاري  نمي كنيم  چه  برسد به  اينكه  بخواهيم  در مورد كشتي گيري  چون  سعيد احمدي  كه از نظر رفتاري  در اردو اصلا مشكلي  نداشت  و كشتي گير بي آزاري  بود، با بي عدالتي  رفتار كنيم .وي گفت: من به نوبه خود از مطبوعات و رسانه هايي كه از جوانان كشتي ايران حمايت مي كنند و قلب آنها به عشق جوانان اين مرز و بوم مي تپد، ممنون و سپاسگزار هستيم.

ذوالفقارنسب: دو بازيكن ملي پوش جذب مي كنيم
سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت: ترافيك بازيكن در برخي پست ها و فقر شديد بازيكن در برخي ديگر، تيم سايپا را نامتعادل و شكست پذير كرده بود اما در فصل نقل و انتقالات موفق ظاهر شده و اين كاستي ها را جبران مي كنيم.
دكتر بيژن ذوالفقارنسب اظهار داشت: تيم جوان سايپا در دو سال گذشته در شرايط دشواري بسر برده است و با برنامه ريزي انجام گرفته و با حمايت باشگاه سعي خواهيم كرد با تغييرات اساسي و زيربنايي، تيم را از اين وضعيت خارج كنيم. وي تصريح كرد: براي بازگشت به حاشيه  امنيت چاره اي نداريم كه بازيكنان خوب و حرفه اي را به خدمت بگيريم. همه  تيم ها سرمايه گذاري خوبي را انجام مي دهند و نتيجه هم مي گيرند ما نيز نبايد از اين جريان عقب باشيم. ذوالفقارنسب تاكيد كرد: باشگاه سايپا بايد براي فصل جاري نقل و انتقالات سرمايه گذاري بيشتري كند تا كارنامه  موفقي را در پايان فصل حاصل كنيم. سرمربي تيم سايپا با تاكيد بر اينكه بايد به جوانان نيز اعتماد كرد، گفت: مجبوريم بازيكنان با تجربه و حرفه اي را به خدمت بگيريم تا ضعف هاي فني بازيكنان كم تجربه جبران شود. وي افزود: يك مدافع و دو بازيكن را در خط مياني و خط حمله جذب خواهيم كرد كه دو بازيكن جزو تركيب ۲۰ نفره  تيم ملي هستند.

كفاشيان: بودجه بيشتري به واليبال داده مي شود
گروه ورزشي: دبيركل  كميته  ملي  المپيك  گفت:  براي  جهاني  شدن  تيم  ملي  واليبال  ايران ، بودجه  بيشتري  در اختيار فدراسيون  اين  رشته  ورزشي  قرار مي گيرد.وي گفت:  عملكرد فدراسيون  واليبال  بسيار مطلوب  بوده  است  و با توجه  به اينكه  اينك  تيم  ملي  واليبال  ايران  جواز حضور در رقابت هاي  جهاني  را كسب كرده  است ، كميته  ملي  المپيك  موظف  است  بودجه  بيشتري  براي  اين  فدراسيون تهيه  كند.كفاشيان  در ادامه  اظهارداشت:  ملي پوشان  واليبال  ايران  براي  حضوري قدرتمند در رقابت هاي  جهاني ، نياز به  ديدارهاي  تداركاتي  با تيم هاي قدرتمند دارند، از همين  رو بايد بودجه  بيشتري  در اختيار اين  فدراسيون قرار گيرد.

بگوويچ هدايت پگاه گيلان را به عهده گرفت
000651.jpg
گروه ورزشي: وينكو بگوويچ سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس، سرمربي تيم فوتبال پگاه گيلان شد.
بگوويچ كه بامداد روز چهارشنبه گذشته وارد ايران شده بود پس از مذاكراتي كه با مسئولان تيم فوتبال پگاه گيلان داشت روز پنجشنبه قراردادش را با اين تيم به مدت سه سال منعقدكرد.سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس كه فصل قبل را در تيم الوصل امارات سپري كرد پس از عقد اين قرارداد راهي اسپانيا شد و قراراست پس از استراحتي چند روزه به ايران بازگردد تا تمرينات پگاه را براي حضور در رقابتهاي فصل آينده ليگ دسته اول زير نظر بگيرد.تيم فوتبال پگاه پس ازاينكه نتوانست به همراه براند كراس سرمربي آلماني فصل پيش خود دررقابتهاي ليگ برتر باقي بماند بايد فصل آينده را در ليگ دسته اول سپري كند.به گفته مسئولان تيم فوتبال پگاه بگوويچ در انتخاب بازيكنان و دستيارانش اختيار تام دارد.

جام كنفدراسيونها
برزيل و آلمان در ديدار خاطره انگيز
000654.jpg
دو تيم آلمان و برزيل كه تا جام جهاني ۲۰۰۲ در هيچ ديدار رسمي با يكديگر ديدار نكرده بودند، دوباره پس از سه سال بايد در مرحله نيمه نهايي جام كنفدراسيونها امروز با يكديگر مصاف دهند. آيا اين ديدار مي تواند تمرين جدي و بسيار خوبي براي جام جهاني آينده براي آلمانها باشد؟
ژرمنها در اين ديدار كلاسيك به دنبال تلافي نتيجه فينال جام جهاني ۲۰۰۲ هستند كه در آن با دو گل رونالدو جام را از دست دادند، در حالي كه بازي خوبي ارائه كردند و ميشائيل بالاك بهترين بازيكن خود را نيز در اختيار نداشتند و سزاوار باخت نبودند. برزيلي ها نيز در حالي به مصاف آلمان مي روند كه در سه ديدار گذشته تنها يك ديدار را با پيروزي پشت سر گذاشتند و از دو ديدار باقيمانده تنها يك امتياز كسب كردند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن صعود كردند در حالي كه آلمانها از سه بازي خود دو بازي را با پيروزي پشت سر گذاشته اند و بازي آخر خود برابر آرژانتين را كه با نتيجه مساوي پايان يافت را نيز مي توانستند پيروز ميدان باشند در حالي كه باز هم بدون اليوركان و بالاك به ميدان رفته بودند. نكته جالب براي هر دو تيم اين است كه آنها بازي آخرشان را با نتيجه مشابه دو بر دو به پايان رسانده اند اگرچه برزيل برابر ژاپن قهرمان آسيا و آلمان برابر تيم قدرتمند آرژانتين كه چندي پيش توانسته بود برزيل را سه بر يك شكست دهد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |