پنجشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۷ - Jul 14, 2005
قصاص نفس، زندان وشلاق براي آدم ربايي و قتل
002157.jpg
گروه حوادث: حكم پرونده چهار مرد كه متهم به آدم ربايي، آزار و اذيت و قتل بودند، از سوي شعبه ۹ دادگاه عمومي اصفهان صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، روز ۱۲ تير ماه سال ۸۳ زماني كه رسول. ك در باغ خانوادگي شان مهماني را ترتيب داده بود، به قصد آوردن يخ از منزل مسكوني اش از باغ خارج شد. ساعت ۲ بعدازظهر او با موتورسيكلتش به طرف خانه شان در محله «زيار» حركت كرد. او به منطقه مكينه آب كه نزديك شد، ناگهان يك دستگاه خودرو پيكان به طرف وي آمد و پس از برخورد با موتورسيكلت وي را به زمين انداخت. در همان لحظه در صورتي كه رسول هنوز توانايي بلند شدن از جايش را پيدا نكرده بود، ناگهان مرد او را داخل اتومبيل انداخته و در حالي كه دهانش را بستند و با چاقو او را تهديد مي كردند، حركت كردند.
رسول كه وحشت تمام وجودش را گرفته بود، با نگاه ملتمسانه از آنها مي پرسيد با او چه كار دارند؟ اما مردان جوان او را به داخل گاوداري در نزديكي همان محل انتقال دادند و پس از چند ساعت  آزار و اذيت از وي در حالي كه وضعيت خوبي نداشت عكسبرداري كردند.
آنها پيكر نيمه جان رسول را كنار جاده انداختند و از محل متواري شدند. رسول توسط خودروهاي عبوري به بيمارستان انتقال يافت و زماني كه حالش بهبود پيدا كرد، موضوع را با دو تن از دايي هايش به نام هاي عباسعلي و مجيد مطرح كرد.
دو برادر با شنيدن صحبت هاي خواهر زاده شان به سراغ برادرهاي بزرگتر سه متهم كه مرتضي، روح الله و مهدي نام داشتند رفتند و پس از صحبت، از آنها خواستند تا با برادرانشان برخورد كنند اما در اين خصوص رفتاري با متعرضين نشد و همين شكايت باعث ايجاد مزاحمت هاي مكرر از سوي سه جوان شد. به طوري كه يك روز عباسعلي و مجيد به در مغازه يكي از برادرها رفته و زماني كه در حال صحبت كردن با وي بود ناگهان علاوه بر سه معترض دو تن ديگر به نام هاي علي رضا و احمد به طرف دو برادر حمله ور شدند ودر درگيري با آنها ضرباتي را به سر و گردن عباسعلي و مجيد وارد كرده و از مهلكه گريختند.
شاهدان دو برادر را به كلينيكي انتقال دادند اما دقايقي بعد آنها مجدداً  شاهد يك صحنه درگيري ديگر شدند. پنج ضارب با موتورسيكلت در حالي كه چوب و چماق در اختيار داشتند به مركز درماني حمله ور شده و پس از شكستن شيشه ها و مجروح كردن تعدادي از دوستان عباسعلي و مجيد آنها را نيز زخمي كردند. خانواده دو برادر پس از اين حادثه آنها را سريعاً به بيمارستان انتقال دادند اما دو برادر به خاطر شدت خونريزي جان باختند. در همان زمان با دخالت نيروي انتظامي هر پنج مرد دستگير شدند و به درگيري اعتراف كردند. دادگاه پس از شنيدن دلايل و شواهد، نوع شكايت و خواسته اولياي دم قرار بازداشت هر پنج مرد را صادر كرد و پس از چندين جلسه رسيدگي مبادرت به صدور رأي كرد. با توجه به اصل كلي برائت مستنداً به بند الف ماده ۱۷۷ قانون آيين دادرسي از حيث آدم ربايي متهمان را تبرئه و نسبت به موضوع انجام عمل لواط با توجه به ملزوماتي و اينكه متهمان منكر اين عمل شده و گواهي پزشكي قانوني موجبات حصول علم نگرديده است متهمان را از عمل لواط تبرئه كرده اما به لحاظ اين كه در مرجع انتظامي و دادگاه هر يك از متهمان يك بار اقرار به عمل لواط كرده اند هر يك به تحمل ۷۴ ضربه شلاق از باب تتميم حكم به سه سال اقامت اجباري در شهرستان باغ ملك استان خوزستان محكوم كرده است.
در خصوص قتل عباسعلي و مجيد، بزه انتصابي علي رضا تنها متهم به قتل با توجه به اقرار صريح، گواهي شهود و گواهي پزشكي قانوني مبني بر ضربات چاقو و ساير شواهد و قراين، محرز شناخته شده و وي به ۲ بار قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. همچنين نسبت به اخلال در نظم عمومي هر يك از متهمان به ۸ سال حبس تعزيري و ۵۰ ضربه شلاق محكوم شدند.برپايه اين گزارش، حكم صادره از سوي شعبه ۳۲ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و اعدام قابل اجرا است.

با تلاش مأموران كلانتري ۱۳۱ شهرري:
زورگير چرب زبان به دام افتاد
002163.jpg
گروه حوادث: فردي كه به جرم اعتياد و نگهداري مواد مخدر تازه از زندان آزاد شده بود، روز گذشته توسط پليس مجدداً به جرم اخاذي از مردم جنوب تهران شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ ميكائيل ملائي رئيس كلانتري ۱۳۱ شهرري در مورد چگونگي دستگير شدن اين فرد به خبرنگار ما گفت: در روزهاي اخير چند مورد شكايت مردمي مبني بر اينكه فردي با اجاره خودروهاي عبوري و آژانس به شگرد خاصي از آنها اخاذي كرده است، به اين كلانتري ارجاع داده شد.
سرهنگ ميكائيل ملائي در ادامه گفت: بر حسب حساسيت موضوع، اكيپ ويژه اي از مأموران زبده اين كلانتري به محلهاي وقوع جرم اعزام شدند و با تحت نظر گرفتن اين منطقه ها، روز گذشته فردي را كه به همين شگرد قصد اخاذي از راننده اي را در پشت پارك ذكريا، روبه روي بيمارستان فيروزآبادي داشت، شناسايي و دستگير كردند.
رئيس كلانتري ۱۳۱ شهرري در ادامه گفت: اين متهم بعد از انتقال به كلانتري مورد بازجويي فني پليسي قرار گرفت و صريح و واضح تاكنون به ۲۰ فقره اخاذي به اين روش اعتراف كرده است.
اين متهم كه «مهدي _ ت» نام دارد در اظهاراتش گفت: منبع درآمدي نداشتم. خانواده ام... رنج بي پولي مي كشيدند به خاطر خريد و فروش مواد مخدر ۱ سال به زندان رفتم و چند روز پيش آزاد شدم.
اين متهم در ادامه اظهاراتش گفت: با اينكه شغلم نقاشي ساختمان است اما به خاطر اعتيادم هيچ كس به من كار نمي داد. نمي دانم چي شد كه به اين راه كشيده شدم... اين شگرد برايم عادي شده بود... بدون ايجاد درگيري و بحث و جدالي طعمه هاي خود را به مراكزي مثل بيمارستان مي بردم و دقايقي براي رد گم كردن به داخل بيمارستان مي رفتم و سپس برمي گشتم و به راننده مي گفتم: براي ترخيص از بيمارستان پول كم آورده ام سپس مبلغي از راننده با چرب زباني مي گرفتم و متواري مي شدم.
سرهنگ ميكائيل ملايي رئيس كلانتري ۱۳۱ تصريح كرد: با توجه به اينكه اين متهم طعمه هاي خود را بيشتر در مناطق ورامين، قرچك، قلعه گبري، شهرري و اطراف آن انتخاب مي كرده است از همشهريان عزيز استدعا داريم اگر به اين روش از آنها اخاذي شده است ، براي شناسايي اين متهم به اين كلانتري مراجعه و شكايت خود را ارائه دهند

محكوميت حبس و ديه براي داماد جوان
گروه حوادث: مردي كه متهم به قتل پدرزنش بود، با اعلام رضايت اولياي دم از لحاظ جنبه عمومي به تحمل ۳ سال حبس و پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده كه محمد نام دارد، در تاريخ ۱۶ بهمن ماه سال ۸۳ در يك درگيري خانوادگي حسن (پدر زنش) را به قتل رسانده است.
متهم اين پرونده كه بلافاصله پس از مرگ حسن توسط مأموران انتظامي كرج دستگير شد، به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد. اما در تمام جلسات بازجويي مدعي شد كه قصد كشتن پدرزنش را نداشته است.
وي كه صبح سه شنبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد، از اولياي دم درخواست بخشش كرد. اولياي دم نيز با توجه به اعترافات متهم به قتل و درخواست قضات دادگاه، از حق خود مبني بر قصاص نفس(اعدام) گذشت كردند. صبح ديروز قاضي عزيز محمدي متهم اين پرونده را به اتهام يك فقره قتل عمدي، از لحاظ جنبه عمومي به ۳ سال حبس و پرداخت ديه محكوم كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

يك مغازه لوازم خانگي در آتش سوخت
گروه حوادث: اتصالي سيم برق باعث آتش سوزي در يك مغازه لوازم خانگي در بازار تهران شد.
در حدود ساعت ۲۱ شب گذشته در داخل يك مغازه لوازم خانگي به وسعت ۲۵ متر مربع واقع در بازار سيدولي، سراي شكروي روي داد كه براي اطفاي آن نيروهاي ايستگاه هاي ،۷ ۱ و ۴ آتش نشاني در محل حادثه حاضر شده و شعله هاي سركش آتش را در ظرف كمتر از ۱۰ دقيقه مهار و از گسترش آن به مغازه هاي مجاور جلوگيري كردند.
مأموران آتش نشاني پس از خاموش كردن آتش و انجام بررسي هاي اوليه علت وقوع آن را اتصالي برق به دليل فرسودگي سيم كشي مغازه، اعلام كردند. در اين حادثه بيش از ۲۰۰ ميليون ريال انواع لوازم خانگي در ميان شعله هاي آتش نابود شد.

اعدام براي قاتل جوان
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه متهم به قتل است از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه وقوع يك درگيري در كرج به اطلاع پليس رسيد. با حضور مأموران مشخص شد كه فردي به نام ياسر با ضربات چاقو به قتل رسيده و متهم پرونده به نام شيدآقا متواري است. با تشكيل پرونده و رديابي هاي پليس شيدآقا دستگير شد و بلافاصله به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد.وي از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد و به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. حكم صادره صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.

از سوي قضات دادگاه كيفري استان:
خاتمه پرونده درگيري منجربه نقص عضو
002151.jpg
گروه حوادث: مردي كه در درگيري با يك جوان باعث نقص عضوي وي شده بود، به پنج سال حبس و پرداخت نصف ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، تير ماه سال ۸۳ فردي به نام حسين (۲۰ ساله) با مراجعه به اداره آگاهي كرج، از فردي به نام ميثم طرح شكايت كرد.
حسين در طرح شكايت خود مدعي شد كه در يك درگيري ميثم با ضربه قمه اي كه به پاي وي وارد كرده است باعث نقص عضو او شده است.
با طرح شكايت حسين، رسيدگي به پرونده و دستگيري ميثم در دستور كار ويژه قرار گرفت و در تاريخ ۳۱ شهريور ماه ميثم دستگير شد. با دستگيري متهم و اعترافات صريح وي در مراحل بازجويي كيفرخواست توسط نماينده دادستان صادر شد و پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
ميثم با حضور پنج قاضي دادگستري محاكمه شد و در اعترافاتش گفت: من بدون هيچ انگيزه اي در درگيري به حسين ضربه وارد كردم.
اين در حالي بود كه شاكي پرونده از دادگاه درخواست قصاص نفس (اعدام) كرد. به اين ترتيب با ختم جلسه دادگاه صبح ديروز قاضي كوه كمره اي و چهار مستشارش با صدور حكم متهم پرونده را به خاطر نقص عضو به پرداخت نصف ديه مرد مسلمان و تحمل ۵ سال حبس محكوم كرد.

نابساماني خانواده  زمينه ساز انحرافات اجتماعي
و تهديدكننده امنيت انتظامي است
پليس: يك كارشناس ارشد مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي گفت : خانواده اولين نهادي است كه ارزشها، هنجارها و رفتارهاي اجتماعي در آن آموزش داده مي شود و اگر در اين زمينه اخلالي صورت گيرد، زمينه ساز انحرافات اجتماعي و تهديدكننده امنيت انتظامي است.
رجبعلي پاكزاد كارشناس ارشد اداره كل مشاوره و مددكاري اجتماعي ناجا گفت: خانواده يكي از مهمترين عوامل سازنده شخصيت اجتماعي جوانان و نوجوانان است و به عنوان اولين نهادي است كه ارزشها، هنجارها و رفتارهاي اجتماعي در آن آموزش داده مي شود، در صورت ايجاد اختلال در نظم خانواده كاركردهاي آن نيز تحت تأثير قرار مي گيرند و در نهايت منجر به نابساماني در خانواده مي گردد.
اين كارشناس در ادامه گفت : خانواده نابسامان، خانواده  اي است كه به دلايل گوناگون از حالتهاي تعادل خانوادگي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي شكل مي گيرد. عدم نظارت يا اعمال نظارت شديد، كمبود يا افراط در محبت ، طرد و تبعيض ، كمبود مهارتهاي زندگي ، سردي در روابط ، اختلافات زناشويي ، والدين تندرو و پرخاشگر ، مهاجرت و پديده حاشيه نشيني ، فقر، شكاف طبقاتي، موازين غيراخلاقي و بي بندوباري و ضعف اعتقادات ديني مهمترين عوامل مؤثر در خانواده نابسامان در ايران است.
رجبعلي پاكزاد تصريح كرد: آنچه مسلم است خانواده نابسامان اثر مخرب فراواني بر فرد و جامعه وارد مي كند. به عنوان مثال تأثير خشونت خانوادگي بر قرباني باعث كاهش كارايي فرد در محيط كار ، كاهش يادگيري در مدرسه و ناتواني در برقراري روابط اجتماعي مي شود. وي افزود: در عين حال وجود خشونت خانوادگي باعث تقويت هنجارهاي خشونت در جامعه مي گردد و يا هنگامي كه والدين كودك را طرد مي كنند يك حالت هيجاني عدم تعادل و طغيان آشكار بر ضد فشارهاي والدين در كودك ايجاد مي گردد و رفتارهاي ضد اجتماعي در وي ظاهر مي شود، به طور حتم فرآيند رشد اجتماعي نوجوان در چنين خانواده هايي مختل و زمينه را براي بروز انواع انحرافات اجتماعي از جمله خانه گريزي، مزاحمت هاي خياباني و... را فراهم مي سازد. وجود چنين انحرافاتي نظم و امنيت جامعه را مختل ساخته و لزوم استفاده از توان پليس براي برقراري نظم و امنيت را به مراتب افزايش مي دهد.
پاكزاد تصريح كرد: در جامعه ما با توجه به تغييرات عمده اي كه در ساختار اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در سالهاي گذشته رخ داده، نابساماني خانواده  ها و به تبع آن وقوع انواع كج  رفتاري ها و نابهنجاري هاي اجتماعي سير صعودي داشته است.او گفت: آمار مراجعين به مراكز مشاوره و دواير مددكاري پليس نشان مي دهد كه علت بيش از نيمي از مراجعات به اين مراكز به دليل مشكلات خانوادگي بوده است. افزايش آمار طلاق در سالهاي گذشته اين موضوع را تأييد مي كند لذا اتخاذ تدابير لازم توسط مسئولان ذيربط براي كاهش اين مقوله به عنوان يك اصل، ضروري به نظر مي رسد.
رجبعلي پاكزاد كارشناس ارشد اداره كل مشاوره و مددكاري اجتماعي نيروي انتظامي در پايان خاطر نشان كرد : پليس با ارايه آموزش هاي همگاني، اطلاع رساني و خدمات مشاوره و مددكاري به سهم خود گام مؤثري را در زمينه پيشگيري از نابساماني  خانواده ها برداشته است.

فرمانده ناجا: حريم خصوصي افراد به هيچ بهانه اي
نبايد مورد تعرض قرار گيرد
002154.jpg
گروه حوادث: مراسم توديع و معارفه رئيس پليس كشور صبح ديروز با حضور جمعي از مقامات لشگري ، كشوري و همچنين دهها خبرنگار داخلي و خارجي برگزارشد.
در اين مراسم سرلشگر دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران، امير دريادار محتاج فرمانده نيروي دريايي ارتش ، سردار حجازي فرمانده نيروي مقاومت بسيج، دكتر قاليباف، جمعي از معاونان و فرماندهان نيروي انتظامي حضور داشتند.
بنابراين گزارش سرلشگر فيروزآبادي ضمن تقدير و تشكر از زحمات دكتر قاليباف فرمانده سابق نيروي انتظامي گفت: وي در دوران تصدي فرماندهي نيروي انتظامي اقدامات قابل توجهي در تأمين امنيت و برآوردن نيازها و امكانات ناجا صورت داد، فرمانده جديد نيز بايد راه فرمانده سابق را ادامه دهد و در جهت افزايش احساس امنيت در داخل كشور تلاش كند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه سردار سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» از نسل سوم فرماندهان نيروي مسلح و عالم به علوم مورد نياز است در خصوص تحصيلات وي اظهار داشت: او كارشناس علوم اجتماعي، كارشناس ارشد فرماندهي و ستاد ارتش و دكتري راهبردي دانشگاه عالي دفاع ملي را كسب كرده است.
سردار سرلشگر فيروزآبادي حكم فرماندهي نيروي انتظامي را در حضور مقامات ارشد كشوري و لشگري به سردار «اسماعيل احمدي مقدم» اعطا كرد.
سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي نيز با اشاره به روند رو به رشد نيروي انتظامي از زمان تشكيل تاكنون اظهار داشت: اين نيرو در سال هاي اخير نيز تحولاتي چشمگير داشته و گام هايي بلند براي ايجاد پليسي مقتدر و پاسخگو برداشته شده است.
وي در ادامه با تصريح بر اينكه نيروي انتظامي در طول سال ها مسير خود را در جهت تكامل پيدا كرده است، افزود: البته ادامه اين مسير و روند تحول گذشته همچنان در دستور كار نيرو قرار دارد و اين حركت مي بايست غني تر و پرشتاب تر از گذشته ادامه يابد.
فرمانده جديد نيروي انتظامي يادآور شد: ايجاد سازماني پاسخگو، چالاك و چابك و همچنين شفاف در انجام وظايف منظور نظر است و براين اساس پليس شايسته و بايسته نظام جمهوري اسلامي ايران با ويژگي ها و مختصات خاص آن مي بايست شكل گيرد.
وي ويژگي هاي اين پليس را دانايي محوري، تجهيز به دانش ، فناوري و امكانات پيشرفته روز ، حرفه اي و داراي مهارت تخصصي ، مومن ، با اخلاق و مودب ، اهل تفاهم با مردم و برخوردار از مهارت هاي ارتباط اجتماعي برشمرد و خاطرنشان كرد: ايجاد فضايي آكنده از آرامش و اطمينان براي آحاد جامعه در گرو برخوردي قاطع با هنجارشكنان ، قانون گريزان و ناامن كنندگان محيط هاي عمومي است.
سردار احمدي مقدم يادآور شد : براي تحقق چنين فضايي ، هر شهروند مي بايست در محيط خصوصي خود احساس امنيت نموده و حريم خصوصي و فردي افراد نبايد توسط هيچ كس و به هيچ بهانه اي مورد تعرض قرار گيرد.فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد : محيط عمومي جامعه مي بايست براي همه شهروندان از امنيت و نظم برخوردار باشد، آرامش و آسايش محيط اجتماعي نبايد مورد تعرض و تعدي قرار گيرد.
وي انضباط اجتماعي را شرط اصلي زندگي اجتماعي دانست و افزود: لازمه زندگي جمعي ، جامعه پذيري و قبول مقتضيات خاص آن است. توسعه انضباط اجتماعي ، جامعه پذيري، رعايت قوانين و مقررات ، حفظ حقوق شهروندي و رعايت ملزومات زندگي جمعي، مي بايست به صورت فرهنگ عمومي در جامعه گسترش يافته و همگان به آن گردن نهند.

لغو حكم اعدام يك ساعت پيش از اجراي حكم
واشنگتن پست : دادگاه عالي ايالت ويرجينيا روز گذشته دقيقا يك ساعت پيش از اجراي حكم متهمي كه محكوم به اعدام بود ، حكم وي را لغو كرد . دادستاني كل اعلام كرد كه اعدام متهم تا پاييز سال جاري به تعويق خواهد افتاد . بدين ترتيب وكلاي وي اين فرصت را خواهند داشت تا در مورد حكم وي تجديد نظر كنند.
لغو حكم دقيقا زماني رخ داد كه روبين لوويت با اعضاي خانواده اش خداحافظي كرده و با كشيش نيز گفتگو كرده بود .
درست زماني كه اعضاي خانواده متهم در حال همدردي با مادر وي بودند , خواهر روبين كه زودتر از لغو حكم اعدام وي باخبر شده بود در حالي كه به شدت مي گريست به داخل اتاق مخصوص ديدن اجراي حكم رفته و به همگان اطلاع داد كه برادرش از مرگ گريخته است . چهار سال پيش درست زماني كه دادستان در حال اثبات اتهامات روبين بود، يكي از اعضاي پليس تمامي مدارك موجود را از بين برده و حتي نمونه دي ان اي خون وي كه بر روي آلت قتل بود نيز پاك شد . بدين ترتيب اعضاي هيئت منصفه تنها به استدلال مدارك شفاهي روبين را گناهكار تشخيص داده و او را به اعدام محكوم كردند . در تمامي اين چهار سال اعضاي خانواده وي تلاش كردند تا با اثبات عدم وجود مدارك كافي متهم را از اعدام نجات دهند . قاضي پرونده اعلام كرده است كه وكلاي متهم ۶ ماه وقت دارند تا بي گناهي وي را اثبات كنند .

زن آمريكايي با ديدن قبض آب بهاي ۷۴ هزار دلاري غش كرد
آسوشيتدپرس : يك زن آمريكايي با دريافت يك قبض آب بهاي ۷۴ هزار دلاري بر جاي خود ميخكوب شد و از حال رفت.
رزماري وقتي كمي سر حال آمد با خود فكر كرد هرچند كه هوا گرم و خشك بوده اما او چگونه مي توانسته اين همه آب مصرف كند. كوك در اين باره گفت: من با اين مقدار آب مصرفي مي توانستم تمام استخرهاي جنوب ايالت ايلي نويز را پر كنم.
كوك در حالي كه قبض آب بها را در دست داشت به سازمان آب منطقه مراجعه كرد و يكي از كاركنان آنجا با بررسي موضوع مشخص كرد كه در نتيجه خرابي كنتور آب، اين هزينه مصرفي صادر شده است. او قبض جديدي با مبلغ ۳۳ دلار به دست خانم كوك داد.دختر كوك نيز با ديدن قبض آب بها از مادرش پرسيده بود: در فصل گرما آبها را احتكار كرده بودي؟! و او در پاسخ گفته بود: شايد؛ ولي من چگونه مي توانستم ۱۰ميليون گالن براي احتكار اين مقدار آب تهيه كنم؟

پرونده مرگ مشكوك مختومه شد
گروه حوادث: پرونده مرگ مشكوك زن ميان سال با كشف نامه چهار صفحه اي او مختومه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما در تاريخ ۲۶ شهريور ماه سال ۸۳ به مأموران نيروي انتظامي گزارش داده شد كه در مسافرخانه بهارستان واقع در حوالي امامزاده داوود، جسد زني مجهول الهويه كه با كارد رگ دستش زده شده، كشف شده است.
مأموران بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و پس از بررسي جسد و اتاقي كه جسد در آن قرار داشت، متوجه نامه اي چهار صفحه اي در كنار جسد زني ميان سال شدند. در آن نامه نوشته شده بود: «هنگامي كه جوان بودم همسرم را از دست دادم و بچه هايم را به تنهايي بزرگ كردم. حالا آنها بزرگ شده اند و داراي تحصيلات عاليه هستند اما ديگر به من توجهي ندارند، همچنين به خاطر اين كه سنم زير ۵۰ سال است در سراي سالمندان هم پذيرفته نمي شوم.»
اين زن در وصيت نامه خود نيز درخواست كرده كه جسدش به صورت گمنام دفن شود و حتي فرزندانش نيز از اين موضوع اطلاعي پيدا نكنند.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، علت فوت خونريزي شديد گزارش شد.
پليس ابتدا احتمال داد كه اين شخص به قتل رسيده است اما پس از بررسي و تحقيقات از محل جنايت متوجه شدند كه در اتاقي كه جسد در آن پيدا شده است از داخل قفل شده بود و شخص ديگري نمي توانسته وارد اتاق شود.
با استناد به اين مدارك، علت مرگ خودكشي تشخيص داده شد و ديروز پرونده از سوي دادگاه مختومه اعلام شد.

تلفات برخورد سه قطار در پاكستان به ۳۰۰ نفر رسيد
002160.jpg
آسوشيتدپرس: تعداد كشته شدگان برخورد سه قطار مسافري در جنوب پاكستان كه ساعت ۴ صبح ديروز به وقوع پيوست به ۳۰۰ نفر رسيد.
براساس اين گزارش، يكي از اين قطارها در ايستگاه متوقف بود كه قطار ديگري با آن برخورد مي كند و باعث مي شود تعدادي از واگن هاي دو قطار از ريل خارج شده و در مسيري ديگري قرار گيرند.
در همين حال، قطار ديگري كه از مسير ديگر عبور مي كرد با واگن ها برخورد مي كند و عمق فاجعه بيشتر مي شود. اين احتمال وجود دارد كه شمار تلفات و مجروحان حادثه افزايش يابد.
در چند سال اخير در خطوط راه آهن پاكستان به علت فرسايش، تصادفات زيادي روي داده و جان شماري از انسان ها را گرفته است.

زورگيران ميدان نوبنياد دستگير شدند
گروه حوادث: فردي كه قصد زورگيري از راننده سواري پيكان را داشت توسط مأموران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۰ شب ۲۱ تيرماه سال جاري، ۲ فرد سابقه دار در بزرگراه صدر به عنوان مسافر سوار يك پيكان شده و سپس با تهديد توسط سلاح سرد قصد اخاذي از راننده اتومبيل را داشتند. در ميدان نوبنياد راننده با ديدن مأموران نيروي انتظامي از آنها تقاضاي كمك كرد و پليس در تعقيب و گريزي كه انجام داد موفق شد يكي از اين افراد به نام محسن را دستگير كند اما شخص ديگر فرار كرد. پس از بازداشت متهم، وي اعتراف كرد به مواد مخدر اعتياد دارد و همچنين به يك مورد زورگيري در منطقه خاك سفيد اشاره كرد كه در آن يك دستگاه ضبط صوت و ۲۵۰ هزار تومان وجه نقد سرقت كرده بود.
پليس از افرادي كه تاكنون در مناطق نوبنياد، خاك سفيد و ميدان رهبر مورد اخاذي قرار گرفته اند درخواست كرد براي طرح شكايت به كلانتري ۱۰۱ تجريش و يا شعبه دوم بازپرسي جنايي تهران مراجعه كنند.

نزاع زن و شوهر با قتل خاتمه يافت
پليس: مردي كه مدعي است به خاطر اختلافات خانوادگي همسرش را به قتل رسانده، صبح ديروز در اردبيل دستگير شد .
چهاردهم تيرماه سال جاري جنايتي در يكي از خانه هاي روستاي ينگجه از توابع اردبيل رخ داد، كه طي آن زني به نام هاجر كشته شد. جزئيات اين جنايت به اطلاع افسر كشيك ويژه قتل رسيد.
مأموران اداره آگاهي در صحنه حادثه حاضر شدند، و جسد هاجر به پزشكي قانوني انتقال يافت.
بررسي هاي پليس براي شناسايي عامل جنايت شروع شد تا اين كه عامل جنايت به نام محمد حسن دستگير شد.
قاتل در مراحل بازجويي به قتل همسرش با يك سنگ تيز اعتراف و علت آن را اختلافات خانوادگي عنوان كرد.

زني كه ۳۰۰ گربه داشت
رويترز: پليس ويرجينيا روز گذشته به دنبال شكايت همسايگان خانمي مبني بر استشمام بوي بسيار بدي از منزل اين خانم به محل سكونت وي رفته و با صحنه بسيار عجيبي روبه رو شد . بيش از سيصد گربه در محوطه بيروني و داخل منزل اين خانم در حال بازي و استراحت بودند .
به گفته بازپرس تحقيق پرونده بيش از يك سوم اين گربه ها مرده بودند .
به گزارش پليس منظره بيروني منزل اين پيرزن ۸۲ سالهه كاملا تميز و با انواع گل ها تزئين شده بود . اما محيط داخلي خانه به هيچ وجه با اين منظره هم خواني نداشت. يكي از نيروهاي پليس كه براي تحقيق در اين زمينه به منزل روت كوين رفته بود در اين خصوص مي گويد : بيش از صد گربه در حال رفت و آمد در منزل اين خانم بودند . هر جا را كه نگاه مي كرديد به چندين گربه بر مي خورديد . از كابينت آشپزخانه تا كمد لباس ها و حمام منزل .
مسئولان سازمان حمايت از حقوق حيوانات بيش از ۲۷۳ گربه را از منزل اين خانم خارج كردند . ۸۶ گربه مرده نيز از گوشه و كنار منزل جمع آوري شدند . پليس زمان خارج كردن گربه ها اين خانم و همسرش را به مكان ديگري منتقل كرد . اما روت بلافاصله پس از بازگشت به منزل و زماني كه متوجه شد پليس گربه هاي وي را به مكان ديگري منتقل كرده است عصباني شده و سعي داشت چندين گربه ديگر را از منزل همسايه به خانه خود بياورد .
پليس در حال حاضر روت را به اتهام سهل انگاري در مراقبت از حيوانات روبه رو كرده است . احتمالا دادستاني وي را به پرداخت جريمه نقدي محكوم مي كند .

زن سعودي رانندگي كرد
خبرگزاري فرانسه : در عربستان سعودي رانندگي زنان ممنوع است . اين در حالي است كه يك خانم ساكن رياض روز گذشته زماني كه همسرش هنگام رانندگي ناگهان از هوش رفت، بلافاصله پشت فرمان نشسته و او را به بيمارستان رساند .
اين زوج كه در حال سفر از شهري واقع در غرب عربستان به رياض بودند در ميانه راه به دليل ناراحتي قلبي همسر اين خانم ماشين را متوقف كردند. در همين فاصله همسر اين خانم از هوش رفت . اين خانم عرب كه راهي جز رانندگي براي نجات جان همسرش نداشت بلافاصله پشت فرمان نشسته و وي را به نزديك ترين بيمارستان منتقل كرد . زماني كه پليس براي تحقيق در خصوص اين پرونده به بيمارستان مراجعه كرد همسر اين خانم مدعي شد كه شخصا به همسرش رانندگي آموخته است و اين كار را در بيابانهاي اطراف انجام داده است . بسياري از زنان عرب در نقاط دور افتاده اين كشور براي برآوردن حاجات اوليه خود اقدام به رانندگي در نقاط بياباني مي كنند . به تازگي اصلاحات جديدي در عربستان رخ داده است كه به دنبال آن انتظار مي رود زنان نيز به زودي حق رانندگي را به دست آورند .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |