پنجشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۷ - Jul 14, 2005
احمدي نژاد در ديدار شهرداران كلان شهرها:
حوزه معاونت شهرداري
و شوراها در دولت جديد تشكيل مي شود
002217.jpg
ايسنا: رييس جمهور منتخب گفت: «به منظور ارتقاي جايگاه شهرداريها و بهبود خدمات اين مؤسسات عمومي در زمينه توسعه و سازندگي شهرها و تأمين رفاه و آسايش بيش از ۶۷ درصد جمعيت شهرنشين كشور، حوزه معاونت شهرداري و شوراها در دولت جديد تشكيل مي شود.»
به گزارش دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور، دكتر احمدي نژاد با بيان اين مطلب در جلسه ملاقات شهرداران كلان شهرها با وي، اظهار داشت: «حفظ آرمانها، احترام و توجه به خواسته ها و نيازهاي مردم و ايجاد يك فضاي معنوي همراه با كار و تلاش در شهرها، مي بايست به عنوان يك اصل مورد توجه قرار گيرد و واگذاري مسئوليت ها و ارائه تسهيلات به شهرها، متناسب با ظرفيت و درجه آنها انجام شود.»
وي با تأكيد بر ضرورت كنترل مهاجرت و حاشيه نشيني از طريق رسيدگي به شهرها و روستاها، افزود: «حركت به سمت اجراي كارهاي اساسي و زيربنايي در شهرها، جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان و ايجاد شرايط مناسب براي تشويق مردم به ماندگاري در شهرهاي كوچك، مي بايست در سرلوحه امور دولت و شهرداريها قرار گيرد.»
در اين ملاقات، شهرداران كلان شهرهاي كشور ضمن تبريك انتخاب احمدي نژاد به عنوان رييس جمهور منتخب ملت و قدرداني از حضور پرشور مردم در نهمين انتخابات رياست جمهوري، به تشريح مشكلات و نارسايي هاي مديريتي، اجرايي و قانوني شهرداريها پرداخته و با توجه به توانمندي هاي مديريتي و اجرايي شهرداريهاي كشور، آمادگي اين مؤسسات عمومي را براي فراهم نمودن فضاي معنوي كار و تلاش و پذيرش مسئوليت هاي جديد اعلام كردند.
در ديدار شهرداران كلان شهرها با رييس جمهور منتخب كه در آستانه تشكيل دولت جديد و به منظور طرح مسائل و مشكلات شهرداريها و بهره گيري از ديدگاههاي رييس جمهور منتخب انجام شده است، تحقق مديريت واحد شهري، پرداخت وام و كمكهاي نقدي از صندوق ارزي دولت براي رفع معضلات و مشكلات مبتلا به شهرداريها از جمله بافت هاي فرسوده، حوادث و بحران در شهرها، مهاجرت، حاشيه نشيني و اسكان غيررسمي، اجراي طرحهاي بنيادي و زيربنايي و همچنين تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي شهرها و توسعه سيستم حمل و نقل ريلي كه حل آن با امكانات و منابع درآمدي فعلي شهرداريها و بدون پشتيباني و حمايت دولت امكان پذير نمي باشد، مورد تأكيد شهرداران قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش، تسريع در تحقق مواد ۱۳۶ و ۱۳۷ برنامه هاي سوم و چهارم كشور در زمينه مديريت يكپارچه شهري، تقويت بنيان مالي شهرداريها و مشاركت دولت در احداث زيرساختهاي شهري از طريق تخصيص منابع مالي و مالياتهاي شهري، توجه به پرداخت مطالبات شهرداريها از دستگاههاي اداري و اجرايي، رونق روستاها، برنامه ريزي براي كاهش روند مهاجرت و حاشيه نشيني، حمايت دولت از شهرهاي كوچك، تمركززدايي از شهرهاي بزرگ و استقرار بخشي از دولت در ساير شهرها از ديگر مسائل مطروحه در جلسه ديدار شهرداران كلان شهرها با رييس جمهور منتخب ملت بود.

رئيس جمهوري در جمع خبرنگاران:
با آرامش خاطر مسئوليت را به ديگري مي سپارم
مطمئنم دولت آينده در كنار مجلس و همسويي و همراهي قواي مختلف،
راه توسعه ايران حرمت به مردم و تأمين نياز آنها را طي خواهد كرد
002232.jpg
ايسنا: سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور، عصر روز گذشته در ديداري صميمانه با خبرنگاران، طي سخناني با اشاره به كتاب مرحوم جلال آل احمد به نام «جزيره خارك؛ در يتيم خليج فارس» از وي به عنوان نويسنده اي منتقد دولت ياد كرد كه سعي كرد مردمي باشد و از دل مردم بنويسد.
خاتمي  اظهار داشت: من تلاش كردم در اين مدت هر كجا رفتم، به خصوص در ميان اصحاب مطبوعات، هيچ احساسي به جز احساس خودماني بودن ايجاد نكنم تا بدانند اين خدمتگزار نيز فرد كوچكي است از خود جامعه و اهل فرهنگ و انديشه.
رئيس جمهور تأكيد كرد: يكي از دستاورد هايم از بين بردن فاصله بين خود و مردم بوده است كه در اين زمينه، اگر موفق بوده  باشم، خدا را شكر مي كنم.
وي ادامه داد: هدف ديگرم اعتلاي نام ايران و دفاع از حيثيت مردم شريف ايران بوده است كه مورد تهاجم همه جانبه قرار داشته اند؛ از جمله جنگ رواني شديدي كه براي بدنامي جمهوري اسلامي ايران و فروكاستن جايگاه والاي اين ملت دنبال مي شد.
خاتمي خاطرنشان كرد: همواره تلاش كرده ام باوقار و شأن متناسب با حيثيت ايران از كشورم دفاع كنم.
وي از سفر اول خود به كشور ايتاليا به عنوان خاطره اي غرورآميز ياد كرد و يادآور شد: از رئيس جمهور ايتاليا پرسيدند كه فلاني را چگونه ديدي؟
وي نيز پاسخ داده بود «وي را انساني مغرور كه به جايگاه ملت خود علاقه دارد و با تمام وجود از كشور و مردمش دفاع مي كند و هم چنين اهل تفاهم و تعامل است، ديدم.»
رئيس جمهور گفت كه در هر سفر خود به سازمان ملل، مورد بيشترين تجليل و احترام به عنوان رئيس يك دولت و نماينده ملت ايران قرار گرفته و در هيچ يك از عبور و مرورهاي وي در اين سازمان نبوده كه همه كارها نخوابد و خبرنگاران و افراد مختلف براي ديدار طراح گفت وگوي تمدن ها كه صداي ملت ايران را به جهان رسانده، نايستند و دور وي جمع نشوند.
وي افزود: اين ها كه مي گويم معنايش اين نيست كه من كسي هستم؛ بلكه معنايش تلاشي است كه براي نشان دادن شأن ملت ايران انجام داده ام و يخ هاي بسياري به دليل اين برخوردها كه همراه با تعامل بود، آب شد.
رئيس جمهور گفت: مرحوم آقاي نوربخش يك بار در اوايل دولتم گفتند كه براي دويست ميليون تومان به هر دري زديم بسته بود، ولي امروز هيچ محدوديتي از سوي مراكز، بانك ها و مجامع براي ايران وجود ندارد و منعي در سرمايه گذاري هاي بزرگ نيست؛ مگر به دليل رفتار هاي سياسي خودمان.
خاتمي گفت:آنچه آرزو داشتيم، برهم زدن روال فضاي خشك ديپلماتيك دنيا و برخوردهاي كليشه اي بود، مي خواستم اين تأثير را داشته باشم كه به سياست هم، از زاويه فرهنگ نگريسته شود.
وي خطاب به خبرنگاران گفت: اين بر عهده شماست كه نحوه موضع گيري و بيانات و مطالب سياست مداران دنيا را قبل از اين، با امروز مقايسه كنيد.
خاتمي خاطرنشان كرد كه در ايران نيز فضاي گفتمان عوض شده است؛ هر چند كه در عمل مشكل داريم.
خاتمي افزود: فضاي گفتمان قيم مابانه، گفتمان مردم را ناديده انگاشتن و مردم را در مسير خواست هاي خود خواستن، گفتمان امنيت محور و توجيه خشونت، به گفتمان اعتقاد به حقوق اساسي ملت و مسابقه براي جلب نظر مردم تغيير كرده است؛ گرچه معتقدم وضعيت اجتماعي و اقتصادي جامعه، كاملاً مناسب نيست، اما زمينه هاي رشد همه جانبه در حوزه هاي اقتصادي و اجتماعي فراهم است؛ به شرط اين كه از اين موقعيت ها استفاده شود.
رئيس جمهور با اشاره به سياه نمايي ها اظهار داشت: معتقدم زبان الكن من و دوستانم، هم چنين بعضي بي انصافي هايي كه شد، احساس محروميت در مردم را بيش از واقعيت ها، تقويت كرد؛ اين در حالي است كه در حال حاضر در راستاي زدودن محروميت از صحنه روستاهاي كشور، خوشحالم كه به عنوان مثال پنج استان را به عنوان استان محروم انتخاب و طرح توازن منطقه اي را در ايران اجرا كرديم؛ نمونه آن، اختصاص صدها ميليارد تومان اعتبار ايجاد خط اتيلن از جنوب تا شمال غرب كشور است كه در هر استان به تناسب نياز، يك واحد بزرگ پتروشيمي تاسيس شده و يا خواهد شد.
خاتمي با بيان اين كه، موقعيت هاي جامعه آن چيزهايي نيست كه به خصوص در اين انتخابات نشان داده شد، اظهار داشت: هرچند حقوق معلمان كم است، اما طي هشت سال گذشته پنج برابر اضافه شده، در حالي كه  ۲ /۱ درصد گراني در جامعه افزايش يافته است.
امروز بودجه ايثارگران و خانواده هاي شهدا كه در آغاز كار دولت، سيزده ميليارد تومان بود، به ۹۰۰ ميليارد تومان رسيده است و در عرصه اقتصاد نيز، كارهاي بزرگي انجام داده ايم.
وي گفت: بخشي از نگراني هاي جامعه به دليل نوع اطلاع رساني ما و بخشي ديگر به دليل بعضي بي انصافي هايي بود كه ايجاد شد.
رئيس جمهور با اشاره به پيشينه سلطه استبداد بر كشور خاطرنشان كرد: ما در عين حال پيشتاز مردم سالاري هستيم، ولي پيشينه استبداد، زمينه را براي استقرار مردم سالاري دشوار كرده است.
خاتمي با اشاره به فلسفه والاي ايران اسلامي خاطرنشان كرد كه برخي تحريك ها بر خلاف اين جهت، تنها به تخريب پرداخته  است.
وي با اشاره به آن چه با عنوان «حاكم سايه خداست» مطرح مي شد، اظهار داشت: در متن حكمت ايراني و اسلامي، نكته مهم انساني هست كه اگر درست رعايت مي شد، قرن ها به نام اسلام، محكوم حكومت هاي استبدادي نبوديم.
فره ايزدي يعني حاكميت شايسته؛ و متناسب كسي است كه فره ايزدي داشته است، اما تحريف در نظام استبدادزده ايران باعث شد كه گفته شود هر انسان ناكس و زورگو داراي فره ايزدي است و مقابله با او مقابله با خداست.
وي ادامه داد: «ظل الله» كسي است كه كرامت، اخلاق و حكمت خدايي دارد و مي تواند بر مردم حكومت كند؛ ولي فضاي استبداد، هر زورگو و آدم كش قلدري را كه روي كار مي آمد، ظل الله و مخالفت با او را مخالفت خدا مي دانست .
خاتمي ادامه داد خدا را شكر مي كنم از اين كه تلقي جامعه از يك رئيس جمهور، خدمتگزاري باشد و لكنت در زبان براي اعتراض ايجاد نشود؛ هر چند كه اين وضع رايج نيست.
خاتمي از خبرنگاران به عنوان افرادي كه هشت سال پر فراز و نشيب را در كنار كاميابي ها و ناكامي هاي رئيس جمهور تحمل كردند و به عنوان چشمي بيدار از دولت به انتقاد پرداختند، تشكر كرد و گفت: نه تنها مطبوعات منتقد وجودشان غنيمت بود، بلكه از روزنامه هاي نزديك تر نيز كه از محتواي نقد مصون نبودند و البته از اين نقد استقبال شد، تشكر مي كنم.
رئيس جمهور با اشاره به مشكلات موجود در كشور به ويژه براي اصحاب خبر و روزنامه ها يادآور شد: افرادي از ما و شما گرفتار و صدها نفر از كاركنان مطبوعات به دليل توقيف ها از كار بيكار شدند؛ به نحوي كه يك نوع عدم امنيت شغلي ايجاد شد، اما همه اين ها براي استقرار مردم سالاري لازم است و اين كه در حال حاضر، جابه جايي قدرت با راي مردم انجام مي شود، قابل توجه است.
وي گفت: همان گونه كه رئيس جمهور قبلي پس از هشت سال با آرامش اين مسئوليت را به ديگري سپرد، من نيز با آرامش خاطر، مسئوليت را به ديگري مي سپارم و بايد از اين جابه جايي قدرت استقبال كنيم؛ آنچه پيش آمده در مسير تكامل جامعه است و البته بايد گذشته را نيز نقد كنيم.
رييس جمهور تأكيد كرد: هم مسئولان، هم دنيا، هم مردم و هم شما بدانيد و مي دانيد اگر تغييراتي در روحيه حكومت ايران ايجاد شود، برگشت به قبل از دوم خرداد، محال است. اين ملت رشد خود را كرده است و هر چند اولين مطالبه اش معيشت است، ولي مهمترين مطالبه اش نيست.
خاتمي در ادامه گفت: شايد ما در اين زمينه موفق نبوديم و شايد كارهايمان به واقع به مردم منتقل نشد و [مردم] در جست وجوي زندگي بهتر، انتخاب ديگري انجام دادند، ولي آنها به هيچ نظامي به جز نظام مردم سالار تن نخواهند داد و مدافعان مردم سالاري بدون افراط و تفريط، بايد مسير خود را بپيمايند.
وي با اشاره به رشد تحصيلات دانشگاهي جوانان و عوض شدن تركيب جامعه به اين لحاظ، هم چنين پيشرفت ارتباطات جهاني اظهار داشت: هر حكومتي كه سر كار مي آيد، بايد در كنار اهتمام به معيشت مردم، نيازهاي اين بخش و ايجاد عدالت در جامعه، زيرساختهاي آن را نيز محكم كند؛ زيرا اگر توان رشد توسعه اقتصادي را نداشته باشيم و سرمايه گذاري و تكنولوژي ديگران را جذب نكنيم، توزيع عادلانه درآمد هم نخواهيم داشت.
خاتمي هشدار داد: اگر درآمدهاي ذخيره شده به صورت يك بار مصرف، به جامعه تزريق شود، مشكلات بيشتري خواهيم داشت.
وي گفت: مطمئنم دولت آينده در كنار مجلس و همسويي و همراهي قواي مختلف، راه توسعه ايران، حرمت به مردم و تأمين نياز آنها را طي خواهد كرد.
همچنين اميدوارم نگاه منصفانه مطبوعات تقويت شود و در عين حال آنها از نگاه نقادانه پرهيز نكنند.
رئيس جمهور گفت: از دولت آينده با تمام وجود مي خواهم همان گونه كه اين دولت، منتقد و مخالف را تحمل كرد و آنها را نعمت دانست، در دولت آينده نيز، مخالفان و منتقدان، نعمت شناخته شوند؛ در اين صورت مسير پيشرفت و سعادت طي خواهد شد، زيرا در غير اين صورت، انتقادات انباشته و غيرقابل مهار مي شود و اثر منفي خواهد داشت.
خاتمي در پايان از حضور در جمع خبرنگاران ابراز خرسندي و از همه آنها تشكر كرد.همچنين از سوي خبرنگاران لوح يادبودي به وي اهدا شد.
در اين مراسم، رئيس جمهور در ضيافت شام با خبرنگاراني كه بيشتر آنها در طول دوره رياست جمهوري با وي در جلسات خبري و سفرها همراه بودند، شركت كرد و با آنان به احوال پرسي و گفت وگو پرداخت.

حداد عادل در همايش مديران ديوان محاسبات كشور:
بايد به گونه اي عمل كنيد كه مدير درستكار
از نظارت شما استقبال كند
002214.jpg
ايرنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از علل حضور مردم در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري و نوع انتخابي كه داشتند، ناشي از عملكرد خوب مجلس هفتم بوده است.
غلامعلي حداد عادل ديروز در همايش دوروزه مديران ديوان محاسبات كشور در تهران، افزود: شكر نعمت حضور پرشور مردم در انتخابات را بايد با كار صادقانه ادا كرد.
وي تصريح كرد: نزديك به دو هفته از انتخاباتي افتخارآميز مي گذرد كه همه سليقه هاي سياسي در آن حضور داشتند و همه نامزدها در دسترسي به رسانه ملي، از عدالت و آزادي كامل برخوردار بودند.
رئيس مجلس افزود: اين انتخابات اميدآفرين بود از اين جهت كه مردم باور كردند كه قدرت تغيير و ايجاد تحول در كشور را دارند.
حداد عادل اضافه كرد: نكته مهم ديگر اين است كه اين انتقال قدرت مدني كه از سوي مردم اعمال مي شود، از سوي همه مسئولان با مسالمت پذيرفته مي شود و همكاري با فرد منتخب امري طبيعي شده است.
وي افزود: ما اكنون سه رئيس جمهوري سابق در كشور داريم و همه پذيرفته اند كه با هم كار كنند.
وي حضور پرشور مردم در انتخابات را نشانه پشتيباني آنها از نظام و وفاداري به قانون اساسي عنوان كرد و اظهار داشت: مردم به حكومت اسلامي اعتماد دارند و مي دانند كه به بازي گرفته نشده اند و آراي آنها هدر نمي رود.
حداد عادل تاكيد كرد: مردم سالاري كه در ايران نهادينه شده، مي تواند الگويي براي ساير كشورهاي منطقه باشد.
وي با اشاره به اينكه بايد با ساز و كار خدمت، مردم را همچنان اميدوار نگه داريم، گفت: پاداش اين عزتي كه مردم به مديران كشور بخشيده اند، اين است كه ما نشان دهيم انتخاب آنها تاثير عملي مثبت داشته است و هر كدام در كاري كه مي كنيم آگاه تر و صادقانه تر عمل كنيم.
حداد عادل مجلس را مظهر انتخاب مردم و نتيجه مردم سالاري ديني ناميد و اظهار داشت: اگر دستگاه هاي وابسته به مجلس به وظايف خود عمل كنند، مردم را به ادامه راه تشويق مي كنند.
حداد عادل با تاكيد بر برقراري رابطه منطقي بين ديوان محاسبات و مديران دستگاه هاي اجرايي گفت: بايد به گونه اي عمل كنيد كه هر مدير درستكار از نظارت شما استقبال كند.

رئيس قوه قضائيه:
بدون عدالت، امنيت و حقوق شهروندي
جامعه پايدار نمي ماند
002220.jpg
ايسنا: رئيس قوه قضاييه با تأكيد بر اين كه حقوق شهروندي تنها يك شعار نيست، يادآور شد كه رفتارها بايد به گونه اي باشد كه مردم احساس كنند كه حقوق شهروندي شان رعايت شده است.
آيت ا... هاشمي شاهرودي در جمع قضات و اعضاي شوراي حل اختلاف قزوين، وظايف قضايي يك جامعه را از مهم ترين و حساس ترين امور جامعه دانست و گفت: مساله عدالت، امنيت و حقوق شهروندي از مهم ترين و محوري ترين مسايل يك جامعه است و شايد بدون اين ها جامعه پايدار نماند.
وي با اعتقاد بر اين كه كار دستگاه قضايي از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است، تصريح كرد: مدعي نيستيم كه دستگاه قضايي بي آسيب است اما با قله هايي كه در قانون اساسي براي دستگاه قضايي ترسيم شده و انتظاراتي كه در يك جامعه اسلامي مدرن وجود دارد از حد مطلوب و ايده آل فاصله زيادي داريم اما آهنگ حركت اصلاحات و توسعه آغاز شده است.
رئيس قوه قضاييه، تغيير و تحول در دستگاه قضايي را كار آساني ندانست و گفت: هر گونه تغييري در قوه قضاييه نيازمند قانون، استدلال و منطق قوي است و خوشبختانه با همت قضات و استفاده از مباني اسلامي و قانون اساسي و تجربياتي كه دنيا در بخش تشكيلات و ساختارها داشته است، امروز اصلاحات در دستگاه قضايي پذيرفته شده و حركت به سمت اصلاحات آغاز شده و دستاوردهاي وسيعي داشته است.
رئيس قوه قضاييه، ايجاد احساس عدالت، امنيت و احقاق حق در مردم را داراي اهميت دانست و گفت: كيفيت اجرا، صدور احكام و رسيدگي قضايي بايد به گونه اي باشد كه احساس بي عدالتي در مردم ايجاد نشود.دستگاه قضايي بايد روش ها و سياست هايي را اتخاذ كند كه هم عدالت اجرا شده و هم احساس عدالت ايجاد شود.
هاشمي شاهرودي با اشاره به بحث شفاف بودن محاكمه و علني بودن دادگاه ها، خاطرنشان كرد: تشريفات قضايي، تعيين وقت دادرسي و غيابي محكوم نكردن افراد و هم چنين تعامل با طرفين دعوا بسيار مهم و موثر است.
رئيس قوه قضاييه، يادآور شد: اطاله دادرسي و به نتيجه رسيدن پرونده ها پس از چند سال ايجاد عدالت نمي كند.
اطاله دادرسي سبب مي شود كه اگر حكم به حقي هم صادر شود احساس ظلم در مردم ايجاد شود؛ تاخير در رسيدگي به ظلم، خود نوعي ظلم است.
وي افزود: اگر بخواهيم عدالت را در سفره مردم ببينيم بايد احساس عدالت را ايجاد كنيم.دستگاه قضايي بايد در اين زمينه اقدامات موثري داشته باشد و مردم احساس كنند كه از آنها حمايت مي شود.
رئيس قوه قضاييه، با اشاره به سفر هياتي از دستگاه قضايي ايران به ژاپن، گفت: اين هيات در اين سفر به نكته جالبي برخورد كرده بود و آن اينكه شهرداري ژاپن به مردمي كه مترو از زير منزلشان عبور مي كرده اجاره مي پرداخته تا حقوق خصوصي آنها ضايع نشود.آيا شهرداري ما هم اين گونه است.در اين گونه موارد دادگستري به جاي دفاع از حقوق مردم از حقوق شهرداري دفاع مي كند بعد هم بيان مي كنيم حقوق شهروندي بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي در پايان اظهار داشت: دستگاه قضايي بايد به اموري كه در شأنش است رسيدگي كند و پرونده هاي داراي اهميت كمتر در محاكم شبه قضايي مورد رسيدگي قرار گيرد.

ديدار معاون وزير خارجه با عضو شوراي
رياست جمهوري بوسني و هرزگوين
ايرنا: فرستاده  ويژه  رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  در سارايوو با عضو شوراي رياست  جمهوري  بوسني  و هرزگوين  ديدار و پيرامون  مسايل  مورد علاقه  طرفين به  گفتگو پرداخت .
مرتضي  سرمدي  معاون  اروپا و آمريكاي  وزارت  امور خارجه  جمهوري  اسلامي ايران  كه  به  منظور شركت  در مراسم  بزرگداشت  دهمين  سالگرد فاجعه  سربرنيتسا به  سارايوو سفر كرده  با سليمان  تيهيچ  عضو شوراي  رياست  جمهوري بوسني  و هرزگوين  ديدار و گفتگو كرد.

نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس: كميسيون حقوق بشر
حق قضاوت در خصوص توقيف و مصادره اموال را ندارد
ايرنا: عزت  الله  يوسفيان  ملا نايب  رئيس  كميسيون  قضايي  و حقوقي  مجلس  در واكنش  به  سفر احتمالي  نماينده  كميسيون  حقوق  بشر سازمان  ملل  به  ايران  گفت : قانون  اساسي  اجازه  مصادره  اموال  برخي  افراد و نيز وابستگان  رژيم  سابق  را به  دولت  جمهوري  اسلامي داده  است .
نماينده  آمل  ديروز در جمع  خبرنگاران ، در واكنش  به  سفر قريب  الوقوع  نماينده  كميسيون  حقوق  بشر سازمان  ملل  به  ايران  براي  رسيدگي  به اموال  توقيف  يا مصادره  شده ، گفت : كميسيون  حقوق  بشر حق  قضاوت  در اين  زمينه  را ندارد و كاري  كه  در ايران  انجام شده ، قانوني  است .

در پيامي به ژاك شيراك خاتمي
روز ملي فرانسه را تبريك گفت
مهر: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي به ژاك شيراك همتاي فرانسوي خود روز ملي اين كشور را به وي و ملت فرانسه تبريك گفت. سيد محمد خاتمي در اين پيام ضمن اظهار خرسندي از پيشرفت روابط دو كشور و تلاش دو دولت در مسير تفاهم متقابل، ابراز اميدواري كرد كه در آينده با مساعي مقامات عالي دو كشور، بيش از پيش شاهد ارتقا و تحكيم اين روابط در عرصه هاي مختلف دوجانبه منطقه اي و بين المللي باشيم.

فرصت بيست روزه اروپا براي ارائه پيشنهاد جامع به ايران
002229.jpg
002226.jpg
گروه سياسي: سه كشور اروپايي طرف مذاكره ايران در پرونده هسته اي همچنان فرصت دو ماه خود براي ارائه يك طرح جامع براي معامله با ايران را سپري مي كنند. يك ماه پيش در آخرين دور مذاكرات نمايندگان ايران و ترونيكاي اروپايي مقرر شد در ازاي ادامه تعليق غني سازي و فعاليت هاي UCF اصفهان طرف اروپايي در فرصتي دو ماهه (كه تا بيست روز آينده ادامه دارد) يك پيشنهاد جامع براي مذاكره به ايران ارائه كند.
در اين فرصت دوماهه مقامات اروپا چشم به راه نتايج انتخابات رياست جمهوري در ايران هم بودند هرچند اروپايي ها در ابتدا برخورد سردي با نتيجه انتخابات نهم داشتند اما پس از گذشت مدت كوتاهي دريافتند «نمي توان نتيجه انتخابات در ايران را ناديده گرفت» و از سوي مقامات ايران هم بارها اعلام شد كه نتيجه اين انتخابات تغييري اساسي در روند سياست خارجي ايران به ويژه موضع ايران درخصوص مذاكرات هسته اي ايجاد نمي كند.
در اين مدت شايعات مربوط به استعفاي اعضاي هيأت مذاكره كننده ايراني هم به ابهام فضاي مذاكرات و سكوت حاكم بر آن مي افزود. اما از يكي دو روز گذشته با عبور از فضاي انتخابات و تكذيب قوي كنار كشيدن نمايندگان ايراني حاضر در مذاكرات به نظر مي رسد پرونده فعاليت هسته اي ايران در صدر توجه مقامات ديپلماتيك ايران و اروپا قرار گرفته است كه اين روند با نزديك شدن به روزهاي پاياني جولاي جدي تر نيز خواهد شد. بنا بر برخي اخبار همكاري كميته هاي كاري دو طرف براي شكل دهي پيشنهاد جامع اروپا به ايران به زودي ازسر گرفته مي شود.
اعضاي ايراني كميته كاري و كميته راهبري مذاكرات اين وظيفه را برعهده دارند كه خطوط قرمز ايران در مذاكرات را به روشني براي طرف اروپايي تبيين كنند. چنان كه روز گذشته سيروس ناصري در گفت وگو با رويتر تصريح كرد: اروپايي ها به خوبي آگاهند كه چه نوع پيشنهادي مورد قبول ايران واقع خواهد شد. اين عضو عاليرتبه هيأت مذاكره كننده ايران خاطرنشان كرد: اگر پيشنهاد آنها حاوي حق ايران براي غني سازي اورانيوم نباشد ايران قطعا آن را قبول نخواهد كرد.
حسين موسويان ديگر عضو هيأت مذاكره كننده ايراني و سخنگوي اين تيم هم ديروز به يك روزنامه صبح گفت: اگر پيشنهاد اروپايي ها حق مشروع و قانوني ايران براي غني سازي را دربربگيرد ما به روند مذاكرات ادامه مي دهيم اگر چنين نباشد ما پيشنهاد را قبول نخواهيم كرد. وي افزود: من معتقدم كه ما به پايان تعليق بسيار نزديكيم ونوبت اروپايي هاست كه قول هايشان را برآورده كنند.
جك استراو وزير امور خارجه انگلستان هم روز گذشته در جمع اعضاي پارلمان اين كشور نسبت به نتيجه گفت وگوهاي هسته اي ايران و اروپا ابراز خوشبيني كرد هرچند اين خوشبيني او كمي هم با احتياط انگليس همراه بود.
به اين ترتيب در فاصله روزهاي دهم تا پانزدهم مرداد ماه _ درصورتي كه درخواست تمديد فرصت دوماهه اروپا از سوي ايران پذيرفته نشود _ پيشنهاد جامع اروپا به ايران ارائه مي شود كه سه كشور انگلستان، فرانسه و آلمان به نمايندگي از ۲۵ عضو اتحاديه اروپا راه حل خود براي مشكلات برنامه هسته اي ايران را اعلام مي كنند و اين پيشنهاد به صورت جدي از سوي مسئولان كشور مورد بررسي قرار خواهد گرفت. اروپايي ها بايد فرصت بيست روزه پيش رو را دريابند تا با جواب منفي مقامات كشورمان مواجه نشوند.

آرين منش:
تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد آغاز شد
كار تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد آرين منش، رئيس هيات تحقيق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب، گفت: تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد در اجراي اصل ۷۶ قانون اساسي و ماده ۱۹۸ آيين نامه داخلي مجلس به تقاضاي تعدادي از نمايندگان در كميسيون فرهنگي مطرح و در مجلس تصويب شد.
بعد از آن، ۱۱ عضو براي هيات تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد و سازمان هاي تابعه انتخاب شدند كه چهار كميته تخصصي را براي رسيدگي به محورهاي طرح تحقيق تشكيل دادند.
وي افزود: از جمله محورهاي تحقيق و تفحص، بررسي عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد و انطباق آن با برنامه سوم توسعه، مميزي هاي كتاب، تخصيص يارانه ها، مسائل مربوط به حوزه نشر، توزيع كتاب، وضعيت كتابخانه ها، نمايشگاه هاي فرهنگي و هنري، نحوه برگزاري جشنواره هاي مختلف، فيلم، تئاتر و موسيقي و نحوه نظارت بر اين جشنواره ها، مشكلات سينماگران و هنرمندان و چگونگي اهتمام وزارت ارشاد به اين موضوعات، نيروي انساني در عرصه فرهنگ و عملكرد خبرگزاري جمهوري اسلامي از حيث منابع نقل خبر و ميزان اعمال سلايق، جهت گيري هاي خبرگزاري و بررسي عملكرد معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  در مورد چگونگي صدور مجوز و حمايت از نشريات، همچنين عملكرد سازمان حج و زيارت است.آرين منش ادامه داد: كار هيات روز چهارشنبه با حضور هيات تحقيق و تفحص در وزارت فرهنگ و ارشاد و در اختيار گرفتن مكاني براي جمع آوري اطلاعات شروع شد.
وي همچنين گفت كه دولت آينده مي تواند به تمام تحقيق و تفحص ها كه در مجلس هفتم انجام شده، نگاه مثبت داشته باشد.
آرين منش تصريح كرد: پيش بيني مي شود تا قبل از استقرار وزير جديد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گزارش تحقيق و تفحص آماده و ارايه شود.

قاليباف: همه وظيفه دارند از دولت جديد حمايت كنند
فارس: كانديداي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري گفت: تمامي آحاد جامعه و مسئولان وظيفه دارند تا از دولت جديد حمايت هاي لازم را انجام دهند تا اين دولت بتواند كارآمدي خود را نشان دهد.
محمد باقر قاليباف روز گذشته در مراسم معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي گفت: هيچ چيز بالاتر از خدمت صادقانه به مردم نيست و بدون توجه به مردم هرگز نمي توان مديريتي موفق در مجموعه ارائه داد.
فرمانده سابق نيروي انتظامي  امنيت عمومي و انضباط اجتماعي را محصول توليد اجتماعي دانست و گفت: طبعا دولت جديد مي تواند مهمترين نقش را در اين خصوص ارائه كند.وي قدرت و مسئوليت را ابزاري جهت خدمتگزاري به مردم ذكر كرد و گفت: اگر صرفاً در مسئوليت تنها جاي خدمت باشد آن گاه مسئوليت به هدف تبديل مي شود.قاليباف اضافه كرد: اگر در نيروي انتظامي كاري صورت گرفته مديون شهدا و جانبازان، اعتماد رهبري و تلاش پرسنل پر تلاش نيروي انتظامي  است.

پيش نويس قطعنامه آمريكايي ها
براي حمايت از خط لوله گاز ايران _ پاكستان _ هند
ايسنا: خبرگزاري هند گزارش داد: بزودي قطعنامه اي در كنگره آمريكا مطرح خواهد شد كه حمايت واشنگتن از پروژه خط لوله گاز ايران - پاكستان - هند را خواستار است.اين خبرگزاري هندي افزود: جيم مك درموت، از اعضاي دموكرات ها در كنگره از اين قطعنامه حمايت مي كند و اين اقدام با توجه به سابقه تحريم هاي آمريكا عليه ايران حائز اهميت است.
براساس اين گزارش، بريجيت نيشنز، يكي از موسسات برجسته واشنگتن، اين قطعنامه پيشنهادي را قطعنامه اي تاريخي خوانده است.
قانون پيشنهادي مك درموت، همكاري اقتصادي را راه حلي بسيار بهتر از درگيري مي داند.اين قانون مي گويد: اين اقدام ( خط لوله گاز ايران - پاكستان - هند) نه تنها امنيت انرژي را تضمين مي كند بلكه منبع بزرگ مشاركت و همكاري اقتصادي ميان هند و پاكستان است و امنيت ملي آمريكا را تقويت مي كند.

در جلسه علني ديروز مجلس:
لايحه حمايت از ايجاد نواحي صنعتي روستايي تصويب شد
002223.jpg
گروه سياسي: در جلسه علني ديروز شور دوم لايحه حمايت از ايجاد نواحي صنعتي روستايي مطرح و به تصويب رسيد.
براساس ماده واحده اين مصوبه، كليه نواحي صنعتي روستايي ايجاد شده توسط وزارت جهاد كشاورزي از تاريخ تصويب اين قانون مشمول قانون تاسيس شركت شهرك هاي صنعتي ايران مصوب ۷/۱۲/۱۳۶۳ و اصلاحيه هاي بعدي آن و ساير قوانين و مقررات مربوط به شهرك هاي صنعتي مي شوند و از امتيازات مقرر در آنها برخوردار مي گردند.
نواحي صنعتي جديد به پيشنهاد شركت هاي فرعي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران (شركت هاي استاني) و يا سازمان جهاد كشاورزي استان با تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان توسط شركت هاي مزبور ايجاد مي شوند.
طبق تبصره يك اين مصوبه اراضي منابع طبيعي و دولتي به صورت رايگان براي تحقق اين امر در اختيار شركت هاي فرعي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران (شركت هاي استاني) قرار خواهد گرفت. براساس تبصره ۲ مصوبه مزبور، سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران موظف است اساسنامه شركت هاي فرعي (استاني) را به گونه اي اصلاح نمايد كه يك نفر از اعضاي هيات مديره شركت فرعي (استاني) مزبور رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان باشد. آيين نامه اجرايي اين قانون ظرف مدت چهارماه به پيشنهاد مشترك وزارتخانه هاي صنايع و معادن و جهاد كشاورزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
نمايندگان يك فوريت طرحي را به تصويب رساندند كه براساس آن دفترچه بيمه درمان روستاييان مشابه دفترچه بيمه درمان شهري ها مي باشد.
در استفساريه  تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۸۴ كل كشور سئوال شده است آيا منظور از دفترچه بيمه درمان براي روستاييان مشابه دفترچه بيمه درمان شهري است يا نه؟
نمايندگان به سئوال مذكور پاسخ مثبت داده اند و دفترچه بيمه درمان روستاييان را مشابه دفترچه بيمه شهري ها دانسته اند.
همچنين در جلسه ديروز لايحه استفساريه بند (د) تبصره ۱۹ قانون برنامه دوم توسعه مطرح و به تصويب رسيد.
در بند (د)تبصره ۱۹ قانون برنامه دوم توسعه آمده است: طي سالهاي برنامه قيمت ارايه خدمات پستي و مخابراتي به تدريج به نحوي تعيين مي گردد كه امكان سرمايه گذاريهاي پيش بيني شده به منظور پاسخگويي به نيازهاي خدمات ارتباطي كشور، از محل منابع داخلي شركتهاي پست و مخابرات فراهم آيد، تعيين قيمت ها و ميزان سرمايه گذاريهاي شركتهاي مذكور با تصويب شوراي اقتصاد انجام خواهد شد. در تعيين قيمت ارايه اين خدمات، نشريات (روزنامه، كتاب و مجله) از تعرفه ترجيحي برخوردار خواهند شد.
همچنين به گزارش خبرنگار ما تصويب اعتبارنامه سيد عماد حسيني از شهرستان قروه كه در شعبه ۱۱ مورد رسيدگي قرار گرفته بود مطرح و تصويب شد.
حاشيه
* سعيد ابوطالب نماينده تهران در تذكري آيين نامه اي از نحوه اطلاع رساني رسانه ها درخصوص تعطيلات مجلس انتقاد كرد و خواستار تنوير افكار عمومي از سوي هيات رييسه مجلس شد.
باهنر در پاسخ گفت: محاسباتي كه تعطيلات قوه مقننه را زياد جلوه مي دهد جفاي جدي در حق نمايندگان ملت است.
* صبح ديروز جمعي از دانشجويان داروسازي در اعتراض به واگذاري داروخانه ها به افراد غيرمتخصص مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
* طبق آيين نامه داخلي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دو هفته از يك ماه تعطيلات تابستاني خود را از شنبه آينده آغاز و تا ۸ مردادماه سپري خواهند كرد.
* كامران نماينده اصفهان گفت: عملكرد مجلس پنجم بسيار بهتر از مجلس هفتم بود. وي افزود طرح دوفوريتي كاهش تعطيلات مجلس را ارايه مي كنم.

لايحه جرايم رايانه اي تقديم مجلس شد
فارس: لايحه جرايم رايانه اي كه براساس پيشنهاد قوه قضائيه در جلسه هيأت وزيران به تصويب رسيده است، براي طي تشريفات قانوني از سوي رئيس جمهوري تقديم مجلس شوراي اسلامي شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، در اين لايحه هر نماد از واقعه، اطلاعات يا مفهوم به شكلي مطلوب براي پردازش در يك سيستم رايانه اي يا مخابراتي كه باعث مي شود سيستم هاي ذكر شده كاركرد خود را به مرحله اجرا گذارند، داده رايانه اي تعريف شده است.
در مقدمه توجيهي اين لايحه، نبود قانون جامع لازم در زمينه برخورد قانوني با مجرمان حوزه رايانه، و گستره وسيع فعاليت هاي رايانه اي و نيز سياست هاي جنايي تقنيني مبني بر توسل بي رويه و افراطي به مجازات حبس، به عنوان دلايل اصلي تدوين چنين لايحه اي در نظر گرفته شده است.
براساس يكي از بندهاي اين لايحه، هر كس به طور عمدي و بدون مجوز مرجع قانوني، با نقض تدبيرهاي حفاظتي داده هاي سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي، به آنها دسترسي يابد، به جزاي نقدي از ۵ ميليون ريال تا ۵۰ ميليون ريال محكوم خواهد شد.
در اين لايحه همچنين جزاي نقدي از ۱۰ ميليون ريال تا ۱۰۰ ميليون ريال براي كسي كه با انجام اعمالي از قبيل وارد كردن، انتقال دادن، ارسال، پخش، صدمه زدن، پاك كردن، ايجاد وقفه، دستكاري يا تخريب  داده ها يا امواج الكترونيك يا نوري، سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي متعلق به ديگري را از كار بيندازد، يا كاركرد آنها را مختل نمايد، پيش بيني شده است.
در لايحه جرايم رايانه اي همچنين آمده است كه هر كس به وسيله سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي، محتويات مستهجن را ارائه يا منتشر نمايد و يا مورد هر قسم معامله قرار دهد و يا به منظور انتشار يا تجارت، توليد نمايد، به مجازات مقرر در ماده ۶۴۰ مجازات اسلامي محكوم خواهد شد.

درهمايش دولت آينده، انتظارات و رويكردها عنوان شد؛
پيام انتخابات رياست جمهوري،
رويكرد مردم به بومي گرايي است
در اولين روز همايش «دولت آينده، انتظارات و رويكردها» كه عصر ديروز در سالن شهيد رجب بيگي دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانان تأكيد كردند: پيام اين انتخابات بومي گرايي است و بعد از ۱۶ سال كه دنبال الگوهاي غربي بوديم همه اين الگوها شكست خورد.
حميد پارسانيا اولين سخنران اين مراسم گفت:  مديران فرهنگي بايد عرض و طول فرهنگ را بشناسند و نگاه ايشان به فرهنگ نگاه محدود و معطوف به يكسري مسائل خاص به اسم فرهنگ نباشد و همه مسايل اقتصادي، سياسي و غيره را از زاويه فرهنگ بنگرند و آگاه باشند كه نتيجه عملكردهاي آنها در هر حوزه خواسته يا ناخواسته بر حوزه فرهنگ تاثير مي گذارد.
وي در پاسخ به سئوالي كه چگونه مي توان جامعه را مهندسي فرهنگي كرد گفت: ما چاره اي نداريم جز آنكه فرهنگ شناس باشيم و سطوح و لايه هاي مختلف فرهنگ را بشناسيم.
در ادامه اين همايش ابراهيم فياض عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: مردم نشان دادند كه دنبال ايرانيت و اسلاميت خود هستند و پيام اين انتخابات بومي گرايي است و بعد از ۱۶ سال كه دنبال الگوهاي غربي بوديم همه اين الگوها شكست خورد و مردم مطابق الگوهاي بومي خود در اين انتخابات راي دادند و پيام انقلاب ما هم همين بومي گرايي بود.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران اظهار داشت: تا قبل از دوم خرداد عقل عملگراي تكنوكرات ها حاكم بود و دوم خرداد برآيند شورش مردم عليه عقل عملگراي تكنوكرات ها بود كه متاسفانه توسط عقل روشنفكري مصادره شد.
فياض خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز اگر دولت جديد عقل معيشتي را كه مردم طالب آن هستند درك نكند شكست مي خورد.
سيد عباس نبوي نيز در اين همايش گفت: اولين چالش دولت احمدي نژاد، چالش بين آرمان و واقعيت است كه از ابتداي انقلاب هم بوده و دولت ها را به زيگزاگ رفتن بين واقعيات و آرمان ها وا داشته است و اگر در ذهن مردم خاطره خوشي از دولت مهندس موسوي وجود دارد به دليل برقراري تعادل بين آرمان ها و واقعيات در دولت ايشان است.
وي تصريح كرد: چينش كابينه احمدي نژاد بايد به خوبي گوياي اتخاذ استراتژي ايجاد تعادل و توازن بين آرمان ها و واقعيات باشد.
وي افزود: چالش دوم دولت احمدي نژاد چالش بساطت گرايي و نظريه گرايي است و براي عملياتي كردن اهدافي كه آقاي احمدي نژاد عنوان كرده به نظريه پردازي احتياج دارد.
نبوي خاطرنشان كرد: تيم هايي كه براي دولت آقاي احمدي نژاد در حال تهيه برنامه هستند به نظر بنده كمي عجله مي كنند و بيشتر دنبال راه حل هاي كوتاه مدت هستند تا راه حل هاي ساختاري و بلندمدت.
وي افزود: چالش هاي ديگر دولت دكتر احمدي نژاد يكي افراط و تفريط و ديگري چالش لكنت زبان دولت ها است كه در چند سال اخير خيلي حاد شده و در عرصه جهاني ما مانده ايم كه چه بايد بگوييم.
اين كارشناس گفت: ما هر جا در دنيا با لكنت زبان وارد شده ايم حرفي براي گفتن نداشته ايم اما وقتي بدون لكنت زبان صحبت كنيم هيچ نيازي به طرح مباحث خاص هم نداريم و به صرف اينكه بدون لكنت حرف بزنيم حرف ما پيش مي رود و اگر وزير امور خارجه دولت احمدي نژاد لكنت زبان داشته باشد، بايد گفت واي به حال دولت او.
سخنران پاياني روز اول برگزاري اين همايش حسن سبحاني نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي بود.
وي در سخنان خود گفت: درخواست ما براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني قبول شده و بحث اينكه ما به اين مجموعه بپيونديم يا نه ديگر جايي ندارد و بايد محاسبه هزينه و فايده را ملاك عمل براي اين كار قرار دهيم.
وي افزود: اجراي توصيه  هاي سازمان تجارت جهاني در اقتصادي چون اقتصاد كشور ما وضعيتي را براي ما ايجاد مي كند كه در انتفاع از اقتصاد جهاني با مشكلات بيشتري مواجه مي شويم.
سبحاني تصريح كرد: شايد در روزگاري بيان اين حرف ها براي كسي قابل قبول نبود اما انتخابات اخير و راي مردم نشان داد كه آنچه مردم مي خواهند آن چيزي نبوده است كه سياست گذاران اقتصادي ما دنبال مي كردند.
وي تأكيد كرد: براي دولت آينده نبايد خيلي مهم باشد كه ديگران چه مي گويند بلكه بايد توجه خود را معطوف خواسته هاي اقتصادي مردم متناسب با اقتضائات داخلي كند.
سبحاني گفت: اجراي قانون اساسي ما مي تواند يك اقتصاد عدالت محور مبتني بر دسترسي برابر مردم به آموزش، بهداشت و درمان و ديگر نيازهاي ضروري را پشتيباني كند.
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: قانون اساسي ما كاملاً نحوه تحقق اقتصاد عدالت محور را طراحي كرده و شان طراحان آن بسيار بالاتر از آن بوده كه عده اي امروز بگويند آنها متاثر از انديشه هاي ماركسيستي و سوسياليستي قانون اساسي را طراحي كرده اند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس تأكيد كرد: رئيس جمهور آينده بايد آنچه را مي خواهد اجرا كند مورد بازبيني دقيق قرار دهد تا ببيند چه مي خواهد اجرا كند و از جمله آنها برنامه ۵ ساله چهارم است.
سبحاني خاطرنشان كرد: امروز رد پاي فساد را بايد در تفكري جستجو كرد كه در عمده قوانين اقتصادي ما جا خوش كرده است.
نماينده مردم دامغان در مجلس تصريح كرد: در اقتصاد عدالت محور بايد هماهنگي در ساختارها ايجاد شود و اقتصاد ما بايد يك مدير ارشد داشته باشد تا نهادهاي اقتصادي ما چون بانك مركزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي و وزارت اقتصاد يك مدير ارشد داشته باشند.
سبحاني گفت: اقتصاد ما بايد تغيير مسير بدهد و چگونگي اين تغيير مسير كار زيادي مي خواهد و بايد همه كساني كه در گذشته از تغيير مسير زندگي جامعه سخن مي گفتند كمك كنند و محور اين تغيير مسير نيز بايد آموزه هاي وحياني باشد، نه آموزه هاي التقاطي ليبرالي.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |