پنجشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۷ - Jul 14, 2005
هشدار به كاربران
سه حفره امنيتي جديد در ويندوز و Word
002142.jpg
گروه انفورماتيك - امير بهادري نژاد: شركت مايكروسافت روز گذشته به كاربران خود هشدار داد،سه حفره امنيتي جديد در ويندوز و نرم افزار Word نمايان شده كه هكرها مي توانند با استفاده از اين حفره ها به تصاحب كامپيوتر كاربران بپردازند.
البته مايكروسافت چند وصله امنيتي براي از بين بردن اين حفره هاي جديد ارائه داده است.كارشناسان مايكروسافت مي گويند، ميزان خطر اين سه حفره امنيتي بسيار جدي است چون هكرها مي توانند از طريق آنها وارد كامپيوتر كاربران بشوند و علاوه بر سرقت اطلاعات، حملات ديگري را نيز پايه گذاري نمايند.
يكي از كارشناسان مركز امنيتي مايكروسافت مي گويد: ما مي خواهيم كه مردم، خطر جديد اين حفره ها را درك كنند و سيستم update خودكار كامپيوتر خود را فعال نمايند. در ويندوز يك ويژگي وجود دارد كه با استفاده از آن مي توان به صورت خودكار، وصله هاي امنيتي را دانلود و نصب كرد.
دو حفره از سه حفره امنيتي جديد مربوط به تكنولوژي تصويري استفاده شده در ويندوز است. هكرها، ابتدا كاربر را تشويق به تماشاي يك تصوير ديجيتالي مي كنند كه اين عكس ديجيتالي حاوي كد نرم افزاري است كه با استفاده از آن مي توان از حفره امنيتي موجود در ويندوز سوءاستفاده كرد. به هر حال به كاربران توصيه مي شود براي جلوگيري از سرقت اطلاعات از كامپيوترشان تمام وصله هاي امنيتي را از مايكروسافت دانلود و نصب كنند و نرم افزارهاي ضد ويروسي خود را update نگاه دارند.
اما حفره امنيتي نرم افزار Word روي تمام نسخه هاي اين برنامه كه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ عرضه شده تأثير منفي مي گذارد. در صورتي كه كاربر فايلي را كه حاوي كد نرم افزار است باز كند آنگاه هكر از راه دور قادر خواهد بود با استفاده از اين كد، حفره هاي امنيتي را شناسايي و از طريق آن به سرقت اطلاعات بپردازند.
شركت مايكروسافت از سال ،۲۰۰۳ امكان دانلود و نصب كردن وصله هاي امنيتي را براي كاربران خود مهيا كرد تا هر لحظه نرم افزارهاي مايكروسافت براي مقابله با ويروس ها و هكرها آماده سازند.
اين وصله هاي امنيتي در سايت www.microsoft.com/security قابل دسترسي مي باشد.
مجازات شديدتر
همچنين روز گذشته يكي از نمايندگان مجلس انگليس مدعي شد براي اينكه بتوان به مبارزه جدي با جرايم رايانه اي پرداخت بايد مجازات سنگيني براي مجرمان اينترنتي در نظر گرفت.
تام هريس معتقد است، افرادي كه با ارسال همزمان هزاران نامه الكترونيكي به نابود كردن شبكه هاي كامپيوتري مي پردازند، بايد در دادگاه ها به مجازات سنگيني محكوم شوند.
همچنين بايد مدت زمان حبس،  هكرها را نيز افزايش داد.
قوانين رايانه اي در كشور انگليس در سال ۱۹۹۰ هنگامي كه براي اولين بار پديده ويروس هاي كامپيوتري و هك كردن رواج يافت، تصويب شد اما با توجه به اينكه در طول يك دهه اخير، اينترنت متحول شده است قوانين قديمي نياز به بازنگري اساسي دارند.
اين نماينده مي گويد: رسانه ها تصور مي كنند كه هك كردن، پخش هرزنامه و نوشتن ويروس، محصول نوجوانان است كه در اتاق خود احساس تنهايي و پوچي مي كنند در حالي كه اين تصور بسيار كهنه است و ديگر نبايد آن را باور كرد.
افرادي كه اين روزها با گروگانگيري اينترنتي، اخاذي مي كنند اعضاي باندهاي سازمان يافته هستند و نه دانش آموزان كلاس هاي كامپيوتر.
به گفته اين نماينده، حملات ويروس ها و كرم هاي كامپيوتري هر سال ميلياردها دلار خسارت به شركت ها وارد مي كنند به همين دليل بايد اثرات منفي اين حملات را جدي گرفت. اما با توجه به اينكه در حال حاضر مجازات هكرها كافي و شديد نيست به همين دليل نمي توان آنها را از ارتكاب مجدد جرم اينترنتي بازداشت.
در حال حاضر، در اكثر مجازات هك كردن ۶ ماه حبس است كه نماينده مذكور قصد دارد آن را به دو سال افزايش دهد. همچنين مجازات تغيير اجزا و محتواي كامپيوتر افراد بدون اطلاع كاربر، ۵ سال حبس است كه شايد دوبرابر شود.

يافته  هاي  جديد درباره  ژن  مهار كننده  تومورهاي  سرطاني
محققان  به  نحوه  عملكرد نوعي  ژن  كه  جلوي  بروز نوعي  سرطان  پوست  به  نام  ملانوم  را مي گيرد پي  بردند.
به  نوشته  پايگاه  اينترنتي  دانشگاه  مينسوتا يافته  جديد در درمان  سرطان  مفيد خواهد بود.يكي  از پديده هايي  كه  در ملانوم  و بسياري  از سرطان  ها ديده  مي شود غير فعال  شدن  ژني  به  نام  پي  شانزده  است .اين  ژن  مانع  رشد سريع  سلول  ها مي شود كه  در جلوگيري  از ايجاد سرطان  مؤثر است .محققان  در بررسي  هاي  خود دريافتند اين  ژن  دو آنزيم  مهم  به  نام  جي  ان  كي  يك  و جي  ان  كي  دو را مهار مي كند.اين  آنزيم ها بر اثر تابش  اشعه  ماوراي بنفش  فعال  مي شوند مهار شدن  اين  آنزيم  ها از ايجاد تومورهاي  سرطاني  جلوگيري  مي كند.همچنين  محققان  نوعي  پروتئين  كوچك  ساخته اند كه  همانند پروتئين  پي  شانزده  عمل  مي كند و جلوي  فعاليت  سرطان  را مي گيرد.
محققان  اميدوارند نتايج  خوبي  از آزمايش  اين  ماده  بگيرند.

اتومبيل برقي Reva NXG
002145.jpg
گروه دانش- مرتضي اسلام زاده: دولت هند براي كاهش آلودگي هوا و همچنين كاهش مصرف بنزين در آن كشور دست به كاري جالب زده است. خبرگزاري دولتي هند در اين مورد گزارش داد كشور هند با جمعيتي بيش از يك ميليارد نفر همواره با مشكل ترافيك بسيار سنگين و البته آلودگي منتجه از آن روبه رو بوده است.
به تازگي و در راه تلاش و كوشش براي مبارزه با آلودگي شديد هوا در اين كشور دولت هند به تشويق محققان و طراحان اتومبيل روي آورده است و بر همين اساس اتومبيل Reva NXG ساخته و به بهره برداري رسيد و استقبال شاياني هم از آن به عمل آمد. Reva NXG اتومبيلي است دو نفره كه با ولتاژ الكتريسته DC كار مي كند براي استفاده از Reva NXG تنها لازم است آن را به برق وصل نمود و پس از ساعاتي شارژ شدن مي توان با آن تا دويست كيلومتر مسافت را يكسره پيمود.
از سوي ديگر، دولت هند براي تشويق مردم به استفاده از اين اتومبيل اعلام كرده است كه علاقه مندان در صورت خريد اين اتومبيل مي توانند از يارانه دولتي ۷۵ هزار روپيه كه معادل ۰۰۰ ۳۰۰ ۱۵ ريال است استفاده كنند. اين مبلغ موجب رويكرد جوانان هندي به سوي اين اتومبيل گرديده است.
ديليپ چاپيات طراح اين خودرو مي گويد بازار يابان كمپاني من خواستار اتومبيلي بودند كه در عين صرفه جويي در مصرف بنزين و رفع آلودگي در همان نگاه اول بيننده را مجذوب خود كند، من هم با در نظر گرفتن خواسته جوانان از اتومبيل هاي امروزي Reva NXG را طراحي كردم.
خريداران هندي Reva NXG مي گويند اين خودرو از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است چون مخارج آن با مخارج استفاده از اتوبوس برابري مي كند، اقساط آن ماهيانه ۲۲ تا ۴۴ روپيه (معادل ۰۰۰ ۴۵ تا ۰۰۰ ۹۰ ريال) مي باشد و مصرف برق آن هم به ازاي
هر صد كيلومتر تقريباً ۵/۴ روپيه (۰۰۰ ۹ ريال) است.

استفاده  آسان تر از اينترنت توسط تلفن همراه
ICANN   (كمپاني اينترنتي تصويب نام  ها و ارقام) كه يك سازمان كنترل كننده  اينترنتي است، پسوند دامنه mobi براي تلفن هاي همراه مجهز به شبكه ي سراسري اينترنت را تصويب كرد.
هدف از اين اقدام استفاده  آسان از خدمات تلفن همراه بر اساس اينترنت است. پيش بيني مي شود كه اواسط سال آينده سايت هاي اينترنتي با نام اين پسوند دامنه راه اندازي شوند.

از رده خارج شدن تلويزيون  كابلي سي. بي .اس
شبكه خبري سي. بي. اس، در نظر دارد يك شبكه  اينترنتي ۲۴ ساعته راه اندازي كند كه تلويزيون كابلي را از رده خارج كرده و مي تواند يكي از قديمي ترين اجراهاي خبري شبكه  سراسري ايالات متحده را منتقل كند.
با اين اقدام، اخبار اين شبكه و ساير خدمات آن در دسترس كاربران اينترنتي در سراسر جهان قرار خواهد گرفت. اين كمپاني اعلام كرد كه سرمايه گذاري قابل توجهي بر روي شبكه  خبري سي .بي. اس و سايت اينترنتي اين شبكه در نظر خواهد گرفت.

ثبت نام براي دريافت سرويس پيام كوتاه
تلفن همراه از شنبه آغاز مي شود
گروه دانش:  ثبت نام براي دريافت سرويس پيام كوتاه تلفن همراه (SMS) از روز شنبه
(۲۵ تير ماه) آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت ارتباطات سيار متقاضيان سرويس پيام كوتاه(SMS) از ۲۵ تير ماه، مي توانند با مراجعه  تدريجي به دفاتر خدمات ارتباطي، نسبت به تقاضاي دريافت اين سرويس، اقدام كنند.
در حال حاضر يك و نيم ميليون استفاده كننده از سرويس پيام كوتاه تلفن همراه (SMS) در كشور وجود دارد.

نقشه سيستم ردياب جهاني الكترونيكي ارائه مي شود
براساس گزارش هاي بدست آمده از سوي دفتر روزنامه بيجينگ در چين ، چين به زودي از نقشه هاي سيستم ردياب جهاني الكترونيكي در ۱۲۴ شهر مختلف استفاده مي كند و هدف اين كشور ساختن شبكه اي در كشور در طي ده سال مي باشد و اين بزرگترين پروژه توسعه يافته ديجيتالي در كشور مي باشد.
مسئولين اين طرح اعلام كردند، تا كنون مبلغي معادل ۱۰۰ ميليون يوان (۱۲.۲ ميليون دلار ) براي اجراي اين پروژه سرمايه گذاري شده است و اكثر شهرهاي اصلي چين را تحت پوشش قرار مي دهد. تاكنون دو شركت مسئول اين پروژه توانستند اين خدمات را در ۱۹ ايالت و شهرداري هاي چين راه اندازي كنند. اين نقشه الكترونيكي به رانندگان كمك مي كند تا مسير و مكان مورد نظر خود را به آساني پيدا كنند و همچنين آدرس دقيق تمامي رستوران ها، سوپرماركت ها و بيمارستان ها را نيز از اين طريق در اختيار مردم قرار مي دهد. اين نقشه همچنين قابل استفاده در تلفن هاي همراه و كامپيوترهاي شخصي و ساير تجهيزات الكترونيكي مي باشد.

سطح آب  درياها در حال  بالا آمدن  است
اطلاعات  ماهواره اي  ناسا نشان  مي دهد سطح آب  درياها و اقيانوس  ها بيش  از هر زمان  ديگر در حال  افزايش  است .
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  يونيورس  تودي  درحالي  كه  براساس  اطلاعات  موجود در طول  پنجاه  سال  گذشته  فقط  هجده  صدم  سانتي  متر به  سطح  آب  درياها افزود مي  شد اين  ميزان  در دوازده  سال  گذشته  به  سه  دهم  سانتي  متر رسيده  است .
محققان  ناسا اعلام  كرد بخشي  از اين  افزايش  دماي  زمين  و گسترس  آب  ها و بخشي  نيز به  افزايش  ميزان  ذوب  شدن  يخها و يخچالهاي  زمين  باز مي گردد.
اين  مركز پيش  بيني  كرده  است  افزايش  يك  متري  آب  اقيانوس ها و درياها زندگي  صد ميليون  نفر را در سراسر جهان  تحت  تاثير قرار مي دهد.
به  گفته  اين  محققان  سه  چهارم  آب  شيرين  جهان  به  صورت  برف  و يخ  در سطح  زمين  قراردارد كه  با آب  كردن  آنها مي توان  سطح  درياها را شصت  و هفت  متر بالا آورد.

تحقيقات  قضايي كميسيون اروپا از بزرگترين  توليدكننده تراشه هاي  رايانه  جهان
بي بي سي: بازرسان  كميسيون  اروپا با هجوم  به  دفاتر بزرگترين  توليد كننده  تراشه هاي  رايانه اي  جهان  درباره  احتمال  تخلف  اين  شركت  تحقيق  كردند.
شركت  اينتل   آمريكا كه  بزرگترين  توليد كننده  تراشه هاي  رايانه اي  جهان  است  درباره  تخلف  در قوانين  تجاري  و رقابت  ناسالم  با رقبايش  تحت  پيگرد قرار گرفت .
موضوع  تخلف  شركت  اينتل  پس  از اين  كه  كميسيون  تجاري  ژاپن  در ماه  مارس  گذشته  اعلام  كرد: اينتل  با تخلف  در قوانين  و پيشنهاد تخفيف  به  پنج  توليدكننده  رايانه  از جمله  هيتاچي  و توشيبا به  شرط  خريد نكردن  اين  شركت  ها از ساير رقباي  اينتل ، اصول  و چارچوب  تجارت  را زير پا گذاشته  است  ، قوت  گرفت.
برخي  از شركت  هاي  توليدكننده  قطعات  رايانه  بويژه  در آمريكا از چندين  سال  قبل  با طرح  شكايت  هاي  مختلف  نسبت  به  تخلفات  شركت  اينتل  اعتراض  و اعلام  كردند عواقب  اين  تخلفات  باعث  افزايش  قيمت  ها و به  خطر افتادن  نوآوري  و آسيب  به  مشتريان  مي شود.
شركت  اينتل  تاكنون  در اين  باره اظهار نظري  نكرده است .شركت  اينتل هشتاد درصد فروش  ريز پردازنده  هاي  ايكس  هشتاد و شش  را در جهان  به  خود اختصاص  داده است .

روابط عمومي الكترونيكي انحصار اخبار و اطلاعات را از بين مي برد
رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش بين المللي روابط عمومي الكترونيك، گفت: روابط عمومي الكترونيك سازمان ها را به سمت سازمان هاي شيشه اي هدايت خواهد كرد و در اين بين شفافيت حرف اول را مي زند.
به گزارش ايسنا، «عليرضا اميرپور» اظهار داشت: در خيلي از سازمان ها، بخشنامه ها و آيين نامه ها محرمانه تلقي مي شوند، اما در صورت راه اندازي روابط عمومي مجازي تمامي اطلاعات روي سايت هاي اطلاع رساني و خبري قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به ابزار الكترونيكي كه در اختيار روابط عمومي ها خواهد بود، گفت: تلفن گويا، سايت اينترنتي، پست الكترونيكي و نشريات الكترونيكي از جمله ابزار الكترونيكي هستند كه با توجه به گسترش روزافزون آنها براي برقراري ارتباط بهتر، سريع تر و منسجم تر در اختيار روابط عمومي هاي الكترونيكي قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: جبر زمانه و مقتضيات زمان و مكان مسئولان را مجبور خواهد كرد كه در اتاق شيشه اي زندگي كنند. در آستانه  هزاره  سوم ميلادي كه قرن انفجار اطلاعات و ارتباطات ناميده مي شود، «مديران فردا» مديراني موفق هستند. مديران فردا، مديراني هستند كه با فناوري هاي نوين پاسخگويي و اطلاع رساني آشنايي كامل دارند و احترام گذاشتن به افكار عمومي را باور داشته باشند.
وي ادامه داد: ديگر «مديران ديروز» و حتي «مديران امروز» در افكار عمومي جايگاه شايسته اي ندارند.
دكتر اميرپور با اشاره به اينكه الكترونيكي كردن روابط عمومي ها هزينه اي را بر دوش روابط عمومي ها و يا سازمان هاي دولتي خواهد گذاشت، گفت: بايد توجه داشت كه استفاده درست از منابع انساني به طور قطع و يقين هزينه  بهره گيري از منابع را كاهش خواهد داد. وي، ادامه داد: اگر ما بهره وري را در يك جمله تعريف كنيم: «بهترين استفاده با كمترين هزينه» در اين صورت مي توانيم به نحو مطلوب و شايسته اي از سرمايه و نيروي انساني استفاده كنيم.
رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش بين المللي روابط عمومي الكترونيك پيش بيني كرد كه اگر نگاه راه اندازي روابط عمومي مجازي در مسوولان كشور وجود داشته باشد مي توان ظرف دوره  زماني برنامه  چهارم توسعه طرح روابط عمومي هاي الكترونيكي را اجرايي كنيم.
وي اضافه كرد: مهم نگاه مديران عالي رتبه، رئيس جمهور، هيات دولت و مجلس شوراي اسلامي به اين مقوله است. اگر نگاه به روابط عمومي مجازي مثبت و ملي باشد مي توان اميدوار بود كه در آينده اي نه چندان دور در اين زمينه همگام با كشورهاي توسعه يافته حركت كنيم. وي در ادامه افزود: در عصر ارتباطات و توسعه فرهنگي و ارتباطي به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات از اصلي ترين ابزار توسعه محسوب مي شوند و در صورتي كه اين ابزار به كار گرفته نشود عدم مقبوليت و مشروعيت را در پي خواهد داشت. از طرف ديگر مبحث روابط عمومي الكترونيك يكي از مباحث نوين در عصر ارتباطات به شمار مي آيد.
وي اضافه كرد: ايران همانند ديگر كشورهاي در حال توسعه به تازگي شروع به استفاده و به كارگيري از دستاوردهاي فناوري الكترونيكي كرده است. از همين رو، سازمان هاي مختلف سعي در جذب مشاركت و توجه عمومي نسبت به عملكرد زيرمجموعه شان با استفاده از فناوري هاي نوين دارند.
رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش بين المللي روابط عمومي الكترونيك با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش گفت: يكي از دلايل به كارگيري روابط عمومي الكترونيكي، به كارگيري بهينه  منابع انساني و استفاده از فنون جديد و صرفه جويي و بهره وري نيروي انساني است. هم اكنون در اكثر نظام هاي اقتصادي، سياسي، بهره وري حرف اول را مي زند. اگر ما بتوانيم، روابط عمومي الكترونيكي را نهادينه كنيم تا حدود زيادي مي توانيم بهره وري را در اين بخش افزايش دهيم.
وي ادامه داد: از سوي ديگر، راه اندازي روابط عمومي الكترونيكي موجب تسهيل در پاسخگويي خواهد شد. در صورت راه اندازي روابط عمومي الكترونيكي بسياري از مراجعان بدون اينكه به روابط عمومي سازمان مورد نظر مراجعه كنند، مي توانند به اطلاعات مورد نظر خود دست يابند.
اميرپور گفت: يكي از مشكلاتي كه ما هم اكنون با آنها مواجه هستيم پايين بودن سطح رضايتمندي مراجعان به روابط عمومي هاست. روابط عمومي الكترونيكي مي تواند با به كارگيري ابزار الكترونيكي سرعت خبررساني را افزايش مي دهد.وي اضافه كرد: پيشرفت ابزارهاي اطلاع رساني و رسانه ها هم اكنون شرايطي را ايجاد كرده است كه اخبار از يك نقطه  كره  زمين ظرف چند ثانيه به وسيله  ماهواره و اينترنت به آن سوي كره  زمين ارسال  شود. از همين رو روابط عمومي ها بايد ابزاري را به دست گيرند كه بتوانند اخبار را در كوتاه ترين زمان ممكن، منتشر كنند.
اميرپور گفت: يكي از ابزارهايي كه روابط عمومي الكترونيكي در اختيار سازمان ها قرار مي دهد ايجاد تحول در نظام انتقادات و پيشنهادهاست. با استفاده از اين ابزار به صورت شفاف و مستمر مي توانيم نظرات سازمان را به مشتريان و بالعكس منعكس كنيم.
وي با اشاره به تغيير نگرش در مورد روابط عمومي ها افزود: در اين دوره  زماني روابط عمومي ديگر تكنسين ارتباطات سازمان و يا بازوي تبليغاتي نيست؛ روابط عمومي يعني هدايتگر و برنامه ريزي افكار عمومي.
رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش روابط عمومي الكترونيك گفت: اين همايش براي اولين بار، با كمك و حمايت بخش خصوصي و دولتي در جهت جلب مشاركت تمامي فعالان اين عرصه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين همايش به دنبال آن است كه جامعه  رسانه اي كشور را با جامعه  روابط عمومي آشتي دهد و اين دو باز همگام با يكديگر در جهت توسعه  علوم ارتباطات و اطلاع رساني مدرن حركت كنند.

برپايي شبكه كيوسك هاي رايانه در روستاهاي هند
هند براي كمك به روستائيان در راستاي فروش محصولاتشان به بالاترين قيمت، در روستاهاي اين كشور كيوسك هاي رايانه اي برپا مي كند.
به گزارش خبرگزاري موج، در فاز اول اين برنامه ملي ۲۵ هزار روستا به اين گونه كيوسك هاي رايانه اي مجهز و به شبكه سراسري كشور متصل مي شوند و تا پايان سال ۲۰۰۷ نيز بالغ بر ۱۰۰ هزار روستا از خدمات رايانه اي فوق بهره مند مي شوند.
وزير ICT اين كشور مي گويد: امروزه مشكل ما كمبود پول و يا اطلاعات و افراد متخصص نيست بلكه چالش پيش روي ما چگونگي تركيب اين منابع است. ما بايد با استفاده از فناوري هاي نوين و دانش خود بر ارزش افزوده منابع طبيعي مان بيفزاييم.
هم اكنون ۷۰ درصد از شاغلان هند در بخش كشاورزي مشغول به كارند و اين بخش ۲۵ درصد از توليد ناخالص ملي اين كشور را به خود اختصاص داده است و متخصصان معتقدند براي پايداري رشد ۸ درصد توجه به بخش كشاورزي حياتي است .
در همين راستا، هند براي دادن اطلاعات به كشاورزان، دامداران و ماهيگيران برنامه اي ملي را به اجرا در آورده است، اين پروژه با نام Mission2007 از طرف ۸۰ سازمان و موسسه مورد حمايت است و شركت مايكروسافت و بزرگترين توليد كننده نرم افزار اين كشور «تاتا» به ارائه خدمات آن مي پردازند.
نماينده مايكروسافت در هند مي گويد: بزرگترين ضرر كشاورزان هندي در از دست دادن ۲۵ درصد از قيمت محصولشان به واسطه هاست و اين شبكه به آنها كمك مي كند تا با حذف واسطه ها محصول خود را به بهترين قيمت به فروش برسانند و از طرفي نيز مواد اوليه خود را با مقايسه قيمت رقبا خريداري كنند.
گفتني است، ر رايانه هاي موجود در اين كيوسك ها در مراكز آموزشي و مراكز دولتي قرار خواهند گرفت و به گفته متخصصان ايجاد اين شبكه گسترده مي تواند با ايجاد زير ساخت براي ارائه ساير خدمات آنلاين سطح زندگي روستائيان را نيز بالاتر ببرد.

بررسي  ميزان  مواد جدا شده  از تمپل ۱
محققان  ناسا با استفاده  از ماهواره  سويفت  در تلاشند ميزان  مواد جدا شده  حاصل  از برخورد ديپ  ايمپكت  با تمپل  يك  را تخمين  بزنند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  يونيورس  تودي ، تصاوير سويفت  كه  با استفاده  از لنزهاي  حساس  به  اشعه  ايكس  گرفته  مي شود به  محققان  كمك  مي كنند تا ميزان  مواد جدا شده  از تمپل  يك  را تخمين  بزنند.
محققان  ناسا معتقدند با استفاده  از تصاوير اشعه  ايكس  مي توان  ميزان  اين  مواد و تغييراتي  كه  در آنها ايجاد مي شود بررسي  كرد.
محققان  معتقدند تاكنون  دهها هزار تن  از مواد موجود در تمپل  يك  بر اثر برخورد ديپ  ايمپكت  از آن  جدا شده  است  كه  مي توان  با آن  يك  زمين  فوتبال  را به  ارتفاع  سي  پا از غبار اين  ستاره  دنباله  دار پوشاند.
اطلاعات  سويفت  از تبخير آب  اين  ستاره  دنباله  دار مي  تواند به  دانشمندان  در چگونگي  تبخير آب  از سياره هايي  مثل  مريخ  كه  بوسيله  بادهاي  خورشيدي  بوجود مي آيد كمك  كند.

كاسيني  بهترين  تصوير «هاي پريون»  را گرفت
با رسيدن  فضاپيماي  كاسيني  به  صد و شصت  و هشت  كيلومتري قمر
 هاي پريون ، محققان  ناسا واضح  ترين  تصوير و روشن  ترين  اطلاعاتي  كه  تاكنون  از اين  قمر ارسال  شده  است  در اختيار گرفتند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  يونيورس  تودي، هاي پريون  قمر عجيب  زحل  شكل  غيركوري  و غير طبيعي  دارد كه  اين  ساختار را بيشتر در فيلم  هاي  تخيلي  يا در فضا مي توان  يافت .
به  گفته  محققان  ناسا شكل  اسفنجي  و متخلخل  اين  قمر چنان  نمود مي كند كه  بيشتر فضاي  داخلي  آن  خالي  و اين  قمر جرم  حدود شصت  درصد جرم  آب  يخ  خالص  را داشته  باشد.
كاسيني  در ماه  سپتامبر به  پانصد و ده  كيلومتري   هاي پريون  مي رسد و گمان  مي  رود تصاوير ارسال  اين  فضاپيما اطلاعات  بيشتري  درباره  اين  قمر عجيب  در اختيار ناسا قرار دهد.

استفاده  از ميدان  هاي  قوي  مغناطيسي  براي  درمان  افسردگي  شديد
محققان  مي گويند تحريك  مغز از روي  جمجمه  با استفاده  از ميدان  هاي  قوي  مغناطيسي  مي تواند در درمان  افسردگي  هاي  شديد موثر باشد.
به  نوشته  آخرين  شماره  نشريه  روانپزشكي  بريتانيا در حال  حاضر در درمان  موارد شديد افسردگي  از شوك  الكتريكي استفاده  مي شود كه  ممكن  است  تا چند هفته  حافظه  را مختل  كند.
در روش  جديدي  كه  محققان  به  كار برده اند به  جاي  استفاده  از جريان  برق  از ميدان  هاي  مغناطيسي  قوي  كه در اطراف  سر ايجاد مي شود كمك  گرفته  مي شود.
نتايج  بررسي  ها نشان  مي  دهد استفاده  از ميدان  هاي  مغناطيسي  موجب  مي شود پنجاه  درصد از بيماران  بهبود نسبي  پيدا كنند و مي توان  افسردگي  آنها را با روش  هاي  معمولي  درمان  يعني  دارو يا روان  درماني  كنترل  كرد.
در روش  جديد كلافي  از سيم  روي  پيشاني  بيمار قرار داده  مي شود و با عبور دادن  جريان  برق  يك  ميدان  مغناطيسي  قوي  به  وجود مي  آيد كه  مغز را تحت  تاثير قرار مي دهد.

اينترنت و اتلاف وقت كارمندان
ايسنا: ۴۴ درصد از ۱۰ هزار شركت كننده  آمريكايي در يك نظرسنجي از روي دو سايت Amerieca Online و Salary.com با استفاده  شخصي از اينترنت شامل پست الكترونيك، پيام كوتاه و اتاق چت در اداره وقت گذراني مي كنند.
اين قبيل وقت گذراني ها در ادارات ميليارد ها دلار هزينه به دوش كارفرمايان تحميل مي كند.
معمولا اين اتلاف وقت كارمندان دو ساعت در روز اتفاق مي افتد و اين در حالي است كه براساس آمارهاي به دست آمده بيشترين كساني كه اين گونه در ساعات كاري وقت تلف مي كنند جوانان هستند در حالي كه افراد مسن تر در حين كار اغلب جدي تر هستند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |