دوشنبه ۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۶ - Aug 29, 2005
صبح ديروز در منطقه پونك رخ داد
ترور ناكام سرپرست بخش قضايي ملارد
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران:
تمام قضات دادسراها از امروز مسلح به سلاح گرم مي شوند
و در صورتي كه احساس خطر كنند حق تير هم به آنان داده شده است
000420.jpg
گروه حوادث: قاضي محمد آقازاده صبح ديروز هنگام خروج از منزل مسكوني خود مورد اصابت گلوله  فردي ناشناس قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد.
به گزارش خبرنگار ما، قاضي آقازاده سرپرست بخش قضايي ملارد، ساعت ۶ و ۴۵ دقيقه صبح قصد خروج از منزل و رفتن به محل كار خود را داشت كه در مقابل منزلش مورد اصابت گلوله  فرد ناشناس قرار گرفت.
قاضي آقازاده در حين قفل كردن در پاركينگ محل سكونتش بود به صورتي كه دست راستش مقابل صورتش قرار داشت. در اين هنگام فرد ضارب كه با پاي پياده در محل حضور يافته بود، يك گلوله به سمت او شليك كرد و اين گلوله پس از عبور از دست راست آقازاده به چشم او برخورد كرد. پس از انتقال وي به بيمارستان بقيه الله الاعظم پزشكان تلاش خود را براي نجات جان وي آغاز كردند. آنها در مراحل اوليه درمان توانستند خونريزي را كنترل كنند. جراحي ناحيه چشم قاضي آقازاده براي خارج كردن گلوله به زمان ديگري موكول شده است. به گفته پزشكان معالج ، گلوله قبل از رسيدن به مغز قاضي آقازاده با استخوان برخورد كرده و همين امر مانع پيشروي گلوله شده است. بدين ترتيب خطر جدي تا حدودي رفع شده است.
به گفته تنها زني كه در حال ورزش كردن شاهد فرار ضارب بود، ضارب پس از شليك به سوي قاضي آقازاده با يك خودروي پژوي نقره اي رنگ كه منتظر وي بود، از محل حادثه گريخت.
بلافاصله پس از اطلاع از وقوع اين حادثه تيمي از كارآگاهان دايره دهم اداره آگاهي و بازپرس اصغرزاده به همراه فخرالدين جعفرزاده سرپرست دادسراي جنايي در محل حادثه حاضر شدند و به بررسي صحنه وقوع سوءقصد پرداختند. در بررسي هاي اوليه آنها دريافتند پس از اصابت گلوله به قاضي آقازاده همسر او به بيرون از پاركينگ دويده و چند متر فرد ضارب را تعقيب كرده است . در همين حال تعدادي از شاهدان صحنه ترور نافرجام قاضي آقازاده براي شناسايي و چهره نگاري به آگاهي تهران منتقل شدند. شاهدان حادثه توانستند با ارائه اطلاعاتي از چهره ضارب و فرد همراهش پليس را در چهره نگاري اوليه عامل ترور ياري كنند.
بر همين اساس پوكه  گلوله شليك شده نيز در محل پيدا شد و مشخص شد كه كاليبر اين اسلحه ۲۲ بوده اما نوع آن پس از بررسي توسط مأموران و كارشناسان اعلام خواهد شد.
گفت و گو با اولين شاهد سوء قصد
همسر قاضي آقازاده در گفت وگو با خبرنگار همشهري گفت: شب گذشته همسرم به خانه آمد. او بسيار خسته بود و از پسرم خواست با همكارانش تماس بگيرد و اعلام كند او به دليل كسالت فردا به محل كارش نخواهد رفت. اما صبح ديروز پس از اقامه نماز گفت: بايد به محل كارم بروم. زيرا جانشينم نتوانسته در محل كار حاضر شود. مثل هميشه براي بدرقه او به مقابل پاركينگ منزل رفتم. همسرم در حال خارج كردن خودرو از پاركينگ بود كه مردي حدوداً چهل ساله با پيراهن سدري، شلوار مشكي، قد نسبتاً كوتاه موهاي مشكي و كمي تنومند از پشت در پاركينگ خارج شد. او اسلحه اي را به سمت همسرم نشانه گرفته بود. همسرم قصد باز كردن قفل در پاركينگ را داشت. به همين دليل دستش را بالا برد كه ناگهان مرد مسلح به سوي او شليك كرد. من از شنيدن صداي گلوله شوكه شده بودم كه متوجه شدم صورت همسرم خون آلود است. او فرياد مي كشيد: يا حسين، سوختم. ضارب به سوي انتهاي كوچه فرار مي كرد. او را دنبال كردم. او پشت تپه هاي انتهاي كوچه از نگاهم پنهان شد.
وي ادامه داد: ما با هيچ كس خصومت نداشتيم. همسرم در مورد تهديداتي كه مي شد به ما چيزي نمي گفت.
پسر قاضي آقازاده نيز به خبرنگار ما گفت: پس از ترور قاضي مقدس هر روز من پدرم را تا محل كارش همراهي مي كردم. ديروز صبح پدرم من را بيدار نكرد و قصد داشت خودش به تنهايي به محل كارش برود.
وي در مورد جزييات حادثه گفت: من با شنيدن صداي شليك گلوله از خواب بيدارشدم. روي بالكن رفتم و ديدم كه مادرم در حال دويدن به دنبال مردي كوتاه قد و چاق است. پدرم نيز روي صندوق عقب پيكان سفيد رنگ خود افتاده، با صورتي خون آلود به خود مي پيچيد. در راه انتقال پدرم به بيمارستان او مدام صلوات مي فرستاد و ذكر مي گفت.
قاضي آقازاده از سال ۶۱ به عنوان فرمانده پليس قضايي كار خود را آغاز كرد. وي پس از سالها قضاوت در سال ۸۱ به عنوان رئيس مجتمع قضايي ملارد در اين شهرستان شروع به كار كرد.
رئيس كل دادگستري استان تهران مسئول رسيدگي به اين پرونده را سرپرست دادسراي جنايي دانست و گفت: تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است. ما نمي توانيم درباره  نحوه و كيفيت ترور صبح يك شنبه اظهارنظر كنيم.
براساس اين گزارش، قاضي آقازاده بيشتر كار رسيدگي به پرونده هاي زمين خواري را برعهده داشته است و هم اكنون تحقيقات براي شناسايي ضاربان و علل ترور اين قاضي دادگستري ادامه دارد.
ترور قاضي آقازاده احتمالاً با انگيزه شخصي صورت گرفته است .
قائم مقام دادگستري استان تهران گفت: ارتباطي بين ترور نافرجام رئيس دادگستري بخش ملارد با ترور قاضي مقدس و اسيدپاشي به صورت رئيس دادگستري بخش نسيم شهر وجود ندارد.
ميركوهي در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: به احتمال قوي اين حادثه با انگيزه شخصي رخ داده است زيرا دادگستري بخش ملارد تا كنون به پرونده سياسي يا پرونده هاي مهم ديگر رسيدگي نكرده است.
قاضي نصر، رئيس دادگاه بخش بوستان نيز چند روز پيش توسط افرادي ناشناس مورد اسيد پاشي قرار گرفت و هم اكنون در منزل به سر مي برد. وي بيشتر كار رسيدگي به پرونده هاي ملكي و خانوادگي و دعاوي حقوقي را برعهده داشته است.
پيش از اين يازدهم مردادماه قاضي مقدس معاون دادستان تهران و قاضي پرونده هايي چون پرونده برلين نيز در حال تردد در خيابان احمد قصير توسط يك نفر ترور شده بود.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران در خصوص حفظ امنيت قضات گفت: مقامات بالاتر اعلام كرده اند تمام قضات دادسراها از امروز مسلح به سلاح گرم مي شوند و در صورتي كه احساس خطر كنند حق تير هم به آنان داده شده است.

توقيف ۵/۲ تن از محصولات شركت گلدكوئيست
فارس: به دستور رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت، ۵/۲ تن از محصولات شركت گلدكوئيست در فرودگاه مهرآباد تهران توقيف شد.
قاضي حميدرضا طائفي افزود: اين محصولات كه شامل سكه و گردنبند طلا بوده توقيف و تا رسيدگي به وضعيت آن تحويل ستاد جمع آوري و فروش اموال تمليكي شده است. رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت در پاسخ به سؤالي در خصوص فرار نماينده شركت گلدكوئيست از ايران گفت: تاكنون اطلاعي از وضعيت نماينده شركت فوق نداريم و احتمال مي دهيم كه وي در خارج از كشور باشد. طائفي با هشدار به افرادي كه در زمينه بازاريابي شبكه هاي غيرقانوني مانند گلدكوئيست فعاليت مي كنند گفت: هرگونه فعاليت در زمينه خريد و فروش و بازاريابي شبكه هاي غير قانوني مانند گلدكوئيست جرم محسوب و دستگاه قضايي نيز با اينگونه افراد به شدت برخورد خواهد كرد.

پرونده قتل خبرنگار العالم از موارد لوث تشخيص داده شد
گروه حوادث: پرونده قتل خبرنگار خبرگزاري العالم پس از ۱۱ سال، لوث تشخيص داده شد و به دستور قاضي پرونده به زودي مراسم قسامه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ،۷۳ مصطفي كه از خبرنگاران خبرگزاري العالم بود، در محل كارش واقع در خيابان وليعصر با شليك گلوله افراد ناشناس به قتل رسيد.پرونده مرگ اين خبرنگار در اداره دهم آگاهي تهران تحت رسيدگي قرار گرفت. در طول اين مدت كارآگاهان اداره آگاهي به همسر، برادر زن و باجناق وي مظنون بودند اما در طول برگزاري جلسات متعدد بازجويي نتوانستند از آنها اعترافي بگيرند. به اين ترتيب مظنونان پرونده، پس از مدتي با قرار وثيقه آزاد شدند تا اين كه صبح ديروز قاضي محمد ياري رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادگاه جنايي تهران اعلام كرد، اين پرونده جزء موارد لوث تشخيص داده شده است و مي بايستي مراسم قسامه برگزار شود.بر پايه اين گزارش، قرار است به زودي اين جلسه برگزار شود تا بي گناهي مظنون در پرونده مشخص گردد.

درگيري پدر زن و داماد منجر به قتل شد
گروه حوادث: پرونده مردي كه به خاطر اختلاف خانوادگي پسرش، به قتل رسيده بود، براي برگزاري جلسه محاكمه به دادگاه عمومي ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، وقوع اين حادثه عصر روز ۳۱ خرداد ماه سال ۸۳ از طريق ساكنان يك منزل مسكوني به مركز فوريت هاي پليس اطلاع داده شد. پس از حضور مأموران در صحنه حادثه مشخص شد كه يك درگيري خانوادگي منجر به مرگ فردي به نام محرم شده است. عامل اين حادثه كه محمد نام داشت و صاحبخانه هم بود، بلافاصله بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفت.وي در نخستين اظهاراتش عنوان كرد: چندي قبل با دامادم،  جواد، درگيري خانوادگي پيدا كرده بوديم. روز حادثه هم، جر و بحث ما بالا گرفت تا اين كه با دامادم درگير شدم. همان لحظه پدر دامادم وارد معركه شد و من هم كه عصباني بودم او را هل دادم. در اثر اين اتفاق سر محرم به لبه جدول خيابان خورد و بيهوش شد. پزشكي قانوني علت اصلي مرگ را خونريزي مغزي در اثر ضربه وارده عنوان كرده است. همچنين تمام شاهدان حادثه تأييد كرده اند كه صاحبخانه، محرم را هل داده است. بنابراين به گفته قاضي عزيز محمدي، رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان، با توجه به شواهد موجود قتل از نوع غيرعمد بوده و ديه به آن تعلق مي گيرد بنا بر اين احتمالاً پرونده براي رسيدگي به دادگاه عمومي ارجاع خواهد شد.

دعواي بچه ها انگيزه يك قتل
گروه حوادث: پرونده مردي كه در درگيري باعث مرگ مستأجرش شده بود پس از اعلام نقص در تحقيقات مجدداً به شعبه ۸۰ دادگاه كيفري ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده ابوالفضل متهم به قتل مستأجرش به نام احمدعلي است. اين حادثه در اسلام شهر به وقوع پيوست. متهم بلافاصله پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد و تنها انگيزه خود از وقوع حادثه را چنين بيان كرد: روز حادثه بچه هايمان بر سر يك دستگاه آتاري درگيري پيدا كرده بودند همين موضوع باعث شد تا بين من و احمد علي هم اختلاف پيش آيد و با هم درگير شديم.
همان موقع بود كه او را با ضربات چاقو از پاي درآوردم.برپايه اين گزارش، متهم اين پرونده، چندي قبل در شعبه ۸۰ محاكمه و قاضي صولتي حكم قصاص وي را صادر كرده بود اما ديوان عالي كشور حكم صادره را به خاطر نقص در تحقيقات رد كرد و مجدداً پرونده براي بررسي بيشتر به شعبه ۸۰ ارجاع شده است.

اعدام براي قاتل وحشي
آسوشيتدپرس : دادستان دادگاه عالي آيداهو روز گذشته تقاضاي اعدام مردي را كه سه نفر را كشته و آنها را نابينا كرده تا بتواند دو كودك را براي رابطه جنسي بربايد تسليم دادگاه كرد.
دادستان دادگاه عالي ، پس از تفهيم اتهامات به جوزف ادوارد ، اعلام كرد كه به دليل اعمال وحشيانه اي كه وي در طول به قتل رساندن قربانيانش به كار گرفته ، هر مجازاتي به غير از اعدام براي وي كم خواهد بود.
دادستان پرونده همچنين اعلام كرد كه قصد دارد براي تمامي شش اتهامي كه عليه متهم مطرح است تقاضاي اعدام كند . بر اساس دادخواست ارائه شده، متهم با سه مورد اتهام قتل عمد و سه مورد آدم ربايي روبه رو است.
قاضي دادگاه با توجه به حساسيت پرونده ، تاريخ هفدهم ژانويه سال آينده را براي برگزاري جلسه نهايي دادگاه تعيين كرد.
متهم در طول نيم ساعت تفهيم اتهامات ، سرش را پايين انداخته و هيچ صحبتي نكرد . وي تنها زماني كه دادستان درخواست اعدام وي را تسليم دادگاه كرد، سرش را بالا گرفته و در چشمان دادستان خيره نگاه كرد. متهم همچنين در آخرين لحظات خطاب به قاضي گفت: من هيچ كدام از اتهامات عنوان شده را قبول ندارم .
پيش از تشكيل دادگاه ، دادستان پرونده اعلام كرد كه به عقيده وي با وجود اينكه اين پرونده سه ماه تمام در محافل عمومي مطرح بوده است ، باز هم متهم مي تواند از امكان برگزاري دادگاهي منصفانه برخوردار باشد. متهم پس از به قتل رساندن اعضاي خانواده قربانيانش، هر دوي آنها را كه ۸ و ۹ سال سن داشتند، ربوده و به منزل خود در حاشيه شهر برده بود.
پليس شاستا را در دوم ژوئن و در حالي كه مشغول خوردن غذا در يك رستوران در كنار متهم بود پيدا كرد. با اين وجود به دليل تأخير در پيدا كردن برادر شاستا ، پليس جنازه وي را پيدا كرد.
بازپرس تحقيق پرونده اعلام كرده است كه براساس مدارك و شواهد همسايگان مقتولان، متهم از چند روز پيش از حادثه مراقب منزل قربانيانش بوده و سرانجام در نيمه شب پانزدهم جولاي وارد منزل آنها شده و همه بزرگسالان حاضر در منزل را به قتل مي رساند.
براساس قوانين قضايي ، آدم ربايي كه منجر به مرگ فرد شود ، مجازات اعدام دارد. در حالي كه براساس قوانين قضايي اسامي قربانيان زير ۱۸ سال نبايد در اختيار رسانه ها قرار بگيرد اما به اين دليل كه پليس جستجوي گسترده اي را براي يافتن مفقودشدگان آغاز كرده بود اسامي آنها در سطح ايالتي پخش شد.
متهم پيش از اين نيز يك بار در سال ۱۹۹۷ به اتهام استفاده از مواد مخدر بازداشت و محكوم شده بود.

قاتل خانوادگي در بلژيك
نيوز ۲۴: هفته گذشته در شهر آنس بلژيك مردي ۵۳ ساله همسر و دو پسرش را با ضربات مهلك چاقو و چكش از پا در آورد و كشت اما خوشبختانه پسر سوم مرد كه به شدت زخمي شده بود از دست او فرار كرد، به خانه همسايه پناه برد و براي دستگيري پدر قاتلش از پليس كمك خواست.
گفتني است، قاتل پس از گذراندن سال ها در زندان به دليل قتل مادرش، به تازگي از زندان آزاد شده بود.
دادگاه بلژيك روز گذشته اين قاتل را به جرم ارتكاب مجدد قتل به اعدام محكوم كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |