دوشنبه ۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۶ - Aug 29, 2005
اولين سوپرجام فوتبال كشور
فولاد بازي را هم باخت
صباباتري دومين قهرماني را جشن گرفت
000474.jpg
خبرنگار همشهري: سوپرجام فوتبال كشور هم به صباباتري رسيد. اگرچه بازي فولاد و صبا از ارزش هاي اخلاقي و فني خوبي برخوردار نبود، اما صباباتري با درايت مربي و تدبير كاپيتان خود و مديران هوشيارش به آنچه مي خواست رسيد. صبا در استراتژي تعيين كرده خود به نقطه دوم قله خواسته هايش رسيد. شكست فولاد از شخصيت ضعيف تيمي و فردي بازيكنانش ناشي مي شد، اما در مقابل ارزش هاي صباباتري كاملا مشهود بود. شكست فولاد با چهار گل بسياري از معيارهاي فني و شخصيتي فولاد را زير سئوال مي برد، بايد نگاه تيز انتقاد را به سمت مديران تيم هم داشت كه با اين شرايط و ناآمادگي قدم به اين ميدان گذاشتند، آنها در هفته آينده و ليگ چه خواهند كرد، آنها كه نتيجه را مي بازند، بايد اخلاق را حفظ كنند، اما آنها كه اين دو را با هم مي بازند در قهرماني و افتخارشان نيز بايد ترديد كرد. غرور بيش از حد فولاد از همان دقايق نخست در چهره تك تك بازيكنان فولاد ديده مي شود، هرچه صباباتري باانگيزه آمده بود، فولاد بار غرور را با خود به ميدان آورده بود. اين تقابل از ابتدا سايه اش به سمت تيمي بود كه آرامش داشت و خوب مي دانست به دنبال چيست؟ علي دايي سرگروه صباباتري با تمام تهديدها كه نسبت به وي شد تا آخرين لحظه بازي حرمت ورزش را حفظ كرد و آنگاه كه تكل و يا لگد مبعلي به قصد به ساقهايش نواخته شد، هيچ نگفت و در پايان به بازيكنان فولاد خسته نباشيد گفت. درس هاي خوبي بايد از اين سرگروه تيم ملي و صباباتري گرفت. افتادگي و فروتني او با وجود تمام افتخاراتي كه دارد ستودني است.
گل اول صباباتري با ارسال زيباي نوازي و ضربه سر علي دايي به گونه اي زيبا وارد دروازه فولاد و ميرزاپور شد گلي كه كمي فولاد را به هوش آورد. فولاد هنوز خود را جمع نكرده بود كه ماركوسي گل دوم را به ثمر رساند تا شكنندگي فولاد را بيشتر مشخص كند. تعويض هاي فولاد انجام شده بود، ميرزاپور هم آسيب ديده بود و به ناچار يك بازيكن از داخل ميدان بايد درون دروازه قرار مي گرفت و فولاد يك اشتباه ديگر مرتكب شد و علوي ملي پوش خود را درون دروازه فرستاد تا صباباتري به راحتي هرآنچه را كه مي خواهد انجام دهد. اخراج كاملي مفرد، مبعلي از فولاد و نوازي از صباباتري به سود صباباتري تمام شد تا با گل هاي دايي و يدالله اكبري يك فينال مهم را از فولاد ببرد و هواداران فولاد كه خود را از خوزستان به تهران رسانده بودند نااميد و گريان ورزشگاه را ترك كردند. اين بازي در ورزشگاه شهيد دستگردي اكباتان برگزار شد و تماشاگران بدون خريد بليت به ورزشگاه آمده بودند.
مجيد جلالي با اين پيروزي به دومين مقام طي چند ماه اخير دست يافت تا ارزش هاي خود را بيشتر نشان دهد. صباباتري با مديريت جلالي و دايي آرزوهاي بزرگتري را دنبال مي كند.

واليبال نوجوانان جهان (الجزاير)
ايران در جمع ۸ تيم برتر بازيها
000468.jpg
علي شاكري: دور دوم رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان ديروز در الجزاير پشت سر گذاشته شد و تيم ايران همراه با هفت تيم ديگر از جمع ۱۶ تيم حاضر در بازيها به مرحله يك چهارم نهايي رسيد. صعود ايران به جمع ۸ تيم برتر جهان به لطف پيروزي قاطع بر كره جنوبي ديگر نماينده آسيا در اين بازيها حاصل شد و حالا پس از خارج شدن هند و كره از گردونه رقابت ها ايران تنها نماينده دوقاره در مصاف با مدعيان اروپايي و آمريكايي است. بي ترديد سختي كار تيم ايران از اين مرحله به بعد خواهد بود كه تمامي رقبا گلچين شده و همه براي قهرماني دورخيز كرده اند. در اين باره فردا بيشتر خواهيم نوشت.
تيم ايران پوست انداخت
ديروز تيم نوجوانان ايران انگار پس از خارج شدن از شهر وهران و خلاصي پيدا كردن از بازيهاي مقدماتي پوست انداخته بود و هيچ نشاني با آن تيم ناهماهنگ و كم اشتهاي سه بازي پيشين نداشت. شايد بخشي از تحرك تيم ايران و بازي با روحيه اش در جدال با كره رقيب فيناليست آسيايي اش بي ارتباط با پيروزي هاي قبلي بر اين تيم نبود. حالا با بازي كوبنده اي كه تيم ايران در مصاف با كره از خود برجاي گذاشت مي توان به بازيهاي آينده اين تيم اميدوارتر شد.
ايران ۳ _ كره جنوبي صفر
گيم ها (۲۰-،۲۵ ۱۹-،۲۵ ۲۳-۲۵)
داور اول: ليكاس (آلمان) داور دوم: كادريس (الجزاير)
بازيكنان ايران در اين بازي انگيزه هاي بسياري براي برتري بر حريف داشتند. اگرچه هنوز مشكل توپرساني مشهود بود، اما روند حركتي تيم ايران در تمامي خطوط به خصوص ميانگين قدي آنان باعث شد تا كره اي ها هرگز نتوانند از سرعت ذاتي خود همانند ساير بازيها بهره بگيرند. در اين ميان بازيسازي فكورانه نريمان نژاد و پروازهاي تماشايي زادون و فتح اللهي در دو سوي آنتن همراه با اسپك هاي كوتاه و بريده محمد موسوي مجالي براي دفاع كوتاه قامت كره باقي نگذاشت. چنين بود كه تيم ايران با اتكاء به سرويس هاي هدفدار و ساعدرساني عليزاده ليبروي دوباره بازگشته به تركيب اصلي به جز گيم سوم هيچگاه از سوي حريف خود احساس خطر نكرد. پس از سه بازي اين بهترين بازي تيم ايران تا صعود به مرحله يك چهارم نهايي بود. چهره واقعي تيم ايران را بايد در مرحله سوم و در بازي حذفي فردا با يكي از سه تيم مدعي ايتاليا، برزيل و اسلواكي ديد كه بي ترديد اگر بخت و اقبال دوباره همانند مرحله دوم به تيم ما لبخند بزند اسلواكي بهترين گزينه خواهد بود.
در بازي با كره جنوبي منصور زادون بهترين بازيكن تيم ايران بود و در كنار او بايد از درخشش پوريا فتح اللهي، محمد موسوي، سيدعلي سجادي و صابر نريمان نژاد ياد كرد. در تيم كره نيز «جون كانگ يونگ» ، «جون لي يونگ» و موكتون يوك نمايشي بهتر از بقيه ياران اين تيم داشتند. بازيهاي مرحله يك چهارم نهايي فردا با انجام ۴ پيكار ادامه پيدا مي كند.

بازي تيم ملي بسكتبال در استانبول تركيه
به جنجال كشيده شد
بازي تيم ملي بسكتبال در استانبول تركيه به جنجال كشيده شد و بازيكنان تيم كشورمان مورد ضرب و شتم بازيكنان تيم حريف قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) تيم ملي بسكتبال كه اردوي آماده سازي خود را به منظور شركت در رقابتهاي جام ملت هاي آسيا در استانبول تركيه برپا كرده است، روز گذشته در سومين بازي خود برابر تيم داروش فاكا به ميدان رفت.
اين ديدار در اواسط كوارتر سوم به دنبال درگيري بازيكنان تيم تركيه اي با ملي پوشان بسكتبال ايران نيمه كاره ماند.
بر اساس اين گزارش زماني كه تيم ايران موفق شد اختلاف ۱۰ امتيازي را در اواسط كوارتر سوم جبران كند و نتيجه را به حداقل امتياز (۴۶ بر ۴۵) برساند، بازيكنان تيم تركيه اي در اقدامي غير منتظره و غير ورزشي به سمت حامد حدادي بازيكن كشورمان حمله ور شدند.
حتي نيمكت نشينان تيم رقيب بدون اجازه داوران مسابقه به سمت اين بازيكن هجوم بردند و وي را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
سرانجام پس از درگيري بين بازيكنان دو تيم، با دخالت تعدادي از تماشاگران و مسئولان تيم ها غائله خاتمه پيدا كرد.
بازيكنان تيم ملي بسكتبال با هيچ كدام از بازيكنان حريف درگيري فيزيكي نداشتند و فقط به منظور جلوگيري از هجوم بازيكنان مقابل وارد ميدان مسابقه شدند كه اين مسئله از سوي برخي مسئولان برگزاري رقابتها مورد تمجيد قرار گرفت. به اين ترتيب داوران مسابقه دستور توقف بازي را صادر كردند.
شايد اين جنجال ساير بازي هاي تداركاتي تيم ملي را در تركيه تحت الشعاع قرار دهد.
بازيكنان خاطي جنجال به وجود آمده در ديدار روز گذشته امريكايي بودند اما مداخله بازيكنان ترك هم مورد اعتراض مسئولان تيم ايران واقع شد. آنها طي اعتراضي اعمال اين بازيكنان را غير ورزشي و به دور از رسم مهمان نوازي قلمداد كردند و خواستار برخورد مسئولان تركيه اي با حوادث بازي روز شنبه شدند.

علي دايي مبعلي نه اخلاق دارد و نه توانايي فني
كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  كشور معتقد است  كه  ايمان  مبعلي  هافبك  ملي پوش  تيم  فوتبال  فولاد خوزستان ، پيش  از آنكه  به  فكر مسايل  فني  باشد، بايدموارد اخلاقي  را رعايت  كند.علي  دايي  كه  عصر ديروز پس  از پايان  ديدار جنجالي  صباباتري  و فولادخوزستان  با خبرنگار ورزشي  ايرنا گفت  و گو مي كرد، اظهار داشت : دو سال  است كه  از مبعلي ، بعضي  از روزنامه ها و تعدادي  از افراد مشخص  دفاع  و حمايت مي كنند كه  چرا وي  در تيم  ملي  بازي  نمي كند.ولي  مبعلي  امروز نشان  داد كه نه  اخلاق  دارد و نه  توانايي  فني .وي  تأكيد كرد: بازيكنان  جوان  پيش  از آنكه  به  فكر حضور در تيم  ملي باشند، بايد موارد اخلاقي  را آموزش  ببينند تا با آبروي  ايران  در ميادين بين المللي  بازي  نكنند.كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  ايران  اظهار داشت : شخصا براي  بازيكناني چون  ايمان  مبعلي  متاسفم  كه  به  جاي  تلاش  براي  آموختن  به  مسايل  حاشيه اي  روي آورده اند.ايمان  مبعلي  و علي  دايي  در حين  ديدار سوپر جام  باشگاه ايران  كه  بانتيجه  چهار بر صفر به  سود ياران  علي  دايي  خاتمه  يافت ، با يكديگر درگيرشدند و در نهايت  مسعود مرادي  داور ديدار تيم هاي  فولاد خوزستان  و صباباتري مجبور به  اخراج  مبعلي  از ميدان  شد.

مصدوميت شديد ميرزاپور
ابراهيم ميرزاپور سنگربان تيم ملي فوتبال ايران در حين ديدار تيم هاي فوتبال فولاد خوزستان و صباباتري دچار مصدوميت شده و مجبور به ترك زمين مسابقه شد.شاهدان عيني اين واقعه احتمال مصدوميت شديد اين دروازه بان باتجربه تيم ملي فوتبال كشورمان را از ناحيه كمر و لگن بعيد نمي دانند.ميرزاپور پس از تعويض در اين ديدار به بيمارستان منتقل شد و به گفته مسئولان تيم فوتبال فولاد خوزستان هم اكنون زير نظر پزشكان متخصص تحت مداوا است.

تنيس بازان تيم هما در پيكارهاي قهرماني آسيا
تنيس بازان تيم هماي تهران به نمايندگي از ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت مي كنند.اين دوره از پيكارها از روزشنبه ۱۲شهريورماه جاري با حضور تنيس بازان برتر آسيا در تاشكند ازبكستان آغاز مي شود.تيم هماي تهران كه هفته گذشته براي چهارمين سال متوالي به مقام قهرماني ليگ برتر تنيس ايران رسيد، از سوي فدراسيون تنيس به اين دوره از رقابتها اعزام مي شود.اشكان شكوفي، شهاب حسني و كوروش هاشميان تنيس بازان تيم هما تهران هستند كه روز جمعه هفته جاري راهي مسابقه هاي قهرماني آسيا خواهند شد.نفر نخست اين دوره از پيكارها علاوه بر دريافت ۱۰هزار دلار جايزه نقدي، جواز حضور در رقابت هاي تنيس آزاد استراليا را بدست مي آورد.

ايران باني بازي هاي اسلامي زنان است
گروه ورزشي: دبيركل  فدراسيون  اسلامي  ورزش  زنان  اعلام  كرد: تحت  هيچ  شرايطي ، زير نظر فدراسيون  ورزش هاي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي  نخواهيم  رفت ، اين  كار هويت  بازيهاي  اسلامي  زنان  را از بين  مي برد.فريده   هادوي  گفت : براي  ايجاد هويت  بازيهاي  اسلامي  زنان  و حفظ آن ، زحمات  بسياري  كشيده  شده  و جهانيان  جمهوري  اسلامي  ايران  را باني  راه اندازي  اين  بازيها مي دانند، به  هيچ  وجه  صلاح  نيست كه  زير شاخه  بازيهاي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي  شود.وي  افزود: مبتكر ايجاد فدراسيون  ورزش هاي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي ، سعودي ها هستند كه  اصلا به  ورزش  زنان  اعتقاد ندارند و نمي توانند هدايتگر اين  امر باشند. در صورت  تحقق  اين  امر ورزش هاي  اسلامي  زنان  نابود مي شود.

مدير تيم  ملي: هيچ جودوكاري در حاشيه امنيت نيست
گروه ورزشي: مدير تيم هاي  ملي  و سرمربي  تيم  ملي  جودو ايران  اظهار داشت : تركيب  نهايي  تيم  ملي  جودو ايران  اعزامي به  پيكارهاي  جهاني  سال  ۲۰۰۵ در شهر قاهره  مصر به  خاطر مصلحت  انديشي  و بهتر آماده  شدن  ملي  پوشان  جودو، تا روز آخر اعلام  نخواهد شد.«عليرضا اميني»   درباره  وضعيت  نامشخص  دو وزن  ۷۳ و ۹۰ كيلوگرم  تيم  ملي  جودو ايران  گفت : تنها اين  دو وزن  نيست  كه  تكليف  آن نامشخص  است ، بلكه  همه  وزن ها نيز همين  شرايط را دارند و چهره  نفرات  اعزامي  به  مصر به  خاطر مصلحت  تيم  ملي  ايران  هنوز مشخص نيست .وي  افزود: ما نمي خواهيم  هيچ  جودوكاري  حتي  مدال  داران  جهاني  از همين  امروز خود را انتخاب  شده  در تيم  ملي  ايران  و روي  تاتامي  مسابقه هاي  جهاني  در قاهره  ببينند.

با ياد محمد پارسا
ستاره هاي ليگ برتر و قهرمانان ورزش به ميدان مي روند
تيم هاي فوتسال ستاره هاي ليگ برتر و قهرمانان ورزش ايران در ديداري خيريه براي جمع آوري كمك هاي مردمي به نفع محمد پارسا فردا به ميدان مي روند.
در اين ديدارخيريه كه همزمان با گراميداشت هفته دولت وياد شهيدان رجايي و باهنرتحت عنوان همايش «پارسابپاخيز» در سالن هفتم تير تهران برگزار مي شود، تيم هاي فوتسال ستاره هاي ليگ برتر ( يادمان مرحوم رسول مدد نوعي پدر فقيد فوتبال پايه اي ايران) و تيم قهرمانان ملي ورزش ايران (يادمان مرحوم پروفسورامير حميدي) به ميدان خواهند رفت.
قرار است در بين دو نيمه اين ديدارمراسم گلريزان و جمع آوري كمك هاي مردمي براي محمد پارسا بازيكن اسبق تيم فوتبال پيام تهران كه سالها پيش درجريان مسابقه فوتبال دچار ضايعه مغزي شد و درحال حاضرازشرايط نامناسب جسمي و روحي رنج مي برد انجام شود.كادر مربيان تيم قهرمانان ورزش را فرهاد كاظمي، محسن كاوه و نرسي گرگيا برعهده خواهند داشت و تيم ستاره هاي ليگ برتر را رضا وطنخواه، حسن روشن و سيد غفور هاشمي هدايت خواهند كرد.ضمنا در خلال اين مسابقه ازعلي خسروي داوراين ديدار كه سالهاست در لباس داوري براي فوتبال كشورفعاليت دارد به جهت افتخار حضور در المپيك ۲۰۰۴ آتن تقدير مي شود.اين همايش ورزشي ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه هفتم تير تهران برگزار خواهد شد و كليه عوايد آن توسط پنج تن از بزرگان ورزش ايران در اختيار خانواده محمد پارسا قرارخواهد گرفت.قرار است در پايان اين همايش بيانيه اي منتشرودر اختيار اميررضا خادم رئيس فراكسيون ورزش مجلس قرار گيرد كه طي آن هزينه ورزشكاراني كه مورد آسيب ها و مصدوميت هاي ورزشي قرار مي گيرند ازمحل اعتبارات دولت تامين شود.

فوتبال باشگاه هاي ايتاليا
توقف ميلان و پيروزي اينتر
000471.jpg
حسن حيدري _ در هفته نخست رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي ايتاليا تيم اينترميلان موفق شد سه بر صفر برابر «ترويزو» به برتري دست يابد.
در اين بازي لوئيز فيگو براي اولين بار در كالچيو به ميدان گذاشت و نقش مهمي را در موفقيت تيمش داشت. آدريانو در اين بازي ستاره زمين بودو هر سه گل تيمش را در دقايق (۷۹ و ۶۸ و ۳۲) به ثمر رساند.تيم آث رم نيز با همين نتيجه در مصاف بارجيانا به برتري رسيد.مانچيني (۳۰) دي روسي (۴۶) و نوندا (۹۰) براي تيم رم گلزني كردند. رجيانا با اخراج پاردس در دقيقه (۶۴) ۱۰ نفره شده بود. آسكولي تيم تازه وارد به رقابت هاي اين فصل در زمين خود تيم پرآوازه ميلان را متوقف كرد.
كوديني در دقيقه ۵۸ گل اول اين بازي را به ثمر رساند و در دقيقه ۶۳ شوچنكو نتيجه را به تساوي كشاند.در رم نيز لاتزيو با يك گل مسينا را شكست داد. در اين بازي رحمان رضايي به طور كامل در تركيب تيمش حضور داشت.
پاندف در دقيقه ۲۱ تنها گل بازي را درون دروازه حريف جاي داد.در ساير بازي هاي اين هفته اودنيزه با يك گل امپولي را مغلوب كردو سيه نا دو بر يك برابر كالياري به برتري رسيد.

پيشكسوتان كشتي ۱۷ كشور در راه ايران
گروه ورزشي: ۱۷ كشور تا ديروز براي  شركت  در چهاردهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  آزاد قهرماني  پيشكسوتان  جهان  در سال  ،۲۰۰۵ آمادگي  خود را به  فدراسيون  كشتي  ايران  اعلام  كرده اند.اين  مسابقه ها در روزهاي  ۱۱ تا ۱۳ شهريور ماه  به  ميزباني  كشورمان  در سالن  ورزشي  شهداي  هفتم  تير تهران  برگزار خواهد شد.كشورهاي  روسيه ، آمريكا، اوكراين ، ژاپن ، آلمان ، گرجستان ، ازبكستان ، روماني ، هندوستان ، جمهوري  آذربايجان ، ارمنستان ، مجارستان ، استوني ، فرانسه ، كروواسي ، آفريقاي  جنوبي  و انگلستان  از جمله  كشورهايي  هستند كه  تا ديروز آمادگي  خود را براي  شركت  در مسابقه هاي  جهاني  تهران  اعلام  كرده اند.

ورزشكاران،  بدون  كنكور در دانشگاه
مديركل  تربيت  بدني  دانشگاه  پيام  نور گفت : ورزشكاران  قهرمان  در كشور مي توانند بدون  كنكور از امسال  وارد دانشگاه  پيام  نور شوند. لقمان  كشاورز روز يكشنبه  در حاشيه  آيين  قرعه  كشي  مسابقات  المپياد دانشجويان  پسردانشگاه  پيام نور در شهركرد به  ايرنا گفت : اين  دانشگاه  امسال ورزشكاراني  را كه  سه  سال  متوالي  قهرمان  و يا دو سال  در عضويت  تيم  ملي  و يا دو ركورد ايران  را جابه جا كرده  باشند، بدون  كنكور پذيرش  خواهد كرد.به  گفته  وي ، اين  ورزشكاران  تا مقطع  كارشناسي  ارشد در دانشگاه  پيام  نور ادامه  تحصيل  خواهند داد .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |