دوشنبه ۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۶ - Aug 29, 2005
در آستانه سالروز شهادت رجايي و باهنر
تسهيلات ويژه دولت نهم
براي خانواده معظم شهدا و ايثارگران اعلام شد
000465.jpg
گروه اجتماعي _ عباس اسدي: در آستانه سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر رئيس و نخست وزير دولت دوم برنامه هاي ويژه خدماتي و تسهيلاتي براي خانواده شهدا و ايثارگران در دولت نهم اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما و با استناد به لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران، دولت و تمامي دستگاه هايي كه رديف بودجه از سازمان مديريت و برنامه ريزي مي گيرند موظف شده اند زمين يا مسكن در اختيار خانواده  شهدا و ايثارگران اعم از جانبازان، رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس قرار دهند و يا اين كه منازل اجاره به شرط تمليك به آنها واگذار كنند.
در حوزه تأمين مسكن تمامي سازمان ها و وزارتخانه ها مكلف شده اند تسهيلات بانكي بلندمدت با كارمزد حداكثر چهار درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله در اختيار خانواده هاي شهدا و ايثارگران بگذارند.
براساس اين لايحه كه بررسي آن به زودي در مجلس شوراي اسلامي آغاز مي شود همسران، فرزندان و والدين شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان فاقد مسكن مشمول اين تسهيلات قرار مي گيرند.
مسعود توانا مديركل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين باره به خبرنگار ما گفت: در حوزه بهداشت و درمان تأمين هزينه ارائه خدمات خاص درماني به جانبازان و ۱۰ درصد والدين شهدا برعهده دولت است و اعتبارات آن هر سال در قوانين بودجه پيش بيني مي شود.
وي از تأمين صددرصد هزينه بيمه درمان همگاني و مكمل خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و خانواده آنان توسط دولت خبر داد و گفت: سازمان تأمين اجتماعي موظف است از محل هزينه عمليات جاري خود نسبت به پرداخت كسورات بيمه درمان همگاني و تكميلي سهم جانبازان شاغل در بخش غيردولتي مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي اقدام نمايد و دولت مكلف است اعتبار لازم را هر سال در لوايح بودجه كل كشور پيش بيني كند.
مديركل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران بخش ديگري از تسهيلات ويژه دولت نهم را مربوط به خدمات اداري و استخدامي خانواده شهدا و ايثارگران اعلام كرد و گفت: همه دستگاه ها مكلفند دست كم ۲۰ درصد از نيازهاي استخدامي خود را كه وفق ضوابط و مجوزهاي مربوط مي گيرند به خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، همسر و فرزند جانبازان از كار افتاده و همسر و فرزندان آزادگان، خواهر و برادر شاهد واجد شرايط سني، تحصيلي، تخصصي و مهارتي اختصاص دهند.
توانا اشتغال و كارآفريني ويژه خانواده شهدا و ايثارگران را از ديگر اولويت هاي دولت نهم برشمرد و گفت: وزارت كار و امور اجتماعي و واحدهاي ذيربط موظف شده اند ضمن هماهنگي با بنياد در راستاي جذب نيروي انساني مورد نياز كارگاه هاي تابع قانون كار، ايجاد اشتغال و جذب نيروي انساني براي خانواده شهدا و ايثارگران را در اولويت قرار دهند. ضمن آن كه خانواده شهدا، جانبازان و فرزندان آنها كه فاقد شغل بوده و از هيچ يك از امكانات و فرصت ها و تسهيلات تأمين اشتغال و يا خوداشتغالي بهره مند نشده اند، مي توانند از خدمات ويژه بنياد در اين حوزه بهره مند شوند.

تعويق يكساله مهلت اعزام مشمولان
براي شركت سه باره در كنكور
ايسنا:معاون وظيفه عمومي  نيروي انتظامي  اعلام كرد: آن دسته از مشمولان وظيفه ديپلم و زيرديپلم كه موعد اعزام اوليه آنها آبان ماه سال ۸۲ بوده و سپس به مدت يك، ۲ و يا ۳ ماه مهلت اعزام به خدمت آنها تمديد شده، تمديد مذكور جزء خدمت ضرورت آنها محسوب و از مدت خدمت اين عده از مشمولان كسر خواهد شد.
سردار بهمن كارگر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا، افزود: همچنين آن دسته از مشمولان وظيفه فوق ديپلم و يا بالاتر نيز كه موعد اعزام آنها ديماه سال ۸۲ و يا تيرماه ۸۳ بوده و به مدت يك دوره دوماهه تمديد شده، تمديد مذكور جزء خدمت ضرورت آنها محسوب و از مدت خدمت آنها كسر خواهد شد.
وي افزود:مشمولان ديپلم و پيش دانشگاهي براي شركت در آزمون سراسري دانشگاه ها مي توانند يكسال زمان اعزام خدمت خود را به تعويق بيندازند.
سردار كارگر به ايسنا گفت: مشمولاني كه در مقطع تحصيلي دبيرستان (متوسطه)، به موقع فارغ التحصيل شده باشند، در سالهاي احضار و اعزام (۱۸ و ۱۹ سالگي) مي توانند در دو نوبت در آزمون سراسري دانشگاه ها شركت كنند و با اجراي مصوبه فوق اين افراد مي توانند پس از ارايه درخواست و تمديد يكسال زمان اعزام خود، براي سومين بار نيز در آزمون هاي سراسري دانشگاهها و موسسات آموزش عالي شركت كنند.
به گفته معاون وظيفه عمومي  ناجا اين درحاليست كه پيش از اين طبق موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب ۲۹ مهرماه سال۶۳ مجلس شوراي اسلامي، چنانچه مشمولان خدمت وظيفه عمومي  طبق مواد آموزشي وزارت آموزش و پرورش تا سن ۱۷ سالگي تحصيلات دوره متوسطه را با موفقيت به پايان مي رساندند، از فروردين ماه سالي كه طي آن سال وارد ۱۹ سالگي مي شدند در شمول مقررات خدمت وظيفه عمومي قرار مي گرفتند و اگر مانع خدمتي نداشته و وفق مقررات هم شاغل به تحصيل نبودند، برگه اعزام به خدمت را دريافت كرده و سپس در سن ۱۹ سالگي به خدمت دوره ضرورت اعزام مي شدند.

در هفته دولت ۱۱ پروژه بيمه اي و درماني
به بهره برداري مي رسد
گروه اجتماعي: در جريان هفته دولت ۱۱ پروژه بيمه اي و درماني سازمان تأمين اجتماعي كه با اعتباري بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال در زيربنايي حدود ۲۰ هزار متر مربع احداث گرديده است، در سراسر كشور به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، شعبه يك كرج، شعبه يك زاهدان، شعبه يك كرمان، واحدهاي مسكوني و ICU بيمارستان شهيد چمران ساوه، پروژه اداري نكا و چندين پروژه اداري و مسكوني در استانهاي كرمانشاه، ايلام، فارس، كهگيلويه و بويراحمد از جمله پروژه هاي آماده بهره برداري سازمان تأمين اجتماعي در هفته دولت مي باشند.اين هفته همچنين درمانگاه شهرستان ميناب در استان هرمزگان و پروژه اداري _ رفاهي طرقبه در استان خراسان رضوي كه با اعتباري در حدود ۱۱ ميليارد ريال در زيربناي ۴۲۰۰ متر احداث خواهد شد، آماده كلنگ زني است.

نظارت بر اماكن عمومي براي جلوگيري
از شيوع وبا شديدتر مي  شود
خبرگزاري كار ايران: با توجه به موقعيت فعلي كشور از نظر شيوع وبا، فعاليت نظارت بر اماكن و مراكز حساس به ويژه رستوران  ها بيشتر شده است.
به گزارش ايلنا، دفتر سلامت محيط و كار وزارت بهداشت طي ابلاغ بخشنامه  اي به كليه معاونت  هاي بهداشتي دانشگاه  هاي علوم پزشكي بر نظارت بيشتر بر اماكن عمومي تأكيد كرد.
از سوي ديگر وزير بهداشت و درمان كشور نيز در نخستين نشست شوراي معاونان اين وزارتخانه كه با مسئوليت وي برگزار گرديد، خواستار پيش بيني راهكارهاي مناسب براي حل مسائل فوري مردم شد.
استقرار نظام فعال
مراقبت از وبا در مرز بازرگان
همچنين رئيس اداره بيماريهاي منتقله از آب وزارت بهداشت اعلام كرد: اپيدمي وبا در كشور كنترل شد و در شبانه روز گذشته فقط ۷ مورد افزايش آمار ابتلا به وبا در كشور داشتيم كه آنان نيز وضعيت مطلوبي دارند و تنها نگراني فعلي ما شيوع وبا در تركيه است كه با استقرار نظام فعال مراقبت بهداشتي در مرز بازرگان پيگيري مي شود.
محمود سروش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: طي شبانه روز گذشته فقط ۷ مورد افزايش ابتلا به وبا(التور) در كشور گزارش شده كه يك مورد آن در شاهرود، يك مورد گرگان، يك مورد در محدوده دانشگاه علوم پزشكي ايران و ۴ مورد در كرمانشاه بوده است علاوه بر آن ۳ مورد قبلي گزارش نشده از بابل داشتيم بنابراين كل افزايش آمار مبتلايان نسبت به ديروز ۱۰ نفر است.
وي اضافه كرد: كل افرادي كه طي دو ماه گذشته در كشور به بيماري وبا در كشور مبتلا شده اند ۹۳۷ نفر است كه البته تقريبا اكثر مبتلايان درمان شده اند و ۱۱ نفر طي اين مدت بر اثر اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
سروش گفت: در زمان حاضر بيماري وبا در كشور مهار شده اما رعايت اصول بهداشتي و منع مصرف سبزيهاي خام همچنان وجود دارد همچنين در مناطق توريستي شمال و مناطقي كه توالت بهداشتي وجود ندارد مراقبت جدي تري لازم است.
وي افزود: تنها مسئله اي كه فعلا وجود دارد نگراني در مرز بازرگان است كه به علت شيوع اين بيماري در تركيه با همكاري فرمانداري اين منطقه نظام مراقبت بهداشتي دقيق تري حاكم شده است و اين بحث غير از قرنطينه يا منع عبور و مرور است.
رئيس اداره بيماريهاي منتقله از آب وزارت بهداشت گفت:  با توجه به نگراني از بروز پيك دوم بيماري وبا در كشور فعلا بيشترين نگراني در مناطق شرقي كشور به خصوص سيستان و بلوچستان است، به همين علت نيروهاي بهداشتي در اين منطقه در آماده باش كامل هستند و اميدواريم با كنترل اين منطقه بتوانيم از شيوع مجدد اين بيماري به ساير نقاط كشور جلوگيري كنيم.

آيين نامه شوراي فرهنگي - اجتماعي زنان بازنگري مي شود
فارس : شوراي فرهنگي اجتماعي زنان درپانصد و شانزدهمين جلسه خود به بازنگري آيين نامه اين شورا پرداخت. به گزارش روابط عمومي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، اين شورا در آستانه تشكيل دولت جديد به منظور بهره مندي بيشتر از توان قوه مجريه و تقويت همكاري في مابين و تحقق هرچه بيشتر اهداف و وظايف تعيين شده، آيين نامه خود را مورد بازنگري قرار داد. در اين بازنگري ابتدا تركيب اعضاي شوراي زنان مورد بررسي قرار گرفت و عضويت نماينده وزارت جهاد كشاورزي در شوراي زنان با توجه به جايگاه ويژه قشر عظيم زنان روستايي و تأثير آنان در توليد ناخالص ملي و نقش بسزاي آن از نظر كمي و كيفي در برنامه هاي توسعه اقتصادي كشور و عضويت نماينده وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در اين شورا كه مجموعه كميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي وسازمان تأمين اجتماعي از سازمان هاي تابعه آن وزارتخانه مي باشند از جمله مواردي است كه مورد توافق اكثريت اعضا قرار گرفت.

طرح ابتكار هسته اي ايران احتمالا
در سفر رئيس جمهور به نيويورك مطرح مي شود
ايسنا: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به كشورهاي اروپايي توصيه كرد كه در راه حذف خويش در مسير مذاكره هسته اي با ايران گام برندارند و در عين حال خبر داد كه پيشنهاد رئيس جمهور كشورمان باعث برون رفت از شرايط فعلي مذاكرات دو طرف خواهد شد.
حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در گفتگو با خبرنگاران تصريح كرد: سفري كه دكتر لاريجاني به عنوان دبيرشوراي عالي امنيت ملي به وين داشت، سفري روشنگرانه بود و طي آن گفت وگوهايي با محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي صورت گرفت و دو طرف ضمن بررسي شرايط جديد و نوع نگاه به اين موضوع به بحث و گفت وگو پرداختند.
وي گفت: طي اين سفر طرفين فرصت يافتند ديدگاه هايشان را مطرح كنند، البته پيشنهاد و طرح جديدي هم در آينده ظرف يك يا يك ماه و نيم آينده به طرف مقابل ارايه خواهد شد و فكر مي كنيم اين طرح مي تواند راه برون رفتي از شرايط كنوني مذاكرات ما و اروپا باشد.
آصفي با بيان اين مطلب كه سه كشور اروپايي طرف مذاكره با ايران بايد از بهانه جويي ها دست بردارند و خود را مستقل نشان دهند، ادامه داد: ترديدي نيست كه طرح آتي ايران مي تواند راه برون رفت از شرايط فعلي در مذاكرات مان را ايجاد نمايد.ضمن آن كه ما همچنان به گفت وگو با اين سه كشور معتقد هستيم، ولي از سويي هم گفت وگوها را منحصر به اين سه كشور اروپايي نمي دانيم.
آصفي ادامه داد: آژانس طرف اصلي ماست و اين موضوعي است كه در سفر دكتر لاريجاني به وين و مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين خاطرنشان كرد:اصلا اين گونه نيست كه ما بخواهيم كسي را دور بزنيم، منتهي شرايط به گونه اي شد كه اروپايي ها به دلايلي به تعهدات شان عمل نكرده و مخالف با توافق پاريس عمل نمودند و در كشور ما نيز در اين خصوص نگراني هايي ايجاد شد كه اگر اروپايي ها نمي توانند مذاكرات با ما را پيش ببرند، با ديگران وارد مذاكره شويم.
وي با بيان اين كه چنانچه اروپايي ها مي توانند راهي را كه شروع كرده اند، ادامه دهند، اين كار را انجام دهند، گفت: ولي اين حق هميشه براي ما محفوظ بوده كه با ديگران هم مذاكره نماييم و اين مساله اي مسلم است كه هم در گذشته هم در حال و هم در آينده خواهد بود، ولي مهم اين است كه اين خود اروپاست كه دارد خودش را حذف مي كند.
آصفي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا آمريكا هم مشمول طرح گسترش طرف هاي مذاكرات با ايران خواهد شد؟ اظهار داشت:خير.
وي در ارتباط با كليات طرح ابتكاري كشورمان براي مذاكرات هسته اي گفت: از نكات اصلي اين طرح يكي به رسميت شناختن حقوق ايران در بحث چرخه سوخت خواهد بود، مساله ديگر تضمين هاي عيني و محكم است كه در اين طرح خود را به صورت بارز نشان مي دهد و ديگر اين كه ما علاقه داريم با آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان طرف مقابل مان كار كنيم.
آصفي درباره احتمال ارجاع پرونده هسته اي كشورمان به شوراي امنيت سازمان ملل متحد در تاريخ سوم سپتامبر با اشاره به اين كه در سوم سپتامبر جلسه اي برگزار نمي شود و تنها قرار است مديركل آژانس گزارش اش را ارايه دهد، گفت: ما اعتقاد نداريم كه در آن زمان پرونده كشور به شوراي امنيت سازمان ملل مي رود ضمن آن كه هيچ توجيه و مبناي حقوقي يا قانوني براي اين مساله وجود ندارد و ما طرح مان را ارايه خواهيم داد و در اين مدت فرصتي براي اروپا فراهم خواهد شد تا بيانديشد كه براي برون رفت از وضعيت فعلي چه بكند.
وي در ارتباط با اخبار منتشرشده مبني بر عدم تمكين سفارت ژاپن در تهران نسبت به خواست منابع رسمي كشورمان براي در اختيار گذاشتن فيلم ترور قاضي مقدس گفت: اداره تشريفات ما يادداشتي را براي سفارت ژاپن ارسال كرد و از اين سفارت خواست تا فيلم مذكور در اختيار مراجع ذي صلاح ما قرار بگيرد.
آصفي ضمن تشكر از همكاري سفارت ژاپن در اين زمينه ادامه داد: سفارت ژاپن در اين خصوص با ما همكاري كرد و فيلم مذكور را از اين طريق به مراجع ذي صلاح يعني پليس انتقال داديم و پس از انجام بررسي هاي لازم فيلم به سفارت ژاپن بازگردانده شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره اين كه آيا طي سفر رئيس جمهور منتخب كشورمان به نيويورك در رابطه با طرح ابتكاري ايران نيز مذاكراتي انجام مي گيرد؟ اظهار داشت: احتمالا اين طرح در آنجا هم مطرح مي شود، ولي بايد صبر كنيم تا ببينيم مسايل چگونه جلو مي رود.
وي در ارتباط با سفر وزير امور خارجه كويت به كشورمان گفت: دولت كويت براي اعلام همكاري با دولت و همچنين تبريك به رئيس جمهور منتخب و وزير امور خارجه جديد كشورمان و بحث و گفت وگو پيرامون گسترش روابط دو طرف، وزير امور خارجه اش را به ايران فرستاده است.
وي درباره عملكرد دستگاه سياست خارجي كشورمان درخصوص مساله درياي خزر و سهم ايران گفت: در اين رابطه نيز توفيقات ما بسيار بوده است و بالاخره توانستيم بسياري از حقوق مان را در ۲۰ درصد حاكميت مان اعمال كنيم و اين خود ميزاني از توفيق است.
آصفي با اشاره به اين كه اين مساله منوط به اجماع چندين كشور است، اظهار داشت: با توجه به اين مساله اين روند طولاني خواهد بود، ولي قطعا در دستور كار وزير بعدي نيز قرار دارد، ضمن آن كه تدبير، درايت و سنجيدن همه جوانب و هدف گذاري بلندمدت در اين خصوص بسيار مهم است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ارتباط با خبري مبني بر قرار گرفتن مساله بررسي سه جزيره ايران در دستور كار نشست آتي وزيران امور خارجه شوراي همكاري خليج فارس اظهار داشت: اين مباحث كهنه و بي نتيجه است و به دوستان عرب مان توصيه مي كنيم به جاي بحث هاي كليشه اي منافع دو طرف را بينند و به رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن و نگراني مشترك همه طرف ها توجه داشته باشند.وي همچنين خاطرنشان كرد: درخصوص دو جزيره ايراني كه هيچ گونه بحثي وجود ندارد و در رابطه با ابوموسي تنها سوءتفاهماتي وجود دارد كه با گفت وگوهاي دوجانبه بين ايران و امارات متحده عربي قابل حل است.

علي اكبر اشعري: اقدام مجلس به وظايف قانوني خود نمي تواند موجب گله و خرده گيري كسي باشد
مهر: وزير پيشنهادي دكتر احمدي نژاد براي تصدي وزارت آموزش و پرورش در خصوص راي عدم اعتماد مجلس به ۴ وزير پيشنهادي دولت نهم گفت: اين كه مجلس درست مثل ساير وظايف، به يك وظيفه قانوني خود طبق تشخيصي كه به آن رسيده، عمل كرده نبايد موجب گله و خرده گيري كسي شود. علي اكبر اشعري در خصوص تحليل خود از راي عدم اعتماد مجلس براي تصدي وزارت آموزش و پرورش گفت: يكي از وظايف و حقوق مجلس شوراي اسلامي كه قانون اساسي بر عهده اش گذاشته، رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي مسئوليت اداره هر يك از وزارتخانه هاست. بنابراين بديهي است نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به هر طريق ممكن صلاحيت عمومي و نيز اختصاصي براي تصدي مسئوليت هر وزارتخانه را بررسي كنند و بر مبناي شناخت خود راي اعتماد يا عدم اعتماد بدهند.وي تاكيد كرد: اين كه مجلس درست مثل ساير وظايف، به يك وظيفه قانوني خود طبق تشخيصي كه به آن رسيده، عمل كرده نبايد موجب گله و خرده گيري كسي شود.وي افزود: به هرحال رئيس جمهور فعلي _ با هر تعريفي كه از اصولگرايي داشته باشيم _ از طيف اصولگرايان است و صرفنظر از برخي اختلافات سليقه اي، در جهت گيري هاي اساسي با آنها همسو است. بنابراين رفتار راي دهي نمايندگان مجلس كه اكثريت آنها نيز وابسته به جريان اصولگرا است را نمي توان ناشي از اختلاف اصولي بين آنها دانست.اشعري ادامه داد: با اين مقدمات من رفتار مجلس را رفتاري طبيعي مي دانم و با اين تحليل برخي از رسانه ها كه مدعي هستند راي ندادن مجلس به چهار نفر از نزديكترين دوستان آقاي احمدي نژاد را تذكري به وي مي دانند موافق نيستم، كما اينكه همانطور كه نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در نماز جمعه تهران اظهار داشت و اينجانب اين نظر را از بسياري از نمايندگان ديگر نيز شنيدم بعيد نبود چنانچه برخي از وزراي پيشنهادي براي وزارتخانه ديگري كه نمايندگان مجلس بين سوابق آنها و وزارتخانه پيشنهادي همسويي بيشتري مي ديدند، معرفي شده بودند، با راي بالايي انتخاب مي شدند.

مديران جديد صدا و سيما معرفي شدند
فارس: با حكم رئيس سازمان صدا وسيما، رحماني فضلي قائم مقام، ميرباقري معاون امور سيما، مهاجراني مشاور، آخوندي معاون سياسي و علي آقامحمدي مشاور عالي و رئيس گروه مشاورين سازمان صدا و سيما شدند.در حكم انتصاب عبدالرضا رحماني فضلي آمده است: نظر به مراتب تعهد و شايستگي هاي مديريتي و سوابق ارزشمند علمي و اجرايي به ويژه در حوزه رسانه، به موجب اين حكم به سمت قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد.ضرغامي  در حكم انتصاب مرتضي ميرباقري آورده است: نظر به مراتب تعهد و سوابق ارزشمند علمي و اجرايي و تجارب مفيد در حوزه رسانه، فرهنگ و جوانان و آشنايي گسترده با نيازهاي امروز جامعه، به موجب اين حكم به سمت معاون رئيس سازمان صدا و سيما در امور سيما منصوب مي شويد.رئيس سازمان صدا وسيما در حكم انتصاب سيدمحسن مهاجراني عنوان كرده است: نظر به مراتب تعهد و سوابق مفيد و ارزشمند جنابعالي در حوزه فرهنگ و رسانه به موجب اين حكم به سمت مشاور رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد.همچنين در حكم انتصاب مجيد آخوندي آمده است: نظر به مراتب تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالي در رسانه ملي و به ويژه تجارب مفيد در حوزه سياسي، به موجب اين حكم به سمت معاون سياسي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد.در حكم علي آقامحمدي آمده است: نظر به سوابق ارزشمند جنابعالي در حوزه هاي مختلف فرهنگي، سياسي و رسانه اي به موجب اين حكم به سمت مشاور عالي و رئيس گروه مشاورين سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد.

سليمي نمين :طيف اصول گرا اصلاح
و انتقاد را از خود شروع كند
ايسنا: رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران معتقد است: تحمل و بردباري نسبت به انتقادات از سوي دولت موجب تقويت و قوام آن خواهد شد.
عباس سليمي نمين با طرح اين سوال كه معناي سياسي انتقاد دوستان هم فكر آقاي احمدي نژاد از دولت چيست؟ به آن پاسخ داد: فكر مي كنم اصولگرايي يعني همين.در واقع اصولگرايي به اين معناست كه انسان حتي فردي را كه به خود نزديك مي بيند او را از انتقاد خود محروم نكند.وي هم چنين خاطرنشان كرد كه اگر انتقاد صرفا درباره  مخالفان صورت گيرد نمي توان خود را خيلي اصلاح طلب دانست، افزود: اصلاح طلب واقعي كسي است كه انتقاد را حتي از ياران و نزديكان خود دريغ  و در برابر هر خطايي سكوت نكند. انتقاداتي كه از سوي مجلس نسبت به دولت جديد مطرح مي شد، از اين سنخ است. اصلاح طلبي اين نيست كه ما تنها خطاهاي مخالفان را مطرح كنيم.سليمي نمين در بيان اعتقاد خود ادامه داد: انتقادات در دولت گذشته عمدتا از جناح مخالف بود، از درون انتقادي شاهد نبوديم و بيشتر سكوت و باندبازي بود.اميد است در ارتباط با جريان جديد، طيف اصول گرا اصلاح و انتقاد را از خود شروع كند كه اين بهترين راه پيشگيري از تخلفات در درون جريانات سياسي خواهد بود.وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه رويكرد دولت نسبت به منتقدان اين باشد كه منتقدان را تحمل كند و در اين باره گفت: انتقاد حتي اگر از سر دلسوزي نباشد باز هم مي تواند موجب رشد دولت شود.

مرتضي نبوي : تمايلي به حضور در پست هاي اجرايي ندارم
ايسنا: مرتضي نبوي در پاسخ به اين پرسش كه اگر براي حضور در دولت احمدي نژاد پيشنهادي ارائه شود مي پذيريد؟ گفت: الان نمي توانم به اين سوال پاسخ دهم اما بعد از مجلس پنجم تصميم بر اين بوده است كه ديگر مسؤوليت اجرايي قبول نكنم.عضو جامعه اسلامي  مهندسين درباره حضورش در دولت احمدي نژاد به عنوان معاون اول گفت: در اين باره با من هيچ صحبتي نشده. سمت ديگري نيز به من پيشنهاد نشده است.خودم هم تمايلي به حضور در پستهاي اجرايي ندارم و فكر مي كنم كارهاي مطالعاتي انجام بدهم بهتر است.

هدايت آقايي : بحثي درباره تغيير دبير كل
در كارگزاران انجام نشده است
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي گفت: در حال حاضر مشغول ترميم شوراي مركزي، تغيير سازماندهي حزب در مناطق مختلف كشور، تشكيل كميته هاي كارشناسي و تلاش براي انتشار يك روزنامه كه مجوز آن را پيش از اين گرفته ايم، هستيم.
هدايت آقايي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي انتشار روزنامه  حزب متبوعش در عين حال از سجادي به عنوان مدير مسئول اين روزنامه نام برد و گفت: كارهاي اجرايي و پيگيري كارهاي روزنامه را شخص دبيركل يعني غلامحسين كرباسچي بر عهده گرفته است.ما هم علي رغم اين كه نقش رسمي در فعاليت هاي روزنامه نداريم،هر كمكي لازم باشد دريغ نخواهيم كرد.اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي در پايان گفت و گويش با ايسنا اضافه كرد: فعلا بحثي راجع به تغيير دبيركل در كارگزاران صورت نگرفته و بيشتر سازماندهي داخلي مدنظرمان است.

محسن اسماعيلي: حضورم در دولت هنوز مسلم نيست
ايسنا: عضو حقوقدان شوراي نگهبان درباره  فعاليتش در دولت، با بيان اين كه حضور من در دولت هنوز مسلم نيست، گفت: پيشنهاداتي مطرح شده است كه به زودي جواب آن را پيدا خواهيد كرد.محسن اسماعيلي درباره  احتمال حضورش در دولت به عنوان معاون اول رئيس جمهور گفت: دكتر احمدي نژاد از ابتدا كه به عنوان رئيس جمهور انتخاب شدند، محبت داشتند و پيشنهاداتي را به من دادند و من در حال بررسي هستم؛ انشاءالله زودتر ايشان نتيجه را اعلام مي كنند.

نامه هيأت دانشجويي اعزامي لبنان به بشار اسد
مهر: دانشجويان پيگير سرنوشت چهار ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي در پايان سفر خود به لبنان و سوريه نامه خود را تسليم بشار اسد رييس جمهوري سوريه كردند.در بخشي از اين نامه آمده است:
۲۳ سال است كه چهار ديپلمات ايراني در زندان هاي رژيم اشغالگر قدس اسيرند. اين چهار فرزند ايران در سال۱۹۸۲ براي ياري رساندن به ملل مظلوم سوريه و لبنان كه مورد هجوم سربازان ددمنش اسرائيل قرار گرفته بودند، ابتدا به سوريه و سپس به لبنان سفر كردند.اين چهار نفر در تاريخ چهارم ژوييه همان سال در منطقه برباره لبنان توسط نيروهاي فالانژ كه از عوامل رژيم صهيونيستي بودند، ربوده شده و شواهد موجود حكايت از انتقال اين افراد به سرزمين هاي اشغالي فلسطين دارد.در پايان اين نامه آمده است:
از آنجايي كه سوريه در پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني مي تواند نقش موثري ايفا كند و شنيده ايم كه قرار بوده كميته اي از سوي ايران، سوريه و لبنان براي پيگيري اين جريان تشكيل شود، از جنابعالي به عنوان رئيس جمهور كشور دوست و برادر سوريه مي خواهيم كه ما را در پايان دادن به انتظار ۲۳ ساله خانواده هاي احمد متوسليان، سيد محسن موسوي، كاظم اخوان و تقي رستگار مقدم و همچنين پايان دادن به انتظار ملت ايران ياري دهيد؛ چرا كه اين آدم ربايي تروريستي از سوي عوامل رژيمي صورت گرفته كه مورد نفرت دو ملت ايران و سوريه است و قطعا ايران و سوريه در اين راه مي توانند گام هاي موثري بردارند.

آيت الله مهدوي كني از بيمارستان مرخص شد
ايسنا: آيت الله محمدرضا مهدوي كني دبيركل جامعه  روحانيت مبارز كه حدود دو هفته  پيش به دليل عارضه قلبي در بيمارستان قلب و عروق شهيد رجايي بستري شده بود، عصر روز شنبه از بيمارستان مرخص شد.يكي از نزديكان آيت الله مهدوي كني پس از بيان اين مطلب از بهبود وضعيت عمومي وي خبر داد.

مدير روزنامه الكترونيكي خانه ملت،
رئيس اداره اخبار مجلس شد
ايسنا: مدير روزنامه  الكترونيكي خانه ملت، رئيس اداره  اخبار مجلس نيز شد.
شهاب خاكسار مدير روزنامه الكترونيكي خانه ملت با حفظ سمت از سوي مديركل روابط عمومي و امور فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به عنوان رئيس اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس منصوب شد.جلسه معارفه  خاكسار با خبرنگاران پارلماني به زودي برگزار مي شود.ابراهيم شكوري رئيس سابق اداره  اخبار مجلس از رياست اين اداره كناره گيري كرد.خاكسار روز گذشته كار خود را آغاز كرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |