يكشنبه ۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۸ - Sep 25, 2005
آخرين تغييرات كنكور ۸۵ اعلام شد
گروه علمي و فرهنگي: مدير كل دفتر آزمون سازي سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: سؤالات آزمون سراسري سال ۱۳۸۵ از كتاب هاي نظام سالي - واحدي طرح مي شود.
دكتر آسرايي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، افزود: همه داوطلبان آزمون سال ۱۳۸۵ براي آمادگي در اين آزمون بايد منابع سالي - واحدي منتشره در پيك سنجش را مطالعه كنند.
وي با بيان اينكه ثبت نام كنكور ۸۵ در آذر ماه صورت مي گيرد، گفت: تا قبل از زمان ثبت نام، آخرين منابع و اطلاعات در مورد سؤالات و شيوه برگزاري كنكور مشخص و اعلام مي شود.
مدير كل دفتر آزمون سازي سازمان سنجش در ادامه با اشاره به حذفيات كتاب هاي درسي، اظهار كرد: تا سال قبل بخشهايي از كتب مانند «بيشتر بدانيم» به عنوان حذفيات اعلام مي شد كه اين امر داوطلبان را سردرگم مي كرد، زيرا مشخص نبود اين حذفيات شامل چند صفحه مي شود، امسال حذفيات با ذكر شماره صفحه اعلام مي شود و سؤالات آزمون سراسري از تمام كتاب «حتي از پاورقي ها و قسمت هاي بيشتر بياموزيم» به جز صفحات اعلام شده طرح خواهد شد.
دكتر آسرايي دليل اين امر را كيفي كردن گزينش داوطلبان ذكر كرد و افزود: حتي اگر آموزش و پرورش بخش هايي از كتاب را تدريس نكند يا در سؤالات داخلي خود نگنجاند، سازمان سنجش در آزمون سراسري از اين بخش ها سؤال طرح خواهد كرد.
تاثير معدل سال سوم دبيرستان در كنكور۸۵
مدير كل دفتر آزمون سازي و روان سنجي در خصوص تاثير معدل در آزمون سراسري، تصريح كرد: در سال آتي معدل سال سوم متوسطه كه آزمونهاي آن به صورت كشوري برگزار مي شود، در آزمون سراسري به صورت تاثير مثبت اعمال خواهد شد.
وي ادامه داد كه اين شيوه تاثير مثبت، تا سه سال آينده ادامه خواهد داشت تا براي كليه داوطلبان بتوان اين معدل را اعمال كرد و از آن به بعد معدل دروس سال سوم مي تواند به عنوان درصدي از نمره پذيرش منظور شود، ضمن اينكه وزارت آموزش و پروش به منظور ترميم معدل مورد نظر ديپلمه هاي سالهاي گذشته مي تواند آزمون هاي مجدد برگزار كند.
طبقه بندي كردن سؤالات كنكور ۸۵
دكتر آسرايي با بيان اينكه سؤالات طرح شده در آزمون سراسري، به طور مشخص از كتب سال دوم تا دوره پيش دانشگاهي مطرح مي شود، گفت: دفتر آزمون سازي سازمان سنجش به سوي مفهومي كردن سؤالات پيش مي رود. اين كار در دفتر آزمون سازي تا رسيدن به هدف نهايي كه آن هم چيزي جز سوق دادن دبيرستانها و كلاس هاي كنكور به تدريس مفاهيم اصلي به جاي تست زدن نيست، ادامه خواهد داشت.
وي مزيت اين شيوه را كنار گذاشتن شيوه ها و راههاي ميانبر تست زني در كلاس هاي كنكور و توجه بيشتر به مفاهيم در دبيرستان ها دانست و اذعان داشت: اين شيوه طراحي سؤالات باعث مي شود كه از يك سو در مدارس به جاي تست كار كردن، بر روي مطالب كتاب ها بيشتر تكيه شود و دانش آموز خود در خانه تست كار كند و از سوي ديگر كلاس هاي كنكور نيز مجبورند خود را با اين شيوه تطبيق دهند.
دكتر آسرايي همچنين سؤالات آزمون سراسري را طبقه شده خواند و خاطرنشان كرد: تلاش ما اين است كه داوطلبان تنها با فراگيري راه هاي ميانبر به تست ها جواب ندهند، بلكه معلومات و محفوظات خود را نيز در پاسخ دادن به سؤالات به كار ببرند.
مدير كل دفتر آزمون سازي و روان سنجي سازمان سنجش در خاتمه به داوطلبان آزمون سراسري سال ۱۳۸۵ توصيه كرد: براي اين آزمون تنها به كتاب هاي درسي دوره دبيرستان تكيه كنند و آنها را با دقت بخوانند و از آنجايي كه سؤالات آزمون سراسري به سمت مفهومي شدن پيش مي رود از دبيران و مربيان خود بخواهند كه مطالب درسي را ياد بدهند و هرگز به سراغ فرا گرفتن روش هاي تست زني نروند.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |