يكشنبه ۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۸ - Sep 25, 2005
باند بزرگ جعل اسناد
و مهرهاي دستگاه هاي دولتي متلاشي شد
002826.jpg
گروه حوادث: رئيس مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا از متلاشي شدن يك باند بزرگ كه به جعل اسناد و مهرهاي دستگاه هاي مختلف دولتي اقدام مي كردند، خبر داد و گفت: در اين رابطه سركرده و هفت نفر از اعضاي باند دستگير شدند.
سرهنگ سيد عظيم حسيني رئيس مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي ضمن اعلام اين خبر تصريح كرد: اوايل شهريور ماه سال جاري به دستور دادستان عمومي وانقلاب تهران پرونده اي از شعبه شش بازپرسي دادسراي ناحيه ۳ به معاونت عمليات ويژه اطلاعات ناجا ارجاع داده شد.در اين پرونده عده اي با جعل شناسنامه مالكان و سند يك ساختمان مسكوني در خيابان گاندي تهران اقدام به فروش اين ساختمان به ارزش ۲۰ ميليارد ريال مي كنند .
وي افزود: اين درحالي بود كه همين ساختمان با سند جعلي ديگري توسط اين باند در رهن يكي از موسسات مالي و اعتباري گذاشته شده بود و اعضاي باند مبلغ ۱۸ ميليارد ريال وام دريافت كرده بودند.سرهنگ حسيني افزود: زمان تحويل ساختمان مورد نظر به خريداران ، مالكان اصلي متوجه مي شوند و ادعاي مالكيت مي كنند كه در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد جاعلان به صورت باندي گسترده در سطح استان تهران علاوه بر جعل اسناد ملكي به جعل شناسنامه، گواهينامه، سند خودرو، مهرهاي دفترخانه هاي ثبت اسناد رسمي، مهر شماره گذاري خودرو ناجا، پلاك جعلي خودرو، تراول چك جعلي، كارت شناسايي قوه قضائيه و كارت وكالت اقدام مي كنند.
رئيس مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي اضافه كرد: با اقدامات صورت گرفته و هماهنگي قضايي دادستان تهران ، سركرده باند به نام حسين - الف به همراه ۷ نفر ديگر از اعضاي اين باند دستگير شدند و از آنها سه دستگاه خودرو كه داراي پلاك و اوراق جعلي بود به همراه ۱۲ خط تلفن همراه كه ۷ مورد آن توسط سركرده باند استفاده مي شد، به دست آمد.وي خاطرنشان كرد: پرونده در حال بررسي و پيگيري بيشتر است و اگر شاكي ديگري در خصوص پرونده فوق وجود دارد مي تواند به شعبه ۶ بازپرسي دادسراي ناحيه ۳ مراجعه كند.
مهران مديري بازپرس شعبه ۶ دادسراي ناحيه ۳ تهران نيز با اشاره به دستگيري متهمان باند جعل اسناد دولتي به خبرنگار ما گفت: با توجه به جعل اسناد دولتي و مهرهاي نيروي انتظامي ، مهر سردفتر ثبت و اسناد و املاك، شناسنامه هاي جعلي، گواهينامه و پلاك تقلبي،هموطنان براي خريد و فروش املاك منقول و غيرمنقول دقت لازم را داشته باشند و نسبت به احراز هويت و حتي استعلام از ارگان هاي مربوطه پس از بررسي صحت آن به خريد و فروش اموال خود اقدام كنند.

انفجار لوله بنزين يك روستا را نابود كرد
گروه حوادث: روستاي مرووك شهرستان دورود صبح شنبه بر اثر تركيدگي لوله انتقال بنزين طعمه حريق شد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اثر تركيدگي لوله انتقال بنزين جنوب به شمال در بستر رودخانه تيره روستاي مرووك در شهرستان دورود استان لرستان آتش سوزي مهيبي به وقوع پيوست.ساعت ۵/۲ بامداد شنبه تعدادي از اهالي روستاي مرووك كه متوجه انتشار بوي شديد بنزين شده بودند پس از خارج شدن از منزل با صحنه جاري شدن بنزين در سطح روستا و رودخانه مواجه شدند.
آنها با مراجعه به منازل مردم، آنها را بيدار و مجبور به ترك خانه هايشان كردند.در حالي كه تعداد زيادي از روستاييان در حال خارج شدن از روستا بودند ناگهان ۱۵انفجار مهيب صورت گرفت و آتش روستا را محاصره كرد.با گسترش دامنه آتش سوزي، دود غليظي سراسر فضاي روستا را دربرگرفت. بلافاصله مأموران امداد و نجات در محل حادثه حاضر شدند و با آغاز عمليات امدادرساني موفق به مهار آتش سوزي در داخل روستا شدند.در اثر اين آتش سوزي سه نفر از روستاييان جان خود را از دست داده و حدود ۷۰ خانه روستايي تخريب شد.
همچنين در حدود ۲۰ هكتار از باغات اين روستا و ۸۰ رأس دام نيز طعمه حريق شدند.پس از وقوع اين آتش سوزي، يك مقام آگاه علت اصلي اين حادثه را پوسيدگي لوله هاي انتقال بنزين و نزديكي آن به سيم برق عنوان كرد.
لازم به ذكر است عمليات امداد و نجات به اين روستا پس از گذشت ساعت ها همچنان ادامه داشت.

با رضايت اولياي دم پس از پرداخت ديه
دانشجوي جوان آزاد شد
گروه  حوادث : دانشجوي  رشته  علوم  سياسي  كه  با شليك  پنج  گلوله  پسر جواني  را در شهرك  غرب  به  قتل  رسانده  بود، با رضايت اولياي دم پس از پرداخت ديه اي سنگين، آزاد شد.
به گزارش خبرنگار ما، پس از برگزاري محاكمه غير علني حامد متهم به قتل محمد۲۵ ساله، با رضايت اولياي دم مقتول، حامد با قرار وثيقه تا زمان برگزاري دادگاه براي رسيدگي به جنبه عمومي جرم ، آزاد شد.
خردادماه سال گذشته  ساكنان  آپارتماني  در شهرك  غرب ، با جسد غرق  در خون  جواني  كنار خيابان  روبرو شدند. ماموران  كلانتري  ۱۳۴به  همراه  اكيپ  تشخيص هويت  و بازپرس  عرفان  (كشيك  قتل) در محل  جنايت  حاضر شدند.جسد متعلق به جواني  حدودا ۲۵ ساله  بود كه چندين  گلوله  به  ناحيه  سينه ، دست  و كتف  او اصابت  كرده  بود.
با تلاش كارآگاهان جنايي عامل اين جنايت در نجف  آباد شناسايي  و دستگير شدند.
حامد پس  از دستگيري  به  قتل  اعتراف  كرد. وي در بازجويي  گفت : من  دانشجوي  رشته  علوم  سياسي  دانشگاه  آزاد هستم . حدود يك  سال  قبل  با مهسا آشنا شدم  و بعد از مدتي  با يكديگر نامزد شديم . مهسا اوايل  نامزدي  به  من  گفت  كه  قبلاً با جواني  به  نام  محمد دوست  بوده  ولي  از وقتي  با من  آشنا شده  رابطه اش  را با او قطع  كرده  است ، اما محمد هنوز به  او تلفن  مي زند و برايش  مزاحمت  ايجاد مي كند.
از مهسا خواستم  تا با او تلفني  قرار بگذارد. بعد از طريق  آشنايانم  يك  اسلحه  خريدم . به  مهسا گفتم : پس  از آن كه  جوان  مزاحم  را سوار اتومبيلت  كردي  او را سر كوچه  خلوتي  پياده  كن  و بگو مي خواهي  سري  به  خانه  خاله ات  بزني  و فوراً برگردي .
در زمان مقرر محمد سوار اتومبيل مهسا شد.چند متر جلوتر مهسا پياده  شد، من  جلو رفتم  و محمد را صدا زدم  و گفتم  همسر مهسا هستم.با او چه  كار داري ؟ سپس با شليك چند گلوله او را به قتل رساندم.
مهسا هم  در بازجويي  گفت : من  نمي دانستم  حامد مي خواهد محمد را بكشد. با اين كه  بارها از محمد خواستم  سراغ  من  نيايد ولي  برايم  مزاحمت  ايجاد مي كرد. ديگر از دستش  خسته  شده  بودم ، به  همين  خاطر به  حامد گفتم  تا او را تنبيه  كند.
به  گزارش  خبرنگار ما، پدر و مادر مقتول  در مراحل بازپرسي براي  حامد تقاضاي  قصاص  كردند. اما پيش از صدور حكم پرونده توسط قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان، اولياي دم رضايت خود را از متهم به قتل اعلام كردند.

تأييد حكم عامل قتل در رباط كريم
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه در درگيري بر سر تلفن زدن باعث مرگ جواني شده بود از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه در منطقه رباط كريم اتفاق افتاد. در اين حادثه، فردي به نام محمد در درگيري كه بين او و چند تن ديگر اتفاق افتاد با يك ضربه چاقو به قفسه سينه فردي به نام سعيد او را به قتل رساند.
محمد پس از دستگيري در بازجويي هاي مقدماتي به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد و در آخرين جلسه محاكمه خود ضمن قبول اتهام قتل عمدي درباره جزييات حادثه گفت: شب حادثه به همراه چند تن از دوستانم از باشگاه بيليارد خارج شديم و براي تلفن زدن به طرف باجه تلفن رفتيم. در آن جا با سعيد بر سر تلفن دعوايمان شد و وقتي جر و بحث شدت گرفت، سعيد بر روي من افتاد و دائماً مرا كتك مي زد. من هم چاقويي را كه به كمرم بسته بودم، درآوردم و يك ضربه به شكم وي وارد كردم.بر پايه اين گزارش قاضي عزيز محمدي پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، محمد را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس(اعدام) محكوم كرد. اين حكم صبح ديروز از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا خواهد بود.

دستگيري سه سارق مسلح خودرو
گروه حوادث: سه سارق مسلح خودرو توسط پليس آگاهي تهران بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اواسط هفته گذشته سه مرد تحت عنوان مسافر سوار يك خودرو پژو كه در مسير ميدان ونك به شهرك قدس (غرب) كار مي كرد شدند. هنوز مسير زيادي طي نشده بود كه مسافران در يك فرصت مناسب ناگهان اسلحه اي را بر شقيقه راننده قرار داده و با تهديد، وي را مجبور به ترك خودرواش كردند. يكي از مسافران بلافاصله در جايگاه راننده قرار گرفت و سه سارق متواري شدند.مالباخته بعد از وقوع اين حادثه به نزديكترين كلانتري مراجعه كرد و ضمن اعلام شكايت خواستار بازداشت سه سارق مسلح فوق شد.
پرونده به اداره يكم آگاهي مركز ارجاع داده شد. كارآگاهان اين دايره بعد از بررسي شكايت عمليات شناسايي دستگيري سارقان را آغاز كردند.
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه مأموران گشت آگاهي روز جمعه به يك خودرو پژو با مشخصات پژو مسروقه مذكور كه سه سرنشين سوار آن بودند مظنون شده و دستور ايست دادند.
سرنشينان خودرو به دستور پليس بي توجهي كرده و فراري شدند. عمليات تعقيب و گريز چند دقيقه اي طول كشيد و در نهايت پليس به متهمان غالب شده و سه متهم بازداشت شدند.
در بازرسي از خودرو يك قبضه سلاح كمري كشف شد. سه متهم مذكور اكنون در اداره يكم آگاهي تحت بازجويي قرار دارند تا وقوع ارتكاب جرايم مشابه احتمالي توسط آنان كشف شود.

تناقض گويي در اظهارات تازه داماد
گروه حوادث: تازه دامادي كه چهل روز پس از برگزاري مراسم عروسي، همسرش را در درگيري به قتل رسانده بود، مجددا در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح يكي از روزهاي تابستاني سال ۸۳ زماني كه ابوالقاسم براي رفتن به محل كار آماده مي شد، از همسرش ليلا خواست تا ناهار درست كند اما او از اين كار سرباز زد. همين موضوع باعث درگيري بين او و ليلا شد.
ابوالقاسم كه به شدت عصباني شده بود و نمي توانست خود را كنترل كند ناگهان به طرف ليلا حمله ور شد و سرش را به شدت به ديوار كوبيد.
ليلا بي رمق بر روي زمين افتاد و ابوالقاسم بدون هيچ توجهي به نجاري اش رفت. عصر روز حادثه وقتي به خانه برگشت با پيكر
بي  جان ليلا در كنار اتاق روبه رو شد.
او هر چه ليلا را صدا زد فايده اي نداشت. سريع از خانه بيرون رفت و مجددا با برادرش بازگشت. پس از اطلاع پليس از موضوع ابوالقاسم دستگير شد اما در تمام مراحل بازجويي انگيزه خود را قتل عمد عنوان نكرد. وي از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به قصاص نفس محكوم شد و حكم پس از ارسال به ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار نگرفت.اين گزارش حاكي است متهم اين پرونده صبح ديروز در شعبه هم عرض ۷۹ مجددا محاكمه شد و اتهام قتل عمدي را نپذيرفت. اما در طول برگزاري جلسه محاكمه تناقض گويي ها بين اظهارات متهم و برادرش، قضات دادگاه را بر آن داشت تا پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، حكم را در اسرع وقت صادر كنند.

وظيفه ذاتي ناجا برخورد با ناهنجاري است
ايلنا: معاون اجتماعي نيروي انتظامي، گفت: وظيفه ذاتي ناجا، برخورد با ناهنجاري  هاي اجتماعي است و ضرورت دارد كه برنامه  هاي كنترل ناهنجاري  ها در جامعه توسط پليس، اجرا شود.
سردار بتولي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي، با تاكيد بر لزوم اجراي طرح  هاي برخورد با اراذل و اوباش، گفت: اجراي طرح  هاي برخوردي، توسط پليس براي كنترل اراذل و اوباش به تنهايي كافي نيست و اين كاري است كه تمام نهادها و سازمان  هاي اجتماعي بايد انجام دهند.
وي افزود: در صورتي كه كنترل  هاي اجتماعي انجام شود؛ ما شاهد بروز ناهنجاري  ها در سطح گسترده نخواهيم بود و نيروي انتظامي وظيفه  اش برخورد با ناهنجاري  ها است.
به گفته وي، ناجا بايد جلوي رشد ناهنجاري  ها را بگيرد و با كمك ساير نهادها، دلايل آن را ريشه  يابي كرده و مانع ايجاد آن شود.بتولي، در خصوص برخورد با بدحجابي، گفت: بدحجابي بايد بر اساس معيارهاي شرعي و ضوابط قانوني تعريف شود و بر اساس چارچوب  هاي مشخص شده، ناجا مامور اجراي قانون خواهد بود.وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر برنامه  اي براي برخورد با موضوع بدحجابي در دستور كار ناجا قرار ندارد.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي، با تاكيد بر اينكه امنيت امري نسبي است، افزود: در بسياري ابعاد، امنيت حاكم بر كشور ما به دليل عملكرد پليس و اعتقادات اسلامي جامعه مناسب  تر از جوامع غربي است و از امنيت بالايي برخوردار هستيم.
بتولي افزود: در بعضي ابعاد وضعيت امنيتي ما مطلوب نيست؛ اما در شرايط بحراني نيز قرار نداريم كه بايد براي رفع آنها اقداماتي انجام داد.

رهايي متهم از اعدام با رضايت اولياي دم
002829.jpg
گروه حوادث: پسر جواني با رضايت اولياي دم، صبح ديروز در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان از لحاظ جنبه عمومي محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، ميثم متهم است كه در ارديبهشت ماه سال ۸۲ در يك درگيري فردي به نام مصطفي را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است. در اين درگيري كه در خيابان آذربايجان اتفاق افتاد، متهم بلافاصله دستگير و به قتل اعتراف كرد. او پس از محاكمه از سوي دادگاه به قصاص محكوم شد.اين در حالي بود كه اولياي دم پس از صدور حكم با مراجعه به دادگاه اعلام رضايت كردند. بنابر اين ميثم صبح ديروز از لحاظ جنبه عمومي جرم در شعبه ۸۰ به رياست قاضي صولتي محاكمه شد. او در طول برگزاري آخرين دفاع خود در خواست بخشش از قضات دادگاه را كرد.
بر پايه اين گزارش، قرار است حكم ظرف ۱۰ روز آينده در خصوص پرونده صادر شود.

تبهكار باند غرب وحشي به دار آويخته شد
گروه حوادث: دادستان عمومي و انقلاب ساري از اعدام يكي از اعضاي باند تبهكار غرب وحشي در اين استان خبر داد.
علي خانلري دادستان عمومي و انقلاب ساري اظهار داشت: براساس حكم صادره از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب ساري و تاييد دادستان كل كشور، يكي از عوامل باند تبهكار غرب وحشي مازندران در محوطه زندان اين شهر به دار مجازات آويخته شد. نبي - پ به جرم تهيه و توزيع و قاچاق مسلحانه ۱۰ كيلوگرم مواد مخدر و فعاليت در باند تبهكار غرب وحشي مجازات شد.دادستان عمومي و انقلاب ساري تصريح كرد: نامبرده سال گذشته در عملياتي توسط ماموران امنيتي اداره كل اطلاعات استان در غرب مازندران دستگير شده بود. اين قاچاقچي در تهيه و توزيع مواد مخدر براي اعضاي باند تبهكار موسوم به غرب وحشي كه اقدام به قتل، سرقت مسلحانه، فحشا و ديگر فعاليت هاي جنايتكارانه و تبهكاري مي كردند، دست داشته است.

دبير كل اينترپل انتخاب شد
بي بي سي: ران نوبل دبيركل سازمان پليس بين الملل موسوم به اينترپل در جريان برگزاري اجلاس چهار روزه هفتاد و چهارمين نشست عمومي كشورهاي عضو اين سازمان بين المللي در برلين، به مدت پنج سال ديگر در سمت خود ابقا شد.
جك سلبي ،رئيس اينترپل كه همزمان رياست پليس كشور آفريقاي جنوبي را نيز بر عهده دارد در جريان مراسم اختتاميه اين اجلاس در برلين با اعلام اين خبر افزود: نوبل با تأييد اعضاي مجمع عمومي اين سازمان بين المللي در سمت خود ابقا شده است.سلبي ابراز اميدواري كرد كه در دوران مسئوليت جديد نوبل، كشورهاي عضو اين سازمان بين المللي بتوانند از تجهيزات و امكانات نوين فني بيشتر و دقيق تري در انجام وظايف خود بهره مند شوند.
نوبل نيز در اين اجلاس بر ضرورت دسترسي اعضاي سازمان به اطلاعات پردازش شده اينترپل از طريق بانك هاي اطلاعاتي رايانه اي كار آمد تأكيد كرد.ران نوبل آمريكايي كه در حال حاضر استاديار دانشكده حقوق دانشگاه نيويورك است پيش از اين در سال هاي ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵ به عنوان بالاترين مقام پليس وزارت دارايي آمريكا و پس از آن نيز به عنوان معاون دادستان كل آمريكا خدمت كرده است.وي از سال ۲۰۰۰ ميلادي به عنوان دبير كل اينترپل انتخاب شد و پيشتر نيز عضو كميته اجرايي اين سازمان انتظامي امنيتي بين المللي بود.

تنبيه ليموترشي براي رانندگان متخلف مجاري
رويتر: رانندگان متخلف مجارستاني از اين پس با ليموي ترش مجازات مي شوند.
به گفته پليس مجارستان، از اين پس رانندگان متخلف منطقه سابولك زاتمار برگ اين كشور، با طعم ترش ليمو مجازات و رانندگان منظم با طعم شيرين سيب تشويق مي شوند.
براساس اين گزارش، در اين طرح كه طي چند روز اخير در اين منطقه به اجرا درآمده، قرار است پليس با همراهي دانش آموزان، رانندگان متخلف را شناسايي و براي جريمه آنان، طعم ترش ليمو را در دهانشان قرار دهند. اين در حالي است كه اين دانش آموزان با در دست داشتن سبدهاي ليمو و سيب به رانندگان منظم و قانونمند يك سيب اهدا مي كنند.
پليس نيز معتقد است شيوه اي كه در اين نوع تنبيه و تشويق به كار گرفته مي شود به دليل نوبودن آن بيشتر از جريمه و مجازات هاي قبلي كارساز است.

بخش هايي از نيواورلئان بار ديگر زير آب رفت
002823.jpg
بي بي سي: با نزديك شدن توفان ريتا به سواحل خليج مكزيك در جنوب آمريكا سيل بار ديگر به سوي بخش هايي از شهر نيواورلئان سرازير شده است. خيزش دو متري آب در اثر توفان باعث شد آب از فراز قسمتي از آب بندهاي اطراف شهر كه به تازگي پس از وقوع توفان ماه گذشته با عجله مرمت شده بود سرازير شود. يك نقطه از اين موانع نيز درهم شكسته و جريان سيل را تشديد كرده است.تقريباً تمامي آن دسته از ساكنان كه پس از وقوع كاترينا به تازگي به آن بازگشته بودند، شهر را تخليه كرده اند.
يك خبرنگار بي بي سي در نيواورلئان مي گويد: ابعاد كامل خشم ريتا بعداً معلوم خواهد شد، اما توفان آثار خود را از هم اكنون بر اين شهر كه هنوز از زخم هاي كاترينا شفا نيافته بجاگذاشته است.انتظار مي رود ريتا در آخرين ساعات جمعه يا بامداد روز شنبه به وقت محلي به خاك تگزاس برسد. در حدود دو ميليون نفر نواحي ساحلي در معرض توفان را به مقصد مناطق امن تر داخلي ترك كرده اند.صبح روز جمعه بيش از ۲۰ نفر از سرنشينان سالخورده يك اتوبوس كه شهر را تخليه مي كردند در نزديكي شهر دالاس در اثر بروز حريق در اتوبوس جان باختند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |