چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۹ - Oct 19, 2005
وكيل متهم اصلي جنايت فشم:
موكلم اختلال رواني دارد
005265.jpg
005262.jpg
گروه حوادث: زوجي كه به انگيزه انتقامجويي، دو جوان را به ويلايي در فشم كشانده و آنها را با گلوله هاي مرگبار به قتل رسانده بودند، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شدند كه هر دو اتهامات وارده را قبول كردند.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه اين زوج ديروز ساعت ۱۰ صبح با حضور اولياي دم دو خانواده مقتولان و متهمان با تدابير انتظامي شديد آغاز شد.
در ابتداي جلسه محاكمه رضوانفر به قرائت كيفرخواست پرداخت: در اين پرونده جناياتي اتفاق افتاده است كه جامعه از شنيدن آن متأثر مي شود. در اين پرونده، احمد (۲۴ ساله) كه فاقد سابقه كيفري از تاريخ ۷ مرداد ماه سال ۸۳ در بازداشت به سر مي برد متهم به مباشرت در دو فقره قتل عمدي سيدمجيد (۲۶ ساله) و مسعود (۲۷ ساله) است. آلت قتاله سلاح كمري لاما بوده و همسر وي به نام الهه (۲۱ ساله) نيز به اتهام معاونت در قتل عمدي اين دو پسر جوان در دادگاه حضور دارد.
رضوانفر در شرح ماجرا افزود: مطابق گزارش كلانتري ۱۶۲ فشم مقارن ساعت ۴۵/۷ بامداد مورخ ۲ مرداد ۸۳ در جاده زايگان نرسيده به روستايي گزارش كشف جسد دو پسر اطلاع داده شد. با حضور بازپرس ويژه قتل _ اصغرزاده _ در صحنه حادثه، مشخص شد كه جسد اين دو جوان به فاصله يك كيلومتري از يكديگر افتاده و آثار شليك گلوله به سينه يكي از آنها و به جمجمه ديگري مشهود بود. پس از ترسيم كروكي از صحنه جنايت، آثار بجامانده از پوكه ها براي بررسي نهايي به اداره آگاهي انتقال يافت. در بازرسي از مقتولان مدارك شناسايي يكي از آنها به نام مسعود كشف شد و ديگر مقتول پرونده ناشناس بود تا اين كه از طريق تلفن همراه مقتولان، يكي از دوستان آنها شناسايي شد. وي در بازجويي مقدماتي مدعي شد كه شب قبل مجتبي و مسعود به قصد رفتن به امام زاده داود از تهران خارج شده بودند كه يكي از دوستان مسعود به نام الهه با وي تماس گرفت. پس از تماس الهه، رفتن به امام زاده داود منحل شد و مسعود و مجيد به همراه متهمان به سوي زايگان حركت كردند.
نماينده دادستان ادامه داد: در جاده زايگان متهمان با طرح نقشه قبلي، مقتولان را به قتلگاه كشانده و ابتدا مجتبي و سپس مسعود را با شليك گلوله به قتل رسانده اند. پزشكي قانوني پس از كالبدشكافي اصابت تير به ناحيه جمجمه مجيد و شليك تير به سينه مسعود را علت اصلي مرگ اين دو عنوان كرد.سپس اولياي دم مجيد و مسعود هريك به صورت جداگانه قصاص نفس (اعدام) را براي عاملان جنايت درخواست كردند.
سپس قاضي از احمد (متهم رديف اول) خواست تا در جايگاه قرار گيرد. احمد كه متهم به مباشرت در قتل عمدي دو جوان بود ضمن قبول اتهام وارده گفت: زماني كه متوجه شدم همسرم با مسعود رابطه دارد، خانه ام را عوض كردم اما او مجدداً با همسرم رابطه برقرار كرد. اين بود كه تصميم به قتل مسعود گرفتم. شب حادثه از الهه خواستم تا به او زنگ بزند و بگويد قصد صحبت كردن با او را دارم. قبلا چندين مرتبه به مسعود گفته بودم پايش را از زندگيم بيرون بكشد اما او دست بردار نبود تا شب حدود ساعت ۱۲ الهه تلفن زد و مسعود به سه راه تهرانپارس آمد. همگي به طرف فشم حركت كرديم. اول به باغ دايي ام رفتيم اما من از آنها خواستم تا براي جمع آوري چوب به جاي ديگري برويم. وقتي مسافتي از ويلا دور شديم. در ابتدا با مجيد سوار ماشين شديم و او را مسافتي دورتر بردم. همين كه از ماشين پياده شديم اسلحه را پشت سرش گذاشتم و او را تهديد كردم تا هرچه درمورد رابطه همسرم و مسعود مي داند بگويد اما او طفره رفت. من عصباني شدم و از پشت سر شليك كردم.
پس از دقايقي پايين آمدم و مسعود را نيز به قتلگاه بردم و او را به فاصله يك كيلومتري از مجيد به قتل رساندم. سپس با همسرم به تهران آمديم و يك روز بعد دستگير شديم.
در ادامه قضات دادگاه كيفري استان دريافتند كه عامل اصلي جنايت از حد رابطه مسعود و الهه هيچ اطلاعي نداشته است. او حتي نمي دانست كه همسرش چه مدت است كه با مسعود آشنا شده و تنها براساس فرضياتش نقشه قتل را طراحي كرده است.
سپس كشاورز وكيل تسخيري متهم رديف اول به دفاع از وي پرداخت و با ارائه لايحه اي گفت: موكل من قبل از وقوع حادثه روزانه ۴ قرص اعصاب استفاده مي كرد كه در روزهاي قبل از قتل تعداد آن را به ۱۶ عدد رسانده بود. موكلم مسلط به كلام خود نيست و نمي تواند درست پاسخگو باشد. بحث ديگر اين است كه مسعود با همسر متهم رابطه داشته اما در اين ماجرا مجيد هم به قتل رسيده است. عملكرد وي جنون او را قوت مي بخشد. به اين ترتيب تقاضا دارم متهم را به پزشكي قانوني معرفي كنيد تا درصورتي كه حالات رواني در وي مشهود باشد، قضات محترم بتوانند بهتر تصميم گيري كنند.در ادامه الهه به اتهام معاونت در قتل هر دو جوان و تسهيل در ارتكاب جنايت به دفاع از خود پرداخت و گفت: من نمي دانستم احمد قصد كشتن آنها را دارد. در همان لحظه قاضي با اشاره به اين كه الهه مسعود را با شگردي خاص به تهرانپارس كشانده است از او خواست تا واقعيت را بگويد. الهه ادامه داد: مسعود در ابتدا نمي دانست كه احمد همسرم است. او در باغ متوجه ماجرا شد.
سپس قاضي از الهه پرسيد چرا زماني كه متوجه شدي همسرت، مجيد را كشته است، اجازه دادي تا مسعود هم به قتلگاه برود. الهه در پاسخ سكوت كرد و هيچ نگفت.
وكيل الهه نيز در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از وي پرداخت. سپس قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار آخرين دفاعيات را از زوج جوان اخذ كردند. با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است حكم درخصوص پرونده صادر شود.

قاتلي پس از گذشت ۲۵ سال دستگير شد
گروه حوادث: جواني كه ۲۵ سال پيش در مشهد در پي خونخواهي برادرش فردي را به قتل رسانده بود، در كرج شناسايي و دستگير شد .
در پي وقوع قتلي در سال ۱۳۵۹ در مشهد و متواري شدن قاتل، تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شد، اما اين امر به نتيجه اي نرسيد.
اين گزارش حاكي است، پس از گذشت ۲۵ سال پليس مطلع شد كه قاتل به نام «نصراله _ ر» ۴۰ ساله در منزلي واقع در «شاهين ويلا» شهرستان كرج زندگي مي كند. بلافاصله ماموران انتظامي كرج به محل فوق رفته و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به يگان منتقل كردند. «نصراله» در اعترافات خود با بيان اين مطلب كه براي خونخواهي برادرش، مقتول را به قتل رسانده است، گفت: اوايل انقلاب يعني سال ۱۳۵۷ مقتول به نام «غلامحسين _ چ» در يك نقشه قبلي، برادرم به نام «اكبر» را به باغي در مشهد كشاند و او را در آنجا خفه كرد. جسد برادرم پس از گذشت دو روز در باغ كشف شد و پرونده قتل تا سال ۱۳۵۹ بلاتكليف بود و خانواده ام هر چه از مقامات قضايي و قانوني پيگيري كردند نتيجه اي نگرفتند و بنابراين تصميم گرفتم كه قاتل برادرم را به سزاي عملش برسانم.
متهم ادامه داد: پس از خريد يك قبضه اسلحه ژ ۳ از فردي در محله خاك سفيد تهران به درب منزل مقتول كه در مشهد بود رفتم و با شليك گلوله او را به قتل رساندم سپس به كرج متواري شدم و پس از يك سال، خانواده ام را نيز از مشهد پيش خود آوردم.اين متهم هم اكنون با قرار وثيقه در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

پرونده درگيري در عشق  آباد به دادگستري شهرري ارجاع شد
گروه حوادث: پرونده قتل مردي كه در درگيري طايفه اي با شليك گلوله  جان باخته بود، به دليل نقص در تحقيقات از سوي رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان مجدداً به دادسراي شهرري ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي شهرستان شهرري قرار گرفت كه ساعت ۴۰/۱۸ روز سوم شهريور ماه سال ۸۳ به ماموران كلانتري ۱۷۳ امين آباد اطلاع داده شد كه عده اي اراذل و اوباش ساكن داودآباد ورامين اقدام به فحاشي و تهديد مردم روستاي عشق آباد كرده اند كه همگي داراي اسلحه، چاقو، قمه و چوب بوده اند.
بلافاصله ماموران به محل مورد نظر رفتند و در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه در اين درگيري فردي به نام رحمان با شليك گلوله كشته شده و بيش از ۸ نفر زخمي شده اند.بنابر اين با انجام تحقيقات اوليه حميد، جمشيد، مرتضي، سهراب با دستور رئيس شعبه چهارم كهريزك با اتهام مشاركت در نزاع منجر به قتل، اخلال در نظم عمومي و ايجاد رعب و وحشت بازداشت شدند. آنها در تمام مراحل تحقيق و بازجويي ضمن قبول اتهامات وارده از اين كه چه كسي رحمان را با شليك گلوله به قتل رسانده بود، اظهار بي اطلاعي كردند.
جمشيد كه يكي از متهمان پرونده بود، در بازپرسي مدعي شد دو شب قبل از حادثه به خاطر برخي اختلافات قبلي به در خانه شوهر خواهرم رفتيم و اقدام به شكستن شيشه هاي خانه وي كرديم. روز حادثه هم من به همراه حميد و چند تن از دوستانم با پيكان و موتورسيكلت از روستاي داودآباد به عشق آباد رفتيم و درگيري مجدداً شروع شد. در طول درگيري تعدادي اسلحه داشتند من هرگز نديدم كه چه كسي رحمان را به قتل رساند.
پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست از سوي نماينده دادستان شهرري پرونده بدون مشخص شدن متهم اصلي پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. قاضي عزيز محمدي پس از مطالعه پرونده با توجه به اين كه متهمان به قتل عمدي در پرونده مشخص نيست و تنها اتهامات ضرب و جرح و قصاص عضو، مطرح شده است، رسيدگي به اين پرونده را در صلاحيت دادگاه كيفري استان ندانست و با دستوري پرونده را از حيث موضوع ضرب و جرح به دادگاه عمومي كيفري شهرري ارجاع داد.

ارتكاب سه سرقت در مرخصي از زندان
گروه حوادث: يك سارق حرفه اي در مدت مرخصي از زندان با همدستي صاحب خانه خود مرتكب سه فقره سرقت خودرو در شهر تهران شد.به گزارش خبرنگار ما، بيست ودوم شهريورماه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه ماموران گشت كلانتري در خيابان شهيد قندي به يك موتورسيكلت كه دو مرد جوان سوار آن بودند مظنون شدند. دستور توقف صادر شد. در بازرسي بدني از موتورسواران پليس دو عدد شاه كليد از آنان كشف كرد.در جريان تحقيقات پليس از اين متهمان كه محمد ۲۵ ساله و فرزين ۳۵ ساله نام داشتند معلوم شد كه هر دو از سارقان سابقه دار هستند.در بررسي هاي تكميلي مشخص شد محمد كه محكوم به سرقت و تحويل مال مسروقه بود ۱۰ روز پيش از زندان براي مدت كوتاهي مرخصي گرفته بود كه در اين مدت با كمك صاحب خانه خود فرزين مرتكب سه سرقت خودرو پرايد شده بودند. متهمان در جريان بازجويي هاي بعدي عنوان كردند كه در يك مرحله از سرقتها شماره تلفن منزل صاحب خودرو را در داخل خودروي پيدا كرده بودند و با او تماس گرفته و عنوان كردند كه از مكان خودرواش اطلاع دارند و اگر قصد دارد خودرو خود را بار ديگر صاحب شود بايد يك ميليون تومان به آنها بدهد. صاحب خودرو نيز قبول كرده و با تحويل وجه نقد مذكور خودرواش را پس گرفته بود.
بررسي هاي قضايي از اين دو متهم در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس قندي زاده ادامه خواهد يافت.

باند شرارت در دادسراي امور جنايي تهران
گروه حوادث: ديروز تحقيقات از سيزده متهم به شرارت در دادسراي امور جنايي تهران انجام گرفت.به گزارش خبرنگار ما، تحقيقات از سيزده نفر از اعضاء يك باند شرارت در غرب تهران كه به پخش گسترده مواد مخدر نيز مشغول بودند روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران توسط داديار سليماني صورت گرفت.
سركرده اين باند كه در زمان دستگيري در اثر اصابت گلوله به پايش مجروح شده بود هم اكنون در زندان به سر مي برد. بررسي از اين متهمان ادامه خواهد يافت.

قتل همسر وكيل برجسته آمريكايي
آسوشيتدپرس: جسد همسر يك وكيل مدافع مشهور و تحليلگر مسائل قانوني تلويزيون آمريكا، دانيل هورويتس، روز گذشته در محوطه منزل مسكوني اين زوج در سانفرانسيسكو يافت شد.
هورويتس روز گذشته با تماس با پليس خبر از يافتن جسد همسرش در ورودي منزل خود داد. مقامات پليس مي گويند هويت زن به صورت كامل شناسايي نشده است اما با توجه به نشانه ها و شواهد موجود مي توان با درصد بالايي مطمئن بود كه اين جسد به همسر هورويتس تعلق دارد.مقامات پليس در مورد نحوه قتل و يا وضعيت جسد در هنگام كشف آن، هيچ اطلاعاتي منتشر نكرده اند.ويتالي، همسر دانيل، كه پيش تر به عنوان مدير بازاريابي در يك شركت عظيم صنايع ارتباطاتي به كار اشتغال داشت، ظرف چند سال گذشته برنامه ريزي و تنظيم پايگاه اطلاعاتي همسرش را بر عهده داشته است. وي در هنگام وقوع اين جنايت سرگرم دفاع از سوزان پالك بود. پالك متهم است كه در سال ۲۰۰۲ همسر خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده است. هورويتس در زمره موفق ترين وكلاي جنايي آمريكا محسوب مي شود.

محاكمه مدير مسئول پنج نشريه
گروه حوادث: صبح امروز مدير مسئولان پنج نشريه در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي صارمي و دو قاضي ديگر به دفاع از خود مي پردازند.
به گزارش خبرنگار ما، اين پنج نشريه كه به ترتيب ، نشريه اكنون به مدير مسئولي ارسلان عطاپور، دنياي جوان به مدير مسئولي هوشمند راد، دامپزشك به مدير مسئولي جلال آل داوود، فضيلت خانواده به مدير مسئولي محمود بهارستان و هنر زندگي به مدير مسئولي صديقه طالعي نام دارند، قرار است صبح امروز در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان با حضور قضات عالي رتبه و هيأت منصفه مطبوعات محاكمه شوند.

جنايت در شهرك آزادي
گروه حوادث: كارآگاهان اداره آگاهي مركز عمليات پليسي خود براي شناسايي عاملان جنايت شهرك آزادي تهران را آغاز كردند.به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰دقيقه بامداد ديروز ماموران كلانتري ۱۵۰ تهرانسر از وقوع جنايتي در شهرك آزادي مطلع شدند. هويت مقتول محمدعلي _ ب ۴۵ ساله بود كه به بنايي ساختمان اشتغال داشت. قرباني در اثر واردشدن ضربات متعدد چاقو به ناحيه گردن و قفسه سينه اش كشته شده بود.همسر سوم مقتول كه پليس از طريق وي از وقوع اين جنايت مطلع شده بود در توضيح چگونگي ماجرا گفت: ساعت ۲۲ محمدعلي به قصد گذاشتن سطل زباله مقابل در منزل از آپارتمان خارج شد. چند دقيقه پس از خروج همسرم، وي زنگ در را به صدا درآورد و از من خواست تا مقداري پول از پنجره برايش به پايين بياندازم تا به سر كوچه رفته و سيگار خريداري كند. من نيز خواسته او را اجابت كردم و پس از آن ديگر همسرم را زنده نديدم.شاهدان صحنه جنايت به كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز و بازپرس حسين اصغرزاده گفتند: «محمدعلي قدم زنان به سوي سركوچه مي رفت كه يك موتورسيكلت با دو سرنشين به او نزديك شد. يكي از موتورسواران با اسم كوچك محمدعلي را صدا كرد. محمدعلي بعداز گفتگوي كوتاه بر ترك موتورسيكلت نشسته و همراه آنان راهي شد. موتورسواران ناشناس نرسيده به سركوچه با ضربات چاقو محمدعلي را به قتل رسانده و پس از رهاكردن جسدش متواري شدند.»
در مراحل بعدي تحقيق معلوم شد محمدعلي چند ماه قبل همسر دوم خود را كه باردار نيز بود به روستاي محل اقامت خانواده اش انتقال داده و با همسر سوم خود ازدواج كرد. همسر اول اين مرد بنا نيز با چند فرزند خود در نقطه اي ديگر از شهر تهران اقامت داشتند. پليس تاكنون ردي از اختلاف مقتول با شخص يا اشخاص خاصي پيدا نكرده است. بررسي ها براي شناسايي عاملان جنايت توسط پليس آگاهي تهران ادامه خواهد داشت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |