چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۹ - Oct 19, 2005
اولين جلسه رئيس سازمان تربيت بدني با رسانه ها
مشكلات از زبان رئيس ورزش
005334.jpg
جهانگير كوثري: مهندس محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در اولين نشست خود با رسانه هاي همگاني از مشكلات و مسائل وامانده ورزش سخن گفت و با اشاره به رشد ورزش از نظر كمي و كيفي در جهان، موقعيت ورزش كشورمان را نيز به طور كلي بيان داشت و در مقايسه اي كلي تر تفاوت هاي داشته هاي ما را در ورزش نسبت به ديگر كشورها باز گفت. محمد علي آبادي معتقد است اگر ما بخواهيم به آنچه كه در دنيا در ورزش به آن رسيده اند دست يابيم راه درازي را بايد طي كنيم. نگراني هاي مهندس علي آبادي در ابعاد اقتصادي و تجهيزاتي نيز قابل توجه بود. اين كه با وجود افزايش اعتباراتي كه دستگاه ورزش در سال ۸۴ به آن دست پيدا كرده است به سرانه هفت هزار تومان براي هر فرد رسيده ايم. در دنيا سرانه ورزشي اماكن براي هر فرد ۲ تا ۵/۲ متر مربع است اما در كشور ما اين مساحت چهل و هشت صدم متر مربع است.
علي آبادي اشاره به اين مطلب هم داشت كه طبق آمار موجود حدود ۱۰درصد مردم در ورزش همگاني شركت مي كنند، در حالي كه اين رقم در دنيا ۴۵ تا ۵۵ درصد است و اين نشانه توجه كمتر به ورزش همگاني است. در مدال آوري نيز ما به آن درجه از مرغوبيت و معروفيت نرسيده ايم كه در شأن و منزلت ورزش ما باشد. شايد جايگاه ورزش ما در آسيا بايد تا رده اول تا سوم باشد و در جهان نيز در مقام ارزشمندي قرار بگيريم.
مهندس علي آبادي نيز اعتقاد دارد، با همكاري تنگاتنگ ميان دولت، مجلس، سازمان تربيت بدني، فدراسيون ها و مطبوعات مي توانيم بر مشكلات فائق آييم. مطبوعات آيينه تمام نماي ورزش هستند و به صراحت مي توانند نقاط مثبت و منفي را به اطلاع مسئولين و خوانندگان خود برسانند.
مهندس علي آبادي همچون ديگر رؤساي ورزش به مشكلات مالي اشاره كرد و گفت: ما مشكلات جدي تري در مسايل مالي داريم كه بايد در دولت مطرح كنيم و كمك بگيريم چون ورزش مخاطب اصلي اش نسل جوان است و بايد بتوانيم درآنها رشد فيزيكي و جسماني ايجاد كنيم تا سلامتي روحي و رواني آنها تضمين شود. حرفهاي محمد علي آبادي اگرچه تازگي نداشت، اما بازگويي مشكلات ورزش در اولين جلسه مطبوعاتي و راديوتلويزيوني نشانگر صداقت و ايجاد زمينه واقعي براي بازسازي تمام كاستي ها و كمبودهاست.

پرسپوليس و استقلال سيزدهم آبان در آزادي
خبرنگار همشهري: دو تيم پرسپوليس و استقلال كه در شرايط فعلي دچار مشكلات و مسائل مالي و غيره هستند بايد در هفته دهم و روز سيزدهم آبان ماه در مقابل يكديگر قرار گيرند. همچنين در هفته دهم پاس با راه آهن ديدار مي كند و ذوب آهن از فولاد خوزستان پذيرايي مي كند. بايد منتظر بود و ديد تا ۱۸ روز ديگر وضعيت پرسپوليس و استقلال در جدول چگونه است.

درخواست كويت از ژيمناستيك ايران
خبرنگار همشهري: رئيس فدراسيون ژيمناستيك كويت درخواست حكم رياست كميته فني غرب آسيا را از ايران كرد.
به گزارش سايت خبري ژيمناستيك، عباس بندر حسين (رئيس فدراسيون ژيمناستيك كويت) طي ارسال نامه اي درخواست حكم رياست اين كميته را از رئيس فدراسيون ايران كه رياست فدراسيون غرب آسيا را برعهده دارد، كرد.سيد عبدالحسين (كويت)، سعيد التميمي (اردن)، ابراهيم رمضان (عربستان سعودي)، فايزالخطي (از سوريه)، جعفر درويش زاده، حسام الدين نواب و سيد طاهر علوي اعضاي پيشنهادي رئيس كميته فني ژيمناستيك غرب آسيا هستند كه احكام آن ها پس از تاييد رياست فدراسيون ايران صادر شده است.با توجه به ساكن بودن تحولات بين المللي ورزش ژيمناستيك در ايران به نظر مي رسد كسب بيشتر كرسي هاي بين المللي از سوي مسئولان بلندپايه ورزش كشورمان مي تواند نقطه روشني براي توسعه اين ورزش در زمينه دست يابي به عناوين و افتخارات ازسوي قهرمانان كشورمان باشد.

۵۲ بوكسور به اردوي تيم ملي دعوت شدند
گروه ورزشي: دوشنبه شب جلسه اعضاي كميته فني بوكس حاضر در مسابقات قهرماني كشور در لرستان به اتفاق رئيس، نايب رئيس و دبير فدراسيون برگزار شد.
در اين نشست كه مربيان تيم ملي نيز حضور داشتند پس از بحث و بررسي و ارزيابي بوكسورهاي حاضر در مسابقات سرانجام ۵۲ نفر انتخاب و به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
نفرات منتخب يك روز پس از عيد سعيد فطر بايد در تهران خود را به مربيان تيم ملي معرفي كنند.
پس از اقامت يك هفته اي در تهران بازي هاي درون اردويي برگزار مي شود و درنهايت ۲۲ نفر به اردوي دائمي  فرا خوانده خواهند شد.
هدف از تشكيل اين اردو حضور موفقيت آميز در مسابقات المپيك آسيايي دوحه - قطر است. مربيان تيم ملي محمد رضا صمدي و اكبر احدي هستند.

پرسپوليسي ها بدون پروين تمرين كردند
گروه ورزشي: تمرين هاي  آماده سازي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  عصر ديروز  بدون  حضور علي  پروين  سرمربي  اين  تيم  در مجموعه  ورزشي  كارگران  تهران  برگزار شد.ناصر ابراهيمي مربي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  با بيان  اين  مطلب  افزود: به  غير از شيث  رضايي ، تمامي  بازيكنان  در تمرين  عصر ديروز حضور داشتند.وي  با بيان  اينكه  هنوز مشكل  مالي  بازيكنان  تيم  پرسپوليس  حل  نشده  است ، ادامه  داد: تمرين ها به  دستور پروين  از سر گرفته  شد تا اين  تيم فردا شب  به  مصاف  تيم  برق  شيراز برود.مربي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  اظهار داشت : بازيكنان  اين  تيم  عصر امروز يك  جلسه  تمرين  را در مجموعه  ورزشي  كارگران  برگزار مي كنند و مستقيما راهي  شيراز خواهند شد.

شهر «فريدريشس هافن» ميزبان ايران در جام جهاني
گروه ورزشي: شهر «فريدريشس  هافن» در جنوب  آلمان ، ميزبان  تيم  ملي  فوتبال  ايران  در جريان  بازي هاي  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ خواهد بود.خبرگزاري  آلماني «د.پ .آ.» گزارش  داد: «برانكو ايوانكوويچ» سرمربي  تيم ملي  فوتبال  ايران  و «جوزف  بوشل  ماير» شهردار عالي  شهر «فريدريشس  هافن» اين  مطلب  را روز سه  شنبه  اعلام  كردند.تيم  ملي  فوتبال  ايران  در سال  گذشته  ( ۲۰۰۴) ميلادي  نيز از امكانات  تمرين در «فريدريشس  هافن» استفاده  كرد و در يك  هتل  در اين  منطقه  اقامت  داشت. بدين  ترتيب،  در كنار تيم  ملي  فوتبال  هلند، تيم  ايران  نيز در زمان  جام جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ در جنوب  آلمان  اقامت  گزيده  و تمرين  خواهد كرد.تيم  ملي  فوتبال  جمهوري  اسلامي  ايران  قرار است  از اواسط خرداد ماه  سال آينده  در هتل  كورونه  در شهر فريدريشس  هافن  در ايالت  بادن  ورتمبرگ  در جنوب آلمان  مستقر شود.بر پايه  برخي  اخبار، نمايندگان  فدراسيون  فوتبال  ايران  در تابستان  سال جاري ، برخي  از ديگر نقاط آلمان  از جمله  شهر «وسل» در ايالت «نوردراين وستفالن» را با هدف  يافتن  يك  مكان  مناسب  براي  استقرار تيم  ملي  در طول  مسابقات  جام  جهاني  آلمان مورد بازديد قرار داده  بودند.

منصور برزگر: تقويم فدراسيون كشتي
با برنامه هايش يكي نيست
005331.jpg
گروه ورزشي: منصور برزگر كه به تازگي به عنوان يكي از اعضاي كميته مربيان فيلا انتخاب شده است، درخصوص حضور در اين كميته گفت: وظيفه فدراسيون است تا با فيلا ارتباط برقرار كند تا وظايف و برنامه هاي كميته مربيان فيلا را جويا شود.
وي با اشاره به مشكلات اخير كشتي گفت: نه فدراسيون را مقصر مي دانم و نه مربي را، بلكه دستگاه تربيت بدني و كميته ملي المپيك مقصر است كه با اين كه مي دانند اشتباه عمل مي كنند، به همان كار ادامه مي دهند.اين تنها مشكل كشتي نيست و ساير فدراسيون ها نيز به هم ريخته هستند. دستگاه ورزش بايد كميته اي را تشكيل دهد كه طرح و برنامه دهد و فدراسيون آن را اجرا كند.
فدراسيون كشتي تقويم دارد اما تقويم با برنامه يكي نيست.سازندگي با تقويم تفاوت دارد.برنامه آن است كه مشخص شود يك گروه بايد كار را از كجا شروع كند و با گذراندن چه مراحلي آن را به اتمام برساند.
وي درخصوص همكاري خود با فدراسيون كشتي گفت: اگر فدراسيون واقعا مي خواست با من كار كند يك سال پيش اين كار را مي كرد، ما يك سال زمان را از دست داده ايم و نمي دانيم بايد چه كار كنيم و هنوز نمي دانيم مربي تيم ملي چه كسي است.
دومين جلسه مسئولان فدراسيون كشتي با كارشناسان
جلسه دوم صاحب نظران و نويسندگان مطبوعات با مسئولين فدراسيون كشتي به منظور بحث و بررسي پيرامون عملكرد تيم ملي كشتي ايران در مسابقات جهاني مجارستان و رقابت هاي داخلي ظهر ديروز در محل فدراسيون كشتي برگزار شد.
در اين جلسه كه با حضور محمد رضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي، اسدالله رضايي دبير فدراسيون ، اطاعتي رئيس كميته داوران، رحيم جدي و كارشناسان كشتي از جمله منوچهر لطيف، اكبر فيض، حجت اكبرآبادي، تورج لارودي، مهدي رستم پور و... برگزار شد، عملكرد تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان در مسابقات جهاني بوداپست مجارستان بررسي شد و راهكارهاي مناسب براي پيشرفت كشتي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.يكي از مباحث مهم احياي مسابقات قهرماني كشور و حضور استانهاي مختلف با بهترين نفرات خود در اين مسابقات بود كه قرار شد فدراسيون كشتي برنامه ريزي دقيقي را در اين زمينه انجام دهد. در اين جلسه، همچنين كارشناسان مطبوعات بر برنامه ريزي دقيق در برگزاري اردوهاي تيم ملي، شركت در تورنمنت هاي مختلف، انتخاب مربي و سرمربي تيم ملي و استفاده از تمامي پتانسيل هاي موجود تأكيد كردند.

ميلان با تمام سردارانش در مقابل آيندهوون
005328.jpg
حسن حيدري: رقابتهاي ليگ قهرمانان امشب نيز پيگيري مي شود تا بازي هاي دور رفت به پايان برسد.
در مهمترين بازي ها آث ميلان، رئال مادريد، چلسي واينتر بازي هاي دشواري را در پيش دارند.
در گروه E آث ميلان در سومين بازي به مصاف آيندهوون مي رود. اين دو تيم فصل پيش در مرحله نيمه نهايي اين جام با هم ديدار كردند كه تيم ايتاليايي در مجموع به فينال راه يافت.
كارلو آنجلوتي در اين بازي ترجيح داد تا شوچنكو و جيلاردينو  را در خط حمله قرار دهد.
در تيم آيندهوون نيز جان ونگور مهاجم سرشناس اين تيم به دليل دو اخطاره بودن غايب است.
در بازي ديگر در تركيه، فنرباغچه با شالكه رو به رو مي شود. تيم آث ميلان در حال حاضر با ۴ امتياز در صدر جدول قرار دارد.
تيم ليون در حالي كه رئال مادريد غول فوتبال اروپا در گروه F حضور دارد با ۶ امتياز پيشتاز گروه است.
اين تيم امشب در فرانسه ميزبان المپياكوس ضعيف ترين تيم گروه مي باشد. از سال ۱۹۶۶ تاكنون اين دو تيم ۴ بار با هم ديدار كردند كه سهم هر تيم ۲ پيروزي بوده است. ليون همچنين در ۱۱ بازي قبلي در ورزشگاه اختصاصي خود در ليگ قهرمانان شكست نخورده است.
تيم رئال مادريد نيز در سانتياگو برنابئو به مصاف روزنبرگ نروژ مي رود. آخرين پيروزي روزنبرگ به سال ۹۷ بر مي گردد كه با ۲ گل رئال را شكست داده بود.
در اين ديدار رونالدو بدليل آسيب ديدگي در تركيب اصلي قرار ندارد. در گروه G دو تيم انگليسي ليورپول و چلسي به مصاف اندرلشت و بتيس مي روند. در اين گروه همين دو تيم با ۴ امتياز بخت هاي اول صعود به حساب مي آيند.
تيم اينتر تنها تيم ۶ امتيازي گروه H در پرتغال با پورتو ديدار مي كند. پيروزي پرگل پنج بر صفر اين تيم در هفته جاري كالچو باعث وحشت تيم رقيب شده است.اين دو تيم فصل پيش در ليگ قهرمانان با يكديگر ديدار كردند كه در بازي رفت پورتو در خانه مقابل اينتر با تساوي يك بر يك متوقف شد. در اسكاتلند نيز گلاسكورنجرز ميزبان آرتمديا اسلواكي است.

ليگ برتر واليبال ايران
آغاز هفته سوم با دو بازي در تهران
علي شاكري : هفته سوم ليگ برتر واليبال ايران امشب با انجام دو ديدار در تهران آغاز مي شود و فردا با برگزاري ۵ بازي در شهرستان ها خاتمه مي پذيرد.
امشب در سالن هفتم تير در ساعت ۱۹ سايپا به مصاف نئوپان گنبد مي رود. سايپا پس از دو پيروزي بزرگ امروز در برابر تيمي به ميدان مي رود كه با وجود باخت در دو بازي قبلي همواره در تهران خوش درخشيده است. سايپا در بهترين شرايط خود روياروي نماينده گنبد قرار مي گيرد. در بازي دوم امشب پرسپوليس برابر صنام مي ايستد. صنام با يك پيروزي و يك شكست هنوز صاحب آن استحكام هميشگي نيست و همين مسئله مي تواند بازي اين تيم و پرسپوليس را غيرقابل پيش بيني كند. پرسپوليس با نوجوانان ملي پوشش در صورت دارا بودن شرايط روحي مناسب مي تواند حريف خطرناكي به شمار رود. البته صنام اگر صنام گيم چهارم بازي با ذوب آهن باشد بايد پيشاپيش يك پيروزي ديگر به نامش نوشت وگرنه پرسپوليس مي تواند براي اين تيم مدعي دردسرساز شود.
برنامه بازي هاي امشب
چهارشنبه  ۲۷ مهر: سالن ۷ تير
ساعت۱۹: سايپا تهران  - نئوپان  گنبد
داوران : راهجرديان  و عشق  دوست .
ناظر: جلاير
ساعت  ۲۱: پيروزي  تهران  - صنام  تهران
 داوران : فيروزي  و ترابي
 ناظر:  نعمتي

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |