چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۹ - Oct 19, 2005
با تصويب مجلس
قانون واگذاري خدمات تربيت بدني
در مناطق محروم به بخش خصوصي لغو شد
005364.jpg
گروه سياسي: در جلسه علني ديروز، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تصويب نهايي طرحي، واگذاري خدمات تربيت بدني در مناطق محروم را به بخش خصوصي لغو كردند.
طرح يك فوريتي اصلاح ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت كه فوريت آن در جلسه نهم مرداد ۸۴ تصويب شده بود ديروز به تصويب نهايي نمايندگان رسيد.
در ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت تصريح شده است دولت براي توسعه كمي و كيفي خدمات خود و كاهش حجم تصدي هاي دولت، مجازاست ارايه خدمات اجتماعي، فرهنگي، خدماتي و رفاهي از قبيل آموزش فني و حرفه اي، تربيت بدني، درمان، توانبخشي، نگهداري از سالمندان، معلولان و كودكان بي سرپرست، كتابخانه هاي عمومي، مراكز فرهنگي و هنري، خدمات شهري و روستايي، ايرانگردي و جهانگردي را به بخش غيردولتي واگذار كند.
اين كار براساس قانون به سه روش خريد خدمات از بخش غيردولتي، مشاركت با بخش غيردولتي و واگذاري مديريت بخش غيردولتي انجام مي شود.
نمايندگان با مصوبه ديروز خود واگذاري ارايه خدمات بخش تربيت بدني به بخش غيردولتي در مناطق محروم را از حكم ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مستثني كردند.
براساس تبصره طرح مذكور، دولت موظف شد ظرف سه ماه پس از تصويب قانون نسبت به تحويل مجدد اماكن واگذار شده اقدام كند.
لايحه موافقتنامه قضايي ايران و قزاقستان به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت
لايحه موافقتنامه و معاضدت و روابط قضايي بين ايران و قزاقستان اعاده شده از سوي شوراي نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شد.
در ماده ۲۴ اين لايحه كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود درباره نحوه اقدام براي حمايت از شخص يا اموال وي در معاضدت قضايي فيمابين دو كشور آمده است: در موارد فوري مرجع صلاحيت دار محل سكونت يا اقامت شخص داراي اهليت ناقص يا فاقد اهليت راساً مي تواند اقدامات لازم را جهت حمايت از وي و دارايي او به عمل آورد. دستوراتي كه در اين باره صادر مي شود بايد به مرجع مربوط طرف متعاهدي كه شخص، تابعيت آن را دارد از طريق نمايندگي ديپلماتيك يا كنسولي اعلام شود، اين گونه دستورات قابل لغو مي باشند مگر اينكه طرف متعاهد مزبور تصميم گيري كرده باشند.
تخريب ساختمان هاي آموزشي ممنوع مي شود
همچنين، جزئيات لايحه ممنوعيت تخريب ساختمان هاي آموزشي تابع وزارت آموزش و پرورش توسط مراجع قضايي تا دو و نيم سال از تاريخ صدور به تصويب رسيد.
براساس اين مصوبه وزارت آموزش و پرورش موظف شد ظرف سه سال و نيم از تاريخ قطعيت احكام تخريب ساختمان هاي آموزش و پرورش طبق مقررات نسبت به توافق با مالكان و تملك عرصه يا خريد يا واگذاري زمين معوض از طريق دولت يا شهرداري ها اقدام نمايد.
طبق تبصره اين ماده در مواردي نيز كه قبل از تصويب اين قانون احكام قطع ساختمان هاي آموزشي و پرورشي صادر شده باشد ضمن موقوف الاجرا شدن اين احكام مهلت ياد شده در اين ماده از تاريخ تصويب اين قانون خواهد شد.
طبق ماده ۳ مصوبه مزبور، صدور و اجراي احكام تخريب در مورد ساختمانهايي كه توسط آموزش و پرورش در زمين هاي موات احداث شده و بعداً براي آن سند مالكيت ارايه گرديده است ممنوع مي باشد. در اين گونه موارد وزارت آموزش و پرورش موظف است قيمت منطقه اي زمين با كارشناسي به مالكان آنها پرداخت نمايد و زمين را به تملك خود درآورد.
براساس ماده ۴ نيز تخليه ساختمان ها و املاك متعلق به دولت و نهادهاي عمومي غيردولتي كه در سال تحصيلي ۸۳-۸۲ به عنوان مدرسه در اختيار وزارت آموزش و پرورش بوده است تا زمان اعلام نياز آن وزارتخانه ممنوع مي باشد.
براساس تبصره اين ماده اجراي اين ماده در مورد نهادهاي زير نظر ولي فقيه منوط به اذن معظم له خواهد بود.
همچنين، طرح دوفوريتي تمديد مهلت اجراي آزمايشي قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري كه دوفوريت آن در جلسه يكشنبه گذشته با رأي بيش از دو سوم نمايندگان تصويب شده بود در جلسه علني ديروز به دليل شركت نكردن بيش از ۴۰ نماينده در رأي گيري و كمبود ۳رأي مثبت از دستور خارج شد.
اين امور در حالي رخ داد كه مهلت اجراي آزمايشي قانون آيين  دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري پس از يك مدت ۵ ساله و يك تمديد دو ساله، ۲۳ مهر امسال به پايان رسيده است و دادگاههاي عمومي و انقلاب كشور براي دادرسي در امور كيفري با مشكل مواجه هستند.
دولت اوايل امسال لايحه تمديد مهلت اجراي آزمايشي اين قانون را تقديم مجلس كرده بود و كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در تاريخ دهم مرداد امسال گزارش شور اول آن را جهت طرح در صحن علني به هيات رئيسه داده بود كه بررسي آن در نوبت دستور كار مجلس قرار داشت.
در حاشيه
* عماد افروغ نماينده تهران نسبت به عدم اعلام وصول طرح تحقيق و تفحص از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي توسط هيات رئيسه انتقاد كرد و گفت: در طول سالهاي گذشته شاهد بوديم اسامي افرادي كه جرايم خرد دارند افشا مي شود اما هيچ گاه دانه درشت ها به دام نمي افتند گويا رابطه قدرت و ثروت مانع از افشاي اسامي دانه درشت ها مي شود.
حداد در پاسخ به تذكر وي گفت: غير از رئيس مجلس، سه نماينده ديگر نيز در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي حضور مي يابند كه در حال حاضر از سوي مجلس هفتم آقايان مصباحي مقدم، عبداللهي و فدايي هستند و مجلس مي تواند از طريق نمايندگان خود توضيح بخواهد و غير از آنها از مسئولان ستاد نيز دعوت مي كنيم تا در يك جلسه غيرعلني رسمي و يا علني در مجلس حضور يابند و توضيح دهند.
* تعدادي از معلمان حق التدريسي استانهاي فارس و كرمانشاه در اعتراض به اخراج خود از آموزش و پرورش و شركت ندادن آنان در آزمون استخدامي مقابل درب مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند و خواستار حضور آقايان حداد عادل رئيس مجلس و حاجي بابايي عضو هيات رئيسه در جمع خود شدند.
* تعدادي از كارگران شركت نازنخ قزوين در اعتراض به عدم دريافت ۲۵ ماهه حقوق و مزاياي خود از شب گذشته مقابل درب مجلس تجمع كردند و خواستار ملاقات با رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي شدند.
* حميد سوريان، قهرمان كشتي فرنگي جهان كه در سال جاري در مسابقات بوداپست مجارستان شركت كرده بود دقايقي در جايگاه تماشاچيان حضور داشت سپس به ديدار غلامعلي حداد عادل رفت.
* حداد عادل در پاسخ به تذكر طلايي نيك مبني بر اينكه در حالي كه دولت به كشاورزان بدهكار است بانكهاي دولتي كشاورزان را به علت ديركرد پرداخت اقساط وام تحت فشار قرار مي دهد گفت: موضوعي كه اشاره كرديد خواست مشترك همه نمايندگان مجلس است و ما نيز اين موضوع را پيگيري مي كنيم تا در پرداخت پول به كشاورزان كه محصول آنها را خريداري كرده اند تسريع شود.
* حسن زماني نماينده ملاير از مطبوعات و افرادي كه اخيرا تحت عنوان كارشناس طرح تثبيت قيمتها مجلس را زير سئوال مي برند انتقاد كرد اما حداد عادل سخنان وي را تذكر ندانست و گفت: مجلس طرحي را تصويب كرده و طبيعتاً عده اي موافق و مخالف دارد و در مطبوعات هم انتقاد مي  شود. آزادي و حق انتقاد براي مردم و مطبوعات محفوظ است ،بهتر است مجلس هم ببيند كه اين مخالفتها براي چيست و به آنها پاسخ دهد.
* نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با صدو بيانيه اي بخشي از حقوق ماهيانه خود را به حادثه ديدگان اخير پاكستان اختصاص دادند.

احمدي نژاد در ديدارسفير جديد فرانسه در تهران
طرح مشاركت برنامه هاي هسته اي ايران
بالاترين پيشنهاد براي اعتمادسازي است
ايسنا: احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران اسلامي، ديروز «برنارد پولتي» سفير جديد فرانسه در تهران را به حضور پذيرفت.
رئيس جمهور در اين ديدار موضع دولت فرانسه در ارتباط با تصميم ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را يك عامل بازدارنده در راه توسعه مناسبات فيمابين خواند و افزود:   افكار عمومي ايران، فرانسه را يك كشور منطقي، آزاد و حامي منطق تصور مي كند و بر همين اساس، انتظار مي رفت در موضوع هسته اي، دولت آن كشور در كنار ايران باشد.
احمدي نژاد افزود: ملت ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست و نه تنها نيازي به آن ندارد بلكه خواهان برچيده شدن تمامي  سلاح هاي هسته اي در جهان است اما متاسفانه و به رغم بيشترين همكاري جمهوري اسلامي  ايران با آژانس بين المللي انرژي هسته اي، برخي از كشورها در يك موضع گيري ناعادلانه و نابرابر، در صدد هستند نظرات شخصي خود را بر ملت ايران تحميل كنند.
وي ادعاي كشورهاي برخوردار از زرادخانه هاي انباشته از كلاهكهاي اتمي در مقابله با استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي را بي معني و مردود دانست و تأكيد كرد كه هيچ كشور آزاد و مستقلي در جهان حاضر به پذيرش چنين تحميلي نيست.
رئيس جمهور افزود: ملت ايران از اقدامات گذشته فرانسه رنجيده است و انتظار مي رود كه دولت فرانسه در جهت ترميم آسيب هاي وارد شده به روابط فيمابين، گامهاي مثبت و سازنده اي را به پيش بردارد.
احمدي نژاد اعلام آمادگي ايران براي مشاركت دادن ساير كشورها در برنامه هسته اي خود را بالاترين پيشنهاد ممكن براي اعتمادسازي، شفاف سازي و اثبات سلامت و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران دانست و در پايان سخنانش ضمن آرزوي موفقيت براي سفير جديد فرانسه در تهران تأكيد كرد كه پيگيري سياستهاي مستقل به نفع دو كشور است.
در اين ديدار برنارد پولتي پس از تسليم نامه ژاك شيراك رئيس جمهور كشورش به دكتر احمدي نژاد، اظهار اميدواري كرد كه در دوران ماموريتش در تهران بتواند نقش سازنده اي را در توسعه روابط دوجانبه ايفا كند.
سفير فرانسه افزود: ما به دغدغه و خواست ايران براي داشتن نيروگاه هسته اي و همچنين توليد برق هسته اي واقفيم و آماده هستيم تا در اين جهت همكاري كنيم.

وزير اطلاعات خبر داد:
دستگيري بيست مظنون انفجارهاي اخير
اهواز توسط وزارت اطلاعات
فارس: وزير اطلاعات با اشاره به انفجارهاي اخير اهواز گفت: بيش از بيست نفر در انفجارات اخير اهواز دستگير شده اند و پرونده هم اكنون در مرحله تحقيق و بررسي است.
غلامحسين محسني اژه اي پس از پايان جلسه ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه آيا انگليس در انفجارهاي اخير دست داشته است، گفت: وقتي پرونده به دادگاه رفت آن موقع مشخصات اعلام مي شود چون تا پرونده به دادگاه نرود ما از لحاظ قانوني مجاز نيستيم كه به اعلام جزئيات و اسم افراد بپردازيم.
وي در پاسخ به اين كه رئيس جمهور به صراحت به نقش انگليسي ها در آشوب هاي اهواز پرداخته است، گفت: رئيس جمهور اينگونه نگفته است. گفته است سرنخ هايي به دست آمده كه ما به قضيه مشكوك هستيم.
محسني اژه اي درباره نشست عصر ديروز خود با كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ما با مجلس جلسات مكرري داريم و اين جلسه يكي از جلسات معمولي است و درمورد مسائلي كه مطرح مي شود مجلس و دولت و وزرا براي هماهنگي رسيدگي مي كنند و مسئله مهمي مطرح نبود.وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره تصميم دولت مبني بر ممنوعيت ورود كالا از كره جنوبي و انگليس گفت: چنين چيزي صحت ندارد.
وزير اطلاعات در ادامه اين گفتگو در پاسخ به سوال مكرر خبرنگاران درباره اقدامات اطلاعات و در زمينه حوادث اخير اهواز گفت: هم اقدامات پيشگيري و هم اقدامات مقابله اي انجام شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه طبق گفته نماينده اهواز چرا در صورتي كه اين افراد به صورت گروهي و شبكه اي وارد شده اند شناسايي صورت نگرفته است؟ گفت: معناي اقدامات پيشگيرانه اين نيست كه هيچ اتفاقي نيفتد.
ممكن است از بسياري مسائل پيشگيري و خنثي سازي صورت گيرد و ممكن است گاهي از دست ما هم در برود.

صفار هرندي:
سياستگذاري، نظارت و حمايت  شأن
اصلي وزارت ارشاد است
ايرنا: وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي با بيان  اينكه  شأن  اصلي  ما در اين  وزارتخانه سياستگذاري ، نظارت  و حمايت  است ، گفت : به  ملازمت  بين  اين سه  موضوع  اعتقادداريم  و اگر قرار است  حامي باشيم  بايد سياستگذار و ناظر هم  باشيم .
حسين  صفارهرندي  ديروزدر ديدار با اعضاي  هيات  مديره  اتحاديه  ناشران و كتابفروشان  افزود: اعتقاد داريم  كه  عمده ترين  حمايت ها و يارانه ها بايدروي  سرانه  مطالعه  و كتابخواني  در كشور متمركز شود.
وي  اظهار داشت : در وزارت  ارشاد به  قطع  يارانه هاي  فرهنگي  معتقد نيستيم  واگر زماني  صحبت  از قطع  يارانه  محصولات  فرهنگي  در بخشي  به  ميان  مي آيد منظورذخيره  و صرف  آن در بخش  ديگري  از حوزه  فرهنگ  است .
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي با اشاره  به  اين  كه  انتشار كتاب  بايدقاعده مند و داراي  آيين  نامه  مشخص  باشد، تصريح  كرد: كتابي  بايد ترويج شود كه  با آيين  و باور مردم  منطبق  باشد واگر كتابي  به  موازين  اخلاقي  جامعه پايبندي  ندارد، ترويج  آن وظيفه  ما نيست .
صفارهرندي  تأكيد كرد: كتابي  كه  فرهنگ  عمومي و مباني  اخلاقي ، ايراني  و اسلامي  جامعه  را ارتقا دهد نيازمند اعمال  سياست هاي  حمايتي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي است .
وي  با اشاره  به  اين  كه  دفاع  از حق  نويسندگان  در قبال  معترضان  داخلي  را حق  خود مي دانيم ، افزود: اگر بتوانيم  كپي  رايت  و حق  مولف  را در داخل كشور قاعده مند و ساماندهي  كنيم ، استعداد و تجربه  برخورد و حضور در عرصه هاي  جهاني  را نيز پيدا خواهيم  كرد.

دادستان كل كشورنسبت به سهل انگاري
در سلامت مردم هشدار داد
دادستان كل كشور تاكيد كرد: سهل انگاري در امنيت غذايي، بهداشتي، ساختمانها، جاده ها، لوله هاي آب، گاز و شيوع وبا و ساير زمينه ها قابل اغماض نيست و بايد در همه موارد دقت، كنترل و مراقبت صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله دري نجف آبادي در حضور مسئولان و كارشناسان مركز استاندارد و واحد هاي توليدي، خدماتي نمونه در رعايت استانداردهاي كالاهاي توليدي و خدماتي، افزود: حضور متوليان استاندارد در زمينه هاي ياد شده بايد فعال تر باشد.
وي تاكيد كرد: از طراحي يك پروژه تا اجرا، پيمانكاري، بهره برداري، بازاريابي، تعمير و نگهداري و  كلاً همه مراحل بايد منطبق با معيارهاي علمي و استاندارد باشد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: بسط كمي و كيفي استاندارد به علت اينكه با حيثيت افراد جامعه مرتبط و اسباب اقتدار نظام است، يك وظيفه حاكميتي است.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: بايد به مردم گوشزد كرد و فرهنگ سازي شود كه مردم خود از اجناس و كالاهاي تقلبي فاصله بگيرند.
وي گفت: اگرمي خواهيم كالاهاي ساخت داخل با اقبال عمومي مواجه شود و بازارهاي بيگانه كساد شود و گرايش مردم براي مصرف كالاهاي خارجي كاهش يابد، بايد در زمينه كيفيت توليدات و استاندارد سرمايه گذاري كنيم.
دادستان كل كشور تصريح كرد: صادرات اجناس ناخالص با رتبه بندي هاي ناسالم و مارك تقلبي بر اعتبار كشور خدشه وارد مي كند.
آيت الله دري نجف آبادي گفت: نبايد اجازه داد منافع معدودي سودجو بر عزت كشورمان خدشه وارد كند.
وي گفت: اگر گازهاي گلخانه اي منتشر كنيد، آب و خاك و امكانات خدادادي را آلوده كنيد و مواد شيميايي، امواج الكتريكي و سمهاي ميكروبي و زباله هاي هسته اي بكار بريد.
اين غفلتها همچون شلاقي برپيكره حيات شما خواهد كوفت.
آيت الله دري نجف آبادي همچنين افزود: براي نيل به چشم انداز ۲۰ ساله بايد نرخ سرمايه گذاري در كشور افزايش يابد.
وي ابراز اميدواري كرد: دولت در تحقق اهداف و آرمانهاي برنامه هاي چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه هاي پنج ساله چهارم با قدرت پيش برود.
دادستان كل كشور تصريح كرد: در اين راستا بايد نرخ بيكاري و فرار مغزها كاهش يافته جذب سرمايه و نرخ سرمايه گذاري افزايش يابد و توليد ناخالص ملي رشد كند، قدرت رقابت كشور بالا رود، هزينه ها كاهش و بهره وري افزايش و صادرات رشد و واردات كالاهاي مصرفي كاهش يابد.
رقابت در دنياي امروز و حضور در بازارهاي جهاني لازمه اش استاندارد است و بايد روز به روز به سوي ارتقاء كيفيت و استاندارد كردن كالاها وخدمات حركت كنيم.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: بايد عمر مفيد ساختمانها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال باشد و اين درحالي است كه ساختمانها در ايران بيش از ۳۰ سال دوام و استحكام ندارد.
وي تصريح كرد: اميد است موسسه استاندارد با برنامه ريزي و تلاش مضاعف بستر را براي گسترش فرهنگ استاندارد، نظارت بر توليدات، ارتقاي كيفيت، سلامت كارها، افزايش اعتماد ملي و اعتبار بين المللي كشور را فراهم نموده و خادمان اين عرصه را تشويق و فرصت طلبان را توبيخ نمايد.
تا شاهد حسن و انضباط و موفقيت بيشتر كشورمان باشيم.

در پانزدهمين روز ماه مبارك رمضان؛
شاعران، ميهمان رهبر معظم انقلاب خواهند بود
مهر: شاعران در پانزدهمين روز از ماه مبارك رمضان، افطار را ميهمان رهبر معظم انقلاب خواهند بود.
امسال نيز بنا به سنت هر ساله، شاعران متعهد اين مرز و بوم امروز ميهمان مقام معظم رهبري خواهند بود و روزه خود را در كنار ايشان افطار خواهند كرد.
بر اساس اين گزارش در اين نشست صميمي شاعران جديدترين اشعار خود را قرائت خواهند كرد.

احمدي نژاد: از سرمايه گذاري خارجي
در فعاليتهاي وزارت نيرو استفاده مي كنيم
واحد مركزي خبر: رئيس  جمهور گفت  بايد از سرمايه گذاري  خارجي  در فعاليتهاي  آبرساني ، برق  رساني  و سدسازي  و ديگر خدمات  وزارت  نيرو استفاده  كنيم.
محمود احمدي  نژاد ديروز در حاشيه  بازديد غيرمترقبه  و بدون  اطلاع قبلي  از وزارت  نيرو، افزود: طرحهاي  اين  وزارتخانه  بايد با سرعت بيشتري  اجرا و به ويژه  شبكه  آبرساني  شهرهايي  كه  به  صورت  نيمه كاره  انجام  پذيرفته  است ، هر چه  زودتر تكميل  شود.
وي  كه  در نشست  معاونان  وزارت  نيرو سخن  مي گفت  با اشاره  به  مشكلات بودجه اي  صنعت  آب و برق  افزود اعتبارات  اين  وزارتخانه  بايد افزايش يابد و دولت  در اين  زمينه  اقدام  خواهد كرد.
رئيس  جمهور سقف  اتمام  طرحهاي  زود بازده  را دو سال  اعلام  كرد و گفت قيمت  تمام  شده  طرحهاي  عمراني  بايد كاملا مشخص  شود و صرفه  جويي  لازم نيز در آنها صورت  گيرد.
احمدي  نژاد بر حفظ سلامت  آبهاي  زيرزميني  تأكيد كرد و افزود بايد با برنامه ريزي  دقيق  به  جهتي  برويم  كه  سفره هاي  آبهاي  زيرزميني  آلوده نشود. رئيس  جمهور اضافه  كرد در هر منطقه اي  كه  يك  منبع  آب وجود دارد.
اولويت  بهره برداري  با مردم  همان  منطقه  است  و تامين  آب مناطق  ديگر بايد در اولويت  بعدي  قرار گيرد.وي  به ويژه  بر حل  مشكل  آب شرب  خوزستان  تأكيد كرد.
در اين نشست، پرويز فتاح  وزير نيرو و معاونان  وي  گزارشي  از فعاليتهاي  وزارتخانه ارائه  كردند.

البرادعي: ايران با بازرسان آژانس
بين المللي انرژي اتمي همكاري كرده است
ايسنا: مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي  ديروز نسبت به از سرگيري دور جديدي از مذاكرات هسته اي ميان ايران و اروپا ابراز اميدواري كرد.
خبرگزاري آلمان به نقل از محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: مي خواهم بگويم كه امور در حال حركت در مسير صحيح اش قرار دارد.
البرادعي در يك كنفرانس خبري در وين پس از ديدار با هاينس فيشر، رئيس جمهور اتريش با اشاره به گروهي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي كه روز گذشته از تهران به مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي  بازگشته اند، افزود: تهران با بازرسان همكاري كرد.
وي همچنين اظهار داشت كه طرف هاي سوم بسياري براي رسيدن به قواعدي كه اجازه دهد سه كشور مذاكره كننده  اروپايي، فرانسه،  آلمان و انگليس به ميز مذاكره با ايران بازگردند، كوشيده اند.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد: در طول چند هفته آينده امور روشن خواهد شد.
اين گزارش افزود: اظهارات البرادعي پس از گزارش هايي مبني بر اين كه آفريقاي جنوبي اخيراً طرحي را براي از سر گيري گفت وگوها با ايران تدوين كرده، بيان شد.

روسيه هرگونه كمك به ايران در ساخت
موشكهاي دوربرد را تكذيب كرد
ايرنا - وزارت امور خارجه روسيه ديروز با انتشار بيانيه اي ادعاي برخي مطبوعات بريتانيايي مبني بر كمك اين كشور به ايران در ساخت موشك هاي قاره پيما را تكذيب كرد.
در اين بيانيه ضمن ابراز حيرت از انتشار چنين خبرهايي، هر گونه كمك روسيه به ايران در اجراي برنامه هاي موشكي اين كشور رد شده است.
وزارت امور خارجه روسيه تأكيد كرد: انتشار اين اخبار غيرمنتظره در رسانه هاي غربي براي ايجاد تصويري نادرست از سياست روسيه و با هدف انحراف افكار عمومي بين المللي از مسائل واقعي صورت مي گيرد.
در اين بيانيه پايبندي روسيه به تعهداتش در زمينه جلوگيري از انتشار سلاح كشتار جمعي و وسايل بكارگيري آنها مورد تأكيد قرار گرفته و خاطرنشان شده است: ساختار كنترل صادرات روسيه بسيار قوي است و امكان نظارت كامل بر تجارت كالا و فناوريهاي دوگانه را فراهم مي سازد.
بيانيه افزوده است: اگر گزارش مذكور يك سفارش سياسي نباشد، تنها در سرهاي گرم و پرشور مي تواند اين تصور را بوجود آورد كه منافع روسيه با ايجاد توانايي هاي موشكي و اتمي در كشور همسايه، همسو مي باشد.
برخي مطبوعات انگليسي اخيراً ادعا كرده اند روسيه فناوريهاي موشك هاي قاره پيما به ايران تحويل داده است.

پورمحمدي:
جابجايي ها در حوزه استانداران تا پايان
ماه مبارك رمضان به اتمام مي رسد
فارس : وزير كشور درباره انتخاب استانداران گفت: اميدواريم تا پايان ماه مبارك رمضان بخش اعظم جابجايي ها در حوزه استانداران به اتمام برسد.
مصطفي پورمحمدي وزير كشور ديروز در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي بررسي حوادث اخير اهواز حاضر شده بود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي درباره آخرين اقدامات و خبرها درباره حوادث اخير اهواز گفت: اقدامات جدي براي شناسايي و دستگيري عوامل آشوب هاي صورت گرفته و در حال حاضر ردهايي هم پيدا شده، يك سري محموله هاي ديگري هم كه مي خواستند براي جاهاي ديگر به كار ببرند كشف شده است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر خوشبختانه انسجام خوبي در مجموعه نيروهاي امنيتي، انتظامي و نظامي در استان خوزستان وجود دارد و استاندار هم به طور جدي پيگير و مراقب اوضاع است.
وزير كشور گفت: ما اميدواريم كه شناسايي كامل عوامل و برخورد مناسب با آنها و اقدامات حفاظتي و امنيتي كه صورت مي گيرد، ضريب امنيتي بالا برود.
پورمحمدي افزود: تاكنون شناسايي لازم صورت گرفته و افرادي هم در رابطه با انفجارات گذشته دستگير شده اند و از دستگاه قضايي هم خواسته ايم كه سريعاً آنها را محاكمه و به مجازات برسانند.
وي تصريح كرد: همانطور كه در گذشته هم گفته ام، اين نوع عمليات، عمليات وارداتي است و محموله هاي آن هم وارداتي است و افرادي نيز در خارج آموزش ديده اند و يا به طور كلي افراد نيز وارداتي هستند.
وزير كشور تاكيد كرد:  در حوادث اخير تاكنون دو سه نفر دستگير شده اند كه مرتبط با اين حادثه بودند، اما تعداد دستگيري ها زياد است و مسئولان مربوط بايد اطلاعات دقيق تر را ارائه نمايند.
وي در ادامه اين گفتگو در پاسخ به سؤالي مبني بر اقدامات وزارت كشور براي كاهش قاچاق اسلحه گفت: يكي از مسائل مهم در خصوص قاچاق كنترل مرز است. بايد مرزها كنترل شود و در مرزها در حال حاضر مشكلات زيادي وجود دارد.
وي افزود: امروز در كميسيون امنيت ملي هم گفتيم، اگر بخواهيم نسبت به بسياري از زمينه هاي ناامني در كشور اطمينان حاصل كنيم كه تشديد نشود و قابل كنترل باشد، بايد مرزهايمان را كنترل نماييم.
وزير كشور تاكيد كرد: كنترل مرزها به جديت در برنامه دنبال مي شود و از مجلس هم مي خواهيم كه حمايت كند و بودجه لازم و اعتبارات و اجازه استخدام نيرو براي مرزباني را بدهد.
پورمحمدي در پاسخ به سوال ديگري در باره انتقاد برخي مقامات كشور از انتصاب علي جنتي به معاونت سياسي وزارت كشور و احتمال بركناري گفت: ايشان انتخاب شده اند و در وزارت كشور مسئوليت دارند و در مسئوليت خود هم مي ايستند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |