سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۴ - Nov 8, 2005
سهام خودروسازان پرطرفدار شد
007005.jpg
گروه بورس: تازه ترين يافته هاي آماري نشان مي دهد: گروه خودروسازان بورس تهران در نيمه آبان ماه امسال پرطرفدارترين سهام در تالارهاي مبادلات بوده اند.
به گزارش «همشهري» در اين دوره سه هزار و ۹۰۰ نفر در صف خريد سهام خودروسازان و قطعه سازان بورس تهران ايستاده اند، ارزش كل مبادلات سهام اين گروه در دوره مزبور به ۹۶ ميليارد ريال رسيده است. شركت هاي ايران خودرو، ايران خودرو ديزل و گروه بهمن پرطرفدارترين سهام در اين گروه به حساب آمده اند، طي اين دوره در مجموع ۳۰ ميليون سهم از سهام ۲۴ شركت خودروسازي و قطعه سازي در بورس تهران داد و ستد شد.
شركت هاي توليدكنننده مواد پتروشيمي و شيميايي نيز با جذب سه هزار و ۳۰۰ متقاضي سرمايه گذاري دومين گروه پرطرفدار بازار سهام محسوب مي شوند در اين مدت ۹۹ ميليارد ريال در سهام اين گروه سرمايه گذاري شده است. شركت تازه وارد پتروشيمي شيراز توجه بيشترين تعداد خريداران را در گروه ياد شده به خود جلب كرد.
براساس اين گزارش در دو هفته گذشته سه هزار نفر سهام بانك ها را به ارزش ۲۲۱ ميليارد ريال خريدند. به اين ترتيب بانك هاي حاضر در بورس از نظر تعداد متقاضيان خريد در رتبه سوم و از نظر ارزش مبادلات در جايگاه نخست بازار سهام جاي گرفتند.
شركت هاي سرمايه گذاري هم در اين مدت توجه دو هزار و ۶۰۰ خريدار را به خود جلب كردند ارزش كل داد و ستدهاي انجام شده در اين گروه از ۵۱ ميليارد ريال فراتر رفت.
آمار دريافتي نشان مي دهد: در دوره مزبور ارزش كل مبادلات سهام در تالارهاي بورس اوراق بهادار از يكهزار ميليارد ريال فراتر رفته است. طي دو هفته گذشته ۲۷ هزار نفر ۴۲۶ ميليون سهم را به سبد دارايي هاي خود افزودند.
از نكات جالب توجه در آمار عملكرد نيمه آبان ماه مي توان به استقبال اندك از سهام سيمان اشاره كرد. در حالي كه پيش بيني مي شد با توجه به تصميم دولت سهام سيمان در تالارهاي بورس پرطرفدار شود در اين مدت فقط ۱۵۰۰ نفر به سرمايه گذاري در سهام اين شركت ها پرداختند ارزش كل داد و ستدهاي انجام شده در گروه سيمان به ۱۱۰ ميليارد ريال رسيد.

در خدمت و خيانت بازار سرمايه
سروش خسروي
كاسب ايراني به طور سنتي همواره به نمايش ضرر و زيان خود گرايش دارد و حال كه بورس تهران در شيب نزول افتاده واكنش سهامداران و سرمايه گذاران بسيار تندتر از حد معمول است در اين مجال كوتاه قصد نداريم داغ دل سرمايه گذاران زيان ديده بورس را تازه تر كنيم اما پرسشي كه اين جا مطرح مي شود آن است كه بورس تهران طي يك دهه گذشته در خدمت اقتصاد ايران بوده يا خيانت پيشه كرده است؟
بدون هيچ توضيحي با بيان چند مثال روشن و واقعي در بورس تهران به تشريح مسأله مي پردازيم. اين مثال ها قطعاً براي كساني كه طي ۱۰ سال گذشته تحولات بازار سرمايه را پيگيري كرده اند كاملاً ملموس است.
مثال نخست: در سال ۸۰ يعني چهار سال پيش با مجوز بانك مركزي بانكي خصوصي پايه گذاري شد. تعدادي از شركت هاي قطعه سازي و بيش از ۴۰ هزار سهامدار كوچك كه عمدتاً متشكل از كارگران و كارمندان شركت هاي خودروسازي بودند، از جمله سهامداران اوليه اين بانك به حساب مي آمدند. اين بانك با سرمايه اي اندك- در مقياس اقتصاد ايران- كار خود را آغاز كرد حالا اين بانك خصوصي كه با نام بانك پارسيان شناخته مي شود در بورس تهران از ارزشي معادل يك ميليارد دلار برخوردار شده است.
در واقع پايه گذاران بانك مزبور جدا از تسهيلاتي كه در اختيار توسعه بخش هاي توليد و تجارت در ايران قرار داده اند توانسته اند معادل يك ميليارد دلار از منابع موجود در كشور را تجميع كنند.
مثال دوم: حدود يك دهه پيش شركتي كوچك به جمعي از بسيجيان و بنياد تعاون سپاه واگذار شد در آن زمان شركت ايران وانت كه بعدها به گروه بهمن تغيير نام داد حداكثر ۱۰ ميليون دلار مي ارزيد ظرف يك دهه گذشته توان كارشناسي و نبوغ به كار گرفته شده در يك نهاد انقلابي توانست ارزش اين شركت را در بورس تهران تا ۸۰۰ ميليون دلار افزايش دهد.
اين جدا از ارزش شركت هاي زير مجموعه گروه بهمن است. اين گروه در سال ۸۱ شركتي به نام سرمايه گذاري بهمن را با سرمايه ۶ ميليارد تومان پايه گذاري كرد جالب است بدانيد سرمايه گذاري بهمن حالا ۲۲۰ ميليارد تومان مي ارزد.
مثال سوم: در ميانه هاي دهه ۷۰ با حمايت وزير مسكن وقت شركتي انبوه ساز در اقتصاد ايران شكل گرفت. يك استاد دانشگاه و فردي مسلط به علم سرمايه گذاري، مديريت شركت ساختمان ايران را برعهده گرفت. اين شركت در مقاطعي بيش از ۱۵۰ هزار سهامدار كوچك را به خود جلب كرده و حالا ارزش آن در حدود نيم ميليارد دلار ارزيابي مي شود.
نتيجه: از اين دست مثال ها و نمونه ها در بازار سرمايه ايران بسيارند حال فرض كنيد اگر آن نهاد انقلابي، آن دسته از شركت هاي خودرو ساز و قطعه ساز و آن وزير مسكن و استاد دانشگاه مثل بسياري از ما دست روي دست مي گذاشتند و در بازار سرمايه حركتي به وجود نمي آوردند حال چه مي شد؟
پاسخ روشن است بايد مي نشستيم و غبطه آن يك ميليارد دلار بانك پارسيان، آن ۸۰۰ ميليون دلار گروه بهمن و آن نيم ميليارد دلار ساختمان ايران را مي خورديم كه جذب بورس هاي حاشيه جنوبي خليج فارس شده است.
بازار سرمايه فرصتي مهم در اختيار اقتصاد ايران است ، اين فرصت را دريابيم.

سهام ۸ شركت بازارگرداني شد
گروه بورس: كارگزاران بازارگردان روز گذشته سهام ۸ شركت بورسي را بازارگرداني كردند.
به گزارش همشهري براين اساس ديروز سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن، چادرملو، داروپخش، ايران خودرو، سايپا، سيمان هرمزگان و خدمات انفورماتيك بازارگرداني شد تا بازار متعادل تر شود. بنابراين گزارش صدر جدول عرضه روز گذشته باز هم به سرمايه گذاري ساختمان اختصاص يافت. در اين روز ۶۸۱ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي ۴ ميليون و ۱۶۵ هزار و ۹۷۸ سهم اين شركت به ارزش ۳/۱۴ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند. سرمايه گذاري غدير روز گذشته مقام دوم جدول عرضه را به خود اختصاص داد. در اين روز ۲۳۷ درخواست فروش براي تعداد دو ميليون و ۲۹۷ هزار و ۲۳۷ سهم اين شركت به ارزش ۶/۹ ميليارد ريال تحويل كارگزاري ها شد.
براساس اين گزارش نيروترانس، لوله و تجهيزات سديد، سيمان هرمزگان، پتروشيمي فارابي، لاستيك دنا و سيمان اردبيل از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه ديروز بورس تهران بودند.

بورس فرصت مهمي است از دستش ندهيم
ايسنا: برخي اظهارنظرهاي غيرمسئولانه به هيچ وجه به مصلحت نيست و فرار سرمايه ها را به دنبال دارد.
رسول صديقي بناب با اشاره به بحران پيش آمده در بورس اظهار داشت: در ابتداي تغيير در دولت تحولاتي در بورس به وجود آمد كه بي تاثير نبود؛ ولي متاسفانه اظهارات اخير برخي مقامات و مسئولان نسبت به بورس به اين بحران دامن زد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات غيرمسئولانه برخي مقامات در خصوص بورس تاكيد كرد: اين اظهارات به فعاليت هاي بورس لطمه مي زند، اين ديدگاه ها در شرايط كنوني به هيچ وجه به مصلحت نبوده و موجب فرار سرمايه ها مي شود.
وي افزود: وقتي مردم براي خروج سرمايه هاي خود از بورس هجوم مي آورند طبعا بورس با افت شاخص ها روبرو مي شود و لذا بايد كاري كرد كه مردم به جاي گريز از بورس جذب آن شده و سرمايه هاي خود را خارج نكنند. زيرا مردم به فكر سود اقتصادي خود هستند نه ضرردهي و وقتي مي بينند كه خود دولت از بورس انتقاد مي كند مضطرب و نگران شده و سرمايه هاي خود را خارج مي كنند.
نماينده مردم بناب در مجلس ادامه داد: رييس جمهور بارها اعلام كرده كه بايد از فرصت ها استفاده كرده و تهديدات را به فرصت تبديل كنيم، ولي جاي تعجب است كه چرا چنين فرصت مهمي از بورس از دست مي رود و تهديد جايگزين آن مي شود؛ در حالي كه دولت بايد سياست حمايت همه جانبه اي نسبت به بورس اتخاذ كند تا مردم با اطمينان بيشتري سرمايه گذاري كنند.

سهام سيمان گزينه خوبي براي خريد است
ايسنا: با وجود اين كه اعتماد نسبت به بازار وجود ندارد در نتيجه ورود سيمان به بورس فلزات و خروج آن از سبد حمايتي نتوانست قيمت سهام شركت هاي سيمان را هم افزايش دهد.
وحيد رجبيان، كارشناس بازار سرمايه به چشم انداز مثبت صنعت سيمان اشاره كرد و افزود: با توجه به ورود سيمان به بورس فلزات قطعاً وضعيت سهام شركت هاي سيماني بهتر خواهد شد.
وي درباره اثر رواني ورود سيمان به بورس فلزات و خروج از سبد حمايتي دولت توضيح داد:قبل از اين كه نماد شركت هاي سيماني بسته شود نزديك ۷۰ تا ۸۰ درصد شركت هاي سيماني با صف فروش مواجه بودند، اما زماني كه دبيركل نماد سيماني ها را بست مي خواست به بازار بگويد كه چنين مصوبه اي اجرا شده و به نوعي خواستار برداشتن صف فروش شد.
او گفت: متاسفانه در بازار هنوز تحليل سهام سيمان جا نيفتاده است، در حالي كه شركت هاي سيمان همچنان گزينه مناسب براي خريد هستند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا قيمت سهام شركت هاي سيماني در حال حاضر بالا نمي رود، توضيح داد: زماني كه در بازار اعتمادي وجود نداشته باشد هرچه قدر هم در مورد بر سهام سيمان اميدوار باشيم، سهامداران وارد بازار نمي شوند.

ميزگرد تحليل عوامل ركود بازار سرمايه
گروه بورس: ميزگرد بررسي و تحليل عوامل ركود و چشم انداز بازار سرمايه امروز برگزار مي شود.
به گزارش همشهري قرار است اين ميزگرد با همكاري كانون سهامداران و كارگزاري بانك كشاورزي از ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز سه شنبه در محل تالار اختصاصي كارگزاري ياد شده تشكيل شود. بهروز شهدايي، رامين روزآبادي و وداد حسيني از جمله سخنرانان اين ميزگرد هستند.

تاريخ برگزاري مجامع ۵ شركت اعلام شد
گروه بورس: ۵ شركت حاضر در بورس طي اطلاعيه  هاي جداگانه اي از سهامداران براي شركت در مجامع خود دعوت كردند.
به گزارش «همشهري» ، بر اين اساس مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي براي انتخاب اعضاي هيأت مديره اين شركت رأس ساعت ۳۰/۱۰ روز يكشنبه ۲۲ آبان ماه برگزار مي شود.مجمع ياد شده در محل سالن كنفرانس سازمان بازنشستگي كشوري تشكيل خواهد شد.بنا بر اين گزارش، سهامداران نيرو كلر و نساجي مازندران به طور جداگانه روز ۲۵ آبان ماه جاري به مجامع عمومي عادي به طور فوق العاده اين شركت به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره دعوت شده اند.مجمع نيرو كلر رأس ساعت ۳۰/۹ روز ياد شده در دفتر تهران اين شركت و مجمع نساجي مازندران رأس ساعت ۱۰ صبح همان روز در محل دفتر شركت برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش، قرار است سهامداران ثابت خراسان روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه جاري رأس ساعت ۳ بعدازظهر براي شركت در مجمع عمومي عادي به دفتر شركت مراجعه كنند. در اين جلسه ضمن بررسي صورت هاي مالي شركت و انتخاب بازرس، اعضاي هيأت مديره نيز انتخاب مي شوند.
همچنين در اين روز رأس ساعت ۳۰/۵ جلسه مجمع عمومي فوق العاده ثابت خراسان هم براي تصميم گيري درباره افزايش سرمايه برگزار مي شود.بر اساس اين گزارش سهامداران سيمان بهبهان هم مي توانند روز ۲۸ آبان ماه رأس ساعت ۳۰/۹ صبح جهت شركت در مجمع عمومي عادي به تالار ميثاق در خيابان شهيد بهشتي مراجعه كنند.در جلسه ياد شده صورت هاي مالي شركت بررسي و بازرس قانوني شركت انتخاب مي شود.

شاخص ها دوباره تغيير جهت دادند
007002.jpg
گروه بورس: شاخص هاي بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته دوباره تغيير جهت دادند و روندي نزولي را در پيش گرفتند.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص كل قيمت سهام با ۴/۱۶ واحد افت به رقم ۹ هزار و ۸۶۶ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار اصلي هم ۱۸ واحد منفي خورد و روي عدد ۹ هزار و ۵۵۵ واحد ثابت شد. همچنين شاخص عملكرد تالار فرعي ديروز ۱۰ واحد افت نشان داد و به رقم ۱۰ هزار و ۱۶۵ واحد بازگشت.بنا بر اين گزارش، ديروز شاخص واسطه گري هاي مالي به رغم روند نزولي بازار سيري صعودي داشت به طوري كه با ۹۸ واحد رشد به رقم ۲۴ هزار و ۴۳۹ واحد نزديك شد. اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.
اما عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي ديروز شاخص صنعت را ۱۸ واحد به عقب بازگرداند تا رقم ۷ هزار و ۶۴۲ واحد را براي خود به ثبت رساند.
بر اساس اين گزارش، شاخص سهام ساختمان ديروز بيشترين افت را تجربه كرد و با ۷۸ واحد كاهش به عدد ۲۴ هزار و ۴۳۹ واحد بازگشت. شاخص سهام نفت و پتروشيمي و شاخص گروه تجهيزات و حمل و نقل نيز پس از شاخص سهام ساختمان روز گذشته با بيشترين افت روبه رو شدند. در اين روز كاري شاخص گروه حمل و نقل ۵۰ واحد و شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۶۹ واحد پايين تر ايستادند.
شاخص سهام كاني هاي فلزي و شاخص سهام فلزات اساسي نيز ديروز به ترتيب ۵ و ۴ واحد افت كردند.

در صورت عرضه سيمان در بورس فلزات
پيش بيني سود سيمان كرمان افزايش مي يابد
گروه بورس: ميزان سود خالص سيمان كرمان در نيمه نخست امسال به ۱۱۲ ميليارد ريال رسيد و شركت در اين يك هزار و ۱۷ ريال سود به ازاي هر سهم خود كنار گذاشت.
به گزارش «همشهري» سيمان كرمان اعلام كرد: چنانچه سيمان در بورس فلزات عرضه شود، پيش بيني مي شود قيمت فروش سيمان افزايش يايد و اين موضوع قطعاً تأثير مثبتي بر درآمد هر سهم اين شركت خواهد داشت. بنابراين گزارش اين شركت امسال در نظر دارد ۹۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند. سيمان كرمان تا پايان شهريور ماه جاري ۲۰۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۴/۷۳ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و ۱۲۰ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال سيمان كرمان در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۲۴ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۸ درصد افزايش، سود عملياتي ۳۳ درصد افزايش و سود خالص ۳۲ درصد افزايش داشته است.

سيمان دورود ۶۰ ميليارد ريال سود تقسيم مي كند
گروه بورس: سهامداران سيمان دورود امسال به ازاي هر سهم خود يك هزار و ۳۰۹ ريال سود دريافت مي كنند.
به گزارش «همشهري» در اين صورت سيمان دورود در سال جاري مجموعا ۶۰ ميليارد ريال سود بين سهامدارانش پخش مي كند.بنابراين گزارش اين شركت پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۵ از دوهزارو ۹۱۸ ريال به دو هزارو ۵۵۲ ريال كاهش داد. سيمان دورود دليل تعديل يادشده را كاهش مبلغ فروش به علت عدم تحقق صادرات ۱۰۰ هزار تن محصول با توجه به كمبود سيمان در كشور و بالا رفتن تقاضاي داخلي اعلام كرده است.براساس پيش بيني هاي سيمان دورود اين شركت امسال ۳۹۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۱۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۴/۱۵۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴/۱۱۷ ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت.اين شركت سال گذشته با كسب ۷/۷۴ ميليارد ريال سود خالص، به ازاي هر سهم يك هزار و ۶۲۳ ريال سود كنار گذاشت و بر اين اساس ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخت.

سرمايه ها به بورس هاي جنوب خليج فارس روانه شده اند
فارس: بورس نبايد منحصر به چهار ديواري ايران شود، بلكه بايد مرزهاي جغرافيايي برداشته و سهام شركت ها در بازارهاي بين المللي عرضه شود.
الله وردي رجايي سلماسي، دبيركل اسبق بورس اوراق بهادار گفت: شوراي پول و اعتبار مسوول تعيين سياستهاي پولي و شوراي بورس، مسوول تعيين سياستهاي بورس است، بنابراين در شوراي بورس كساني از بخش خصوصي حضور داشته و دارند كه منافع بخش خصوصي تأمين شود.رييس هيأت مديره بانك سامان گفت: ركود حاكم بر بورس باعث خروج سرمايه ها از بورس ايران و رسوب سرمايه در بورسهاي خارجي منطقه شد. با توجه به ركود حاصل شده در بخش ساختمان و كسادي بورس، قسمت ناچيزي از سرمايه ها به بازار سكه و طلا منتقل و عمده سرمايه ها روانه بورسهاي حاشيه جنوبي خليج فارس شده اند.

برخي شبه  دولتي ها در بازار سازي فعال بوده اند
فارس: عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: به رغم همكاري نكردن بسياري از شبه دولتي ها در بازارسازي طي ماههاي اخير، برخي از شبه  دولتي ها در بازار سازي فعال بوده اند.
عباس هشي اظهار داشت: شبه دولتي ها از جمله شركت هاي سرمايه گذاري، صندوق هاي بازنشستگي، شركت تدبير زيرمجموعه ستاد اجرايي فرمان امام(ره) و معدودي از شركت هاي سرمايه گذاري خصوصي طي چند ماه اخير خريدار سهام بوده و عملاً بازارسازي كرده اند. وي اين مسأله را از نكات مثبت در فعاليت اين شركت ها اعلام كرد و افزود: به طور قطع تداوم اين بازارسازي ها توسط تمامي شركت هاي شبه دولتي زمينه  ساز رفع مشكلات بازار سرمايه است.

بررسي دلايل بحران بورس در مجلس
گروه بورس: دبيركل بورس تهران با حضور در كميسيون صنايع و معادن مجلس دلايل ركود و بحران در بازار سرمايه را براي نمايندگان تشريح كرد.
احمد بزرگيان از اعضاي اين كميسيون روز گذشته در گفت وگوهاي جداگانه با خبرگزاري هاي ايلنا و ايسنا در اين باره گفت: عبده تبريزي در اين جلسه دلايل نوسانات دو سال اخير و عوامل داخلي و خارجي آن، افت شاخص ها و تعداد سهام معامله شده را طي جزوه اي ارائه كرد.اعضاي كميسيون نيز سئوالاتي مطرح و پاسخ شنيدند كه در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه بايد اقداماتي هم در داخل و هم در خارج بورس صورت گيرد تا بتوانيم وضعيت آن را به حالت مطلوبي برگردانيم.
وي گفت:در اين جلسه تشكيل صندوق سرمايه  گذاري مشترك به منظور بستن كف بازار و ارايه خدمت در داخل بورس، عرضه اوراق توسط فروشندگان به صورت بيمه براي ايجاد اطمينان بيشتر، محدود كردن افزايش سرمايه  ها به صورت نقدي و عرضه جديد به عنوان راهكار موجود براي خروج از بحران ايجاد شده در داخل بازار نام برد.
در اين نشست همچنين اقداماتي چون بازديد مسئولان از بورس، حل مشكل سيمان و فروش آن از طريق بورس فلزات، هماهنگي دولت براي بازارگرداني ۴۰ شركت بزرگ صدور مجوز توسط بانك مركزي براي بانك  ها به منظور اعطاي تسهيلات به شركت  هاي سرمايه  گذار، اجراي قانون جديد بازار سرمايه، مشخص كردن هر چه سريعتر تكليف مديريت بورس با هدف ثبات مديريت براي كمك به ثبات سياست  ها و ايجاد اعتماد بيشتر تشكيل سه صندوق سرمايه گذاري بزرگ توسط بانك  ها به عنوان هفت راهكار اساسي براي حل بحران خارج از بازار تعيين شد.
نماينده سبزوار افزود: نمايندگان در اين نشست بر شفاف سازي هر چه بيشتر بورس تاكيد كردند كه براين اساس مقرر شد؛ مسئولان بورس عوامل تأثير گذار در بورس را شناسايي و نقش و وظايف آنها به صورت تفكيك شده ارايه دهند.
وي با اشاره به درصد بالاي سهم شركت  هاي دولتي در بازار سرمايه گفت: فقط ۲۵ درصد از سهام توسط خريداران جزء بورس اداره مي  شود و بر اين اساس شركت  هاي دولتي مي  توانند نقش كليدي در سازمان  دهي بورس ايفا كنند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۳-
۵۶-
۱,۰۷۹
آبسال
۰.۰۷
۱
۱,۴۳۷
آبگينه
۰.۴۹-
۳۰-
۶,۱۲۸
آلومتك
۴.۹۹-
۶۳۹-
۱۲,۱۵۶
آلومراد
۵-
۲۰۶-
۳,۹۱۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۴۶-
۵-
۱,۰۸۰
ارج
۰.۱۴-
۱۷-
۱۲,۵۷۳
افست
۰.۱۴-
۶-
۴,۱۶۳
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۸-
۵۴-
۱,۰۳۱
ايران پويا
۴.۹۷-
۸۲-
۱,۵۶۹
ايران تاير
۰.۲۶-
۸-
۳,۰۸۵
ايران خودرو
۰.۳۵
۱۲
۳,۴۰۴
ايران خودروديزل
۴.۹۶-
۶۷-
۱,۲۸۴
ايران دوچرخ
۰.۳۴
۲۳
۶,۷۹۸
ايران گچ
۱.۲-
۴۰-
۳,۳۰۳
ايرانيت
۰
۰
۵,۰۴۱
باما
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۰۴
بانك اقتصادنوين
۰.۱۹
۴
۲,۰۶۹
بانك پارسيان
۳.۹۷
۱۰۲
۲,۶۷۲
بانك كارآفرين
۰.۰۹-
۶-
۶,۶۰۳
بهنوش ايران
۰.۲
۱
۴۹۲
پارس الكتريك
۴.۹۹-
۱۶۹-
۳,۲۱۷
پارس خزر
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۴۷
پارس خودرو
۰.۰۲
۱
۵,۶۵۵
پارس دارو
۱.۲۸
۲۳
۱,۸۲۱
پاكسان
۰.۱۷-
۱۲-
۷,۰۴۱
پتروشيمي آبادان
۰.۱۴-
۱۴-
۹,۷۹۲
پتروشيمي اراك
۴.۹۹-
۵۳۱-
۱۰,۱۰۳
پتروشيمي فارابي
۲.۷۸-
۷۴-
۲,۵۸۵
تجهيزنيروي زنگان
۰.۱۶-
۵-
۳,۱۴۹
تراكتورسازي ايران
۲.۶۶-
۳۴-
۱,۲۴۴
تكنوتار
۰.۵۵
۴۰
۷,۳۵۸
تهران شيمي
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۵۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۳۸-
۹۱-
۳,۷۲۸
توسعه معادن روي ايران
۱.۶۵-
۲۴-
۱,۴۲۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۲۲-
۱۱۴-
۹,۲۶۵
توليد سموم علف كش
۰
۰
۹۷۶
توليد محور خودرو
۳.۵۳-
۱۰۵-
۲,۸۶۷
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۱۸-
۶-
۳,۳۴۹
جام دارو
۴.۹۷-
۹۶-
۱,۸۳۵
چيني ايران
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۰۵۴
خدمات انفورماتيك
۰.۲۹-
۲۱-
۷,۰۹۸
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۵
۲۲۶
۴,۷۴۸
خوراك دام پارس
۰.۵۶-
۱۰-
۱,۷۷۷
داده پردازي ايران
۰.۰۹
۷
۸,۰۱۳
داروپخش (هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۴۰-
۲,۶۶۵
داروسازي سبحان
۴.۹۹-
۱۵۱-
۲,۸۷۷
داروسازي كوثر
۴.۹۹-
۱۹۸-
۳,۷۶۸
دارويي لقمان
۰.۹-
۹-
۹۸۸
درخشان تهران
۰.۴۴-
۱۶-
۳,۶۶۰
رايان سايپا
۴.۹۷-
۸۹-
۱,۷۰۱
روغن نباتي پارس
۴.۹۹-
۸۱-
۱,۵۴۲
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۱۵
۱۲
۸,۰۱۶
زامياد
۴.۹۷-
۱۴۵-
۲,۷۷۱
ساختمان اصفهان
۱.۱۹-
۱۳-
۱,۰۷۵
ساسان
۳.۴۵-
۹۴-
۲,۶۳۳
سامان گستراصفهان
۰.۰۹-
۳-
۳,۲۸۸
سايپا
۴.۹۷-
۸۹-
۱,۷۰۰
سايپا شيشه
۱.۵۱
۲۶
۱,۷۵۱
سايپاآذين
۰.۱۶-
۹-
۵,۵۵۳
سايپاديزل
۲.۴۸-
۴۰-
۱,۵۷۲
سخت آژند
۴.۳۹-
۱۵۵-
۳,۳۷۳
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۲۱-
۳-
۱,۴۵۱
سرما آفرين
۴.۶۵
۷۱
۱,۵۹۸
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۱۷
۳
۱,۷۱۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۱۲-
۴-
۳,۳۰۴
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۱۸
۲
۱,۱۲۱
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱۹-
۴-
۲,۰۷۷
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۳۷
۹
۲,۴۲۹
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۶۴-
۹-
۱,۳۸۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۳.۳۱-
۱۰۳-
۳,۰۱۲
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱-
۱-
۱,۰۲۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۴۸-
۱۱-
۲,۲۷۸
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۳۳-
۳-
۹۱۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۰۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران(هلدينگ)
۲.۵۷
۲۵
۹۹۶
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۳۰۷
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۱۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۲
۱
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۲۶
۳
۱,۱۴۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۹۳
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱,۳۵۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۶۶-
۷۵-
۱۱,۳۲۲
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۹,۷۲۵
سيمان ايلام
۱.۴۳-
۹۵-
۶,۵۵۹
سيمان بجنورد
۱.۵۹
۲۳۸
۱۵,۱۸۸
سيمان بهبهان
۰.۲۲-
۲۴-
۱۰,۷۱۷
سيمان تهران
۰.۵۲-
۹۱-
۱۷,۲۸۸
سيمان خاش
۰.۲۱-
۳۴-
۱۵,۹۹۰
سيمان خزر
۰.۵۵-
۳۵-
۶,۳۴۴
سيمان داراب
۰.۱۵-
۳۹-
۲۶,۴۱۰
سيمان دورود
۰.۶۵
۱۰۲
۱۵,۹۰۰
سيمان غرب
۰
۰
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۰
۰
۲۳,۶۳۶
سيمان هرمزگان
۰
۰
۶,۳۳۸
سيمان هگمتان
۴.۹۶-
۱۱۹-
۲,۲۷۹
شهد ايران
۰
۰
۵,۰۵۶
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰
۰
۸,۰۰۵
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۲۲-
۸-
۳,۷۱۱
شيشه همدان
۳.۶۵
۱۰۵
۲,۹۸۳
شيميايي سينا
۲.۴۶-
۲۱-
۸۳۱
صنايع آذرآب
۱.۲۵-
۱۰۵-
۸,۳۰۴
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۸,۳۰۱
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۹-
۱۹۲-
۳,۶۵۶
صنايع كاغذسازي كاوه
۴.۴۵
۴۲
۹۸۶
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۸۱۲
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۷-
۸۰-
۱,۵۳۰
صنعتي آما
۰.۴۳-
۱۰-
۲,۳۴۲
صنعتي بهشهر
۳.۷۵-
۱۷۹-
۴,۵۹۸
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۱,۲۰۰
صنعتي رنگين
۴.۹۸-
۲۵۱-
۴,۷۸۸
عمران و توسعه فارس
۰
۰
۸۰۰
فارسيت اهواز
۰.۰۳-
۱-
۳,۸۵۲
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۳۲
۵
۱,۵۶۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۲۶
۲۳
۸,۷۹۳
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۵۳-
۶-
۱,۱۲۵
فنرسازي خاور
۰.۳۲-
۴-
۱,۲۴۰
فنرسازي زر
۰.۰۹-
۲-
۲,۳۴۷
فولاد كاويان
۰.۲۳
۳
۱,۳۲۳
قند شيرين خراسان
۰.۱۳
۷
۵,۲۸۶
قند لرستان
۴.۹۹-
۱۱۱-
۲,۱۱۴
قندنقش جهان
۰.۰۴
۲
۵,۶۱۳
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۹۹-
۱۳۴-
۲,۵۵۲
كاربراتور ايران
۲.۱۷-
۷۸-
۳,۵۲۳
كارتن ايران
۰.۳۷-
۵-
۱,۳۴۸
كارخانه فارسيت درود
۰.۲۸-
۴۰-
۱۴,۱۳۷
كالسيمين
۰.۳۹
۱۰
۲,۵۶۵
كربن ايران
۴.۹۸-
۱۴۶-
۲,۷۸۵
كف
۵-
۱۱۰-
۲,۰۹۰
كمك فنر ايندامين
۰.۴۲
۱۰
۲,۳۷۲
كنتورسازي ايران
۰.۰۷-
۴-
۵,۳۸۲
كيميدارو
۰.۶۶-
۲۵-
۳,۷۶۶
گازلوله
۰.۰۵
۱
۲,۱۶۱
گروه بهمن
۰
۰
۳,۱۹۹
گروه صنعتي سپاهان
۰
۰
۶,۱۰۵
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۱۹-
۶-
۳,۱۴۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۰۲-
۲-
۹,۲۷۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۳۷-
۷-
۱,۸۹۵
گلتاش
۰.۳۷-
۱۲-
۳,۱۹۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹-
۲۰۳-
۳,۸۶۲
لاستيك دنا
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۳۱
لاميران
۰
۰
۲,۳۱۸
لعاب ايران
۴.۹۹-
۱۹۹-
۳,۷۹۲
لنت ترمز ايران
۱.۲۹-
۲۲-
۱,۶۸۶
ليزينگ ايران
۱.۸-
۳۰-
۱,۶۳۷
ليزينگ خودروغدير
۱.۴۹
۳۳
۲,۲۵۴
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۱۳-
۱-
۷۶۴
ماشين سازي اراك
۰.۳۵-
۹-
۲,۵۴۶
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۲.۷۳-
۹۲-
۳,۲۸۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۱
۲
۱,۹۹۷
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹-
۳۴۵-
۶,۵۷۲
معادن منگنز ايران
۰
۰
۵,۷۸۷
معدني و صنعتي چادرملو
۲.۰۳-
۹۸-
۴,۷۳۵
ملي سرب و روي ايران
۱.۸۱-
۴۸-
۲,۶۰۳
مهرام
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۰۹
مهركام پارس
۱.۲۶-
۵۹-
۴,۶۲۸
مهندسي نصير ماشين
۰.۴-
۷-
۱,۷۵۹
موتوژن
۰.۴۶-
۱۱۶-
۲۴,۹۶۰
نفت بهران
۰.۱۸-
۵-
۲,۸۰۶
نورد قطعات فولادي
۰.۱۳-
۱-
۷۴۸
نورد و لوله اهواز
۴.۹۷-
۱۲۱-
۲,۳۱۲
نوش مازندران
۴.۹۹-
۱۵۶-
۲,۹۶۹
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |