سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۴ - Nov 8, 2005
از سوي معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام شد
محورهاي اساسي عمران شهر تهران
007035.jpg
گروه شهري : باور مديريت جديد شهري اين است كه يا پروژه اي را آغاز نكند و يا در صورت شروع در اسرع وقت به اتمام برساند. ضمن اينكه هيچ پروژه اي به دليل محدوديت منابع مالي متوقف نخواهد ماند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس احمد دنيامالي معاون جديد فني و عمراني شهرداري تهران ديروز طي يك مصاحبه مطبوعاتي اعلام كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در نظر داريم زمان اجراي پروژه  ها را به نصف كاهش دهيم.
وي از تحقق منابع مالي جديد تا آخر امسال خبر داد كه از جمله آنها واگذاري حدود ۵۰ درصد پروژه ها به بخش خصوصي و استفاده از مشاركت مردمي و منابع بانكي است.
دنيا مالي ادامه داد براساس قوانين موجود ما اجازه داريم كه براي پيمانكاران خود «LC» ريالي باز كنيم كه صحبت هاي مقدماتي در اين باره با بانكها انجام شده است. به طوري كه در قبال اصل و فرع اين منابع كه بانكها در اختيار پيمانكاران شهرداري قرار مي دهند از هنگام شروع بهره برداري پروژه ديون آن توسط شهرداري پرداخت مي شود.
معاون فني عمراني شهرداري تهران با اشاره به ركود فعلي روند ساخت و ساز در تهران از رونق گرفتن آن در آينده خبر داد و افزود: رونق يافتن ساخت و سازها به عنوان يكي ديگر از منابع درآمدزايي براي شهر تهران مهم است، اما ضرورت دارد كه دولت به شهرداري تهران كمك كند.
وي اظهار داشت با توجه به آشنايي آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور به مسايل شهري و باور ايشان مبني بر اينكه به تهران بايد نگاه ملي داشت، فرصت خوبي فراهم شد تا شاهد كمك دولت در اجراي پروژه هاي عمراني شهري باشيم.
وي تحقق منابع مالي و ظرفيت سازي براي طراحي و اجراي پروژه هاي عمران شهري را عامل نجات تهران از مشكلات مبتلا به آن دانست.
دنيا مالي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد شركت هاي زيان ده گفت: چنانچه شركت   هاي زيان ده زيرمجموعه شهرداري تهران با تغيير مديريت به سوددهي لازم نرسند قطعا منحل خواهند شد.
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر زمان افتتاح تونل رسالت گفت: براي افتتاح اين تونل هيچ زماني را اعلام نمي كنم چرا كه تونل رسالت فقط سازه آن نيست، بلكه بحث ايمني آن مطرح است و ما نمي توانيم جان مردم را بدون نصب تاسيسات ايمني در حد استاندارد به خطر اندازيم.
وي از جمله پروژه هاي قابل بهره برداري تا پايان امسال را افتتاح تقاطع ميدان نور، تقاطع رسالت -كردستان (قسمت شرقي و غربي)، تقاطع بزرگراه كردستان _ نيايش، تقاطع شهرزاد و فدائيان اسلام در بزرگراه آزادگان، پل هاي قنات كوثر، شكوفه و جهاد، افتتاح ۶ كيلومتر از بزرگراه سرخه حصار و فاز دوم بهسازي بزرگراه شهيد بابايي از استخر تا هنگام اعلام كرد.
دنيا مالي با انتقاد از نبود مديريت واحد شهري گفت: مديريت شهر تهران يكپارچه نيست و وزارتخانه ها و سازمان هاي مختلفي در كار مديريت شهري دخالت دارند كه اين كار، اداره شهر تهران را مشكل كرده است.
وي تصويب طرح جامع و تفصيلي شهر تهران را عاملي در جهت برنامه ريزي شهري، احصاء وظايف و شفاف سازي دانست و محور برنامه ريزي شهري را تعامل معماري سنتي ايراني _ اسلامي با معماري مدرن اعلام كرد.
معاون فني عمراني شهرداري تهران، نگاه جديد مديريت شهري به تهران را با محوريت مشاركت مردم، توجه به ظرايف انساني، بهداشت سلامت روان انسانها و تجديدنظر در شهرسازي به نفع پياده و اعمال محدوديت در تردد سواره و آسايش شهروندان دانست به طوري كه با تصويب مجموعه قوانين و طراحي مكانيزم هاي اجرايي شرايطي فراهم شود كه شهروندان به ميزان برخورداري از امكانات و امتيازات هزينه هاي مترتب بر آن را نيز پرداخت كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود كمبود منابع را از عمده ترين مشكلات و تنگناهاي بر سر راه پروژه هاي عمراني ناميد و گفت: تنها در بحث حفظ و نگهداري از ۳۲۰ كيلومتر شبكه بزرگراهي سالانه ۴۰۰ ميليارد تومان صرف مي شود.
دنيامالي بر ضرورت كنترل كيفي و نظارت بر كيفيت اجراي پروژه ها تاكيد كرد و خبر داد پيمانكاراني كه بضاعت مناسب در اجراي به موقع و با كيفيت پروژه ها را نداشته باشند حذف خواهيم كرد.وي در اين راستا به توجه جدي به بخش آزمايشگاه مكانيك خاك و بتن شهرداري اشاره كرد كه متعاقب آن عمر جداول معابر از يك الي ۳ سال به حدود ۲۰ سال افزايش خواهد يافت.

بررسي طرح ساماندهي بازار تهران
007041.jpg
گروه شهري: طرح ساماندهي بازار تهران، ديروز در جلسه اي با حضور مهندسان مشاور، اعضاي شوراي شهر، شهردار منطقه ۱۲ و معاونان شهردار تهران بحث و بررسي شد. مهندس مهدي چمران در اين باره گفت: بازار تهران از قديمي ترين مناطق شهر تهران است كه به لحاظ تاريخي، تجاري و فرهنگي بخشي از هويت تهران را تشكيل مي دهد. سالهاست اين منطقه دچار بي برنامگي و فرسودگي است. وي افزود: از سال گذشته، مطالعات و برنامه ريزي مشخصي براي منطقه بازار آغاز شد. در جلسه ديروز نتايج اين مطالعات با حضور استادان و مسئولان مورد بررسي و نقد قرار گرفت. اين برنامه پس از اصلاحات لازم، براي تصويب به كميسيون ماده ۵ ارايه خواهد شد.

تقدير از سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران
007038.jpg
لوح تقدير و سپاس از آزمايشگاه كنترل كيفي مواد غذايي سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران در همايش استاندارد، ايمني و كيفيت به مديرعامل اين سازمان اهداء شد.سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران اعلام كرد: اين سازمان در سال هاي اخير با هدف كنترل هر چه بهتر و مناسبتر محصولات نگهداري و بسته بندي شده در مجموعه خود و نيز ارائه خدمات كنترلي و نظارتي در سطح شهر اقدام به تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه كنترل كيفي مواد غذايي نمود كه با بهره گيري از امكانات مناسب و كادر تخصصي مجرب موفق به اخذ گواهينامه هاي مربوطه از مراكز معتبر از جمله مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در زمينه آزمون هاي گوشت و فرآورده هاي گوشتي شد.

واگذاري  برنامه ريزي به جوانان
007044.jpg
گروه شهري : رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت : از اين پس برنامه ريزي تمامي برنامه هاي فرهنگي و هنري مرتبط با نوجوانان شهر تهران را به خود آنها مي سپاريم و نقش ما صرفا حمايتي و نظارتي خواهد بود .
دكتر علي عسگري با تأكيد بر پرهيز از نگاه كليشه  اي و ديكته كردن برنامه هاي فرهنگي هنري به آنان، اظهار داشت: اين كار اشتباهي است كه در فرهنگسراها و ساير مراكز فرهنگي هنري براي نوجوانان برنامه بدهيم و نسخه ارائه كنيم و بگوييم اينها برنامه مناسب شماست، بلكه از اين پس از مرحله ايده پردازي و ارائه طرح، تا مرحله اجرا با نظر، خواست و اراده خود نوجوانان انجام خواهد شد.

به سوي شهر الكترونيك
پرداخت عوارض به حساب شهرداري الكترونيكي مي شود
قائم مقام سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران از آغاز پرداخت الكترونيكي عوارض شهرداري از آخر آبان ماه جاري در كليه مناطق شهرداري خبر داد.
محمد يادگاري گفت: اجراي اين طرح با همكاري مشترك ميان شهرداري و بانك سامان از ۸ ماه پيش بصورت آزمايشي در مناطق ۱ ، ۶ ، ۸ ، ۱۶ و ۲۲ آغاز شد.
وي ۳۰ درصد مراجعات به شهرداري را پرداخت عوارض عنوان كرد و افزود: در حال حاضر شهروندان بايد براي پرداخت ۱۱۸ نوع عوارض به شهرداري مراجعه  كنند كه ۱۰ نوع از اين عوارض بيشترين وقت مراجعه كنندگان را به خود اختصاص مي دهد.
يادگاري خاطرنشان كرد: به منظور كاهش ترددها در سطح شهر و سرعت در كار شهروندان، از آخر آبان ماه شهروندان تهراني مي توانند در فاز اول اجراي طرح پرداخت الكترونيكي؛ عوارض خودروي خود را با استفاده از كارت هاي اعتباري شتاب از طريق كليه بانك هاي مجهز به اين سيستم پرداخت كنند.
يادگاري افزود: شهروندان مي توانند با ورود به سايت اينترنتي شهرداري تهران www.tehran.ir يا http://www.tehran.ir/avtopay به صفحه پرداخت عوارض خودرو وارد شده و پس از وارد نمودن مشخصات خودروي خود (شهر، نوع، سري، پلاك و شماره موتور) مبلغ بدهي و سوابق پرداخت هاي خودرو را مشاهده و با داشتن كارت اعتباري شتاب نسبت به پرداخت آن اقدام كنند.
وي تصريح كرد: تا پايان سالجاري مفاصا حساب خودرو ۱۰۰۰ نفر از شهروندان به صورت رايگان به در منازل آنها ارسال خواهد شد.
وي تأكيد كرد: در تلاش هستيم تا سيستم پرداخت الكترونيكي ۱۰ نوع عوارض پر تردد ديگر همچون عوارض نوسازي را راه اندازي كنيم.
ولي الله فاطمي مدير كل فناوري اطلاعات بانك سامان نيز در بخش هايي از سخنان كوتاه خود در اين نشست هدف از همكاري بانك با شهرداري تهران را توسعه بانكداري الكترونيكي و تحقق اهداف بلند مدت اين بانك عنوان كرد.

نگاه
007032.jpg
بزرگمهر حسين پور

درياچه هامون بار ديگر خشك شد
خبرگزاري فارس: مدير كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان از خشك شدن درياچه هامون خبر داد.پرويز آرامنش گفت: در حال حاضر ديگر درياچه هامون را نمي توان درياچه اطلاق كرد چون تنها حدود كمتر از يك ميليارد متر مكعب به صورت پراكنده آب در بين هامونها وجود دارد كه با تبخيري كه وجود دارد اين مقدار هم از بين مي رود.وي افزود: در حال حاضر كف درياچه لايروبي مي شود كه براي جريان مجدد آب آماده شود.آرامنش تصريح كرد: متاسفانه با وضعيت پيش آمده براي هامون زندگي ني هاي منطقه هم به خطر افتاده است و در بسياري از مناطق از بين رفته است.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
اعضاي شوراي شهر تهران براي بررسي و حل مشكلات شهروندان، چهارشنبه به مناطق ۵ ، ۱۳ و ۱۷ مي روند. بيادي در منطقه ۱۳ و واعظي آشتياني در منطقه ۱۷ و حبيب كاشاني در منطقه ۵ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |