سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۴ - Nov 8, 2005
ديروز در همايش جهاني مقابله با آنفلوآنزاي پرندگان مطرح شد:
هشدار سازمان بهداشت جهاني نسبت
به احتمال انتقال آنفلوآنزاي پرندگان به انسان
007074.jpg
گروه اجتماعي: جونگ ووك لي دبيركل سازمان بهداشت جهاني (دبليو. اچ. او) نسبت به شيوع گسترده آنفلوآنزاي پرندگان در سراسر جهان و افزايش خطرات انتقال آن ميان انسان ها هشدار داد.
وي ديروز در همايش جهاني آنفلوانزاي پرندگان در ژنو طي سخناني اظهار داشت: احتمال انتقال ويروس خطرناك آنفلوآنزاي پرندگان به انسان هاوجود دارد، هرچند كه زمان آن مشخص نيست.
سازمان بهداشت جهاني احتمال داده است، ويروس خطرناك H 5 N 1 آنفلوانزاي پرندگان زماني به صورت يك بيماري جهاني در بين انسان ها درخواهد آمد و دبير كل اين سازمان نيز در جلسه افتتاحيه همايش ژنو بار ديگر بر اين امر تأكيد كرد.
وي در اين همايش سه روزه كه ديروز (دوشنبه) با حضور صدها تن از كارشناسان و نمايندگان كشورها و سازمان هاي بين المللي در ژنو آغاز شد، گفت: كارشناسان از تغييرات ژنتيكي اين ويروس و در نتيجه قدرت انتقال آن از انسان به انسان واهمه دارند.
ووك لي همچنين شمار قربانيان اين بيماري را از آغاز شيوع آن در سال ۲۰۰۳ ميلادي تاكنون ۶۳ تن اعلام كرد و گفت: همگي آنها از طريق ارتباط مستقيم با پرندگان به اين بيماري مبتلا شده اند.
دبيركل سازمان بهداشت جهاني تأكيد كرد كه تاكنون هيچ موردي از انتقال مستقيم اين بيماري از انسان ها به يكديگر مشاهده نشده است. وي با تأكيد بر احتمال همه گير شدن اين بيماري اظهار داشت، بهتر است انسان ها براي مقابله با اين بيماري آماده باشند.
در كنفرانس ژنو قرار است راهبرد جهاني و طرح هاي جديد مبارزه با بيماري آنفلوانزاي پرندگان پيشنهاد و بررسي شود.
همچنين بررسي مسايل مالي اين طرح ها نيز در دستور كار كنفرانس ژنو قرار دارد.
در همايش جاري ژنو، نمايندگان و كارشناسان سازمان بهداشت جهاني وابسته به سازمان ملل متحد، بانك جهاني، سازمان كشاورزي و خواربار جهاني (فائو) و سازمان جهاني رفاه حيوانات و همچنين مقامات كشورهاي عضو سازمان بهداشت جهاني شركت دارند.
دستور كار اين اجلاس بررسي طرحي بين المللي براي جلوگيري از گسترش آنفلوانزاي پرندگان در سطح جهان اعلام شده است.
طي يك ماه اخير مواردي از آنفلوآنزاي پرندگان در ميان لاشه پرندگان وحشي در تركيه، روماني، روسيه، قزاقستان، يونان و برخي كشورهاي ديگر گزارش شده است.
سازمان بهداشت جهاني اتخاذ شيوه هاي جديد جلوگيري از بروز گسترده آنفلوآنزا را ضروري اعلام كرده است.
شبكه تلويزيوني يورونيوز نيز اعلام كرد: در اين همايش كه با شركت سازمان بهداشت جهاني، فائو، بانك جهاني و كارشناسان تراز اول بهداشت انسان و دام تشكيل شده، سخنگوي سازمان ملل ايجاد صندوق پول براي كمك به سازمانهاي ذيربط در امرمبارزه بااين بحران را به عنوان بخشي از اين همكاري ذكر كرد.
وي دراين باره افزود:براي اجراي استراتژي مبارزه با بيماري آنفلوآنزاي پرندگان ۴۰۰ ميليون يورو كمك مالي از سوي جهانيان نياز است.
به گزارش ساير منابع خبري، استفاده از فضولات پرندگان به منظور مصرف غذاي ماهيها در جنوب ويتنام نيز جان ميليونها نفر را در شهر هوچي مينچ به مخاطره انداخته است.
در هنگ كنگ نيز كشف ويروس آلوده در مرغهايي كه قبلا علايم بيماري در آنان مشاهده نشده، نگراني از مصرف تخم مرغ را افزايش داده است.
دانشمندان تاكنون نتوانسته اند درخصوص محتويات تخم مرغهاي آلوده كه پوست آنها ممكن است آلوده به فضولات پرندگان وحاوي مقادير زيادي ويروس باشد، به توافق برسند. دانشمندان بيم دارند كه ويروس آنفلوآنزاي پرندگان نوع H5N1ممكن است، جهش يابد و با گرفتن ژن هايي از ويروس بيماري آنفلوانزاي انساني، به مرگ ميليون ها نفر در جهان منجر شود.
چنانكه شيوع اين بيماري در سال ۱۹۱۸ميلادي، ميليون ها نفر را به كام مرگ كشيد.
با شيوع ويروس مرگبار آنفلوانزاي پرندگان از سال ۲۰۰۳در آسيا تاكنون بيش از۶۰ نفر جان باخته اند و ميليونها قطعه مرغ و انواع پرندگان نيز تلف يا معدوم شده اند.
هرچند كه اين ويروس كشنده پس از آسيا براي نخستين بار در شرق اروپا كشف شده، ولي كارشناسان پيش بيني مي كنند اين ويروس به خاورميانه و آفريقا نيز سرايت خواهد كرد.
پخش ويروس آنفلوآنزاي پرندگان
از طريق ترشحات تنفسي
بنا بر گزارش ديگري از كشورمان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: ويروس آنفلوآنزاي پرندگان ازطريق ترشحات تنفسي، مدفوع، كفش و وسيله نقليه كارگران، باد، سبد تخم پرندگان آلوده و كود حيواني در محيط پخش مي شود.
دكتر رضا قاسمي در جمع خبرنگاران افزود: افرادي كه انواع پرندگان اهلي و وحشي را درمنزل نگهداري مي كنند تازماني كه خطر شيوع بيماري آنفلوآنزاي پرندگان وجود دارد، حيوانات را در جاهاي بسته نظير قفس نگه دارند. وي از شهروندان درخواست كرد، ازشكارچيان پرندگان، مرغابي، بوقلمون و اردك خريد نكنند.
دكتر قاسمي اظهارداشت: پرندگان مهاجر هر جا كه آب و تالاب باشد از آن مسير عبور كرده و چند روزي در آنجا فرود مي آيند كه براثر ريختن فضولات در مسير كه هر يك گرم مدفوع و كود حيواني حاوي ويروس آنفلوآنزا است باعث تلف شدن يك ميليون پرنده مي شود.
وي افزود: افرادي كه در ارتباط مستقيم با طيور آلوده يا تلف شده كه مسئول معدوم سازي گله هاي بيمارهستند، شكارچيان پرندگان، كاركنان مرغداري ها، دامپزشكان و كاركنان مشاغل ذيربط و پزشكان در تماس با بيماران بيشتر از ساير افراد در تهديد ابتلا به اين بيماري هستند.
اين مسئول، تب، درد عضلاني سرفه و سردرد را از علامت هاي اصلي بيماري آنفلوآنزاي پرندگان برشمرد.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي قزوين، اين استان با دارابودن فاكتورهاي تراكم واحدهاي صنعتي مرغداري، وجود زيستگاه هاي پرندگان مهاجر، وضعيت جغرافيايي استان به عنوان مسير تردد چند استان و وجود طيور بومي در معرض خطر اين بيماري هستند.
توصيه وزارت بهداشت
به مسافران عازم كشورهاي آلوده
از سوي ديگر وزارت بهداشت كشورمان نيز طي اطلاعيه  اي به مسافراني كه قصد مسافرت به كشورهاي آلوده به ويروس آنفلوانزاي پرندگان دارند شامل چين، تايلند، اندونزي، ويتنام، كامبوج، ژاپن، مالزي، كره، هنگ كنگ، فيليپين، تايوان، قزاقستان، روسيه، مغولستان، تركيه و روماني توصيه كرد، اصول بهداشتي را به طور جدي رعايت كنند.
بنا بر گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين اطلاعيه توصيه شده است: مسافران اين كشورها دو هفته قبل از مسافرت بر عليه بيماري آنفلوآنزا خود را واكسينه كنند، از تماس مستقيم از جمله لمس كردن پرندگان زنده، بيمار و يا مرده و لمس كردن سطح آلوده با مدفوع و ترشحات اين پرندگان پرهيز كرده و از حضور در مزارع رشد و تكثير پرندگان و بازارچه  هاي فروش پرندگان زنده خودداري كنند.
بر اساس مفاد اين اطلاعيه، يكي از مهمترين راه  هاي پيشگيري، شستن مكرر دست  ها با آب و صابون است.
از ژل  هاي دست حاوي الكل نيز در صورتي كه آلودگي دست واضح نباشد، مي  توان استفاده كرد. همچنين، از آنجا كه در اثر حرارت ويروس آنفلوآنزا از بين مي  رود هرگونه غذاي تهيه شده از طيور و يا تخم مرغ بايد كاملا پخته باشد. شايان ذكر است؛ به مسافران توصيه مي  شود بعد از بازگشت از سفر تا ده روز در صورتي كه دچار تب، سرفه و تنگي نفس شدند به مراكز بهداشتي - درماني مراجعه و سابقه سفر خود را براي پزشكان بيان كنند.
از سوي ديگر همزمان با آغاز به كار اجلاس جهاني مقابله با آنفلوآنزاي پرندگان در ژنو، مقامات بهداشتي جمهوري خلق چين، ميليونها قطعه مرغ را از بيم آلودگي آنها به ويروس عامل اين بيماري در يكي از نواحي اين كشور معدوم كردند.

از كجا تأمين مي شود؟
معاون جديد وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حوزه پژوهشي، ديروز در گفت و گويي اعلام كرده است بودجه پژوهشي كشور كه در حال حاضر ۷/۰ درصد از كل درآمد ناخالص ملي است، تا پايان سال ۸۴ به ۲/۱ درصد از همين مبلغ و تا پايان برنامه پنج ساله چهارم، به ۳ درصد از كل درآمد خالص ملي افزايش خواهد يافت.
به جهت اهميت پژوهش در كشور و لزوم ارتقاي بودجه پژوهشي و به احترام تمام تلاش هايي كه در سال هاي گذشته، از سوي اسلاف معاون پژوهشي جديد براي افزايش سال به سال و صدم درصدي اين بودجه صورت پذيرفته، ما هم آرزو مي كنيم اعلام نظر دكتر كبكانيان تحقق يابد و پژوهشگران كشورمان، با طيب خاطر، تنها به پژوهش و آفرينندگي علمي بپردازند و وقت شريف خودشان را با افزايش ساعات تدريس پر نكنند كه ضمن آن كه به خودي خود ارزشمند و ضروري است، ولي به قدر پژوهش مهم و ماندگار نيست.
ولي پرسشي را مطرح مي كنيم كه اين روزها مي توان در پي بسياري از اظهارنظرها كه به نوعي به بودجه مرتبط است، طرح كرد. معاون وزير علوم، نگفته اند اين نيم درصد ارتقاي سهم بودجه پژوهشي - كه در ضروري و مهم بودنش هيچ شكي نداريم _ قرار است از كجا تأمين شود؟ و كدام نيم درصد كامل و يا صدم و دهم درصدهاي تجمعي بايد بودجه خود را از دست بدهد تا پژوهش به سهم واقعي خود دست يابد؟
اظهارنظر معاون پژوهشي وزير علوم براي افزايش بودجه پژوهشي در حالي صورت مي گيرد كه رؤساي دانشگاه ها و متوليان امور آموزشي مؤسسات آموزش عالي، از كاهش شديد بودجه فعاليت هاي آموزشي گله مندند و هشدار مي دهند كه با ادامه اين روند، ممكن است روند ياددهي _ يادگيري در دانشگاه ها با مشكل روبرو شود و صدالبته بديهي است كه در جدال نابرابر آموزش و پژوهش، تقسيم كنندگان بودجه، اولويت را به زنده ماندن دانشگاه ها و ادامه حيات تدريس بدهند تا افزايش بودجه پژوهشي.
هفته اول آذرماه كه به نام هفته پژوهش نامگذاري شده، در راه است. قرار است در اين هفته، بار ديگر در اهميت پژوهش و جايگاه والاي پژوهشگران سخن سرايي شود. ولي آيا واقعاً پژوهش به دور از آرزوهاي دست نيافتني و اظهارنظرهاي غيركارشناسي، به بودجه قابل اعتناي خود در كل بودجه كشور نائل خواهد آمد؟ م. مجدفر

انتخابات مجلس خبرگان آبان يا آذرماه سال
آينده برگزار مي شود
ايرنا: معاون اداره كل نظارت و امور استانهاي شوراي نگهبان اعلام كرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبري در ماههاي آبان يا آذر سال آينده در كشور انجام مي شود.
حسين كلاتهايي روز گذشته در معارفه رئيس جديد دفتر نظارت و بازرسي بر انتخابات استان سمنان افزود: شوراي نگهبان براي برگزاري اين انتخابات در كشور آمادگي كامل دارد و در اين زمينه تاكنون تعاملات خوبي با وزارت كشور صورت گرفته است.
وي گفت: طبق قانون انتخابات شش ماه قبل از پايان دوره بايد برگزار شود و سه ماه مانده به اتمام دوره بايد نتايج انتخابات مشخص شود. وي اظهارداشت: فعاليت كاري اين دوره از خبرگان رهبري در ارديبهشت ماه ۸۶ به اتمام مي رسد. اين مقام شوراي نگهبان نظارت بر انتخابات را طبق قانون از وظايف اين شورا بيان كرد و متذكر شد: اين نظارت براساس قانون عام و در تمام مراحل انتخابات استصوابي است.

هيأتي از ايران بر انتخابات پارلماني
جمهوري آذربايجان نظارت مي كند
ايرنا: هيأتي ۲۲ نفري به سرپرستي سفير جمهوري اسلامي ايران در باكو بر انتخابات پارلماني در جمهوري آذربايجان نظارت مي كند.اين هيأت در هفت گروه، امر بازديد از مراكز راي گيري و نظارت بر روند برگزاري و اخذ راي در شعب مختلف راي گيري در شهر باكو و شهرهاي اطراف را بر عهده دارند.در اين هيات «احد قضايي» سفير سابق ايران در باكو و «رضا باغبان كندري» معاون اداره دوم مشترك المنافع وزارت امور خارجه كشورمان نيز كه روز گذشته وارد جمهوري آذربايجان شده اند، حضور دارند.

ديدار نمايندگان استان كرمانشاه با رئيس قوه قضائيه
ايسنا: مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در ديدار با آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضاييه مسائل و مشكلات بخش قضايي استان را مطرح و خواستار رفع سريع آنها شدند. سيدحشمت الله جاسمي اجاق رئيس مجمع نمايندگان استان منطقه كرمانشاه، با بيان مطلب فوق افزود: در اين ديدار تامين كمبود ۵۰ درصدي پرسنل قضات و ۴۰ درصدي كادر اداري دادگستري استان، لزوم تسريع در رسيدگي به پرونده هاي حقوقي و كيفري معطل مانده دادگستري، تامين بخش مسكن قضات با توجه به شأن اين قشر و كمك مالي در جهت تسريع در تجهيز دادگستري هاي استان به سيستم رايانه اي از سوي نمايندگان مورد تاكيد قرار گرفت. جاسمي اجاق، تسريع در صدور مجوز هيات منصفه مطبوعات استان، تامين وسايل خودرويي مورد نياز دادگستري ها و احداث دادگستري در شهرستان ها و شهرهاي جديدالتاسيس را از ديگر خواسته هاي نمايندگان استان عنوان و تصريح كرد: در اين ديدار از رياست قوه قضاييه درخواست شد تا نسبت به بكارگيري قضات بومي با توجه به آشنايي آنها با فرهنگ بومي و مسائل منطقه اي، اهتمام و توجه لازم به عمل آيد.

اولين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر
در دولت جديد تشكيل شد
فارس: اولين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت جديد به رياست رئيس جمهوري اسلامي ايران و با حضور ساير اعضا برگزار شد.
محمود احمدي نژاد در اين جلسه با تأكيد بر عزم جدي دولت درخصوص حل معضل مواد مخدر در كشور، اعتياد به مواد مخدر را يك معضل جهاني خواند و از مسئولان ذيربط خواست تا تمامي اهتمام خويش را براي ريشه كن كردن اعتياد از جامعه به كار بندند.رئيس جمهور به تحول قابل توجهي كه در كاهش اعتياد به مواد مخدر در كشور صورت گرفته اشاره كرد و افزود: آمارها در بسياري از زمينه هاي اعتياد، سير نزولي داشته است ولي تا رسيدن به نقطه مطلوب در ريشه كن كردن اين معضل فاصله داريم و نيازمند تلاش هاي مجدانه اي هستيم.
احمدي نژاد به نقش موثر مردم در كمك رساني به دولت و دستگاه هاي مرتبط با امر مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود:موفقيت  در مبارزه ريشه اي با معضل اعتياد، مشروط به حضور قوي، موثر و مستمر عموم مردم در اين زمينه خواهد بود.

تقاضاي فرصت هيأت  تحقيق  و تفحص  از آموزش  عالي
گروه علمي فرهنگي:عليرضا زاكاني  رئيس  هيات  تحقيق  و تفحص  از آموزش  عالي  كشور گزارشي  از عملكرد شش  ماهه  اين  هيات  ارايه  كرد و گفت : براي  تكميل  اين  گزارش  از هيات رئيسه  درخواست  كرده ايم  شش  ماه  ديگر به  ما فرصت  بدهد.

جشنواره كودك ، سلامت و محيط زيست در تهران
گروه اجتماعي:دومين جشنواره كودك، سلامت و محيط زيست با هدف آموزش مفاهيم زيست محيطي و گسترش فرهنگ آن ديروز در پارك طبيعت پرديسان كار خود را آغاز كرد.اجراي مسابقات و كارگاههاي نقاشي، اجراي بازيها و سرگرمي ها، اجراي موسيقي كودكان و برگزاري كارگاههاي آموزشي با هدف توجه به پيامهاي ايمني، بهداشتي و زيست محيطي از ديگر برنامه هاي اجرايي اين جشنواره است. يادآور مي شود اين جشنواره تا ۱۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

۵۰۰هزار روستايي تحت پوشش بيمه اجتماعي
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير اعلام كرد: ۵۰۰هزار روستايي (سه هزار خانوار) ظرف ۵۰ روز گذشته تاكنون با عضوگيري صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، تحت پوشش اين صندوق قرار گرفتند.
تاكنون ۸۸ كارگزاري صندوق بيمه اجتماعي روستاييان فعال شده اند و ۷۵ كارگزاري نيز طي ۲۰ روز آينده به تدريج آماده عضوگيري روستاييان مي شوند.

فرصت ۴ساله براي درجه بندي مدارس غيرانتفاعي
گروه علمي فرهنگي:مديركل دفتر مدارس غيردولتي آموزش و پرورش با اعلام ۵۰۰ و ۱۰۰۰ به عنوان كف و سقف امتياز درجه بندي مدارس غيرانتفاعي گفت: كميته هاي تخصصي استانها از زمان اعلام كميته منطقه، حداكثر ظرف مدت يك ماه فرصت دارند نسبت به اعلام درجه مدرسه و صدور گواهي مربوط اقدام كنند.

اصغرزاده:اصلاح طلبان بر حداقل ها اجماع كنند
ايسنا: جبهه اصلاحات در نشستي با حضور موسوي خوييني ها وضع موجود اين جبهه را مورد بررسي قرار داد و در نهايت بر اين موضوع تأكيد شد كه اصلاحات راه حل بديل و تنها آلترناتيو براي عبور از وضعيت موجود است و گروه هاي اصلاح طلب  بايد روي حداقل ها با هم اجماع داشته باشند. ابراهيم اصغرزاده رئيس دوره اي جبهه اصلاحات با اشاره به برگزاري جلسه اخير گروه هاي اصلاح طلب با حضور موسوي خوييني ها و اكثريت اعضاي اين جبهه، تصريح كرد: اين جلسات به منظور تبادل نظر پيرامون مسائل داخلي جبهه اصلاحات با چهره هاي برجسته اصلاح طلب برگزار مي شود و پيش از اين نيز آقايان خاتمي و كروبي در جلسات حضور يافته بودند.

اعضاي «اعتماد ملي» با تغيير نام روزنامه
حزب موافقت نكردند
ايسنا:يك عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي، با اشاره به جلسه يكشنبه شب حزب متبوعش گفت: در اين جلسه پيشنهاد تغيير نام روزنامه ارگان حزب كه پيش از اين از سوي برخي اعضا مطرح شده بود، مورد موافقت اكثريت قرار نگرفت. رسول منتجب نيا اضافه كرد: در جلسه ديشب تنها حول مسائل روزنامه و برنامه ريزي براي انتشار آن صحبت شد. وي درباره علت پيشنهاد برخي اعضا مبني بر تغيير نام روزنامه، گفت: از آنجا كه روزنامه آقاي حضرتي كه از اعضاي هيات موسس حزب اعتماد ملي است، «اعتماد» نام دارد، ايشان و چند تن ديگر از اعضا پيشنهاد تغيير نام روزنامه ارگان حزب اعتماد ملي را داده بودند كه با بررسي هاي ديشب، اين مساله مورد موافقت اكثريت قرار نگرفت.

اصلاح طلبان شش ماه ديگر نقد دولت را آغاز مي كنند
يك عضو جبهه مشاركت گفت: جريان اصلاح طلب به دليل نوپا بودن دولت احمدي نژاد و متهم نشدن به مانع تراشي در كار دولت، فعلا انتقادي نمي كند، اما پس از شش ماه مواضع خود را اعلام خواهد كرد. مهدي عبايي با بيان اين مطلب افزود: علت سكوت اصلاح طلبان در دوره كنوني، بروز انتقاد از جانب گروههاي محافظه كار است كه مبادا متهم به كارشكني و مانع تراشي شويم و لذا در اين شرايط اصلاح طلبان دولت را نقد نمي كنند. مسئول جبهه مشاركت استان خراسان با رد سكوت احزاب اصلاح طلب تصريح كرد: گروههاي اصلاح طلب همانند جبهه مشاركت درخصوص جديدترين اخبار سياسي همانند انرژي هسته اي و سخنان رئيس جمهور درخصوص اسرائيل مواضع خود را اعلام نموده اند.

نشست كميسيون ماده ۱۰ قانون احزاب پس از ۳ ماه
ايرنا: نشست هفتگي كميسيون ماده ۱۰قانون احزاب روز گذشته پس از سه ماه، با حضور پنج عضو اين كميسيون تشكيل شد. يك مقام مسئول در دبيرخانه اين كميسيون گفت: در اين نشست به دليل حضور دو نماينده جديد وزارت كشور و مجلس در كميسيون ماده ۱۰تنها به تشريح و بررسي موضوعات داخلي اين كميسيون پرداخته شد. اين مقام مسئول در دبيرخانه كميسيون ماده۱۰قانون احزاب تصريح كرد: در اين جلسه، اين كميسيون مصوبه اي نداشت. كميسيون ماده ۱۰قانون احزاب كه مجوز تاسيس و صدور پروانه براي فعاليت تشكل ها و احزاب را برعهده دارد، متشكل از نماينده وزارت كشور، نمايندگان قوه مقننه و قضاييه است. علي جنتي معاون سياسي وزارت كشور، عليرضا زاكاني از اعضاي جديد اين كميسيون هستند كه روز دوشنبه براي نخستين بار در جلسه كميسيون ماده ۱۰قانون احزاب شركت كردند.

احمد بورقاني در بيمارستان قلب شهيد رجايي بستري شد
احمد بورقاني نماينده سابق مردم تهران در مجلس و معاون اسبق امور مطبوعاتي وزارت ارشاد به علت عارضه قلبي در مركز تخصصي قلب تهران بستري است.
بورقاني در پي عارضه قلبي ناشي از انسداد رگهاي قلب در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شده است. هم اكنون حال عمومي وي از وضعيت بهتري برخوردار شده است.

اعضاي دولت خاتمي تشكيل جلسه دادند
ايسنا: اعضاي هيات دولت خاتمي پس از پايان اين دولت قرار گذاشتند كه ماهي يك بار گرد هم آيند و به گفت وگو درباره مسائل قابل بحث بپردازند.
اولين گردهمايي اين اعضا در ماه مبارك رمضان و به ميزباني سيدمحمد خاتمي برگزار شد. يكشنبه شب نيز اعضاي هيات دولت خاتمي براي دومين بار به ميزباني محمدرضا عارف گردهم آمدند و جلسه بعدي را نيز ميهمان يكي ديگر از وزراء خواهند بود.
برگزاري اين جلسه به طور معمول و عادي صورت گرفته و درمورد مسائل كشور و اخبار مطرح، بحث و بررسي شده است. مهمترين موضوع مطرح در اين جلسه بررسي صحبت هايي بوده است كه درباره دولت پيشين مطرح مي شود. يكي از حاضران در اين جلسه گفت: اعضاي دولت خاتمي در جلسه يكشنبه شب خود به اين نتيجه رسيده اند كه بسياري از آنچه درباره دولت خاتمي مطرح مي شود ارزش پاسخگويي را ندارد زيرا هرچيز باطل و نامربوط را نبايد پاسخ داد و البته اين گونه نيست كه به همه آن چه مطرح مي شود نيز پاسخ نگوييم.
عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت خاتمي نيز از ديگر حاضران در اين جلسه بود كه درباره آنچه مبني بر تشكيل كميته اي در دفاع از دولت اصلاحات و تهيه گزارش از عملكرد دولت فعلي مطرح مي شود، اظهار داشت: دولت خاتمي نياز به دفاع ندارد زيرا مردم خودشان عملكردها را مقايسه مي كنند و بهترين دفاع نگاه به عملكرد كساني است كه بعد از خاتمي آمده اند. وي تأكيد كرد كه هيچ نوع ماموريتي براي دفاع از دولت خاتمي يا تهيه گزارش از عملكرد دولت احمدي نژاد به وي محول نشده است. هم چنين عبدالواحد موسوي لاري بر اين نكته كه اين جلسه اضطراري نبود، تأكيد كرد و گفت: از قبل قرار بود در راستاي حفظ ارتباطات دولت خاتمي هر ماه نشستي برگزار شود و پيش از اين نيز نشستي در ماه رمضان برگزار شد. وي با بيان اينكه در اين نشست، همه اعضاي دولت خاتمي حضور داشته و غايبي در بين آنها نبود، گفت: نشست بعدي دولت خاتمي در آذرماه و به ميزباني مرتضي حاجي برگزار مي شود. موسوي لاري همچنين درباره موارد مورد بحث در اين جلسه گفت: در اين نشست ها به صورت طبيعي علاوه بر اخبار، برخي اظهارنظرهاي مغرضانه اي كه بيان شده و مي شود مورد بحث و بررسي قرار گرفت. مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي نيز نشست يك شنبه شب اعضاي هيات دولت اصلاحات را يك ديدار دوستانه و غيراضطراري برشمرد و در عين حال گفت: دولت آقاي خاتمي و تمام وزرا از عملكرد خود و دستاورد دولت دفاع خواهند كرد و اگر كسي بخواهد اين دستاوردها را زير سئوال ببرد پاسخ خواهند داد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |