سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۴ - Nov 8, 2005
ليگ برتر واليبال ايران
ليگ دو هفته تعطيل مي شود
پيكان در صدر، مدعيان در تعقيب
007056.jpg
علي شاكري: بر جذابيت هاي ليگ برتر واليبال ايران هر هفته افزوده مي شود و آثار و پيامدهاي فني و تاكتيكي ناشي از بازيهاي دوره اي را به خوبي مي توان از پيشاني تيم ها خواند. حيف كه ليگ برتر با افتادن در شرايط خوب خود بايد به اجبار دو هفته بدليل در پيش بودن بازيهاي غرب آسيا تعطيل شود. چاره اي نمي ماند جزآنكه چند هفته اي البته بعد از بازيهاي پنج شنبه شب هفته آينده منتظر آغاز دوباره اين بازيها بنشينيم.
اما در هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران از جمع مدعيان قهرماني تنها پيكان بي شكست ماند و سايپا هم همانند صنام، برق، آذر پيام، پگاه اروميه بطور موقت به حاشيه رانده شد. برخورد پيكان با سايپا برخلاف تصور و حتي غافلگيري پيكان در «ست» اول با رو به افول رفتن سايپا كه هرگز قدرت بازگشت به شرايط اوليه را پيدا نكرد براحتي با برتري پيكان (تيم ملي) به پايان رسيد. پيكان برخلاف بازيهاي قبلي از «ست» دوم به بعد بازي با سايپا تبديل به تيمي شد كه ماهها مربيان آن انتظارش را مي كشيدند. شوك ناشي از باخت در گيم اول آنچنان به ملي پوشان نامي پيكان گران آمد كه آنان انگار از خواب سنگين چند ماهه برخاستند و به حريف يورش بردند. هماهنگي تيمي و فرو رفتن در جلد يك تيم مدعي قهرماني، شخصيت ديگري به اين تيم بخشيد و جذابيت بازي را دوچندان ساخت. مربيان سايپا در تمام طول سه گيم باخته تنها نظاره گر بازي برتر پيكان بودند و هيچ حركتي براي مقابله با ترفندهاي تاكتيكي حريف به جز چند تعويض از آنان مشاهده نشد!
تيمي كه روي كاكل شريعتي مي چرخد، در گيم اول تيمي بود مثال زدني با سازماندهي عالي در دفاع داخل ميدان و روي تور كه مجالي براي فكر كردن به تيم پر مهره پيكان نداد، اما انگار همه انگيزه هاي سايپا در گيم هاي بعدي فروكش كرد و بازيكنان اين تيم با به حركت در  آمدن بازيكنان حريف به خصوص پيمان اكبري و امير حسين منظمي همه روزنه ها را به روي خود بسته ديدند. پيكان كه پيش تر تنها دل به تركاشوند، اميرحسيني و سعيد رضايي بسته بود با راه افتادن اكبري، منصوري، ظريف و منظمي پس از هفته ها به آينده و قرار گرفتن در جاده قهرماني اميدوارتر شد.
برق، پگاه و آذر پيام با قدرت راه خود را مي روند
برق با برتري كامل بر گل گهر سيرجان براي بازي چهارشنبه شب با صنام خط و نشان كشيد. برق را مي توان يكي از آماده ترين تيم هاي حال حاضر ليگ برتر دانست. تيمي با تمرينات منظم و بازيكناني با بدن هاي آماده كه اگر قدر خود و امكاناتشان را خوب بداند بعيد است كه رنگ شكست را ببيند. پگاه نايب قهرمان فصل پيش نيز روز به روز بهتر جلوه مي كند. هماهنگ شدن ياران برزيلي فابيانو و پائولو با بازيكنان داخلي پگاه را دوباره در جاده موفقيت قرار داده است. آذرپيام هم بدون توجه و تأثيرپذيري از شكست برابر همشهري اش پگاه در هفته پنجم در گنبد در يك بازي راحت نئوپان را شكست داد تا همچنان در كورس قهرماني باقي بماند.
در ميان مدعيان اين فصل تنها صنام است كه هنوز با وجود گذشت ۶ هفته قدم بزرگي بر نداشته و با تغييرات آغاز فصل كنار نيامده است. صنام كم مانده بود بازي برده مقابل پتروشيمي را در هفته پنجم ببازد. كارخانه كارش را بسيار خوب بلد است و ليكن بازيكنان اين تيم كم مانده است كه با بي تفاوتي اعتبار چندين ساله مربيانشان را چوب حراج بزنند. اگر بازيكنان كنوني صنام از معروف گرفته تا نادي، افشاردوست، زارع، مصطفي وند، شياري، عندليب و شيركوند دير بجنبند، هيچ بعيد نيست كه زير پاي كارخانه هم خالي شود. بازي با برق با چنين نگاهي اهميتي دوچندان براي صنام پيدا مي كند.در ساير بازيها پرسپوليس در چالدران راحت تر از تصور مغلوب ميزبان خود آيدانه شد. حريف پرسپوليس قبل از برد مقابل اين تيم تنها يك برد نزديك، آن هم در برابر ذوب آهن در كارنامه اش داشت. در اصفهان ذوب آهن پس از هفته ها كه حتي صحبت اخراج «پترويچ» سرمربي صربستاني آن نيز قوت گرفته بود توانست با شكست دادن اتكاء قم بطور موقت از بحران خارج شود.
نتايج بازيهاي هفته ششم
* برق ۳ _ گل گهر سيرجان صفر
* صنام ۳ _ پتروشيمي ۲
* نئوپان صفر _ آذرپيام ۳
* آيدانه ۳ _ پرسپوليس صفر
* پگاه ۳ _ پيام مخابرات گلستان صفر
* ذوب آهن ۳ _ اتكا قم ۲
* پيكان ۳ _ سايپا يك

دانشگاه آزاد قهرمان بلامنازع تورنمنت
بين المللي تكواندو بلگراد
تيم تكواندو دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان با كسب ۸ مدال طلا و ۱ نشان نقره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي آزاد ۲۰۰۵ صربستان و مونته نگرو را با اقتدار براي دومين بار پي در پي با قهرماني به پايان رساند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين دوره از بازيها كه با حضور ۴۰۰ ورزشكار زن و مرد در قالب ۵۲ تيم از ۱۳ كشور آلمان _ مجارستان _ روماني- بلغارستان- يونان _ قبرس- مولداوي- آلباني- اسلوني- كرواسي- بوسني و هرزگوين _ ايران و صربستان و مونته نگرو در سالن يوگسلاويا بلگراد برگزار شد، پس از دانشگاه آزاد اسلامي ايران قهرمان بلامنازع مسابقات، تيم هاي يونان و آلمان دوم و سوم شدند ضمن اينكه ميزبان در رده چهارم قرار گرفت.
گفتني است سيدنعمت خليفه سرمربي تيم تكواندو دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان بعنوان بهترين مربي اين دوره معرفي شد.

حكم صنعت نفت و راه آهن هفته جاري صادر مي شود
حكم نهايي پروژه دو باشگاه صنعت نفت آبادان و راه آهن تهران تا آخر هفته جاري صادر مي شودو طرفين ملزم به پذيرش آن خواهند بود.
عبدا... كعبي نماينده آبادان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: حكم صادر شده از طرف ديوان عدالت، نهايي است. سازمان ورزش و فدراسيون فوتبال نبايد اجازه مي دادند تا صدور حكم نهايي، بازيهاي راه آهن در ليگ برتر برگزار مي شد، با اين اقدام آنها در صدد بودند براي اين تيم تهراني ايجاد حق كنند.
وي در رابطه با برخي اظهار نظرها كه در صورت محكوميت راه آهن، بر اساس ضوابط موجود تيم ديگري غير از صنعت نفت به ليگ برتر صعود مي كند، گفت: اين مهم نيست، هدف ما اين است كه به قانون عمل شود تا جلوي تخلفات بعدي گرفته شود. نماينده آبادان افزود: تيم صعود كننده به ليگ برتر مساله مهمي نيست، مساله مهم، ملزم ساختن سازمان ورزش و فدراسيون فوتبال به رعايت قانون است.

محمد رضا طالقاني:
منصور برزگر قابل احترام و بزرگ كشتي است
007071.jpg
محمد رضا طالقاني از اعزام منصور برزگر، مربي باتجربه كشورمان به كلينيك مربيان رم خبر داد.به گزارش ايپنا؛ محمد رضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در اين ارتباط گفت: منصور برزگر قابل احترام و بزرگ كشتي است و زماني كه فيلا از فدراسيونهاي ملي درخواست كرد تا براي عضويت در كميته هاي فيلا افراد مورد نظر خود را معرفي كنيم من پيشنهاد دادم تا منصور برزگر به عضويت كميته مربيان فدراسيون جهاني درآيد و مارتينتي هم با پيشنهاد فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران موافقت كرد و اين جاي بسي خوشحالي براي من و هر علاقه مند به كشتي است كه ايرانيان در كميته هاي مختلف فيلا حضور دارند و اميدوارم از اين فرصت استفاده شود و بتوانيم به كشتي خدمت كنيم.وي ادامه داد: در پي پيشنهاد برزگر و مطرح شدن اين موضوع كه او حاضر است به كشتي كمك كند ما از درخواست او استقبال مي كنيم و خيلي خوشحال هستيم كه برزگر بتواند بار ديگر در كنار كشتي باشد.
منصور برزگر از مربيان قابل احترام است و هر وقت ايشان بخواهد حاضر به همكاري هستيم، بعد از المپيك هم خود آقاي برزگر به دليل مشغله كاري و عمل جراحي پا صلاح ديدند كه استراحت كنند.رئيس فدراسيون كشتي افزود: فدراسيون كشتي بطور مستقل عمل مي كند و ابلاغ مسئولين و دست اندركاران فدراسيون از طريق مسئول فدراسيون صادر مي شود و سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در بعضي موارد تنها پيشنهاد دهنده هستند و مديران و مربيان تيم منتصب فدراسيون خواهند بود.

رئيس هيأت مديره باشگاه راه آهن :
كريمي مورد تأييد است
رئيس هيات مديره باشگاه راه آهن با رد صحبت هاي مسعود معمايي مديرعامل اين باشگاه تأكيد كرد كه فيروز كريمي همچنان به عنوان سرمربي اين تيم فعاليت خواهد كرد. موسوي نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هنوز تصميمي مبني بر بركناري فيروز كريمي گرفته نشده است و او همچنان سرمربي راه آهن خواهد بود. وي تأكيد كرد: ما با كريمي قراردادي دو ساله داريم و تا كنون نيز هيچ تصميمي درخصوص بركناري وي گرفته نشده است.
موسوي نژاد خاطر نشان كرد: هيات مديره از عملكرد كريمي رضايت كامل دارد، او نتايج قابل قبولي كسب كرده و مورد حمايت كامل هيات مديره است.
وي با بيان اين كه فيروز كريمي بر طبق شكايتي كه صورت گرفته است در كميته انضباطي بايد حضور يابد تأكيد كرد: اولين تصميم كميته انضباطي حذف سرمربي نخواهد بود. هر راي كه در كميته انضباطي صادر شود بايد به تأييد هيات مديره برسد.
گفتني است؛ فيروز كريمي بر طبق حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بازي برابر سپاهان و فجرسپاسي را بر روي نيمكت راه آهن حضور نخواهد داشت.

مسابقه اي با حمايت شركت هاي كره اي برگزار نمي شود
با ابلاغ سازمان تربيت بدني به فدراسيون فوتبال، مسابقات چهارجانبه  ايران كه قرار بود با حمايت شركت كره اي ال جي برگزار شود، بدون حمايت اين شركت و با حمايت اسپانسر ديگري برگزار خواهد شد.
مهدي قدمي، رئيس مركز توسعه  ورزش قهرماني سازمان تربيت بدني در رابطه با چگونگي اتخاذ اين تصميم به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: طي آخرين تصميم گيري هايي كه در سازمان تربيت بدني داشتيم مقرر شد، اين مسابقات چهار جانبه با حمايت شركت كره اي ال جي برگزار نشود و حمايت كننده  مالي ديگري به برگزاري اين مسابقات بپردازد.
وي با بيان اين كه تحت هر شرايطي بايد اين مسابقات برگزار شود، به خبرنگار ايسنا گفت: طبق ابلاغي كه به فدراسيون فوتبال كرده ايم مسابقات فوق مي تواند تحت هر عنوان با ارزشي براي ايران برگزار شود و فدراسيون فوتبال مي تواند براي خود اسپانسر داخلي و خارجي ديگري انتخاب كند؛ اما، اگر طي اين مدت نتوانست حمايت كننده  مالي ديگري تعيين كند، فدراسيون فوتبال مي تواند از محل اعتبارات خود به برگزاري مسابقات چهارجانبه  فوق بپردازد.
وي در ادامه با اعلام اين خبر كه پس از اين هيچ مسابقه ديگري با حمايت كننده ها ي كره اي برگزار نخواهد شد اظهار كرد: از اين تاريخ به بعد، هيچ فدراسيوني نمي تواند مسابقات خود را تحت حمايت هيچ شركت كره اي برگزار كند.

آرسن ونگر به سرمربي فرانسه:
از تيري هانري استفاده نكن
آرسن  ونگر سرمربي  تيم  فوتبال  آرسنال  انگليس  از سرمربي  تيم  ملي فرانسه  خواست ، در ديدارهاي  دوستانه  اين  هفته  فرانسه  به  تيري  هانري  سخت نگيرد.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، فرانسه  روز چهارشنبه  در يك  مسابقه دوستانه  در مارتينيك  به  مصاف  كاستاريكا مي رود و هفته  آينده  با آلمان  ديدار مي كند.
اما مهاجم  تيم  ملي  فرانسه  كه  به  تازگي  از مصدوميت  بازگشته  با وجود هشدارهاي  ونگر، براي  بازي  در مارتينيك  احساس  وظيفه  مي كند.
ونگر از ريموند دومنش  خواست  تا از هانري  در اين  ديدارهاي  دوستانه كمتر استفاده  كند كه  اين  امر هم  به  نفع  باشگاه  و هم  تيم  ملي  كشورش  است .
وي  هشدار داد: حضور ۹۰ دقيقه اي   هانري  در اين  دو ديدار بسيار خطرناك  است .

جان كارو بهترين بازيكن سال نروژ شد
جان كارو مهاجم باشگاه المپيك ليون فرانسه به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال نروژ انتخاب شد.به گزارش خبرگزاري رويترز از اسلو، كارو براي كسب اين جايزه در رقابت با كريستوفر هستاد  هافبك باشگاه آي ك استارت و مورتن پدرسن  هافبك باشگاه بلكبرن، بيشترين آرا را از آن خود كرد.
كارو۲۶ساله يكي از ستون هاي اصلي خط حمله تيم نروژ در سالهاي اخير بوده و هفته گذشته در ديدار مقابل المپياكوس يونان از سري رقابت هاي جام قهرمانان باشگاههاي اروپا، دو گل تيم ليون را به ثمر رساند تا به پيروزي ۴بر۱دست يابند.

ديدار فوتبال آلمان و فرانسه انجام مي شود
فدراسيون  فوتبال  آلمان  روز دوشنبه  اعلام  كرد، ديدار دوستانه  تيم  ملي فوتبال  اين  كشور برابر فرانسه  به  رغم  آشوب هاي  اخير در شهرهاي  مختلف  اين كشور، طبق  برنامه  در ورزشگاه  استادوفرانس  برگزار مي شود.
به  گزارش  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  از فرانكفورت ، ژاك  لمبرت  و هورست اشميت  دبيران  كل  فدراسيون  فوتبال  فرانسه  و آلمان  صبح  دوشنبه  در گفت وگوي  تلفني ، درمورد اين  ديدار مذاكره  كردند.يكي  از مقام هاي  دولتي  آلمان  اظهارداشت : فرانسه  به  ما اطمينان  داده  است كه  هيچ  مشكلي  براي  برگزاري  ديدار دوستانه  در روز شنبه  آتي  وجود ندارد.تيم  فرانسه  روز چهارشنبه  هفته  جاري  نيز در مارتينيك  با تيم  كاستاريكا ديدار مي كند.

«اتوئو» و «دروگبا» نامزد جايزه بهترين بازيكن سال آفريقا
007062.jpg
007065.jpg
كنفدراسيون  فوتبال  آفريقا روز دوشنبه  فهرست  پنج  نفره  نامزدهاي  دريافت جايزه  بهترين  بازيكن  سال  اين  قاره  را منتشر كرد كه  در آن اسامي ساموئل اتوئو مهاجم  كامروني  تيم  بارسلوناي  اسپانيا و ديديه  دروگبا مهاجم ساحل  عاجي  چلسي  انگليس  بيش  از بقيه  جلب  نظر مي كند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لاگوس ، در كنار اتوئو و دروگبا نام  سه بازيكن  ديگر حاضر در ليگ هاي  اروپايي  به  چشم  مي خورد كه  عبارتند از: امانوئل  آديبايو از توگو (باشگاه  موناكو)، مروان  شامخ  از مراكش  (باشگاه بوردو) و ميشل  اسين  از غنا (باشگاه  چلسي ).
اين  فهرست  توسط كميته  رسانه ها و كميته  فني  كنفدراسيون  فوتبال  آفريقاتهيه  شده  كه  قرار است  روز ۲۸ آبان  با راي  ۵۳ عضو اين  كنفدراسيون  به  سه نفر كاهش  يابد.
اتوئو در سالهاي  ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ اين  جايزه  را از آن خود كرده  است .
اسامي نامزدهاي  كسب  ساير جوايز شامل  بهترين  بازيكن  جوان  سال  و بهترين  سرمربي سال  بزودي  اعلام  خواهد شد.
مراسم  اعطاي  جوايز روز ۹ ژانويه ، براي  نخستين  بار در شهر ابوجاپايتخت  نيجريه  برگزار مي شود.

بالاك آخرين صيد بزرگ مادريد
007059.jpg
گروه ورزشي :دو وب سايت معتبر كيكر آلمان و آاس اسپانيا تيتر اول خودشان را تغيير دادند تا خبر پرسر وصداي انتقال ميشائيل بالاك را به باشگاه پرستاره شهر مادريد فاش سازند.
به گزارش گروه فوتبال جهان ايپنا طبق آخرين خبر اعلام شده از سوي اين منابع معتبر مذاكرات نهايي بين بالاك و مسئولان باشگاه مادريد صورت گرفته و اين بازيكن قطعا خريد جديد رئال خواهد بود.
اولي هوينس مدير ورزشي باشگاه بايرن در گفتگو با كيكر اين خبر را تأييد كرد و اظهار داشت: اين خبر درست است كه بالاك بايرن را ترك مي كند و در فصل نقل و انتقالات زمستان به مادريد مي رود اما ما به اين خاطر نمي خواهيم كه باشگاه خودمان را تعطيل كنيم و از نظر من اتفاق خاصي نيفتاده است!
بوتراگنو نائب رئيس باشگاه رئال مادريد نيز دقايقي پس از حك شدن اين خبر در سايت كيكر طي مصاحبه اي كوتاه با آاس اسپانيا اين خبر را مورد تأييد رسمي قرار داده است.گفتني است مدت زيادي از قرارداد ميشائيل بالاك و باشگاه بايرن باقي نمانده و اين بازيكن حاضر به تمديد قراردادش نشده بود.
در اين شرايط جدايي هافبك سرشناس آلماني از تيم باواريايي كاملا محرز به نظر مي رسيد و حالا رئال به عنوان تيم جديد بالاك معرفي شده است.

حمايت از اسدالله رضايي
روز گذشته جلسه هفتگي مسئولين كميته هاي فدراسيون كشتي به رياست محمدرضا طالقاني تشكيل شد كه طي آن تمامي حضار حمايت خود از كانديداتوري اسدالله رضايي را اعلام كردند.به گزارش ايپنا؛ در پايان اين جلسه كه در محل فدراسيون برگزار شد حاضرين حمايت قاطع خود را از كانديداتوري اسدالله رضايي جهت احراز پست دبيري اين فدراسيون اعلام كردند.در اين نامه كه خطاب به محمد علي آبادي رياست سازمان تربيت بدني نوشته شده، آمده است: روساي كميته هاي فدراسيون كشتي كه اكثرا از خبرگان و دست اندركاران كشتي مي باشند حمايت خود را از اسداله رضايي بعنوان منتخب فدراسيون براي پست دبيري فدراسيون كشتي اعلام مي دارند .

رئيس فدراسيون هندبال :
تابع تصميمات و سياست  سازمان تربيت بدني هستيم
007068.jpg
خبرنگار همشهري: ما تابع تصميمات و سياست سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك هستيم. عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال با اعلام اين مطلب پيرامون حضور تيم ملي در سومين دوره بازيهاي غرب آسيا در قطر به همشهري گفت: در صورت صلاحديد سازمان تربيت بدني تيم ملي هندبال ايران در بازيهاي غرب آسيا شركت مي كند و ما تلاش مي كنيم كه بهترين نفرات خود را در تركيب اين تيم به قطر اعزام داريم. نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا با اشاره به صحبت هاي اميد بخش رئيس سازمان تربيت بدني در ديدار با رؤساي فدراسيون هاي ورزشي گفت: مهندس علي آبادي با اعلام مواضع و تشريح سياست سازمان تربيت بدني به حساسيت نتايج تيم هاي شركت كننده از كشورمان تأكيد كرد و از حاضرين خواست كه با استفاده از همه ظرفيت هاي ممكن توقع مردم را برآورده سازند. وي افزود: هندبال از مدتها پيش با استخدام يك مربي صاحب  نام روسي و حضور در تورنمنت دوستانه قطر برنامه ريزي خود را براي شركت در اين بازيها آغاز كرده است و اميدواريم با وجود آنكه كشورهاي عربي شركت كننده از موقعيت ممتازي در اين رشته برخوردارند بتوانيم گوشه هايي از شايستگي جوانان ايراني را به نمايش بگذاريم.

برانكو:
تاكنون چنين تورنمنتي با اين سطح
در ايران برگزار نشده است
007053.jpg
007050.jpg
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در تاريخ ايران چنين تورنمنتي با اين سطح بالا تاكنون برگزار نشده است.
برانكو ايوانكوويچ در آستانه مسابقات چهار جانبه افزود: تيم هاي حاضر در اين مسابقات جز تيم هاي راه يافته به جام جهاني هستند و تاكنون چنين تورنمنتي با اين سطح بالا وجود نداشته است. چهار تيم حاضر در اين مسابقات با چهار تفكر و شيوه مختلف فوتبال بازي مي كنند كه اين مي تواند محك و آزمايش خوبي براي ما باشد.
وي ادامه داد: اگر تيم روماني نيز در اين مسابقات حاضر مي شد مي توانستيم بازي بسيار خوبي مقابل يك تيم اروپايي تجربه كنيم. در هر صورت اين سه تيم نيز از تيم هاي خوب و مطرح بوده و اميدواريم كه آزمايش خوبي براي بازيكنان ما باشد.
ايوانكوويچ در خصوص هدف از حضور دراين تورنمنت افزود: اولين هدف ما ايجاد هماهنگي و روحيه پيروزي در بازيكنان است. روحيه پيروزي رابطه تنگاتنگي با كسب نتايج دارد و قطعا نتيجه گيري در اين مسابقات براي ما اهميت خاصي دارد. قصد داريم تا در اين دو بازي بازيكنان خود را مورد آزمايش قرار داده و از بازيكنان جديد نيز تست بگيريم. ما بايد تا قبل از مسابقات جام جهاني نقاط ضعف خود را برطرف كنيم و اين بهترين ميدان براي ما محسوب مي شود.
سرمربي تيم ملي در خصوص دعوت نشدن ايمان مبعلي به اردوي تيم ملي افزود: مبعلي بايد با تمرينات بيشتر و بازي هاي بهتري كه از خود به نمايش مي گذارد راه ورود به تيم ملي را خودش پيدا كند. رقابت ميان بازيكنان بسيار زياد است و او بايد با ستاره هاي بزرگي چون كريمي رقابت كند. قطعا هر بازيكني كه آماده تر باشد در تركيب اصلي قرار مي گيرد.
ايوانكوويچ در مورد دعوت شدن معدنچي به تيم ملي گفت: معدنچي در ۵ مسابقه اخير پرسپوليس بهترين بازيكن اين تيم بود. او بسيار آينده دار و با استعداد است كه مي تواند براي تيم ملي مفيد باشد. معدنچي دو سال در برنامه هاي تيم ملي حضور داشته و نمي توان به دليل يك اشتباه شايستگي هاي او را ناديده گرفت. پرسپوليس در بازي با استقلال دو بازيكن شاخص داشت كه اين دو بازيكن كاظميان و معدنچي بودند.
وي افزود: عادت ندارم كه راجع به نفرات صحبت كنم. كاويانپور تا قبل از مصدوميت بازيكن بسيار توانايي بود. اما هنوز نتوانسته است به شرايط گذشته خود بازگردد. او انگيزه بسيار بالايي دارد و مي تواند شايستگي خود را به اثبات برساند. ايوانكوويچ با اشاره به بازي هاي تداركاتي تيم ملي تصريح كرد: قصد داريم تا شروع جام جهاني چهار ديدار تداركاتي را برگزار كنيم، به جز دو بازي در تورنمنت چهار جانبه تهران در بهمن و اسفند ماه نيز دو مسابقه ديگر خواهيم داشت و اين بستگي به نظر فدراسيون فوتبال دارد. سرمربي تيم ملي در مورد چهار بازيكني كه در ليست انتظار به سر مي برند افزود: اين يك پيش دعوت از بازيكنان است ما نمي توانيم آينده را پيش بيني كنيم ممكن است در تمرينات چند نفر از بازيكنان ما مصدوم شوند و در صورت وضعيت اضطراري مي توانيم از اين چهار بازيكن استفاده كنيم. اين چهار بازيكن بايد در حالت آماده باش باشند تا در صورت نياز براي ايران به ميدان بروند. وي با اشاره به آماده بودن نويدكيا تصريح كرد: بوندس ليگا جزو پنج ليگ برتر فوتبال جهان به شمار مي آيد و هر بازيكني كه به آلمان راه پيدا كند قطعا شايستگي هاي زيادي دارد. بازي كردن در آلمان كار بسيار دشواري است و حضور نويدكيا در اين مسابقات ارزش زيادي دارد.

تهران ، ميزبان مسابقات جام جهاني ژيمناستيك
گروه ورزشي: سرپرست فدراسيون ژيمناستيك گفت: رقابت هاي جام جهاني ژيمناستيك اسفند ماه امسال در تهران برگزار مي شود.
«اكبر گهرخاني» افزود: با پيگيري هاي به عمل آمده قصد داريم، مسابقات ژيمناستيك جام جهاني رده بي جوانان را با حضور تيم هاي قدرتمند جهان در ايران برگزار كنيم.
پيش از اين عنوان شده بود، فدراسيون بين المللي ژيمناستيك ميزباني مسابقات جام جهاني را به علت تغييرات زياد در سطح مديريت فدراسيون ژيمناستيك و مشخص نشدن رئيس آن از ايران گرفته شده است.
وي درباره سخنان منتقدان برگزاري رقابت هاي جام جهاني در تهران افزود: بعضي از دست اندركاران ژيمناستيك بدون داشتن توجيهات منطقي مخالفت خود را با برگزاري مسابقات جام جهاني در تهران ابراز مي كنند، بدون اينكه به تاثيرات مثبت اين ميزباني اشاره اي داشته باشند.او برگزاري مسابقات جام جهاني ژيمناستيك در تهران را كارگاهي آموزشي براي همه مربيان، داوران، ورزشكاران و مسئولين اجرايي اين فدراسيون دانست.وي افزود: باتوجه به پيگيريهاي به عمل آمده ديروز موفق به دريافت مجوز خريد ۵ست كامل ژيمناستيك كه شامل پارالل، دارحلقه، بارفيكس، خرك حلقه، پيست زميني، و كليه تشك هاي مربوطه است از سازمان تربيت بدني شديم.

ظهور دوباره منچستريونايتد
007047.jpg
سر الكس فرگوسن سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس پس از پيروزي يك بر صفر تيمش برابر چلسي و پايان دادن به ركورد ۴۰مسابقه بدون شكست اين تيم با خشم به منتقدان خود پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از منچستر، فرگوسن به دنبال شكست برابر ميدلزبورو و ليل، سخنان و شايعات بسياري درمورد بحران در اين باشگاه و آينده شغلي خود شنيد.
حتي روي كين كاپيتان منچستر نيز در گفت وگويي تلويزيوني به انتقاد از هم تيمي هاي خود پرداخت.
با وجود اين مربي منچستريونايتد كه چندي پيش نوزدهمين سال حضورش در اين باشگاه را جشن گرفت، گفت: به اين سخنان اهميت نمي دهم تنها چيزي كه مهم است پيروزي و از عهده انتقادات برآمدن، است.امكان چنين اتفاقي براي همه تيمها وجود دارد.
وي افزود: بازيكنان جوان منچستر در بازي مقابل چلسي فوق العاده ظاهر شدند.بازي در چنين شرايطي آسان نيست.آنها در آينده بازيكنان فوق العاده اي براي اين تيم مي شوند.بنابر اين گزارش، به اعتقاد آلن اسميت  هافبك منچستريونايتد، انتقاد تلويزيوني كين، انگيزه بازيكنان براي پيروزي برابر شاگردان مورينيو را دو چندان كرد.وي گفت: گاهي يادآوري اينكه در يك تيم بزرگ بازي مي كنيد و ديگر در باشگاه قبلي خود نيستيد، لازم است.فكر مي كنم هر كسي دليل اين انتقادات را مي داند و آنها را مي پذيرد. تيم منچستريونايتد دوباره ظهور كرده است و با قدرت پيش مي رود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |