دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۸ - Dec 19, 2005
سهام پرطرفدار بورس در آذرماه معرفي شد
پتروشيمي و خودرو در صدر
010488.jpg
گروه بورس: سهام خودرو آذرماه نيز در صدر جدول پرطرفداران بورس تهران جاي گرفت.
به گزارش همشهري، در يك ماه گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در صف خريد سهام خودروسازان بورس تهران ايستادند. در اين دوره ۶۴۳ ميليون سهم شركت هاي خودروساز و قطعه ساز در مجموع به ارزش يكهزار و ۷۰۰ ميليارد ريال داد وستد شد. در اين مدت ايران خودرو توجه چهار هزار خريدار را به خود جلب كرد و سه هزار نفر نيز متقاضي خريد سهام سايپا بودند. دو شركت خودروسازي سنگين يعني ايران خودرو ديزل و سايپا ديزل هم در مجموع شاهد سرمايه گذاري چهار هزار نفر بودند.
در اين ماه فقط قيمت سهام چهار شركت قطعه سازي در تالارهاي مبادلات بورس كاهش يافت و سهامداران ساير شركت هاي حاضر در گروه خودروسازان و قطعه سازان بورس شاهد رشد ارزش دارايي هاي خود بودند.
در سوي ديگر بازار اقبال سهام شركت هاي شيميايي و پتروشيمي اوج گرفت به طوري كه تعداد خريداران سهام اين گروه نيز چون خودروسازان از مرز ۱۷ هزار نفر گذشت.
اين تعداد طي يك ماه اخير يك هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام ۳۵ شركت حاضر در گروه مزبور پرداختند.
كربن ايران، پتروشيمي شيراز و سرمايه گذاري پتروشيمي مثلث تقاضا را در صدر جدول گروه صنايع شيميايي و پتروشيمي در اختيار گرفتند به طوري كه دو سوم دستور خريدهاي صادر شده در گروه مزبور به سوي سهام اين شركت ها روانه شد.
شركت هاي سرمايه گذاري، ديگر گروه بورس تهران به شمار مي آمدند كه سهامشان در طول آذرماه بيش از ۱۰ هزار خريدار را به خود جلب كرد.
در اين دوره ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر ۱۲۲ ميليون سهم شركت هاي سرمايه گذاري را با پرداخت ۱۷۷ ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند.
گروه كوچك بانك ها نيز توجه ۷ هزار و ۴۰۰ خريدار را به خود جلب كرد. ارزش كل مبادلات انجام شده در اين گروه برابر ۱۳۰ ميليارد ريال بود.
سهام سيمان هم كه در ماه هاي مهر و آبان فقط چهار هزار خريدار داشت طي آذرماه به ناگاه با هجوم حدود ۷ هزار خريدار مواجه شد.
اين تعداد ۷۷ ميليون سهم سيمان را ۷۳۵ ميليارد ريال خريدند و به سبد دارايي هاي خود افزودند.
طي آذرماه ستاره اقبال انبوه سازان بورس افول كرد و تعداد خريداران سهام اين گروه به چهار هزار و ۴۰۰ نفر محدود شد.
ارزش مبادلات انجام شده در اين گروه برابر ۲۱۲ ميليارد ريال ارزيابي شده است.

ميزگرد بررسي راه كارهاي رونق بازار سهام برگزار شد
بورس به كجا مي رود؟
010482.jpg
ايرنا: ميزگرد «بررسي  راهكارهاي  احياي  بورس» روز شنبه  با حضور متخصصان، فعالان  و دست اندركاران  بورس  در محل خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  (ايرنا) برگزار شد.
در اين  ميزگرد معاون  فني  و توليد شركت  سهامي  سيمان  تهران  از توان  افزايش  ارزش  بازار فعلي  بورس  اوراق  بهادار تهران  تا ۱۰ برابر خبر داد و گفت : حجم  ۴۰ ميليارد دلاري  بورس  تهران  در مقايسه  با بورسهاي  ديگر كشورهاي  منطقه  هنوز بسيار كوچك  است .
سيد مصطفي سلطان پناهي گفت : در صنعت  سيمان ، رفتار سهامدار و خريدار اصلا معلوم  نيست  و خريدار نمي تواند سود امسال  خودش  را برآورد كند، ضمن  آنكه  ميزان  آن  بستگي  به  تعيين  قيمت  اين  محصول  از سوي  دولت  دارد، چنانچه  قيمت گذاري  اين  محصول  از دست  دولت  خارج  شود و به  بازار آزاد يعني  جايي  كه  جايگاه  شركتهاي  حاضر در بورس  براساس  عرضه  و تقاضا تعيين  مي شود، واگذار شود، در آن  صورت  خريدار با تمايل  بيشتري  در اين  بازار حضور خواهد يافت .
سلطان  پناهي  با تاكيد بر ضرورت  خروج  سيمان  از سبد حمايتي  دولت ، گفت : اين  رانت  را همه  مي بينند مبلغي  كه  از طريق  افزايش  نرخ  سيمان  به  طور معمول  عايد دلالان  و واسطه ها مي شود ، بايد با آزادسازي  قيمت  به  اين  صنعت  تزريق شود، تا زمينه  بهبود وضعيت  صنعت  و بازار سهام  فراهم  شود.
در ادامه اين ميزگرد قائم مقام مديرعامل شركت سرمايه گذاري غدير گفت: بورس با بحران جدي روبرو نيست و افت و خيز بورس هميشگي است.
«حجت الله صيدي» افزود: ضروري است سياست هاي اقتصادي كه از سوي قواي سه گانه در كشور اتخاذ مي شود، به طور شفاف بيان شود تااميد به آينده نزد فعالان عرصه اقتصادي، افزايش يابد.
مديرعامل شركت توسعه معادن روي ايران هم گفت: مباحث اقتصادي كشور را نمي توان به صورت مجزا و منفرد از مسايل سياسي و اجتماعي كشور ديد، زيرا مسايل اقتصادي امروزه از تصميم گيري هاي سياسي تأثير مي پذيرند.
«علي قنبري» در ميزگرد «بررسي راهكارهاي احياي بورس» افزود: اظهار نظر خوب و يا نامناسب در نظام هاي اقتصادي جهان تأثيرگذار است بنابراين بايد مسايل و مشكلات مرتبط با مقوله هاي اقتصادي و سياسي را با هم بررسي كرد.
قنبري در پايان شفاف سازي در بورس را ضروري دانست و گفت: بايد اطلاعات موجود در بورس در اختيار سهامداران قرار گيرد، با رفع موانع محدود كننده، بازار سرمايه مسير خود را به صورت طبيعي طي خواهد كرد و سرمايه گذاران در اين بازار حاضر و فعال خواهند شد.
عضو هيأت مديره شركت سرمايه گذاري بوعلي و سيمان آذر آب هم گفت: براي اجراي صحيح و كامل برنامه هاي شفاف سازي در بازار اوراق بهادار، دولت بايستي در وهله اول خودش به صورت شفاف عمل كند.
«عليرضا عسگري ماراني» افزود: دخالت هاي دولت در بورس براي فعالان بازار سرمايه مشكل آفرين است. وي با اشاره به اين كه دولت با انجام خصوصي سازي و قيمت گذاري يك سهم، آن را روانه بازار اوراق بهادار مي كند، اظهار داشت: متأسفانه بعد از ورود سهام خصوصي سازي شده به بازار دولت حمايتي از سهام عرضه شده، به عمل نمي آورد.
به اعتقاد اين كارشناس بازار سرمايه، هميشه نبايد از شركت هاي بورس و سازمان اوراق بهادار انتظار شفافيت داشت، بلكه دولت نيز بايد برنامه اي شفاف به سهامداران ارايه دهد.
اين كارشناس بازار سرمايه با اشاره به اين كه بيش از ۵۰ درصد صنايع در بورس تحت تأثير قيمت گذاري هستند، افزود: با توجه به عدم حمايت دولت در بيشتر سهام  قيمت گذاري شده، نمي توان انتظار داشت كه مردم در اين دام وارد شوند.
«حسين خزلي خرازي» مدير عامل كارگزاري بانك كشاورزي نيز در اين ميزگرد به مشكلات زير ساختي بازار اوراق بهادار اشاره و ابراز اميدواري كرد: با اجراي قانون جديد بازار سرمايه بسياري از مشكلات ساختاري در اين بخش حل شود.
به گفته وي، بالا بودن حجم معاملات بورس در برخي زمان ها و جوابگو نبودن سيستم هاي كامپيوتري بازار اوراق بهادار از جمله دلايل ضرورت به كارگيري نرم افزار هاي جديد معاملاتي است.
«حسين سليمي» مديرعامل شركت صبا تأمين (نماينده تأمين اجتماعي) نيز در اين ميزگرد، گفت: تأمين اجتماعي در شرايط فعلي هيچ گونه بحران خاصي را در بورس مشاهده نمي كند.
وي تسريع در اجراي قانون جديد سرمايه را از مهم ترين تلاش هاي شركت هاي بزرگ بورس دانست و ابراز اميدواري كرد: با اجراي قانون بازار سرمايه انتظارات بازار سهام از لحاظ بعد نظارتي و حذف رانت اطلاعاتي برآورده شود.

تحقق ۳۵ درصد اهداف خصوصي سازي
مهر: در هشت ماه اول امسال فقط ۳۵ درصد اهداف خصوصي سازي دولت محقق شد.
در هشت ماه اول سال جاري يك هزار و ۱۷۶ ميليارد ريال از محل فروش سهام به خزانه دولت واريز شده در حالي كه براساس ارقام مصوب بودجه اي، در اين مدت درآمد دولت از اين محل بايد به ۳ هزار و ۳۳۳ ميليارد ريال مي رسيد. به اين ترتيب ۶۵ درصد اهداف خصوصي سازي در اين مدت تحقق نيافته است.
براساس اين گزارش، تحقق درآمد دولت از خصوصي سازي در هشت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد كاهش داشته ، يعني درآمد ناشي از
خصوصي سازي دولت از يك هزار و ۳۶۹ ميليارد ريال در هشت ماه اول سال ۸۳ به يك هزار و ۱۷۶ميليارد ريال در هشت ماه اول سال جاري رسيده ، در سال جاري سهم ۵۰ درصدي دولت از محل واگذاري شركتهاي دولتي بر اساس قانون برنامه چهارم به ۳۰درصد كاهش يافته است.
در ماده ۸ قانون برنامه چهارم و تبصره هاي قانون بودجه جاري پيش بيني شده، هر سهمي كه دستگاه هاي دولتي در بورس مي فروشند، ۲۰ درصد به عنوان ماليات مقطوع گرفته مي شود و اين دستگاه ها مشمول پرداخت ماليات ديگري نيستند. اين درحالي كه در سال گذشته ۵۰ درصد بايد به خزانه واريز مي شد و مابقي براي خود شركت ها مي ماند كه اين اقدام انگيزه شركتها را از بين مي برد و واگذاري ها را با مشكل مواجه مي كرد.
با تدوين سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام و ابلاغ آن از سوي مقام معظم رهبري ، هم اكنون مجموعه كاملي از تغييرات مربوط به بخش هاي خصوصي، عمومي و تعاوني حاصل شده است. بخشي از اين درآمدها ناشي از وصول واگذاري شركتهايي است كه در سالهاي گذشته از سوي دولت سهام آنها واگذار شده كه از جمله اين شركتها مي توان به شركت صدرا اشاره كرد.

افزايش قيمت ۱۵ كالا در بورس فلزات
گروه بورس: بر اساس بررسي نوسانات هفتگي قيمت ۳۵ قلم كالا در بورس فلزات، طي هفته گذشته، قيمت ۱۵ قلم آن با افزايش همراه بود. به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات، بررسي نوسانات قيمت ۳۵ محصول معامله شده در بورس فلزات تهران طي هفته گذشته نسبت به متوسط قيمت هفتگي آخرين معامله آنها، حاكي از ثبات قيمت ۴ قلم كالا، كاهش نرخ ۱۶ قلم كالا و افزايش نرخ ۱۵ نوع از محصولات معامله شده است.
در هفته گذشته اقلام دادوستد شده در گروه محصولات مسي با افزايش قيمتي بين ۲ تا ۵ درصد نسبت به متوسط قيمت هفتگي آخرين معامله روبه رو بودند.

دادوستد جو و ذرت در بورس كشاورزي
ايرنا: در معاملات روز يكشنبه بورس كالاي كشاورزي در مجموع يك هزار و ۷۵۰ تن ذرت و جو به ارزش۲/۵ ميليارد ريال مورد داد و ستد قرار گرفت.
در اين معاملات در مقابل۴۶۰ تن تقاضا براي محصول جو، سه هزار و۴۰تن عرضه وجود داشت كه ميزان تقاضا شده به ارزش ۷۲۲ميليون و ۱۶۰هزار ريال معامله شد. در اين بورس، در مقابل يك هزار و۲۹۰ تن تقاضا براي محصول ذرت، همين ميزان عرضه وجود داشت كه ميزان يادشده به ارزش يك ميليارد و ۸۱۴ ميليون و۳۵۰ هزار ريال فروش رفت.
در فعاليت روز گذشته بورس كالاي كشاورزي بر روي محصولهاي كنجاله، پسته، نخود، عدس و برنج معامله اي انجام نشد.

پاييز سهام سيمان
010479.jpg
گروه بورس: پاييز امسال اتفاقي متفاوت در حوزه سهام سيمان روي داد. اوايل مهر ماه دولت در مصوبه اي مجوز عرضه سيمان در بورس فلزات را صادر كرد و حالا قرار است از چند روز آينده اين وعده عملي شود. خبرهاي تكميلي حاكي از آن است كه طهماسب مظاهري معاون كل وزير اقتصاد طرح نهايي خروج سيمان از سبد نهايي را تدوين كرده است. نمودار بالا روند حركت شاخص سهام سيمان را در پاييز امسال نشان مي دهد. آيا اين منحني زمستان امسال صعودي خواهد بود؟

بازار در دست بازارگردانان
010485.jpg
گروه بورس: در حالي كه ديروز هيچ صف خريدي براي سهام شركت هاي حاضر در بورس تشكيل نشد كارگزاران بازار گردان، سهام ۸ شركت را بازارگرداني كردند.
به گزارش «همشهري» سرمايه گذاري غدير، سايپا، سرمايه گذاري مسكن، چادرملو، توسعه معادن و فلزات و سرمايه گذاري بانك ملي از جمله شركت هايي بودند كه براي برقراري تعادل در بازار، بازارگرداني شدند.
در كفه عرضه هم ديروز فروشندگان سهام سرمايه گذاري غدير بيش از ساير شركت ها شدند.بنابراين گزارش ۱۷۰ تقاضاي فروش مربوط به يك ميليون و ۶۰۰ هزار سهم اين شركت به ارزش ۷/۶ ميليارد ريال روز گذشته روي ميز كارگزاري ها قرار گرفت.
در اين روز كاري ۳۶۸ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي فروش دو ميليون و ۳۱۹ هزار سهم پتروشيمي شيراز به ارزش ۲/۳ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
سرمايه گذاري پتروشيمي، كاشي اصفهان، لاستيك دنا، سيمان اردبيل، سيمان كارون و سيمان اصفهان نيز از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه بودند.

سپاهان شاخص را ۲۵ واحد پايين تر آورد
010476.jpg
گروه بورس: معاملات سيمان سپاهان روز گذشته به شدت بر روند نزولي شاخص ها تأثير گذاشت و شاخص كل قيمت سهام را به مرز ۱۰ هزار و ۲۵۱ واحد نزديك كرد.
به گزارش «همشهري» در اين روز پس از سيمان سپاهان معاملات توسعه معادن روي و تايد واتر نيز تأثير زيادي بر افت شاخص ها گذاشت و در مجموع شاخص كل كاهش ۲۵ واحدي را تجربه كرد.
بنابراين گزارش شاخص عملكرد تالار اصلي روز گذشته ۲۵ واحد افت كرد و به ۹ هزار و ۹۷۲ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار فرعي هم با كاهش ۲۳ واحدي مواجه شد و روي ۱۰ هزار و ۳۸۵ واحد ايستاد.
در جريان داد و ستدهاي ديروز بورس تهران شاخص مالي با ۸۶ واحد كاهش به ۲۵ هزار و ۱۱۹ واحد رسيد. اين شاخص، عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.
شاخص صنعت هم با كاهش ۱۹ واحدي خود نشان داد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس روز گذشته عملكرد مطلوبي نداشته اند. در پايان معاملات ديروز اين شاخص به ۷ هزار و ۹۵۱ واحد رسيد.
اين گزارش حاكي است: در اين روز كاري شاخص سهام كاني هاي فلزي ۵ واحد، شاخص سهام فلزات اساسي دو واحد، شاخص گروه وسايل نقليه ۹ واحد و شاخص سهام تجهيزات حمل و نقل دو واحد كاهش را تجربه كرد. اين در حالي بود كه شاخص سهام نفت و پتروشيمي با رشد ۱۲۵ واحدي تا رقم ۲۶ هزار و ۹۶۲ واحد رشد كرد.

۲۰ درصد سود در يك هفته
مهر: معاون اقتصادي ايران خودرو عامل مهم در بي ثباتي بورس را نوسانات پي در پي شاخص ها دانست و گفت: ۲۰ درصد سود طي يك هفته نشان دهنده ناكارآمدي بورس است.
رضا راعي افزود: نوسانات شاخص ها بيانگر رفتار مردم در بازار سرمايه است، بنابراين بايد اعتماد مردم را نسبت به بازار سرمايه جلب كنيم.
وي در ادامه به انتشار اوراق مشاركت از سوي بانك مركزي اشاره كرد و گفت: انتشار هرگونه اوراقي مي تواند به افت شاخص ها دامن بزند به اين علت كه بازارهاي ما به هم مرتبط است و طبيعتاً پول در ميان بازارها سيال است.

كابل باختر و سوليران ۵ درصدي شدند
گروه بورس: قيمت هر سهم كابل باختر و سوليران روز گذشته با ۵ درصد افزايش مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما فقط اين دو شركت ديروز موفق شدند سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كنند.از سوي ديگر قيمت هر سهم داروسازي ابوريحان، پتروشيمي فارابي و تراكتورسازي ايران روز گذشته ۵ درصد كاهش يافت.

نماد سه شركت بسته شد
گروه بورس: در پايان معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران دادوستد سهام سه شركت به طور موقت متوقف شد.
به گزارش «همشهري» ديروز نماد معاملاتي نفت بهران و كيميدارو بسته  شد تا سهامداران اين دو شركت خود را براي حضور در مجامع عمومي فوق العاده كه به منظور افزايش سرمايه برگزار مي شود آماده كنند. قرار است رأس ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه جاري مجمع كيميدارو در محل شركت برگزار شود.
بنابراين گزارش ديروز همچنين دادوستد سهام ايرانيت براي برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه متوقف شد.

سه شركت به مجمع مي روند
گروه بورس: سهامداران سرمايه گذاري صنعت و معدن، فنرسازي خاور و فارسيت اهواز خود را براي حضور در مجامع اين شركت ها آماده مي كنند.
به گزارش «همشهري» مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده سرمايه گذاري صنعت و معدن به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره رأس ساعت ۹ صبح هشتم دي ماه برگزار مي شود. اين مجمع در محل شركت تشكيل مي شود.
اعضاي هيأت مديره فنرسازي خاور هم ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۰ دي ماه در محل كارخانه واقع در شهرستان ساوه انتخاب مي شوند.
بنابر اين گزارش شركت فارسيت اهواز هم از سهامداران خود براي شركت در مجمع عمومي عادي سالانه ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۰ دي ماه در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگي- ورزشي وزارت كار حاضر شوند.
در اين جلسه ضمن انتخاب اعضاي هيأت مديره، صورت هاي مالي شركت نيز بررسي مي شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۴-
۴۸-
۹۲۴
آبسال
۴.۹۶-
۸۶-
۱,۶۴۹
آبگينه
۰.۲۲-
۱۶-
۷,۳۹۸
آلومتك
۱.۷۳-
۵۹-
۳,۳۵۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۸-
۹۸-
۵,۳۵۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۸-
۲۵۳-
۴,۸۲۴
ايران ارقام
۵-
۶۱-
۱,۱۶۰
ايران تاير
۰.۶۴
۵۳
۸,۲۹۸
ايران ترانسفو
۴.۹۸-
۱۶۳-
۳,۱۱۱
ايران خودرو
۲.۹۷-
۱۱۵-
۳,۷۶۰
ايران خودروديزل
۴.۹۹
۲۶۳
۵,۵۳۳
ايران دارو
۰.۷۶-
۱۷-
۲,۲۲۰
ايران مرينوس
۰.۳-
۱۱-
۳,۶۰۰
ايرانيت
۴.۵۴-
۴۲۳-
۸,۹۰۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱.۹۹
۱۳۶
۶,۹۷۵
باما
۰.۳۷-
۱۱-
۲,۹۵۰
بانك اقتصادنوين
۰.۰۳-
۱-
۲,۸۹۲
بانك كارآفرين
۴.۹۹
۳۳۶
۷,۰۷۰
بهنوش ايران
۵-
۲۶۸-
۵,۰۹۷
بين المللي توسعه ساختمان
۲.۴۹-
۱۲-
۴۷۰
پارس الكتريك
۴.۹۵-
۶۷-
۱,۲۸۶
پارس خودرو
۳.۴
۲۰۴
۶,۲۰۰
پارس دارو
۳.۳۶
۱۵۳
۴,۷۰۰
پارس سرام
۴.۹۹-
۱۸۶-
۳,۵۴۲
پارس سويچ
۴.۰۹-
۹۰-
۲,۱۰۹
پاكسان
۳.۷۴-
۳۰۳-
۷,۸۰۰
پتروشيمي آبادان
۴.۲۱
۴۵۰
۱۱,۱۴۰
پتروشيمي اراك
۲.۰۳-
۱۴۵-
۷,۰۰۰
پتروشيمي اصفهان
۲.۵۲-
۳۱۹-
۱۲,۳۲۹
پتروشيمي خارك
۴.۹۵-
۷۲-
۱,۳۸۲
پتروشيمي شيراز
۴.۹۹-
۳۹۵-
۷,۵۲۲
پتروشيمي فارابي
۴.۸۸-
۵۹۰-
۱۱,۵۰۵
تامين ماسه ريخته گري
۴.۷۳-
۱۲۶-
۲,۵۳۸
تجهيزنيروي زنگان
۲.۲۲
۸۷
۴,۰۰۰
تراكتورسازي ايران
۳.۶۵-
۶۶-
۱,۷۴۲
تكنوتار
۳.۳۳-
۷۶-
۲,۲۰۳
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۵۸-
۱۲۶-
۴,۷۵۷
توسعه معادن روي ايران
۲.۹۹-
۵۰-
۱,۶۲۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۸-
۳۱۱-
۱۰,۸۰۰
توليد سموم علف كش
۳.۲۸-
۳۶-
۱,۰۶۱
توليد محور خودرو
۰
۰
۲۳,۶۳۶
توليدمواداوليه داروپخش
۴.۹۳-
۶۴-
۱,۲۳۵
توليدي تيزرو
۴.۹۴-
۵۱-
۹۸۲
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۹
۱۷۱
۳,۵۹۸
جام دارو
۱۸.۰۵-
۳۲۶-
۱,۴۸۰
جوش و اكسيژن ايران
۵
۲۶۵
۵,۵۶۷
چرخشگر
۴.۸۸-
۸۸-
۱,۷۱۵
چيني ايران
۰.۲۲-
۸-
۳,۵۷۹
حمل و نقل توكا
۱.۴-
۱۴۷-
۱۰,۳۶۳
خدمات انفورماتيك
۴.۹۹-
۴۳۴-
۸,۲۶۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۵-
۲۶۵-
۵,۰۳۶
خوراك دام پارس
۰.۷۲-
۵۷-
۷,۸۶۸
داروپخش (هلدينگ )
۴.۹۹-
۴۶۵-
۸,۸۴۶
داروسازي ابوريحان
۴.۹۹
۳۱۱
۶,۵۳۹
داروسازي اسوه
۴.۹۹
۳۸۵
۸,۱۰۴
داروسازي جابرابن حيان
۰.۴۸
۴۲
۸,۸۰۰
داروسازي زهراوي
۰.۴۳-
۱۲-
۲,۷۷۹
داروسازي سبحان
۱.۰۲
۸۷
۸,۶۰۰
داروسازي فارابي
۳.۵۶-
۱۱۵-
۳,۱۱۵
داروسازي كوثر
۲.۸۳
۲۱۸
۷,۹۳۳
دارويي رازك
۰.۰۶
۳
۴,۷۳۰
دشت مرغاب
۴.۹۲
۵۹
۱,۲۵۷
روغن نباتي ناب
۰.۰۷
۱
۱,۳۸۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۷-
۹-
۱,۲۷۰
رينگ سازي مشهد
۰.۲۸-
۲۵-
۸,۸۵۰
زامياد
۱.۱۳
۲۹
۲,۵۸۸
ساختمان اصفهان
۰.۳
۱۱
۳,۶۳۰
سايپا
۵-
۸۳-
۱,۵۷۸
سايپا شيشه
۴.۳۲-
۸۲-
۱,۸۱۷
سايپاآذين
۲.۱۳-
۱۲۱-
۵,۵۵۱
سايپاديزل
۳.۹۶
۶۴
۱,۶۸۰
سخت آژند
۰.۰۶
۱
۱,۵۶۱
سرما آفرين
۴.۰۴-
۷۲-
۱,۷۱۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۳.۷۶-
۷۰-
۱,۷۹۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۳۴
۱۱
۳,۲۶۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۵۲
۶
۱,۱۶۷
سرمايه گذاري بهمن
۴.۹۵-
۶۹-
۱,۳۲۴
سرمايه گذاري بوعلي
۳.۵۹-
۸۷-
۲,۳۳۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۵-
۱۵۶-
۲,۹۶۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۸۹
۳۱
۳,۴۹۸
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۲.۲۷-
۲۶-
۱,۱۲۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۹۷-
۱۱۸-
۲,۲۵۵
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۲.۲۱
۲۱
۹۷۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۳.۹۴
۱۹۹
۵,۲۵۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۴۳-
۲,۷۲۵
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۷۹
۵۰
۲,۸۳۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۳.۶۸
۳۹
۱,۱۰۰
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۴.۲-
۴۷-
۱,۰۷۲
سرمايه گذاري سپه
۴.۵۶-
۹۵-
۱,۹۹۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰
۰
۱,۴۶۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲.۴۲-
۵۷-
۲,۲۹۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۲۸
۶
۲,۱۸۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۶۸
۱۱۵
۲,۵۷۰
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۴.۹۶-
۶۸-
۱,۳۰۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۹۷
سرمايه گذاري مسكن
۲.۳۳
۲۰
۸۸۰
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۳
۲
۱,۴۸۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۹-
۸۴-
۱,۶۳۲
سرمايه گذاري نيرو
۰
۰
۱۱,۴۰۶
سنگ آهن گل گهر
۵
۱۱۶
۲,۴۳۸
سوليران
۵-
۴۹۱-
۹,۳۳۳
سيمان ايلام
۲.۳۵-
۳۴۶-
۱۴,۴۰۰
سيمان بهبهان
۱.۵۵
۲۰۰
۱۳,۱۰۰
سيمان تهران
۴.۳۶-
۷۳۸-
۱۶,۲۰۸
سيمان خاش
۴.۹۹-
۳۱۵-
۶,۰۰۱
سيمان داراب
۴.۷۷-
۵۵۱-
۱۱,۰۱۰
سيمان سپاهان
۰.۵۱
۱۳۹
۲۷,۵۰۰
سيمان شاهرود
۰
۰
۱۰,۷۶۵
سيمان شرق
۵-
۱۱۶۱-
۲۲,۰۶۵
سيمان شمال
۵-
۳۶۶-
۶,۹۵۸
سيمان كارون
۰
۰
۲۲,۳۵۱
سيمان هرمزگان
۳.۸۶
۲۹۰
۷,۷۹۷
سيمان هگمتان
۵-
۳۲۰-
۶,۰۸۵
سينا دارو
۴.۹۹-
۱۰۵-
۱,۹۹۹
شهد ايران
۱.۰۳
۱۰
۹۸۰
شوكوپارس
۲.۲۷-
۱۱۷-
۵,۰۳۵
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۶۶-
۵۳-
۷,۹۹۵
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۴.۹۶-
۱۲۹-
۲,۴۷۱
شيشه قزوين
۰.۹۹-
۳۷-
۳,۷۰۰
شيشه همدان
۴.۹۸
۱۶۸
۳,۵۴۱
شيمي داروئي داروپخش
۴.۹۱-
۴۲-
۸۱۳
صنايع آذرآب
۲.۲۵-
۱۹۶-
۸,۵۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۱.۴۶
۱۳۲
۹,۲۰۰
صنايع ريخته گري ايران
۰.۱۷
۱۴
۸,۴۹۸
صنايع شيميايي ايران
۱.۲۷-
۵۰-
۳,۹۰۱
صنايع كاغذسازي كاوه
۴.۹۴-
۵۶-
۱,۰۷۸
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹
۱۲۱
۲,۵۴۸
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۰۳۸
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۹۸-
۹۹-
۱,۸۸۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۰۵
۸
۱۵,۴۹۸
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۸-
۱۷۷-
۳,۳۷۵
فروسيليس ايران
۰.۲۵-
۳-
۱,۱۸۹
فنرسازي خاور
۰.۸۸-
۱۱-
۱,۲۳۵
فنرسازي زر
۲.۰۴-
۴۰-
۱,۹۲۲
فولاد كاويان
۴.۹۹-
۴۱۹-
۷,۹۷۱
فيروزا
۴.۴۵-
۳۹۶-
۸,۵۱۰
قند اصفهان
۴.۹۴
۸۳
۱,۷۶۲
قند بيستون
۰
۰
۲,۳۶۹
قندنقش جهان
۴.۹۶
۱۲۵
۲,۶۴۳
كابل باختر
۴.۸۷-
۳۲۵-
۶,۳۵۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۲۶-
۶۰-
۴,۷۰۱
كابلسازي تك
۴.۹۸-
۲۵۳-
۴,۸۲۶
كارتن ايران
۰.۰۹-
۳-
۳,۱۷۲
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰
۰
۱,۸۸۲
كارخانجات قند قزوين
۴.۲۶-
۳۶۰-
۸,۰۹۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۱.۴۵-
۲۲-
۱,۴۹۶
كارخانه فارسيت درود
۱.۲۴
۲۲۴
۱۸,۲۳۰
كالسيمين
۱.۹۲-
۵۴-
۲,۷۶۰
كربن ايران
۴.۹۷
۱۱۵
۲,۴۲۸
كشت وصنعت پياذر
۰.۵۹-
۱۳-
۲,۱۹۰
كف
۴.۸۵-
۱۰۷-
۲,۱۰۰
كمباين سازي ايران
۰.۴۹
۳۴
۷,۰۰۰
كيميدارو
۴.۹-
۱۹۹-
۳,۸۶۰
گازلوله
۰.۰۴
۱
۲,۳۸۰
گروه بهمن
۴.۷۶-
۱۸۱-
۳,۶۲۰
گروه صنعتي سپاهان
۴.۹۹-
۲۸۰-
۵,۳۲۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۹۳-
۳,۶۷۵
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۹-
۶۸-
۳,۵۰۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۸-
۱۷۰-
۳,۲۴۷
لاستيك دنا
۴.۵۴-
۹۱-
۱,۹۱۲
لامپ پارس شهاب
۱.۸۹-
۲۲-
۱,۱۴۰
لاميران
۱.۶
۹۰
۵,۷۰۰
لبنيات پاك
۳.۰۳-
۱۲۵-
۴,۰۰۰
لبنيات كالبر
۰
۰
۲,۷۵۲
لعاب ايران
۰
۰
۱,۵۴۷
لوله وماشين سازي ايران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۹۵
ليزينگ خودروغدير
۱.۰۷-
۲۸-
۲,۵۹۰
ليزينگ صنعت و معدن
۵-
۸۲-
۱,۵۵۸
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۴.۹۲-
۳۹-
۷۵۳
ماشين سازي اراك
۴.۹۹-
۱۲۶-
۲,۳۹۸
ماشين سازي نيرومحركه
۲.۱۱-
۶۰-
۲,۷۸۶
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۲.۷۳-
۵۹-
۲,۱۰۰
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹-
۳۰۴-
۵,۷۸۸
معادن منگنز ايران
۴.۹۱
۱۳۷
۲,۹۳۰
معدني دماوند
۰
۰
۶,۳۷۹
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۹۷-
۶۲-
۱,۱۸۵
مهركام پارس
۱.۵۳
۶۷
۴,۴۴۸
مهندسي نصير ماشين
۲.۲-
۶۴-
۲,۸۵۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۴.۶۸-
۸۴-
۱,۷۱۲
موتوژن
۴.۲۴-
۱۲۳۰-
۲۷,۷۵۶
نفت بهران
۰.۸۶
۱۲۸
۱۴,۹۹۸
نفت پارس
۴.۹۹-
۴۰-
۷۶۱
نورد و لوله اهواز
۴.۹۷-
۱۰۸-
۲,۰۶۷
نوش مازندران
۰.۲۲-
۴-
۱,۸۱۰
نيرو محركه
۳.۸۵-
۸۶-
۲,۱۴۵
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |