دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۸ - Dec 19, 2005
با كسب ۳ مدال طلا ، پنج نقره و چهار برنز
جوانان وزنه بردار ايران بر بام آسيا ايستادند
010515.jpg
نسل تازه وزنه برداري ايران آرام آرام جايگاه خود را در ميان بزرگان اين رشته مستحكم مي كند. امروز دنياي ورزش اگرچه به دليل حضور بزرگ قهرماناني نظير حسين رضازاده احترام ويژه و خاصي براي پولادمردان ايران قائل است، اما نسلي ديگر و قهرماناني ديگر در راهند تا به عظمت و استحكام جوانان ورزشكار سرزمين ما در جهان، قدرت تازه اي ببخشند. ديروز در شهر يانگ كره جنوبي تيم وزنه برداري جوانان ايران با به دست آوردن ۳ مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز و كسب ۵۹۵ امتياز بالاتر از تمامي تيم هاي آسيايي قهرمان قاره شد. حالا وزنه برداري ايران با جواناني نظير علي دهقانيان، ابوالقاسم داوودي، محمد كرم زاده و... چشم به افق هاي تازه اي در جهان ورزش دارد.
محمدرضا منصوريان: ديروز خبر قهرماني جوانان وزنه بردار كشورمان در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا در كشور كره جنوبي با خبر ملاقات علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك با گئورگي يوردان ايوانف سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشور به فاصله كمي روي خط خبرگزاري هاي مختلف كشور قرار گرفت كه هر كدام از آنها قابل تامل و بررسي دقيق تري است.
نخست از قهرماني جوانان كشورمان در اين مسابقات آغاز مي كنيم كه نشان مي دهد عليرغم تنش ها و حاشيه هاي مخربي كه از گوشه و كنار به جان اين رشته ورزشي افتاده است، ورزشكاران اين رشته بدون توجه به همه آنها كار خود را انجام مي دهند و به دنبال ترقي و تعالي خود هستند.
اين قهرماني در حالي براي جوانان شايسته كشورمان در وزنه برداري آسيا شكل گرفته است كه تا فاصله ۲۴ ساعت به آغاز اين سفر، جنجال هاي ناشي از عدم آزمايش دوپينگ انجام اين سفر را در هاله اي از ابهام فرو برده بود كه در نهايت با دادن تعهد از سوي رئيس فدراسيون وزنه برداري اين سفر انجام شد.
اما ملاقات و مذاكرات علي كفاشيان با ايوانف پرده ديگري از تحولات جاري وزنه برداري در كشور است كه مي تواند تحليل هاي خاص خود را داشته باشد.
داستان اصلي اين است كه ايوانف همچنان بر عدم استفاده از وزنه برداراني نظير فلاحتي نژاد، شاهين نصيري نيا، محمدحسين برخواه و... پافشاري مي كند و اين دقيقا همان نكته اي است كه مسئولين كميته ملي المپيك چندان آن را نمي پسندند.
البته اين موضوع كاملا طبيعي است، چرا كه بسياري از همين وزنه برداران مورد غضب ايوانف، هنوز هم توانايي حضور در مسابقات قاره اي را دارند و مي توانند در بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ قطر براي كشورمان افتخارآفريني كنند.
پس اينكه كفاشيان از سرمربي كنوني تيم ملي وزنه برداري خواسته است براي استفاده بهينه از كليه نيروهاي موجود، توجيه درستي را از كنار گذاشتن برخي از ملي پوشان ارائه كند، حركت سنجيده اي است كه اميدواريم با درايت و روشن بيني طرفين بخوبي حل و فصل گردد.
نفت اهواز قهرمان شد
مسجد سليمان نايب قهرمان آسيا
سومين دوره  مسابقات وزنه برداري باشگاه هاي آسيا در رده جوانان روز گذشته با قهرماني تيم نفت اهواز و نايب قهرماني تيم نفت مسجد سليمان در كره جنوبي به پايان رسيد.
در مجموع، وزنه برداران جوان كشورمان در قالب دو تيم نفت اهواز و نفت مسجد سليمان موفق به كسب سه مدال طلا، پنج مدال نقره و چهار مدال برنز از اين مسابقات شدند.
در مسابقات ديروز در وزن ۷۷ كيلوگرم، مهرزاد محمدي از تيم نفت مسجد سليمان با ركورد مجموع ۲۵۱ كيلوگرم پس از وزنه برداران ازبكستان، كره  جنوبي و عراق چهارم شد.
در وزن ۸۵ كيلوگرم، وزنه برداران كره  جنوبي، عراق و سنگاپور در مكان هاي نخست ايستادند.
در وزن ۹۴ كيلوگرم، علي دهقانيان از تيم نفت اهواز با مهار وزنه هاي ۱۵۰ و ۲۰۰ كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب در مجموع با ركورد ۳۵۰ كيلوگرم به مدال طلا رسيد، اميد نائيج هم تيمي دهقانيان با ركورد مجموع ۳۳۰ كيلوگرم در مكان دوم ايستاد و حامد ابراهيمي از تيم نفت مسجد سليمان با ركورد مجموع ۳۱۵ كيلوگرم سوم شد.
در وزن ۱۰۵ كيلوگرم، محمود نيك جو پس از وزنه بردار كشور چين با ركورد مجموع ۳۲۵ كيلوگرم به مدال نقره دست يافت.
رضا تيموري از تيم نفت اهواز با ركورد مجموع ۳۲۲ كيلوگرم سوم شد و هادي رضايي از تيم نفت مسجد سليمان با ركورد مجموع ۳۰۶ كيلوگرم در مكان چهارم قرار گرفت.
در وزن ۱۰۵+ كيلوگرم ، محمد كرم زاده از تيم نفت مسجد سليمان با ركورد ۳۴۷ كيلوگرم به مدال طلا رسيد، حسين فرزانه از تيم نفت اهواز با ركورد ۳۲۲ كيلوگرم دوم شد و وزنه بردار كره  جنوبي با ركورد ۳۱۵ كيلوگرم در مكان سوم ايستاد.
در اولين روز اين مسابقات نيز وزنه برداران كشورمان به يك مدال طلا توسط ابوالقاسم داودي در وزن ۵۶ كيلوگرم، دو مدال نقره توسط ميثم فيروزي در وزن ۵۶ كيلوگرم و رسول تقيان در وزن ۶۹ كيلوگرم و دو مدال برنز توسط مرتضي رضاييان در وزن ۶۲ كيلوگرم و آيت اورامه در وزن ۶۹ كيلوگرم دست يافته بودند.
در پايان اين دوره از مسابقات تيم نفت اهواز با ۵۹۵ امتياز به عنوان قهرماني دست يافت، تيم نفت مسجد سليمان با ۵۶۷ امتياز دوم شد و نماينده  كشور عراق با ۲۷۲ امتياز عنوان سومي مسابقات را به خود اختصاص داد.
اين مسابقات امروز با رقابت تيم هاي پيام ارتباطات و سايپا و نمايندگان ساير كشورهاي آسيايي در رده  بزرگسالان آغاز مي شود.

سائوپائولو قهرمان فوتبال باشگاه هاي جهان
010512.jpg
حسن حيدري: عصر ديروز در ديدار نهايي جام باشگاه هاي جهان (تويوتاكاپ) كه در ژاپن برگزار شد، تيم فوتبال سائوپائولوي برزيل موفق شد با نتيجه يك بر صفر تيم ليورپول انگليس را شكست دهد و به مقام قهرماني دست يابد. تك گل اين ديدار را كارلوس در دقيقه بيست وهفتم به ثمر رساند.
از نكات جالب اين بازي مي توان به عدم حضور پيتر كراوچ زننده دو گل در بازي قبلي در تيم ليورپول و نيز عدم گرفتن اخطار از سوي بازيكنان اشاره كرد. لازم به ذكر است در ديدار رده بندي كه قبل از اين بازي برگزار شد، تيم هاي الاتحاد و دپورتيو ساپرسيا براي تعيين تيم سوم به ميدان رفتند كه در پايان اين دپورتيو ساپرسيا بود كه الاتحاد را سه بر صفر شكست داد. آ.سابوريو (۱۳)، سابوريو (۸۵ پنالتي) و گومژ (۸۹) براي ساپرسيا و كالون (۲۸) و جاب (۵۳) براي الاتحاد موفق به گلزني شدند. المنتشري بازيكن الاتحاد نيز در اين بازي در دقيقه ۸۷ از بازي اخراج شد.
آتشباري ميلاني ها در هفته شانزدهم
تيم يوونتوس اگر چه مقابل لاتزيو به تساوي يك بر يك رسيد اما همچنان در صدر جدول باقي ماند.در اين بازي كه شنبه شب برگزار شد ابتدا روچي در دقيقه ۱۶ دروازه يوونتوس را گشود اما در دقيقه ۲۶ ديويد ترزگه با ضربه سر نتيجه را به تساوي كشاند.
در هفته شانزدهم دو تيم ميلاني اينتر و آث ميلان با نتايج مشابه چهار بر صفر مقابل رجيانا و مسينا به پيروزي رسيدند.
در ورزشگاه سن سيرو آث ميلان با گلهاي شوچنكو در دقايق (۴۷ و ۲۳) پيرلو (۸۳) و جيلاردينو (۸۴) مسينا را كه رحمان رضايي را در اختيار نداشت، در هم كوبيد.
اينتر دراين بازي از ابتدا حريف را با حملات گسترده اش تحت فشار قرار داد و در همان نيمه نخست سه بار دروازه حريف را باز كرد. ايوان كور دوبا (۲) مارتينز(۱۵) آدريانو ۴۰ و پيزارو ۹۰ چهار گل اينتر را درون دروازه حريف جاي دادند.
در ساير بازي هاي روز گذشته كالياري دو بر يك آسكولي را مغلوب كرد. كيه وو اودينزه را با دو گل شكست داد. امپولي موفق شد تيم فيورنتينا را كه در هفته هاي اخير خوب نتيجه گرفته بود با تساوي يك بريك متوقف كند.ليورنو در زمين پالرمو به پيروزي دو بر صفر رسيد و سيه نانيز برابر پارما به تساوي دو بر دو دست يافت.در پايان هفته شانزدهم كالچو ايتاليا يوونتوس با ۴۳ امتياز در صدر قرار دارد و بعد از اين تيم اينتر با ۳۵ و آث ميلان با ۳۴ امتياز در مكانهاي بعدي ايستاده اند.

رئيس فدراسيون كشتي:
مدير فني زيرنظر نايب رئيس فدراسيون فعاليت مي كند
010518.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي در رابطه با انتخاب كادر فني تيم ملي كشتي آزاد مي گويد: شش گزينه براي سپردن هدايت تيم ملي مد نظر ما هستند كه گزينه اول برزگر بوده است.
وي افزود: اين هفته، مدير فني تيم ملي كشتي آزاد مشخص خواهد شد. از اين پس، برنامه هاي فدراسيون در رابطه با هدايت تيم ملي با قانون مندي پيش مي رود و مدير فني كه اختيار كامل در مسايل فني خواهد داشت، زير نظر نايب  رئيس فدراسيون فعاليت مي كند.
وي افزود: انتخاب مدير فني و سرمربي بر عهده فدراسيون است و مربيان تيم ملي توسط كميته مربيان انتخاب مي شوند. اين مربيان نفراتي خواهند بود كه كشتي گيران آنها در مسابقات انتخابي به موفقيت برسند. پس از مشخص شدن كشتي گيران برتر، اگر شاگردان مربيان مورد نظر در مسابقات جهاني مدال بگيرند، مربيان آنها يك سال در تيم ملي حضور خواهند داشت.
همچنين كادرهاي بدنسازي، پزشكي، تغذيه و... نيز زير نظر مدير فني به فعاليت مي پردازند.
در مجموع، هفده آيتم در شرح وظايف مدير فني تيم ملي مشخص شده است كه تمامي كارها بر اساس آن انجام مي شود.
طالقاني با اشاره به آماده سازي شهر ساري براي برگزاري مسابقات جهاني گفت: هر روز با ساري تماس دارم و سه هزار و صد و شصت و سه صندلي در اين سالن نصب مي شود.
رئيس فدراسيون كشتي ادامه داد: اين رقابت ها فرصت خوبي است تا به نتايج مطلوبي برسيم.
خوشبختانه پس از مسابقات ليگ زمان لازم براي آماده سازي كشتي گيران وجود دارد. آنها از حضور در ليگ و رقابت با قهرمانان نيز اعتماد به نفس لازم را به دست خواهند آورد.

گردهمايي ورزش، محيط زيست و بهداشت
گروه ورزشي: گردهمايي  يك  روزه  ورزش ، محيط زيست  و بهداشت  با همكاري  كميته  ملي المپيك ، دانشكده  تربيت  بدني  دانشگاه  الزهرا و دفتر مشاركت هاي  مردمي سازمان  حفاظت  محيط زيست  در سالن  همايش هاي  دانشگاه  الزهرا تشكيل  شد.
در مراسم  افتتاحيه  اين  گردهمايي  كه  ديروز با حضور رئيس  كميته ملي  المپيك  برگزار شد، رضا قراخانلو ضمن  تشكر از برگزاركنندگان  گردهمايي ، با توجه  به  هفته  پژوهش ، بر لزوم  انجام  پژوهش هاي  بنيادين  در زمينه هاي  مختلف  در كشور تأكيد كرد.

ليگ برتر واليبال ايران
پرسپوليس و اتكا قم شگفتي سازان هفته دوازدهم
علي شاكري:پس از تعطيلي سه هفته اي، ليگ برتر واليبال ايران ديروز هفته دوازدهم خود را با انجام ديدارهايي در تهران و شهرستان ها پشت سر گذاشت.
در بازي هاي تهران سايپا تيم سوم جدول بدون برخورد با مشكلي در سه «ست» پياپي از سد تيم ته جدولي پيام مخابرات گلستان گذشت. در اين بازي حميد جعفري بهترين بازيكن اين بازي بود و سايپا با برگزيدن تاكتيك سرويس به راحتي به اهداف از پيش ترسيم شده خود دست يافت. در ديگر بازي تهران برق همانند بازي هفته پيش خود مقابل پرسپوليس اين بار هم باخت.
برقي ها در روزي كه همه سرمايه هاي خود را در ميدان داشتند، به راحتي هم پيروز نشدند و پرسپوليسي ها در چندين نوبت آنان را به سختي آزار دادند.ست كوويچ كه از برابر شدن بازي در گيم دوم مقابل پرسپوليس به سختي عصباني بود در گيم سوم تركيب تيمش را دگرگون ساخت و مزد اين بهم ريختن را با برتري ۲۵ بر ۲۱ گرفت. پرسپوليس در گيم چهارم هم پا پس نكشيد و با نمايشي خوب با شكست ۲۵ بر ۱۸ تيم پرمهره برق حريف را در گرداب باخت فرو برد. در گيم پنجم ملي پوشان نوجوان ايران با پيراهن پرسپوليس يك جنگ تمام عيار با ستارگان برق داشتند. برق خيلي تلاش كرد تا عقب ماندگي خود را با پرسپوليس جبران كند، اما هرگز موفق نشد حريف را از خواسته اش كه همانا پيروزي بود بازدارد.
در اصفهان آذرپيام در مصاف با ميزبان خود ذوب آهن تنها در يك «ست» به دشواري خورد و در «ست» هاي بعد به دهمين پيروزي اين فصل خود رسيد. آذر پيام با اين برد در هفته پاياني نيم فصل رقابت داغي با سايپا بر سر كسب نيابت قهرماني خواهد داشت.در ماهشهر پتروشيمي در مقابل تيم همطراز گل گهر به يك برد با ارزش رسيد. كمتر كسي فكر مي كرد كه پتروشيمي با اين نتيجه بتواند بر گل گهر پيروز شود. در چالدران نئوپان هيچ شانسي به ميزبان خود آيدانه نداد و شاگردان دوجي توانستند به يك برد ديگر دست پيدا كنند.آيدانه هنوز چوب تركيب ناهمگون و كم تجربگي گردانندگان خود را مي خورد.
در اروميه اتكا قم شگفتي ساز شد. اتكا در ماراتون واليبال كه نفس ها در سينه تماشاگران حبس شد ۳ بر ۲ از سد نايب قهرمان دوره قبل گذشت.
نتايج بازي هاي هفته دوازدهم
* سايپا تهران ۳- پيام گلستان صفر
* پرسپوليس ۳- برق ۲
* پگاه اروميه ۲- اتكا قم ۳
* پتروشيمي ماهشهر ۳- گل گهر سيرجان صفر
* ذوب آهن اصفهان يك _ آذرپيام اروميه ۳
* آيدانه چالدران صفر _ نئوپان گنبد ۳

در مراسم گراميداشت شهداي رسانه
تيم هاي استقلال و هنرمندان به ميدان رفتند
گروه ورزشي: ديدار دو تيم  استقلال  تهران  و هنرمندان  ايران  به  مناسبت  بزرگداشت  وتجليل  از مقام  والاي  شهداي  رسانه  عصر ديروز در ورزشگاه  شهيد هرندي  تهران در حضور خانواده هاي  اين  عزيزان  برگزار شد.
در اين  مسابقه  نمادين  دو تيم  در برابر هم  صف  آرايي  كردند و در پايان تيم  استقلال  موفق  شد با نتيجه  ۳ بر ۱ تيم  هنرمندان  را شكست  دهد.
در ابتداي  اين  مراسم  اعضاي  دو تيم  به  همراه  خبرنگاران ، عكاسان  وتصويربرداران  با اهداي  تاج  گل  از مقام  والاي  شهداي  رسانه  تجليل  كردند.
در حاشيه اين مراسم خسرو والي  زاده  سردبير گروه  ورزشي  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي هم  دقايقي درباره  خصايص  والاي  شهداي  رسانه  به خصوص  شهيدان  سيد مهدي  ميرافضلي  وسپهدار ساجدي  عكاس  و خبرنگار ايرنا سخن  گفت .وي  افزود: حادثه  بسيار تلخ  بود و تا عمر داريم  آن را از ياد نمي بريم ، انسانهاي  شريفي  از ميان  ما رفتند.

حذف ورزشكار ايراني از تنيس روي ميز جام آسيا
گروه ورزشي: تنها بازيكن  ايراني  شركت كننده  در هجدهمين  دوره  مسابقات  تنيس  روي  ميز جام  آسيا ديروز و در مرحله  مقدماتي  از دور مسابقات  كنار رفت . محمدرضا اخلاق  پسند، در مرحله  اول  اين  رقابت ها با دو رقيب  صاحب  نام  در گروه  بي  از چين  و ژاپن  روبه رو شد و هر دو بازي  را ۳ بر صفر واگذار كرد.

استقبال چشمگير دانشجويان از رقابت هاي
ورزشي نهمين يادواره شهدا
خبرنگار همشهري:در شرايطي كه با ابتكار اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي انجام رقابت هاي ورزشي دانشجويان اين دانشگاه در قالب «نهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي» در سال جاري رنگ و بوي خاصي به خود گرفته است، تازه ترين خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه اين مسابقات در رشته هاي مختلف ورزشي مورد استقبال دانشجويان قرار گرفته؛ به طوري كه مسئولين برگزار كننده به جهت تعداد نفرات شركت كننده، با غافلگيري روبرو شده اند. ديروز دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي كه مبتكر و متولي اصلي نهمين يادواره ورزشي شهدا در كشور است در گفتگويي اختصاصي با روزنامه همشهري گفت: شاخص اصلي مسابقات ورزشي دانشجويان امسال در دانشگاه آزاد گسترش روح معنوي و اخلاقي ورزش در ميان دانشجويان است كه خوشبختانه نام و ياد شهدا در اين دوره جلوه خاصي به آن بخشيده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه در ديگر بخش هاي ورزشي كشور نيز چنين حركت هايي برقرار شود.
قديمي افزود: نسل امروز ورزش در كشور مي تواند با بهره  مندي بيشتر از رفتار انساني و سجاياي اخلاقي شهيدان كمبودهاي اخلاقي و فرهنگي خود را مرتفع نمايد. دكتر قديمي با اعلام اينكه در رشته هاي تكواندو آقايان و تنيس روي ميز خانم ها مسابقات در مشهد به پايان رسيده اظهار داشت: سطح مسابقات در نهمين يادواره شهدا چه از نظر كمي و چه از نظر كيفي در شرايط بسيار خوبي است و تيم هاي شركت كننده در اين دوره با آمادگي كامل در ميدان حاضر مي شوند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |