شنبه ۳ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۲ - Dec 24, 2005
معاون برنامه ريزي وزارت رفاه و تامين اجتماعي:
طرح جامع مسكن ايرانيان تدوين شد
010989.jpg
معاون هماهنگي و برنامه ريزي وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: سياستهاي اجتماعي مسكن شهروندان ايراني در قالب طرح جامع مسكن ايرانيان به عنوان اولين طرح وزارت رفاه تدوين شد و براي تصويب به دولت ارائه شد كه پس از تصويب دولت به مجلس ارائه مي شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدرضا واعظ مهدوي در ستاد توانبخشي مبتني بر جامعه در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي افزود: در اين طرح سياستهاي اجتماعي مسكن، براي روستائيان، مسكن استيجاري، سياستهاي مسكن براي گروههاي فاقد مسكن، مسكن براي زوجهاي جوان، سياستهاي مسكن براي خانواده هاي زن سرپرست، سالمندان، بيمه شدگان زير خطر فقر و گروههايي كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند، تدوين شده است.
وي درمورد لزوم توجه به اقشار فقير و كم درآمد جامعه گفت: بايد آن قدر مسئله فقرا و نيازمندان را تكرار كنيم تا توجه همه به اهميت موضوع جلب شود. درست مثل مصيبت حضرت سيدالشهداء(ع) كه ذكر مداوم آن حب به حضرت ابا عبدالله(ع) مي آورد، تكرار و ذكر مداوم مسئله فقرا و مستضعفان نيز موجب توجه و حب آنان مي شود و بايد مدام اين مسئله را مورد توجه قرار دهيم.
وي افزود: اثر فقر بر سلامت عمومي مردم شايد مسئله اي است كه در نگاه اول بديهي و كاملا واضع به نظر مي رسد اما متاسفانه براي همين مسئله به ظاهر بديهي، كار تحقيقي كافي در كشور انجام نشده است و شواهد و متغيرهاي اجتماعي كافي در اين زمينه براي برنامه ريزي نداريم.
واعظ مهدوي اضافه كرد: اگر بخواهيم عدالت را در جامعه نهادينه كنيم بايد برنامه ريزي ها به نحوي باشد كه افراد فقير را به سمت دارايي بيشتر سوق دهد به نحوي كه رفته رفته فاصله بين فقير و غني، باسواد و بي سواد و بيمار و سالم در كشور كم شود و اين نيازمند ايجاد يك جريان فكري عظيم در كشور و تكرار مسئله براي روشن شدن ابعاد آن است.
معاون برنامه ريزي وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: در زمان حاضر در كشور ما يك ميليون و ۳۰۰ هزار خانواده زن سرپرست هستند كه فقط ۷۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش خدمات حمايتي دولت هستند و ۶۰۰ هزار خانوار آنها هيچ منبع درآمدي ندارند.
وي افزود: انتقادي كه گروهي به دولت مي كنند اين است كه چرا دولتي كه شعار عدالت محوري داده است ميزان ساعت و وقتي را كه براي مسئله بورس اختصاص داده كمتر از زماني است كه براي فقرا صرف كرده است در حالي كه مسئله بورس مسئله ميليونرها و ميلياردرهاست بنابراين بايد همه دغدغه و فكرمان را براي اقشار كم درآمد، مستضعفان، افراد كم سواد و بي سواد و افراد ناتوان و بيمار متمركز كنيم تا فاصله طبقاتي موجود در جامعه روز به روز كمتر شود.

وزير كشور در مراسم معارفه استاندار مازندران:
بخشداران را استانداران انتخاب مي كنند
گروه سياسي:وزير كشور در آيين معارفه استاندار جديد مازندران با تأكيد بر اهميت مديريت منابع در جهت توسعه مناطق كشور خاطرنشان كرد: هنر مديريت بيش از آن كه جذب منابع باشد، مديريت منابع و خلق منابع جديد است.مصطفي پورمحمدي تصريح كرد: اگر مديري امكان جذب منابع دولتي را پيدا كرد بايد آن را در جاي خودش با صرفه جويي كامل و سنجيده استفاده كند.
وي با تأكيد بر اين كه متاسفانه در بسياري از جاها منابع را به خوبي استفاده و مديريت نكرده ايم گفت: به لحاظ برخي هزينه هاي زائد صورت گرفته در گذشته، سياست دولت نهم اين است؛ مديري در اين دولت موفق است كه بيشترين برداشت را از كمترين منابع به عمل آورد.وي با دعوت از سرمايه گذاران، فرهيختگان و دلسوزان مناطق به حضور و ايفاي نقش موثر آنها در توسعه اين مناطق تصريح كرد: نبايد سرمايه داران را از سرمايه گذاري بترسانيم، بايد امنيت سرمايه گذاري را به طور اساسي تضمين كنيم.
پورمحمدي با تأكيد بر اين كه دولت جديد پذيرفته است از پوسته هاي محافظه كاري خارج شود گفت: حضور مديران و مجموعه هيات دولت در استان ها به منظور تحقق اين هدف بوده است كه از نزديك با مشكلات مردم آشنا شويم و اين حضور هرچند كه باعث افزايش مطالبات و تعهدات مي شود، اما اين مسئوليت را پذيرفته ايم.رئيس شوراي امنيت كشور جديت اين شورا را در رفع مشكلات اجتماعي امنيتي و ناهنجاري ها يادآور شد و افزود: با اقدامات و تلاش هاي انجام گرفته طي سه ماه گذشته، ۶ تا ۱۵درصد ناهنجاري ها نسبت به مدت مشابه آن كاهش پيدا كرده است.
در پايان اين مراسم بعد از ارائه گزارشي از عملكرد استانداري در ۸ سال گذشته، از سوي محمدرضا صالحي سرپرست سابق استانداري مازندران، شفقت به عنوان استاندار جديد اين استان معرفي شد.وزير كشور پس از پايان مراسم معارفه استاندار جديد مازندران در جمع خبرنگاران حضور يافت و به سئوالات آنان پاسخ گفت.وزير كشور با اشاره به تفويض اختيار استانداران در رابطه با انتصاب بخشداران اظهارداشت: براي اولين بار بر آن شديم تا انتخاب بخشداران توسط استانداران منطقه صورت گيرد و برنامه اصلي ما اين است كه اعتبارات هر استان در همان استان صرف گردد.

هديه رئيس جمهوري به خبرنگاران از امروز توزيع مي شود
عليرضا مختارپور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: پرداخت هديه رياست جمهوري در اين مرحله شامل خبرنگاران و روزنامه نگاران مطبوعات و خبرگزاريها مي شود كه به صورت نقدي و پس از تماس اداره كل ارشاد شهرستان با آنان از روز شنبه آغاز مي شود.
مختارپور گفت: در زمان حاضر حدود ۲هزار نفر اسم روزنامه نگار و خبرنگار در سطح كشور در اختيار داريم كه هديه رياست جمهوري به آنان تعلق مي گيرد، اين اسامي از طريق انجمن صنفي روزنامه نگاران و انجمنهاي ديگر در اختيار وزارت ارشاد قرار گرفته است اما بعضي از اين فهرستها با هم همپوشاني دارد و ممكن است نام يك خبرنگار در چند روزنامه يا موسسه مطبوعاتي باشد كه جداسازي شده اند. مختارپور گفت: كل بودجه اي كه رياست جمهوري براي روزنامه نگاران و خبرنگاران در نظر گرفته است يك ميليون دلار است كه به صورت ريالي پرداخت مي شود و تلاش مي شود، در اين مرحله اين هديه به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، دبيران و سردبيران مطبوعات و خبرگزاريها و گروهي از عكاسان مطبوعات در سراسر كشور پرداخت شود اما فعلا امكان پرداخت اين هديه به ساير كاركنان مطبوعات مانند كاركنان اداري و حسابداران نيست.

دستورالعمل حمايت غذايي از گروههاي آسيب پذير
ايسنا: مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي گفت: دستورالعمل اجرايي حمايت تغذيه اي گروه هاي آسيب پذير در چتر ايمني رفاه اجتماعي به منظور ارتقاي وضعيت تغذيه گروههاي در معرض ناامني تغذيه اي تدوين شد. نجات اميني افزود: براساس اين دستورالعمل، افراد دچار سوء تغذيه يعني تمامي افراد زير خط فقر شديد و كودكان زير ۶ سال، مادران باردار و شيرده بين خط فقر شديد و مطلق تحت پوشش قرار مي گيرند. وي تصريح كرد: در اين جهت سبد مطلوب غذايي بر مبناي ميزان انرژي و پروتئين مورد نياز براي هر يك از گروه هاي مختلف سني و سبد مكمل غذايي براي كودكان زير ۶ سال و مادران باردار و شيرده زير خط فقر و بين خط فقر شديد و مطلق طراحي شده است.
اميني اظهار داشت: به همين منظور كارگروه «دسترسي فيزيكي» كميته سياستگذاري اين دستورالعمل موظف به برنامه ريزي جهت تعيين وضعيت دسترسي فيزيكي اقشار مختلف جامعه به پنج گروه اصلي غذايي، تدوين و هماهنگي در سياستگذاري تامين دسترسي فيزيكي به گروههاي غذايي در سطح استان، طراحي راهكارهاي مناسب براي تامين دسترسي به ريزمغذي ها و تدوين برنامه هاي اجرايي به منظور افزايش بهره وري توليدات كشاورزي و دامي به منظور افزايش دسترسي فيزيكي است.

رئيس سازمان سنجش:
امنيت كنكور سال ۸۵ با روش هاي جديد
حفاظتي تأمين مي شود
گروه علمي فرهنگي: رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با تأكيد بر تامين و افزايش امنيت آزمون سراسري سال ۱۳۸۵ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور، گفت: تمام مكانيزمهاي حفاظتي آزمون سراسري ۸۴ در كنكور سال آينده نيز اعمال و اجرا مي شود.دكتر حسين رحيمي، در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به امكان اعمال روش يا ابزارهاي جديد حفاظتي در كنكور ،۸۵ از معرفي آنها به دليل احتمال سوءاستفاده افراد سودجو خودداري كرد.
كاهش تخلفات كنكور ۸۴ به يك سوم گذشته
وي در عين حال با اشاره به كاهش ميزان تخلفات كنكور ،۸۴ خاطرنشان كرد: تمهيداتي كه براي حفظ امنيت آزمون سراسري سال ۸۴ انديشيديم، باعث شد آرامترين، امن ترين و كم تخلف ترين آزمون را طي پنج سال اخير برگزار كنيم، يعني روشهاي اتخاذ شده پاسخهاي خوبي داد، بنابراين اين روشها براي آزمون سراسري سال ۱۳۸۵نيز اعمال مي شود.
دكتر رحيمي با بيان اينكه ميزان تخلفات در آزمون سراسري سال ۸۴ يك سوم آزمونهاي سال قبل بود، تصريح كرد: اگر كل تخلفات گزارش شده در سالهاي قبل حدود ۶۰ مورد بود، در آزمون ۸۴ اين رقم به كمتر از ۲۰ مورد رسيد.
وي در عين حال افزود: بدترين نوع تخلف نيز اين است كه يك نفر به جاي داوطلب اصلي در جلسه امتحان حاضر شود كه معمولا اين تخلفات كشف و بيشترين مجازات نيز براي اين دسته از متخلفان صادر مي شود و فرد متخلف را نه تنها مي توان براي ۱۰ سال از شركت در آزمون محروم كرد، بلكه فردي كه به جاي داوطلب اصلي در جلسه شركت كرده نيز در صورت دانشجو بودن از دانشگاه اخراج مي شود.

نخستين برف زمستاني تبريز را سفيدپوش كرد
بارش  نخستين  برف  زمستاني  كه  از صبح  ديروز در تبريز آغاز شده  است  مردم  اين  شهر را خوشحال  كرد.
بارش  برف  كه  در برخي  از نواحي  تبريز همراه  باران  است  به  طور مرتب  و گاهي  پراكنده  از ساعت  ۹ شروع  شده  و همچنان  ادامه  دارد.عدم  بارشهاي  فصلي  برف  و باران  و نيز كاهش  نيافتن  دماي  هوا كه  همه ساله  در منطقه  سردسير تبريز از اواسط فصل  پاييز آغاز مي شد، نگراني  مردم به خصوص  كشاورزان  منطقه  را به  دنبال  داشت .
بارش برف و باران در مراغه
بنابر گزارش ديگري بارش برف  و باران  همچنان از بامداد ديروز شهرستان  مراغه  و مناطق  اطراف  آن را فرا گرفت .
در سطح  شهر مراغه  بارندگي ها به صورت  رگبار نسبتا شديد باران  است  كه  گاهي با برف  همراه  مي شود.
بارش  در روستاهاي  واقع  در ارتفاعات  اين  شهرستان  به  صورت  برف  بوده  ولايه اي  از برف  اين  مناطق  را پوشانده  است .كارشناس  اداره  هواشناسي  مراغه ، آسمان  اين  شهرستان  را در ۲۴ ساعت  آينده  نيمه ابري  گاهي  تمام ابري  همراه  با رگبار باران  و در ارتفاعات  به  شكل  برف پيش بيني  كرده  است . واحد اطلاعات  راه هاي  اداره  راه  و ترابري  مراغه  هم  از رانندگان  خواست  باتوجه  به  بارش  برف  در جاده هاي  كوهستاني  اين  شهرستان ، تجهيزات  زمستاني  و زنجير چرخ  همراه  داشته  باشند و با احتياط برانند.
راه هاي مواصلاتي آذربايجان باز است
از سوي ديگر مسئول  واحد اطلاعات  اداره  كل  راه  و ترابري  آذربايجان  شرقي  اعلام  كرد كليه  راههاي  مواصلاتي  اين  استان  با وجود بارش  برف  و باران  باز است  و تردد در آنها ادامه  دارد.همايون  فرهادي  ديروز در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون  در اغلب  شهرستان ها و جاده هاي  مواصلاتي  استان  بارش  باران  و در برخي نواحي  نيز بارش  برف  خفيف  ادامه  دارد اما به  علت  دماي  مناسب  هوا هيچگونه  اثري  در سطح  جاده ها ندارد.فرهادي اضافه  كرد: با توجه به  ناپايداري  آب و هوا كساني  كه  قصد عبور از جاده هاي  استان  را دارند، از طريق  شماره  تلفن  گوياي  ۱۴۱ مي توانند، آخرين  اطلاعات  را كسب  كنند.
كنترل تجهيزات زمستاني خودروها توسط پليس
در همين زمينه اعلام شد راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي طرح هايي را به منظور كنترل تجهيزات فني زمستاني خودروها، پيش بيني كرده است.
سردار محمد رويانيان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، با اعلام اين خبر افزود: از آنجايي كه با آغاز بارش برف و باران ميزان تصادفات دوبرابر مي شود رانندگان موظفند براي حفظ جان خود و ديگران در چنين روزهايي با احتياط ويژه و سرعت كم در جاده ها و معابر برانند.
رويانيان با تاكيد براين كه سرعت مطمئنه رانندگي در روزهاي باراني و برفي بايد تقريبا نصف سرعت مجازي باشد كه بر روي تابلوها نصب شده، تصريح كرد: در راستاي پيشگيري و درمان اين نوع حوادث پليس راه به همراه ماموران اورژانس، سازمان هلال احمر و واحدهاي عملياتي و راهداري در۶۴ گردنه كشور با يكديگر در تعامل هستند.
معاون راهنمايي و رانندگي پليس كشور در ادامه يادآور شد: به دليل لغزندگي و كاهش ديد رانندگان در هنگام بارش برف و باران، خطر مرگ و جراحت در كمين رانندگان بي احتياط و پرسرعت مي نشيند؛ بنابراين رعايت قوانين و همچنين مجهزكردن خودروها به وسايل ايمني از جمله راهكارهاي منطقي و اساسي است.

پس از تأييد سلامت هواپيما ۱۳۰-c اعلام شد
فرضيه هاي جديد در مورد علت سقوط هواپيماي خبرنگاران
گروه اجتماعي_ مينا شهني: نخستين گزارش هيات بررسي علل سقوط هواپيما ۱۳۰-c اطلاعات تازه اي به پرونده ماجراي سقوط هواپيماي خبرنگاران اضافه نكرد. سلامت هواپيما كه در اين گزارش تاييد شده قبلاً نيز تلويحاً اعلام شده بود.اما پس از اعلام سردار افشار فرضيه هاي جديدي در اين پرونده مطرح شد.
خبرگزاري ايلنا خبر از صدور دستور بازگشت به مهرآباد را از سوي مسئولين منتشر كرده است. اين خبرگزاري به نقل از يك مقام مسئول در صنايع هوايي وابسته به نيروهاي مسلح آورده است: «صحت اين مطلب كه كاروان [برج مراقبت كوچك نيروي هوايي ارتش]، خلبان گوهري را ملزم به فرود هواپيما در فرودگاه مهرآباد كرده و وي را از فرود در فرودگاه قلعه مرغي و امام خميني برحذر داشت، در هاله اي از ابهام باقي مانده، در حالي كه بررسي صحت و سقم اين موضوع از سوي متخصصان كميسيون بررسي سانحه بايد مورد تاكيد و توجه قرار گيرد.» اين گزارش در ادامه نقل قول از مقام مسئول آورده است: «از سوي ديگر، در هنگام فرود اضطراري هر هواپيمايي، خلبان تعيين كننده شرايط است و فرودگاه محل فرود هواپيما را تعيين مي كند؛ اما در مورد هواپيماهاي نظامي اين مسئله صدق نمي كند. بنابراين، احتمال اين كه كاروان خلبان گوهري را ملزم به فرود در مهرآباد كرده و وي را از فرود در ساير فروگاه هاي اطراف مهرآباد بر حذر كرده باشد امري قوي و محتمل به نظر مي رسد.اما سايت خبري انتخاب خبري از قول كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي منتشر كرده است با عنوان« احتمال سكته خلبان۱۳۰ -c در دست پيگيري است».
در اين خبربه نقل از جلالي آمده:«برخي احتمال مي دهند خلبان دچار سكته يا ناراحتي شده و متوجه انحراف خود نشده و اين مسئله در دست پيگيري است».
جلالي درباره روشن بودن يكي از دوربين هاي صداوسيما تا زمان سقوط هواپيما گفت:«ما از مسئولين امر اين موضوع را سئوال كرديم و اين كه آيا در اين دوربين ها فيلمي پيدا شده يا نه اما هنوز پاسخي به ما نداده اند ».نكته جالب توجه اينكه بحث بر سر دستور براي فرود در مهرآباد و يا سكته خلبان گوهري در حالي مطرح مي شود كه گزارش هيات بررسي علل سقوط هواپيما غروب چهارشنبه گذشته به دفاتر روزنامه رسيد.
در اين گزارش سردار افشار معاون فرهنگي و تبليغاتي ستاد كل نيروهاي مسلح از يك وقفه ارتباطي، يك دقيقه و پنجاه ثانيه، سخن گفته است. كه در اين مدت هيچگونه پيامي از هواپيما ارسال نشده است. به نظر مي رسد همين وقفه سبب بوجود آمدن فرضيه هاي جديد در پرونده سقوط هركولس ۱۳۰- cباشد.اما وزير ارتباطات و فناوري از زاويه ديگري به بررسي ماجرا پرداخته است.به گزارش خبرگزاري فارس، محمد سليماني گفت:«در مورد سقوط هواپيماي ۱۳۰-c اگر خبرنگاران با تلفن همراه خود صحبتي داشته اند با مجوز قضايي مكالمات آنها قابل انتشار است.او در پاسخ به يكي از خبرنگاران درباره چگونگي ضبط مكالمات شهروندان گفت: سعي مي كنيم مكالمات را هميشه داشته باشيم، اكنون با امكانات ديجيتالي كه ايجاد شده است امكان ضبط وجود دارد.» هرچند وزير ارتباطات گفته است كه«هركسي» نمي تواند به مكالمات شهروندان دسترسي پيدا كند مگر اينكه حكم قضايي داشته باشد.
وي تاكيد كرده است كه اين كار      [دسترسي به مكالمات شهروندان] تنها با مجوز قضايي صورت مي گيرد. در مورد سقوط هواپيماي۱۳۰-c نيز اگر خبرنگاران با تلفن همراه خود صحبتي داشته اند با مجوز قضايي مكالمات آنها قابل انتشار است .
با احتساب فرضيه هاي جديد پرونده هركولس حامل خبرنگاران وارد مرحله تازه اي مي شود كه نمي توان با گزارش مبسوط سردار افشار به سئوالات جديد پاسخ داد. هرچند خود افشار نيز معتقد است كه در بهترين حالت ممكنه« حداقل ۲ ماه طول مي كشد تا دقيقاً علت وقوع حادثه مشخص گردد. در ارتباط با اين سانحه نيز نمي توان براي دريافت نتيجه قطعي از سوي گروه كارشناسي زمان مشخصي را پيش بيني كرد».
با گسترده شدن دامنه فرضيه هايي بوجود آمده سه متخصص هوايي به هيات بررسي علت سقوط هركولس اضافه شدند.به گزارش سايت انتخاب«علي اكبر آقايي» رئيس كميسيون عمران مجلس گفت:«سه نفر از متخصصين هواپيمايي كشوري به جمع هيات ۲۹ نفره بررسي علت سانحه سقوط هواپيماي ۱۳۰-c اضافه شدند.» گفتني است گزارش سردار افشار، معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، صحت سلامت كامل هواپيماي خبرنگاران را هنگام برخاستن از زمين با تاكيد فراوان تاييد كرد.بنابراين گزارش همه چيز عادي بوده، چهار موتور سالم هركولس۱۳۰-c را بر پهنه آسمان هدايت مي كردند. و نتيجه بررسي هاي ۱۵ روزه تيم كارشناسي«سلامت غيرقابل انكار»هركولس را تاييد كرده است.

هيچ يك از شبكه هاي فارسي زبان ماهواره اي
مجوز فعاليت در داخل كشور را ندارند
گروه سياسي: معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد كه هيچ يك از شبكه هاي فارسي زبان، مجوز فعاليت در داخل كشور اعم از توليد برنامه و يا تاسيس دفتر ندارند. مختارپور مواردي چون درج اخباري كه منجر به تبليغ شبكه  غيرقانوني شود را به دليل اين كه خاستگاه آن در داخل كشور غيرقانوني است هم، مصداق اطلاعيه  وزارت ارشاد برشمرد و گفت: به دليل اين كه اين شبكه  فعاليتش در داخل كشور غيرقانوني است، استفاده از امكانات داخلي براي تبليغ آن هم غير قانوني محسوب مي شود. معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در پاسخ به اين كه آيا درخواستي از سوي تلويزيون «صبا» براي مجوز فعاليت در داخل كشور از وزارت ارشاد درخواست شده به ايسنا گفت: من اطلاعي ندارم و اگر درخواستي داده مي شد، بعيد مي دانم كه از آن اطلاع نداشته باشم.

گفته مي شود...
* البرز _ براساس يك گزارش نظارتي همسر يكي از اعضاي شوراي شهر كرج با تاسيس يك شركت نوپا بدون رعايت هرگونه ضوابط كميسيون معاملات شهرداري اقدام به عقد قرارداد ميلياردي با اين شهرداري نموده است. اين شركت كه زرين كوش البرز نام دارد در كمتر از چند ماه كه از تشكيل آن مي گذرد بالغ بر ۹۰۰۰ ميليون ريال عقد قرارداد با كميسيون معاملات شهرداري كرج انجام داده است.
* البرز _ تعدادي از ساكنان شهرك مطهري كرمان كه اكثر آنان را زنان تشكيل مي دادند با آتش زدن لاستيك اقدام به بستن جاده كمربندي كرمان كردند.
معترضان علت اعتراض خود را فقدان لوله كشي آب، برق، گاز و تلفن اين شهرك عنوان نمودند. با وارد عمل شدن يگان ويژه انتظامي اين اعتراضات ۳ ساعته پايان يافت.
* بازتاب: پس از تاكيدات فراوان رييس جمهور مبني بر ساده زيستي وزيران، يكي از وزراي دولت اقدام به بازسازي ويلايي بزرگ در يكي از مرغوب ترين نقاط شمال تهران كرده است.اين ويلا كه حدود ۲ هزارمترمربع مساحت دارد، هم اكنون به دست تعدادي از تكنسين ها، كارگران و باغبانان، درحال بازسازي است.بازسازي پرهزينه اين ويلا كه در يكي از شمالي ترين مناطق تهران، واقع در پاسداران است، از بودجه دولت انجام مي شود.وزير مربوطه كه درحال حاضر در يك آ پارتمان زندگي مي كند قصد سكونت در اين ويلا را دارد.
* عارف نيوز: چند تن از ايرانيان مقيم خارج كه قرار شده با صبا همكاري داشته باشند، پيش از اين با شبكه رسانه اي بي.بي.سي (راديو، تلويزيون، سايت اينترتي) ارتباط و تعامل داشته اند.

واكنش وزارت امور خارجه به بيانيه اتحاديه اروپا
پيرامون مذاكرات حقوق بشر
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به بيانيه رياست  انگليسي اتحاديه اروپايي پيرامون حقوق بشر اظهار داشت: بيانيه هاي خارج از اصول و معيارهاي شناخته شده بين المللي بي ثمر است. آصفي افزود: گفتگوهاي حقوق بشري با اروپا كه اخيراً و كراراً اتحاديه اروپايي و رياست دوره اي آن انگليس درخواست كرده تنها در پرتو احترام متقابل و به دور از اهرم سازي ميسر است. سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به برخوردهاي سياسي اتحاديه اروپايي تصريح كرد :اتحاديه اروپايي با اغراض سياسي در سال جاري باني قطعنامه حقوق بشري بود و بطور طبيعي اين خط و مشي جايي براي برگزاري گفتگو پيرامون حقوق بشر را باقي نمي گذارد و ما قبلاً نيز در اين باره به اتحاديه اروپايي هشدار داده بوديم. آصفي اضافه كرد رويكرد غيرسازنده اروپاييها مقاصد پنهان اين كشورها را آشكار ساخته و روشن است كه پيامدهاي آن نيز متوجه اتحاديه اروپا است. سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: به اروپاييها توصيه مي كنيم به نگراني جمهوري اسلامي ايران در خصوص نقض حقوق بشر بويژه نقض حقوق اقليتهاي مذهبي، تشديد رويكردهاي منجر به تنفر مذهبي در جوامع غربي و بازداشتگاههاي سري در اروپا و شكنجه مهاجرين توجه كرده و با اتخاذ تدابير مناسب، از اين رويه ناپسند در اروپا جلوگيري كند.

چامسكي : نگراني  از ايران ، عامل  ادامه 
حضور آمريكا و انگليس  در عراق  است
ايرنا: پرفسور نوام  چامسكي  از انديشمندان  آمريكايي  و منتقد سياستهاي  دولت اين  كشور گفت : انگليس  و آمريكا به  علت  نگراني  از قدرت  يافتن  ايران ، به حضور خود در عراق  ادامه  مي دهند.وي  اين  مطلب  را در گفت وگويي  طولاني  با راديو ندرلند كه به  زبان  انگليسي  از هلند پخش  مي شود و صداي  آن در سراسر اروپا قابل  دريافت است  عنوان  كرد.
موضوع  اين  برنامه  دورنماي  عراق  پس  از انتخابات  اخير در اين  كشور بود وچامسكي  در بخشي  از آن گفت : در صورتي  كه  دولت  جديد در عراق  نقش  دست  نشانده نداشته  باشد و در همراهي  با نظر ۸۰ درصد مردم  عراق  از نيروهاي  خارجي بخواهد خاك  اين  كشور را ترك  كنند، آمريكا و انگليس  به  اين  خواسته  تن نخواهند داد.
چامسكي  در پاسخ  به  پرسش  يكي  از شنوندگان  راديو دليل  خودداري  واشنگتن  و لندن  از اين  خواسته  را كاملا واضح  توصيف  كرد و آن را ناشي  از نگراني  اين دو كشور از قدرت يافتن  بيشتر ايران  دانست .استاد زبانشناسي  در دانشگاه  ام .آي .تي  آمريكا افزود: فقط براي  يك دقيقه  فكر كنيد كه  يك  عراق  مستقل  و كمابيش  مردم سالار احتمالا چگونه  عمل خواهد كرد؟تصور كنيد اگر شما در عراق  يك  اكثريت  حاكم  شيعه  داشته  باشيد، طبيعتا شيعيان  تاثير زيادي  بر سياستگذاري ها خواهند داشت  و به  احتمال  زياد قدرت فراگير در اين  كشور خواهند بود.چامسكي  گفت : تحت  چنين  شرايطي  شيعيان  جنوب  عراق ، كه  بيشتر نفت  عراق هم  در آنجا است ، ترجيح  خواهند داد بجاي  مناسباتي  خصمانه  روابطي  گرم  با ايران  داشته  باشند.اين  فعال  سياسي  و مخالف  انديشه هاي  توسعه طلبانه  آمريكا افزود: روحانيون شيعه  عراق  از روابط ديرينه اي  با ايران  برخوردارند و آيت الله  سيستاني  درواقع  در ايران  بزرگ  شده  است .انديشمند آمريكايي  احتمال  داد در چنين  وضعيتي  شانس  بروز نوعي  اتحاد بين  شيعيان  ايران  و عراق  بسيار زياد است .

برگزاري مراسم «شب مردي با عباي شكلاتي»
براي تجليل از خاتمي
ايرنا: مراسم  شب  مردي  با عباي  شكلاتي  شامگاه  پنجشنبه  با حضور سيدمحمدخاتمي رئيس  جمهوري  پيشين  در فرهنگسراي  بهمن  برگزار شد.در اين  مراسم  كه  توسط هفته نامه چلچراغ  برگزار شد، از خدمات  خاتمي در طول  هشت  سال  رياست  جمهوري  اوتجليل  به  عمل  آمد.خاتمي در اين مراسم در پاسخ به پرسشي مبني  بر اين  كه  اين  روزها كجا هستيد و چه كار مي كنيد؟، گفت : كمي استراحت  مي كنم ، گرچه  دغدغه هاي  ايران  و اوضاع  بشرامروز، انسان  را راحت  نمي گذارد، كارهاي  گذشته ام  را تنظيم  مي كنم  و براي فعاليت  آينده  آماده  مي شوم .وي  در پاسخ  به  پرسش  ديگري  مبني  بر اين  كه  بهترين  اتفاق  دوران  رياست جمهوري  شما چه  بود ؟ گفت : بهترين  اتفاق  اين  بود كه  احساس  كردم  جامعه  ما كه  جامعه  جواني  است  و ۷۰ درصد آنها زير ۳۰ سال  هستند، جوان  اين  مملكت احساس  اميد به  آينده  كرد و با همه  وجود به  عرصه  آمد، اين  بهترين  احساسي بود كه  داشتم  و متاسفم  كه  نشد آنطور كه  بايد و شايد به  اين  اميد و انتظارپاسخ  دهيم، گرچه  بايد قبول  كرد كه  تحولات  اجتماعي  تدريجي  است  و بايد گام  به گام  جلو رفت .

اعتراف ايتاليا به دشواربودن تحريم ايران
مهر: ايتاليا خواستار آن شد تا غرب پيش از ارجاع موضوع هسته اي ايران به شوراي امنيت از وتونشدن هرگونه قطعنامه احتمالي برضد ايران براي تحريم اين كشور اطمينان حاصل كند.به گزارش خبرگزاري كويت، ايتاليا خواهان آن شد تا پيش از آنكه موضوع هسته اي ايران به شوراي امنيت ارجاع داده شود، درمورد اينكه هيچ يك از اعضاي شوراي امنيت هرگونه قطعنامه احتمالي بر ضد ايران را وتو نخواهند كرد، اطمينان حاصل شود. جان فرانكوفيني وزير امورخارجه ايتاليا در مقابل كميسيون پارلماني مشترك امورخارجي گفت: ما ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت درچارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي به اين شورا را بعيد نمي دانيم.وي افزود: بايد مطمئن شويم پيش از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت، هيچ يك از اعضاي داراي حق وتو از اين حق استفاده نكنند و در اين زمينه بايد تحقيق كنيم. اين مقام عالي رتبه ايتاليا هشدار داد:در صورت بروز اختلاف در جامعه بين الملل هرگونه اعمال فشار بر ضد ايران دشوار خواهد بود.

شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر برنامه
صلح آميز هسته اي ايران را نگران كننده خواند
مهر: عبدالرحمن العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر نگراني اعضاي اين شورا را از برنامه هسته اي صلح آميز ايران ابراز كرد. العطيه در گفتگو با روزنامه الراي قطر با ابراز نگراني اعضاي شوراي همكاري از برنامه صلح آميز هسته اي ايران گفت : عاري شدن منطقه خليج (فارس) از سلاحهاي كشتار جمعي و تعهدات منطقه اي و بين المللي مترتب بر آن فرصتهاي تلاش براي عاري كردن تمام منطقه خاورميانه از اين سلاحها را تقويت مي كند.

سعودالفيصل ادعا كرد:
هيچ تناقضي در ديدگاه هاي اعضاي شوراي همكاري
خليج فارس درباره ايران وجود نداشت
ايسنا: سعود الفيصل هرگونه تضاد و تناقض در ديدگاههاي كشورهاي حوزه خليج فارس در خصوص برنامه هسته  اي ايران را رد كرد و گفت: مطمئنا ثبات، حفظ امنيت كشورهاي حوزه خليج (فارس) و برچيدن سلاحهاي كشتار جمعي در منطقه به نفع ايران است. سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان در گفت وگو با روزنامه  دارالحيات، چاپ لندن مدعي شد: در طول اجلاس اخير سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در ابوظبي هيچ گونه تناقض و تضادي در ديدگاههاي كشورهاي عضو در خصوص برنامه هسته اي ايران وجود نداشته است.

سخنگوي حزب اعتماد ملي:
برنامه هاي شبكه صبا بر پايه اسلام و
نظام جمهوري اسلامي است
ايسنا: سخنگوي حزب اعتماد ملي ضمن اعلام خبر آغاز به كار شبكه ماهواره اي صبا دليل تاخير در آغاز به كار اين شبكه را تاخير سه  ساعته  كار توليدشده تلويزيون در فرودگاه ذكر كرد. وي گفت: كارهاي توليدشده  تلويزيون صبا بايد با هواپيما به كشور امارات حمل مي شد تا در سايت مركزي شبكه يعني كشور دوبي پخش شود، اما متاسفانه تاخير سه ساعته در فرودگاه موجب شد برنامه صبا پخش نشود.اسماعيل گرامي مقدم افزود: شبكه  ماهواره اي صبا در مقايسه با شبكه هايي كه بسياري از مسائل و موازين شريعت اسلام را رعايت نمي كنند؛ شبكه اي كاملا مناسب براي هموطنان ايراني خارج مرزهاست، زيرا بسياري مسائل را دقيق تر از شبكه هاي ديگر رعايت مي كند. گرامي مقدم تاكيد كرد: حاضريم تا با دستگاههاي مرتبط كه تصور مي كنند كار دچار اشكال است و يا مجوز قانوني اخذ نشده، مذاكراتي داشته باشيم. وي افزود: «ما در خارج از كشور مجوز قانوني داريم و برنامه ها را هم بر پايه و مواضع نظام جمهوري اسلامي و اسلام قرار داده ايم، چرا كه هدفمان تقويت پايه هاي نظام است.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |