شنبه ۳ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۲ - Dec 24, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
سپاهان يك تيم بود
نيم فصل آبي قهرماني
سپاهان با دوندگي و استفاده بهينه از نيروهاي خود توانست از نقطه هاي حساس و سست پرسپوليس عبور كند. اين شكست مسير برنامه هاي انصاري فر را هموار كرد تا گزينه مورد علاقه او شنول گونش آسان تر تيم را در دست گيرد. آيا اين تحول براي پرسپوليس ميمون و مبارك خواهد بود.
010980.jpg
خبرنگار همشهري: استقلال با پيروزي قاطعانه مقابل برق شيراز قهرمان بلامنازع نيم فصل ليگ برتر شد. استقلالي ها با اقتدار و تسلط كامل بر برق توانستند توسط عنايتي، سياوش اكبرپور و جباري سه گل قهرماني نيم فصل را بزنند. استقلال چون هميشه روان و با تاكتيك حساب شده بازي كرد، با اينكه برق گل اول را به  ثمر رساند اما استقلال با حفظ سازمان تيمي و نظم گروهي و با حوصله ابتدا گل تساوي و سپس در فاصله چند دقيقه به پايان بازي دو گل ديگر زد تا گل شيري فراموش شود. برقي ها از دقيقه ۶۳ ده نفره در مقابل استقلال بازي كردند. روند فعلي استقلال اگر در نيم فصل دوم هم حفظ شود و فضاي فعلي نيز همچنان حاكم بر تيم باشد استقلال تا قهرماني در ليگ پيش خواهد رفت. سايپا نزديكترين رقيب به استقلال در مقابل فجرسپاسي متوقف شد تا خيال استقلال در صدر آسوده تر شود. ذوالفقارنسب خوب مي دانست تيمش در مقابل فجرسپاسي به مشكل برخواهد خورد، به همين دليل بسيار محتاطانه در مقابل حريف بازي كرد. سايپا با اين تساوي همچنان در رده دوم باقي ماند. در فولادشهر ذوب آهن كه اميدهاي خود را براي كسب قهرماني از دست نداده است با تك گل سپهر حيدري به سه امتياز حساس دست پيدا كرد تا در مربع بالاي جدول باقي بماند. ملوان بازي خوبي ارائه داد اما يك اشتباه كافي بود تا نتيجه تغيير كند.
پاس يكي از مدعيان نيز در سد صباباطري متوقف شد.
طي يك ديدار خشن و پربرخورد كه گلي هم نداشت، هر دو تيم براي پيروزشدن به ميدان آمده بودند و درنهايت نيز در دروازه ها بسته ماند تا پاس با (۲۶) امتياز در رده سوم قرار گيرد و صباباتري نيز رده ششم را از آن خود كند.
فولاد خوزستان نيز در مقابل ابومسلم نتيجه اي بهتر از تساوي به دست نياورد. خلعتبري در دقيقه ۶۵ براي ابومسلم گل زد و عماد رضا ملي پوش عراقي فولاد در دقيقه ۸۵ نتيجه را مساوي كرد. در نوشهر راه آهن با گل مهاجم كهنه كار خود هاشم حيدري بازي را در دقيقه ۸۴ به تساوي كشاند.
شموشك كه در دقيقه ۴۸ با گل علي حداد از راه آهن جلو افتاده بود در دقايق پاياني بازي را از دست داد تا راه آهن از گرداب شمال با يك امتياز بازگردد.
يزدي ها نيز در يزد با تمام نيرو به ديدار استقلال اهواز رفتند و سرانجام با دو گل زده و دو گل خورده يك امتياز از اين بازي گرفتند تا در رده چهاردهم قرار گيرند. استقلال اهواز نيز دو پله از حريف بالاتر قرار گرفت.در تهران درحالي كه هيات مديره پرسپوليس سنول گونش سرمربي سابق تيم ملي تركيه را به تهران آورده بود و او نيز شاهد بازي بود، در مقابل سپاهان تن به شكست سختي داد. رسول خطيبي (۲ گل) و هادي جعفري يك گل براي سپاهان زدند تا گلهاي كاظميان و پژمان نوري ديده نشود. اين شكست در آستانه تغيير و تحول كادر فني پرسپوليس چندان خوشايند نبود، سپاهان در ميدان آزادي تيم ديگري بود. آنها رده پنجم را براي خود تثبيت كردند تا در نيم فصل دوم خود را بالاتر و شايد هم به صدر بكشانند.

رنكينگ جهاني دوچرخه سواران برتر
گروه ورزشي: جديدترين رنكينگ دوچرخه سواران حاضر در تورهاي آسيايي از سوي فدراسيون جهاني دوچرخه سواري اعلام شد.
رنكينگ فدراسيون جهاني از ميان  ۹۸ دوچرخه سوار برتر استخراج شده است كه دوچرخه سواران ايراني تيم جيانت تايوان مكان هاي خوبي را به خود اختصاص داده اند.
در ميان پنج نفر اول آسيا، آندري ميزورف قزاق با ۲۱۳ امتياز در صدر قرار دارد. رايان كاكس از آفريقاي جنوبي با  ۱۹۰ امتياز و مارتين مارس از جمهوري چك با ۱۷۴ امتياز در مكان هاي دوم و سوم ايستاده اند.
حسين عسگري كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا در هند و عضو تيم جيانت تايوان با ۶۶/۱۶۸ امتياز مقام چهارم آسيا را در اختيار دارد و ديويد مك كان ايرلندي هم تيمي  او با  ۶۶/۱۶۰ امتياز پنج نفر آسيا است. همچنين طبق اين فهرست مهدي سهرابي از تيم پيكان تهران با  ۶۶/۱۵۵ ، قادر ميزباني، واحد كاظمي  از جيانت تايوان به ترتيب با امتيازهاي۶۶/۱۵۰ و ۶۶/۱۳۲ مكان هاي هفتم تا نهم آسيا را به خود اختصاص داده اند.
امير زرگري از تيم پيكان با ۶۶/۹۶ امتياز نيز در مكان چهاردهم قرار دارد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* برق شيراز يك _ استقلال تهران ۳
گل ها: رضا عنايتي (۳۲ ) نقطه پنالتي، سياوش اكبرپور (۸۶) و مجتبي جباري (۹۰) براي استقلال و مهدي شيري (۳۰) براي برق
* فولاد خوزستان يك _ ابومسلم خراسان يك
گل ها: عماد رضا (۸۵) براي فولاد و محمدرضا خلعتبري ( ۶۵) براي ابومسلم
* شموشك يك _ راه آهن يك
گل ها: علي حداد (۴۸) براي شموشك و هاشم حيدري (۸۴) براي راه آهن
* پاس صفر _ صباباتري صفر
* ذوب آهن يك _ ملوان صفر
گل: سپهر حيدري (۵۶)
* سايپا يك _ فجرسپاسي شيراز يك
گل ها: فرشيد طالبي ( ۲۰) براي فجر و سيدجلال حسيني (۸۴) براي سايپا
* قندي يزد ۲ _ استقلال اهواز ۲
گل ها: بهشاد ياورزاده و حنيفي براي قندي يزد و آدريانو آلوز و فريدون فضلي براي استقلال اهواز
* پرسپوليس ۲ _ سپاهان اصفهان ۳
گل ها: جواد كاظميان (۳۵) و پژمان نوري (۵۶) براي پرسپوليس و رسول خطيبي (۳۰ و ۶۸) و هادي جعفري (۵۲) براي سپاهان

يوونتوس در راه قهرماني
010977.jpg
تيم يوونتوس در هفته هفدهم كالچو با پيروزي دو بر صفر مقابل سيدنا در جاده قهرماني گام برمي دارد. در اين بازي كاناوارو و ديويد ترزگه دو گل تيم يوونتوس را درون دروازه حريف جاي دادند با اين پيروزي يوونتوس با ۴۶ امتياز در فاصله دو هفته به پايان نيم فصل قهرمان شد. در ساير بازي ها اينتر با پيروزي چهار بر يك مقابل آمپولي همچنان با ۳۸ امتياز در سايه يوونتوس گام برمي دارد. آث ميلان نيز با پيروزي سه بر صفر مقابل ليورنو در جاي سوم جدول باقي ماند.

بايرن مونيخ حريف ماينتز شد
تيم فوتبال بايرن مونيخ با پيروزي يك بر صفر مقابل هامبورگ با گل اوون هارگريوز به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي صعود كرد و حريف ماينتز شد. در بازي هاي مهم ديگر اين مرحله وردربرمن با پيروزي چهار بر يك مقابل هانوفر به دور بعد راه يافت. در اين بازي هاشميان يك گل زد اما داور آن را مردود اعلام كرد.
وردربرمن بعد از اين پيروزي ميهمان تيم سنت پائولي خواهد بود.
در دو بازي ديگر مرحله يك چهارم نهايي مونيخ ۱۸۶۰ با اينتراخت فرانكفورت و آرمينيا بيلفد با اوفن باخن روبه رو مي شوند.

فوتبال اروپا به تعطيلات رفت
حسن حيدري: رقابت هاي فوتبال در سطح قاره اروپا به جز كشور انگليس تا پايان هفته اول ژانويه تعطيل شد.
رقابت هاي ليگ برتر انگليس از دوشنبه هفته جاري دنبال مي شود. در اين كشور هرساله بازي هاي مهمي در تعطيلات كريسمس برگزار مي گردد كه تاثير زيادي در سرنوشت تيم ها خواهد داشت.

محمد مايلي كهن:
آيا نياز تيم پرسپوليس مربي خارجي است
گروه ورزشي: عضو مستعفي هيات مديره باشگاه پرسپوليس با اشاره به روند تغييرات كادر فني گفت: معتقدم هيچ گونه بررسي دقيق و مديريتي درخصوص تغييرات كادر فني صورت نگرفته است.محمد مايلي كهن اظهارداشت: وقتي بحث مربي مي شود بايد بررسي كرد كه با چه هدف و در چه شرايطي بايد دست به تغيير و جذب مربي جديد زد.
آيا از همان ابتدا بايد به سراغ گزينه خارجي رفت و يا مربيان ايراني را كانديداي احراز اين پست كرد؟! وي تصريح كرد: اصل اين تفكر اشتباه است، اين كه بدون هيچ بررسي نسبت به شرايط و پيش نيازهاي يك تغيير و بدون توجه به زمان انجام اين تغيير در مدت زمان كوتاه به دنبال گزينه اي رفت كه تناسب كاري شان با موفقيت تيم سنجيده نشده است نمي تواند جز آسيب چيز جديدي به همراه داشته باشد.مايلي كهن افزود: معتقدم بايد پس از بررسي كامل موضوع توسط افراد حرفه اي در حوزه فني و سنجيدن كليه شرايط و بررسي نيازهاي واقعي و اين كه تيم در اين شرايط به مربي ايراني نياز دارد يا مربي خارجي، نسبت به تغيير شرايط اقدام كرد، نه اين كه بدون هيچ پيش زمينه اي سراغ يك گزينه داخلي يا خارجي رفت.وي تأكيد كرد: متاسفانه در سيستم اجرايي فوتبال كشورمان هميشه به همين شكل عمل شده است، انتقاد من نيز نسبت به روند كار است. كارنامه حضور مربيان خارجي در پرسپوليس روشن است.آيا در شرايطي كه باشگاه پيروزي با مشكلات مالي روبرو است اين كار مي تواند اولين اولويت كاري باشگاه باشد و آيا در اين شرايط نياز تيم پرسپوليس مربي خارجي است؟ مايلي كهن خاطر نشان كرد: بايد شرح وظايف آدم ها مشخص كند كه چه كسي مي تواند پيرامون انتخاب مربي نظر بدهد.در شرايطي كه تيم يك روند خوب و ثابتي داشته است آيا تغيير كادر فني به نفع پرسپوليس خواهد بود؟ وي افزود: نگاهي كه به دنبال تغيير كادر فني بوده است همه مسايل را در نظر نگرفته است. تجربه به تدريج و با آزمون و خطا به دست مي آيد.

ليگ برتر كشتي آزاد
۴ تيم مرحله نيمه نهايي شناخته شدند
محمدرضايي يكي از چهره هاي پيروز تيم نفت در هفته چهارم بود.
010986.jpg
گروه ورزشي: با پايان هفته چهارم از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد، صعود چهار تيم جويبار لوله، نفت تهران، پاس تهران و پيام ارتباطات ساري به مرحله نيمه نهايي مسجل شد.در رقابت هاي هفته چهارم نفت تهران پيروزي دور رفت برابر تامين اجتماعي را تكرار كرد و ۱۹ بر ۱۳ به برتري رسيد.
در كشتي هاي حساس اين مسابقه در وزن ۷۴ كيلوگرم،  هادي حبيبي يك بار ديگر مغلوب مراد گايداروف نايب قهرمان سال ۲۰۰۳ جهان شد.در وزن ۸۴ كيلوگرم، مجيد خدايي كه روزهاي بدي را پشت سر مي گذارد، در حالي كه تايم اول را ۴ بر صفر از تاراس دانكو اوكرايني برده بود، دو تايم متوالي را با نتايج ۲ بر يك و يك بر صفر شكست خورد تا برنده مدال برنز امسال جهان پيروزي دور رفت را تكرار كند.در وزن ۹۶ كيلوگرم، گئورگي گوتشليدزه قهرمان روسي جهان در سال ،۲۰۰۱ برابر محمد حسين خالقي فر قهرمان سابق جوانان جهان قرار گرفت كه به برتري ۵ بر يك رسيد.در ديگر مسابقه هاي هفته چهارم جويبار لوله ۱۹ بر ۱۱ نيروي زميني ارتش را برد كه رضا يزداني و هادي پورعليجان از جمله كشتي گيران پيروز اين تيم بودند.
تيم هاي قعر جدولي هيات كشتي اصفهان و كارگران تهران نيز سرانجام طعم پيروزي را چشيدند.هيات كشتي اصفهان تيم انتهاي جدول گروه اول ۱۶ بر ۱۵ از سد جوانان مازندران گذشت و كارگران كه در انتهاي گروه b ايستاده است، ۱۶ بر ۱۳ مهرگان نور را مغلوب كرد.
پيروزي دو بر صفر مهدي بهكار برابر واديم لالي اف روسي مهم ترين نتيجه رقابت اين دو تيم بود.

سنول گونش مربي پرسپوليس شد
010983.jpg
گروه ورزشي: سنول  گونش  سرمربي  اسبق  تيم  ملي  فوتبال  تركيه  بامداد ديروز  براي  مذاكره  با مسئولان  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  پرسپوليس ، براي  تصدي  مربيگري  تيم  فوتبال  اين  باشگاه  وارد تهران  شد.
گونش  كه  به  همراه  تيم  ملي  فوتبال  تركيه  در رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۲به  مقام  سوم  دست  يافت ، امروز گفت  وگوهاي  خود را با «محمدحسن  انصاري فرد» مديرعامل  باشگاه  پرسپوليس  آغاز مي كند.اين  مربي  اهل  تركيه  ديروز با حضور در ورزشگاه  آزادي  تهران  از نزديك  ديدار تيم  پرسپوليس  تهران  مقابل  تيم  سپاهان  اصفهان  را در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  مشاهده  كرد.گونش از اين هفته كار خود را با اختيار تام آغاز خواهد كرد.
برنامه امروز پيشكسوتان جام يونس شكوري
شنبه ۰۳/۱۰/۸۴
ساعت ۱۳: اكباتان با كيان رده سني بالاي ۴۰ سال
ساعت ۱۴: اكباتان با استقلال رده سني بالاي ۵۰ سال
ساعت ۱۵: كيان با استقلال رده سني بالاي ۵۵ سال
ساعت ۱۶: راه آهن با هما رده سني بالاي ۵۵ سال
ساعت ۱۷: ياران با شيرودي رده سني بالاي ۴۰ سال

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |