چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۳ - Feb 1, 2006
قاعده بازي تغيير كرد
تشكيل صف هاي فروش سهام
002244.jpg
گروه بورس: قاعده بازي تغيير كرد؛ از نخستين ساعات مبادلات روز گذشته در بورس تهران، شرايط در بازار سهام ليزينگ، روي، خودرو و پيام دگرگون شد.
نتايج بررسي هاي گروه بورس همشهري كه ديروز منتشر شد، نشان مي داد در ۱۰ روز نخست بهمن ماه، زير پوست بازار و در چهار بخش يادشده، بازي هاي ويژه اي در حال شكل گيري است.
روز گذشته همزمان با انتشار اين گزارش آماري و همچنين در پي تحولات تازه در جريان پرونده هسته اي ايران، شرايط جديدي در صف هاي عرضه و تقاضا در بورس تهران حاكم شد.در نتيجه اين اتفاقات سهام شركت هايي چون كالسيمين و باما در گروه روي، سايپا و ايران خودرو در گروه خودرو، ليزينگ صنعت و معدن و ليزينگ ايران در گروه ليزينگ و در پايان، سموم علف كش، پيام و آزمايش در گروه پيام با دستور فروش هاي كلان روبه رو شدند. در كنار مؤلفه هاي خرد نظير ادامه ابهام در نتايج مزايده انگوران و همچنين معرفي مديران جديد سايپا، مؤلفه هاي برون زا نيز تأثير زيادي بر روند بازار بر جاي گذاشتند.
سايت فارسي «بي بي سي» كه در چند روز اخير خبر فيلترشدن آن منتشر شده بود، در ساعت هاي آغازين روز گذشته در خبري كه منابع آن به درستي معرفي نشده بود، از اعلام موافقت چين و روسيه با ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت خبر داد. پس از آنكه خبر مزبور دهان به دهان در بازار چرخيد، شاخص عملكرد بورس تهران حركت به سوي ۱۰هزار واحد را آغاز كرد.
اين گزارش حاكي است روز سه شنبه در پرترافيك  ترين ساعت مبادلات سهام، يعني در حدود ساعت ۱۱ تا ۱۲ ،صف فروش سهام از حدود ۵۵ميليارد ريال به ۷۵ ميليارد ريال افزايش يافت. در حالي كه كفه عرضه رو به سنگيني بيشتر مي رفت در كفه تقاضا، صف خريد ۳۰ ميليارد توماني ابتداي صبح پابرجا بود، از آنجا كه بخش اعظم دستور خريدهاي موجود در كفه تقاضا از سوي بازارگردانان صادر شده بود، در طول روز اين روند نتوانست تأثير چنداني بر كنترل بازار برجاي گذارد. به باور كارشناسان با توجه به مكانيزم فعلي بازارگرداني، اين سيستم جز در ساعت هاي اوليه روز در ساير اوقات معاملات، كارآيي خود را براي روان سازي و آرام كردن بازار از دست مي دهد.
بيشترين دستور فروش ها روز گذشته در زمين بازي سهام روي صادر شد. ارزش كل عرضه هاي انجام شده در ساعت هاي پرترافيك معاملات سهام براي دو شركت كالسيمين و باما معادل ۲۲ ميليارد ريال برآورد شد. اين دو در مزايده معدن انگوران شركت كرده اند. براين اساس تحليل گران، تحولات مربوط به عرضه و تقاضاي سهام آنها را وابسته به اين موضوع مي دانند. از سوي ديگر در ساعت هاي پرترافيك معاملات بورس تهران در بازي خودرو نيز معادل ۵ ميليارد ريال دستور فروش براي سهام سايپا و ايران خودرو صادر شد كه بازارگردانان سايپا با صدور دستورهاي خريد و فروش همزمان يك ميليون سهمي، براي روان كردن بازار تلاش كردند. در حوزه بازي ليزينگ ها هم ارزش كل دستور فروش ها برابر ۳ميليارد ريال بود. ارزش كل عرضه هاي موجود براي سهام سه شركت سموم علف كش، پيام و آزمايش نيز در حدود ۳ ميليارد ريال برآورد شد.
خارج از اين گروه ها، دو شركت غدير و سرمايه گذاري بانك ملي كماكان با حجم بالاي فروش مواجه بودند. روز گذشته حدود ۲۵۰ نفر در صف فروش سهام دو شركت ياد شده ايستادند. بانك اقتصاد نوين نيز ديروز با فشار عرضه سهام مواجه بود؛ به طوري كه ۲۰۰ نفر براي حدود يك ميليون سهم اين بانك، دستور فروش صادر كردند. صدرا هم با وجود صدور اطلاعيه جديد مربوط به پيش بيني سود خود با صف فروش ۹/۱ ميليارد ريالي مواجه شد.

صنعت و معدن ۱۲درصد كمتر سود كرد
گروه بورس: سرمايه گذاري صنعت و معدن در سه ماه منتهي به پايان آذر ماه ۸۴ توانست مبلغ ۳۱ ميليارد ريال سود خالص كسب كند.
به گزارش «همشهري» اين شركت كه درآمد خالص هر سهم خود را براي سال ميلادي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۴ مبلغ ۴۰۱ ريال پيش بيني كرده بود در سه ماه ياد شده فقط توانست ۲۱ ريال به ازاي هر سهم كنار بگذارد و ۵ درصد بودجه را محقق سازد. بديهي است عملكرد واقعي شركت بايد براساس نوع فعاليت آن بررسي شود. سرمايه گذاري صنعت و معدن در اين مدت ۵/۲۶ ميليارد ريال از حمل سرمايه گذاري ها و ۴/۵ ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها، سود كسب كرد.
اين گزارش حاكي است پيش بيني عملكرد شركت در سال مالي ۸۵ در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۴۴ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۳۸ درصد كاهش، سود عملياتي ۱۱ درصد كاهش و سود خالص ۱۲ درصد كاهش نشان مي دهد.
سرمايه گذاري صنعت و معدن امسال بخش زيادي از سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.

تقسيم سود ۸۰درصدي در پتروشيمي خارك
گروه بورس: پتروشيمي خارك پيش بيني سود هر سهم امسال خود را از يك هزار و ۹۰۴ريال به دوهزار و ۲۲ريال افزايش داد.
به گزارش «همشهري» اين شركت دلايل عمده تعديل ياد شده را افزايش نرخ فروش محصولات و افزايش نرخ ارز اعلام كرده است.
پتروشيمي خارك در ۶ماه نخست سال دوهزار و ۵/۱۳۴ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۷/۴۴۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و مبلغ يك هزار و ۵۹۲ميليارد ريال نيز سود خالص كسب كرده است. در اين مدت شركت به ازاي هر سهم يك هزار و ۵۹۲ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم ۷۹درصد بودجه را پوشش مي دهد.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال پتروشيمي خارك در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۱۴درصد افزايش ، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۶درصد افزايش، سود عملياتي ۱۴درصد افزايش و سود خالص ۱۸درصد افزايش داشته است.
هيأت مديره اين شركت تصميم دارد تقسيم سود۸۰ درصدي را به مجمع عادي سالانه پيشنهاد كند.

اعلام پيش بيني سود جديد سرمايه گذاري بيمه
گروه بورس: سرمايه گذاري صنعت بيمه، امسال بين سهامداران خود به ازاي هر سهم ۱۸۰ ريال سود تقسيم مي كند.
به گزارش «همشهري» اين شركت قبلاً اعلام كرده بود مبلغ ۲۰۰ يال سود تقسيم مي كند كه اين رقم را كاهش داد.
بنابراين گزارش، سرمايه گذاري صنعت بيمه پيش بيني سود هر سهم خود را از ۲۵۰ ريال به ۱۹۲ ريال تغيير داده و دلايل آن را سرمايه گذاري منابع حاصل از افزايش سرمايه در معاملات سهام، اوراق مشاركت و سپرده هاي بانكي و همچنين افزايش سرمايه اعلام كرده است. اين شركت ها دي ماه امسال سرمايه خود را از ۵۰۰ ميليارد ريال به ۷۵۰ ميليارد ريال افزايش داد.
براساس اين گزارش، سرمايه گذاري صنعت بيمه در ۳ ماه منتهي به پايان آذرماه ۸۴ ، ۲/۴ ميليارد ريال از محل سرمايه گذاري ها و ۱۵ ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها سود كسب كرده است. در اين مدت، زيان خالص شركت ۴/۱۱ ميليارد ريال بوده و به ازاي هر سهم ۱۵ ريال سود كنار گذاشته است.
بديهي است عملكرد واقعي شركت بايد براساس نوع فعاليت آن تحليل شود.

ديدگاه هاي كارشناسان در باره اساسنامه جديد بورس
002223.jpg
ايسنا: قانون جديد بازار اوراق بهادار پس از كش و قوس هاي فراوان و ۴۰ سال پس از تصويب اولين قانون مورد بررسي قرار گرفت و پس از مطرح شدن در كميسيون هاي مختلف مجلس، بالاخره از سوي مجلس تصويب شد و شوراي نگهبان آن را تاييد كرد و به وزارت امور اقتصادي و دارايي ابلاغ شد.
نوشتن اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار جزو اولين كارهايي بود كه بايد گروه كارشناسي انجام مي داد بنابراين پيش نويس اين اساسنامه پيشنهادي تهيه و سپس در اختيار افراد مختلف براي نظرخواهي قرار گرفت تا اينكه پس از جمع آوري نظرات و پيشنهادها متن اين اساسنامه با اضافه شدن چند تبصره از سوي هيات كارشناسي پياده سازي قانون بازار اوراق بهادار نهايي شد.
دكتر علي صالح آبادي دبيركل بورس گفت: اگر قانون جديد به درستي اجرا شود مطمئنا مي تواند وضعيت بسيار خوب و مطلوبي براي بازار اوراق بهادار در آينده به ارمغان بياورد.
وي درباره زمان تصويب اساسنامه پيشنهادي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شوراي جديد بورس پس از تشكيل اساسنامه را بررسي مي كند اما تا زماني كه شورا تشكيل نشده قطعا قابليت بررسي در هيچ مرجعي وجود نخواهد داشت.
او ايجاد سايت اطلاع رساني را يكي از كارهاي صورت گرفته از سوي كميته پياده سازي قانون جديد اعلام كرد و افزود: پيش نويس هايي كه تهيه شده روي سايت گذاشته شده و اين كار موجب مي شود كه صاحب نظران با بيان نظرات خود در رفع ايرادات موثر واقع شوند.با دريافت تجربيات از كشورهاي ديگر و همچنين كميته هاي كارشناسي، اساسنامه نوشته شده، بنابراين كساني كه در اين زمينه نظراتي دارند به نوشتن آنها اقدام كنند زيرا به هر حال اين نظرات اعمال خواهد شد.
در همين زمينه دكتر عباس هشي حسابرس معتمد بورس اوراق بهادار و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي افزود: افراد ذي نفع در بازار سرمايه مردم و بازيگران محيط (كارگزار،  بازارساز و مشاور) هستند. طبيعي است كه اين اساسنامه را اين گروه بنويسند و اين مقوله رابطه منطقي دولت و مردم را اثبات كند. از اين بابت خوب است اما يك عده نوشتن اساسنامه توسط بازيگران اصلي بازار را درست نمي دانند و حتي برداشت غلطي داشتند كه قانون دريا را دزدان دريايي نوشتند. اگر چنين اتفاقي بيفتد يعني دولت به عنوان مقام ناظر ضعيف عمل كرده است كساني كه تجربه كار را دارند كارگزاران، بازارسازان، مديران شركت ها، حسابرسان افراد شاغل در سازمان بورس هستند. اين گروه مي توانند اساسنامه را بنويسند. دولت وظيفه دارد كه از نظرات كارشناسان متخصص براي مطالعه اين پيش نويس و تاييد نهايي آن استفاده كند. ما وقتي دولت را عاقل مي دانيم نبايد نگران باشيم كه چه كسي اين آيين نامه را نوشته است.»
وي با بيان اين كه بايد دقت بيشتري در مطالعه اساسنامه صورت گيرد گفت: اعمال نظارت بيشتري بايد صورت گيرد و دولت اين قول را بدهد از باب الزام و تحقق نظارت، حداكثر كاري كه مي توانسته انجام داده است.
همچنين نصرالله برزني كارگزار بورس در مورد پيش نويس اساسنامه سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در زمان كوتاهي كه براي تهيه اساسنامه سازمان وجود داشته كاري بزرگ انجام گرفته است و گروه تهيه كننده اين اساسنامه آن را نهايي فرض نكرده و در سايتي براي جمع آوري اظهارنظرها و نظرات جديد كارشناسان و دست اندركاران قرار داده اند.
او افزود: مواردي كه در اين اساسنامه ديده شده دقيقا مواردي است كه در قانون پيش بيني شده و چيزي كمتر از آنچه قانون معين كرده، ندارد.
برزني آسان ترين كار را انتقاد دانست وتاكيد كرد: كساني كه از اين اساسنامه انتقاد مي كنند بايد پيشنهاد متقابل خود براي اصلاح نقطه ضعف اين اساسنامه را نيز ارائه دهند.
وي تصريح كرد: ارائه پيشنهادهاي جديد كارشناسان و دست اندركاران باعث كامل تر شدن اساسنامه مي شود، لذا انتقاد صرف كمكي به اين اساسنامه نمي كند.
دكتر غلامرضا اسلامي كارشناس بازار سرمايه اشكال اساسي در اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار را مربوط به خود قانون دانست و گفت: زماني كه لايحه به مجلس رفت يكي از اركان سازمان بورس و اوراق بهادار، شوراي عالي بورس و اوراق بهادار بود كه جاي سازمان كار مي كرد علاوه بر آن يكسري وظايف ديگري نيز داشت اما در مركز پژوهش هاي مجلس، شوراي بورس و اوراق بهادار را از سازمان خارج كردند و به عنوان بالاترين ركن بازار قرار دادند به همين دليل سازمان با يك هيات مديره مانده كه فاقد مجمع است.»
وي با اشاره به اين كه در اين اساسنامه راهكاري را پيدا كردند كه شوراي بورس حكم مجمع سازمان را هم دارد تصريح كرد: در اين صورت يكسري وظايف در اساسنامه پيش بيني كردند همچنين چون براي شوراي عالي هيچ دبيرخانه اي پيش بيني نشده بود در همين راستا پيش بيني دبيرخانه در سازمان را در اساسنامه انجام دادند بنابراين با اساسنامه اين مشكل قابل حل نيست.
وي با اشاره به اين كه اساسنامه قابل اجرا نيست مگر اين كه برخي مشكلات موجود در قانون بازار اوراق بهادار حل شود، اظهاركرد: با توجه به اين مشكل اساسنامه نمي تواند براي خود مجمع دست و پا كند بلكه بايد قانون اين كار را انجام دهد.
شاهين شايان آراني - كارشناس بورس اوراق بهادار- مشكل اساسي اساسنامه سازمان بورس را مشخص نبودن كارشناسان و اعضاي گروه كارشناسي دانست و افزود: اين امكان وجود دارد صرفا پيشنهادهايي داده شود كه نمي دانيم بالاخره بر روي چه چيزي كار شده است.
اين كارشناس بازار سرمايه در ادامه با اشاره به اين كه در نحوه اجراي اين قانون اشكال جدي مي بينيم تاكيد كرد: بايد افراد كاملا مستقل از مديريت هاي اجرايي فعلي بورس موتور اوليه را طراحي كنند اما ظاهرا از افراد اجرايي فعلي براي طراحي استفاده مي كنند و اين كار اشكال اساسي دارد.
اين كارشناس بازار سرمايه با بيان اينكه اگر يكسري افراد مستقل و غير ذي نفع در اين كار وارد مي شدند خيلي بهتر بود گفت: قرار است اساسنامه زير نظر يك نهاد دولتي و ركن حاكميت كه شوراي عالي است تاييد شود و سپس طبق اين اساسنامه نظارت بر بازار سرمايه صورت گيرد، بنابراين حضور افراد ذي نفع غلط است.با توجه به اينكه نظرات مختلفي براي تدوين اساسنامه سازمان بورس اوراق بهادار داده شده، اما با نگاه به اين نظرات مي توان دريافت اين اساسنامه مخالف جدي نداشته است و با نهايي شدن آن مي توان اميدوار بود كه ما هرچه زودتر شاهد تحولاتي در بازار سرمايه باشيم.

۹۳ شركت، افت قيمت را تجربه كردند
گروه بورس: قيمت سهام ۹۳ شركت حاضر در بورس در جريان داد و ستدهاي روز گذشته با كاهش مواجه شد.
به گزارش «همشهري» از اين تعداد سهام ۳۷ شركت، افت ۵درصدي را تجربه كرد.در اين روز قيمت سهام ۱۶ شركت بدون تغيير باقي ماند و فقط ۲۰ شركت با رشد قيمت روبه رو شدند كه در بين ۲۰ شركت ياد شده تنها شركت آذرآب توانست سقف ۵درصدي رشد قيمت را پركند.
بنابراين گزارش، بازارگردانان ديروز سعي كردند با بازارگرداني سهام ۸ شركت وضعيت تعادلي در بازار برقرار كنند. در اين روز كارگزاران بازارگردان براي ۳ميليون سهم غدير به ارزش ۵/۱۲ ميليارد ريال، ۸۵۶ هزار سهم سرمايه گذاري مسكن به ارزش ۳ ميليارد ريال و ۹۰ هزار سهم سيمان هرمزگان به ارزش ۲ميليارد ريال دستور فروش در سيستم هاي معاملاتي خود به ثبت رساندند.
همچنين روز گذشته سهام سيمان شرق، سيمان سپاهان، سرمايه گذاري بانك ملي، سيمان تهران و صنايع شيميايي، بازارگرداني شد.

اساسنامه جديد سازمان بورس اوراق بهادار منتشر شد
002220.jpg
گروه بورس: رييس هيات مديره بورس تهران، از انتشار اساسنامه جديد سازمان بورس اوراق بهادار خبر داد.
«حيدر مستخدمين حسيني» در گفت و گو با ايرنا، افزود: اساسنامه ياد شده روز گذشته به وزارت امور اقتصادي و دارايي براي بررسي ارسال شده، اساسنامه جديد سازمان بورس اوراق بهادار مطابق ديدگاه هيات كارشناسي بازار يادشده تهيه شده وكليات بحث تغييري نكرده است. وي درباره مهمترين انتقاد وارد شده به اساسنامه جديد اظهار داشت: در نظر گرفتن يكي از اركان سازمان بازار اوراق بهادار در شوراي بورس از مهمترين انتقادهاي وارد شده به اساسنامه جديد اين سازمان بوده است. از آنجا كه سازمان و شركت نمي تواند بدون مجمع عمومي شكل گيرد، حضور ركن ياد شده در شوراي بورس ضروري است.
وي در پايان از تشكيل شوراي جديد بورس ظرف دو هفته آينده خبر داد و افزود: با تشكيل شوراي بورس، تصميم گيري پيرامون اساسنامه جديد بازار اوراق بهادار انجام خواهد شد.
او در گفت وگويي ديگر با ايسنا گفت: اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار در ۳۱ ماده و ۱۴ تبصره توسط هيات كارشناسي پياده سازي بازار اوراق بهادار نهايي شده است.
او افزود: تنها چند تبصره به اين اساسنامه اضافه شده به عنوان مثال در ماده ۵ و بحث بورس هاي كالايي مواردي لحاظ شده است. او تاكيد كرد: در يك ماه گذشته به جمع آوري پيشنهادهاي ارائه شده پرداختيم و سپس در چارچوب قانون تجارت و قانون فعلي پذيرش موارد لازم را در اساسنامه سازمان بورس لحاظ كرديم.او اعلام كرد:  تا پايان بهمن ماه اساسنامه شركت هاي سهامي عام بورس را منتشر مي كنيم، ولي فعلا مشغول اصلاحات لازم هستيم و حتما تا هفته پاياني بهمن ماه اساسنامه شركت هاي بورس را منتشر خواهيم كرد.

افت ۲۸ واحدي در كارنامه شاخص
002217.jpg
گروه بورس: در پي افت دسته جمعي شاخص ها طي داد و ستدهاي ديروز بورس تهران شاخص كل قيمت سهام به ۱۰ هزار و ۴۸ واحد رسيد.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص كل ۲۸ واحد ديگر افت را در كارنامه خود به ثبت رساند و به روند نزولي خود ادامه داد.
در جريان معاملات اين روز، شاخص عملكرد تالار اصلي ۲۴ واحد منفي خورد و به رقم ۹ هزار و ۷۶۸ واحد بازگشت. شاخص عملكرد تالار فرعي هم با ۴۲ واحد كاهش به عدد ۱۰ هزار و ۲۰۶ واحد رسيد.
عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي، روز گذشته موجب شد شاخص صنعت ۲۲ واحد ديگر افت كرده و در رقم ۷هزار و ۸۰۲ واحد ثابت شود.
معاملات ديروز، كاهش ۷۸واحدي شاخص بازده نقدي و قيمت و افت ۲۶۷ واحدي شاخص ميانگين قيمت ۵ شركت برتر بورس را در پي داشت.

صدرا يك هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال سودپخش مي كند
گروه بورس: صدرا امسال به سهامداران خود به ازاي هر سهم يك هزار و ۲۷۷ ريال سود مي دهد.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس صدرا امسال در مجموع يك هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال سود بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
ييش از اين شركت تقسيم سود يك هزار و ۳۵۲ ريال به ازاي هر سهم را در برنامه خود داشت كه اين رقم را به يك هزار و ۲۷۷ ريال كاهش داد.
صدرا همچنين تصميم دارد سرمايه خود را از ۹۴۰ ميليارد ريال به يك هزار و ۴۴۰ ميليارد ريال از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران افزايش دهد.
بنابر اين گزارش طي ۹ ماه نخست سال اين شركت دو هزار و ۲۳۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و يك هزار و ۳۹۵ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و مبلغ ۶۵۹ ميليارد ريال نيز سود خالص كسب كرده است.
در اين مدت شركت با كنار گذاشتن ۷۰۱ ريال سود به ازاي هر سهم توانسته ۵۲ درصد بودجه را محقق سازد.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۴۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۵۶ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۴ درصدد افزايش و سود خالص ۲۳ درصد افزايش نشان مي دهد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۴۵
۱۳
۹۱۱
آبسال
۳.۳۵-
۴۸-
۱,۳۸۵
آبگينه
۵-
۵۴-
۱,۰۲۷
آزمايش
۴.۹۸-
۳۴۷-
۶,۶۲۰
آلومتك
۰
۰
۳,۴۸۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۰۳
۱۵۹
۱۵,۶۴۰
افست
۴.۱۸-
۱۷۹-
۴,۱۰۰
ايران ارقام
۴.۷۹-
۵۷-
۱,۱۳۴
ايران تاير
۰.۵۵
۱۷
۳,۱۱۰
ايران خودرو
۲.۷-
۱۰۰-
۳,۶۰۸
ايران خودروديزل
۵-
۲۹۲-
۵,۵۵۲
ايران گچ
۴.۹۸-
۱۱۰-
۲,۱۰۱
ايران مرينوس
۱.۲۷-
۱۲۲-
۹,۵۰۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۵-
۵۳۹-
۱۰,۲۴۱
باما
۴.۹۸-
۱۳۷-
۲,۶۱۶
بانك اقتصادنوين
۲.۲۱
۵۳
۲,۴۵۰
بانك كارآفرين
۴.۹۱-
۲۰-
۳۸۷
پارس الكتريك
۱.۷۵
۲۳
۱,۳۳۹
پارس خودرو
۴.۸۵-
۹۴-
۱,۸۴۴
پاكسان
۲.۱۷-
۱۸۰-
۸,۱۰۲
پتروشيمي آبادان
۰.۵۶-
۶۱-
۱۰,۸۹۰
پتروشيمي اراك
۳.۲۶-
۲۲۱-
۶,۵۵۲
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۹
۱۱
۱۱,۷۳۵
پتروشيمي خارك
۴.۹۹-
۶۵-
۱,۲۳۸
پتروشيمي شيراز
۴.۹۹-
۳۹۴-
۷,۴۹۶
پتروشيمي فارابي
۰
۰
۹۷۵
پلاستيك شاهين
۳.۹۱
۶۴
۱,۷۰۰
پمپ سازي ايران
۰.۶۸-
۷۲-
۱۰,۵۱۲
تامين ماسه ريخته گري
۰.۸۳-
۲۳-
۲,۷۵۰
تجهيزنيروي زنگان
۴.۵-
۱۸۷-
۳,۹۷۰
تراكتورسازي ايران
۳.۶۸-
۶۶-
۱,۷۲۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۵-
۵۲۸-
۱۰,۰۳۴
توليد سموم علف كش
۱.۸
۱۸
۱,۰۱۸
توليد محور خودرو
۲.۸۲-
۴۱-
۱,۴۱۴
چيني ايران
۸.۱۱-
۱۲۰-
۱,۳۵۹
حق تقدم رايان سايپا
۲.۸۶-
۱-
۳۴
حق تقدم سرمايه گذاري سپه
۸۳.۷۸-
۵۵۸-
۱۰۸
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۹
۷۳
۸,۱۵۰
حمل و نقل پتروشيمي
۴.۹۸-
۲۰۰-
۳,۸۱۳
حمل و نقل توكا
۴.۸۸-
۴۰۸-
۷,۹۵۰
خدمات دريايي تايدواتر
۰.۱۵-
۹-
۵,۸۹۵
خوراك دام پارس
۰.۱-
۳-
۲,۹۹۰
داده پردازي ايران
۵-
۴۲۳-
۸,۰۴۵
داروسازي جابرابن حيان
۲.۸۶-
۷۰-
۲,۳۸۱
داروسازي سبحان
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۱۴
داروسازي كوثر
۴.۵۱-
۲۸۱-
۵,۹۵۰
داملران
۴.۴۱-
۱۱۴-
۲,۴۷۰
رايان سايپا
۰
۰
۱,۵۱۷
روغن نباتي ناب
۰.۹۴
۱۳
۱,۴۰۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۸۷-
۱۶۶-
۸,۷۰۰
زامياد
۰
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۰.۱۳
۵
۳,۸۹۰
سايپا
۱.۴۹-
۲۸-
۱,۸۵۰
سايپاآذين
۱.۲۵-
۷۰-
۵,۵۵۰
سايپاديزل
۴.۹۳-
۷۱-
۱,۳۶۹
سرما آفرين
۳.۹۶-
۷۱-
۱,۷۲۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۱۳-
۲-
۱,۵۲۸
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۹
۳
۳,۲۶۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۳.۵۱-
۳۹-
۱,۰۷۲
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۸۳-
۵۹-
۲,۰۲۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۸۶-
۱۳۶-
۲,۶۶۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۷-
۲۴۵-
۴,۶۸۹
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۷-
۱۲۷-
۲,۴۳۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۱.۴۴-
۲۸-
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۳,۳۸۴
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۴.۹۹-
۵۷۰-
۱۰,۸۵۳
سيمان تهران
۰
۰
۹,۶۸۲
سيمان سپاهان
۰
۰
۹,۵۷۰
سيمان شرق
۵-
۵۹۴-
۱۱,۲۹۷
سيمان صوفيان
۱.۵۹-
۳۰۲-
۱۸,۶۹۷
سيمان فارس
۵-
۱۰۰۶-
۱۹,۱۳۰
سيمان كرمان
۰
۰
۲۰,۸۶۸
سيمان هرمزگان
۵-
۴۱۱-
۷,۸۱۳
سيمان هگمتان
۴.۹۹-
۹۴-
۱,۷۹۱
شهد ايران
۴.۹۹-
۲۵۳-
۴,۸۱۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۵-
۴۴۰-
۸,۳۶۸
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰
۰
۲,۱۵۸
شيشه قزوين
۵-
۱۸۷-
۳,۵۵۵
شيميايي سينا
۳.۲۱-
۲۶-
۷۸۳
صنايع آذرآب
۳.۸۴-
۳۰۰-
۷,۵۲۰
صنايع جوشكاب يزد
۱
۸۶
۸,۶۵۳
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۷-
۱۳۵-
۲,۵۸۳
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۴,۵۲۹
صنعتي دريايي ايران
۳.۷۷-
۶۵-
۱,۶۶۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۸۵-
۵۷-
۱,۱۱۸
فنرسازي خاور
۲.۶۳-
۵۲-
۱,۹۲۶
فولاد كاويان
۴.۹۵-
۷۱-
۱,۳۶۴
قند پارس
۳.۹۹-
۶۷-
۱,۶۱۳
قند مرودشت
۳.۱۶-
۸۰-
۲,۴۵۰
قندنقش جهان
۴.۹۸-
۲۷۵-
۵,۲۴۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۲-
۱-
۴,۸۰۴
كارتن ايران
۴.۹۷-
۸۹-
۱,۷۰۱
كارخانجات صنعتي پيام
۵-
۱۰۷۵-
۲۰,۴۲۵
كالسيمين
۰.۸-
۱۹-
۲,۳۵۰
كشت وصنعت پياذر
۴.۹۸-
۱۰۳-
۱,۹۶۵
كف
۰.۳۲-
۹-
۲,۷۷۴
كمباين سازي ايران
۴.۸۲-
۱۰۳-
۲,۰۳۵
كنتورسازي ايران
۲.۴۷-
۱۰۵-
۴,۱۵۰
كيميدارو
۵-
۱۹۳-
۳,۶۶۸
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۱
گروه بهمن
۴.۹۹-
۲۸۰-
۵,۳۲۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۲.۹۴-
۱۱۲-
۳,۷۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۹۹
۲۲۷
۴,۷۷۴
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰.۸
۱۷
۲,۱۳۶
گلتاش
۱.۲۹-
۵۸-
۴,۴۵۰
گلوكوزان
۰.۱۵
۵
۳,۲۷۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۵,۹۰۷
لبنيات پاك
۱.۲۵-
۴۰-
۳,۱۶۰
لنت ترمز ايران
۴.۹۷-
۹۴-
۱,۷۹۷
ليزينگ ايران
۴.۹۷-
۱۳۲-
۲,۵۲۵
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۹۶-
۱۲۰-
۲,۲۹۸
مارگارين
۴.۹۷-
۳۵-
۶۶۹
ماشين سازي اراك
۴.۹۶-
۱۰۷-
۲,۰۵۱
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۶-
۹۲-
۱,۷۶۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۳۶
۷
۱,۹۴۷
محورسازان ايران خودرو
۲.۷۶
۱۴۸
۵,۵۱۴
معادن منگنز ايران
۴.۷۹-
۲۴۸-
۴,۹۲۹
ملي سرب و روي ايران
۰.۱۸-
۲-
۱,۰۸۰
مهركام پارس
۰
۰
۳,۴۰۰
مهندسي نصير ماشين
۴.۴۶-
۱۵۶-
۳,۳۴۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۳.۲۲-
۶۰-
۱,۸۰۱
موتوژن
۳.۱۴-
۲۳-
۷۱۰
نورد و لوله اهواز
۲.۳۲-
۳۸-
۱,۶۰۰
نيرو محركه
۳.۱-
۶۴-
۱,۹۹۹
نيروترانس
۲.۹-
۳۵-
۱,۱۷۲
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين
قيمت سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |