چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۳ - Feb 1, 2006
در تازه ترين رده بندي
نوجوانان و جوانان واليبال ايران در رده سوم جهان ايستادند
002265.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: فدراسيون بين المللي واليبال FIVB براي نخستين بار در كنار معرفي برترين تيم هاي جهان در رده بزرگسالان اقدام به انتشار برترين تيم هاي دنيا در رده نوجوانان و جوانان كرد. در نخستين رنكينگ اعلام شده، تيم ايران پس از روسيه و برزيل دو قدرت بزرگ امروز واليبال جهان در جاي سوم ايستاد. اين عنوان باارزش در شرايطي براي واليبال كشورمان رقم خورد كه تيم ايران جدا از ايستادن در جايگاه سوم به عنوان برترين تيم آسيايي بالاتر از كشورهاي اروپايي و آمريكاي جنوبي چون ايتاليا، فرانسه، لهستان، آلمان، بلغارستان ، كوبا، آمريكا، مصر و هلند واقع شده است. تيم نوجوانان و جوانان ايران در آخرين حضور جهاني خود با مقام پنجمي به كار خود پايان دادند و در آسيا نيز عنوان قهرماني نوجوانان و نايب قهرماني جوانان به ايران تعلق گرفت.
اسامي دوازده تيم برتر جهان
۱ _ روسيه ۲۲۴- امتياز
۲ _ برزيل ۲۰۴- امتياز
۳ - ايران ۱۷۶- امتياز
۴ _ كره جنوبي ۱۳۱- امتياز
۵ _ آرژانتين ۱۲۲- امتياز
۶- كوبا ۱۱۰- امتياز
۷ _ ايتاليا ۱۰۷- امتياز
۸ _ هلند ۹۸- امتياز
۹ _ تونس ۹۲- امتياز
۱۰ _ فرانسه ۸۶- امتياز
۱۱ _ هند ۸۶- امتياز
۱۲ _ آمريكا ۸۶- امتياز

بازگشت پس از ۱۱ سال
آرزوهاي بزرگ پرسپوليس با «آري هان»
آري هان و سومين مصاف با ايران، جام جهاني ،۷۸ سال ۷۳ كه آمد تيم ملي ايران را هدايت كند و امروز براي متحول كردن پرسپوليس. ورزشگاه مندوزا آرژانتين و جدال با حسين فركي كه اين روزها او نيز همكار آري هان است. هان در پرسپوليس و فركي در تيم ملي، فوتبال ايران را پيش مي برند.
002274.jpg
002268.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: سال ۱۳۷۳ _ تهران: آري هان به دعوت امير عابديني رئيس فدراسيون آن  زمان به تهران آمد تا براي بازيهاي آسيايي هيروشيما در سال ۱۹۹۴ و سپس جام ملتهاي آسيا و جام جهاني ۹۸ هدايت تيم ملي را به عهده بگيرد. بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي- كه از سوي فدراسيون فوتبال دعوت شده بودند- قرار بود با هم بازي كنند تا «هان» نفرات مورد نظرش را انتخاب كند. قرار شد آري هان را از هتل به زمين شماره ۲ آزادي بياورند. هيچ كس دنبالش نرفت و در نهايت با يك وانت به ورزشگاه آمد. روي يك صندلي شكسته نشست تا بازي را ببيند. روي ميز يك پارچ آب بود و يك ليوان كه همه از آن ليوان مي خوردند. بعد از تمرين آري هان اعلام كرد براي ثبت نام دخترش در دبيرستان به هلند مي رود و بازمي گردد براي عقد قرارداد نهايي، اما بازگشت «آري هان» ۱۱سال طول كشيد. آقاي مربي مي توانست از همان دوران منشأ خدمت به فوتبال ايران باشد، اما نشد و امروز نوبت محمدحسن انصاري فر است تا با اين مربي نام آشنا، پرسپوليس را متحول كند.
۲- قرارداد مربي سابق تيم هاي فاينورد، اندرلشت، استاندارد ليژ، آستراياوين، اشتوتگارت و تيم ملي چين با پرسپوليس ۱۸ماهه است و از اول اسفند ماه به طور رسمي روي نيمكت تيم پرسپوليس مي نشيند.
وي يك دستيار هلندي با خود به تهران خواهد آورد كه سابقه حضور در تيم ملي هلند را دارد و در حال حاضر در مدرسه فوتبال آژاكس مشغول فعاليت است.
مديريت تيم هاي پايه باشگاه پرسپوليس نيز به آري هان سپرده خواهد شد.
۳- آري هان از ۱۶ نوامبر ۱۹۴۸ در «فاينسترود» هلند متولد شد. ۳۵ بازي ملي دارد و ۶ گل براي تيم ملي هلند به ثمر رسانده است. او كه به دليل كم حرفي اش و عدم مصاحبه با خبرنگاران در هلند به «آري  تودار» معروف است در تيم هاي آژاكس، اندرلشت، آنتورپ گراتز اتريش و فاينورد بازي كرده است.
دوره هاي مربيگري او نيز در طول فعاليت حرفه اي با اين عنوان به اين شرح است:
۱۹۸۴ تا ۱۹۸۵: رويال آنتورپ، بلژيك
۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷: اندرلشت، بلژيك
۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰: اشتوتگارت، آلمان
۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱: نورنبرگ، آلمان
۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳: استاندارد لي يژ، بلژيك
۱۹۹۵: پائوك سالونيكي، يونان
۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷: فاينورد رتردام، هلند
۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸: اندرلشت، بلژيك
۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹: پائوك سالونيكي، يونان
۲۰۰۰: اومونيا، قبرس
۲۰۰۱: اوستريا وين، اتريش
۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴: تيم ملي چين
۴- بعد از ايويچ، بلاژويچ و دنيزلي بدون اغراق «آري هان» يكي از بزرگترين مربياني است كه به ايران مي آيد. حضور نفراتي مانند او مي تواند به فوتبال ما ابعاد بين المللي بدهد و اين رشته را حركتي تازه ببخشد. پرسپوليس با آري هان چهره سرخ خود را نشان خواهد داد.
آري هان:در تيمي كه من مربيگري مي كنم، مديرفني معنا ندارد
علي راد:جلسه مطبوعاتي آري هان سرمربي جديد و هلندي تيم فوتبال پرسپوليس با حضور محمدحسن انصاري فر مديرعامل باشگاه، نماينده سفير هلند و رايزن بازرگاني اين سفارت در سالن همايش هاي آكادمي ملي المپيك برگزار شد. هان سابقه مربيگري در تيم هاي بزرگي در اروپا را در كارنامه خود دارد و با قراردادهاي يكسال و نيمه سكان هدايت تيم پرسپوليس را برعهده گرفته و قرار است در آخرين روزهاي بهمن ماه امسال رسما بر روي نيمكت اين تيم بنشيند.
خود نيز دليل بازگشتش به ايران و پذيرفتن هدايت پرسپوليس را تغييرات مثبتي دانست كه در فوتبال ايران ايجاد شده و اعلام نمود كه قصد دارد پرسپوليس را به مقامي كه درخورش هست برساند.
او قصد دارد تا بر تيم هاي پايه پرسپوليس نيز نظارت داشته باشد اما هدف اصلي تيم بزرگسالان است كه با به كارگرفتن بازيكنان جوان و جديد تغييرات مفيدي در تيم ايجاد شود. وي اضافه كرد با توجه به موقعيت فعلي اين تيم در جدول و زمان كم باقي مانده نمي توان پيشرفت چنداني در اين تيم ايجاد كرد اما در جام حذفي پرسپوليس هنوز بخت قهرماني دارد و روي آن تمركز خواهد كرد تا جايي در رقابت هاي آسيايي فصل بعد داشته باشد. آري هان نيز نسبت به حدود اختياراتش چنين عنوان كرد كه تمامي مسائل فني و تاكتيكي تيم به او و سپس مديرعامل مرتبط است و هيچ فرد ديگري اعم از مدير فني در تيم او نه تنها نقش بلكه وجود خارجي نخواهد داشت.

مربي سرشناس فرانسوي در تهران
«ژان ميشل روشه» نامزد سرمربيگري تيم ملي واليبال ايران پس از اقامت يكروزه در تهران و ارايه پيشنهادات خود و گفت وگو با يزداني خرم رييس فدراسيون واليبال ايران به فرانسه بازگشت. سرمربي سرشناس فرانسوي كه در كارنامه خود چندين عنوان اروپايي دارد طي سال هاي ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶سرمربي تيم ملي بزرگسالان فرانسه بود و با اين تيم به مقام چهارم اروپا رسيد. «روشه» كه طي سال هاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۳ بازيساز تيم ملي فرانسه بود با تيم «اسكونرس» نايب قهرمان جام جامداران اروپا شد. وي در حال حاضر هدايت تيم «استاونيتن» فرانسه را در ليگ ۲ برعهده دارد.

ليگ برتر واليبال ايران
مدعيان قهرماني در انتظار لغزش هم
گروه ورزشي: هفته بيست و يكم ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) امروز با انجام هفت ديدار در تهران و شهرستانها پيگيري مي شود. از اين ۷ بازي سه ديدار سهم تهران و چهار بازي سهم تيمهاي شهرستاني در ليگ برتر است.
با نگاهي به بازيهاي اين هفته به نظر مي رسد كه بايد در انتظار نتايج داغي از برخورد نزديك تيمها در بازيهاي امروز باشيم. هفته بيستم تنها هفته اي بود كه آب خوش از گلوي مدعيان قهرماني پايين رفت ولي امروز مطمئناً چنين نخواهد بود. حداقل آن كه اگر پرسپوليس و اتكا قم نتوانند جلودار پيكان و آذرپيام شوند، جدال سايپا - برق و صنام - پگاه سرشار از صحنه هاي ديدني خواهد بود.
يك لغزش از پيكان - آذرپيام و سايپا (سه ضلع مثلث قهرماني) كافي است تا برق هم براي پيوستن به جمع صدرنشينان اميدوار شود.
برنامه بازيهاي امروز (سالن ۷ تير)
ساعت ۴۵/۱۴: پيكان - پرسپوليس
ساعت ۴۵/۱۶: سايپا - برق
ساعت ۴۵/۱۸: صنام - پگاه اروميه
ساعت ۳۰/۱۶: آذرپيام اروميه - اتكا قم
ساعت ۳۰/۱۶: آيدانه - پيام گلستان
ساعت ۳۰/۱۶: نئوپان - پتروشيمي
ساعت ۳۰/۱۶: ذوب آهن - گل گهر سيرجان

ياپ استام از ميلان جدا مي شود
002280.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: فاتح تريم سرمربي شهير تركيه معروف به امپراتور در سمت مربيگري تيم ملي اين كشور باقي خواهد ماند.
تريم كه قصد داشت پس از روي كار آمدن «هالوك اولوسوي» رئيس جديد فدراسيون فوتبال تركيه از سمت خود كناره گيري كند بعد از مذاكره با او تغيير عقيده داد.
تريم در اين باره گفت: با توجه به صحبت هايي كه با اولسوي داشتم وي خواهان ادامه همكاري ام با تيم ملي تركيه بود كه من نيز با اين پيشنهاد موافقت كردم.
تيم ملي تركيه كه در سال ۲۰۰۲ با سنول گونش به مقام سوم رقابتهاي جام جهاني دست يافته بود در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ با رهبري تريم از صعود به اين جام بازماند. تريم پس از ۹ سال دومين دوره مربيگري تيم ملي فوتبال تركيه را از ژوئن گذشته آغاز كرد اما در اين دوره موفق نبود. وي بين سالهاي ۹۶ تا ۹۳ نيز سرمربيگري تركيه را برعهده داشت.

اعتراض منچستر يونايتد به چلسي
باشگاه  منچستريونايتد انگليس  از فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا )خواست  در صورت  اثبات  جرم  چلسي  در زمينه  به عضويت  گرفتن  جان  اوبي  مايكل ، مجازات  شديدي  براي  اين  تيم  در نظر بگيرد.
به  عضويت  گرفتن  اوبي  ۱۸ ساله  از باشگاه  لين  اوسلو نروژ كه  پيش  قراردادي  با منچستريونايتد امضا كرده  بود و سپس  مدعي  شد مجبور به  اين  كار شده  اما قلباً چلسي  را ترجيح  مي دهد، به ايجاد اختلاف  ميان  دو تيم  منجر شده  است .
منچستر نامه  ۹ صفحه اي  با امضاي  ديويد جيل  مدير اجرايي  و مورگان  اندرسون  مدير فني  باشگاه  لين  براي  فيفا ارسال  كرده  كه  حاوي  اتهاماتي عليه  باشگاه  چلسي  است .
در اين  نامه ، باشگاه  منچستر خواستار محروميت  چلسي  از نقل  و انتقال بازيكن  و حتي  اخراج  از برخي  رقابت هاي  فوتبال  شده  است .
منچستريونايتد مدعي  است  كه  قرارداد قانوني  با اوبي  دارد و شواهدي  دردست  است  كه  نشان  مي دهد دلالاني  كه  براي  چلسي  كار مي كنند عامل  مخفي  شدن  اوبي  بعد از امضاي  قراردادش  هستند.
مدير برنامه  اوبي  مدعي  است  اين  قرارداد تحت  فشار امضا شده  و بايد باطل  محسوب  شود.
فدراسيون  بين المللي  فوتبال  هنوز تصميمي نگرفته  اما باشگاه  چلسي  علاقه مندي  خود را براي  به  عضويت  گرفتن  اين  بازيكن  در صورت  فسخ  قراردادش  با منچستر، اعلام  كرده  است .
اوبي  هم  اكنون  در جام  ملتهاي  آفريقا حضور دارد و قرار نبود تا سال ۲۰۰۸ به  انگليس  بيايد.
اوبي  در ورزشگاه هاي  چلسي و منچستريونايتد تمرين  كرده  و در سالروز۱۸ سالگي  خود قرارداد حرفه اي  با لين  امضا كرد.به فاصله  يك  هفته  بعد با منچستريونايتد قرارداد نوشت  بدون  اينكه  هيچ  نماينده  شخصي  از طرف  او حضور داشته  باشد.
بنابر تحقيقات  شبكه  بي بي سي ، هنگامي كه  اوبي  قرارداد را امضا كرده ، مدير فني  باشگاه  لين ، مدير آكادمي منچستر، وكيل  اين  باشگاه  و وكيل  شركت تجاري  حامي  لين  حضور داشته اند.

تيم  ملي  فوتبال  عربستان  در بادن  هايم  آلمان  اردو مي زند
يك  عضو فدراسيون  فوتبال  عربستان  گفت  كه  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور در شهر بادن  هايم  آلمان  اردو خواهد زد.
عبدالله  الدبل  با اعلام  اين مطلب  افزود: اردوي  تيم  در شهر بادن  هايم  كه  ۳۵ دقيقه  با شهر فرانكفورت  آلمان  فاصله  دارد، برگزار خواهد شد.
به  گفته  الدبل  اردوي  تيم  عربستان  در اين  شهر از ۲۷ مي ( ۶ خرداد ۸۵) تا آغاز مسابقات  جام جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  طول  خواهد كشيد.
وي  با اشاره  به  اقدامات  فدراسيون  فوتبال  براي  انجام  بازيهاي  دوستانه  با تيم هاي  بزرگ  گفت : تاكنون  تاريخ  انجام  ۳ بازي  دوستانه  با تيم هاي  مهم فوتبال  دنيا مشخص  شده  است .
اين  مقام  افزود: تيم  ملي  فوتبال  عربستان  اول  مارس  در شهر دوسلدورف  آلمان  با پرتغال  بازي  مي كند و ۲۹ همين  ماه  نيز در رياض  به  مصاف  تيم لهستان  خواهد رفت .
به  گفته  عضو فدراسيون  فوتبال  عربستان  تيم  ملي  اين  كشور همچنين  ۲۲ مه با تيم  ملي  چك  در اتريش  مسابقه  مي دهد.
فدراسيون  فوتبال  عربستان  به  منظور آمادگي  هر چه  بيشتر تيم  فوتبال  اين كشور براي  مسابقات  جام  جهاني ، بازي  با برخي  تيم ها را در دستور كار خود قرار داده  است .
اين  تيم  در اولين  رقابت  از بازيهاي  تداركاتي  در مقابل  تيم  سوئد به  تساوي يك  بر يك  دست  يافت  و در رقابتهاي  چهارجانبه  رياض  كه  دو هفته  پيش  برگزارشد با كسب  دو تساوي  در مقابل  فنلاند و يونان  به  مقام  سوم  رسيد.
عربستان  سعودي  در جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در گروه  هشتم  مسابقات  با تيم هاي  اسپانيا، اوكراين  و تونس  همگروه  است .

«ياپ استام» آ.ث.ميلان را ترك مي كند
002277.jpg
ياپ  استام  بازيكن  هلندي  تيم  فوتبال  آث ميلان  ايتاليا اين  تيم  راترك  مي كند.
استام  ۳۳ ساله  با انعقادقراردادي  دو ساله  از ماه  جولاي  با ترك  تيم  آث  ميلان  به  تيم  آژاكس  آمستردام هلند رقيب  تيم  آيندهوون  مي پيوندد.
اين  بازيكن  قدرتمند پيش  از پيوستن  به  تيم  آث  ميلان  در تيم هاي  آژاكس هلند، منچستريونايتد انگليس  و لاتزيو ايتاليا بازي  كرده  بود.
مارتين  وان  گيل  مدير فني  تيم  فوتبال  آژاكس  آمستردام  از استام  به عنوان  بازيكني  باتجربه  ياد كرد كه  مي تواند تجارب  خود را در اختيار بازيكنان  جوان  اين  تيم  بگذارد.

مراسم بزرگداشت شادروان جعفر سلماسي
گروه ورزشي: ششمين  سالگرد درگذشت «جعفر سلماسي» نخستين  مدال آور ايران  از بازي هاي  المپيك  ديروز  بر سر مزار آن شادروان  در قطعه  ۲۲ بهشت  زهراتهران  برگزار شد.اين  مراسم  با حضور مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري ، شماري  از پيشكسوتان اين  رشته  ورزشي  و خانواده  آن مرحوم  برگزار شد و ياد و خاطره  اين  زنده  يادگرامي داشته  است .در اين  آيين  چند تن  از هم دوره هاي  سلماسي  در سخناني  از سجاياي  اخلاقي و منش  پهلواني  آن زنده  ياد به  نكويي  ياد كردند.
سلماسي ، در بازي هاي  المپيك  ۱۹۴۸ لندن ، نخستين  مدال  ايران  را براي كشورمان  به  ارمغان  آورد.
اين  وزنه بردار نام آور كشورمان  كه  به  هنگام  مرگ  ۸۵ سال  سن  داشت  ازحافظان  قرآن  كريم  به  شمار مي رفت  ودر طول  فعاليت هاي  ورزشي  خود يك بار ديگر در سال  ۱۹۵۱ در رقابت هاي  آسيايي  دهلي نو - هند مدال  طلا را به  گردن آويخت .
وي  در سال  ۱۳۷۸ به  علت  ابتلا به  بيماري  ديابت  در بيمارستان  شهداي تجريش  جان  سپرد.

چهارمين نمايشگاه  بين المللي  ورزش  گشايش  مي يابد
ايرنا: چهارمين  نمايشگاه  بين المللي  ورزش ، تجهيزات  ورزشي  و لوازم  ورزشي  ازدهم  اسفندماه  امسال  در محل  نمايشگاه  بين المللي  تهران  گشايش  مي يابد.
مهندس  جمشيدتقي  زاده  معاون  اشتغال  و توسعه  مشاركت هاي  سازمان  تربيت  بدني  گفت : سازمان تربيت  بدني ، ورزش  را امري  فراگير و عمومي مي داند كه  براي  رشد و ارتقاي  آن بايد از تمامي توانمندي ها و پتانسيل  موجود براي  دستيابي  به  استانداردهاي قابل  قبول  در عرصه هاي  مختلف  ورزشي  بهره  برد.
وي  افزود: براي  دستيابي  به  اين  استانداردها چه  از جهت  فضاها وامكانات  ورزشي  و چه  به  لحاظ ورزشهاي  همگاني ، قهرماني  و حرفه اي  مشاركت تمامي نهادها و موسسات  مرتبط با ورزش  ضروري  است .
تقي زاده  برگزاري  نمايشگاه ها و همايش هاي  داخلي  و بين المللي  را يكي  ازبهترين  شيوه ها براي  معرفي  عملكردها، توانمنديها، برنامه ها واهداف  وبالابردن  كيفيت  امكانات  و لوازم  ورزشي  دانست .
اين  نمايشگاه  كه  با هدف  معرفي  توانمنديهاي  ورزشي  كشور برگزار مي شودتا ۱۳ اسفندماه  ادامه  خواهد يافت .

فوتبال جام حذفي
راه آهن هم كنار رفت
در چارچوب  مسابقات  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي  ايران  تيم  شاهين  بوشهر با پيروزي  ۳ بر يك  مقابل  تيم  راه آهن  تهران ، اين  تيم  را حذف  كرد.
در اين  ديدار كه  عصر روز سه شنبه  در ورزشگاه  شهيد بهشتي  بوشهر و در حضور خيل  تماشاگران  تيم  شاهين  برگزار شد، اسماعيل  حلالي  در دقيقه ۴۰ از روي  نقطه  پنالتي ، ۴۹ رضا نظرزاده  و مرتضي  جمهيري  ۶۲ براي  تيم  ميزبان  گل  زدند.
تك  گل  تيم  راه آهن  را  هادي  اصغري  در دقيقه  ۴۸ به ثمر رساند.
بدين  ترتيب  تيم  فوتبال  شاهين  بوشهر با حذف  كردن  راه آهن  تهران ، در مرحله  بعدي  مسابقات  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي  ايران  مقابل  تيم  استقلال  تهران  به  ميدان  خواهد رفت .
غير از راه آهن تيم هاي ليگ برتري چون سايپا، فولاد خوزستان، قندي يزد هم با شكست مقابل حريفان از گردونه رقابت ها خارج شدند.

نتايج سه ديدار عقب افتاده فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران
سه  ديدار عقب  افتاده  از رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران  (جام  آزادگان ) عصر ديروز سه شنبه  در شهرهاي  مختلف  برگزار شد.
براساس  برنامه  اعلام  شده  قراربود كه  ۵ ديدار عقب  افتاده  از هفته هاي  اول  تا دوازدهم  رقابت هاي  جام آزادگان  برگزار شود تا تعداد ديدارهاي  تمامي ۲۴ تيم  حاضر در اين  رقابت ها به  عدد ۱۲ برسد. اما به  دلايل  مختلف  بازهم  دو ديدار از اين  ۵ ديدار به تعويق  افتاد.
براساس  اين  گزارش  ديدار تيم هاي  پيام  ارتباطات  خراسان  و پيكان  تهران به  دليل  نامساعد بودن  هوا و ديدار تيم هاي  پگاه  خوزستان  و مس  كرمان  بازهم  به  تعويق  افتاد.
نتايج  ديدارهايي  كه  ديروز برگزار شد به  اين  شرح  است :
اكباتان  تهران  ۱- تراكتورسازي  ۱
شهرداري  لنگرود ۱- صنعت  نفت  آبادان  ۱
سرخپوشان  تهران  ۲ - استقلال  كيش  ۱

پيروزي دوباره تيم واترپلوي ايران بر ازبكستان
تيم ملي واترپلو ايران با پيروزي بر تيم ازبكستان در رده دوم جدول رده بندي مسابقات بين المللي واترپلو كشورمان قرار گرفت.
ملي پوشان واترپلوي ايران سه شنبه شب در استخر مجموعه ورزشي آزادي به مصاف تيم ازبكستان رفتند و اين تيم را با نتيجه ۹ بر ۴ مغلوب كردند.
در جدول رده بندي اين مسابقات تيم قزاقستان با ۸ امتياز پيشتاز است و تيم ايران با چهار امتياز در مكان دوم ايستاده است.
در ادامه اين مسابقات امروز چهارشنبه دو تيم ازبكستان و چين به مصاف هم مي روند و سپس تيم ايران به مصاف قزاقستان خواهد رفت.
در ديگر بازي ديروز قزاقستان ۸ بر ۴ چين را مغلوب كرد.

دو داور ايراني در مسابقه هاي جهاني ژيمناستيك
گروه ورزشي: عضو هيات  مديره  و داور بين المللي  ژيمناستيك  ايران  گفت : داوران  در مسابقات  جام  جهاني  تهران  بر طبق  قوانين  سال  ۲۰۰۵ قضاوت  خواهند كرد.
طاهر علوي  افزود: ايران اولين  ميزبان  برگزاري  مسابقات  جام  جهاني  ژيمناستيك  در سال  ۲۰۰۶ است  و طبق اعلام  فدراسيون  بين المللي  ژيمناستيك  داوران  حاضر در اين  مسابقات برطبق قوانين  پيشين  به  قضاوت  خواهند پرداخت .
وي  با اشاره  به  برگزاري  مسابقات  جام جهاني  ژيمناستيك  اشتوتگارت  آلمان و همچنين  جام جهاني  ليون  فرانسه  كه  فروردين  ماه  سال  آينده  برگزار خواهدشد اظهارداشت : اين  دو رويداد نيز طبق  قوانين  پيشين  برگزار مي شوند.
به گفته  وي  كتابچه  قوانين  داوري  هر چهار سال  يكبار درخصوص  نحوه  امتيازدهي  به  انجام  حركات  تغيير مي كند كه  تاكنون  اين  كتابچه  به  كشورهاي  عضوفدراسيون  بين المللي  ژيمناستيك  ارسال  نشده  است .
علوي  گفت : با هماهنگي هاي  صورت  گرفته  دو تن  از داوران  ايراني  دررقابت هاي  جام  جهاني  تهران  قضاوت  خواهندكرد.
وي  افزود: درصورت  برگزاري  مسابقه هادر شش  وسيله  به  طور هم  زمان  بايداز ۳۶ داور استفاده  شود، ولي  مسئولان  اين  فدراسيون  تصميم  دارند براي برگزاري  مسابقات  با كيفيت  بالاتر مسابقات  به  طور همزمان  در سه  وسيله برگزار كنند.

مربي تيم ملي كشتي آزاد:
اردوي تيم ملي فضاي مطلوبي دارد
002262.jpg
خبرنگار همشهري: عباس  جديدي  مربي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران ، وضع  اردوي  كشتي گيران  در جويبار را مطلوب  دانست  و گفت : نظم  و انضباط حرف  اول  را در اين  اردو مي زند.
جديدي  ديروز در سالن  كشتي  حاجي زاده  شهرستان  جويبار (محل  اردوي  تيم ملي  كشتي  آزاد) افزود: در طول  ۱۲ سال  حضورم در تيم  ملي  كشتي  ايران  تاكنون  اين  فضاي  مناسب  و مطلوب  را نديده  بودم .
وي  يادآور شد: يك  تيم  با ۶۰ درصد آمادگي  و هماهنگ  بهتر از يك  تيم  ۱۰۰درصد آماده  اما غيرهماهنگ  نتيجه  مي دهد و ما در كنار مسايل  فني  و علمي كشتي  در حفظ اين  فضا تلاش  خواهيم  كرد.
جديدي  به  برنامه  تنظيم  شده  اين  اردو اشاره  كرد و گفت : مرحله  دوم  اردو كه  در جويبار آغاز شده است  تا بيست  و يكم  بهمن  ادامه  دارد و به  جز ايام  تاسوعا و عاشورا كه  اردو تعطيل  است  بقيه  روزها تمرين  مي كنيم .
به  گفته  وي ، روز بيست  و دوم  بهمن  مرحله  سوم  اردو در ساري  آغاز خواهدشد.

آغاز بسكتبال گراميداشت دهه فجر
پيروزي كويت بر سمنان ميزبان
ايرنا: رقابت هاي  بين المللي  بسكتبال  گراميداشت  دهه  فجر با شركت  چهار تيم  خارجي و چهار تيم  داخلي  روز سه شنبه  در سالن  ورزشي  غدير سمنان  آغاز شد.
در اين  رقابتها كه  به  مدت  پنج  روز در سمنان  برگزار مي شود تيمهاي كويت ، بحرين ، گرجستان  و آذربايجان  به  همراه  تيمهاي  جوانان  و نوجوانان ايران ، شهيد ربيعي  و بانك  رفاه  سمنان  شركت  دارند.
در اولين  ديدار اين  رقابتها كه  بين  دو تيم  كويت  و بانك  رفاه  سمنان برگزار شد، تيم  كويت  با نتيجه  ۷۵ بر ۲۲ حريف  خود را شكست  داد.
در بازي  دوم  دو تيم  آذربايجان  و تيم  نوجوانان  ايران  هم اكنون  به  ديدار هم  رفتند كه بازي با برتري تيم ايران به پايان رسيد.
اين  رقابتها در دو گروه  چهار تيمي و به  صورت  دوره اي  انجام  مي شود و تاشانزدهم  بهمن  هر روز چهار ديدار در اين  سالن  انجام  خواهد شد.

بازگشت غيرمنتظره حسين رضازاده از اردوي بلغارستان
002283.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون  وزنه برداري  ديروز از بازگشت  زودهنگام  حسين  رضازاده  فوق  سنگين  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  از اردوي  بلغارستان  خبر داد. اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  با دعوت  از پانزده  وزنه بردار هم اكنون  در شهر تتوس  بلغارستان  داير است .اين  فدراسيون  اعلام  كرد رضازاده  به  همراه  محسن  داودي  فردا به  تهران  باز خواهد گشت .پيش  از اين  اعلام  شده بود كه  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  تا روز بيست  و چهارم  بهمن در بلغارستان  ادامه  خواهد داشت . فدراسيون  وزنه برداري  افزود: محسن  داودي  به  علت  انجام  عمل  جراحي  بر روي زانويش  زودتر از موعد مقرر به  تهران  باز مي گردد. اين  فدراسيون  درباره  بازگشت  زودهنگام  رضازاده  توضيحي  نداده  است .

بازي عقب افتاده ملوان و استقلال
قدرت دوندگي ملوان بر تاكتيك استقلال پيروز شد
002271.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: ديدار عقب افتاده استقلال و ملوان از هفته هجدهم، بازي زيبا و ديدني بود. يك ديدار و شش گل تماشايي نشان از توانمندي هر دو تيم از نظر قدرت گلزني، سرعت و آمادگي جسماني مي داد.
استقلال خيلي راحت و آسان به گل اول رسيد. توپ بلند در پشت محوطه جريمه و خروج بي دليل غلامعلي زاد، اين فرصت را به عنايتي داد تا خود را به ميدان سه مدافع ملوان و دروازه بان اين تيم برساند و با پرشي بلند و با ضربه سر گل اول استقلال را به ثمر رساند. بازي به گونه اي پيش مي رفت كه احساس مي شد استقلال در اين بازي با گلهاي زيادي به پيروزي برسد. ملوان هنوز به خود نيامده بود كه رضا عنايتي گل دوم را نيز با زيبايي تمام به ثمر رساند تا ثابت كند در شرايط فعلي هيچ مهاجمي جز او چارچوب دروازه را خوب نمي شناسد. استقلال با اين دو گل نويد يك پيروزي آسان را مي داد كه اميرحسين صادقي به سادگي روي غلامين مهاجم ملوان دچار خطاي پنالتي شد و داور به خوبي نقطه پنالتي را نشان داد. محمد غلامين با زيبايي و خونسردي تمام ضربه پنالتي را به گل اميد تبديل كرد. ملوان با وجود غيبت حسني صفت دروازه بان اصلي خود و هادي تاميني عقب ننشست و براي رسيدن به نتيجه مساوي از قدرت دوندگي و جواني خود بهره برد و تمام نقاط زمين را پوشش داد تا جلوي يورش هاي با برنامه استقلال را بگيرد. استقلال كه پايه حملاتش از خط مياني شروع مي شد با تجمع هافبك هاي ملوان مجبور به بازي عرضي شد و حملات گروهي به سمت دروازه ملوان فروكش كرد. روند بازي به گونه اي پيش مي رفت كه ملوان با تمركز صحيح در دفاع و خط مياني برتر مي نمود، اما برخلاف جريان بازي اين استقلال بود كه روي خلاقيت عنايتي گل سوم را به ثمر رساند. او با توانايي حضور در محوطه جريمه حريف سومين گل خود در اين بازي را به ثمر رساند تا به تنهايي بهترين گلزن جام باشد. در اين شرايط استقلال مي توانست با اتخاذ يك روش فشرده و حفظ توپ و گردش آن در عرض، حفظ نتيجه كند و با كسب سه امتياز همچنان چسبيده به سايپا حركت كند. اما عدم درك موقعيت و شرايط بازي باعث شد تا استقلال بي پروا براي گل زدن به دروازه ملوان يورش ببرد و همين مسئله فرصت لازم را براي جوانان پرنفس و آماده ملوان پيش آورد تا گل سوم را روي حركت زيباي محمد غلامين به ثمر رساند. اين گل در دقايق پاياني وقت تلف شده، آب سردي بود بر روي غرور بازيكنان استقلال به ويژه خط دفاعي استقلال كه حريف را يك تيم از پيش باخته فرض كرده بودند. كسب نتيجه مساوي در تهران، مقابل بهترين تيم پايتخت براي ايراندوست و ملوان انزلي يك اهرم اميدبخش و حضور در ليگ برتر است.
عكس : مجتبي جانبخش

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |