دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۷ - Feb 6, 2006
تأمين اجتماعي، تعرفه دولتي هزينه درمان
در بيمارستانهاي خصوصي را مي پردازد
گروه اجتماعي:مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي گفت : بر اساس توافق هاي صورت گرفته، بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي مي توانند از ابتداي اسفندماه به بيمارستانهاي بخش خصوصي مراجعه كنند.
دكتر داود مددي ديروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران افزود: پيش از اين بيمه شدگان در مراكز درماني هزينه درماني خود را پرداخت مي كردند و پس از آن سند در اختيار سازمان اسناد پزشكي قرار مي گرفت اما در حال حاضر مقرر شده تعرفه سازمان در خود مراكز درماني خصوصي كسر شود و فقط هزينه بيمارستان از بيمه شده اخذ شود.
وي خاطرنشان كرد : همچنين شرايطي فراهم شده تا سازمان تأمين اجتماعي با بيمارستانهايي كه درصد مراجعات مردم به آنان زياد است قرارداد منعقد كند كه اقدامات لازم در اين زمينه در حال انجام است.
به گزارش مهر، مددي تصريح كرد: در حال حاضر ۵۰ بيمارستان در تهران با سازمان تأمين اجتماعي قرارداد ندارند و بنا شده مسئولان جديد بخش اسناد پزشكي براي عقد قرارداد با آنان وارد عمل شوند.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در خصوص بار مالي كه با اجراي اين بخشنامه بر سازمان تحميل مي شود اظهار داشت : بار مالي اجراي اين امر پيش بيني شده و سازمان در اين باره مشكل خاصي نخواهد داشت .
وي همچنين از بررسي مجدد شكايت هاي مطرح شده در ديوان عدالت اداري و تشكيل سه شعبه حل اختلاف در سازمان تأمين اجتماعي خبر داد و گفت : در حال حاضر پرونده هاي بسياري از شكايات در ديوان عدالت اداري و هيأت هاي بدوي رسيدگي به اختلافات مطرح است كه به منظور تعامل مثبت با شركاي اجتماعي خود مقرر كرده ايم از ابتداي ماه آينده كليه پرونده هايي كه در هيأت هاي بدوي و تجديد نظر مطرح شده و كليه پرونده هايي كه توسط بازرسان بررسي شده را به صورت مجدد و توسط افرادي ديگر تحت بررسي قرار دهيم.
مددي تصريح كرد: با هماهنگي با رئيس ديوان عدالت اداري مقرر شد تا ۳ شعبه حل اختلاف در تأمين اجتماعي تشكيل شود و يك قاضي ، يك نماينده از بخش درآمد سازمان تأمين اجتماعي و يك نفر از بخش حقوقي سازمان حضور خواهند داشت تا رضايتمندي فرد شاكي را كسب نمايند و در صورتي كه اين امر محقق نشد پرونده به دادگاه ارائه خواهد شد.مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در خصوص برخورد با بازرسان متخلف گفت : مراقبت و بازرسي دقيق صورت مي گيرد تا تخلفي از سوي بازرسان صورت نگيرد و در صورتي كه بازرسان مبادرت به اخذ پول نامشروع كنند برخورد لازم با آنان صورت خواهد گرفت .

۲۵ بهمن در تهران برگزار مي شود
نخستين همايش بزرگ تجليل از آزادگان سياسي مسلمان
002958.jpg
گروه اجتماعي: به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران، نخستين همايش تجليل از زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب با عنوان «فجر آفرينان» و با سخنراني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، سه شنبه هفته آينده ۲۵ بهمن در تهران برگزار مي شود.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام اين خبر گفت: براي نخستين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به پاس قدرداني از حماسه بزرگ زندانيان سياسي مسلمان در دوران ستمشاهي كه با تحمل رنج و مشقت زندان هاي مخوف رژيم طاغوت، تفسيري به وسعت زمان آفريدند، اولين «همايش تجليل از فجرآفرينان» برگزار مي شود.
دكتر عباس خامه يار اظهارداشت: در اين مراسم كه با حضور بيش از يك هزار زنداني سياسي مسلمان قبل از انقلاب و اعضاي محترم خانواده آنها و صدها تن از شخصيت هاي فرهنگي و سياسي كشورمان برگزار مي شود از تعدادي از زندانيان سياسي مسلمان به نمايندگي از تمامي كساني كه با تحمل رنج و شكنجه زندان هاي رژيم طاغوت، نقش بسزايي در طلوع فجر انقلاب اسلامي داشته اند با اهداي تنديس و لوح تقدير، تجليل مي شود.
مسئول كميته ايثارگران ستاد دهه فجر، يادآوري رشادت ها و ايثارگري هاي زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب و ثبت آن در حافظه تاريخ، معرفي چهره هاي دلسوز و زجركشيده به نسل كنوني، گراميداشت بيست و هفتمين دهه فجر انقلاب اسلامي و بازخواني خاطرات دوران سراسر ظلم و ستم و خفقان شاهنشاهي را ازجمله اهداف برگزاري اين همايش اعلام نمود.
وي با تشكر از همكاري صميمانه و مطلوب كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب، ساخت و پخش فيلم مستند «روزهاي خاكستري» كه در ايام دهه فجر طي سه شب از شبكه اول سيما پخش شد. برپايي نمايشگاه توسط موزه عبرت با هدف به تصويركشيدن مشقت ها و سختي هاي زندانيان سياسي در محل برگزاري همايش، برگزاري نمايشگاه مطبوعات مرتبط با موضوع در محل همايش، تهيه و پخش تيزر، نصب بنر در سطح شهر تهران، ارسال كتب خاطرات زندانيان سياسي مسلمان براي تعدادي از جرايد و هماهنگي براي انجام مصاحبه  هاي مطبوعاتي با زندانيان سياسي را ازجمله اقدامات انجام گرفته توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* «خاكي باش» ولي «جاده خاكي نرو» !
* «گره» كوري كه خود بسته اي «گله اش» را از دوستان ناباب مي كني؟
* راستي چرا «استعدادش» را داريم، «استحقاقش» را نه!؟
* سابقاً با «اسباب بازي» بازي مي كرد، الان با «اعصابش بازي» مي شود .

واكسن آنفلوآنزا در ايران ساخته مي شود
معاون سلامت وزارت بهداشت در ملاقات با تيم سازمان جهاني بهداشت از توانايي جمهوري اسلامي ايران در توليد واكسن آنفلوآنزا براي كشور و منطقه خبر داد.به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت دكتر مويد علويان ضمن تأكيد بر شفاف سازي و اطلاع رساني به مردم در خصوص آنفلوآنزاي پرندگان افزود: مركز تحقيقات رازي و پاستور ظرفيت توليد واكسن را دارند و تقاضاي ما از سازمان بهداشت جهاني ظرفيت سازي براي توليد واكسن در منطقه و كشور است.بر اساس اين گزارش، تيم WHO در گزارش خود در بازديد سه روزه از استان آذربايجان غربي در خصوص آنفلوآنزاي پرندگان ضمن اينكه عملكرد سازمان دامپزشكي و وزارت بهداشت در كنترل آنفلوآنزاي پرندگان را مثبت ارزيابي كردند و آن را فراتر از انتظار خود دانستند، بر آموزش بيشتر در اين زمينه تأكيد كردند.

۳۰درصد پرستاران بيماران مزمن و
رواني دچار افسردگي مي شوند
مهر: يك روانپزشك با بيان اينكه پرستاران بيماران مزمن جسمي و يا رواني در معرض ابتلا به افسردگي هستند، گفت: تحقيقات نشان داده كه ۳۰ درصد پرستاران بيماران مزمن و يا رواني به افسردگي مبتلا مي شوند.
دكتر سيد مهدي صميمي اردستاني افزود: متأسفانه اغلب پرستاران بيماران مزمن در كشور را بستگان بيمار تشكيل مي دهند كه به علت عدم آگاهي از رعايت مسائل جسمي و روحي خود و صرف تمامي وقت براي اين بيماران به تدريج دچار خستگي مزمن و افسردگي مي شوند. وي اظهار داشت: پرستاري، حرفه پراسترس است به خصوص پرستاران شاغل در بخشهاي آي. سي. يو و سي.سي.يو از اضطراب و استرس بالاي شغلي برخوردار هستند بنابراين براي كاهش مشكلات و ابتلاي به افسردگي بايد تدابيري در نظر گرفته شود.استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: ايجاد تغيير در سيستم كاري اين پرستاران نظير كاهش زمان ساعات كار، عدم شيف كاري متناوب، افزايش تعداد پرسنل شاغل در بخشهايي نظيربخش بيماران رواني، عدم حذف روزهاي تعطيل براي اين پرسنل مي تواند در كاهش ميزان بروز مشكلات روحي نظير افسردگي بسيار مؤثر باشد.
وي افزود: در قوانين موجود تعداد پرسنل پرستاري به ازاي هر تخت بخشهاي مختلف بيمارستان نظير سوختگي و يا رواني مشخص شده بنابراين در صورتي كه اين قوانين رعايت شود، تا حد زيادي در كاهش مشكلات اين پرستاران موثر خواهد بود.

هشدار وزارت بهداشت درباره چاي هاي وارداتي غيرمجاز
گروه اجتماعي: وزارت بهداشت درباره چاي  هاي وارداتي غيرمجاز هشدار داد.بنابراين گزارش وزارت بهداشت در اطلاعيه اي اعلام كرد باتوجه به اينكه واردات چاي فرآيند شده زير ۱۰ كيلوگرم مجاز نيست و بالاي ۱۰ كيلوگرم پس از اخذ مجوز ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در واحدهاي بسته  بندي داراي پروانه ساخت به صورت مخلوط با چاي داخله و يا به تنهايي (۱۰۰ درصد خارجه) بسته  بندي مي  شود و در صورتي  كه چاي بدون مجوز وارد شود با توجه به اينكه هيچ  گونه كنترل بهداشتي بر آنها اعمال نمي  شود، ممكن است از نظر آلودگي  هاي ميكروبي و شيميايي مانند اسانس يا تركيبات غيرمجاز، رنگ، باقيمانده آفت  كش  ها، فلزات سنگين و خاكستر داراي مشكلاتي باشند كه سلامت مصرف كننده را به خطر بيندازد. لذا به هيچ وجه مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيست.براساس اين گزارش،چاي بسته  بندي بايد داراي شماره پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت، نام و نشاني واحد بسته  بندي، تاريخ بسته  بندي و انقضاي مصرف، مواد تشكيل دهنده و نام تجاري محصول باشد.

اولين دادگاه «بازتاب» برگزار شد
ايسنا: اولين جلسه  رسيدگي به شكايت معاون اجرايي رئيس جمهوري از سايت بازتاب ديروز به رياست قاضي محمدخاني در شعبه  ۱۰۶۰ مجتمع قضايي شهيد بهشتي برگزار شد.
اميرحسين مهرگان وكيل شاكي در تشريح شكايتش از بازتاب عنوان كرد: از تاريخ ۲۶ مردادماه سال ۱۳۸۴كه مصادف با معرفي آقاي سعيدلو به مجلس جهت اخذ راي اعتماد براي تصدي پست وزارت نفت بوده است، خبري در سايت منتشر مي شود مبني بر اينكه گروهي از مديران وزارت نفت كه در سال هاي گذشته معاملات خارجي سنگيني را در اين وزارتخانه انجام داده اند به طرف هاي خارجي اطمينان داده اند كه در صورت انتخاب وزير جديد هيچ مشكلي در روند معاملات پيش نخواهد آمد.
وي افزود: سايت بازتاب در راس اين مافياي نفت دست به معرفي يكي از چهره ها مي زند و آقاي سعيدلو را به عنوان خواهرزاده  آقاي «ع» معرفي مي كند كه به همراه آقاي «خ» رياست اين مافيا را بر عهده دارند.
در حال حاضر مبناي شكايت ما اين است كه اين دست نوشته  فاقد امضا، اساسا كذب بوده و هيچ ارتباط نسبي و سببي بين آقاي سعيدلو و افراد نامبرده وجود ندارد.
ضمن اينكه اين خبر آقاي غنيمي فرد را نيز خواهرزاده «ع» معرفي مي كند و چنانچه مسئولان سايت بتوانند اين را ثابت كنند كه آقاي غنيمي فرد برادر يا پسرخاله  آقاي سعيدلو است شكايتم را پس خواهم گرفت.
همچنين در ابتداي اين جلسه، بابك اميني كه در ابتدا خود را خبرنگار و نماينده  حقوقي سايت معرفي كرد در پاسخ به اظهارات وكيل معاون اجرايي رئيس جمهور با بيان اين كه در خبر بحث حمايت مافيا از آقاي سعيدلو مطرح شده است، گفت: اگر قرار باشد كسي شكايت كند اين اعضاي مافيا هستند كه بايد شاكي باشند نه آقاي سعيدلو.
ايشان يك هفته بعد از درج اين خبر در گفت وگو با بازتاب حمايت مافيا از وي را تأييد كردند و نوار آن هم موجود است، چراكه ايشان مايل بودند كه موضوع در خود سايت حل و فصل شود.

گفته مي شود...
*بازتاب: پروژه اي كه قرار بود به نام كارخانه ذوب آهن گروس بزرگ ترين واحد صنعتي منطقه ياسوكند توسط استاندار جديد كردستان افتتاح شود، كارگاه كوچك سنگ شكني و دانه برداري از آب درآمد.
مردم ياسوكند هم كه پيش از مراسم در محل افتتاح پروژه اجتماع كرده بودند، پس از اطلاع از بزرگنمايي اين پروژه، به شدت به مسئولان استانداري اعتراض كردند.
* محمدعلي عمويي طي نامه اي به روزنامه اعلام كرد: روزنامه همشهري ۱۱ بهمن ،۱۳۸۴ شماره ۳۹۱۲ در صفحه ۲۶ خبري به كلي مجعول داير بر قصد اينجانب دايربر تشكيل حزبي همراه با دست اندركاران مجله نقد نو به چاپ رسانده است.
به اطلاع همگان مي رسانم اين خبر عاري از هر گونه واقعيت است و آن را به جد تكذيب مي كنم.
همشهري: لازم به ذكر است خبر مذكور از سايت عارف نقل شده بود.

از سوي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي صورت گرفت:
دعوت از مردم به شركت در راهپيمايي ۲۲ بهمن
مهر: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با صدور اطلاعيه اي ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر و تسليت به مناسبت تاسوعا و عاشوراي حسيني و تجليل از ايثارگران و شهيدان اسلام و انقلاب اسلامي و همچنين بزرگداشت ياد و آرمانهاي حضرت امام خميني (ره) از ملت شريف، آگاه، انقلابي و هميشه در صحنه ايران اسلامي دعوت كرد تا با شور حسيني و شعور انقلابي خود باشكوه تر و حماسي تر از گذشته در راهپيمايي ۲۲ بهمن حضور داشته باشند.
در اين اطلاعيه آمده است: امسال در حالي به استقبال سالروز پيروزي انقلاب اسلامي خواهيم رفت كه ضمن عزاداري در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني (ع) توطئه هاي استكبار جهاني در هتك حرمت به پيامبر گرامي اسلام (ص) و جريحه دار نمودن اعتقادات مسلمانان جهان و همچنين تعرض به ايران اسلامي در خصوص توقف فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ادامه دارد و مردم آگاه و معتقد ايران اسلامي به تأسي از امام خويش شعار «هيهات من الذله» را در راهپيمايي شكوهمند ۲۲ بهمن سر خواهند داد.

نتايج يك نظرسنجي نشان داد:
بيش از ۸۵ درصد شهروندان ايران
گسترش فن آوري هسته اي را خواستارند
ايسنا : نتايج تازه ترين نظرسنجي ايسپا در خصوص مساله  هسته اي ايران نشان مي دهد ۴/۸۵درصد شهروندان معتقدند بهترين تصميم گيري در خصوص پرونده ي هسته اي در وضعيت كنوني ادامه  فعاليت هاي هسته اي است و فقط۷/۱۲ درصد نيز خواستار انعطاف پذيري شده اند.
در اين نظرسنجي كه با حجم نمونه ۱۰۱۹ نفر از شهروندان بالاي ۱۸ سال در تاريخ  ۹ و ۱۰ بهمن ماه ۸۴ صورت گرفت،  ۳/۷۴ درصد شهروندان حتي در صورت ارجاع پرونده  هسته اي ايران به شوراي امنيت خواستار گسترش فن آوري هسته اي هستند.
بر اساس اين نظرسنجي، در پاسخ به اين سوال كه دست يابي به فن آوري هسته اي را تا چه ميزان ضروري مي دانيد؟ بيش از۸۰ درصد شهروندان ضرورت دستيابي به انرژي هسته اي را «زياد» و «بسيار زياد» و فقط ۴ درصد ضرورت آن را «كم» ارزيابي كرده اند.
نتايج نظرسنجي ايسپا نشان مي دهد كه حتي در صورت اعمال تحريم هاي اقتصادي، باز هم مردم خواستار گسترش فن آوري هسته اي هستند؛ در اين رابطه موافقت با ادامه  فعاليت هاي هسته اي درصورت اعمال تحريم اقتصادي به  ۶۴درصد مي رسد.
نتايج ديگر اين نظرسنجي حاكي است كه ۷۰ درصد شهروندان كشورمان عملكرد كشورهاي اروپايي را در خصوص پرونده  هسته اي ايران غيرمنطقي مي دانند.
هم چنين  ۱/۳۸درصد مردم اخبار مربوط به انرژي هسته اي را زياد و بسيار زياد و۵/۲۳ درصد كم و خيلي كم و  ۱/۲۸درصد نيز در حد متوسط دنبال مي كنند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |