شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۴ - Feb 18, 2006
قاچاقچي بين المللي با دو فقره قتل بازداشت شد
004119.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: قاچاقچي بين المللي كه ۸ سال تحت تعقيب پليس اينترپل بود با انجام دو فقره قتل در گلشهر كرج به دست ماموران پليس آگاهي كرج در يك عمليات غافلگيرانه شناسايي و دستگير شد.
به گزارش همشهري، سردار زارعي _ رييس پليس استان تهران، با اعلام اين خبر گفت: ظهر روز ۱۹ بهمن ماه امسال به دنبال كسب گزارشي از طريق مركز فوريت هاي پليس ،۱۱۰ متوجه وقوع دو فقره قتل در خيابان ۴۵ متري گلشهر كرج شديم. بلافاصله ماموران دايره ويژه قتل آگاهي كرج به سرپرستي سرهنگ بزمون، فرمانده انتظامي شهرستان كرج و بازپرس ويژه قتل در محل موردنظر حضور يافتند، در بررسي هاي اوليه از صحنه جرم مشخص شد حادثه در حضور صاحبخانه رخ داده و مقتولان كه احمد _ الف (۴۲ ساله) و چنگيز _ ر (۴۳ ساله) نام داشتند در اثر اصابت ۱۰ تير جنگي در يكي از اتاق هاي منزل جان باخته اند.
به اين ترتيب، پس از تكميل تحقيقات از محل حادثه پيكر خونين دو مرد ميانسال براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و صاحبخانه كه تنها شاهد حادثه بود تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت.
سردار زارعي افزود: باتوجه به اينكه صاحبخانه به شدت وحشتزده بود، تحقيقات از وي براي شناسايي عامل اصلي جنايت آغاز شد.
وي در اظهاراتش گفت: احمد و چنگيز به صورت مجردي در خانه  او ساكن بودند. آنها با فردي به نام «نوزات» كه از اتباع تركيه و ساكن در كرج بود كار مي كردند و عامل جنايت به خانه آنها رفت و آمد بسيار داشت. صبح روز حادثه نيز «نوزات» به دعوت دو مرد به خانه ام آمده بود. چند دقيقه اي از حضور اين مرد نگذشته بود كه متوجه درگيري لفظي بين آنها شدم و همين كه قصد واردشدن به اتاق را داشتم صداي شليك ۱۰ تير را شنيدم. «نوزات» پس از جنايت بدون اينكه تلفن همراه و خودرو پرايدش را بردارد از محل متواري شد.
فرمانده پليس استان تهران ادامه داد: ماموران دايره ويژه قتل با شنيدن اظهارات صاحبخانه، رديابي هاي ويژه خود را براي شناسايي عامل اين حادثه دلخراش آغاز كردند. با انجام چهره نگاري معلوم شد كه متهم از افراد سابقه دار در زمينه موادمخدراست و سالها تحت تعقيب پليس اينترپل قرار دارد. بنابراين محل سكونت وي در مهرويلاي كرج شناسايي شد. با مراجعه ماموران به خانه عامل جنايت و تحقيق از همسايگان مشخص شد از حدود يك ماه قبل نوزات به همراه خانواده اش، خانه را ترك كرده است. در بازرسي از خانه وي يك جلد گذرنامه جعلي تركيه، يك جلد شناسنامه ايراني جعلي و يك قبضه اسلحه كمري كشف و ضبط گرديد.
كارآگاهان پليس كه پيگيري هاي خود را به طور مستمر ادامه مي دادند با تحقيق از دوستان و آشنايان متهم به قتل دريافتند كه وي پس از ترك كرج به همراه خانواده اش در خانه يكي از دوستان خود در تهران زندگي مي كند. بلافاصله با رديابي هاي ويژه ساعت ۳۰/۲۰ روز حادثه ماموران به محل عزيمت كردند ولي تنها با خانواده متهم به قتل روبه رو شدند.
در ادامه تحقيقات ماموران دايره ويژه قتل آگاهي كرج تمامي محل ها و شماره تماس هايي كه احتمال مي دادند متهم به قتل با آن تماس بگيرد و يا به آن جا مراجعه كند تحت كنترل و مراقبت قرار گرفت تا اينكه سرانجام سه روز پس از حادثه ساعت ۹ شب، عامل جنايت از يك تلفن عمومي با يكي از دوستانش تماس گرفت و از او خواست تا با او در يكي از خيابان هاي تهران ملاقات كند.
اما وي برسر قرار حاضر نشد. پس از اين تماس «نوزات» چندين بار با همين دوستش تماس گرفت و با او قرار ملاقات گذاشت اما او در محل قرار حاضر نشد.
سردار زارعي گفت: بدين ترتيب، ماموران دايره ويژه قتل آگاهي كرج منطقه اي را كه متهم به قتل معمولا از آن جا با دوستش تماس مي گرفت شناسايي و تحت كنترل قرار دادند تا اينكه سرانجام هشت روز پس از حادثه يعني ۲۸ بهمن ماه ساعت ۳ بعدازظهر زماني كه وي در خيابان ستارخان قصد تماس تلفني داشت، در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.
متهم به دو فقره قتل كه ۵۱ ساله و از قاچاقچيان بين المللي موادمخدر است در بازجويي هاي مقدماتي نزد ماموران اداره آگاهي صراحتا به قتل اعتراف كرد و اظهارداشت: از ۲۲ سال قبل به ايران رفت و آمد داشتم و پس از آشنايي با احمد و چنگيز، حشيش و مرفين را در اتوبوس ترانزيت جاسازي كرده و از تركيه به ايران انتقال مي داديم تا اينكه در يكي از معاملات اختلاف چندميليوني به وجود آمد. روز حادثه با همديگر جلسه داشتيم تا به اين اختلاف رسيدگي كنيم ولي منجر به درگيري شد و من از شدت عصبانيت هر دو نفر را با اسلحه و شليك ۱۰ گلوله به قتل رساندم.
سردار زارعي در پايان بيان داشت: ماموران دايره ويژه قتل به سرپرستي سرهنگ رحماني و با راهنمايي متهم به قتل، اسلحه را كشف كردند و در بررسي هاي بيشتر در سوابق وي دريافتند كه «نوزات» در سال ۷۷ با ۳۰۳ كيلو مرفين در مرز ايران دستگير و به پنج سال زندان و پرداخت ۱۲۰ ميليون تومان جزاي نقدي محكوم شده است كه پس از پايان حبس بدون پرداخت كامل جزاي نقدي متواري شد و از طرفي پليس تركيه مقدار ۱۷۱ كيلو مرفين از خودرو وي كشف كه نامبرده اقدام به فرار كرده بود. اين قاچاقچي بين المللي پس از اين اتفاق چون تحت تعقيب پليس اينترپل بود با جعل گذرنامه و شناسنامه، اقدام به تردد ميان ايران و تركيه كرده بود.
بر پايه اين گزارش، تحقيقات ماموران آگاهي درباره اين پرونده ادامه دارد.

اخراج سالانه ۲۰۰ مأمور متخلف نيروي انتظامي
فارس: فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر جديت نيروي انتظامي در برخورد با تخلفات گفت: سالانه بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مأموران نيروي انتظامي به علت تخلف از اين نيرو اخراج مي شوند.
اسماعيل احمدي مقدم افزود: برخورد با تخلفات در نيروي انتظامي بسيار با جديت انجام مي شود و در صورت تخلفات غير قابل بخشش اخراج در انتظار متخلفان است.
وي گفت: وضعيت خروج پرسنل از ناجا به صورت رهايي از خدمت، بازخريدي، استعفاي داوطلبانه و اخراج است كه ۹۰ درصد از خروجي هاي ناجا مربوط به بازخريدي است.
فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: سالانه ۶۵۰۰ نفر به صورت رهايي از خدمت از نيروي انتظامي خارج مي شوند كه ۵/۱ درصد از اين رقم مربوط به اخراجي از نيرو مي باشد. احمدي مقدم با اشاره به شكايات مردم از دستگاه هاي دولتي كه به صورت ماهيانه به نهاد رياست جمهوري انجام مي شود، گفت: در اين ماه فقط ۴ درصد از شكايات منعكس شده به نهاد رياست جمهوري مربوط به نيروي انتظامي بوده و اين نيرو رتبه نهم را در دستگاه هاي ناراضي داشته است.

آن سوي حادثه
شيوه هاي سرقت به عنف خودرو و نحوه پيشگيري از آن
همواره مطرح شده است كه در سرقت به عنف اتومبيل، اطلاع رساني و آگاه سازي مردم بهترين روش پيشگيري از اين جرم است.
در همين زمينه سردار علي رضا سهرابي زاده، مدير كل مبارزه با سرقت معاونت آگاهي ناجا، با اشاره به لزوم آگاه سازي عمومي براي مقابله با سرقت به عنف خودرو مي گويد: سرقت به عنف خودرو از انواع سرقت هايي است كه به عنف صورت مي گيرد و بايد براي مقابله با آن به راه حل هاي پيشگيرانه متوسل شد. يكي از موثرترين راهكارهاي مقابله با اين معضل، اطلاع مردم از شيوه هاي ارتكاب سرقت و بالا بردن سطح آگاهي عمومي مي باشد.
سردار سهرابي زاده، رانندگان خودروهاي مسافربر را بيشترين قربانيان اين گونه جرايم خوانده و مي افزايد: رايج ترين نحوه سرقت به عنف خودرو، معمولاً به اين صورت است كه اغلب سارقان، اتومبيل مورد نظر را به عنوان هاي مختلف كرايه كرده و پس از رسيدن به نقطه اي خلوت با شگردهاي خاص از قبيل ناراحتي جسمي و پياده شدن از راننده مي خواهند كه خودرو را متوقف كند، در همين موقع با تهديد، خودرو را از دست راننده خارج و با بستن دست و پاي راننده يا ضرب و شتم او خودرو را به سرقت مي برند.
سارقان در اين گونه مواقع با اجراي شگردهاي خاص سعي در گمراه كردن راننده دارند، از اين ميان مي شود به پيشنهاد مبلغ كرايه بالا، همراه داشتن يك زن و يا كودك براي پوشش، تمارض به تصادف و بيماري، استفاده از پوشش مامور دولتي و يا تصادف ساختگي اتومبيل اشاره كرد.
گاهي اوقات نيز سارقان با پوشش مسافر سوار شده و در ميان راه با خوراندن آب ميوه و يا خوراكي هاي مسموم ديگر، راننده را بيهوش كرده و خودرو را به سرقت مي برند.بيشترين ميزان وقوع سرقت خودرو به عنف از ساعت هشت شب تا چهار صبح، ثبت شده است.
چرا كه در اين زمان خيابان ها و جاده ها خلوت تر از هميشه بوده و راه فرار براي سارقان باز است، هر چند پيش آمده كه در رعايت هشدارهاي پليسي از سوي رانندگان خودرو، خصوصاً رانندگان خودروهاي مسافري، تاثير به سزايي در عقيم ماندن نقشه ها و اهداف مجرمانه سارقان به عنف خواهدداشت.
براي همين لازم است نيروي انتظامي(معاونت اجتماعي ناجا و راهنمايي و رانندگي) با برگزاري كلاس هاي آموزشي، رانندگان مسافربر خصوصاً رانندگاني كه شب ها در مبادي ورودي و خروجي شهرها اقدام به جابجايي مسافر مي نمايند را آگاه كرده و شيوه هاي مبارزه با سارق و سرقت را به آنها بياموزند.
تهيه، چاپ و توزيع بروشورهاي مربوط به هشدارهاي پليسي در ترمينال هاي مسافربري و مبادي ورودي و خروجي شهرها كه معمولاً محل استقرار خودروهاي مسافربري مي باشند اقدامي لازم است.
سردار سهرابي زاده با اشاره به نقش هشدار هاي عمومي در آگاهسازي مردم مي افزايد: رانندگان براي جلوگيري از سرقت به عنف و ايمن سازي حداكثر خود و خودرو بايد به نكات زير توجه داشته باشند از پذيرفتن پيشنهاد كرايه بالا و بيش از حد متعارف خودداري كنند، افراد مشكوك را سوار نكنند حتي اگر با پوشش هاي مختلفي از قبيل همراه داشتن زن و بچه، مريض و افراد سانحه ديده ناشي از تصادف ساختگي در جاده هاي خلوت خارج از شهر باشند، از دريافت خوراكي مثل آبميوه، كيك و شكلات كه احتمالاً آغشته به داروهاي خواب آور و بيهوش كننده است بپرهيزند. همچنين از پذيرفتن پيشنهاد مسافرين جهت رفتن به مقاصد و مسيرهاي دور افتاده و طولاني خودداري شود.
در صورت رفتن به مقصدهاي طولاني، آشنايان و بستگان خود را از مسير و مقصد مورد نظر مطلع نموده و مشخصات ظاهري و چهره مسافرين و افرادي كه سوار خودرو مي شوند را به خاطر بسپاريد.
همچنين، مشخصات خاص آنها را به خاطر سپرده تادر صورت وقوع سرقت جهت انجام چهره نگاري و شناسايي سارقين مورد استفاده قرار گيرد.
رانندگان محترم بايد به ياد داشته باشند كه وقوع سرقت به عنف خودرو را بلافاصله و در اولين فرصت به مركز ۱۱۰ و يا اولين واحد انتظامي محل وقوع، اعلام كنند.

خواستگاري خونين در شرق تهران
گروه حوادث: خواستگاري پسرعمو از دخترعمويش به وقوع يك جنايت خانوادگي منجر شد.
به گزارش همشهري، خاتمه ۴۷ ساله و دختر جوانش به نام ثريا غرق در خون بر روي فرش خانه افتاده بودند.
دقايقي قبل شايان پسرعموي ثريا كه در خواستگاري از دخترعمويش ناكام مانده بود درپي اختلافات شديد خانوادگي طي يك اقدام غافلگيرانه حادثه اي تلخ را رقم زده بود.شايان بعد از آنكه با چندين ضربه چاقو خاتمه و ثريا را به شدت مجروح كرد از محل واقعه گريخت.
بدن نيمه جان اين دو زن به بيمارستان انتقال يافت. اولين تيم پليسي كه در صحنه واقعه حاضر شد ماموران كلانتري ۱۵۹ كيانشهر بودند. جنايت در يك منزل مسكوني واقع در شهرك وليعصر رخ داده بود.
پزشكان بعد از حضور در بيمار بلافاصله عمليات نجات را آغاز كردند ولي خاتمه نتوانست در جدال مرگ و زندگي موفق باشد و چشمانش براي هميشه بر روي زندگي بسته شد.
ثريا كه وضعيت جسمي اش كمي بهتر از مادر بود به پليس آگاهي كه در صحنه حاضر شده بود گفت: «شايان چندي پيش به خواستگاري من آمد ولي جواب منفي كه از خانواده من گرفت موجب بروز كينه و درنهايت وقوع اين حادثه شد.»كارآگاهان اداره دهم به دليل وخامت وضعيت جسمي ثريا ادامه تحقيقات را به بعد از بهبود نسبي اين مجروح موكول كردند.بر پايه آخرين اخبار پليس آگاهي تهران بزرگ موفق به رديابي مخفيگاه شايان شده است و اميد مي رود با بازداشت اين متهم به قتل، راز جنايت به طور دقيق فاش شود.

پرستار انگليسي طي ۹ هفته ۱۸ بيمارش را كشت
ميرور: يك پرستار انگليسي به اتهام قتل ۱۸ بيمارش در ۹ هفته دستگير شد.براساس اين گزارش، او با تزريق هاي كشنده جان بيماران را مي گرفت. به گفته پليس انگليس، پس از دستگيري اين زن و انجام بازرسي بدني يك سرنگ قديمي از جيب شلوار او پيدا شد.
اين پرستار در دادگاه آكسفورد انگليس پس از اعتراف به جرمش گفت: از اين سرنگ براي تزريق داروها با دوز بالا به بيماران استفاده مي كردم.كارشناسان و پزشكان پس از بررسي پرونده مقتولان اعلام كردند: اغلب آنها بيماراني بودند كه تحت عمل جراحي قرار گرفته بودند و اين پرستار با تزريق داروهايي نظير انبساط دهنده عضلات باعث مرگ آنها شده است.گفتني است، او در حال حاضر بازداشت است و تحقيقات در رابطه با اين قتلها ادامه دارد.

رانش زمين در فيليپين ۲۰۰ كشته بر جاي گذاشت
004194.jpg
004122.jpg
خبرگزاري فرانسه: در اثر رانش زمين در فيليپين ۵۰۰ خانه از بين رفت و ۲۰۰ كشته بر جاي ماند و ۱۵۰۰ نفر نيز مفقود شدند.
به گزارش اين خبرگزاري بارندگي ۱۰ روزه در جزيره «ليته» منجر به وقوع اين حادثه شده است.اخبار بيانگر اين مطلب است كه يك روستا كاملا نابود شده و صدها انسان كشته شدند.ريچارد گردون رئيس صليب سرخ فيليپين در اولين عكس العمل خود حداقل كشته شدگان را ۲۰۰ نفر اعلام كرد.بر اساس گزارش هاي راديويي نيروهاي امداد در صدد هستند افراد زير آوار را نجات داده و جستجو براي يافتن مفقود شدگان آغاز شده است.مقامات رسمي فيليپين در ابتدا فقط از كشف چهار جنازه خبر دادند ولي اكنون تعداد كشته شدگان بسيار زياد است.
دولت فيليپين از مردم خواستار اهداي كمك به قربانيان شده است. ارتش فيليپين نيز تعدادي هليكوپتر براي كمك به محل اعزام كرده است.

شليك ۶ تير براي متوقف كردن دو مرد مست
گروه حوادث: سرنشينان يك خودروي پرايد كه در شرق تهران با حالتي غيرعادي و سرعت زياد درحال تردد بودند بعد از يك عمليات تعقيب و گريز بازداشت شدند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۲ و ۴۵ دقيقه روز بيست و پنجم بهمن ماه ماموران گشت انتظامي از طريق اطلاع رساني مردمي متوجه شدند خودروي پرايدي با دو سرنشين در مجيديه شمالي با سرعت بالا و حركات غيرعادي درحال تردد است. گشت پليس براي مهاركردن اين خودرو و جلوگيري از وقوع حادثه وارد عمل شدند. دستور ايست صادر شد ولي سرنشينان خودرو بي توجه به دستور پليس به راه خود ادامه دادند. درنهايت ماموران گشت پس از تعقيب و گريز با رعايت قانون به كارگيري سلاح ابتدا با شليك ۶ تير هوايي و سپس با شليك به سمت خودرو، پس از منحرف شدن خودروي متخلف از مسير و برخورد با جدول موفق شدند، آنرا متوقف كنند. يك نفر از سرنشينان اين خودرو به هويت حميد _ س ۳۳ ساله كه از ناحيه ران پاي راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود توسط پليس به قصد مداوا به بيمارستان انتقال يافت.
در بررسي هاي اوليه پليس معلوم شد فرد مجروح و دوستش به نام جمشيد ساعتي قبل از دستگيري مشروبات الكلي مصرف كرده و از حالت عادي خارج بودند.
جمشيد تحت بازجويي قرار دارد و از حميد نيز بعد از مداوا تحقيقات لازم انجام خواهد گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
قرآن
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |