شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۴ - Feb 18, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران پرسپوليس با آري هان پيروز شد و پاس با دنيزلي
يورش استقلال به جام قهرماني
004131.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: سايپا شكست خورد تا استقلال با قدرت نمايي در حافظيه شيراز به جام قهرماني يورش برد. استقلال از همان ابتداي با بازي هجومي و برنامه هاي حساب شده حريف هراسيده خود را تحت فشار قرار داد و به راحتي موفق شد سه بار دروازه تيمي را كه پنج  هفته روي نوار پيروزي حركت مي كرد را شكست دهد.
استقلال با تقسيم وظايف صحيح در سه خط خود، نخست اجازه بازي سازي از حريف را گرفت و زماني كه فجر سپاسي با بي تجربگي به تعداد حمله كننده هاي خود افزود، استقلال با اكبرپور آماده  ترين بازيكن خود دروازه فجر را گشود و به دنبال آن عنايتي با فرصت طلبي خود دو بار ديگر براي استقلال گل زد تا نشان دهد لياقت قهرماني در اين دوره از ليگ را دارد. اگر پاس نزديكترين تعقيب كننده استقلال اجازه دهد. پاس در شوشتر دست به كار بزرگي زد و استقلال اهواز را شكست داد. جواد شيرزاد و آرش برهاني پاس را پيش انداختند. استقلال اهواز ۴۰ دقيق حمله كرده و تنها يكبار توسط علي اكبر مهدوي پور توانست به گل دست پيدا كند و در نهايت شكست را پذيرفت تا پاس به پله دوم صعود كند و استقلال اهواز در همان رده سيزدهم باقي بماند. استقلال اهواز خيلي خوش شانس بود كه برق در تهران به پرسپوليس باخت و شموشك و قندي هم بازيهاي خود با تساوي تمام كردند.
ملوان در اصفهان با سپاهان مساوي كرد و قندي با فولاد. سايپا پس از ۲۱ هفته در ورزشگاه انقلاب كرج در مقابل صباباتري تن به شكست داد و يك پله پايين آمد.
سايپا با گل عباسفرد از صبا جلو افتاد، اما سهراب بختياري زاده و علي دايي طي چهار دقيقه دوبار دروازه سايپا را باز كردند تا دو پله خود را بالا بكشند و در رده چهارم قرار گيرند.
سايپا جاي خود را در مكان دوم به تيم خوش تركيب پاس داد. در ورزشگاه راه آهن نيز ابومسلم ميزبان خود را با گلهاي حسين بادامكي و وحيدخاني شكست داد. اين پيروزي امتيازات ابومسلم را به (۳۰) رساند، اما در همان رده دهم ايستاد تا در هفته هاي آينده تفاضل گل خود را بالاتر ببرد. راه آهن نيز از مكان دوازدهم جدول تكان نخورد. در نوشهر ذوب آهن به زمين گل آلود شموشك خورد و در نهايت به تساوي بدون گل رضايت داد و يك پله نزول كرد.
در ورزشگاه آزادي پرسپوليس با آري هان و بدون پروين دو بر يك برق را شكست داد. انصاريان و كاويانپور هم نبودند و ميدان در اختيار جوانان پرسپوليس و كاپيتان باقري بود. آري هان كه محمد پروين پسر پروين را از ابتدا در تركيب اصلي قرار داده بود، نشان داد سياست هاي فوتبال را نيز در كنار مسائل فني خوب مي شناسد و قادر است پرسپوليس را به سرانجام برساند. پرسپوليس خوب بازي كرد و در تمام نقاط زمين يار دونده داشت و در نهايت با درايت توانست سه امتياز لازم را بگيرد و در همان مكان نهم باقي بماند. پيروزي هان شعارهاي روي سكوها را كم رنگ كرده بود و در صورت فضاي مناسب او به اتفاق دي يونگ پرسپوليس را سامان خواهد داد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
استقلال  اهوازيك  ـ  پاس  تهران ۲
سايپا تهران  يك  _ صباباتري ۲
سپاهان  صفر  _ ملوان  صفر
شموشك  صفر   _ ذوب  آهن  صفر
راه  آهن  تهران  صفر  _   ابومسلم ۲
شهيد قندي صفر    _ فولاد خوزستان صفر
فجر شهيد سپاسي  صفر  _ استقلال  تهران  ۳
پرسپوليس  تهران   ۲ ـ برق  شيرازيك
اين  رقابت ها به  علت  ديدارهاي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  درمرحله  مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا و ديدار دوستانه  مقابل  كاستاريكا به  مدت  دو هفته  تعطيل  شد.

هندبال قهرماني آسيا، انتخابي قهرماني جهان
ايران به نيمه نهايي رسيد
بانكوك _ علي شاكري: تيم ملي هندبال ايران با پيروزي ۳۱ بر ۱۶ مقابل چين در آخرين بازي مقدماتي به مرحله نيمه پاياني اين بازي ها راه يافت. تيم ايران در برابر چين در بيشتر زمان بازي از نفرات ذخيره خود استفاده كرد. تيم ايران با كسب دو برد مقابل ژاپن و چين بعد از قطر در گروه دوم به عنوان تيم دوم حريف تيم كويت در نيمه نهايي شد. بازي ايران و كويت روز يكشنبه ساعت ۳۰/۱۲ به وقت تهران برگزار مي شود. كره و قطر ديگر بازي نيمه نهايي را انجام مي دهند. در سه بازي مقدماتي آرمن اميرخانيان، پيمان صادقي، حجت الله صفري بهترين هاي ايران بودند. تيم ايران با كسب يك برد در دو بازي آينده خود مي تواند به عنوان يكي از سه سهميه آسيا جواز صعود به مسابقات جهاني را بگيرد. در دور مقدماتي كويتي ها خود را به عنوان مدعي شماره يك قهرماني نشان دادند. كويت حتي بر سر بازي سرگروهي تيم پرقدرت كره جنوبي را شكست داد.

آغاز پيكارهاي جام جهاني كشتي آزاد در ساري
ايران امروز با تركيه و روسيه ديدار مي كند
ساري _ محمدرضا منصوريان خبرنگار اعزامي همشهري: پيكارهاي جام جهاني كشتي آزاد در سال ۲۰۰۶ ميلادي از ساعت ۹ صبح امروز با حضور كشتي گيران ۶ تيم برتر جهان كوبا، اوكراين، روسيه، گرجستان و ايران در سالن سيد رسول حسيني شهرستان ساري آغاز مي شود.در ميان تيم هاي شركت كننده در اين دوره از مسابقه ها كشتي گيران كوبايي با توجه به موقعيت آنها در مسابقه هاي جهاني و المپيك به همراه تيم ملي كشورمان از شانس بيشتري براي كسب مقام قهرماني برخوردارند و ديگر تيم هاي شركت كننده به دليل عدم استفاده از چهره هاي شاخص خود شانس كمتري براي كسب اين عنوان دارند.تيم ملي كشتي آزاد ايران كه با تركيبي جوان در مبارزه هاي جام جهاني حاضر شده است صبح امروز در نخستين مسابقه خود به ديدار تيم ملي تركيه مي رود. اين در حالي است كه مسابقات سرنوشت ساز تيم ما عصر امروز مقابل تيم روسيه است كه در صورت پيروزي در اين دو ديدار كشتي گيران كشورمان به ديدار پاياني مي رسند.در گروه مقابل نيز از جمع تيم هاي كوبا، گرجستان و اوكراين، يك تيم به ديدار نهايي راه خواهد يافت.۱۴ كشتي گير از كشورمان به همراه ديگر كشتي گيران شركت كننده از كشورهاي ديگر شامگاه ديروز در مراسم وزن كشي شركت كردند و رافائل مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) نيز از نزديك ناظر بر اين دوره از رقابت هاست.
گروه زيادي از علاقمندان كشتي از سراسر كشور خود را به شهر ساري رسانده اند تا از نزديك شاهد و ناظر مسابقه هاي جام جهاني كشتي آزاد در اين شهر باشند.

عليرضا حيدري: وزن كشي مي كنم؛ شايدكشتي بگيرم
004137.jpg
عليرضا حيدري، كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد در فاصله  چهار روزه تا جام جهاني از ناحيه  زير كتف دچار كشيدگي عضله شد تا حضورش در اين رقابت ها در هاله اي از ابهام قرار گيرد اما، او احتمال حضور خود در مسابقات ساري را بيشتر مي داند.حيدري در اين رابطه گفت: دستم هنوز درد مي كند اما وزن كشي خواهم كرد.اميدوارم در اين يكي دو روز وضعيت دستم بهتر شود و سعي خواهم كرد در جام جهاني كشتي بگيرم.گفتني است؛ عليرضا حيدري در وزن ۱۲۰ كيلوگرم كشتي خواهد گرفت و فردين معصومي، ملي پوش ايران در رقابت هاي بوداپست ديگر كشتي گير ايران در سنگين وزن است. جام جهاني كشتي آزاد از شنبه آغاز مي شود.

ليورپول - منچستريونايتد در جام حذفي انگلستان
گروه ورزشي:امروز ليورپول و منچستريونايتد در مرحله پنجم جام حذفي انگلستان در آنفيلد برابر يكديگر به ميدان خواهند رفت. ليورپول هشتاد و پنج سال است كه منچستر يونايتد را در جام حذفي شكست نداده است. اما اين بار مي خواهد سنت شكني كند. ديدار پاياني ۱۹۹۶ يكي از رويايي ترين رقابت هاي دو تيم در جام حذفي بود كه  منچستر يونايتد با هنرنمايي اريك كانتونا پيروز شد. يرزي دودك، سنگربان ليورپول در اين باره گفت: «بازي هايمان با يونايتد هميشه براي بازيكنان كه درگير آن بودند بزرگ بوده است. شنبه هم شرايط اين چنين خواهد بود. ماه گذشته (در ليگ برتر) پذيرفتن شكست از آنها در دقيقه نود در الدترافورد آزاردهنده بود. اميدوارم بتوانيم اين بار جبران كنيم.»   رافائل بنيتس، سرمربي ليورپول هم در اين باره گفت: «ما خارج از خانه آن شكست را پذيرفتيم اما اكنون در خانه هستيم و اين براي ما يك امتياز است. بازي دشواري پيش رو داريم، اما اگر مي خواهي قهرمان شوي بايد بازي كني و بهترين تيم ها را در اين رقابت ها شكست دهي.»نبردهاي ليورپول و يونايتد در جام حذفي به يادماندني و نفس گير بوده اند. ژانويه ،۱۹۹۹ سرخ هاي الدترافورد با گل هاي دقيقه ۸۸ و ۹۰ دووايت يورك و اوله گونار سولشائر  دو بر يك پيروز شدند.

۲۷ بازيكن در اردوي تيم ملي فوتبال
گروه ورزشي: از سوي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال، ۲۷ بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شدند.اين بازيكنان براي برگزاري مسابقه ايران _ چين تايپه در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملتهاي آسيا ( سوم اسفند) و مسابقه تداركاتي ايران _ كاستاريكا (دهم اسفند) دعوت شدند.بنابراين گزارش، بازيكناني كه در باشگاههاي خارج از كشور حضور دارند تا روزهاي ششم الي هفتم اسفندماه به اردوي تيم ملي ملحق مي شوند.در ضمن ۶ نفر بازيكن اعلام شده در ليست ذخيره اردو قرار دارند كه در صورت لزوم طي اطلاعيه بعدي به اردو دعوت خواهند شد.ابراهيم ميرزاپور، حسن رودباريان، وحيد طالب لو، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي، امير حسين صادقي، مهرزاد معدنچي، ستار زارع، مهدي اميرآبادي، حسين كعبي، رحمان رضايي، جواد نكونام، مجتبي جباري، مهدي مهدوي كيا، سيد محمد علوي، جواد كاظميان، آندرانيك تيموريان، فريدون زندي، مسعود شجاعي، علي كريمي، مهدي رجب زاده، محرم نويدكيا، علي دايي، رسول خطيبي، سياوش اكبرپور، وحيد هاشميان و آرش برهاني بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال هستند.مهدي واعظي، عليرضا واحدي نيكبخت، رضا عنايتي، غلامرضا رضايي، علي انصاريان و مهرداد اولادي در فهرست ذخيره هاي اردوي تيم ملي هستند.گفتني است، علي انصاريان، بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس در ليست اصلي قرار داشت كه به علت محروميت در نظر گرفته شده براي وي از سوي باشگاه، در ليست ذخيره اردو قرار گرفت.

شكست مكزيك در ديدار دوستانه برابر كره جنوبي
ايسنا: چهارشنبه، مكزيك حريف ايران در مرحله  پاياني رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ در ديدار دوستانه برابر كره  جنوبي (در لس آنجلس) شكست يك بر صفر را پذيرفت.دقيقه  چهارده اشتباه بزرگ اوسوالدو سانچس، سنگربان مكزيك سبب شد لي دونگ گوك توپ را وارد دروازه كند.پين وربيك دستيار ادوكات در پايان بازي به خبرنگاران گفت: «اين گل يك هديه بود. از عملكرد تمام بازيكنان تيم راضي هستم. در دفاع بسيار نيرومند، زير فشار خوب و هنگام انتقال به شيوه ي هجومي خوب بوديم.براي آماده شدن براي جام جهاني آلمان بايد روي به ثمر رساندن گل هاي بيشتر تمركز كنيم.»مكزيكي ها مي توانستند نيمه  نخست بازي را به تساوي بكشانند اما واكنش هاي عالي لي وون جاي نماينده  كونكاكاف را ناكام كرد.
در وقت هاي اضافي مكزيك بهترين فرصت را براي به ثمر رساندن گل تساوي از دست داد.
همكاري آندرس گواردادو با عمر براوو اين فرصت را به مكزيكي ها داد.
مكزيك در گروه D جام جهاني در كنار ايران، آنگولا و پرتغال قرار دارد.

اتوئو مرد سال فوتبال آفريقا شد
004134.jpg
ايسنا: پنجشنبه ساموئل اتوئو، مهاجم كامروني بارسلونا براي سومين سال پياپي به عنوان مرد سال قاره آفريقا برگزيده شد.اتوئو، ديديه دروگبا مهاجم چلسي رقيب بارسلونا در ديدار سرنوشت ساز ليگ قهرمانان اروپا  ي اين هفته را پشت سر گذاشت و به اين افتخار رسيد.مهاجم كامروني دومين بازيكن تاريخ قاره آفريقاست كه اين عنوان را سه بار پياپي به دست آورده است.او شاهكار عابدي پله غنايي را در دهه نود تكرار كرد.
كنفدراسيون فوتبال آفريقا (CAF) اتوئو را با يكصد و هشت راي بالاتر از دروگبا با يكصد و شش راي به عنوان بهترين بازيكن سال ۲۰۰۵ قاره سياه برگزيد.اتوئو با خوان لاپورتا، رئيس بارسلونا با جت اختصاصي به اين مراسم در ابوجا رسيد.او پاداشش را به كودكان آفريقا تقديم كرد و گفت: «جان كندن من بسيار طول كشيد».

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |