شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۴ - Feb 18, 2006
جمعي از دست اندركاران صنعت چاي شمال به رئيس جمهوري شكايت بردند
حل نشدن مشكل چاي سنواتي رمز موفقيت
عاملان تخريب اين صنعت
004098.jpg
004101.jpg
گروه شهرستان ها: قصه پر غصه چاي داستان غريبي است چرا كه پس از سپري شدن دوران دولتي صنعت چاي كشور با گذشت نزديك به نيم قرن از آن، اين صنعت با ۱۰۴ هزار تن چاي انبار شده و بدهي بيش از ۷۸ ميليارد توماني صنعت چاي كشور به سيستم بانكي در حالي كه نه مصرف كننده راضي بود و نه توليدكننده، در سال ۱۳۷۹ و در اقدامي عجولانه به بهانه كيفيت پايين چاي ايراني طي آيين نامه اي ۸ بندي مصوب شوراي اقتصاد كشور يك ساله به بخش خصوصي سپرده شد.
در گزارشي از ايسنا آمده است: تغيير و تحول يك صنعت دولتي با سابقه نيم قرني با چنين برنامه اي هرگز نمي تواند اصولي و صحيح اجرا شود، آن برنامه نيم بند هم از ناحيه عوامل دولت اجرا نشد تا وضع چاي به اينجا برسد كه هم اكنون مقدار چاي انبار شده در شرف نابودي _ كه چاي سنواتي خوانده مي شود _ به قريب ۲۳۰ هزار تن رسيده است و حجم بدهي آن به سيستم بانكي كشور از سال ۷۹ به بعد بالغ بر ۲۰۰ ميليارد تومان است.
***
«باور كنيد كارد به استخوانمان رسيده كه تصميم گرفتيم با مقامات عالي  رتبه نظام در خصوص مشكلات صنعت چاي و فروش كارخانجات دولتي مكاتبه كنيم».
اين درد دل يكي از دست اندركاران چاي كشور است، هنگامي كه چندي قبل عده اي از چايكاران شمال پس از ارسال نامه اي به مسئولان صنعت چاي خواستار رفع مشكلاتشان شدند و لابد نامه بي جواب مانده كه اينك دست به دامان رئيس جمهوري شده اند.
اعضاي شركت طلاي كوهپايه شمال در نامه شان به رئيس جمهور نوشته اند: «غرض، رسانيدن مجدد و مكرر فرياد غمبار صنعت چاي كشور به سمع حضرتعالي است، صنعتي كه توليد آن حدود يك سوم مصرف كشور بوده اما بيش از ۲۲۰ هزار تن از محصول آن در انبارها در حال نابودي است.
تشكل طلاي كوهپايه شمال به عنوان يكي از دو تشكل اين صنعت در كشور در سال ۱۳۸۱ در حالي كه دو سال از خصوصي سازي در صنعت چاي كشور گذشته بود و صاحبان كارخانجات چاي سازي به علت اجرا نشدن تعهدات دولت قادر به بازپرداخت تسهيلات دريافتي جهت خريد برگ سبز كشاورزان به بانك ملي نشدند و بانك مذكور نيز از پرداخت تسهيلات مجدد سر باز مي زد، بنا به خواسته مسئولان محترم كشوري و استاني اقدام به جمع آوري چاي هاي توليدي نافروش مانده از كارخانه ها كرده و برابر مصوبات، هيأت وزيران ديون كارخانه ها را پذيرفت و چاي هاي جمع آوري شده را در انبارهاي استيجاري از غرب گيلان تا تهران محفوظ داشته و با اين كار از ايجاد بحران در صنعت چاي جلوگيري به عمل آورد، به اين اميد كه مسئولان به وعده هاي خود عمل كرده و ظرف مدت كوتاه وضعيت چاي هاي انبار شده را معلوم كنند. در حالي كه اكنون قريب ۴ سال از اين ماجرا مي گذرد و در طول اين مدت هزينه گزاف نگهداري آن بر دوش اين تشكل سنگيني مي كند و در حالي كه ديگر قادر به پرداخت اجاره انبارها نيست و به زودي است كه موجودي چاي ها به نفع مالكان انبارها مصادره شود كما اينكه در مورد سنديكا (ديگر تشكل چاي) اين امر صورت پذيرفت.
در ادامه اين نامه آمده است: مسائل چاي در سال هاي گذشته به طور مكرر عنوان شده كه در صورت جمع آوري، مثنوي هفتاد من كاغذ مي شود در حالي كه اگر دست اندركاران خواستار حل مسئله باشند حل مسئله چاي بسيار آسان است، زيرا ما هم اكنون كمتر از ۳۰ هزار تن توليد و بيش از ۱۰۰ هزار تن مصرف داريم اما آنان كه كمر به نابودي اين صنعت بسته اند تا بتوانند به راحتي چاي وارد كرده و از منافع بيش از ۳۰۰ ميليارد توماني در سال بهره مند شوند، نمي خواهند و نمي گذارند و در اين ميان تنها دو كشور هند و سريلانكا حدود ۱۰۰ هزار تن به شكل قاچاق، چاي به ايران صادر مي كنند و از اين رهگذر،ميلياردها دلار ارز از كشور خارج مي شود.
همچنين در ادامه اين نامه اضافه شده است: موفق شديم در ابتداي تشكيل دولت جديد با وزيران محترم دارايي، جهاد كشاورزي و بازرگاني نشست داشته باشيم و آقايان قول دادند كه مشكل چاي سنواتي را ظرف مدت دو هفته حل خواهند كرد و در پي آن نشست هاي مكرر نيز با نمايندگان مجلس و سازمان مديريت برقرار گرديد و كماكان بار چاي سنواتي بر دوش دو تشكل قرار دارد، البته پس از سه ماه درخواست و انتظار، تاكنون موفق به زيارت استاندار محترم نشده ايم.
خلاصه كلام اينكه از طرفي مشكل چاي سنواتي همچنان برقرار است و همانطور كه در پيش گفته شد زمان زيادي تا تصرف آن به دست صاحبان انبارها باقي نمانده است و از طرف ديگر تا مشكل چاي سنواتي حل نشود، برنامه ريزي براي صنعت چاي بيهوده به نظر مي رسد زيرا چاي انبارها همچون شمشير داموكلس بر تارك اين صنعت قرار گرفته و امكان هر گونه حركتي را از آن سلب كرده است و حل نشدن مشكل چاي سنواتي نيز رمز موفقيت عاملان تخريب اين صنعت است».
***
در همين رابطه بعضي از كارشناسان معتقدند رفع مشكل چاي سنواتي به رفع معضل قاچاق چاي نيز كمك خواهد كرد به طوري كه با وارد كردن قانوني مقداري از نياز مصرف كنندگان و اختلاط آن با چاي سنواتي داخلي مي توان، هم ذائقه مصرف كنندگان را راضي نگه داشت و هم وضعيت توليدكنندگان را روشن كرد كه در اين صورت قاچاق چاي نيز به خودي خود بي ارزش خواهد شد.
فراموش نكنيم كه چاي ايراني يكي از چاي هاي مرغوب دنياست، ولي در مراحل كاشت، برداشت، فرآوري، نگهداري و بازاريابي مشكلاتي وجود دارد كه در صورت سياستگذاري مناسب و رفع مشكلات و حمايت هاي بيشتر از اين كالا، به طور يقين توليد چاي مطلوب در كشور افزايش مي يابد و مصرف كننده داخلي نيز آن را با رغبت بيشتري مصرف خواهد كرد.

مردم ايلام استقبال نكنند،
و ضع فرودگاه همين است كه هست !
004092.jpg
ايسنا- لغو شدن تعدادي از پروازهاي ياسوج در روزهاي مختلف سبب اعتراض مسافران شده است.
برخي مسافران معتقدند هنگامي كه براي پرواز به مقصد تهران به فرودگاه ياسوج مي آيند بعد از معطل شدن از مسئولان فرودگاه مي شنوند كه پروازها به دليل بدي آب و هوا لغو شده است در صورتي كه بايد نتيجه هواشناسي از پيش مشخص باشد و در صورت بدي آب و هوا، بليت فروشي انجام نشود. حسين شجاعي، مديرعامل فرودگاه ياسوج، گفت: «تلاش و پيشرفت ما در امر خدمت رساني و فراهم كردن پروازها بستگي به همكاري و استقبال مردم و مسئولان دارد و در اين صورت ما مي توانيم در طول روز پرواز داشته باشيم».او وجود يك فرودگاه مجهز در مركز هر استان را يكي از دلايل مهم پيشرفت آن استان دانست و گفت: «در اين استان افزايش جمعيت و جاذبه هاي توريستي مي تواند به پيشرفت و توسعه اين فرودگاه كمك كند. ما هم اكنون سه پرواز در طول هفته داريم و مشكل عمده ما اين است كه فرودگاه يك شركت دولتي محسوب مي شود كه وظيفه افزايش تعداد پروازها و بازاريابي بر عهده بازرگانان و شركت هاي خصوصي و دفاتر آژانس هاي هواپيمايي است و بايد تدابيري انديشيده شود كه اين شركت ها و افراد به رونق و بازاريابي ترغيب شوند».
وي ادامه داد: «با توجه به كوهستاني بودن اين منطقه ما پيگير مجهزكردن فرودگاه از تجهيزات ناوبري از قبيل DVOR، جهت دهي هواپيما و روشنايي باند فرودگاه هستيم كه در برنامه چهارم توسعه اين تجهيزات و خدمات براي اين فرودگاه در نظر گرفته شده و در آينده خريد و نصب و به بهره برداري مي رسد».
شجاعي گفت: « ايجاد فرودگاه در مراكز استان ها توسط شركت مادر تخصصي شركت فرودگاه كشور صورت مي گيرد و مشكل لغو پروازها هم اكنون به خاطر بارش برف و باران و كوهستاني بودن منطقه است».

در راستاي ساماندهي مشاغل صورت مي گيرد
برخورد با دانه درشت هاي مشهد
ايسنا: معاون خدمات شهري شهرداري مشهد از برخورد با دانه  درشت ها در بحث ساماندهي مشاغل شهري خبر داد.
دكتر طباطبايي در جلسه شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: در كميسيون بند ۲۰ شهرداري مشهد با واحدهاي صنعتي مزاحم و آلاينده دانه درشت برخورد شده است كه به عنوان نمونه مي توان به سيلوي گندم مشهد اشاره كرد.
وي از ساماندهي مشاغل خطرناك و خطرآفرين خبر داد و گفت: به لحاظ اهميت اين موضوع كار گروه مشترك با آتش نشاني تشكيل شده تا بتوانيم از خطرات و آسيب هاي ناشي از آن بكاهيم. در اين جلسه، علي محمد انظاري مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تربار و ساماندهي مشاغل شهري نيز يادآور شد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در سه سال آينده، ۵ هزار و ۴۰۰ شغل آلاينده و مزاحم به خارج از شهر منتقل مي شوند.

شهردار ايلام بركنار شد
ايسنا - پس از ماه ها تذكر، سئوال و استيضاح از شهردار ايلام، سرانجام شوراي اسلامي شهر ايلام پس از قانع نشدن از توضيحات شهردار، وي را بركنار كرد.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي و نايب رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام اظهار داشت: به دنبال تذكرات و طرح سئوال ۶ نفر از اعضاي شوراي شهر ايلام از مهندس بيگي (شهردار وقت) در مورد ادامه ساخت و سازهاي بدون مجوز در سطح شهر و كندي در اجراي پروژه هاي عمراني و تعلل در اجراي مصوبات، پس از ارائه  توضيحات توسط مهندس بيگي، اعضاي شورا قانع نشده و طرح استيضاح وي را مطرح كردند.
لطيف صادقي تصريح كرد: اعضاي شوراي شهر ايلام با ۶ راي موافق شهردار را از سمت خود عزل و برابر قوانين، مصدق طاهري كارمند ارشد شهرداري ايلام را به عنوان سرپرست شهرداري تا زمان صدور حكم شهردار جديد معرفي كرد.
وي تصريح كرد: در چهل و دومين جلسه  رسمي شوراي اسلامي شهر ايلام، كليه  اعضا جهت جلوگيري از هرگونه فرصت سوزي و به منظور همسويي با دولت دكتر احمدي نژاد، براي بهسازي چهره  شهر ايلام و تاكيد بر تعهد، تخصص، آگاهي و تسلط شهردار جديد پس از معرفي گزينه ها براي شهرداري، مهندس حبيب الله چاغروندي به خاطر ارائه  برنامه  مدون، كارشناسانه و تجربه دو دوره  حضور در شوراي اسلامي شهر و ارتباط كاري و رشته  تحصيلي وي با امور فني، مهندسي و شهرسازي با هفت راي موافق به عنوان شهردار انتخاب و براي صدور حكم به وزارت كشور معرفي كردند.
همچنين حبيب الله چاغروندي، عضو شوراي اسلامي شهر ايلام موارد استيضاح مصطفي بيگي شهردار ايلام را در مورد پروژه هاي عمراني اعلام كرد و متذكر شد: مهندس بيگي در اين زمينه كوتاهي كرده است.
عظيم رئيسي، يكي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام نيز در اين زمينه به ايسنا گفت: از مدت ها قبل بين سه نفر از اعضاي شورا و شهردار اختلاف وجود داشت كه پس از طرح سئوال هاي مكرر و قبل از طرح استيضاح، مهندس بيگي اعلام كرده كه با وجود اين اختلافات ديگر مايل به ادامه كار نيست و استعفاي خود را به شورا ارائه داد كه با استعفاي ايشان موافقت نشد.

براي برداشت زعفران مرغوبتر، از بذر جديد استفاده مي شود
توسعه كشت زعفران در شهرستان تفت
004095.jpg
ايسنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان تفت از اشتغال ۴ هزار و ۵۳۰ خانوار در بخش هاي زراعت، باغباني و دام  و طيور اين شهرستان خبر داد.
مرشدي ، سطح زيركشت محصولات زراعي شهرستان تفت را ۷ هزار و ۱۱ هكتار آبي و ۲۳۰ هكتار ديم ذكر كرد.
او اظهار كرد: «براي افزايش توليد، مديريت جهاد كشاورزي تفت امسال اقدام به برگزاري كلاس هاي آموزشي براي كشاورزان، تعويض بذر از رقم هاي بومي به بذر گواهي شده و ارقام مقاوم با شرايط آب و هوايي و استفاده از كودهاي ريزمغزي ماكرو و ميكرو كرده كه نتايج خوبي در برداشته است».
وي در ادامه به كشت زعفران اشاره و تصريح كرد: «به افراد خواهان كشت زعفران، آموزش هاي لازم و پياز زعفران داده شده است و در حال حاضر ۱۵ هكتار از اراضي اين شهرستان زيركشت زعفران است».

كارت هاي درمان روستايي كردستان اعتبار ندارند
سنندج - مدير كل بيمه خدمات درماني كردستان گفت: با توجه به صدور دفترچه بيمه درمان روستاييان استان، كارت هاي درمان روستايي فاقد اعتبار مي باشد.
دكتر عباس مؤمني در گفت وگو با ايرنا افزود:دفترچه روستايياني كه فاقد اعتبار مي باشد بايد با مراجعه به خانه هاي بهداشت روستايي محل سكونت خود براي دريافت آن اقدام نمايند. همچنين افراد روستايي بستري در بيمارستان ها كه فاقد اين دفترچه ها مي باشند، بايد به ادارات بيمه خدمات درماني شهرستان ها مراجعه كنند.

بهره برداري از كارخانه ذرت خشك كني گچساران
گچساران- نخستين كارخانه ذرت خشك كني استان كهگيلويه و بويراحمد در منطقه ليشتر گچساران به بهره برداري رسيد.
مدير اداره جهاد كشاورزي در مراسمي به اين مناسبت گفت: اين كارخانه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال و توسط بخش خصوصي، احداث شده است.وي ظرفيت كارخانه را ۶۰ تن ذرت در روز اعلام كرد و افزود: با بهره برداري از اين كارخانه، مشكل كشاورزان ذرت كار اين شهرستان براي خشك كردن و فروش محصولات آنها رفع مي شود.

يك سينما در مشهد به سيستم دالبي مجهز شد
مشهد- رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد از مجهز شدن سينما آفريقاي مشهد به سيستم پخش صداي فيلم به صورت دالبي خبر داد.
افشين تحفه گر در مراسم بهره برداري از اين سيستم گفت: اين سيستم قريب سه سال است كه وارد ايران شده و در چند سينماي تهران نصب شده است، اما در استان هاي خراسان براي اولين بار در سينما آفريقاي مشهد راه اندازي شده است.
وي افزود: كيفيت بالا، شفافيت، تجزيه و انعكاس اصوات مختلف از باندهاي تعبيه شده در جاي جاي سالن سينما از ويژگي هاي خاص سيستم دالبي است كه حس حضور در فيلم را به تماشاگر القا مي كند.

۱۵ انبوه ساز خوزستاني پيش از پايان
ساخت واحدها فرار كردند
اهواز - «حداقل ۱۲ تا ۱۵ نفر از انبوه سازان خوزستان پيش از پايان ساخت واحدهايشان فرار كرده اند».
سعيد افشار- دبير انجمن انبوه سازان خوزستان- در گفت وگو با ايسنا، توضيح داد: «بسياري از انبوه سازان پس از دريافت وام از بانك ها و پيش فروش مسكن به مردم و كسب پروانه ساخت از شهرداري، آغاز به فعاليت ساخت مسكن مي كنند. اما چون بسياري از آنان جزو انجمن انبوه سازان نيستند و بدون داشتن اطلاعات لازم اقدام به انبوه سازي مي كنند پس از مدتي با مشكل ساخت مواجه مي شوند و فرار مي كنند».
افشار خاطرنشان كرد:« با توجه به اين كه فرار انبوه سازان موجب متضرر شدن مردم مي شود لازم است شهرداري ها پروانه ساخت را با شرايط دقيق تري به افراد اعطا كنند». وي همچنين تصريح كرد:« انبوه سازان موظفند براي درج آگهي پيش فروش واحدهايشان از سازمان مسكن و شهرسازي و انجمن صنفي انبوه سازان مجوز آگهي پيش فروش دريافت كنند».

«مسافران كوفه» در زنجان
زنجان: «مسافران كوفه» نوشته سيد حسين فدايي حسين و به كارگرداني حسين پارسايي از ابتداي اسفند ماه در محل سينما هلال زنجان، به روي صحنه خواهد رفت.
اين نمايش تلفيقي از واقعه طفلان مسلم و حماسه تاريخي عاشوراست كه در سطح وسيع و گسترده اي با همكاري گروه نمايشي «آيين» به روي صحنه مي رود.

رانش زمين راه ارتباطي ۷۵ روستا را قطع كرد
اردل - راه ارتباطي استان چهارمحال و بختياري به خوزستان در اثر رانش گردنه «باجگيران» بسته است.
فرماندار شهرستان «اردل» با اشاره به بارندگي هاي اخير، وضعيت اين شهرستان را بحراني دانست و افزود: خسارت سيل و رانش زمين در بخش مسكن، اراضي كشاورزي و راهها در حالي بالغ بر ۳۵۰ ميليارد ريال برآورد شده است كه۲ هزار واحد مسكوني در اين شهرستان بين ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسيب ديده اند و به دليل بسته بودن بسياري از راهها برآورد كلي و دقيقي در دست نداريم. مراد كاظمي علت اصلي بسته بودن راهها را رانش زمين در سراسر شهرستان معرفي كرد و افزود: اينك راه ارتباطي ۷۵ روستا مشتمل بر ۳۶۰ كيلومتر راههاي روستايي و فرعي بسته است.

«پنل هوشمند ديجيتالي خودرو» در خوزستان ساخته شد
اهواز- دو مبتكر جوان خوزستاني موفق به طراحي و ساخت دستگاه پنل هوشمند و تمام ديجيتال خودرو شدند.
پگاه برات زاده- كارشناس مهندسي برق و الكترونيك و يكي از مخترعان اين دستگاه- در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: «اين پنل  داراي قابليت نمايش همزمان تمام   المان هاي موجود در خودرو از قبيل نمايش ميزان سوخت ، نمايش فشار روغن موجود در كارتر، نمايش مقدار ولتاژ و قابليت دادن آلارم، نمايش سرعت، مسافت پيموده شده، شتاب خودرو، دماي آب موتور و همچنين قابل تجهيز به سيستم مسيرياب براي راننده است» . گفتني است طرح ساخت دستگاه پنل هوشمند و تمام ديجيتال خودرو با همكاري پگاه برات زاده و فروغ زلفي، كارشناسان مهندسي برق و الكترونيك از دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول انجام شده و در حال تكميل و بهينه سازي در مركز رشد فناوري خوزستان است.

تور دوچرخه سواري دور كوير يزد
اواخر اسفند برگزار مي شود
يزد:هشتمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني كشور- «تور دور كوير» كه قرار بود اوايل اسفند ماه سال جاري به ميزباني استان يزد برگزار شود- تا اواخر اسفندماه به تعويق افتاد.
سيد حسين سعيدنامه ضمن اعلام اين خبر تصريح كرد:  پيرو مذاكراتي كه با مشاور فرهنگي- ورزشي شركت فولاد آلياژي ايران انجام شد، مقرر گرديد هشتمين تور دور كوير يزد با همكاري اين شركت و اداره كل تربيت بدني استان يزد، اواخر امسال برگزار شود.
رئيس هيأت دوچرخه سواري استان يزد همچنين خاطرنشان كرد: مدير كل تربيت بدني استان نيز به لحاظ نقش كشوري اين رقابت ها، در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن اين دوره از مسابقات قول مساعد داده است.

ساخت دهكده المپيك در كرمانشاه
كرمانشاه: معاون  رئيس  جمهور  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت : زميني  به  مساحت  يكصد هكتار براي  احداث  دهكده  المپيك  در ۵ كيلومتري  شهر كرمانشاه  در نظر گرفته شده  است .
مهندس  علي  آبادي  در جريان  بازديد از پروژه هاي  ورزشي  استان كرمانشاه  در گفت  و گو با ايرنا افزود: با اجراي  اين  طرح  استان كرمانشاه  محوريت  ورزش  در غرب  كشور خواهد شد.
وي  شرايط آب و هوايي  استان  كرمانشاه  را براي  ورزش  بسيار خوب  توصيف  كرد وافزود: در صورت  احداث  دهكده  المپيك  و همچنين  تخصيص  اعتبار مناسب  به ورزش  اين  استان  مي توان  پيش  بيني  كرد كه  مسابقات  بزرگ  آسيايي  و حتي جهاني  در استان  قهرمان  پرور كرمانشاه  برگزار شود.

انجام مسابقات ليگ صحرانوردي جوانان همدان
همدان: مرحله  نخست  مسابقات  ليگ  صحرانوردي  جوانان  همدان  با معرفي  نفرات  برتر در همدان  پايان  يافت .
در اين  پيكارها ۶۰ دونده  در قالب  ۱۸ تيم  از باشگاه ها و دسته هاي  آزاد مختلف  همدان  مسافت  ۱۲ كيلومتري  مسابقه  را پيمودند.
در پايان  اين  رقابتها، «حميد زورآوند» از تيم  تالار وحدت  عنوان  نخست  را كسب  كرد، «امير حسين  ذوالفقاري» از بانك  ملت  دوم  شد و «ميلاد قياسوند» از دانشگاه  بوعلي  در جاي  سوم  ايستاد.
مرحله  دوم  اين  رقابتها روز پنجم  اسفند ماه  قرار است  به  مسافت  ۱۲ كيلومتر برگزار شود.

تيم بهار فاتح مسابقات تكواندو جام فجر همدان شد
همدان: تيم بهار با كسب ۱۶امتياز فاتح مسابقات تكواندو چند جانبه جام فجر رده سني نونهالان همدان شد.
در اين پيكارها كه با شركت ۷۰تكواندوكار در قالب ۱۰ تيم از شهرهاي مختلف استان همدان برگزار شد، تيمهاي همدان و كبودرآهنگ به ترتيب با كسب ۱۴و ۱۸امتياز عنوانهاي دوم و سوم را به دست آوردند.
در رده انفرادي نيز، «آزاده خاني» از همدان، «بهاره مرادي» از بهار، «سحربابايي» از همدان، «صديقه نجفي» از بهار به ترتيب مقامهاي نخست وزنهاي اول تا چهارم را به دست آوردند.
همچنين، «نفيسه وزيني» از بهار در وزن پنجم، « بهاره عيوضي» از همدان در وزن ششم،«سحر اميني» از همدان در وزن هفتم و« مژگان حبيبي» از بهار در وزن هشتم حائز رده هاي نخست شدند.
در پايان اين پيكارها كه در خانه تكواندو همدان برگزار شد، نفرات برتر به اردوي آمادگي تيم منتخب استان همدان براي شركت در رقابتهاي قهرماني كشور دعوت شدند.

نفرات برتر مسابقات كاتاي انتخابي كردستان شناخته شدند
سنندج: نفرات برتر مسابقات كاتاي انتخابي استان كردستان در سه رده سني نوجوانان، جوانان اميد و بزرگسالان شناخته شدند.
در اين مسابقات ۶۰ كاتا كار از شهرستانهاي سنندج، مريوان، سقز، دهگلان و بانه به مدت دو روز در سرسراي تختي سنندج با هم به رقابت پرداختند.در پايان اين رقابتها در كاتاي انفرادي نوجوانان نفرات زير مقام اول را كسب كردند.
گروه اول« آرش دانش »از سنندج، گروه دوم« رضا حيدري »از مريوان، گروه سوم« راشد اژدري»از سنندج و در گروه چهارم«ميلاد محمود نيا»از سنندج مقام اول را از آن خود كردند.
در كاتاي انفرادي جوانان و اميد نيز«ستار دانش » از سنندج اول شد و در كاتاي انفرادي بزرگسالان نيز« عباد فيضي» از سنندج مقام اول را از آن خود كرد.
در نتايج تيمي نيز در رده هاي سني بزرگسالان و نوجوانان شهرداري مريوان و تيم تختي سنندج به ترتيب مقامهاي اول را كسب كردند.
نفرات برتر اين مسابقات به عنوان تيم منتخب استان كردستان در رقابتهاي كاتاي كشوري كه سوم اسفند ماه در تهران برگزار مي شود اعزام خواهند شد.

تبريز ميزبان مسابقات شطرنج قهرماني كشور
تبريز: مسابقه هاي شطرنج قهرماني بزرگسالان تبريز در سالن هيأت شطرنج آذربايجان شرقي برگزار شد.
در اين رقابت ها ۷۰ شطرنج باز حضور داشتند كه پس از هفت دور رقابت به روش سوئيسي، محمد شيخي با ۵/۶ امتياز اول شد، نيما حسين زاده با ۶ امتياز در جايگاه دوم ايستاد و مقام سوم به جواد رحيمي با ۵/۵ امتياز رسيد.
گفتني است؛ تبريز در فروردين ماه سال آينده ميزبان مسابقات قهرماني كشور در سه رده سني ،۱۴ ۱۶و ۱۸ سال است.

براي برگزاري جام جهاني كشتي يك سالن جديد
ورزشي در ساري احداث شد
ساري: با تلاش شبانه روزي مسئولان، دست اندركاران ارگان هاي دولتي و مردم كشتي دوست مازندران، سالن سيد رسول حسيني ساري براي برگزاري جام جهاني كشتي آماده بهره برداري شد.
«سيدهادي حسيني» مديركل تربيت بدني استان مازندران به خبرنگار ايرنا گفت: اين سالن پس از دو ماه تلاش شبانه روزي عاشقان كشتي مازندران براي برپايي يك ميزباني آبرومندانه آماده شده است.
وي بيان داشت: صندلي تماشاگران، نصب پرچم ها، اسكوربرد، پوسترها، رينگ كشتي، دوتخته تشك كشتي، سامانه صوتي درون سالن، سامانه نورپردازي حرفه اي براي مراسم افتتاحيه، سامانه پايگاه اينترنتي به پهناي باند دومگابيت و برق اضطراري سه فاز از امكاناتي است كه در سالن سيد رسول حسيني ساري فراهم شده است.

جسد كوهنورد گمشده در ارتفاعات شمال شهميرزاد پيدا شد
سمنان-با تلاش گروه امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر استان سمنان، جسد يك كوهنورد سالخورده كه در ارتفاعات شمال شهميرزاد مفقود شده بود، پيدا شد.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان سمنان به ايرنا گفت: اين كوهنورد كه «حجت الله شجاعي» نام دارد از چهار روز پيش به منطقه كوهستاني شهميرزاد عزيمت و در اين منطقه ناپديد شده بود.علت مرگ اين كوهنورد كه جنازه وي در داخل يخچال هاي طبيعي نزديك قله مرغك به دست آمد سقوط از يخچال، خونريزي و سرماي شديد هوا اعلام شده است. دكتر علي رضايي فر افزود: در جست وجو براي يافتن اين كوهنورد، ۲۵ نفر روز امدادگر، چهار خودروي امدادي و يك فروند بالگرد جمعيت هلال احمر شركت داشتند. در جريان جست وجو براي يافتن اين كوهنورد ۶۰ ساله، يكي از اعضاي هيأت كوهنوردي مهدي شهر به نام «جليل پناهنده» نيز بر اثر سقوط از ارتفاع و ضربه مغزي فوت شد.
قله مرغك با ۳ هزار و ۲۰۰ متر ارتفاع در شمال شهميرزاد سمنان واقع است.
۹ نفر كشته و ۲۰ زخمي بر جاي گذاشت

سقوط اتوبوس حامل مسافران
استانبول - تهران به رودخانه قره چمن
تبريز _ خبرنگار همشهري: در حادثه رانندگي جاده ترانزيتي تبريز _ تهران بر اثر سقوط اتوبوس به رودخانه مسير قره چمن - ميانه ۹ سرنشين اتوبوس كشته و ۲۰ تن ديگر زخمي شدند.
اتوبوس از استانبول تركيه عازم تهران بود كه دچار حادثه شد. مجروحان حادثه به بيمارستان هاي تبريز و ميانه منتقل و تحت درمان قرار گرفتند. فرمانده پليس راه تبريز _ ميانه علت حادثه را خواب آلود بودن راننده اتوبوس ذكر كرد.در ميان بستري شدگان يك نفر تبعه مجارستان نيز به چشم مي خورد كه از ناحيه فك مجروح شده است.
در حادثه ديگري در تبريز كه در اثر بي احتياطي يك راننده تانكر روي داد، دو دستگاه خودرو سواري و يك دستگاه موتورسيكلت آتش گرفت. راننده بي ملاحظه، مواد سوختي تانكر را كنار اتوبان شهيد كسايي تخليه كرده بود كه اين مواد در سطح خيابان هاي ديگر جاري شد و آتش سوزي به راه افتاد. در خبر ارسالي به همشهري، شماره تانكر و نام راننده بي احتياط ذكر نشده است.

توفان در آباده يك نفر را كشت
آباده- وزش شديد توفان در آباده موجب جان باختن يك نفر شد.
اين توفان كه افزون بر ۱۰۰ كيلومتر در ساعت سرعت داشت و به مدت ۱۲ ساعت مي وزيد،ميليونها تومان ريال خسارت برجا گذاشت.در اين حادثه مزارع كشاورزي،  تأسيسات برق و مخابرات بيشترين خسارت را ديدند.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |