چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۸ - Feb 22, 2006
فوتبال جام ملت هاي آسيا
ايران بدون بزرگان به ديدار تايوان مي رود
اولين ديدار از بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا؛ جامي كه ايران در آن اعتبار قهرماني دارد. امروز در مقابل تايوان، سرشناسان اروپانشين فوتبال ما غايبند و مسئوليت علي دايي كاپيتان ارزنده فوتبال ما بيشتر مي شود. او امروز نيز مرد اول خط حمله خواهد بود تا راه گشودن دروازه حريف را به جوانان نشان دهد.
004821.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: امروز را روز فوتبال آسيا مي ناميم. چهارمين دوره فوتبال جام ملت هاي آسيا امروز با ۱۲ ديدار آغاز مي شود. از بركات فوتبال آسيا همين بس كه استراليا از قاره اقيانوسيه نيز طبق مصوبه فيفا بايد در آسيا حضور داشته باشد. حضور استراليا بدان معناست كه از اين تاريخ به بعد يك قدرت تازه در آسيا خواهيم داشت و تكرار مقام هاي قهرماني براي مدعيان اين قاره ديگر آسان نخواهد بود. فيفا با اين حركت هم به استراليا امكان تازه اي داد و هم فوتبال آسيا را تكاني داد تا كيفيت فوتبال قاره ها تا حدودي به يكديگر نزديك شود. ۲۳ تيم آسيايي و استراليا بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا در سال ۲۰۰۷ را شروع مي كنند. قرار است جام ملت هاي آسيا در سال هاي فرد انجام شود.
از سال ۱۹۵۶ اين مسابقات آغاز شده است، يعني چهار سال زودتر از جام ملت هاي اروپا. امروز استراليا با بحرين روبه رو مي شود.
رفتن از قاره اقيانوسيه به گرماي منامه كار آساني نيست، با علم به اين مساله كه هشت بازيكن اصلي خود را نيز در اختيار نداشته باشد.
لوكا پروژويچ مربي بحرين از اين موضوع بسيار خوشنود است تا در اولين بازي استراليا درس هاي خوبي به آنها بدهد. ژاپن ديگر قدرت آسيا در يوكوهاما بايد با هند فرو افتاده بازي كند. عربستان يكي از قدرت هاي اصلي آسيا با يمن روبه رو مي شود. حريفي آسان كه راه را براي عربستان هموارخواهد كرد. سعودي ها با ماركوس پاكتا دوباره فوتبال برزيلي را تجربه مي كنند. سوريه هم ميزبان كره جنوبي است دو تيمي كه حريفان اصلي ما در گروه دوم به حساب مي  آيند.
تيم ملي فوتبال ايران نيز امروز ميزبان تايوان است.
تيمي فروافتاده در بين تيم هاي درجه سوم آسيا. آنها در دهه شصت ميلادي براي خود اعتباري داشتند و امروز توشي آكي مربي ژاپني آنها مي خواهد در مقابل تيمي بازي كند كه سومين حضور در جام جهاني را تجربه مي كند.تايوان پنجاه سالي است كه به عضويت فيفا درآمده است، اما هرگز جز كسب مقام سوم در جام ملت هاي آسيا در سال ۱۹۶۰ مقام ديگري به دست نياورده است. آنها شكست سنگين ده بر يك در مقابل اندونزي را در سال ۱۹۶۸ هنوز از خاطر نبرده اند.
يك دروازه بان نسبتا آماده با قد متوسط به نام سينگ يانگ چنگ مقابل مهاجمان قرار مي گيرد. بين يوون، اي جن چنگ، سيانگ وانگ چين و كايي تسايي هويي چهار مدافع تايوان خواهند بود. آقاي توشي آكي مربي تايوان از پين لين كويي، مينگ چن جيون، سانگ چانگ يائو و آي و وچان در خط مياني استفاده خواهد كرد و يه چانگ دو و تي چن جويي در خط حمله بازي خواهند كرد.
خطرناك ترين بازيكن تايوان تي چن جويي با شماره ۲ خواهد بود. او كه از آسيب ديدگي مچ پا رنج مي برد، سعي مي كند در اين بازي حضور داشته باشد. آنها يك مهاجم سريع نيز در خط حمله با نام لين سنگ تايي دارند كه در موقعيت هاي حساس به ميدان مي آيد.
004971.jpg
اما تيم ملي ايران با برانكو در غياب بازيكنان حاضر در باشگاه هاي خارج از كشور چگونه بازي خواهد كرد. مسلما غيبت علي كريمي، مهدوي كيا، زندي، رحمان رضايي و هاشميان در كيفيت بازي تيم ايران تاثير خواهد گذاشت، اما با كشف استعدادهاي ليگ برانكو هرگز نگران عدم حضور اين ستاره ها نخواهد بود. آسيب ديدگي ميرزاپور را نيز بايد جدي بگيريم. عدم دعوت از حامد كاويانپور كه در اين شرايط مي توانست گره گشا باشد نيز كمي در موقعيت خط مياني ما تاثير خواهد گذاشت. برانكو رودباريان و طالبلو را درون دروازه دارد. زارع، نصرتي، گل محمدي و كعبي در دفاع بازي خواهند كرد و براي اولين بار برانكو در خط مياني از دو بازيكن تازه وارد (جباري و تيموريان) در كنار علوي و نكونام استفاده خواهد كرد. در خط حمله برانكو به دنبال يك زوج مناسب براي دايي است. خطيبي گزينه اول است، اما كاظميان، برهاني و اكبرپور نيز مي توانند جاي خالي هاشميان را پر كنند. برانكو با سيستم (۲-۴-۴) به ديدار تايوان مي رود تا قدرت دوم فوتبال ايران را به معرض نمايش بگذارد. در آغاز راه بايد جوان ها تجربه شوند تا پشتوانه هاي لازم را براي آينده به وجود آوريم.
برنامه بازي هاي امروز
* ژاپن - هند
* يمن _ عربستان
* ايران _ تايوان
* سوريه _ كره جنوبي
* اردن - پاكستان
* امارات _ عمان
* بحرين _ استراليا
* لبنان _ كويت
* چين _ فلسطين
* سنگاپور _ عراق
*  ازبكستان _ بنگلادش
* هنگ كنگ _ قطر

ليگ قهرمانان اروپا
جهنم استمفورد در انتظار بارسلون
004974.jpg
گروه ورزشي _ علي راد _ در شب دوم رقابتهاي جام قهرمانان در مرحله حذفي ديگر تيمهاي حاضر در اين مرحله به مصاف حريفان خود مي روند. در حساس ترين بازي امشب تيم فوتبال چلسي انگلستان در استمفورد بريج ميزبان بارسلوناست. دو تيم در فصل گذشته نيز در همين مرحله با هم برخورد كردند كه تيم انگليسي در مجموع به دور بعد صعود كرد. به  نظر مي رسد اين بار چلسي كار دشوارتري پيش رو داشته باشد زيرا بجز رونالدينيوي آماده، بارسلونا با اقتدار در صدر جدول ليگ اسپانيا قرار دارد و انگيزه زيادي براي جبران نتيجه بازي فصل گذشته دارد. البته چلسي نيز با فاصله زياد درصدر جدول ليگ انگلستان جاي دارد و دست نيافتني به نظر مي رسد ولي مسأله نه چندان جالب براي دو تيم نامساعد بودن زمين استمفورد بريج است كه ممكن است تأثير زيادي روي بازي داشته باشد. شرايط زمين اين ورزشگاه تا حدي بد است كه صداي مورينيو مربي چلسي را نيز درآورده و آن را به مزرعه سيب زميني تشبيه كرده است. در ديگر ديدار امشب وردربرمن در ورزشگاه وزر با تيم قدرتمند يوونتوس ديدار مي كند. خبر خوب براي برمن اين است كه مي تواند كلوزه را پس از چند ماه دوري دراختيار داشته و از اين مهاجم تيم ملي آلمان در خط حمله استفاده كند اما يووه بدون زبينا، زامبروتا و چيليني در خط دفاع با مشكل روبروست و مجبور است از پسوتو و بالزارتي استفاده كند. در شهر گلاسكو نيز تيم رنجرز اين شهر در حالي كه شرايط چندان خوبي ندارد و در ليگ كشور نيز در جايگاه سوم قرار دارد، به مصاف ويارئال اسپانيا مي رود كه انگيزه بيشتري نسبت به آنها دارد. اين تيم اسپانيائي در مرحله قبل با حذف منچستر به دور حذفي راه پيدا كرد و در آخرين بازي خود قبل از اين ديدار با چهار گل حريف خود را در هم كوبيده و قصد دارد تا در گلاسكو بازي قابل قبولي ارائه دهد اما رنجرز نيز اگر به دور بعد راه پيدا كند نخستين تيم تاريخ اسكاتلند خواهد بود كه به مرحله يك چهارم نهايي راه پيدا كرده است.
در ديگر ديدار امشب، تيمهاي آژاكس آمستردام و اينترميلان به ميزباني تيم هلندي به ميدان مي روند.
آژاكس كه اين روزها اوضاع خوبي ندارد بدون گالاسك بازيكن مؤثر و اهل چك خود، اشنايدر و گريگرا، ديگر بازيكنان مصدوم خود بايد به مصاف تيم آماده اينتر برود. البته آژاكس در سه ديدار اخير خود برابر تيمهاي قعر جدولي پيروز شده اما اينتر در سه بازي خود قبل از اين ديدار دو باخت برابر يووه و فيورنتينا و يك تساوي برابر ليورنو نصيبش شده اما در مجموع به نظر مي رسد شرايط بهتر و انگيزه بيشتري نسبت به حريف هلندي داشته باشد. اينتر اميدوار است در اين بازي پاي آدريانو به گلزني باز شود، چرا كه او ۹بازي است براي تيمش گلي به ثمر نرسانده است. ورون آرژانتيني به دليل مصدوميت و كريستين زانتي به خاطر محروميت نمي توانند اينتر را همراهي كنند اما استانكويچ به احتمال زياد با بهبود يافتن درد كمرش به اين بازي مي رسد.
برنامه بازيهاي امشب:
- چلسي (انگلستان)، بارسلونا (اسپانيا)
- رنجرز (اسكاتلند)، ويارئال (اسپانيا)
- وردربرمن (آلمان)، يوونتوس (ايتاليا)
- آژاكس (هلند)، اينترناسيوناله (ايتاليا)

همشهري محله قهرمان جام فوتسال همشهري شد
004962.jpg
سومين دوره مسابقات فوتسال جام سالگرد انتشار روزنامه همشهري با قهرماني تيم همشهري محله به پايان رسيد.
اين دوره از مسابقات كه با حضور ۲۰ تيم از قسمت هاي مختلف موسسه همشهري در چهار گروه پنج تيمي برگزار شد از هر گروه دو تيم به مرحله يك چهارم پاياني رسيدند و در نهايت تيم هاي همشهري محله _ سازمان آگهي ها _ پيام همشهري و توزيع به مرحله نيمه نهايي راه يافتند كه در نهايت تيم هاي همشهري محله و سازمان آگهي ها با غلبه بر حريفان خود به مرحله پاياني و پيام همشهري و توزيع به بازي رده بندي رسيدند كه در پايان تيم همشهري محله با پيروزي قاطع رتبه نخست و تيم توزيع در ضربات پنالتي مقام سوم اين دوره  از مسابقات را كسب كردند.
اين مسابقات به همت مديريت محترم موسسه همشهري برگزار گرديد.
حميد كياني _ حسين ارزشمند و ابوالفضل كشاورز مسئولين برگزاري مسابقات بودند كه آقايان : رسول پور _ رونقي _ نصيري _ تواره _ توانا و مديريت محترم مجموعه ورزشي آمنه سركار خانم مومن بيك ايشان را ياري نمودند.

مقام چهارمي ايران در هندبال آسيا
بانكوك _ علي شاكري: تيم ملي هندبال ايران در بازي رده بندي قهرماني آسيا به همان شكل و شيوه بازي دور مقدماتي مغلوب قطر شد. تيم ايران در حالي كه در شروع بازي با وجود مصدوميت و خارج شدن حجت صفري بهترين بازيكن خود حتي به برتري سه امتيازي با حريف رسيد، اما در پايان وقت اول ده برده مساوي شد و در وقت دوم با يك امتياز اختلاف ۲۱ بر ۲۰ شكست خورد. ايران به جز ضعف در زدن پنالتي در بازي قابل قبول ظاهر شد. تيم ايران بر خلاف ديدار قبلي با قطر در درون دروازه با حضور فريد عليمرادي احساس امنيت مي كرد ولي از دست دادن فرصت هاي مختلف گلزني باعث شد تا قطر با پيروزي دوم خود مقابل ايران سهميه سوم آسيا را در مسابقات جهاني آلمان كسب كند. پيش از قطر دو تيم كره و كويت صعودشان از قبل مسجل شده بود و تيم ايران در يكقدمي صعود با وجود همه شايستگي ها با كسب مقام چهارمي آسيا ناكام ماند.

مربيان ايتاليايي و روسي براي واليبال ايران
گروه ورزشي: فدراسيون واليبال علاوه بر مذاكره با مربيان ايتاليايي براي حضور در تيم ملي بزرگسالان، با دو مربي روسي جهت هدايت تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان وارد مذاكره شده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از قطعي شدن عدم حضور «يوتسا ست كوويچ» و «پارك كي وون» در تيم هاي ملي واليبال جوانان و بزرگسالان فدراسيون واليبال به طور رسمي عدم ادامه همكاري خود با اين افراد را اعلام كرده است و طي نامه اي از كميته ي ملي المپيك درخواست كرده تا با اين مربيان تسويه حساب كند. حسن كبيري، عضو هيات رييسه فدراسيون واليبال در اين خصوص به خبرنگار ايسنا، گفت: همان طور كه قبلا هم تاكيد كرده بوديم، پس از جلسات متعدد كميته ي فني فدراسيون به اين نتيجه رسيديم كه اين مربيان ديگر قادر نيستند ما را به خواسته ها و اهداف مورد نظر نزديك كنند، به همين دليل با يك مربي فرانسوي و دو مربي ايتاليايي براي هدايت تيم ملي واليبال بزرگسالان وارد مذاكره شديم كه مربي فرانسوي در سفري به ايران خواسته ها و انتظارات خود را به ما اعلام كرد. البته ما بيشتر تمايل داريم از مربيان ايتاليايي استفاده كنيم كه متاسفانه آنها عليرغم علاقه مندي فراوان براي سفر به ايران، به دليل درگيري و فعاليت در ليگ باشگاه هاي واليبال ايتاليا (سري A) تا كنون نتوانسته اند به تهران بيايند.

پرسپوليس در تورنمنت چهارجانبه وين
گروه ورزشي: تيم فوتبال پرسپوليس تهران، تيرماه سال آينده در تورنمنت چهارجانبه وين كه به ميزباني آدميرا واكر برگزار خواهد شد شركت مي كند.
تيمهاي بايرن مونيخ، آژاكس و آدميرا واكر ديگر تيمهاي حاضر در اين تورنمنت خواهند بود. گفتني است در صورت عدم حضور تيم بايرن، قرار است بارسلوناي اسپانيا جانشين اين تيم شود.

نخستين دوره مسابقات فوتبال زنان كشورهاي عربي
گروه ورزشي _ مريم رضايي: براي نخستين بار در رقابت هاي قهرماني فوتبال، زنان فوتباليست كشورهاي عربي ديروز در قالب ۱۰ تيم باشگاهي و تيمهاي ملي كشورشان در امارات متحده عربي به رقابت پرداختند.
به گزارش پايگاه خبري ايلاف، اين مسابقات كه در نوع خود اولين دوره مسابقات فوتبال زنان كشورهاي عربي است با همكاري باشگاه ورزشي ابوظبي و فدراسيون فوتبال امارات در محل ورزشگاه افسران نيروهاي مسلح ابوظبي از ديروز آغاز شد.
رقابت هاي تيمهاي فوتبال زنان عربي كه از روز گذشته آغاز شده به مدت يك هفته يعني تا ۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت.
اين بازيها نخستين ديدار در نوع خود از فوتبال در سطح زنان است.
در اين مسابقات تيمهاي ملي فوتبال زنان كشورهاي عمان، بحرين، عراق، لبنان، سوريه، فلسطين و نيز باشگاه فوتبال زنان امان به نمايندگي از كشور اردن، باشگاه ارتدوكس اردن، باشگاه ورزشي ابوظبي به نمايندگي از امارات و باشگاه الجاليات با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مربي تيم كاراته جوانان:
هنوز براي انتخاب اعضاي تيم ملي مشكل داريم
گروه ورزشي: مربي  تيم  ملي  كاراته  جوانان  و اميد كشور گفت : هنوز براي  انتخاب  و ورود كاراته كاران  به  تيم  ملي  دچار مشكل  هستيم .مسعود رهنما افزود: هنوز با يك  روش  انتخاب  خوب  فاصله  داريم  و اين  امر باعث  سردرگمي  ورزشكاران  مي شود.
وي  اضافه  كرد: به  عنوان  مثال  يك  كاراته كار در شلوغ ترين  وزن  رقابتهاي  قهرماني  كشور عنوان  نخست  را كسب  مي كند ولي  حتي  به  مرحله  اول  اردوي  تيم  ملي دعوت  نمي شود.وي  گفت : فدراسيون  كاراته  بايد تمامي موارد انتخاب  تيم  ملي  را مشخص  كند تا همه  كاراته كاران  از موارد و نحوه  ورود به  اردوهاي  تيم  ملي  اطلاع  داشته باشند.
وي  افزود: بايد فرصتهاي  انتخابي  تيم  ملي  براي  همه  برابر باشد و فاكتوراصلي  انتخاب  به  تيم  ملي  نيز مقامهاي  قهرماني  كشور باشد.رهنما در ادامه  درمورد بيستمين  دوره  رقابتهاي  كاراته  قهرماني  كشوركه  در رده هاي  سني  اميد و جوانان  و طي  هفته  گذشته  در اراك  برگزار شد گفت : در اين  رقابتها، تيم  گيلان  با همدلي  و تلاش  فراوان  عنوان  قهرماني  را كسب كرد.وي  افزود: در پايان  اين  رقابتها، كاراته كاران  گيلاني  چهار مدال  طلا و يك مدال  برنز كسب  كردند.

انتصاب اعضاي شوراي ورزش قهرماني كشور
گروه ورزشي: اعضاي شوراي ورزش قهرماني كشور طي حكمي از سوي مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني منصوب شدند.
شوراي ورزش قهرماني كشور شامل ۱۳ عضو است كه از بين مسئولان، رؤساي فدراسيون ها و كارشناسان ورزش كشور انتخاب شده اند.
دكتر مصطفي قنادها سرپرست معاونت تربيت بدني و تندرستي وزارت آموزش و پرورش، دكتر محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دكتر محمد علي محققي معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك، مسعود اشرفي دبيركل كميته ملي پارالمپيك، دكتر حميدي معاون سازمان و رئيس مركز ملي مديريت و توسعه ورزش كشور، مهندس سيد علي اكبر طاهائي معاون امور فرهنگي و اجتماعي وزارت كار و امور اجتماعي، امير رضا واعظي آشتياني رئيس فدراسيون دوچرخه سواري، دكتر محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال، دكتر مهدي كرباسيان رئيس فدراسيون بدمينتون، محمد علي صبور مدير تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح، رضا عمو زاده خليلي رئيس فدراسيون ورزش دانش آموزي و رباب شهريان سرپرست مركز توسعه ورزش بانوان اعضاي شوراي ورزش قهرماني هستند.

بازگشت مك انرو به دنياي تنيس
گروه ورزشي: جان مك انرو، تنيسور چهل و هفت ساله آمريكايي به مقام نخست رقابتهاي دونفره ATP دست يافت.
او به همراه يوناس بيوركمن سوئدي در مسابقات تنيس در شهر سن خوزه آمريكا به عنوان قهرماني دست پيدا كرد. اين نخستين حضور مك انرو در دنياي تنيس پس از سال ۱۹۹۲ بود كه در آن سال هم به همراه برادرش پاتريك مك انرو به همين عنوان دست پيدا كرده بود.

روبينيو: آنري بايد به مادريد بيايد
گروه ورزشي: روبينيو، ستاره جوان و برزيلي رئال مادريد به تيه ري آنري كاپيتان آرسنال توصيه كرد تا در فصل آينده به رئال بپيوندد. روبينيو افزود كه جداً به او توصيه مي كند تا به اسپانيا برود تا در حد و اندازه يكي از بهترين بازيكنان دنيا با او برخورد شود. او ادامه داد كه در فوتبال اسپانيا تيمها اكثرا به شيوه تهاجمي بازي مي كنند و او از بازي كردن در اينجا لذت خواهد برد. به هرحال روبينيو مايل است تا فصل آينده او را در نوك خط حمله مادريد در كنار خود ببيند.

احتمال جدايي رونالدو از رئال
004965.jpg
رونالدو، ستاره برزيلي تيم رئال مادريد كه به دليل بازيهاي ضعيفش در چند بازي اخير اين تيم، از سوي هواداران مورد اعتراض و توهين قرار گرفته است در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرده كه به احتمال فراوان از رئال مادريد جدا خواهد شد.
او گفت كه به شدت از اين عمل هواداران خشمگين است.وي افزود كه پس از جام جهاني در مورد تيم بعدي خود تصميم گيري خواهد كرد. گفتني است تيمهاي منچستر يونايتد، چلسي و اينتر به دنبال جذب او هستند.

خبرهايي از كشتي
نماينده فيلا در جام تختي وارد ايران شد
004959.jpg
گروه ورزشي: يحيي زكريا، نماينده فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) و داور بي طرف جام جهان پهلوان غلامرضا تختي وارد ايران شد.يحيي زكريا، داور مصري به عنوان نماينده فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) و داور بي طرف بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللي جهان پهلوان غلامرضا تختي صبح ديروز از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد ايران شد و مورد استقبال مسئولين فدراسيون و مسئولين ستاد برگزاري مسابقات قرار گرفت. مراسم وزن كشي ۳ وزن اول (اوزان ۵۵ ، ۶۶ ، ۹۶ كيلوگرم) امروز از ساعت ۱۸ تا ۳۰/۱۸ و مراسم وزن كشي ۴ وزن دوم (اوزان ۶۰ ، ۷۴ ، ۸۴ و ۱۲۰ كيلوگرم) فردا از ساعت ۱۵ تا ۳۰/۱۵ برگزار مي شود.
حضور ۹ تيم خارجي قطعي است
تيم هاي كشتي آزاد ارمنستان، آذربايجان، پاكستان و جمهوري داغستان (روسيه) براي شركت در بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللي جهان پهلوان تختي وارد ايران شدند.مسابقات بين المللي جهان پهلوان غلامرضا تختي در روزهاي ۴ و ۵ اسفند ماه جاري در شهرستان ساري برگزار خواهد شد.پيش از اين نيز تيم هاي كشتي آزاد گرجستان، اوكراين و كوبا كه در جام جهاني ۲۰۰۶ حضور داشتند، جهت شركت در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند و در حال حاضر در شهرستان ساري در اردو به سر مي برند.تيم هاي كره شمالي و ژاپن نيز روز ۲۹ بهمن ماه وارد ايران شده بودند.
تيم هاي تركمنستان و قرقيزستان نيز آمادگي خود را براي شركت در بيست و ششمين دوره جام جهان پهلوان تختي اعلام كرده بودند كه انتظار مي رود امروز از طريق مرز زميني وارد ايران شوند.
عليرضا حيدري: در جام تختي هم نمي توانم كشتي بگيرم
عليرضا حيدري كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد، عليرغم وزن كشي در ديدارهاي جام جهاني ساري به روي تشك نيامد.دارنده شش مدال جهان و المپيك در رابطه با مسابقات جام جهاني ساري گفت: اين رقابت ها در يك سطح نسبي قرار داشت.حريفان چندان قدرتمند نبودند و تيم ما هم آن چيزي كه توقع داشتيم نبود.در واقع تيم ها در يك شرايط نسبي قرار داشتند.
حيدري درخصوص دليل كشتي نگرفتن خود در جام جهاني گفت: كتفم آسيب ديده بود و چون اين مسابقات چندان اهميت نداشت، دوست نداشتم با حضور در جام جهاني وضعيت مصدوميتم حاد شود. در جام تختي هم نمي توانم كشتي بگيرم اما هدفم مسابقات جهاني چين است و خود را براي آن رويداد آماده خواهم كرد.
فرنگي كاران عازم تركيه شدند
تيم منتخب كشتي فرنگي ايران براي حضور در جام وهبي امره، بامداد امروز عازم شهر ازمير تركيه شد.
نفرات اعزامي به شرح زير هستند:
۵۵ كيلوگرم: عبدالحميد پاپي
۶۰ كيلوگرم: حميد رضا نصيري و علي اشكاني
۶۶ كيلوگرم: علي محمدي
۷۴ كيلوگرم: داود عابدينزاده
۸۴ كيلوگرم: سعيد عباس زاده و سامان طهماسبي
۹۶ كيلوگرم: مجتبي كبابي و رضا زيدوند
۱۲۰ كيلوگرم: شروين پيروزي
مربيان: جمشيد خيرآبادي ومهرداد قلاوند
داور: ولي الله شربتي
سرپرست: عبدالله عزيزي

ايوانف : مشكلي با ملي پوشان سابق وزنه برداري ندارم
004968.jpg
گروه ورزشي:يوردان گئورگي ايوانف، سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان بايد تا روز يكشنبه هفته آينده برنامه هاي خود را براي بازي هاي آسيايي دوحه قطر و استانداردهاي لازم را براي استفاده از ملي پوشان قديمي و جديد در اردوهاي تيم ملي اعلام كند. در نشست مسئولان فدراسيون وزنه برداري با رئيس سازمان تربيت بدني و مسئولان كميته ملي المپيك كه در محل سازمان تربيت بدني برگزار شد، مشكل كنار گذاشتن تعدادي از وزنه برداران باسابقه از تيم ملي به بحث گذاشته شد كه ايوانف تاكيد كرد كه هيچ مشكلي با اين نفرات ندارد.
وي گفت: اگر آنها استانداردهاي لازم مانند شركت در آزمايشات تست دوپينگ و رعايت نظم و انضباط را كاملاً اجرا كنند بدون شك به اردوها دعوت شده و در مدت سه، چهار ماه با تمرينات فشرده به شرايط آرماني خواهند رسيد.
در همين راستا، قرار شد ايوانف تا روز يكشنبه هفته آينده استانداردهاي ويژه خود براي دعوت از اين نفرات و برنامه هاي بازي هاي آسيايي دوحه قطر را در اختيار سازمان تربيت بدني بگذارد.
سرمربي تيم ملي در اين جلسه نظر مساعد خود را از وضعيت شاهين نصيري نيا اعلام كرد و گفت: او در حال حاضر تمرينات منظمي را پي مي گيرد. همچنين ايوانف روي نفرات جديد تيم ملي نظر مثبتي داشت و عنوان كرد: با سرمايه گذاري و كار اصولي بر روي اين نفرات در بازي هاي المپيك چين مي توان به كسب مدالهاي رنگين اميدوار بود.
در اين نشست علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه برداري با ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين فدراسيون از ورود تعدادي از پيشكسوتان و قهرمانان سابق اين رشته و استفاده از تجربيات آنها در كميته فني خبر داد كه مورد استقبال علي آبادي قرار گرفت.
رئيس سازمان تربيت بدني همچنين اظهار داشت: ما هر گونه حمايتي را از فدراسيون وزنه برداري خواهيم داشت فقط در ازاي آن انتظار داريم كارها با رعايت نظم و انضباط خاصي انجام شود و هر چه زودتر اين مشكلات خاتمه يابد.

علي پاكيزه جم مربي تيم ملي وزنه برداري ايران شد
فدراسيون وزنه برداري ديروز اعلام كرد: علي پاكيزه جم به سمت مربي تيم ملي وزنه برداري ايران و دستيار يوردان گئورگي ايوانف منصوب شد.
در نشست كميته  هاي فني و مربيان فدراسيون وزنه برداري كه در محل اين فدراسيون برگزار شد، اعضاي دو كميته پاكيزه جم را براي دستيابي ايوانف برگزيدند.
اين فدراسيون افزود: افزون بر آن داود ملكي، مهدي عطار اشرفي و تقي روحاني به عنوان ناظران فدراسيون وزنه برداري بر تمرينات تيم ملي وزنه برداري ايران منصوب شدند.
در اين نشست، همچنين مقرر شد كه مهران آذري از خوزستان، سعيد حمزه نتايج از مازندران و مجيد بني كمالي از گلستان به عنوان مربيان دوره اي ماه آينده در كنار كادر فني تيم ملي وزنه برداري ايران قرار بگيرند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   سينما   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |